Mieheni eli kaksoiselämää ja petti

MarkusH

Taustatieto; Olen mies ja puolisonikin myös. Mieheni on pettänyt minua aikaisemmin ja jäänyt asiasta kiinni puhuttuaan itsensä pussiin. En usko hänen uskollisuuteen nykypäivänä ja luottamus suhteesta on puuttunut jo pitkään. Henkilön historian takia on vaikea uskoa hänen pystyvän uskollisuuteen, hän kun on ollut aikaisemmin tosi pitkässä vapaassasuhteessa ja tuttavatkin aina kertovat hänen flirtistä käytöksestä yms.

Näin unta että ihminen, jonka kanssa käyn juuri läpi eroa (puolisoni) todellisessa maailmassa, ihminen joka on narsisti ja maineeltaan seksihullu (tästä alkaa vasta uni) olisi elänyt jo pidemmän aikaa kaksoiselämää, että hänellä olisi ollut toinen puoliso koko ajan rinnallaan toisaalla. Tilanne unessa tosiaan oli se, että me vielä tapailtiin miehen kanssa ja eroa ei vielä ollut täydellisesti saatu tehtyä (minä yritin erota, mutta mies ei ''päästänyt'' lähtemään, tosin todellisuudessa en itsekään ollut valmis lähtemään..) ja yllätin mieheni toisen miehen kanssa, jonka jälkeen mies totesi, ettei hän petä minua vaan minun pitää ymmärtää että hänellä on kaksi suhdetta; Tulkaa toimeen.. Mentiin sitten nukkumaaan samaan huoneeseen, parisänkyyn oli pedattu kaksi paikkaa ja yksi sängyn alle; Mies nukkui lusikassa lattialla toisen miehen kanssa minuun päin ja minä kurkistin sängyn alle; Siellä oli tyyny minulle ja vieressä pieni koira. Mietin tuossa vaiheessa potkivani tuon uuden miehen tuonne sängyn alle, mutta en sitten tehnyt mitään vaan lähdin hyppylememään yhtäkkiä seinän tilalle muuttunutta kiviaidan vierustaa kauemmas ja mietin asiaa matkalla.. Hetken päästä päätin pomppia takaisin noiden luokse, tällä kertaa aidan toiselta puolelta nähdäkseni mitä nuo tekivät, mielessäni kannoin vain ajatuksia kuinka raivoisin miehelle heti toisen saatua pois paikalta kuinka hän oli kehdannut luvata ettei ole pettänyt minua enää, kun eli salasuhdetta - Yllätyksekseni miehet eivät olleetkaan enää paikallaan, vaan tällä kertaa kurkistaessani aidan yli heidän nähkäkseni (oikeastaan hyppäsin aidalle yllättääkseni) sain kuulla naurun takaani, he olivat siirtyneet taakseni, ylemmälle tasanteelle keinutuoleihin. Menin tuonne ja näin Marttina Aitolehden keinumassa heidän kanssaan ja sain tuntea entistäkin voimakkaammin, kuinka minä kuuluin toisaalle.. Kuinka olin liian narttu etc.. Tuntui tosi vahvasti siltä, että kukaan ei kaivannut minua, ei paikan päälle, eikä tuohon parisuhteeseen, oikeastaan minnekään.

Mutta lopulta repäsin paitani pois ja Marttinan nähdessä vatsalihaksensa, hän alkoi pitämään minusta ja mieheni toinen puoliso tuli hyvin mustasukkaiseksi, tiesin myös salaa mielessäni mieheni kuolaavan kroppaani.. En kuitenkaan uskonut enää haluavani miestä takaisin ja taisin itkua pidätellen päättää (yrittää) jatkaa eteenpäin yksin.

Unta painotti koko ajan oma voimattomuus sekä se, että mieheni ei tuntunut välittävän minusta juurikaan.. keskittyi toiseen enemmän. Loppuhetkien tunnetta en muista aistineeni, mielessä oli vain kyynelien pidätys ja ajatus että nyt on pakko jatkaa!

4

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa.

      Hei nimimerkki "Mieheni eli...."

      Tavoitteeni on mahdollisimman hienotunteisesti tulkita ko unesi, koska kaikesta päätellen se kuvastaa erotunnelmia ihmissuhteestasi unessa esiintyvään exääsi.

      Poimin unesta mielestäni oleellisemmat kohdat.


      "mies totesi, ettei hän petä minua vaan minun pitää ymmärtää että hänellä on kaksi suhdetta; Tulkaa toimeen.."

      Unessa mies viestittää selkeästi ettei tule/pysty muuttumaan persoonaltaan ja elintavoiltaan. Hän ei ole yksiavioinen koskaan eikä missään suhteessa.

      "Mies nukkui lusikassa lattialla toisen miehen kanssa minuun päin ja minä kurkistin sängyn alle; Siellä oli tyyny minulle ja vieressä pieni koira." "Mietin tuossa vaiheessa potkivani tuon uuden miehen tuonne sängyn alle, mutta en sitten tehnyt mitään ....lähdin hyppylememään yhtäkkiä seinän tilalle muuttunutta kiviaidan vierustaa kauemmas ja mietin asiaa matkalla.. "

      Mies on poistunut jo henkisesti suhteesta nukkuessaan selin unennäkijään.

      Hän on piittaamaton toisen tunteista ja toteuttaa vain omaa elämäntyyliään toisesta välittämättä nukkumalla lusikassa vieraan kanssa.

      Unennäkijä ei kykene sopeutumaan tähän parisuhdemalliin vaan kokee itsensä nöyryytetyksi kuin koiran asemaan joka lepää sängyn alla uskollisena odottaen vuoroaan.

      Hän käsittää että toki voisi jäädä taistelemaan paikastaan, jatkuvaan tappeluun, mutta ymmärtää sen hyödyttömäksi eikä vaihtoehto houkuttele muutenkaan vaan hän punnitsee vaihtoehtoja ja tilannetta lähtemällä miettimään asioita kauemmas.

      "Tuntui tosi vahvasti siltä, että kukaan ei kaivannut minua, ei paikan päälle, eikä tuohon parisuhteeseen, oikeastaan minnekään."

      Suhde huikentelevaisen kumppanin kanssa aiheuttaa turvattomuuden ja arvottomuuden tunnetta unennäkijässä.

      " tiesin myös salaa mielessäni mieheni kuolaavan kroppaani.. ----En kuitenkaan uskonut enää haluavani miestä takaisin ja taisin itkua pidätellen päättää (yrittää) jatkaa eteenpäin yksin."

      Unennäkijä on jo tehnyt päätöksen ettei jatka suhteessa tämän tyyppisen ihmisen kanssa vaikka kuinka hän myöhemmin kuolaisi perään, unennäkijä luopuu suhteesta surullisena mutta valmiina löytämään uudenlaista tilalle.

      Unennäkijä ymmärtää tuonkaltaisen suhteen ainoastaan syövän itseään sisältä päin ruokkien voimattomuuden ja riittämättömyyden tunteita jatkuvasti .

      Unennäkijä haluaa selvästi harmonisemman ja turvallisemman suhteen missä elää ja rakastaa, koska ilmiselvästi ahdistuu näin voimakkaasti vapaan suhteen venyvissä raameissa.


      Kaunista , uudenlaista ja ikimuistoista kesää unennäkijälle ilman joutavaa ahdistusta huikentelevaisesta exästä !

      • MarkusH

        Kiitos hienosta tulkinnasta! :) Tosiaan korjaan tuohon, että mieheni tosiaan nukkui kasvot minuun päin eikä selkä minuun päin.. Mutta olet aivan oikeassa, että kyllä tässä yritetään vahvasti jatkaa elämässä eteenpäin sinkkuna.

        Oikein kauniita ja lämpimiä pääsiäisiä sinne tulkitsijallekin! :)


    • MarkusH

      Sain tällaisen tulkinnan astrologi kaveriltani.. Aika samalainen ensimmäisen kommentoijan kanssa. :)

      Tulkinta:

      Tää luottamuksen puute heijastuu suoraan tohon toiseen mieheen, peti sängyn alla koiran kanssa kertoo et alintajusesti koet et se herra voi kohdella sua kun koiraa, pitää huolen ja ruokkii, mut ei kuitenkaan saa sua tuntemaan itseäs saman arvosena..
      Kiviaita tulkitaan voittamattomina esteinä, ja se että oot tullu sitä vierustaa vielä takas meinaa sitä, et kun tää este ilmaantuu, se vaivaa sua pitkään.. Keinutuoli kuvastaa sulle viritettyä ansaa, josta selviydyt kuitenkin voittajana.. Sen, et ne oli Martina Aitolehden kanssa ylemmällä tasolla kuvastaa varmasti sun alemmuudentunnetta, eli vaikka ulospäin näyttäisit että pärjäät, ja kaikki on suhteellisen hyvin, ni tää teijän ero repii sut kuitenkin sisältä ihan hajalle. Paidan repiminen ja sen toisen miehen mustasukkaseksi tekeminen kertoo, että haluut kuitenkin jotenkin antaa mr.X kärsiä teoistaan ja tietää, että mitä todellisuudessa menetti

      ja toi itkun pidätteleminen kertoo sen, miten tää teijän tilanne hajottaa sua kokoajan enemmän ja enemmän ja että oot tosi ahdistunu :(
      Koita jaksaa rakas

      • Tulkintaa.

        Todellakin!
        Olipa mielenkiintoista lukea myös astrologiaa tuntevan vastaus, kiitos "MarkusH" että laitoit sen tähän tutkailtavksi, on niin mukavaa aina oppia uutta elämässä ja vertailla eri tulkintoja!

        Olen iloinen jos jotenkin pystyn tulkinnoillani selkeyttämään unennäkijöiden mietteitä edes hiukan (vaikka tuossa tosiaan tuon nukkumisasennon ymmärsin väärin).

        Olen vakuuttunut että tulet löytämään maailman mahtavinta rakkautta elämääsi, sitä parasta ja oikeinta, ainakin täällä käteni ristin ja sitä ja muutakin hyvyyksiä sinulle toivon kovasti täältä jostain.

        Tulet aivan varmasti pääsemään tuosta tilanteesta yli ja selviämään eteen päin kohti parempia päiviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe