Harrasteauto

Kolavan kotka

Onko teillä harrasteautoja? Laitoin vakuutuksiin tänä vuonna poikkeuksellisen aikaisin jenkin, yleensä vasta vappuna mutta nyt kun kauniita ilmoja luvassa niin pääsiäisenä lähdetään pikkuväkeä ajeluttamaan.

15

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku-Maijan auto

      Ei ole enää edes leikkiautoa, jonka ikuisuus sitten sain sukulaisten ruotsintuomisina.
      Jenkki on otettu meillä kauan sitten pois rekisteristä, vaan tuossapa se tönöttää paikallaan, harrastamatta.

      • Kolavan kotka

        Onko suojassa, ettei pahasti ruostuisi?


      • pikku-Maijan auto
        Kolavan kotka kirjoitti:

        Onko suojassa, ettei pahasti ruostuisi?

        Ei ole. En tiedä, miksi se tuossa vielä on. :)


      • Kolavan kotka
        pikku-Maijan auto kirjoitti:

        Ei ole. En tiedä, miksi se tuossa vielä on. :)

        Tekisi mieli kysyä mikä auto ja mitä maksaa, mutta en kysy kun on näitä "raatoja" kotipihassa jo liikaakin :)


    • eppu2

      Pojalla on vanhassa navetassa kaksi amerikkalaista peltilehmää, yksi on kotonaan käytössä.
      Mulla on ollu jotain yli 15 vuotta tuo Van. Alkuun ajelin sillä kesät talvet, nykyään vaan kesällä. Koko suku sitä näyttää tarttevan .
      Otin myös nyt aikaisemmin liikenteeseen, kun tuli hyvät kelit.

      • Kolavan kotka

        Vani minullakin, chevy, ollut 24 vuotta, ajettu vain kesät, pojillani myös jenkit, toisella vielä harrikka:)
        Jotenkin sielu lepää, kun jenkillä ajaa:) Katsastuskonttorilla tänään, oli mukava kun sattu katsastusmies olemaan jenkkiharrastaja myös.


    • sitroen.

      Harrastaahan tuota saa aina silloin tällöin kun on 25 v ikää pikkuautolla. Ei Peugeotiin saa kaikkia varaosia enää. Meni jarrutehostimen kalvo ja merkkiliike ei tiedä, mikä muutamasta vaihtoehdosta olisi se oikea! Eli sama tilanne kuin jo 1962! Uskomatonta hälläväliä -asennetta! Alustanumeron perusteella ne oikeat varaosat löytyy, vaan kun ei viitsitä...
      Onneksi on toinen samanlainen, 300 000 km vähemmän ajettu. Saa siinäkin silloin tällöin jo harrastella yhtä jos toistakin. Ei kuitenkaan ruostevikoja, niihin en ala!

      Oli minulla jemmassa pihalla yksi muukin, olisi nyt 31 -vuotias. Piti alkaa entisöimään sitten eläkkeellä. Vaan kun ei ollut kattoa auton päälle, niin ruostui taivasalla nopeammin kuin liikenteessä. Möin romuksi, 20 euroa sain. Meni laivalla Kiinaan sulattoon.

      Oli IC vm 1960. Piti hävittää pois, kun ei paikkaa, missä harrastaisi. Ja on vielä 3 kpl Pappatuntureita. Moottorit kunnostettu, muuten pahvilaatikoissa lämpimässä varastossa. Osia vain ei saa enkä osaa tehdä kahvoja ja kaasuttimia itse. Jotain muita osia olen tehnytkin.

      Eli ei kannata haaveilla sellaista, mihin ei oikeasti ole mahdollisuuksia.

      • Kolavan kotka

        Kyllä sinulle varmaan masinistipalsta on tuttu? Sieltähän löytyy tietoa osista ja linkeistä ulkomaille.

        Tuttavalla sivuvaunu IC.
        Joskus pukkelehtii mieleen 350cc Jawa, ei nämä nykymotukat oikein......

        1960 mallin tunturimopo on myös ollut kauan meillä, ajokuntonen, pariviikkoa sitten ajelin sillä meidän koiria takaa, kun karkasivat :)

        Tuli tuosta pösöstä mieleen, -70 luvun 504 dieselkoneen hehkun etuvastus paloi joskus 15 vuotta sitten, kun en heti vastaavaa löytänyt niin tein uuden (väliaikaisen) juotos-tinalangasta n. 2-3mm. Toimii edelleen:)

        Monien autojen osat sopivat toisiinsa, kun vain jostain saa tietoa, mikä mihinkin.

        Rompetoreilta saattaa osia löytyä, toukokuun alussa menemme Viron Kurtnaan paikallisien masinistien torille.


    • Kolavan kotka
      • sitroen.

        Kiitos linkistä. Tallensin tulevaa tarvetta varten. Kovin vaikutti äkkiseltään hinnakkailta...
        Google väitti, että masinistipalsta olisi loppu. Eli ei ole tuttu.


      • Kolavan kotka
        sitroen. kirjoitti:

        Kiitos linkistä. Tallensin tulevaa tarvetta varten. Kovin vaikutti äkkiseltään hinnakkailta...
        Google väitti, että masinistipalsta olisi loppu. Eli ei ole tuttu.

        Kyllä palsta toimii, käyn siellä lähes päivittäin.

        http://www.masinistit.com/index.php


      • Kolavan kotka
        Kolavan kotka kirjoitti:

        Kyllä palsta toimii, käyn siellä lähes päivittäin.

        http://www.masinistit.com/index.php

        Lisään vielä, palstalle on rekisteröitynyt yli kymmenentuhatta (10 000) äijää ja tietääkseni vain yksi nainen, Sohvi. Joten naisia siellä tarvittaisiin :)


    • köröttelijä

      Näitä autohnrakennusharrastelijoita riittää sitten joka lähtöön. Tuntemani mies kelpuuttaa vain mersut. Uudella hän tuskin koskaan ajaisi.
      Nyt jo vanha mies, mutta vielä hän hyvissä harrastustiloissaan puuhaa "klinikassa" kuten hän paikkaa kutsuu. Vain harvat ja valitut sinne saavat tulla katsomaan utta projektia.
      Kunnioitan näitä osaajia. Mainitsemani mies on kunnostanut kymmeniä mersuja. Itse joudun teetättämään lähes kaiken. Sentään öljyn- ja renkaat vaihdot itse.

    • No juu, yhdellä tyttäristäni on tämä Ritari Ässän ´Kitt´, nimenomaan näyttelyautona, ei sillä työajoja ajeta. Onkos se Pontiac Firebird, kyydissä olen ollut, mutta en todellakaan ole saanut lupaa koskaan sillä ajaa. On myös jossain autoseurassa mukana, tiiviistikin. Ärhäkän voimakas kaasutusääni saa hyvälle tuulelle.

      Tässä yhteydessä sopii mainiosti kehaista taas itteesä, tilaisuuksia niin harvoin, että olen itse kerran voittanut naistensarjan jäärata-ajot. Muistaaksein oli silloin ajettavana vanha Mosse, oli jonkin aikaa mulla myös työautona. Silloin oltiin tuolla Kainuussa päin. Otettiin muutaman kerran osaa miehein kanssa myös ralleihin, minä kartturina.....tietysti. ´Mettään´ mentiin yleensä, ei palkintopallille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe