miten muuttaa miehen käytös

raha-asioissa?

Hei, tarvitsen jonkun asiallisen neuvon teiltä, jotka olette saaneet avioliiton ulkomaalaisen miehen kanssa toimimaan. Ihan ensimmäiseksi en nimittäin haluaisi ottaa eroa, koska uskon, että avioliittomme voi hyvinkin onnistua, jos tämä yksi asia saadaan kuntoon...eli raha. Nyt minä maksan kaiken, mies osallistuu jonkin verran (pieni osa työttömyyskorvauksesta). Joudun asumis- ja arjen kulujen lisäksi maksamaan miehen vaatteet, puhelimen jne. Hän säästää pienet tulonsa ilmeisesti tukeakseen lapsuudenperhettään. Asiasta on keskusteltu ja olen tuonut esiin tyytymättömyyttäni, en tosin viime aikoina. Mutta tämä ei pitkän päälle vetele. En minä voi yksin olla perheen elättäjä hamaan tulevaisuuteen, kun olen myös äiti ja joudun hoitamaan kodin ja lapset lähes yksin. En jaksa enää käydä kokopäivätöissä kaiken muun keskellä. En pysty säästämään, kun mies ei osallistu kuluihin.
On tultava muutos...miehen on yksinkertaisesti otettava miehen rooli eli alettava osallistumaan perheen elatukseen. En halua eroa tämän takia, mutta en minä jaksa koko elämääni tällaista. Liikaa ovat miehet minulta jo lypsäneet elämäni aikana. Olen saanut tarpeekseni siitä, että miehet vaan ottavat ja lypsävät, mitä onnistuvat, mutta eivät ota vastuuta miehenä.
Miten saan miehen muuttumaan näissä raha-asioissa? Ajattelin antaa sen verran aikaa, että hän käy kotimaassaan. Mutta jos sen reissun jälkeen ei tule muutosta, niin en tiedä, millä tämän avioliiton sitten enää pelastaa...ja haluan, että hän ymmärtää tämän muutosvaatimuksen jo ennen kuin hän menee matkoille. Jos se on liikaa hänelle, niin silloinhan hän voi jäädä sille tielleen. Jos haluaa olla aviomies, oikea Mies ja perheenisä, niin silloin palaa sieltä matkoilta muuttuneena miehenä. Mutta miten ilmaisen asian hänelle suututtamatta häntä?

26

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäleski

      Provo!

    • Tiiger

      Miksi mun vastaus poistiin?

      • Tiiger

        Sory poistetiin?


      • China Dragon
        Tiiger kirjoitti:

        Sory poistetiin?

        Aloittaja on nainen jolla on miehiset ongelmat:)

        Mitä nainen tekee miehellä joka ei halua olla perheen pää raha asioissa?
        Mitä varten nainen olisi mennyt miehen kanssa naimisiin? Jos pelkän seksin takia niin tuskin tuolloin naimisiin edes kannattaisi mennä.

        Miettisin aloittajana mitä hän odottaa mieheltä. Listaa odotusarvosi.
        Seuraava askel on listata mitä mies tällä hetkellä antaa parisuhteeseen.
        Jos noiden kahden listan arvojen välillä on suuri ero niin olet valinnut väärillä perusteilla miehen jota olet joskus luullut pitkäaikaiseksi aviomieheksesi.


      • Näitä on nähty
        Tiiger kirjoitti:

        Sory poistetiin?

        Kun silmät laittaa kiinni niin paha menee pois. Joku on samassa tilanteessa (tai sitten aloittaja) ja haluaa myötätuntoa eikä realistisia kommentteja. Kesäkissavertauskin lähti.


      • raha-asioissa?
        China Dragon kirjoitti:

        Aloittaja on nainen jolla on miehiset ongelmat:)

        Mitä nainen tekee miehellä joka ei halua olla perheen pää raha asioissa?
        Mitä varten nainen olisi mennyt miehen kanssa naimisiin? Jos pelkän seksin takia niin tuskin tuolloin naimisiin edes kannattaisi mennä.

        Miettisin aloittajana mitä hän odottaa mieheltä. Listaa odotusarvosi.
        Seuraava askel on listata mitä mies tällä hetkellä antaa parisuhteeseen.
        Jos noiden kahden listan arvojen välillä on suuri ero niin olet valinnut väärillä perusteilla miehen jota olet joskus luullut pitkäaikaiseksi aviomieheksesi.

        Lupaukset eivät lopulta vastanneet todellisuutta. Menin naimisiin sellaisen miehen kanssa, joka halusi olla osa perhettä, halusi kantaa kortensa kekoon jne jne. Mieheni taas odottaa minulta, mitä miehet yleensä odottavat naiselta: että nainen hoitaa lapset ja kodin. Se on periaatteessa ok. Mutta yhdistettynä siihen, että joudun myös olemaan yksin perheen elättäjä...se on jo liikaa vaadittu. Ja yksinhuoltajan tukia en saa, koska onhan minulla mies! Mies, joka käyttäytyy raha-asioissa kuin olisi yksi lapsista.


    • pensselitäti

      Ei toista ihmistä pysty muuttamaan. Ihminen muuttuu itse, jos on muuttuakseen, mutta ei sekään ole helppoa.
      Älä rakenna mitään sen varaan, että miehesi muuttuu. Sen sijaan voit panna omat rahahanasi kiinni. Tee se edes lastesi takia.

    • Chom chom

      Et luultavasti saa miestä muuttumaan, mutta ei sinun tarvitse miehen kuluja maksaa. Suu säkkiä myöten. Voitte tehdä esim. niin, että suhteutatte osuutenne talouden menoista tuloihin. Miksi odottaa mihinkään matkaan asti? Miksi laitat aikarajoja ja ehtoja asialle, jonka pitäisi olla itsestäänselvyys?

      Meillä on aina ollut yhteinen talous, vaikka tilanteet ovat vaihdelleet opiskelujen, perhevapaiden ja työtilanteen mukaan. Oli mies tai nainen, kummankin puolison pitää toimia ensisijaisesti perheen hyväksi! Tämä koskee niin rahaa kuin yleensäkin työnjakoa.

      Jo ennen kuin muutimme yhteen, mieheni antoi mulle rahaa säästöön laitettavaksi. Mä olen meillä se talouspäällikkö, koska olen siinä parempi. Kerran, pari kuussa käymme läpi, mitä laskuja pitää maksaa, mitä hankintoja on tulossa ja paljonko miehen perheelle lähetetään, jos lähetetään. Molemmille jätetään omaa rahaa, jonka käytöstä toinen ei rutise, ja loput laitetaan säästöön.

    • 233223432

      "Mutta miten ilmaisen asian hänelle suututtamatta häntä? "

      Et välttämättä mitenkään. Mutta ei sun siitä pitäisi huolehtia. Suuttuu jos suuttuu. Esitä asia hänelle samalla tavalla kuin aloitusviestissäsi ja yritä olla asiallinen. Jos ei kaveri ymmärrä tai halua ymmärtää ongelmaa, niin se on sitten siinä. Hän on se, jonka pitäisi ryhdistäytyä ja alkaa kantamaan vastuuta.

      • Tiiger

        Edellinen vastaus poistui josta syystä ja yritään uudellen.
        Hyvään ja oikea vastauksen sait China Dragonilta.Kuintenkin kerron omaan mielipiteen.
        Kun on kysessä avoliitto tai avioliitto pitää ennen sitä selveäksi puhuu kuka ketää elättä.Itse kuin muutin Suomen mut elätti mies puoli vuotta.See oli niin selkeä juttu että ei koskaan 10 vuoden liiton aikana mies kertakaan ei maininut sitä eikkä haukkunut mut.Ei itsekin ero jälkeen ei maininut sanallakaan siitä.
        Ulkomaalaisen parisuhde Suomalaisen kanssa toimi ainankin kun molemmat käy töissä.Kuinka pitkää see on asia erikseen.Alussa tiedenkin kestää kun on paperisota.Ei kotona lojuminen mihinkään vie.Ei see oikea ole että yksi ja vielä nainen maksaa kuluista.Maksaatko miehen kotimaan matkaan?Älä maksaa.Miksi yleensä asut sellaisen miehen kanssa?Ei kukaan pelkästään seksin takia voi toista elättä.Sory että näin kerroin.Kun mies ei suostu sut auttamaan tee sille asunto ovi auki ja ulkooven see löydää itsekin.Itsellen olen päätöksen tehnyt ja tässä tapauksessa suosittellen sinullekin.
        Parempi yksin kuin puollityydyväisessa parisuhdessa.


    • maksaja

      Siis tämähän on ihan kun mun elämästä! Kiva tietää etten ole ainut joka maksaa viulut kun toinen on vapaamatkustaja..Miestä ei voi muuttaa. Siksipä on paras lopettaa koko suhde.

      • raha-asioissa?

        Olisi kiva kuulla, miten olet yrittänyt vaikuttaa tilanteeseen ja oletko saanut mitään muutosta aikaan? Oletteko edelleen naimisissa vai eronneet? Meillä herkästi keskustelu kääntyy siihen, että minä alan vaikuttaa ahneelta. Mutta koen, että ei ole oikein, että mies kerää säästöjä, mutta minä en siihen kykene, kun koko perhe on minun rahojeni varassa.


      • raha-asioissa?
        raha-asioissa? kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla, miten olet yrittänyt vaikuttaa tilanteeseen ja oletko saanut mitään muutosta aikaan? Oletteko edelleen naimisissa vai eronneet? Meillä herkästi keskustelu kääntyy siihen, että minä alan vaikuttaa ahneelta. Mutta koen, että ei ole oikein, että mies kerää säästöjä, mutta minä en siihen kykene, kun koko perhe on minun rahojeni varassa.

        Pohdin edelleen keinoa, miten puhua asiasta vakavasti ilman, että mies suuttuu (hän suuttuu herkästi asiasta kuin asiasta).


      • 231231312
        raha-asioissa? kirjoitti:

        Pohdin edelleen keinoa, miten puhua asiasta vakavasti ilman, että mies suuttuu (hän suuttuu herkästi asiasta kuin asiasta).

        Miksi sinä sitä suuttumista niin kauheasti pelkäät? Onko tyyppi taipuvainen väkivaltaisuuteen?


    • Yllä kuvatut ongelmat ovat vain merkityksetön sivujuonne sen käsittämättömän onnen rinnalla, että olette onnistuneet sieppaamaan ihan oikean mulsumaanin kateellisten kanssasisarenne jäädessä nuolemaan näppejää.
      Todellisen aarteen vuoksi kannattaa toki tehdä uhrauksiakin joista raha on niitä kaikkein pienempiä.

    • Kasva aikuiseksi

      No niin, otetaas nyt asiat yksi kerrallaan. Jos hankit koiran niin oletatko, että sen pitää mennä töihin? Edellytätkö, että sen pitää ottaa roolinsa perheessä ja osallistuttava perheen elatukseen? No et tietenkään niin. Koira on lemmikki ja hankitaan sellaiseksi. Koiralle pitää ostaa ruokaa ja sitä pitää ulkoiluttaa. Sen turkkia pitää harjata ja kynsiä tasoittaa.

      Koiran hankkiminen tarkoittaa, että olet vastuussa siitä koko sen elämän ajan, ja matkamuiston hankkiminen vasta vastuuta tarkoittaakin. Ei koiraakaan viedä piikille vaan sen tähden, ettei enää huvia.

      • Tiiger

        Tää koira juttu oli niin täydellistä ja parasta että nauroin silmät vedessä.
        Tuli vaan mieleen kui Suomalainen käy koulua 9 vuottaa, see kyllä osaa lukea ja kirjoita ja osaa laskea rahakin.Jotenkin aasialaisista olen kuullut ja nähnyt että neidään 9 vuodeen koulutus vastaa 5 vuodeen koulutukselle.Miteen see voikin tajua länsimaisesta taloudenpidosta.See on selkea tapaus että nainen maksa kuin halua samaan katoon alle olla.Ei tässä tapauksessa kolmanetta vaihdoehto olekaan.Mun kotimaassa on sellainen sanonta:
        Tyhmää ei ole see kuka pyytää, tyhmää on see kuka maksaa.(ei see ole henkilökohtainen vaan sanonta)


      • Tiiger

        Tää koira juttu oli niin täydellistä ja parasta että nauroin silmät vedessä.
        Tuli vaan mieleen kui Suomalainen käy koulua 9 vuottaa, see kyllä osaa lukea ja kirjoita ja osaa laskea rahakin.Jotenkin aasialaisista olen kuullut ja nähnyt että neidään 9 vuodeen koulutus vastaa 5 vuodeen koulutukselle.Miteen see voikin tajua länsimaisesta taloudenpidosta.See on selkea tapaus että nainen maksa kuin halua samaan katoon alle olla.Ei tässä tapauksessa kolmanetta vaihdoehto olekaan.Mun kotimaassa on sellainen sanonta:
        Tyhmää ei ole see kuka pyytää, tyhmää on see kuka maksaa.(ei see ole henkilökohtainen vaan sanonta)


    • 18+4

      Kalenkaan ei kannattaisi kaikkia muslimeja aina haukkua. Kylla se on ihan tapauskohtaista. Mina olen nyt elanyt n. vuoden verran mieheni kotimaassa ja han on minut taalla elattanyt taysin koko oloaikani.

      Toita en ole loytanyt vaikka yritysta on ollut. Ei se taallakaan maan kielta osaamattoman ole helppo toita loytaa. Mutta kielta opiskellaan ja joskus toivottavasti tyopaikkakin loytyy sitten.

      Tama ei ole mitenkaan hiertanyt valejamme, silla meille oli selvaa etta kun yhteen mennaan niin sitten yhdessa kans mennaan eika periaatteella noi on sun ja naa on mun.

      Hyvaa paasiaista kaikille :) tanaan juhlitaan ja syodaan hyvin.

      • raha-asioissa?

        Elämä ja valinnat elämässä eivät ole musta-valkoisia. Valintaani avioitua ei-suomalaisen kanssa vaikutti mm. se, että en edes tiedä, miten suomalaiseen mieheen tutustutaan. Olen kodin ulkopuolella hiljainen, en käytä alkoholia, en ole käynyt iltaravintoloissa vuosiin (ja silloin joskus kun kävin, en tutustunut kehenkään), viihdyn kotona, en ole edukseni isossa seurueessa (en keksi mitään puhuttavaa kenellekään), en käännä kaduilla miesten päitä. Kuitenkaan minulla ei ole ollut vaikeuksia tutustua muslimimaista tuleviin miehiin...johtuu varmaan siitä, että sielläpäin maailmaa miehet etsivät enempi sellaisia naisia, jotka ovat hiljaisia, uskonnollisia ja kotonaviihtyviä ja joiden ei tarvitse pelätä pettävän. Puolison valintaan vaikuttavat siis monet seikat. En minä avioitunut ruskeiden silmien tai ulkonäön takia. Sydämestäni toivon, että saan avioliittoni toimimaan...


      • Tiiger
        raha-asioissa? kirjoitti:

        Elämä ja valinnat elämässä eivät ole musta-valkoisia. Valintaani avioitua ei-suomalaisen kanssa vaikutti mm. se, että en edes tiedä, miten suomalaiseen mieheen tutustutaan. Olen kodin ulkopuolella hiljainen, en käytä alkoholia, en ole käynyt iltaravintoloissa vuosiin (ja silloin joskus kun kävin, en tutustunut kehenkään), viihdyn kotona, en ole edukseni isossa seurueessa (en keksi mitään puhuttavaa kenellekään), en käännä kaduilla miesten päitä. Kuitenkaan minulla ei ole ollut vaikeuksia tutustua muslimimaista tuleviin miehiin...johtuu varmaan siitä, että sielläpäin maailmaa miehet etsivät enempi sellaisia naisia, jotka ovat hiljaisia, uskonnollisia ja kotonaviihtyviä ja joiden ei tarvitse pelätä pettävän. Puolison valintaan vaikuttavat siis monet seikat. En minä avioitunut ruskeiden silmien tai ulkonäön takia. Sydämestäni toivon, että saan avioliittoni toimimaan...

        Kirjoitat että liika ovat miehet sinulta lypsäneet elämäni aikana.
        Seuraavana kirjoitat ettei tiedä miten suomalaiseen miehen tutustutaan ja itse ei käännä kaduilla miesten päitä.
        Kuka ovat miehet kuka on sut lypsäneet?


      • raha-asioissa?
        Tiiger kirjoitti:

        Kirjoitat että liika ovat miehet sinulta lypsäneet elämäni aikana.
        Seuraavana kirjoitat ettei tiedä miten suomalaiseen miehen tutustutaan ja itse ei käännä kaduilla miesten päitä.
        Kuka ovat miehet kuka on sut lypsäneet?

        Vaikka en käännäkään miesten päitä, niin olen ollut naimisissa ennenkin...


      • Tiiger
        raha-asioissa? kirjoitti:

        Vaikka en käännäkään miesten päitä, niin olen ollut naimisissa ennenkin...

        Miehet ilmeisesti on sun pään kääntänyt.Ei siinä mitään pahaa ole toimi see näinkin
        Kerroit olet aikasemmin naimisissa ollut.Oletko muslimin kanssa ollut?Ei tarvii siihen
        vastata.Kun olet ollut ja sut lypsänyt ennenkin - siinä tapauksessa see tuskin muuttu.
        Sulla itselleen on vaan niin herkä luone( kirjoituksista päätelleen) ja sitä halua jokainen
        mies.


      • China Dragon
        Tiiger kirjoitti:

        Miehet ilmeisesti on sun pään kääntänyt.Ei siinä mitään pahaa ole toimi see näinkin
        Kerroit olet aikasemmin naimisissa ollut.Oletko muslimin kanssa ollut?Ei tarvii siihen
        vastata.Kun olet ollut ja sut lypsänyt ennenkin - siinä tapauksessa see tuskin muuttu.
        Sulla itselleen on vaan niin herkä luone( kirjoituksista päätelleen) ja sitä halua jokainen
        mies.

        Mikä siinä on kun olen aina törmännyt vain naisiin jotka haluavat miehen tienaavan enemmän mitä he tienaavat.

        raha-asioissa,

        "en käännä kaduilla miesten päitä. Kuitenkaan minulla ei ole ollut vaikeuksia tutustua muslimimaista tuleviin miehiin"

        Johtuuko tuo siitä ettei jotkut muslimit ole kovin kranttuja naisten suhteen. Onko ainut kriteeri se että nainen voi elättää miehen? Jos tuo olisi se ainut kriteeri on myös helppo vaihtaa toiseen naiseen joka antaisi paremmat taloudelliset edut.

        Meinaan vain sitä ettei se helpoin mies ole välttämättä luotettavin kumppani.


      • Tiiger
        China Dragon kirjoitti:

        Mikä siinä on kun olen aina törmännyt vain naisiin jotka haluavat miehen tienaavan enemmän mitä he tienaavat.

        raha-asioissa,

        "en käännä kaduilla miesten päitä. Kuitenkaan minulla ei ole ollut vaikeuksia tutustua muslimimaista tuleviin miehiin"

        Johtuuko tuo siitä ettei jotkut muslimit ole kovin kranttuja naisten suhteen. Onko ainut kriteeri se että nainen voi elättää miehen? Jos tuo olisi se ainut kriteeri on myös helppo vaihtaa toiseen naiseen joka antaisi paremmat taloudelliset edut.

        Meinaan vain sitä ettei se helpoin mies ole välttämättä luotettavin kumppani.

        China Dragon.Nappin kerroit!Kun vaan joku nainen sen ymmärtäisi oikein.Tai ei halua ymmärtää!


      • 18+4
        raha-asioissa? kirjoitti:

        Elämä ja valinnat elämässä eivät ole musta-valkoisia. Valintaani avioitua ei-suomalaisen kanssa vaikutti mm. se, että en edes tiedä, miten suomalaiseen mieheen tutustutaan. Olen kodin ulkopuolella hiljainen, en käytä alkoholia, en ole käynyt iltaravintoloissa vuosiin (ja silloin joskus kun kävin, en tutustunut kehenkään), viihdyn kotona, en ole edukseni isossa seurueessa (en keksi mitään puhuttavaa kenellekään), en käännä kaduilla miesten päitä. Kuitenkaan minulla ei ole ollut vaikeuksia tutustua muslimimaista tuleviin miehiin...johtuu varmaan siitä, että sielläpäin maailmaa miehet etsivät enempi sellaisia naisia, jotka ovat hiljaisia, uskonnollisia ja kotonaviihtyviä ja joiden ei tarvitse pelätä pettävän. Puolison valintaan vaikuttavat siis monet seikat. En minä avioitunut ruskeiden silmien tai ulkonäön takia. Sydämestäni toivon, että saan avioliittoni toimimaan...

        Kaikissa parisuhteissa on omat ongelmansa tai asiat jotka toista kaihertaa. Itse en esim. ole siivouksen ystava yhtaan ja alussa mies siita valilla motkotti, mutta sitten lopetti. Jos jotain kinaa tai riitaa oli niin siina se sitten aina nousi esiin. No kerran vaan marssin kauppaan ostin kaikenmaailman siivousaineita ym. ja aloitin suursiivouksen. Siita lahtien olen siivonnut ihan kohtuullisen hyvin mielestani ja mies on ollut tyytyvainen.

        Itsea kaihersi se kun miehelta jai vessan palasaippua aina maraksi ja limaiseksi ja koko se alusta oli vesisaippua seosta taynna. Tai kun ei voi tiskisienta pesta ja puristaa kuivaksi vaan kippoon se menee markana jolloin vesi siella seisoo ja alkaa haista. Nyt on miehella oma astioiden pesusieni ja kupi, eika saippuakaan ei ole enaa nii raaviton kuin ennen.

        Kompromisseja loytaa aina jos vaan haluaa. Mutta niihin on kummankin sitouduttava koska ei yksin voi yrittaa koko palettia pyorittaa kun toista ei kiinnosta patkaakaan oikein mikaan. Taytyy myos muistaa ettei toista tai itsea pida kokonaan yrittaa muuttaa toisen mieleiseksi tai kaltaiseksi. Olemme yksiloita kaikki ja kaikilla on omat tapansa ja juttunsa.

        Siivouksen meilla hoidan paaasiassa mina silla olen paivat kotona ja mies toissa pitkaa paivaa. Mutta ei mieskaan kadeton ole. Jos pyydan, auttaa kylla siivouksessakin. Ruoanlaitossa auttaa usein ja joskus kokkailee ilman minuakin eika paasta keittioon. Ruoanlaitto ei minulle koskaan ole ollut ongelma :D rakastan sita ja eritoten leipomista.

        Asiani tai neuvoni nyt taisi olla se etta asioista pitaa keskustella ja jos suuttuu niin ei ainakaan itse provosoidu tai provosoi. Meilla auttaa kun mina jatkan rauhallisella ja normaalilla aanella ja vaikka kysynkin vahan naurahtaen etta miks sa nyt suutuit noin tai ala turhaudu tasta voidaan puhua ihan rauhassakin. Alussa mies suuttui kun hanen pesusienenkayttotaitojaan moitin. Ensimmainen vastaus taisi olla puolustus tms. eli ok, en mene enaa keittioon enka tiskaa uudestaan anteeks. Sanoin etta ei se sita tarkota vaan sita etta sen sienen voi pesta hyvin ettei jaa sattumia ja kuivata puristamalla ettei se lillu sitten harmaassa vedessa joka on yokottavaa. lopulta kompromissi loytyi. Mutta tunnustusta miehelle siita etta oma sieni oli hanen ideansa ja itse itselleen sen hankki ja laittoi :) ei kaynyt minulla mielessakaan niin yksinkertainen ratkaisu. Taytyy myontaa etta vielakin sita miehen sienta pesen ja valuttelen vetta astiasta muttei vituta enaa yhtaan niinku silloin ku se oli minunkin sieni.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe