Mahasarakham,koillis Thaimaa

Matkamies Thaimaan

Iltaa palstaveljet ja -sisaret.Olen lähdössä kesä-heinäkuussa Mahasarakham alueelle koillis Thaimaa.Nyt kysyisin hyvää yöpymispaikkaa mitä kannattaisi harkita.
Onko golf-kenttä,mitä muuta voisi harrastaa? Tiedän että Khon Keanin ympärillä on
useampikin kenttä.Mitä maksaa taksi tunnin ajomatkasta? Olen myös kiinnostunut
Borabuen alueesta yleisesti,kun sieltä ei ole montaa kuvaa,eikä pienempien
katujen nimiä. Uskonnosta ja käytöstavoista myös. Olisin kiitollinen tiedoista.

46

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran alueella

      Googlauksen jalo taito:

      http://www.tripadvisor.com/Attractions-g297926-Activities-Khon_Kaen_Khon_Kaen_Province.html

      http://isan.sawadee.com/mahasarakham/

      Landeahan tuo on joten suurin osa on chillailua golfin lisäksi. Ihmiset vaatimattomia ja vaatimattomasti koulutettuja. Kielitaito 0.

      Tuosta valkkaamaan hotellia, valinnanvaraa on:
      http://www.booking.com/searchresults.fi.html?aid=310019;label=maha-sarakham-dSx1L7*WvpLlXhf1PdSWbwS30973171506:pl:ta:p15:p2300.000:ac:ap1t1:neg;sid=8e714670438b2008b569a728989e0d10;dcid=1;city=-3250947

      Kaikki on halpaa köyhässä koillisthaimaassa. Taksi tunniksi? Tarkoittanet oikeaa taksia? Kannattaa sopia hinta lähtiessä. 60 - 100km noin 500bahtia. Lyhyet matkat muutaman kymmenen bahtia. Sapuskat irtoaa alle 50bahtia.

    • Katseella seurannut

      Näillä palstoilla on ollut ainakin kaksi nimimerkkiä aktiivisia ja ilmeisesti asuvat koillis Thaimaassa,ainakin satunnaisesti.Nyt kun täsmätietoa halutaan nimimerkkejä ei kuulu eikä näy? Ovatko muuttaneet netin kantamattomiin vai
      viettävätkö pitkää pääsiäistä? Vai onko kaikki ollutkin googlen tulosta? Kysyy epätietoinen.

      • Udonthani

        Yöpymispaikkoja en osaa suositella, koska asun itse omassa talossa. Ajelen myös omalla autolla, joten taksoista ei ole tietoa. Golfia en ole koskaan pelannut, ei tietoa kentistä. Arvailuja en rupea esittämään. Uskonto ja käytöstavat ovat lähes samoja kuin koko Pohjois-Thaimaan alueella yleensä.


    • tasapää

      tuleekohan kysymykseni oikeaan, mutta arveluttaa henkilökohtaisesti kun tiedän rakentamisesta kaiken ?
      - miksi thaimaassa ei käytetä vesikouruja taloissa, vaikka suomessa niitä aina käytetään ?
      - miksi thaimaassa ei ole lumiesteitä katolla, suomessa pakolliset ?
      - paljonko thaimaassa kattorakenteen pitää kestää lumikuormaa ?
      - miksi thaimaan arkkitehtuuri ei noudata savolaisen arkkitehtuuria, mitä kouluja ne siellä käy ?
      - miksi thaimaalainen sähköasentaja ei tiedä EU direktiivejä.

      Kovasti kummastuttaa kun ne siellä thaimaassa rakentaa kovi erilailla kuin meillä kotosuomessa ja varsinkin isaanissa. Kumma ettei ole tutustuneet RAKLI :n, STUKE :sin ja EU sääntöihin.
      ihmettelevä tasapää

      • Saku sammakko

        Kyllä Thaimaassa käytetään taloissa vesikouruja. Maaseudulla sadevesi kerätään kourujen avulla isoihin astioihin. Vesi käytetään niistä kuivana aikoina. Muihin kysymyksiin en pysty vastaamaan.


    • Asun Mahasarakhamin ja Khong Khaenin välimaastossa maaseudulla.
      Kaikki hinnat tällä alueella on edullisia.Joskus on tullut taksilla ajeltua kaupungista kotiin 500 bahtia on taksa.matkaa 60km.
      Singha Colf klub Khong Khaenissa on varmaankin paras tällä alueella olevista.
      Ainakin monet Eurooppalaiset vieraat kehuvat sitä.
      Majoitus vaihtoehtoja on lukuisia eri hintaisia myös Khomg Khaen tien varrella on pieniä mökkejä Gest house nimellä kai niitä vuorataan.
      Itse asun omassa talossa joten hintoja en ole kysellyt.Adoga tietää Thaimaan hotelli hinnat.Uskoisin että hintahaitari on 300baht-4000 baht /yö.
      Kaikenlaisia löytyy.
      Ruoka on halpaa,vaatteet halpoja shortsit 100-200 baht.T-paidat samoin 100-200 baht.
      Kirkas viina 0,33 l 40% 65 baht.
      Vahvasti budhalaista aluetta,vanhoja perinteita noudatetaan.
      Joka arkipäiväkin budhalaisuus määrittää ihmisten elämää.
      Aamulla 5.00 naiset herää kokkaamaan temppeli aamiaista varten.Ja monet on joka aamu temppeli aamu "hartaudessa" mukana ja syövät aamiaiseksi munkkien siunaamaa ruokaa.
      Itse olen yleensä käynyt vain sunnuntaina aamiaisella temppelissä.
      Kiva täällä on asustella

    • Matkamies Thaimaan

      Kiitos hyvistä neuvoista kaikille ja lisää viisaita neuvoja otetaan vastaan kiinnostuneesti.Olen viettänyt viisi lomaani Phuketissa aktiivilomia viettäen.Hieno kohde ja monta eri mahdollisuutta.Nyt olen lähdössä Kesäkuussa Mahasarakhan
      alueelle.Sen alueen mahdollisuuksista haluaisin lisätietoja.
      NIMIMERKILLE,mahasarakham,tarjoatko ilta drinkin jos tulen käymään?

      • Arvuuttaja-

        Saanko rivien välistä arvata että olet menossa nettitreffin perään..? Itse käynyt niissä puuhissa kahdesti hieman pohjoisemmassa. Toinen tyssäsi totaaliseen kielitaidottomuuteen ja ajan puutteeseen mutta toinen ei tyssännyt. 8)


    • Matkamies Thaimaan1

      Arvuuttaja- ,oikeassa olet.Kielitaitoon tämä ei hyydy,olemme keskustelleet Skypessä kuukausia.Muut asiat ovat tietysti täysin auki. Asutteko Suomessa vai Thaimaassa? Onko järkeä vai ei?

      • Arvuuttaja-

        Hän asuu edelleen siellä. On käynyt Suomessa 3kk ja tykkäsi kyllä. Aika sen näyttää mihin homma johtaa itsellä kiire töissä syksyyn saakka ja sitten vietän talven alueella.
        Skypellä se homma pelaa täälläkin ja tänäänkin!

        Asia kerrallaan vaan ja jos kunnolla kolisee niin ei muuta kuin eteenpäin! Arvostukseni on suuri heidän kulttuuriaan ja uskontoaan kohtaan. Ehdottomasti järkeä! Onnea matkaan vaan!

        Asiat on paljon yksinkertaisempia ja aidompia omasta näkökulmastani ja kokemuksesta thain kanssa kuin suomalaisen.
        Homma kun on tuoretta, uutta, erilaista, haasteellista ja kiehtovaa molemmille. Kuin aloittaisi elämän alusta.


      • Matkamies Thaimaan
        Arvuuttaja- kirjoitti:

        Hän asuu edelleen siellä. On käynyt Suomessa 3kk ja tykkäsi kyllä. Aika sen näyttää mihin homma johtaa itsellä kiire töissä syksyyn saakka ja sitten vietän talven alueella.
        Skypellä se homma pelaa täälläkin ja tänäänkin!

        Asia kerrallaan vaan ja jos kunnolla kolisee niin ei muuta kuin eteenpäin! Arvostukseni on suuri heidän kulttuuriaan ja uskontoaan kohtaan. Ehdottomasti järkeä! Onnea matkaan vaan!

        Asiat on paljon yksinkertaisempia ja aidompia omasta näkökulmastani ja kokemuksesta thain kanssa kuin suomalaisen.
        Homma kun on tuoretta, uutta, erilaista, haasteellista ja kiehtovaa molemmille. Kuin aloittaisi elämän alusta.

        Samoin päivittäin Skyllä,muuten voisi olla vaikeaa.Kyllä siinä oppii vähän toisesta
        tietämään ja näkee heti etteivät kuvat ole liian vanhoja.Miten rahapolitiikka? Oletteko naimisissa? Haluavat rahaa tyttärestä? Minun tapauksessa kohtuullinen ammatti mutta vanhemmat tiukkoja Buddan suhteen.


      • onneamatkaan
        Matkamies Thaimaan kirjoitti:

        Samoin päivittäin Skyllä,muuten voisi olla vaikeaa.Kyllä siinä oppii vähän toisesta
        tietämään ja näkee heti etteivät kuvat ole liian vanhoja.Miten rahapolitiikka? Oletteko naimisissa? Haluavat rahaa tyttärestä? Minun tapauksessa kohtuullinen ammatti mutta vanhemmat tiukkoja Buddan suhteen.

        Tuli yhtä pankkineitiä käytyä tapaamassa viime kuussa juurikin tuossa kaupungissa. Netin kautta tutustuttu aiemmin. Skypetettiin ja chatattiin Linessa pari kuukautta ensin. En pelaa golfia, enkä muutenkaan hirveän hyvin tuolla maaseudulla viihdy. Vähän turhan kuumaa ja vähän viihdykettä itsellä. Muutama päivä kuitenkin meni mukavasti tyttöön tutustuen ja käytiin sitten yhdessä lomailemassa saarella. Ihan kiva ja kaunis tyttö, joka osasi englantiakin mukavasti. Enpä kuitenkaan ajatellut Suomeen tuoda, eikä kaukosuhteet pahemmin nappaa, niin eiköhän seuraavalla reissulla ole sitten uusi lyyli. Tietysti jos meenaat muuttaa sinne niin asia on eri. Ole tarkkana Sin Sotin kanssa. Se on kuitenkin neuvottelukysymys ja riippuu täysin sinun varallisuudestasi. Kokemusta yhdestä avioliitosta siellä suunnalla.


      • Arvuuttaja-
        Matkamies Thaimaan kirjoitti:

        Samoin päivittäin Skyllä,muuten voisi olla vaikeaa.Kyllä siinä oppii vähän toisesta
        tietämään ja näkee heti etteivät kuvat ole liian vanhoja.Miten rahapolitiikka? Oletteko naimisissa? Haluavat rahaa tyttärestä? Minun tapauksessa kohtuullinen ammatti mutta vanhemmat tiukkoja Buddan suhteen.

        Ei olla naimisissa.

        Raha-asiat ovat Suomen mittapuussa nimellisiä tuollapäin mutta tärkeitä heille. Sillä tavalla osoitetaan sitoutumisen halua että annetaan lahjoja.

        Hyvän miehen ne haluaa ja edes riittävästi toimeentulevan. Muulla ei ole niin väliä.

        Buddhalaisuudessa kaikki hyvä ja raha palaa antajansa luo joten niistä almuista ei pidä edes odottaa suurempaa kiitosta kuin mitä Buddha antaa.

        Minä laitan noin 200- 300 euroa kuussa hänelle joka ei haittaa lainkaan toimeentuloani Suomessa. Kysynyt olen ja sanonut hänelle että jos jotakin erityistä tarvitsee niin hoidan kyllä no problem enkä kaipaa siitä mitään kiitosta eikä kukaan ole minulle kiitollisuudenvelassa niiistä koskaan.

        Siskolleen ostin Iphonen koska hän oli huolehtinut tästä pikkusiskonsa majoituksesta vuosia. Chättäilin livechatissa jo ennen tapaamistaan hänen isänsä ja äitinsäkin kanssa ja tuon siskonsa ja siskon miehen sekä poikansa kanssa.

        Kyseinen nainen työskentelee kauneussalongissa pikku kaupungissa ja hyvänä päivänä tienaa 500bahtia joten suuresta ei elämä ole tuolla kiinni.

        Nöyrää asennetta vaan vanhempien kanssa. Pilkettä löytyy heidänkin silmistään kun lupa on annettu.

        Hienointa Thai- suvuissa ja kylissä on se yhteisöllisyys ja toisistaan huolen pito kun olet osa sitä niin et ole koskaan enää yksin. Sellaista et koe koskaan milloinkaan Suomessa paitsi klisheinä korkeintaan.

        Tsemppiä!


      • keke6666
        Arvuuttaja- kirjoitti:

        Ei olla naimisissa.

        Raha-asiat ovat Suomen mittapuussa nimellisiä tuollapäin mutta tärkeitä heille. Sillä tavalla osoitetaan sitoutumisen halua että annetaan lahjoja.

        Hyvän miehen ne haluaa ja edes riittävästi toimeentulevan. Muulla ei ole niin väliä.

        Buddhalaisuudessa kaikki hyvä ja raha palaa antajansa luo joten niistä almuista ei pidä edes odottaa suurempaa kiitosta kuin mitä Buddha antaa.

        Minä laitan noin 200- 300 euroa kuussa hänelle joka ei haittaa lainkaan toimeentuloani Suomessa. Kysynyt olen ja sanonut hänelle että jos jotakin erityistä tarvitsee niin hoidan kyllä no problem enkä kaipaa siitä mitään kiitosta eikä kukaan ole minulle kiitollisuudenvelassa niiistä koskaan.

        Siskolleen ostin Iphonen koska hän oli huolehtinut tästä pikkusiskonsa majoituksesta vuosia. Chättäilin livechatissa jo ennen tapaamistaan hänen isänsä ja äitinsäkin kanssa ja tuon siskonsa ja siskon miehen sekä poikansa kanssa.

        Kyseinen nainen työskentelee kauneussalongissa pikku kaupungissa ja hyvänä päivänä tienaa 500bahtia joten suuresta ei elämä ole tuolla kiinni.

        Nöyrää asennetta vaan vanhempien kanssa. Pilkettä löytyy heidänkin silmistään kun lupa on annettu.

        Hienointa Thai- suvuissa ja kylissä on se yhteisöllisyys ja toisistaan huolen pito kun olet osa sitä niin et ole koskaan enää yksin. Sellaista et koe koskaan milloinkaan Suomessa paitsi klisheinä korkeintaan.

        Tsemppiä!

        toi muuten pitää paikkansa.kun olet heidän luottamuksen "voittanut".et ole enää koskaan yksin.nim.naimisissa thain kanssa.


    • Tervetuloa Mahasarakhanin seudulle.
      Kyllä vierailu passaa,ja Thaimaalaiseen tyyliin ruokaa ja juomaa tarjotaan,kun vieraita tulee.Asun lähellä Kosum Pisain pikku kaupunkia.
      Tämä on riisin cassavan ja sokeri ruoón viljely aluetta.
      Oli hienot juhlat viime viikolla karnevaali kulkueita useina päivinä,ja vettäsai heitellä pikku ampäreistä ihmisten niskaan.
      Hauskaa oli.
      Thaimaalaiset juhlii Budhalaista uutta vuotta lähes viikon putkeen.
      Songraw juhla kai nimeltään eurooppalaisittain.

      • Matkamies Thaimaan

        Tulen Sarakhamiin,kuten paikalliset kutsuvat,14.6.Vietän aikaa siellä ja lähiseudulla 2 viikkoa.Mahasarakham,voitko antaa tarkemman kuvauksen missä
        asut? Onko puh.numero liian tunkeileva?
        Aloitin nämä sivut ja hyvää keskustelua on ollut luettavissa.
        Menen Mahasarakhamiin,treffit on tehty Khon Kaen lentoasemalle.Lähes päivittäin
        Skypellä yhteydessä.On ollut ylä-ja alamäkeä.Mutta edelleen tunne vahva.
        Hotelli ja Golf kentät löytyneet.
        Odotan lisää mielipiteitä.


    • Thaimaan talollinen

      Kirjoitettaneen kuitenkin Songran, thaiksi สงกรานต์. Thaimaalaisen vanhan ajanlaskun mukainen uudenvuodenjuhla. Songrania juhlitaan, hieman kait paikasta riippuen kolmesta päivästä-viikkoonkin. Paikoissa, joissa olen ollut Songranin aikoihin, neljä päivää on kyllä ollut pisin aika.

      • Arvuuttaja-

        Länsimaisia aakkosia ei voi verrata thaikirjaimiin ja siksi sanat kirjoitetaan miten sattuu "länkkäriksi". Ne kirjoitetaan siten kuin länsimainen kääntäjä ne mielestään sattuu kuulemaan ja se ei ole niin tarkkaa. Paikkojen ja ihmisten nimistä on tusinan verran erilaisia englanninkäännöksiä.


      • Songkran

    • Thaimaan talollinen

      Aloinpa hieman epäilemään Arvuuttaja- kertomusta thaikirjaimista ja länsimaisista aakkosista ja laitoinkin googleen hauksi molemmat ja kyllähän sieltä asia selvisi, ehkäpä Arvuuttaja - kannattaisi myös ennen kirjoituksiaan varmistaa asioita, eikä kertoa tyhjiä täällä. Varmistin asian myös eräältä Thaimaalaiselta, joka kylläkin kertoi asian, kuten googlekin!

      • Pe rus te le

        Koetapa alkuun arvata montako eri versiota tiekylteissä on esim. Jomtien beachistä Pattayan tuntumasta ja kerro vastauksesi täällä minulle. Sitten voit kertoilla näkemyksesi uudestaan kiitos.


    • Tiekyltti...

      Songran nyt sattuu olemaan hieman eri asia kuin Jomtien-Pattaya tienviitat ja -opasteet!!!
      Kylläpä tavuttaja nyt vääntää väärää puuta, mutta ymmärrän sen vain Pattayalla ja sielläkin lähinnä Suomipaikoissa liikkuvalta.

      • Höpöti höö.

        Aah siellä taitaa olla se kateellinen homoseksuaali läskifoobikko taas tieteilemässä ja oikein googlen avulla?

        Minä olen kuules kierrellyt yli 3 vuotta ympäri Thaimaata ja kerran ihan kirjaimellisesti rajoja pitkin ympäri Thaimaan. Tiedän varmaankin enemmän Thaimaan käytännöstä kuin sinä pitkät paskaiset ja reikäiset kalsarit jalassa rintamamiesmökin vintillä istuva persaukinen vanhapoika googlesi kanssa.

        Nimet kirjoitetaan "länkkäriksi" Thaimaassa miten sattuu.
        Olen maininnut tämän ennenkin mutta esimerkiksi tyttöystävälläni ja hänen siskollaan on samat sukunimet mutta ne lukee eritavalla heidän passeissaan.

        Minä olen aina kirjoittanut songkranin songkranina koska niin se on minullekin kirjoitettu paikalllisten toimesta.

        J- ja Ch- yhdistelmien vaihtelu on yleistä tienviitoissa esim juuri kuten Jomtien on välillä Chomtien ja välillä Jom Thien ja toisinaan Chom Thien. Sama homma useimmissa paikan nimissä.

        Koetapa lausua vielä thai- paikan nimet siten että paikalliset ymmärtää mistä paikasta puhut. Ei ole helppo homma.


    • Matkamies Thaimaan

      Kiitoksia asiallisista vastauksista,paljon opin uutta ja edelleen olen lähdössä
      kesä-heinäkuussa.Sarakhamin(kuten paikalliset kutsuvat) alueella tuntuu perinteet
      kyllä aika tiukoilta.Mutta voi olla kun pääsee yhteisöön vähän sisään, tilanne muut-
      tuu.Täytyy myös sanoa että näinkin lyhyellä Skype ja chattailu-kokemuksella(muutama kuukausi) ei sinne Suomimies vain mene ylimielisesti
      valitsemaan naista,jos hyvän haluaa,päätös tehdään Thaimaan päässä. Kannattaa
      olla ensin aika nöyrä jos Lady oikein tosissaan kiinnostaa.Muutamalla nimimerkillä
      olisi kyllä syytä laittaa uusi aloitus omille jutuilleen,kielikuvat sitä luokkaa että eivät
      kuulu tähän aloitukseen.Uusia viestejä odotellen.

      • soronnoo

        Se on massi mikää puhuu. Köyhät joutuu nöyristelemään. Kyllä siellä on pirkkoa mistä valita ja raha kelpaa kaikille siellä. Skypet ja chattailut on erikseen. Kyllä se totuus sinullekin pian valkenee, kun pääset paikan päälle. Mutta älä ole liian sinisilmäinen, vaikutat hieman helposti vedätettävältä.


      • Matkamies Thaimaan
        soronnoo kirjoitti:

        Se on massi mikää puhuu. Köyhät joutuu nöyristelemään. Kyllä siellä on pirkkoa mistä valita ja raha kelpaa kaikille siellä. Skypet ja chattailut on erikseen. Kyllä se totuus sinullekin pian valkenee, kun pääset paikan päälle. Mutta älä ole liian sinisilmäinen, vaikutat hieman helposti vedätettävältä.

        Olet kyllä oikeassa,sinertävät silmät löytyy täältä.Mutta muissa arvioissa en olisi
        niin vakuuttunut.Skype tai vastaava on erittäin tärkeä.Jos puhut henkilön kanssa
        face to face,usein ja monta kertaa päivässä niin kyllä oppii väkisin tuntemaan
        toisiaan paremmin kuin chatilla ja ehkä vanhoilla valokuvilla.Älä niihin luota.
        Skypellä näet heti mikä on yhteisen kielen kielitaito ja kuinka paljon käytetään
        käännöskoneita.Skypellä voit myös pyytää toista näyttämään missä asuu,millainen
        talo sisältä ja ulkoa.Vanhemmat ja kaverit,jos siinä tilanteessa kun pyydät vanhemmista jotain kuvia tai ei koskaan paikalla,ole varovainen.Näin meillä vaikka
        olenkin melkein sinisilmäinen.Missä suhteessa sinä olet Thai naisen kanssa?


      • Arvuuttaja-
        Matkamies Thaimaan kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa,sinertävät silmät löytyy täältä.Mutta muissa arvioissa en olisi
        niin vakuuttunut.Skype tai vastaava on erittäin tärkeä.Jos puhut henkilön kanssa
        face to face,usein ja monta kertaa päivässä niin kyllä oppii väkisin tuntemaan
        toisiaan paremmin kuin chatilla ja ehkä vanhoilla valokuvilla.Älä niihin luota.
        Skypellä näet heti mikä on yhteisen kielen kielitaito ja kuinka paljon käytetään
        käännöskoneita.Skypellä voit myös pyytää toista näyttämään missä asuu,millainen
        talo sisältä ja ulkoa.Vanhemmat ja kaverit,jos siinä tilanteessa kun pyydät vanhemmista jotain kuvia tai ei koskaan paikalla,ole varovainen.Näin meillä vaikka
        olenkin melkein sinisilmäinen.Missä suhteessa sinä olet Thai naisen kanssa?

        Älä välitä peräkammarin kadehtijoista joilla ei ole tietoa asiasta lainkaan. Niin sanottu "totuus" on yksilöllistä ja se ei liity mihinkään stereotypioihin ei Thaimaassa eikä Suomessa.

        Kyseessä on kaksi ihmistä. Uskoo toivoo ja kärsii.

        Minun ei ole tarvinnut kärsiä sekuntiakaan paitsi ikävää. Hienoja ihmisiä ja messiin vaan ja järjestetään yhdessä juhlat tulevaisuudessa joista suomipellet voivat vaan unelmoida! Tsemppiä!


      • rhanu
        Matkamies Thaimaan kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa,sinertävät silmät löytyy täältä.Mutta muissa arvioissa en olisi
        niin vakuuttunut.Skype tai vastaava on erittäin tärkeä.Jos puhut henkilön kanssa
        face to face,usein ja monta kertaa päivässä niin kyllä oppii väkisin tuntemaan
        toisiaan paremmin kuin chatilla ja ehkä vanhoilla valokuvilla.Älä niihin luota.
        Skypellä näet heti mikä on yhteisen kielen kielitaito ja kuinka paljon käytetään
        käännöskoneita.Skypellä voit myös pyytää toista näyttämään missä asuu,millainen
        talo sisältä ja ulkoa.Vanhemmat ja kaverit,jos siinä tilanteessa kun pyydät vanhemmista jotain kuvia tai ei koskaan paikalla,ole varovainen.Näin meillä vaikka
        olenkin melkein sinisilmäinen.Missä suhteessa sinä olet Thai naisen kanssa?

        älä ota paljoa rahaa ekoille matkoille matkamies. pääset halvemmalla. sinua viedään se on varma. mitä vähemmän matkassa sen vähemmän menetät. sinä haluat antaa rahaa ,kun tyttö on niin ihana. olisi hyvä jos ois joku matkaopas mukan ei tulis niin paljoa virheitä. ps ota koulutuksen kannalta eli oppirahat on maksettava.


      • onneamatkaan
        Matkamies Thaimaan kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa,sinertävät silmät löytyy täältä.Mutta muissa arvioissa en olisi
        niin vakuuttunut.Skype tai vastaava on erittäin tärkeä.Jos puhut henkilön kanssa
        face to face,usein ja monta kertaa päivässä niin kyllä oppii väkisin tuntemaan
        toisiaan paremmin kuin chatilla ja ehkä vanhoilla valokuvilla.Älä niihin luota.
        Skypellä näet heti mikä on yhteisen kielen kielitaito ja kuinka paljon käytetään
        käännöskoneita.Skypellä voit myös pyytää toista näyttämään missä asuu,millainen
        talo sisältä ja ulkoa.Vanhemmat ja kaverit,jos siinä tilanteessa kun pyydät vanhemmista jotain kuvia tai ei koskaan paikalla,ole varovainen.Näin meillä vaikka
        olenkin melkein sinisilmäinen.Missä suhteessa sinä olet Thai naisen kanssa?

        Minä olen lähinnä lomaromansseja enää nykyään harrastellut Thaimaan reissuilla, joita nykyään teen kaksi kertaa vuodessa. Sopii paremmin omaan elämäntyyliin ja tilanteeseen. Takana yksi avioliitto thainaisen kanssa, joten arvuuttajan on turha lätistä jostain peräkammarin pojista. Kokemusta on kertynyt melko vankasti ja niinkuin rhanu alempana hyvin toteaa, oppirahat on jokaisen maksettava. Kannattaa kuitenkin pitää huolta, ettei ne ole kohtuuttoman kovat. Laitat sen minkä olet valmis menettämään. Skype on o.k., mutta vasta kasvotusten livenä kohdatessa se paljastuu synkkaa vaiko ei. Olen Skypetellyt kymmenien thaityttöjen kanssa ja tavannut useita. Toisten kanssa on synkannyt paremmin toisten huonommin. Yhtään tapaamista en kadu. Otan sen kuitenkin enemmän harrastuksen kannalta, enkä etsi vaimoa. Tietty jos joku oikein kovasti kolahtaa, mutta tiedän kuitenkin realiteetit.


      • Matkamies Thaimaan
        rhanu kirjoitti:

        älä ota paljoa rahaa ekoille matkoille matkamies. pääset halvemmalla. sinua viedään se on varma. mitä vähemmän matkassa sen vähemmän menetät. sinä haluat antaa rahaa ,kun tyttö on niin ihana. olisi hyvä jos ois joku matkaopas mukan ei tulis niin paljoa virheitä. ps ota koulutuksen kannalta eli oppirahat on maksettava.

        Kiitos neuvosta,varovainen täytyy olla varsinkin vieraissa kultuureissa. En ole "niin"
        nuori ja toivottavasti oppirahat on jo maksettu Suomessa.Tämä on kyllä jo nainen,
        ei enää mikään tyttö.Mahdollista on että muutan Thaimaahan.Naisella kohtuullinen
        ammatti,nuorin kylläkin ja hoitaa myös vanhempiaan kuten siellä tapana on.
        Talo on ok. Olen yrittänyt lähteä suhteeseen järkevyysperiaatteella (olipa pitkä sana)
        meillä on kuitenkin vähän samat lähtökohdat.Tämä nainen ei ole ensimmäinen
        Thai-nainen johon olen tutustunut.Tämä on vain ensimmäinen Thai-nainen
        kenen kanssa kannattaa katsoa kortit loppuun asti.Siksi tässä apuja pyytelen.


      • Lucky Luke
        onneamatkaan kirjoitti:

        Minä olen lähinnä lomaromansseja enää nykyään harrastellut Thaimaan reissuilla, joita nykyään teen kaksi kertaa vuodessa. Sopii paremmin omaan elämäntyyliin ja tilanteeseen. Takana yksi avioliitto thainaisen kanssa, joten arvuuttajan on turha lätistä jostain peräkammarin pojista. Kokemusta on kertynyt melko vankasti ja niinkuin rhanu alempana hyvin toteaa, oppirahat on jokaisen maksettava. Kannattaa kuitenkin pitää huolta, ettei ne ole kohtuuttoman kovat. Laitat sen minkä olet valmis menettämään. Skype on o.k., mutta vasta kasvotusten livenä kohdatessa se paljastuu synkkaa vaiko ei. Olen Skypetellyt kymmenien thaityttöjen kanssa ja tavannut useita. Toisten kanssa on synkannyt paremmin toisten huonommin. Yhtään tapaamista en kadu. Otan sen kuitenkin enemmän harrastuksen kannalta, enkä etsi vaimoa. Tietty jos joku oikein kovasti kolahtaa, mutta tiedän kuitenkin realiteetit.

        Vainoharhainen saa olla niiden realiteettien kanssa ei siinä mitään mutta jos et anna niin et saa. Se vainoharhaisuus kun ei liikaa näy päälle niin no problem.

        Iän myötä monet tulee kyynisiksi, neuroottisiksi ja itsekkäiksi ja sitten ne samat tyypit ihmettelee miksei löydy sitä tosi rakkautta. Ei kukaan halua hapannaamaa tai itsekästä niuhottajaa.

        Pitää olla asennetta ja ropsaus sinisilmäisyyttä jotta antaa asialle edes mahdollisuuden. Vanha sanonta: -Se joka paljon valkkaa se vähän panee.


      • hannu121
        Lucky Luke kirjoitti:

        Vainoharhainen saa olla niiden realiteettien kanssa ei siinä mitään mutta jos et anna niin et saa. Se vainoharhaisuus kun ei liikaa näy päälle niin no problem.

        Iän myötä monet tulee kyynisiksi, neuroottisiksi ja itsekkäiksi ja sitten ne samat tyypit ihmettelee miksei löydy sitä tosi rakkautta. Ei kukaan halua hapannaamaa tai itsekästä niuhottajaa.

        Pitää olla asennetta ja ropsaus sinisilmäisyyttä jotta antaa asialle edes mahdollisuuden. Vanha sanonta: -Se joka paljon valkkaa se vähän panee.

        luke se on oikeen. ota koko omaisuus mukaan ja äkkiä naimisiin. rakenna talo. sen jälkeen voitte elää elämänne onnellisina loppuun asti.


      • onneamatkaan
        hannu121 kirjoitti:

        luke se on oikeen. ota koko omaisuus mukaan ja äkkiä naimisiin. rakenna talo. sen jälkeen voitte elää elämänne onnellisina loppuun asti.

        Näin se on ja mielellään vielä vankka laina siihen päälle. Mitäpä sitä täältä neuvoja kyselemään kokeneemmilta. Ne pahat puheet voi leimata kateellisten ja kyynisten peräkammarin poikien itkuiksi. Eipä silti, ei siinä onnen ja rakkauden huumassa paljon järkipuheet autakaan.
        Ja Lukelle, tuo sanonta ei päde Thaimaassa, siellä ei ronkelinkaan tarvii runkata. Valkkaan paljon ja panen vielä enemmän ja useampia naisia, koska miestä ei ole luotu yksiavioiseksi. Itseasiassa se on luonnonvastaista.


      • Lucky Luke
        hannu121 kirjoitti:

        luke se on oikeen. ota koko omaisuus mukaan ja äkkiä naimisiin. rakenna talo. sen jälkeen voitte elää elämänne onnellisina loppuun asti.

        Kiitos! Sellainen oli tarkoituskin! Kerran täällä eletään ja pihtaamaan en lähde Thaimaahan.

        On muutaman vuoden kokemus Thaimaasta mutta ei niin pitkä kokemus naisista koska kossipoikana siellä pari vuotta viettelin 25 vuotta sitten. Eronneena nyt hieman harrastellut turistina kyseistä maata suurimmaksi osaksi lyhyitä reissuja. Mieli tekee sinne kuitenkin koko ajan.


    • vesibuffeli

      Muutaman talven Thaimaassa viettänyt.Itseasiassa maaseudulla on h-tin tylsää.Pari viikkoa tietysti menee ihmetellessä sitäkin elämänmuotoa,mutta sitten jo kaipailee muutakin kuin kassara- ja riisipeltoja asumishökkeleineen.
      Kieltä siellä ei itse osaa vuosiin ja paikalliset eivät omaa murrettaan kummempaa.Joku hassu englanninkielinen sana,jota sitten hoetaan kuin jotain mantraa.
      Jos tyttöystävän kanssa suunnittelee,että aamulla lähdetään maalikylillä käymään,niin sana kulkee ja aamusella on puolikylää työntymässä matkaan ilman kyselyjä,että sopiiko mukaan.Falangi tietysti maksaa koko revohkan reissun ja osan ostoksistakin.
      Ei muuta kuin onnittelut Mahasarakhanille ja talolliselle .Käykää kuitenkin joskus tuulettelemassa meren rannalla viikko pari ja jatkakaa auvoista eloanne.

    • Oceanview

      Täysin samaa mieltä vesibuffelin kanssa. Parisen viikkoa siellä tosiaan saa ajan kulumaan ihmetellessä ja ottaessa huikkaa kyläläisten kanssa, mutta sitten iskee kaipuu "sivistyksen" pariin. Nostan hattua niille, jotka siellä viihtyy. Ehkä siinä pitää olla jotain talonpoikaishenkeä tai jos on maalla asunut ikänsä niin niille sopii. Kiitän itseäni joka päivä, etten taipunut exän painostuksen alla siihen, että olisi talo sinne laitettu ja jätetty elämä Suomessa. Maat oli jo ennakkoperintönä saatu. Ei vaan se elämä sopinut minulle, vaikka Thaimaa on muuten mahtava paikka ja naiset maailman parhaimmasta päästä. Meren rannalta sitten joskus talviasunto ja Isaanissa pyörähdetään pikavisiiteilla poimimassa nettituttavuuksia lomille.

    • Matkamies Thaimaan

      Huomenta,heräsin aikaisin ja pakko oli katsoa onko täällä mitään elämää.
      Monta mielipidettä on näkyvissä,kiitos niistä.Meri tai isoa järveä ei ole lähellä,
      joihin olen itse tottunut.Varsinkin isoon mereen. Tekemisen puuttetta voi näiden
      vastausten perusteella tulla ja se ei ole hyvä käytännön kannalta,ainoastaan
      kupin ottaminen.Muitakin aktiviteetteja täytyy löytyä esim. töitä.Kiitos taas
      kaikille aktiivisuudesta.Aikaa tämä projekti vaatii mutta onneksi sitä on
      vielä jäljellä.En ole sinisilmäinen.

      • Arvuuttaja-

        Huomenta! Tekemisen puutteelle voi tehdä itsekin toki jotakin tai paljonkin.

        Minä olen aikamoinen puuhapete niin kotomaassa kuin muuallakin ja uskon että kykenen saamaan aktiviteetteja aikaiseksi Thaimaassakin jos sinne pysyvämmin muuttelen. En osaa olla paikallaan kovin kauaa.

        Kotomaassakin takavuosina (ennen eroja) perhe-elämää viettäneenä naapurienkin skidit tuli kysymään että voisinko keksiä heille jotakin tekemistä ja minähän keksin. Heidän omat isänsä ei keskimäärin paljoa lastensa kanssa tehneet mitään.

        Järjestelin retkiä, pelejä, leikkejä, pikku matkoja, puutarhajuhlia yms yms sekä pientä extremeäkin kuten vedin moottoripyörällä pulkkalaivuetta ympäri kyliä tms. Rakenneltiin kaikennäköisiä lapsellisia härpäkkeitä.

        Olen valmentanut junioreita myös kamppailu-urheiluissa kymmenisen vuotta aikoinaan ja siitäkin monet olleet kiinnostuneita.

        Pitkillä Thaimaan reissuillani sittemmin olen huomannut että paikallisilla eikä paikallisilla farangeillakaan ole keskimäärin mitään kokemusta edes omasta lähiympäristöstään. Heidän "tietonsa" lähiympäristöstään ja paikallisista nähtävyyksistä yms perustuu urbaaneihin legendoihin ja kuulopuheisiin.

        Thaikkuja hallitsee muutenkin pitkälti taikausko, pelot ja syvälle istutetut käsitykset asioista. Varsinkin landella.

        Olenkin sitten noilla pitkillä reissuilla koonnut farangiporukoita tyttöystävineen mukaan ja vienyt heidät patikoimaan vuorille, nähtävyyksille ja lepakkoluoliin ja ympäri maakuntaa. Jengi kun muuten ei yleensä tee muuta kuin norkoilevat kämpillä ja syövät ja juovat.

        Vaikka ne ihmiset on pieniä ja hoikkia niin niiden fyysinen kunto on keskimäärin todella surkea edellä mainitusta syystä. Muutaman kerran olen kantanut tyttöystäviä reppuselässä vuorelle kun eivät ole itse jaksaneet.

        Uskomuksista ja uskonnosta tulee mieleen eräs tapaus jossa paikallisella tyttöystävälläni olisi ollut kova tarve päästä vessaan mutta kun oltiin vuorella patikoimassa niin vuorelle ei hän kuulema voi tehdä tarpeitaan. Hän sanoi että sinä voit ok mutta se olisi väärin Buddhaa kohtaan hänen kohdallaan.

        Kyllä siellä tekemistä keksii ja kun on fyysisesti kondiksessa niin selättää kuumuudenkin eli sitäkään ei voi käyttää tekosyynä paikoillaan makoiluun.


      • G.M.Sisaket
        Arvuuttaja- kirjoitti:

        Huomenta! Tekemisen puutteelle voi tehdä itsekin toki jotakin tai paljonkin.

        Minä olen aikamoinen puuhapete niin kotomaassa kuin muuallakin ja uskon että kykenen saamaan aktiviteetteja aikaiseksi Thaimaassakin jos sinne pysyvämmin muuttelen. En osaa olla paikallaan kovin kauaa.

        Kotomaassakin takavuosina (ennen eroja) perhe-elämää viettäneenä naapurienkin skidit tuli kysymään että voisinko keksiä heille jotakin tekemistä ja minähän keksin. Heidän omat isänsä ei keskimäärin paljoa lastensa kanssa tehneet mitään.

        Järjestelin retkiä, pelejä, leikkejä, pikku matkoja, puutarhajuhlia yms yms sekä pientä extremeäkin kuten vedin moottoripyörällä pulkkalaivuetta ympäri kyliä tms. Rakenneltiin kaikennäköisiä lapsellisia härpäkkeitä.

        Olen valmentanut junioreita myös kamppailu-urheiluissa kymmenisen vuotta aikoinaan ja siitäkin monet olleet kiinnostuneita.

        Pitkillä Thaimaan reissuillani sittemmin olen huomannut että paikallisilla eikä paikallisilla farangeillakaan ole keskimäärin mitään kokemusta edes omasta lähiympäristöstään. Heidän "tietonsa" lähiympäristöstään ja paikallisista nähtävyyksistä yms perustuu urbaaneihin legendoihin ja kuulopuheisiin.

        Thaikkuja hallitsee muutenkin pitkälti taikausko, pelot ja syvälle istutetut käsitykset asioista. Varsinkin landella.

        Olenkin sitten noilla pitkillä reissuilla koonnut farangiporukoita tyttöystävineen mukaan ja vienyt heidät patikoimaan vuorille, nähtävyyksille ja lepakkoluoliin ja ympäri maakuntaa. Jengi kun muuten ei yleensä tee muuta kuin norkoilevat kämpillä ja syövät ja juovat.

        Vaikka ne ihmiset on pieniä ja hoikkia niin niiden fyysinen kunto on keskimäärin todella surkea edellä mainitusta syystä. Muutaman kerran olen kantanut tyttöystäviä reppuselässä vuorelle kun eivät ole itse jaksaneet.

        Uskomuksista ja uskonnosta tulee mieleen eräs tapaus jossa paikallisella tyttöystävälläni olisi ollut kova tarve päästä vessaan mutta kun oltiin vuorella patikoimassa niin vuorelle ei hän kuulema voi tehdä tarpeitaan. Hän sanoi että sinä voit ok mutta se olisi väärin Buddhaa kohtaan hänen kohdallaan.

        Kyllä siellä tekemistä keksii ja kun on fyysisesti kondiksessa niin selättää kuumuudenkin eli sitäkään ei voi käyttää tekosyynä paikoillaan makoiluun.

        Hyvin toimittu! Tässä tietotekniikan ja höpöttelyn ja skypettelyn maailmassa on hyväksi että on ihmisiä jotka oikeasti tekee eikä vaan höpötä jossakin cybermaailmassa! Tsemppiä matkaan brother!


    • 28x...

      Herroilla oli hienoa keskustelua jota oli ilo seurata. Kiitos siitä. Vaikka Itselläni on vankat käyntikokemukst niin en ole ollut kuin 2 x maalla jonne Pattisopas minut vei. Olin siellä maksumiehenä kaikille asioille mutta katsoin sen minun osakseni. Molemmat reissut taisivat olla 3 yön matkoja. Vaikka hyvänä pidettiin kun kyllä tylsistyin. Takaisin Pattikselle kun pääsi niin se oli kuin olisi kotiinsa tullut.
      Ymmärrän hyvin kyllä niitäkin herroja jotka maalla viihtyvät. Silloin varmaankin on kyse asumisesta eikä vierailusta. Ovat aivan eri asioita.

    • MatkamiesThaimaan

      Tervehdys,aloitin tämän sivuston kyselemällä ohjeita.Nyt tilanne sellainen että Bkk:ssa noin viikon kuluttua.Siitä sitten lento Khon Kaeniin ja tutustumaan Sarakhamiin.Skype on matkan varrella jonkin verran pätkinyt, Thaimaan tilanteen vuoksi mutta yhteyttä on pidetty päivittäin.Kyllä on kolahtanut sen voin myöntää,ei sitä nyt muuta tarvetta olisi lentää Khon Kaeniin.Silmätkin ovat pysyneet melkein sinisinä,ei suurta muutosta.Ne jotka ovat lukeneet koko sivuston,ymmärtävät kyllä huumorin.Borabuen ja Koratin ympäristöön olisi myös tarkoitus tutustua.Kaksi hyvää golf kohdetta on myös mielessä: Singha- ja Panorama Golf.Jos joku lukija on käynyt pelaamassa,niin kerro kokemukset.

    • junkkeli

      pitäisi päästä ötököistä eroon, onkelma on seuraava !
      virmat ottaa 400 batia hommasta, ja jos tekisi itse, aineet maksaa 200 batia. kovin kallis tuo virma, tietäisikö joku pääsiskö vielä halvemmalla kuin 200 batia, sehän on jo 5 euroa.
      onko ratkaisua onkelmaan ?

    • Matkamies Thaimaan

      Tervehdys,koillis thaimaassa tuli oltua 2-viikkoa.Ladya sinne katsomaan lähdin,koska tuntui hyvältä ihmiseltä kun olimme puhuneet Skypessä 3 kk ja hän oli myös kiinnostunut tutustumaan minuun paremmin.Matka oli täydellinen.Lady parempi kuin odotin,kaunis,fiksu,hyvä koulutus ja asialliset kaverit.Tuli tutustuttua Khon Kaen,Sarakham,Borabue ja Bangkok.Sarakhamin alue on hyvin uskonnollinen ja temppelit tulivat tutuiksi.Itselläni on kansainvälinen ajokortti ja auto oli käytössä.Liikenne erittäin vaarallista,autoja,skoottereita,koiria ja soppa valmis.
      Golffia tuli myös pelattua esim.Singha Park golf course erittäin hieno kenttä.
      Jos ajatuksena että Lady thaimaasta,niin panosta englannin kielen taitoon.Thait kyllä jaksavat puhua omaa kieltään ja siihen vähän välillä kyllästyi,kun olen enemän toiminnan kannalla.Seuraava matka on jo sovittu.Suosittelen.

    • Anonyymi

      Sama porukka samaa paskaa ja sanankäytöstä tunnistaa.

      • Tunnistan Senssun heti tuosta.... :-)


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Tunnistan Senssun heti tuosta.... :-)

        sitäpä juuri tarkoitin.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe