30000€ laina ilman luottotietoja

fghjkl

Saako mistään? Nuorena tyhmänä hankittujen velkojen maksuun.

15

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulla & kahvi

      Mistä olet noin ison lainan nuorena saanut? Luulen ettei ilman luottotietoja saa mistään. Kaikki pikavippifirmatkin tarkistavat nykypäivänä luottotiedot, vaikka lainaisit alle 100€.

      Millä maksaisit takaisin? Asiat on kuitenkin järjestettävissä kun otat joihinkin velkaneuvojiin yhteyttä, että älä suotta hiuksia revi.

      • fghjkl

        Nuorena olikin luottotiedot kunnossa joten silloin sain lainaa ym osamaksu juttuja. Hulluahan se oli mutta minkäs enään teet. Kaikki oppii kantapään kautta. Tuloja on nyt mutta elämiseen ei jää oikeastaan mitään kun vouti vie suuren osan ja nekin melkein kohdistuu korkoihiin. Sais jostain rahan lainaan niin saisin maksettua voudille kaikki pois niin säästyisi hiemoimen summa koroissa ja muissa kuluissa. Toki uudessakin lainassa olisi korkoja mutta tuskin läheskään näin suuret. Muistakaa nuoret olla varovaisia liian leveällä elämis tyylillä. Kadut sitä vanhempana. Itsellä ei mitään toivoa selvitä näistä nuoruuden päähään pistoista. Ikävä kyllä.


      • sompailija2
        fghjkl kirjoitti:

        Nuorena olikin luottotiedot kunnossa joten silloin sain lainaa ym osamaksu juttuja. Hulluahan se oli mutta minkäs enään teet. Kaikki oppii kantapään kautta. Tuloja on nyt mutta elämiseen ei jää oikeastaan mitään kun vouti vie suuren osan ja nekin melkein kohdistuu korkoihiin. Sais jostain rahan lainaan niin saisin maksettua voudille kaikki pois niin säästyisi hiemoimen summa koroissa ja muissa kuluissa. Toki uudessakin lainassa olisi korkoja mutta tuskin läheskään näin suuret. Muistakaa nuoret olla varovaisia liian leveällä elämis tyylillä. Kadut sitä vanhempana. Itsellä ei mitään toivoa selvitä näistä nuoruuden päähään pistoista. Ikävä kyllä.

        Kyllä se siitä! Aina on mahdollisuuksia, vaikkei niistä itse ole välttämättä tietoinen!


    • nghbgbnhg
      • fghjkl

        Ei onnistu. Sanoivat että ei riitä että on määräaikainen työsuhde.


      • Ei pienituloisille
        fghjkl kirjoitti:

        Ei onnistu. Sanoivat että ei riitä että on määräaikainen työsuhde.

        Ja siihen velkajärjestelyyn pitää olla yllättävän isot tulot... pienituloisille ei hyväksytä velkajärjestelyjä, eikä esim takuusäätiön järjestelyluottoa. Sinuna en ottaisi yhtään enempää velkaa, korkentaan se järjestelyluotto, jos vaan takuusäätiöltä irtoaa takuut, mutta epäilen.
        Olin itse joskus ulosotossa lähestulkoon 10 vuotta, mutta sitten se viimein loppui. Kaikesta selviää, se vaatii vaan sisua ja kärsivällisyyttä =)


      • tulotonkin ssa
        Ei pienituloisille kirjoitti:

        Ja siihen velkajärjestelyyn pitää olla yllättävän isot tulot... pienituloisille ei hyväksytä velkajärjestelyjä, eikä esim takuusäätiön järjestelyluottoa. Sinuna en ottaisi yhtään enempää velkaa, korkentaan se järjestelyluotto, jos vaan takuusäätiöltä irtoaa takuut, mutta epäilen.
        Olin itse joskus ulosotossa lähestulkoon 10 vuotta, mutta sitten se viimein loppui. Kaikesta selviää, se vaatii vaan sisua ja kärsivällisyyttä =)

        Eräs tuttavapiirin nainen sai vj:n nollasopimuksella? Ei ole ollut työssä vuosikausiin joten elänyt perustoimeentulolla, joten ei ollut ansiosidonnaisella enää.. kaksi lasta. perusteluissa viel kohta, ettei tule varmaan työllistymään.. joten nollasopimus, vj kesto viisi vuotta... Joten ei pidä paikkaansa ettei saisi liian pienien tulojen takia. Viime vuonna myönnettiin ja ei ollut oulu vaan muu paikkakunta.


      • Epätasa-arvoista
        tulotonkin ssa kirjoitti:

        Eräs tuttavapiirin nainen sai vj:n nollasopimuksella? Ei ole ollut työssä vuosikausiin joten elänyt perustoimeentulolla, joten ei ollut ansiosidonnaisella enää.. kaksi lasta. perusteluissa viel kohta, ettei tule varmaan työllistymään.. joten nollasopimus, vj kesto viisi vuotta... Joten ei pidä paikkaansa ettei saisi liian pienien tulojen takia. Viime vuonna myönnettiin ja ei ollut oulu vaan muu paikkakunta.

        Mulla taas koko homma tyssäsi liian pieniin tuloihin, vaikka olin työssäkäyvä yhden lapsen isä. Ilmeisestikin olisi pitänyt vaihtaa sukupuolta ja muuttua näin ollen yh-äidiksi, jotta olisi ollut edes mahdollisuus tällaiseen. Kyseessä oli pienet summat, puhuttiin alle 1000€ yhteissummista, mutta näitäkin oli erittäin hankalaa saada pois, koska perintäfirmat pisti perittäviinsä joka helkkarin kerta 100€ "kuluja" ja ulosotto ulosmittasi summan X€/kk, joka riitti nippanappa niihin "perintäkuluihin", itse velkapääoma ei pienentynyt oikeastaan nimeksikään. Luottotiedot oli 10 vuotta pois tämän takia ja 10 vuotta ulosotto peri kaikesta mahdollisesta tulosta kaiken aikaa saatavia. Inhimillisempää olisi ollut tuo vapaaehtoinen järjestelyluotto, mutta kun sattui olemaan ne munat, niin....


    • 24vuotta ulosotossa

      haulikon kans pankkiin-- ei muuta keinoa--

    • tsemppiä!

      ei muuta kuin hampaat irvessä ja vyötä tiukemmalle tappelet eteenpäin jotta saat velat pois,maistuu meinaan paljon makeammalle se hetki kun vihdoin olet vapaa veloista! tsemppiä,voimia ja uskoa itseesi!

      hienoa että vielä löytyy ihmisiä jotka oikeasti on herännyt näkemään omat hölmöilyt ja kantaa niistä vastuun!

      hattua nostan!

      • väinövelka

        ei se auta ku maksaa ne oppirahat!!


    • Kyselijä

      Miten luulet maksavasi uuden velan jos et pysty hoitamaan entisiäkään?

      • sama juttu

        En suosittele hankkimaan uutta lainaa jolla kuittaat vanhat velat pois. Vouti vie minkä se vie eikä sille voi mitään. Et saa mistään sellaista lainaa jossa korot olisivat huomattavasti pienemmät kuin ularilla. Olen ihan samassa tilanteessa ja ajattelin aikoinani myös tuota lainaus kikkaa, mutta ei toiminut. En ensinäkään saanut sitä lainaa ja toiseksi siitä ei juuri olisi ollut apua. Mulla jää nyt n.30€/päivä rahaa kouraan, joka on tuo perusturva ja voin kertoa ettei hymyilytä. Mitään ylimääräistä ei voi ostaa ja oikeastaan kaikki rahat menee asumiseen ja ruokaan. jos haluan/tarvitsen sanotaan vaikka 100€ arvoisen puhelimen, niin siihen joutuu säästämään monta kuukautta. Toisaalta nuorempana olisin ostanut tuon puhelimen heti osamaksulla, tai laskulle. Nyt tässä opiskellaan sitä mikä nuorena ei mennyt kalloon. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, älä vaivu synkkyyteen :) en minäkään niin tehnyt tai tee ja maksettavaa riittää vielä monen monta vuotta.


    • Baldawi

      Qwe

    • Baldawi

      Qwe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe