Sydäntutkimuksia tehty, mutta..

vielä huolestunut

Minulla alkoi tammikuussa esiintyä pieniä tykytyksiä, joita ei sydänfilmeissä pystytty todistamaan rytmihäiriöiksi. Sydänfilmit oli muutenkin ihan normaalit, niitä on kuitenkin kolme kappaletta tässä 4 kuukauden aikana otettu terveyskeskuksessa. Holtter-tutkimus myös tehty, mutta myöskään tässä niitä tykytyksiä ei ilmennyt. Näiden jälkeen heräsi ajatus pelkästä pelosta joka aiheuttaisi tykyttelyt. Olen nimittäin ollut aika herkkänä näiden kanssa, kaksi kertaa joutunut jopa ambulanssin soittamaan. No minulla määrättiin viimeisellä terveyskeskus käynnillä 10mg Proprali-lääke, samalla myös laitettiin lähete keskussairaalaan ultraäänitutkimuksiin, koska lääkäri oli löytänyt sivuäänen sydämestäni. Noin kuukauden sain olla rauhassa, kunnes sitten kävellessäni kotiin alkoi tuntua pientä kipua rinnassa aloin huolestua ja siitäkös se sitten vaan paheni.. kotona pääsin makuulleen ja kipu hävisi.

Eilen tosiaan sitten se ultraäänitutkimus sitten tehtiin, sitä edellisenä päivänä oli otettu uudet verikokeet. Ultraäänikuvissa sydän oli hyvässä kunnossa lääkärin mukaan, sivuääni johtui vain läppien sulkeutuessa/avautuessa. Mutta nyt herää sitten kysymys että olenko nyt täysin terve vai voisiko olla vielä jokin vika mitä ei vain ole löytynyt näillä tutkmuksilla. Olen vasta 18-vuotias poika, tupakoin vielä, mutta voin sanoa että lopettaminen on käynnissä, en ole vielä sitä pystynyt toteuttamaan loppuun asti. Alkoholia käytän kohtuullisesti, en edes pystyisi juomaan mitään väkeviä!

5

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OP123

      Aika tyypillistä monelle että jossain vaiheessa elämää tuollaisia esiintyy. Kun ekg, ultra ja holter tehty ja niissä ei poikkeavuuksia ilmennyt niin silloin ei pitäisi olla käytännön merkitystä että mitä nuo tykytykset ovat, vaan ne ovat kaiken järjen mukaan täysin vaarattomia. Perusteelliset sydäntutkimukset (jotka siis sinulle tehty) kyllä paljastavat jos jotain vikaa olisi.

      • vielä huolestunut

        Kiitos tästä huojentavasta tiedosta! Saisiko näitä tykyttelyjä vähennettyä muulla kuin tuolla propraalilla? Auttaako liikunta? Tai jokin erinlainen ruokavalio?


      • rässi
        vielä huolestunut kirjoitti:

        Kiitos tästä huojentavasta tiedosta! Saisiko näitä tykyttelyjä vähennettyä muulla kuin tuolla propraalilla? Auttaako liikunta? Tai jokin erinlainen ruokavalio?

        Liiallinen kahvinjuonti aiheuttaa osalle rytmihäiriöitä.


    • Jaanuska2

      Se on totta!Minä en voi juoda kuin 2 kupillista päivässä,muutoin tulee levoton olo ja seuraavana yönä rytmihäiriöitä!

    • tarzi

      kilpirauhaskokeet kannattaa myös otattaa,liikatoiminnassa on tykyttelyä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe