Narsistin pahin pelko?

Narsisti

Minun pahin pelkoni narsistina on narsistisen harhakäsityksen, joka minulla on itsestäni, horjuminen tai pahimmillaan romahtaminen eli ns. narsistinen romahdus.

Pelkään jatkuvasti jokaisessa ihmiskontaktissani, että kyseinen ihminen"näyttää" minulle minkälainen olen oikeasti ja oikeaa itseäni en voi sietää, haluan olla sellainen minkälainen narsistinen harhakäsityksestäni on eli loistava, älykäs, ainutlaatuinen, erityinen, komea, hurmaava jne.

En kuitenkaan voi välttää ihmiskontakteja koska silloin en saa myöskään vahvistusta tuolle harhakäsitykselleni. Jokainen ihminen on siis kuin arpa, jossa on joko voitto eli vahvistus narsistiselle ihanneminälleni tai tyhjä arpa eli kyseenalaistus ihanneminälleni. Ja nämä tyhjät arvat heitän välittömästi pois ja haluan tuhota heidät.

Pelkään myös kovasti narsististen lähteiden loppumista koska en osaa elää ilman lähdettä.

20

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiris334

      kamalaa tuo on. itse narsistin kanssa eläneenä ymmärrän.
      hassua vaikka se hajotti mut täysin se narsku niin annan hänelle tilaisuuden nyt onnistua toisen kanssa ja toivon sitä..
      itse näin niin tuon lähteen metsästys asian ja itse en aio olla enää koskaa hänelle se lähde mutta olen huomannut että tähän uuteenkin lähteeseen jo on exäni kyllästynyt ja narsistisen romahduksen merkkejä nähtävissä,kovin näyttää masentuneelta niinkuin muinoin minunkin kanssa..
      kamalaa ja harmillista mutta oma elämä on onnellinen ilman narskua ja nyt on taas kaikki auki ja elämä tuntuu ihanalta

      • Narsisti

        Olen ollut osastohoidossa masennuksen takia kaksi kertaa, mutta en ole koskaan ollut narsismini takia minkäänlaisessa hoidossa.

        Pidän myös minua hoitaneita tahoja tyhminä, koska eivät tajunneet minun olevan narsisti vaikka 40% masentuneista on joku pers.häiriö. Heidän olisi ehdottomasti pitänyt ainakin harkita jonkun pers.häiriön olemassa olon mahdollisuutta.

        Tosin olen niin hyvä sumuttamaan ihmisä ja salaamaan sairauteni, että ei ole ihme etteivät he sitä tajunneet.

        En jaksa lähteä hoitoon narsismini takia, vaikka kyllähän tämä minullekkin ajoittain kovaa kärsimystä aiheuttaa, koska paranemisennuste on huono ja se vaatisi vuosikausien terapiaa, johon minulla ei ole motivaatiota panostaa.

        Ei se narsistimiehesi onnistu sen toisenkaan kanssa, vaan tuhoaa hänetkin tai heittää menemään kun kyllästyy hänen lähteeseensä. Ja todennäköisesti pettää häntä tilaisuuden tullen saadakseen lähdettä muualta.

        Me narsistit emme kykene terveisiin parisuhteisiin vaan kyseessä on aina hyväksikäyttösuhde, joka sisältää toisen itsetunnon polkemista ja sairaalloista mustasukkaisuutta sekä itsekkyyttä.


    • HereIamm

      Minulla on kyky näyttää narsistille hänen todellinen rakastava sielunsa, haluatko olla se kenen vapautan ja päästän sinut helvetin porteista?

      Tule tänne, niin näen jokaisen manipulointisi sekä sielusi taa, minulla on iso intuitio joka tarkoittaa sitä että kun hyppäät kelkkaani, ei ole enään paluuta narsistiseen maailmaan.

    • typerät alamaiset

      pahin pelko teikäläoillä juuri onkin ,että lähde vähenee ihminen ihmiseltä,kyllästyttään,,,mutta paras lähdehän on aina se joka antaa anteeksi pirun tekoset ja aina auttamassa ,pyyteettä-tyhmyyttänsä tietty.narskujen pahin pelkotila onkin että hölmöinä pitämänsä ihmiset katoavat palvelemasta ja olemasta alamaisia,pidä narskujen hovuväkeä typerinä ja heikkoin henkisiltä ominaisuuksiltaan,mikä päteekin mitä olen nähnyt

      • Narsisti

        Tuossa on totuutta. Pelkään, että hovissani olevat ihmiset lakkaavat palvelemasta minua ja olemasta alamaisiani.

        Ja tuokin on totta, että meidän hoviimme hakeutuu yleensä heikkoitsetuntoisia ja vähemmän suosittuja ihmisiä.


    • minävua

      Niin.. Suosittelen syvästi hoito-suhdetta. Jos ei ole motivaatiota niin ei halua myöskään parantua. Itse en kestäisi itseäni jos käyttäisin hyväkseni muita,todennäköisesti sekoaisin. Henkilökohtaisesti voin sanoa ettei ole asioita mistä ei voi jotenkin parantua (muutamaa diagnoosia lukuunottamatta). Muiden mukaan,mutta myös itseni olen tullut äärimmäisen rankoista oloista,mutta silti-aina voi valita tiensä.

    • niinettä

      Aina sanotaan, miten narsistit "luulevat" olevansa täydellisiä, parempia jne.Miten joku voi väittää jonkinlaisena faktana että kyseessä on pelkkä illuusio? Jos joku kokee olevansa täydellinen tai täydellisempi kuin muut niin se on hänen oma mielipiteensä ja hän toimii sen mukaan. Ei kukaan voi väittää narsistille minään tosiasiana että hän ei olekaan täydellinen. Narsisti voi ihan yhtä lailla sanoa että muut ovat idiootteja koska eivät tajua miten täydellinen olen.

      Narsismi ei ole sairaus. Se on kykyä tehdä omasta elämästä mahdollisimman yksinkertaista ja hyvää välittämättä muista. Olen aina pitänyt aivan helvetinmoisena ristiriitana että toisaalta sanotaan että täytyy aina ajatella itseään ensimmäisenä ja sitten taas jos joku toteuttaa tätä oppia oikein tehokkaasti välittämättä muista, niin valitetaan että täytyisi ottaa muutkin huomioon.

      • Taas tätä! Jotain

        "Se on kykyä tehdä omasta elämästä mahdollisimman yksinkertaista ja hyvää välittämättä muista."

        Taas tätä! Jotain muuta välillä kiitos. Tuo se vasta kyllästyttävää on. Ette nyt osaa narsistia matkia miltään kiinnostavalta kantilta. Ei narsismi tosiaankaan ole tuollaista minä olen paras -juttua. Narsistin elämä on oikeasti todella raskasta ja uuvuttavaa...

        Onneksi taas pääsette lapsukaiset huomenna kouluun. Muistakaa olla kilttejä siellä.


      • Narsisti
        Taas tätä! Jotain kirjoitti:

        "Se on kykyä tehdä omasta elämästä mahdollisimman yksinkertaista ja hyvää välittämättä muista."

        Taas tätä! Jotain muuta välillä kiitos. Tuo se vasta kyllästyttävää on. Ette nyt osaa narsistia matkia miltään kiinnostavalta kantilta. Ei narsismi tosiaankaan ole tuollaista minä olen paras -juttua. Narsistin elämä on oikeasti todella raskasta ja uuvuttavaa...

        Onneksi taas pääsette lapsukaiset huomenna kouluun. Muistakaa olla kilttejä siellä.

        "Narsistin elämä on oikeasti todella raskasta ja uuvuttavaa..."

        Todellakin!

        Monesti puhekielessä narsistilla tarkoitetaan sellaista Cheeck tyylistä ihmistä, joka elvistelee ja on olevinaan paras.

        Narsismi on vakava sairaus ja aiheuttaa kovaa kärsimystä sekä meille itsellemme että lähipiirillemme.


    • Tehokeino

      Paljasta narsisti julkisesti ja hylkää hänet sitten.
      Kauhuskenaario, jota narsisti ei kestä.

      Näin tein pomolleni, kun mitta tuli täyteen työpaikkakiusaamisesta.

      • Narsisti

        Totta. Tuo on äärimmäinen kauhuskenaario.

        Miksi pomosi kiusasi sinua? Etkö toiminut lähteenä? Jos et niin olisin pomonasi toiminut ihan samoin.


    • waterlily1

      Vastasin sinulle sivuten tätäkin asiaa ketjussasi "minulla on tapana". Niinkuin sinulla on, paljon tapana, ongelma on, ettei se ole sisäisesti sinua, vaan ulkoisesti opittuja tapoja ja käyttäytymismalleja...

      • "Vastasin sinulle sivuten tätäkin asiaa ketjussasi "minulla on tapana". Niinkuin sinulla on, paljon tapana, ongelma on, ettei se ole sisäisesti sinua, vaan ulkoisesti opittuja tapoja ja käyttäytymismalleja..."

        Niin jossain tulikin jo mainittua tämä asia liittyen identiteettiin/persoonaan/minuuteen...

        Mutta noh, kertaus on opintojen äiti...

        "Kun ihmisiltä kysytään keitä he ovat, useimmat alkavat kuvailla tapojaan. He selostavat meille työtään, rakastettujaan, lemmikkejään, harrastuksiaan tai materiaalisia omaisuuksiaan. Kuitenkaan, edes nuo kaikki yhdessä eivät muodosta identiteettiä. Niiden poistaminen ei muuta kenenkään identiteettiä. Ne ovat tapoja jotka saavat kertojan kokemaan olonsa mukavaksi ja rentoutuneeksi. Mutta sanan syvimmässä merkityksessä ne eivät ole osa hänen identiteettiään

        Kun persoonallisuus on jäykistynyt niin paljon, ettei se enää pysty muuttamaan reaktioitaan muuttuvaan ympäristöön, sanomme että se on häiriintynyt. Persoonallisuushäiriö on äärimmäinen väärin identifioituminen.

        Yksilö tulkitsee virheellisesti omat tapansa identiteetikseen. Hän identifioi itsensä ympäristöönsä, ottaen vihjeensä käyttäytymiseen, tunteisiin ja käsitteisiin vain siitä. Hänen sisäinen maailmansa on, niin sanoaksemme, tyhjä, ja siinä asuu hänen Todellisen Itsensä kummitus."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Johdanto.html

        Että tavallaan voisi kysyä näiltä "olen narsisteilta", että tietävätkö/ymmärtävätkö he tuon, että heillä ei tavallaan ole omaa minuutta...

        Jos tietävät/ymmärtävät niin miten helkkarissa he voivat uskoa niihin kaikkivoipaisuus illuusioihinsa, että ihminen joka ei ilman toista ole mitään, uskoo kuitenkin olevansa ylivertainen...

        Tässä kohtaa kyllä tulee mieleen skitsofrenian pahimmat muodot harhoineen, vaikka en leimaamassa skitsofreenikkoja narsisteiksi...


    • Psychoo

      Hei vitun narsisti, jos haluat että näytän sinulle kuka oikeasti olet ja heitän tuon kulissin vittuun kuin lasit silmiltäsi niin jatka tekojasi ja narsistisia toimia. Koska se voi aivan hyvin olla, että se olen minä kenen kanssa joudut naamatusten seuraavaksi jos yrität pelata kanssani. Olen ihminen jonka laisia on monia, silloin sinun pelisi on pelattu kun makaat maassa ja poljen sinut paskaksi, näytän sinulle miltä tuntuu hävitä. Kun itselleni näytettiin tuo kaikki, vahvistuin ja minun ei tarvinnut edes olla narsisti.

    • Pelkää vaan.

      Narsisti pelkää yksin jäämistä,että sillä ihan itkettää,voi kuinka surkera minä olen! nyyhv!!!! Kuka ihminen jaksaa olla,valehtelevan,itsekeskeisen,hakkaavan,naistennaurattajan valehtelevan kanssa elää,joka ei ainoastaan pilaa uhrin elämää,vaan omien lastenkin elämän se pilaa....Oikea murheenkryyni hän on! huh. Paha ihminen,joka kaikenkukkuraksi kuvittelee olevansa ukko-ylijumala!! Minä en palvo epäjumalia!!!

      • Narsisti

        Hyväitsetuntoinen terve ihminen ei tuollaiseen suostukkaan, mutta olen valinnut hoviini päinvastaisia ihmisiä, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kestää johtajansa narsistista, itsekeskeistä sekä sadistista käytöstä.

        Olen testannut heidän riippuvuusasteensa olemalla pari viikkoa ottamatta mitään kontaktia ja yksi kaveri oli heti erittäin allapäin kun häntä baarissa näin. Hänelle oli suuri järkytys, etten ollut kahteen viikkoon pitänyt yhteyttä.

        Teen siis ihmiset riippuvaiseksi itsestäni.


    • Narcissus

      Olen tehnyt eräälle narsistille narsistisen loukkauksen. En ole ollut häneen yhteydessä kunnolla 8:n viikkoon. Hän kerrankin oli röökiseurana ollessaan niin hermona kun ''hänen seuransa ei ole kelvannut.''

      Normaalilla ihmisellä on oikeus tehdä narsistille narsistinen loukkaus, koska kenenkään oikeuksiin ei kuulu tukea narsismin sairaita edellytyksiä.

      Voin helvetisti paremmin ilman tätä läskiä normaalipainoisten ihmisten solvaajaa, kateellista mätisäkkiä joka tekee työnsä vain silmänlumeena. Vaikka hän puhuu kaikista paskaa ja on ottanut yhden ihmisen orjakseen sekä miehensä jolta yrittää riistää oikeuksia muttei siihen suostu, hän nostattaa arvoaan ja arvojaan muiden silmissä. Hän katsoo miehensä lompakon, puhelimen, tilitiedot, koneen sivuhistorian, kirjeet, kivespussit ja sanoo että se on normaalia. Hänen huumorinsa on kaikki pierupaskahuumoria ja hän puhuu kokoajan sukunsa lapsista sekä suvustaan vitun ylpeään sävyyn, esittelee omaisuuttaan jnee. Kun hänen miehensä teki oikeuksiensa mukaan, sai hän narsistisen romahduksen silmieni alla. Alkoi poraamaan ja muuttui aivan punaiseksi. Olin kuin ei mitään, en huomioinut häntä, tekokyyneleet valuivat täysillä hänen poskilleen ja loppuivat alle kahdessa minuutissa.

    • narskut rottia

      narskun tietäessäsi ,älä pidä yhteyttä! hän kokeileekin tätä tekniikkaa-se yhteydenpito peli-hehän ovat nenä kännyssä ja netissä,ja tuntee orpoparaksi itsensä jos tietty jänen oletettu heikko juoksutyttö tai poia,ei itse enää pyydäkään,soitakaa,ym tekstaile hänelle.eräs varasteleva narskunainen,muiluttaa tyhmää miesnaapuriaan alati,käy mukavana kylässä ja tavaraa katoaa joka kyläreissun aikan.hän valitti tästä,kun kysyin syytä miksi päästät kyseistä narttua kotiisi-pappa vastas että -koska han on mukava kaveri...heh heh ,,,varasteleva salapkavala narttu mukava....uhri on tyhmä ja minkäs teet...

    • säälittävät narskut

      narsistit ovat itse tosiaan niin hankalia ettei he pärjää terveiden ja normaalien ihmisten kanssa.sen takia he katsovat itseään vielä heikompia,ketkä säälittävinä eivät edes tajua mistä on kyse.naristit ovat itsekin vajaita henkisesti,koska kokevat terveet ja normaalit ylemmäkseen...narskut joutuvat rämpimään vajakkikerhoisssa kun eivät tyhmyyttän tule toimeen älykkäiden terveiden kanssa

      • ei..

        ei ihan noin mene...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe