Tulot pelkällä rengin ajamisella?

nakkeja??

Mitä isännälle jää käteen jos renki ajaa kaikki vuorot ja isäntä ei yhtään?

45

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiskuri isäntä

      Mulle jää noin 2900 euroa kuukaudessa kunnon kuskit.

      • dfghfjkilökhgf

        paskapuhetta


    • 43543

      Vuodessa voi jäädä 5000-7000 Euroa käteen ilman mällejä, jos ei itse aja ja kuskit ovat hyviä.

      Että sellainen kultakaivos. Tervetuloa kokeilemaan.

      • retro esa

        Siinä on sitte just tasan 5000-7000€ ilmaa hinnoissa.


      • Turhaa kulua
        retro esa kirjoitti:

        Siinä on sitte just tasan 5000-7000€ ilmaa hinnoissa.

        Mutta se on käteen jäävä!
        Eli ilmaa hinnoissa on vähintään 30000€/auto/vuosi!


      • rty890+o09i87
        retro esa kirjoitti:

        Siinä on sitte just tasan 5000-7000€ ilmaa hinnoissa.

        Miksi ei saisi jäädä voittoa?
        Onhan se autoilija kuitenkin tehnyt töitäkin sen firman eteen vaikkei itse olisi ajanutkaan. Ei mikään firma toimi jos sitä ei joku koko ajan polje eteenpäin.


      • joonas2222

        Jaa 5000-7000... Tehdäänpä pieni laskelma.

        Oletetaan (tässä pohjana erään pääkaupukiseudulla toimivan taksin luvut), että ajotulot ovat 150 000 euroa ja että kilometrejä on ajettu 100 000.

        Liikevaihto on siis noin 135 0000, josta kuljettajan palkka sivukuluineen (palkkaprosentti 35% ja sivukulujen huomioimiseksi käytetty kerrointa 1,5) on noin 70 000. Kuljettajan palkan jälkeen yrittäjälle jää siis noin 65 000.

        Pääoman (siis auton) hinnaksi vuositasolla tulee noin 5000-7500 euroa. Otetaan tähän laskelmaan tuo 7500 euroa. Jos auto on ostettu velaksi myös korkomenot pitäisi laskea mukaan. Tässä oletaan, että autoa ei ole ostettu velaksi.

        Polttoainetta on kulunut noin 8000 litraa (kulutus 8l/100km) joka (litrahinnalla 1,5) tarkoittaa 12 000 vuodessa. Renkaisiin mennee noin 1500 vuodessa.

        Kuluja (palkkakulujen lisäksi) on siis tässä vaiheessa 21 000 euroa.

        Huomioidaan auton huoltokulut ja vakuutusmaksut. Näistä minulla ei ole tarkkaa tietoa. Vakuutuksen olen kuullut maksavan 10 000 euroa, joten käytetään sitä tässä. Huoltoihin olen arvioinut menevän 5000 euroa. Näistä siis kuluja 15 000.

        Yrittäjä joutuu vielä maksamaan ainakin tallipaikasta, pesuista ja joskus myös sairasajan palkkoja (joita tosin ei aina makseta).

        Tallista satanen kuussa, tekee 1200 vuodessa, pesuista ehkä 1000 euroa vuodessa, ja sairasajan palkkoja (oletettu niitä maksettavan 20 päivää vuodessa) noin 2000. Tässä kohtaa kuluja siis syntyi noin 4200.

        Laitteitstosta joutuu myös maksamaan jotain. Olkoon kuukausivuokra ja muut maksut vaikka 250 euroa. näin ollen kuluja tulee 3000 vuodessa.

        Vrataan vielä 1800 euroa vuodessa muihin menoihin (kuittirullat, pyyhkijät jne).

        Kuluja tuli siis 45 000 euroa palkkakulujen lisäksi eli yrittäjälle jäi 20 000 euroa tuloa. Huomattavasti siis enemmän kuin 5000-7000 euroa.

        Tuosta tosin jäi nyt uupumaan kirjanpitäjän lasku, mutta toisaalta olen pyrkinyt arvioimaan kuluja selvästikin yläkanttiin.

        Eli voidaan sanoa, että yrittäjä tienaa 20 - 25 000 euroa vuodessa. Ei tuo varmaan kultakaivos ole, mutta melko mukavasti kuitenkin, varsinkin sijoitetun pääoman tuton näkökulmasta.

        ps. Tässä laskelmassa ei ole huomioitu autoveron poiston poistamista. Jos se huomioidaan kulut nousee vuodessa 2000-3000 eoroa


      • ttxy
        joonas2222 kirjoitti:

        Jaa 5000-7000... Tehdäänpä pieni laskelma.

        Oletetaan (tässä pohjana erään pääkaupukiseudulla toimivan taksin luvut), että ajotulot ovat 150 000 euroa ja että kilometrejä on ajettu 100 000.

        Liikevaihto on siis noin 135 0000, josta kuljettajan palkka sivukuluineen (palkkaprosentti 35% ja sivukulujen huomioimiseksi käytetty kerrointa 1,5) on noin 70 000. Kuljettajan palkan jälkeen yrittäjälle jää siis noin 65 000.

        Pääoman (siis auton) hinnaksi vuositasolla tulee noin 5000-7500 euroa. Otetaan tähän laskelmaan tuo 7500 euroa. Jos auto on ostettu velaksi myös korkomenot pitäisi laskea mukaan. Tässä oletaan, että autoa ei ole ostettu velaksi.

        Polttoainetta on kulunut noin 8000 litraa (kulutus 8l/100km) joka (litrahinnalla 1,5) tarkoittaa 12 000 vuodessa. Renkaisiin mennee noin 1500 vuodessa.

        Kuluja (palkkakulujen lisäksi) on siis tässä vaiheessa 21 000 euroa.

        Huomioidaan auton huoltokulut ja vakuutusmaksut. Näistä minulla ei ole tarkkaa tietoa. Vakuutuksen olen kuullut maksavan 10 000 euroa, joten käytetään sitä tässä. Huoltoihin olen arvioinut menevän 5000 euroa. Näistä siis kuluja 15 000.

        Yrittäjä joutuu vielä maksamaan ainakin tallipaikasta, pesuista ja joskus myös sairasajan palkkoja (joita tosin ei aina makseta).

        Tallista satanen kuussa, tekee 1200 vuodessa, pesuista ehkä 1000 euroa vuodessa, ja sairasajan palkkoja (oletettu niitä maksettavan 20 päivää vuodessa) noin 2000. Tässä kohtaa kuluja siis syntyi noin 4200.

        Laitteitstosta joutuu myös maksamaan jotain. Olkoon kuukausivuokra ja muut maksut vaikka 250 euroa. näin ollen kuluja tulee 3000 vuodessa.

        Vrataan vielä 1800 euroa vuodessa muihin menoihin (kuittirullat, pyyhkijät jne).

        Kuluja tuli siis 45 000 euroa palkkakulujen lisäksi eli yrittäjälle jäi 20 000 euroa tuloa. Huomattavasti siis enemmän kuin 5000-7000 euroa.

        Tuosta tosin jäi nyt uupumaan kirjanpitäjän lasku, mutta toisaalta olen pyrkinyt arvioimaan kuluja selvästikin yläkanttiin.

        Eli voidaan sanoa, että yrittäjä tienaa 20 - 25 000 euroa vuodessa. Ei tuo varmaan kultakaivos ole, mutta melko mukavasti kuitenkin, varsinkin sijoitetun pääoman tuton näkökulmasta.

        ps. Tässä laskelmassa ei ole huomioitu autoveron poiston poistamista. Jos se huomioidaan kulut nousee vuodessa 2000-3000 eoroa

        Tuossa laskelmasta näyttää puuttuvan Yel-maksu (taisi olla joitakin vuosia sitten 21,7 % yrittäjätulosta (yrittäjätulo yllä 20000€) jolla saa aika minimaalisen eläkkeen itselleen). Sitten tietenkin siitä jäljelle jäävästä tulosta pitää myös muistaa maksaa verot. Eli tuo ylempänä oleva 5000-7000€ on aika lähellä sitä mitä jää käteen voittoa yrittäjälle per vuosi.


      • joonas2222
        ttxy kirjoitti:

        Tuossa laskelmasta näyttää puuttuvan Yel-maksu (taisi olla joitakin vuosia sitten 21,7 % yrittäjätulosta (yrittäjätulo yllä 20000€) jolla saa aika minimaalisen eläkkeen itselleen). Sitten tietenkin siitä jäljelle jäävästä tulosta pitää myös muistaa maksaa verot. Eli tuo ylempänä oleva 5000-7000€ on aika lähellä sitä mitä jää käteen voittoa yrittäjälle per vuosi.

        Tuohon Yel -maksuun en osaa ottaa muiuta kantaa kuin että se ei ole liiketoiminnan kulu kuitenkaan, kuten ei myöskään henkilökohtaiset verot, mutta se on tietenkin totta, että yrityksen maksamat verot unohtuivat laskelmasta.


      • Palkanmaksaja
        retro esa kirjoitti:

        Siinä on sitte just tasan 5000-7000€ ilmaa hinnoissa.

        Ettäkö yritys ei saisi tuottaa yhtään? Kuka palkkaa kuljettajan jos ei saa mitään hyötyä siitä? En ainakaan minä.


      • ilonpilaaja
        joonas2222 kirjoitti:

        Tuohon Yel -maksuun en osaa ottaa muiuta kantaa kuin että se ei ole liiketoiminnan kulu kuitenkaan, kuten ei myöskään henkilökohtaiset verot, mutta se on tietenkin totta, että yrityksen maksamat verot unohtuivat laskelmasta.

        Kannattaa ottaa Joonas kantaa siihenYEL:iin, sillä maksu on 24,4% arvioidusta työtulosta, ja maksu on pakollinen, mikä tarkoittaa sitä, että tuosta laskelmastasi pitää vähentää vielä 6-8 tuhatta, ja lopusta on tosiaan maksettava vero. Ja vielä : tuo 150000 liikevaihto on utopiaa sillä Helsingisä se tarkoittaisi melkein 40 euron keskituntituottoa, ja ihan jokainen alalla oleva tietää sen olevan täysin mahdotonta.


      • fdghtryjukiltio
        joonas2222 kirjoitti:

        Tuohon Yel -maksuun en osaa ottaa muiuta kantaa kuin että se ei ole liiketoiminnan kulu kuitenkaan, kuten ei myöskään henkilökohtaiset verot, mutta se on tietenkin totta, että yrityksen maksamat verot unohtuivat laskelmasta.

        >>Yel -maksuun en osaa ottaa muiuta kantaa kuin että se ei ole liiketoiminnan kulu kuitenkaan>>

        Kyllä yel vakuutus on liiketoiminnasta johtuva kulu ja pakollinen sellainen.


      • joonas2222
        ilonpilaaja kirjoitti:

        Kannattaa ottaa Joonas kantaa siihenYEL:iin, sillä maksu on 24,4% arvioidusta työtulosta, ja maksu on pakollinen, mikä tarkoittaa sitä, että tuosta laskelmastasi pitää vähentää vielä 6-8 tuhatta, ja lopusta on tosiaan maksettava vero. Ja vielä : tuo 150000 liikevaihto on utopiaa sillä Helsingisä se tarkoittaisi melkein 40 euron keskituntituottoa, ja ihan jokainen alalla oleva tietää sen olevan täysin mahdotonta.

        Ok, pyynnöstä otan kantaa yel:ään. Maksu siis perustuu arvioituun työtuloon, eikä esimerkiksi yritystoiminnan taloudelliseen tulokseen tai liikevaihtoonPaljonkos niitä arvioituja työtuloja syntyy jos ei tee töitä yrityksessä?

        Aloittaja tosin rajasi kysymyksensä koskemaan tilannetta, jossa isäntä ei aja, mutta hoitaa yritystä muuten itse. Tällöin työtuloa jonkin verran syntyy.Yel -maksu määräytyy tämän työpanoksen taloudellisen arvon mukaan. Minä en lähde arvioimaan tuon työpanoksen taloudellista arvoa, mutta sinä ilmeisesti arviot sen olevan 25 000-30 000?.

        Jos yrittäjä ei tee työtä yrityksessä, tai tekee niitä vain sivutoimisesti (on esimerkiksi muualla palkkatyössä) ja on riittävä eläketurva, ei yel -maksua tarvitse maksaa.


        En puhunut missään 150 000 liikevaidosta, mutta olet kyllä oikeassa siinä, ettei 40 tuntiansio ole mahdollinen. Mutta ei tuo 150 000 ajotulo (siis arvonlisäverollinen kassa, ei liikevaihto) sellaista edellytäkään. 30 euron tuntiansio riittää aivan hyvin. Tuosta laskien tulisi keskimäärin noin 415 tuntia kuukaudessa. Listan mukaan huhtikuussa on noin 360 tuntia. Jos otetaan huomioon vuorojen venytykset ja veivaukset, niin eiköhän tuohon päästä.

        Kerroin jo edellä, että kyseessä on todelliset vuosiraportin (2013) mukaiset luvut


      • Vähän faktoja peliin
        joonas2222 kirjoitti:

        Jaa 5000-7000... Tehdäänpä pieni laskelma.

        Oletetaan (tässä pohjana erään pääkaupukiseudulla toimivan taksin luvut), että ajotulot ovat 150 000 euroa ja että kilometrejä on ajettu 100 000.

        Liikevaihto on siis noin 135 0000, josta kuljettajan palkka sivukuluineen (palkkaprosentti 35% ja sivukulujen huomioimiseksi käytetty kerrointa 1,5) on noin 70 000. Kuljettajan palkan jälkeen yrittäjälle jää siis noin 65 000.

        Pääoman (siis auton) hinnaksi vuositasolla tulee noin 5000-7500 euroa. Otetaan tähän laskelmaan tuo 7500 euroa. Jos auto on ostettu velaksi myös korkomenot pitäisi laskea mukaan. Tässä oletaan, että autoa ei ole ostettu velaksi.

        Polttoainetta on kulunut noin 8000 litraa (kulutus 8l/100km) joka (litrahinnalla 1,5) tarkoittaa 12 000 vuodessa. Renkaisiin mennee noin 1500 vuodessa.

        Kuluja (palkkakulujen lisäksi) on siis tässä vaiheessa 21 000 euroa.

        Huomioidaan auton huoltokulut ja vakuutusmaksut. Näistä minulla ei ole tarkkaa tietoa. Vakuutuksen olen kuullut maksavan 10 000 euroa, joten käytetään sitä tässä. Huoltoihin olen arvioinut menevän 5000 euroa. Näistä siis kuluja 15 000.

        Yrittäjä joutuu vielä maksamaan ainakin tallipaikasta, pesuista ja joskus myös sairasajan palkkoja (joita tosin ei aina makseta).

        Tallista satanen kuussa, tekee 1200 vuodessa, pesuista ehkä 1000 euroa vuodessa, ja sairasajan palkkoja (oletettu niitä maksettavan 20 päivää vuodessa) noin 2000. Tässä kohtaa kuluja siis syntyi noin 4200.

        Laitteitstosta joutuu myös maksamaan jotain. Olkoon kuukausivuokra ja muut maksut vaikka 250 euroa. näin ollen kuluja tulee 3000 vuodessa.

        Vrataan vielä 1800 euroa vuodessa muihin menoihin (kuittirullat, pyyhkijät jne).

        Kuluja tuli siis 45 000 euroa palkkakulujen lisäksi eli yrittäjälle jäi 20 000 euroa tuloa. Huomattavasti siis enemmän kuin 5000-7000 euroa.

        Tuosta tosin jäi nyt uupumaan kirjanpitäjän lasku, mutta toisaalta olen pyrkinyt arvioimaan kuluja selvästikin yläkanttiin.

        Eli voidaan sanoa, että yrittäjä tienaa 20 - 25 000 euroa vuodessa. Ei tuo varmaan kultakaivos ole, mutta melko mukavasti kuitenkin, varsinkin sijoitetun pääoman tuton näkökulmasta.

        ps. Tässä laskelmassa ei ole huomioitu autoveron poiston poistamista. Jos se huomioidaan kulut nousee vuodessa 2000-3000 eoroa

        Laskelmissasi on livahtanut pikku virhe 100 000 ajetulla kilometrillä ajotuloksi ei tosiaankaan kerry 150 000 ekeä. Siihen tarvitaan kilometrejä noin 170 000 km. Näin ollen myös kulut ovat sen mukaiset.


      • Vinkiksi vaan
        fdghtryjukiltio kirjoitti:

        >>Yel -maksuun en osaa ottaa muiuta kantaa kuin että se ei ole liiketoiminnan kulu kuitenkaan>>

        Kyllä yel vakuutus on liiketoiminnasta johtuva kulu ja pakollinen sellainen.

        "Kyllä yel vakuutus on liiketoiminnasta johtuva kulu ja pakollinen sellainen." Ei muuten ole pakollinen, jos yrittäjä voi osoittaa, ettei yrittäjä itse työskentele ko. yrityksessä ja osoittaa jonkun muun tahon, joka maksaa hänen eläkemaksunsa.


      • faktaa2
        ttxy kirjoitti:

        Tuossa laskelmasta näyttää puuttuvan Yel-maksu (taisi olla joitakin vuosia sitten 21,7 % yrittäjätulosta (yrittäjätulo yllä 20000€) jolla saa aika minimaalisen eläkkeen itselleen). Sitten tietenkin siitä jäljelle jäävästä tulosta pitää myös muistaa maksaa verot. Eli tuo ylempänä oleva 5000-7000€ on aika lähellä sitä mitä jää käteen voittoa yrittäjälle per vuosi.

        Tyel ja yel menny sekasin yel ei kuulu palkkakuluihin vaan Tyel joka on 24,2% jos kuski tienaa satasen niin alvittomasta tulosta 35% Lakisääteiset kulut mm. vakuutukset n.5% Tyel 24,2% niin eihän isännälle jää kuin ilo siitä että työllistää.Muut kulut on polttoaine, poskettomat vakuutusmaksut.Ym Ym.Rehellisesti sanottuna ei saa paskanvertaa jos ei ite aja.


    • 66778

      Juopolle sossun elätille tuo on tietysti paljon rahaa, koska se on vain hieman vähemmän kuin hänen vuositulonsa. Mutta yrittäjäriskistä ja kaikesta siihen liittyvästä vaivasta (huollot, hallinto, tms) tuo on naurettava summa.

    • 3423423

      Joonaksen laskelmissa on perustavanlaatuinen virhe. Tuohon liikevaihtoon (mikä ei ole tässä taloustilanteessa edes realistinen) tarvitaan kaksi huippukuljettajaa. Siinä tapauksessa palkkakulut voi tuosta suoraan tuplata.

      Ei kukaan pysty yksin ajamaan 350-400 tuntia kuukaudessa, yötä päivää.

      • joonas2222

        Ei siinä ole tuollaista virhettä. Siinä on oletettu vain, että kaikki vuorot on ajanut palkattu kuljettaja, ihan riippumatta siitä, kuinka monta palkattua työntekijää ko. autoa on ajanut ja todellisuudessa autoa onkin ajanut useampi kuljettaja isäntä mukaan lukien.

        Lukujen realistisuudesta voin vain todeta, että ne ovat ko. auton todelliset luvut vuodelta 2013, eivät mitään hatusta vedettyjä lukuja. ja joo, myönnetään, että 1,5 euron juoksu on poikkeuksellisen korkea


    • er53453453

      Luuletko tosiaan, että jos kuljettaja tienaa 30.000, niin koko palkkakulu on siinä? Oikea loppusumma palkkakuluista yhden 30t vuodessa tienaavasta kuskista on 55 tuhatta.

      Ihmisillä ei ole mitään hajua yrittäjän välillisistä kustannuksista. Sen takia ne itkevätkin niin paljon, kun ei vaivauduta ottamaan asioista selvää.

      PS: En ole taksi-isäntä vaan LVI-alan yrittäjä, mutta kustannukset ovat samat. Suomessa välistä vetävä julkinen sektori on syyllinen korkeisiin hintoihin, eivät yrittäjät.

      • Lopettava

        Näinhän se on. Bisneksenä näkisin taksin olevan lähellä 0- bisnestä. Taksi elättää isännän vain ja ainoastaan isännän ajaessa myös itse. Palkattu kuljettaja tuottaa tuloa kiinteisiin kuluihin, siis sellaisiin kuluihin, jotka on maksettava joka tapauksessa, vaikka auto ei liikkuisi metriäkään. Isännän tulo tulee vain ja ainoastaan omista työsuorituksista ( ajot, kirjanpito, pesut jne.) parhaaseen tulokseen päästään, jos isännän lisäksi on palkattu 1 vakituinen kuski isännän rinnalle ja mahdollinen tuuraaja lomien ajaksi.

        Taksin kate pelkillä työläisillä on lähes olematon, parempia bisneksiäkin on olemassa. Kuten olette lehdistä lukeneet, aikoo valtiovalta poistaa takseilta osittaisen autoveron palautuksen (9600€/3v.) eli nyt otetaan pois se pienikin siivu, mitä hommasta mahdollisesti jäi. Tämä varmasti sinetöi usean autoilijan uran, he lopettavat. Kaiken tämän päälle liikenne- ja viestintäministeriö ehdottaa taksikiintiöiden lopettamista ja taksanvahvistuksen poistamista. Oman soppansa tähän on antanut kilpailuviranomainen ehdottamalla, että enimmäistaksa säilytettäisiin edelleen?

        Just. Tämä jälkimmäinen jos toteutuu, on taksiala romutettu. Täysin. Itse olen jo päätöksen lopettamisesta tehnyt, olkoon nykyinen autoni se viimeinen, jatkan eläkeukkona.

        Viranomaiset hämmentäkööt alaa niin paljon kuin huvittaa, itseäni ei enää kiinnosta palaakaan. Palautan lupani kiertoon kuluvan vuoden loppuun mennessä.

        Tänne kirjoittavilla lujauskoisille, jotka lupaavat ajaa eurolla kilometri ilman aloitusmaksua, toivotan tervetulleeksi kultaa vuolemaan.

        Olette sydämellisesti tervetulleita! :D


      • joonas2222

        Ihmisiltä puttuu luku- ja laskutaito. Usein juuri sen takia keskustelut junnaavat tarpeettomasti.

        Minkäköhän takia olin kertonut palkkakulut kertoimella 1,5? Etkö ymmärtänyt, vaikka aivan selvällä suomella kirjoitin mm.että sivukulujen huomioimiseksi?

        Sinun mielestäsi palkkakulut pitää kertoa kertoimella 1,83 ns. sivukulujen huomioimiseksi. Voitkohan eritellä mitä sitten oikein tarkoitat palkan sivukuluilla?

        Todellisuudessa tuo 1,5 on yläkanttiin arvioitu, mutta hyvä niin, sillä tuosta laskelmasta tosiaankin jäi erittelemättä eräs tärkeä palkan osa, jota kukaan ei vissiin edes tajua. Uskon, että se kuitenkin uppoaa ainakin suuruusluokaltaan tuohon mainittuun kertoimeen, joten laskelma ei olennaisesti muutu.


      • joonas2222

        Ihmisiltä puttuu luku- ja laskutaito. Usein juuri sen takia keskustelut junnaavat tarpeettomasti.

        Minkäköhän takia olin kertonut palkkakulut kertoimella 1,5? Etkö ymmärtänyt, vaikka aivan selvällä suomella kirjoitin mm. sivukulujen huomioimiseksi?

        Sinun mielestäsi palkkakulut pitää kertoa kertoimella 1,83 ns. sivukulujen huomioimiseksi. Voitkohan eritellä mitä sitten oikein tarkoitat palkan sivukuluilla?

        Todellisuudessa tuo 1,5 on yläkanttiin arvioitu, mutta hyvä niin, sillä tuosta laskelmasta tosiaankin jäi erittelemättä eräs tärkeä palkan osa, jota kukaan ei vissiin edes tajua. Uskon, että se kuitenkin uppoaa ainakin suuruusluokaltaan tuohon mainittuun kertoimeen, joten laskelma ei olennaisesti muutu.


    • Kunta ja kela elätää

      Olen sivutoiminen taksiautoilija maaseudulta ja 2 taksia joissa renki ajamassa kummassakin,eikä taksiautoilusta jää voittoa eurosenttiäkään,mutta maanviljelyksellä eletään,kun saa vielä ne eu-tukiaiset joita ilman ei edes maanviljelys kannattaisi. Harrastushan tuo autoilu meidän suvussa pian on ollut 40 vuotta,joten jatketaan samaan malliin vaan.Uusin portterit 2-4 vuoden välein että rengeillä on toimiva kalusto alla ja jaksavat päivystää 24/7 kotonaan.

    • kelju.k1

      Rengit ajaa, ja isännät lihoo. Näinhän se menee.

    • 1616

      Stadissa ka tulo isännillä 40 000,- vuodessa. Huonoa bisnestä?

      • joonas2222

        No, muistetaan nyt kuitenkin, että ko. jutussa tuloina oli otettu huomioon myös ajotulot. Eli jos isäntä tienaa 25 000 euroa ajamalla ja siihen sitten 15 000 yrityksen voittona, niin kuva bisneksestä muuttuu.

        Kaiken kaikkiaan, kuten yllä oleva laskelmanikin osoittaa, bisnes on parempaa kuin mitä isännät antavat ymmärtää, muttei se kuitenkaan mikään äkkirikastumisen tie ole.


    • TAKSI-ISÄNTÄ

      Minun autoa ei rengit tule metriä lähemmäksi. Ajan itse sen minkä huvittaa/jaksan ja tienaan riittävästi. Vapaata on silloin kun haluan ja autosta saa vielä hyvän vaihtoarvon, koska kilometrit ei päätä huimaa.

    • Lappalainen taksari

      Minulle jää verotettavaa tuloa kulujen jälkeen 110000€ ja toimin taksiautoilijana Vanttauskoskella lapissa. Ajua on paljon ja matkat pitkiä ja on ajopäivätkin pitkiä.

    • 77878978

      Minulle, yhden auton taksiautoilijalle, jää pari miljoonaa verotettavaa vuodessa. Iso talo Espoossa on tietysti kallis ylläpidettävä ja siviilipirssinä olevan uuden BMW M5:n huollotkin maksavat, kun pitää aina välillä ajaa kesähuvilalle tuonne Kirkkonummelle meren rannalle. Kaupunkiasunto on vanhassa Eirassa, eli kuluja on.

      Mutta juuri ja juuri pärjäilee, kun poimii marjoja metsästä.

      • vero orava

        Unohti myös Se Mersu jonka verovapaa uusinta vuodesta toiseen nostaa yrityksen arvoa ja myydään sitten verotta.


    • ymmä llään

      Täällä palstalla on aika erikoinen ajatustapa taksien elinkeinosta, elikkäs näköjään paheksutaan kovasti sitä, että liiketoiminnasta jää jotain ns. viivan alle.
      Miksi näin? Ei kai kukaan ihan vaan yrittämisen ilosta firmaa pidä, ja jaa kaikkea tuottoa työntekijöilleen tai asiakkailleen alennuksina?

      • ...

        Mitä näitten vesseleitten juttuja lukee? Älyvapaata tarinaa, anna olla...


      • Ymmärtäkää jo!

        Tottakai yrittäjälle pitäisi aina jäädä jonkinlainen hyöty toiminnasta mutta normaalissa pienyrityksessä yrittäjän täytyy tehdä vähintäänkin täysi päivä yrittäjyyden lisäksi eikä sitä firman pyörittämistä lasketa työajaksi!
        Nyt suljetulla alalla isännät voivat olla vapaamatkustajia ja olettavat olevansa oikeutettuja samanlaiseen johtajan asemaan kuin isommissa menestyvissä yrityksissä ja täysin riskittä!
        Näin olisi täysin oikeutettua jos alalla olisi täysin vapaa kilpailu mutta suljetulle alalle se ei sovi!


      • ymmä llään
        Ymmärtäkää jo! kirjoitti:

        Tottakai yrittäjälle pitäisi aina jäädä jonkinlainen hyöty toiminnasta mutta normaalissa pienyrityksessä yrittäjän täytyy tehdä vähintäänkin täysi päivä yrittäjyyden lisäksi eikä sitä firman pyörittämistä lasketa työajaksi!
        Nyt suljetulla alalla isännät voivat olla vapaamatkustajia ja olettavat olevansa oikeutettuja samanlaiseen johtajan asemaan kuin isommissa menestyvissä yrityksissä ja täysin riskittä!
        Näin olisi täysin oikeutettua jos alalla olisi täysin vapaa kilpailu mutta suljetulle alalle se ei sovi!

        Olen täällä useampaan kertaan peräänkuuluttanut että mistä tämä varma tieto kotona makaavista isännistä on lähtöisin,mutta kukaan ei suostu kertomaan.


      • hyvää päivää
        ymmä llään kirjoitti:

        Olen täällä useampaan kertaan peräänkuuluttanut että mistä tämä varma tieto kotona makaavista isännistä on lähtöisin,mutta kukaan ei suostu kertomaan.

        No mulla on kolme tuttua taksiyrittäjää 2 vantaalla ja 1 espoossa. Vantaalaiset isännät on ajanu viimeks renkinä 2000 luvun alussa ja espoon mies ajelee max. 1 kerran kuussa tai jos kuski on poissa. Hyvin tuppaa pojilla menemään vaikka suurin osa päivästä kuluu kaljalla. Siinä sulle.


      • suojatyöyrittämistä!
        ymmä llään kirjoitti:

        Olen täällä useampaan kertaan peräänkuuluttanut että mistä tämä varma tieto kotona makaavista isännistä on lähtöisin,mutta kukaan ei suostu kertomaan.

        Ja kysymys oli siitä että vapailla markkinoilla vastaavanlainen pienyritys missä isäntä ei tekisi vähintäänkin täyttä päivää ei tulisi pysymään edes pystyssä!
        Taksilla se taas on teoriassa riskitöntä jopa tekemättä mitään ja vielä suljetulla alalla!


      • Urveeeli
        suojatyöyrittämistä! kirjoitti:

        Ja kysymys oli siitä että vapailla markkinoilla vastaavanlainen pienyritys missä isäntä ei tekisi vähintäänkin täyttä päivää ei tulisi pysymään edes pystyssä!
        Taksilla se taas on teoriassa riskitöntä jopa tekemättä mitään ja vielä suljetulla alalla!

        Onko se sitten sulta pois? vai eikö susta ollut edes taksiyrittäjäksi?


      • Ettekö te nyt tajua?
        Urveeeli kirjoitti:

        Onko se sitten sulta pois? vai eikö susta ollut edes taksiyrittäjäksi?

        Tottakai se on minulta pois sen kerran kun on pakko ottaa taksi!
        Se on myös teiltä pois koska korkean hinnan takia en ota taksia kuin pakon edessä! Vaikka harvoin taksia käytän ei hinnan tarvitsisi paljoa laskea niin useammin olisin kulkenut! Siitä en tiedä missä kipukynnys menee mutta ylitetty se jokatapauksessa on!
        Nyt kusette kaikkien muroihin!


      • Urveeli
        Ettekö te nyt tajua? kirjoitti:

        Tottakai se on minulta pois sen kerran kun on pakko ottaa taksi!
        Se on myös teiltä pois koska korkean hinnan takia en ota taksia kuin pakon edessä! Vaikka harvoin taksia käytän ei hinnan tarvitsisi paljoa laskea niin useammin olisin kulkenut! Siitä en tiedä missä kipukynnys menee mutta ylitetty se jokatapauksessa on!
        Nyt kusette kaikkien muroihin!

        5-10% katteesta voi paljon alentaa, voiko?


    • Mulkkuisäntä

      Pääasiassa ajan itse ne päivävuorot joissa tulee kunnon kassat. Voi olla että vappuaattoyöksi lähden itse ytimeen. Jos ennusteet näyttää että hiljaista tulee niin menköön kuski.

    • Faktaa 1

      Yksinkertaisesti sanottuna satasesta jää palkka ja muitten kulujen jälkeen isännälle n.20 euroa

      • 20% verotettavaa

        Sitten isäntä maksaa tuosta kaksikymppisestä vielä verot. Ihan oikeansuuntainen arvio.

        Nimim. 20% verotettavaa

        Tarinalla on myös toinen puoli: Yksi kunnon mälli ja auto lunariin, silloin mennään nollalinjalla.


      • Oikeaammattilainen
        20% verotettavaa kirjoitti:

        Sitten isäntä maksaa tuosta kaksikymppisestä vielä verot. Ihan oikeansuuntainen arvio.

        Nimim. 20% verotettavaa

        Tarinalla on myös toinen puoli: Yksi kunnon mälli ja auto lunariin, silloin mennään nollalinjalla.

        Ei oikeat ammattilaiset kolaroi!


      • 20% verotettavaa
        Oikeaammattilainen kirjoitti:

        Ei oikeat ammattilaiset kolaroi!

        Koputa puuta. Aina ei kolarille ammattilainenkaan voi mitään, jos toinen osapuoli tunaroi....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe