Minkä takia hankkia lapsi?

Surullista :(

Otsikko saattaa olla hieman harhaanjohtava. Rupesin pari päivää sitten miettimään kuin luin juttua pienestä 3 vuotiaasta lapsesta, jota pahoinpideltiin kotona sekä henkisesti, että fyysisesti, syytettiin kaikesta mitä teki, kaikki oli lapsen syytä, kuinka vakavasti se lapseen vaikuttaa.
Laosi sulkeutuu, ei uskalla päästää ketään lähelleen ja pelkää kaikkea.
Minkä takia näihin asioihin ei puututa? Omasta mielestäni ei ainakaan tarpeeksi.
Lapsi on syytön ja pieni eikä osaa vielä puolustaa itseään.
Rikollisia paapotaan, mutta pieniä lapsia ei pystytä suojelemaan ja ehkäisemään tollasia tapahtumia.
Tuntuu pahalta, että ihmiset tekevät lapsia ja sitten kun jokin menee mönkään tai huomaa elämän olevankin vaikeeta lapsen synnyttyä kaikki syy on LAPSEN. Se on väärin.
Kun taas on niin monia ihmisiä ja pareja, jotka tekisivät mitä tahansa, että saisivat oman lapsen ja tekisi kaikkensa lapsen suojelemiseksi ja antaisi suojaa ja rakkautta.
Itse sain jo teininä kuulla, että mun mahdollisuudet koskaan tulla raskaaksi on todella pienet ja voi olla, että en koskaan saa lapsia jos en niitä jo lähivuosina tee, mutta olin illoin vielä nuori ja mä halusin antaa lapselle hyvän kodin ja vakaan elämän ja päätin odottaa.
Ollaan jo pitkkään yritetty saada lasta, mutta mitään ei ole ainakaan vielä kuulunut.
Tuntuu aina niin pahalle lukea samanlaisista tapauksista.
Lapsi ansaitsee vakaan elämän ja vanhemmat, jotka rakastavat ja huolehtivat EI PÄINVASTOIN.

Halusin vaan tulla tämän tänne kirjoittamaan.

1

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki "surullista :("

      Olen ihan samaa mieltä sinun kanssasi. Jotkut asiat eivät vain ole tasapuolisia. On niin epäoikeudenmukaista, että ne, joista ei välttämättä ole vanhemmiksi tulevat raskaaksi vahingossa ja ne jotka todella haluaisivat lasta ja pystyisivät tarjoamaan lapselle kaiken mitä tämä tarvitsee, eivät vain pysty saamaan lapsia. Sitä aina joutuu pohtimaan, että mikä järki tässä kaikessa on.

      Vanhemmuus, äitiys tai isyys ei ole vain biologiaa, siis se tosiasia, että pystyy hedelmöittämään munasolun ja sitten synnyttämään lapsen, ei tee kenestäkään oikeaa vanhempaa. Vanhemmuus vaatii paljon, eikä sitä ehkä tajua ennen kuin itse on niiden vanhemmuuden vaatimusten edessä. On raskasta nähdä ne elämänkohtalot, joissa onnenlahjat eivät ole menneet tasan. Juuri tuo asia, jonka kanssa itsekin kipuilet. Epäreilua.

      Epäreilua, ettei kaikille anneta sitä mahdollisuutta. Varsinkin nykyään kun niin paljon ja niin monilla on ongelmia saada lapsia. Oletko sinä pystynyt puhumaan asiasta kenellekään? Miten te miehesi kanssa suhtaudutte asiaan? Pystyttekö keskenänne puhumaan siitä?

      Lapsettomuus, se tyhjä syli, on elämän perustuksia ravisteleva asia. Sen kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, sillä ne monet pettymykset, jotka joka kuukausi tulee, ne monet turhat toiveet, kaikki se antaa raskaan painolastinsa omaan elämään, mutta myös parisuhteeseen. Jos tästä asiasta ei voi puhua, se saattaa katkeroittaa ja herättää jopa vihaa. Ja eihän se, vihaaminen ja katkerana eläminen ole elämän tarkoitus.

      Lapsettomuus ei ole mikään helppo juttu. Eikä siihen ole olemassa jotain patenttiratkaisua, joka tekisi arjen paremmaksi ja pettymykset helpommin kestettäväksi. Toivotan teille kuitenkin kaikkea hyvää, ja erittäin paljon voimia yrittämiseen ja niihin pettymyksiin, joita on tullut ja ehkä vielä tulee!

      -KaisaK, pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe