TARVITSEEKO OSTAA JOS EI OLE VARA?

KaarKoK

Ihmisten köyhtyminen näkyy jo! Toitotetaan joka puolella. Niin näkyy, mutta niin näkyy myös toisten rikastuminenkin.
Ostovoima heikkenee! Toitotetaan myös joka puolella. Niin heikkenee, mutta kun nostetaan edelleen hintoja, ei ostajia tarvitse niin paljoa ollakkaan.
Tarvitseeko ostaa jos ei ole vara? Ei tarvitse.
kannatan edelleen hintojen nostamista, ostajia löytyy tulevaisuudessakin.
Rikastuvat ihmiset ovat tulevaisuuden ostovoima!

8

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HintojaYlös

      Meillä on tällä hetkellä ikävä ilmiö maassamme. Pienituloiset ihmiset ostelevat tavaroita osamaksulla, esim. auton. Jonka jälkeen he huomaa että hups! rahatpa ei enää riitäkkään.
      Sitten mangutaan kaikenmaailman tukija ja itketään miten paha paikka suomi on.
      Hintoja nostamalla saadaan pienituloiset miettimään vielä kaksi kertaa että ehkä se ostos sittenkin kannattaisi jättää tekemättä, koska varat siihen eivät todellisuudessa riitä.
      Meillä on maassamme paljon hyvä tuloisia, jotka säilyttävät ostovoimamme.
      Kannatan myös edelleen hintatasomme nostamista.
      Ruuan hintojen nostamisessa on edelleen varaa, se on nyt vielä halpaa.

      • 2xpensive4me

        Vai halpaa, ruokahan on meillä EU:n kalleinta! Ostovoimamme on jo nyt EU:n heikoimmasta päästä ja sinä ilmeisesti haluaisit tehdä tässäkin asiassa Suomesta koko maailman ykkösen!!??


      • HinnatYlös
        2xpensive4me kirjoitti:

        Vai halpaa, ruokahan on meillä EU:n kalleinta! Ostovoimamme on jo nyt EU:n heikoimmasta päästä ja sinä ilmeisesti haluaisit tehdä tässäkin asiassa Suomesta koko maailman ykkösen!!??

        Jos tuntuu että ruoka on kallista, annan sinulle neuvon, jätä ne oluet ostamatta.
        Kun myös opettelet laittamaan ruokaa, huomaat että ruoka on maassamme todella edullista.
        Esimerkiksi euro maitopurkista on naurettavan halpa hinta, siinä on vielä valtavasti noston varaa.
        Ruuan hintaa voidaan nostaa vielä reilusti, ostovoima säilyy, en usko että kukaan haluaa nälkään kuolla.
        Ruuan hintoja nostamalla, myös ehkä ne alkoholiperäiset ostokset jäävät vähemmälle. Alkoholihan aiheuttaa yhteiskunnallemme valtavan laskun nykyisin.
        Myös sähkön hintaa on nostettava jatkossa reilulla kädellä.


      • Pölhö maa

        Kaikki tukiaiset pois.
        Sossut kelat vois lopettaa.

        Itse maksan 80K€/vuosiansioista 41,2% veroina ja muina maksuina...

        Et kiinnostaako työnteko .. EI.


    • 1211

      ikinä en ole ostanut mitään velaksi...lukuunottamatta ok-taloa ja autoa...molemmat sillä periaatteella jotta hankinta hinnasta on oltava vähintäänkin puolet itsellä rahana ja toisesta puolikkaasta vaihtokalu kattaa taaskin puolet ja lopun voi velaksi ottaa. Näin olen pärjännyt oikeinkin hyvin ja rahaa on kohtuullinen määrä tilillä.Kaikki tv.t sun muut härpäkkeet kun ostaa käteisellä niin saa vielä reilut alennukset.

      • HinnatYlös

        Se on oikein. Meillä nyt porukka tilailee tv:t sun muuta härpäkettä hobby hallista ym netti anttilasta kuukausi maksuilla, sitten kun maksun aika tulee, huomataankin että eipä jää ruokarahaa..ikävä ilmiö.


    • 1211

      joopa-- naapurin frouva tilasi polkupyörät itselle ja ukolle...sentakia kun toinenkin naapuri tilasi... osamaksullapa tietysti, ja kertaakaan ei kumpikaan ole pyörillä ajaneet, siellä ne on autotallissa jo 4vuotta olleet tiellä.Ja se puhelinten vaihto... voi voi.,,,en voi ymmärtää, toimiiko jotenkin paremmin jos on erivärinen kuin viimeviikolla.

      • HinnatYlös

        Tästä juuri puhun 1211


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe