Mistä johtuu mustalaiskansan köyhyys?

kyyneleet

Ja tarkoitan nimenomaan henkisellä puolella.
Ainut asia mikä monelle romanille ilmeisesti merkitsee on raha, raha ja vielä kerran raha.
Itse olen monenlaista karikkoa elämässä joutunut käymään ja tärkeimmäksi asioiksi ovat nousseet rakkaus, ystävyys, hyvät ihmissuhteet jne.
Kun olen tutustunut romaneihin niin olen luullut, että hekin ovat elämässään jotain kokeneet ja osaisivat arvostaa muita ihmisiä. Olen valitettavasti joutunut toteamaan, että jos valkolainen osoittaa ystävyyttä (aitoa ja vilpitöntä) niin se onkin vara polkea maahan. Ystävyys kaikkine iloine ja suruineen ei merkkaakaan mitään kunhan vain saa tavalla tai toisella EUROJA toiselta. Tai muuta hyötyä.
No, kovan koulun jouduin jälleen käymään ja olen todella surullinen siitä, että jos tämmöinen arvomaailma vallitsee romanien keskuudessa.
Ihminen se on valkolainenkin. Voin sanoa, että joka elämästä jotain ymmärtää ei toista ihmistä kohtele kaltoin.
Muistakaa, että jokainen joutuu kerran vastaamaan teoistaan.

2

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovainen jeeno

      sydämmessäni ainakin vallitsee Jumalan rauha ja rakkaus. Yritän viljellä rakkautta myös ympäristööni. Siunausta sinulle aloittaja, usko hyvää ihmisistä ja osoita heille vilpitöntä rakkautta rodusta riippumatta!

    • Valitettavasti myös.

      ...minulla on samanlaisia kokemuksia "ystävyydestä" mustalaisten kaa! Tuntuvat kovin vilpittömiltä mutta ajan oloon se vilpittömyys muuttuukin rahan ahneudeksi ja suoranaiseksi ehdollistamiseksi. Asetetaan vaihtoehtoja mitä täydellä järjellä ajateltuna ei voi ihminen toteuttaa ilman että ei jollain tavalla kärsisi.
      Ei siinä vielä mitään mutta kun yrittävät käyttää jopa uskoa ja jumalan sanaa painostuskeinona! Onneksi Jeesus puhutteli minua ja pyysi katsomaa järjen kanssa faktoja ja vaihtoehtoja mitä tuo tekopyhä yhteisö minulle tarjosi, oli oman valinnan teko helppo.
      Nyt vain säälittää heidän seuraava uhri joka näyttää hänkin luottavan heidän hyvyyteen. Kumpa vaan hänkin tekisi selvän rajan hyvien tekojen ja pankkitilin välillä!!!
      Tuollaiset uskon varjolla toimivat huijarit ovat säälimättömiä joille en toivota mitään hyvää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe