Bergamo

kirsikkakakkukermall

Matka lähenee tuonne Bergamoon ja jotain tekemistä jo suunnitellaan. nyt tuoreita vinkkejä Bergamosta kaivataan. Eli oletko kokenut siellä jotain speciaalia, jota haluaisit meille suositella. Jotain upeaa nähtävää kenties:) Hyviä ravintoloita...jne
Entä mihin kannattaisi suunnata Bergamosta päivän mittaiselle retkelle? nyt kaikki siellä olleet "kynät sauhuamaan"

14

2570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokeavalinta

      Menette lomalle Bergamoon, miksi ? nimittäin et nähtävästi tiedä paikasta yhtään mitään, joten valintakriteerisi lomallesi on täys nolla. Aika metkaa matkantekoa : menemme paikkaan xx mitä siellä on nähtävää, missä syödä, mitä tekemistä, please auttakaa, kertokaa jotain please.

      • kirsikkakakkukermall

        Johtuiskohan se valinta siitä, että sinne pääsee Tampereelta aika mukavaan hintaan. Ja kun paljon reissaa, niin ei tarvitse aina niin paljon suunnitella etukäteen. Matkaan voi lähteä vaikka ilman suunnitelmaakin:) Nauttimaan ja shoppailemaan:) ja totta vikiset, emme tiedä paikasta juurikaan mitään, siksi pyydänkin täällä ihmisiltä vinkkejä ja hauskoja ideoita. Sitten vielä ihmettelen, että miksi vastaat tuolla tavalla. Oletko jostain kiukkuinen, ei se matkustelu nyt niin vakavaa ole;)


      • o sole mio

        Aika inhottava kommentti! Parasta matkailussa on vain mennä paikkaan X ja intohimoisesti tutkia mitä kaikkea ihanaa ja erilaista paikalla on tarjota. Voin vakuuttaa, että Bergamo on lumoava kaupunki. Siellä on kaikkea mitä hyvältä lomalta voi odottaa. Toki Italiassa enemmän matkusteleva ei käy vain Bergamossa, mutta jostakinhan se maahan tutustuminen on aina aloitettava!!!

        Minä tiedän Bergamosta erittäin paljon ja aina jos vain mahdollista viivähdän siellä, vaikka edes pari pv.

        Vanhat kaavoihin kangistuneet "matkailijat" eivät tietysti voi käsittää vapaata matkustamista tyyliin: valitse paikka - mene sinne - LÖYDÄ ITSE kaikki mitä siellä on tarjolla. Parhaimmat matkustuskokemukseni olen saanut menemällä ENNAKKOLUULOTTOMASTI sinne tänne tuonne ja tutustumalla paikan tarjontaan mahdollisimman laajasti.

        Vinkkinä sivustot:
        thekeytobergamo.it
        turismo.bergamo.it
        matkaideoita.com/bergamo

        Hyvää matkaa kirsikkakukka.. eikun kirsikkakakku.. ei välitetä tiukkapipoista vaan nautitaan reissusta!!


    • ¤¤¤a

      Jyrki Lehtola kommentoi tätä suomalaista nettikeskustelukulttuuria väittäen sen olevan muotoa: Se sun kuivakakkuresptis oli paska ja niin oot sääkin".


      Eli siis B on erinomainen kaupunki. Sitä on ihan turha kaupata jonakin Milanon kenttänä. Siellä ei ole mitään erityistä must- kohdetta, mutta aika siellä ihmeesti kuluu. Kaupunki on kartasta vähän hankala hahmottaa, siinä on selvästi kaksi eri osaa, ylä ja alakaupunki. Ylhäällä on hieno tori (Piazza Vecchia) , parhaita Italiassa, jännittävä katetdraali ja sellaista vanhan kaupungin meininkiä muutenkin. Alhaalla on sitten enemmän tuollainen kauppakaupunki. Erikoisia paikkoja riittää, parasta on juuri se kaupunki matkailun ydin eli harhailu.

      Kapungissa on iso oopperatalo, jossa on on kaikensorttisia konsertteja. Iso taidemuseo taitaa vieläkin olla rempassa, mutta parhaat palat taitavat olla kiinnostavassa tilapää näyttelyssä esillä siellä yläkaupungin torin tietämillä.

      Matkustusmukavuutta lisää myös lentokentän etäisyys. Eli siis jos lento on ihmisten ajallla, kentältä pääsee muutamalla eurolla kaupungin bussilla suoraan asemalle.

      Tuo edellinen kommentoija antoi nuo tärkeät nettiosoitteet. Kun sitten on paikalla, kannattaa ensi töikseen poiketa kaupungin hyvässä matkailutoimistossa. Kun lähtee asemalta pääkatua, Papa Giovanni, toimisto on kohta pian oikealla, sellainen moderni rakennus.

      Kaupunki on kaikkiaan tuollainen vireä ja sopivan kokoinen. Päiväretkiä voi tietenkin tehdä vaikka mille. Milano on sopivan matkan päässä (en itse saa koskaan makua siihen kaupunkiin), mutta esim. Brescia on jännä paikka ja hyvän junayhteyden päässä. Ja jos vuokraa auton, ympäristösät löytynee mitä vain. Kysy sieltä toimistossa.

      Ravintoloita tietenkin on, niin ylä kuin ala kaupungissa. Tapaan itse käydä, jos mahdollista, osoitteessa Via Borgo Palazzo 22, Ol Giupi e la Margi, on vähän syrjässä ydinkeskustassa, paikka on kallis, mutta koskaan en ole pettynyt.

      • lovely Bergamo

        Juuri näin kuin kerrot. Minua kiehtoo se pikkumatkalla (alle 1km) olevan ikuvanhan kulttuurin ja modernin shoppailupaikan välissä seikkailu kaikkinen ihanine kahviloineen, ruokapaikkoineen ja kokemisineen. Hulvattoman hauskaa on sattua mukaan kaikkiin paikallisten juhliin, karnevaaleihin, häihin ja hautajaisiin ym. Ihmiset osaa nauttia elämästä, tuntea ja kokea asiat vahvasti.

        Heräät aamulla siihen kun vastapäisen talon ikkunalaudalla istuva nuorimies soittaa ihanasti kitaraa kaikille ohikulkijoille.. hymyillään ja vilkutetaan. Tai joku jolla on upea lauluääni, kajauttaa koko kadunpätkälle kuuluvan ooppera-aarian sunnuntaiaamun kunniaksi.

        Humalaisia tai kerjäläisiä en ole kohdannut, jotkut kaupittelee sateenvarjoja tai kirjoja.. kohteliaasti. Kaupungista löydät yhtälailla kaikenmerkkiset vuittonitkin kuin kiinalaistavaratalon edulliset muotivaatteet. Parhaita juttuja minulle on ollut kiivetä kavereitten kanssa pitkälle runsaalle piknikille vanhaan kaupunkiin.


      • kirsikkakakkukermall
        lovely Bergamo kirjoitti:

        Juuri näin kuin kerrot. Minua kiehtoo se pikkumatkalla (alle 1km) olevan ikuvanhan kulttuurin ja modernin shoppailupaikan välissä seikkailu kaikkinen ihanine kahviloineen, ruokapaikkoineen ja kokemisineen. Hulvattoman hauskaa on sattua mukaan kaikkiin paikallisten juhliin, karnevaaleihin, häihin ja hautajaisiin ym. Ihmiset osaa nauttia elämästä, tuntea ja kokea asiat vahvasti.

        Heräät aamulla siihen kun vastapäisen talon ikkunalaudalla istuva nuorimies soittaa ihanasti kitaraa kaikille ohikulkijoille.. hymyillään ja vilkutetaan. Tai joku jolla on upea lauluääni, kajauttaa koko kadunpätkälle kuuluvan ooppera-aarian sunnuntaiaamun kunniaksi.

        Humalaisia tai kerjäläisiä en ole kohdannut, jotkut kaupittelee sateenvarjoja tai kirjoja.. kohteliaasti. Kaupungista löydät yhtälailla kaikenmerkkiset vuittonitkin kuin kiinalaistavaratalon edulliset muotivaatteet. Parhaita juttuja minulle on ollut kiivetä kavereitten kanssa pitkälle runsaalle piknikille vanhaan kaupunkiin.

        Kaunis kiitos kaikille asiallisille vastaajille:) Nyt alkaa jo fiilikset nousemaan, kun vappukin lähestyy..... kuulostaa tuo kaupunki ihanalta. Osaako joku kertoa, pääseekö Bergamosta suoraan sinne Como-järvelle. päiväreissua suunniteltu sinne....


      • "kaunis kiitos"
        kirsikkakakkukermall kirjoitti:

        Kaunis kiitos kaikille asiallisille vastaajille:) Nyt alkaa jo fiilikset nousemaan, kun vappukin lähestyy..... kuulostaa tuo kaupunki ihanalta. Osaako joku kertoa, pääseekö Bergamosta suoraan sinne Como-järvelle. päiväreissua suunniteltu sinne....

        Googlasin ja selvisi miten B:stä päsee Comolle.


      • kiitoskaunisvain
        "kaunis kiitos" kirjoitti:

        Googlasin ja selvisi miten B:stä päsee Comolle.

        harmittaako jokin;)


    • topolina

      Luin juuri netistä että Orion kenttä on lähiaikoina 3 viikkoa kiinni kunnostustöiden takia ja lennot lennetään Milano-Malpensa kentälle.

      • nfasmnfmndmnf

        Eli 13.5. - 02.06.


      • uuuupoi
        nfasmnfmndmnf kirjoitti:

        Eli 13.5. - 02.06.

        Kään. Malpensa on jumalan seläntakana.


    • Perdone.

      Bergamossa emme juuri kupanneet, mutta lähellä on todella vanhoja maaseutupaikkoja. No tietysti itäänpäin löytyy ihan kohtuumatkan päästä lisää vanhaa nähtävää tolkuttomasti Gardajärvikin siinä sivussa.
      Breschiassa väittivät olleen kielletyllä alueella.
      Kalliita majapaikkoja vanhassa kaupungissa.

    • Retki Iseojärvelle

      Sopiva päiväretkikohde Bergamosta on Iseojärvi. Järven rannalla sijaitsee useita viihtyisiä pikkukaupunkeja ja maisemat vuorten ympäröimällä järvellä ovat upeat! Bergamosta pääsee noin tunnissa bussilla Lovereen ja Sarnicoon, jotka sijaitsevat Iseojärven rannalla. Oma suosikkini on Sarnico, joten itse suosittelisin päiväretkeä sinne.

      Järvellä kulkee myös laivoja, joilla on helppo vieralla muissakin järven kaupungeissa. Esimerkiksi Sarnicosta pääsee laivalla Iseon kaupunkiin, jossa kannattaa myös ehdottomasti vierailla.

      Lisää tietoa Iseojärvestä:

      http://matkaideoita.com/iseojarvi.html


      Tietoa Iseojärven laivoista ja laivojen aikataulut löytyy täältä:

      http://www.navigazionelagoiseo.it

    • Anonyymi

      Palasin juuri parin vuoden koronakurimuksen jälkeen neljän päivän hurmiomatkalta Bergamosta. Matkustelen sangen runsaasti ( pyydän nöyrimmin anteeksi raskasta hiilijalanjälkeäni...), mutta Bergamo kuuluu ehdottomasti mun Top 10:iin.
      Olen kyllä kolunnut Italiaa: Sisilia, Sorrento, Rooma, Sardinia, Toscana, Rimini... Bergamosta junalla Como-järvellä, Venetsiassa, Veronassa, Sveitsin puolella Luganossa (Milanossa olen käynyt vaan rautatieasemalla...).
      Tämä oli siis kymmenes kerta 12 vuoden aikana, joten ihan olen hurahtanut Bergamon maalaukselliseen kauneuteen ja fiilikseen. Varhaiset keväät ja loka-marraskuut ovat suosikkiajankohtia Bergamon reissuilleni.
      Äkkiä funicolarella ( tai suoraan näppärästi lentokenttäbussilla n. 15 min) ylös Citta Altan tunnelmaan!!! Arrivederci!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe