Mitä tehdä

Nuorenhuoli

Poikaystäväni ei tiedä mitä haluaa - erotakko vai olla yhdessä. Haluaa omaa aikaa ja tilaa mutta tunteet eivät ole muuttuneet. Parisuhteemme on lähes kaksi vuotinen.

Miten kestätte tauolla, olemme nyt olleet jo useita viikkoja. Välillä riipivää. Hän oli eroamassa minusta vastikään mutta koki kuitenkin että vielä on toivoa kun keskustelimme. Kovasti häntä ahdistaa minulle tuotettu mielipaha kun vain odottaa toisen vastausta. Ehkä siksi myös ajatteli eroa ja toki on itselläkin välillä se ajatus ollut. Kaikki kuitenkin kuulema tuntuu niin erilaiselta kun olemme kahden - järkevät ajatukset muuttuvat vaikeiksi.


Ongelmia suhteessamme ei ole ollut ja siksi tämä onkin niin vaikeaa. Kaipaan kovasti vertaistukea, onko täällä siis samassa tilanteessa olevia tai olleita. Odottamaan olen valmis koska koen parisuhteemme sen arvoisena ja koska olemme kuitenkin olleet tähän asti onnellisia.

Halusin laittaa tämän erikseen vielä tänne koska halauaisin kuulla myös eronneiden ajatuksia. Onko tosiaan helpotus päästä siitä holkista? Kuitenkin siihen niin kovasti haluaisin jäädä, odottaa, vaikka tosiaan pidemmänkin aikaa. Katsoa loppuun asti. Jos toinenkin puhuu että vielä on toivoa, kannattaako siihen tarttua? Kuten sanoin, itsellänikin luonnollisesti eroajatukset pyörivät päässäni ja kovasti mietin olisiko se helpotus. Tuntuu kauhean voimattomalta kun on rakentanut niin paljon toisen ihmisen varaan.

16

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      "Tuntuu kauhean voimattomalta kun on rakentanut niin paljon toisen ihmisen varaan."

      Siinä se virheesi. Pura tuo kerä ensin.

    • Nuorenhuoli

      Kiitos. Se onkin se mitä eniten olen alkanut työstää.

    • Nuorenhuoli

      Jätän nyt pallon hänelle, ainakin ensiviikkoon jos vain pystyn. Näemme varmaan liian usein, ehkä siksi taukomme ei myöskään toimi.

    • Nuorenhuoli

      Olemme nähneet pikaisesti ja keskustelleet. Hän toivoo ettei häntä painosteta. Tuntuu että ensi kertaa ymmärsin asioita sillä tavalla mitä hän on yrittänyt selittää. Tämä helpotti hänenkin oloaan ja hän ymmärsi minua paremmin.

      Oloni on hyvä mutta tuntuu että menen hirveää tunteiden vuoristorataa. Olen alkanut keskustella ihmisille joiden kanssa en ole aikoihin kunnolla jutellut. Yksi henkilö mietityttää, olkn vuosia sitten häneen ihastunut. Riskeeraanko asiat jos tapaan häntä? Keskustellessa ei mitöän tunteita ole ollut ja poikaystävääni rakastan pakahduttavan vahvasti ja järkkymättömästi. Kannattaako kuitenkin pitää töhön kaveriin etäisyyttä ihan varmuuden vuoksi kun se kuitenkin mietityttää. Minulla ei ole paljoa ystäviä (liian vähän) ja tämä kaveri kuitenkin on minun kanssa samalla aaltopituudella.

    • Nissanin tunkki

      Mikä ihmeen kiire on valmiissa maailmassa. Olisipa tämä viisaus ollut jo 30 vuotta sitten.

      Yhden kortin varassa ei olla vaikka joskus siltä tuntuukin. Joskus jää Musta-Pekka kouraan ja joskus Ässä.

      • Nuorenhuoli

        Ei minulla mihinkään ole kiire :) siksi olen tähän taukoon valmis.


    • runontaja off

      Luin ketjun läpi ja ymmärsin, ettette asu yhdessä. Silti poikaystäväsi haluaa omaa aikaa. Olettaisi löytyvän, mikäli ette joka päivä ole yhdessä heti koulu-/työpäivän jälkeen seuraavaan aamuun.

      Tuo ahdistus oman ajan puuttumisesta saattaa tulla varsin nopeasti eteen, kun muutatte yhteen.

    • Nuorenhuoli

      Käytännössä asuimme yhdessä vaikka se ei mitenkään virallista ollut. Nyt hän on kotonaan juuri siksi että saa etäisyyttä. Kamalaa kun ongelma ei ole itsellä vaan olisi valmis taas käpertymään oman rakkaan vartaloon ja unohtamaan kaikki murheet. Mutta tuntuu että tämä tauko mahdollistaa hyvin itsepohdiskelun. Koen olevani yksinäinen ja luulen että olen passivoitunut siihen poikaystävänikanssa oloon. Hän ei myönnä sitä mutta olen sitä mieltä että tämä myös tuo hänelle painetta ja syyllisyyttä. Vika on kuitenkin tämän asian suhteen itsessäni - nyt täytyy saada itselle omaa ajanviettoa.

    • Nuorenhuoli

      Nyt päivät kuluvat, välillä on helpompaa ja välillä surkeaa. Välillä on ihan hyväkin olla. Pelkään että sattuu ja toivon liikaa. Olemem nyt olleet päiviä ottamatta toisiimme yhteyttä. Onko se hyvä vai huono asia tilanteessamme?

    • Nuorenhuoli

      Asiat ovat muuttuneet parempaan. En enää ole huolissani. Myös poikaystäväni sanoi että suunta on parempi. Hän on taas käynyt luonani ja tunnelma on ollut ihan erilaista kuin kuukauteen - välitöntä, rakastavaa ja läheistä. Tuntuu että energiaa on taas. Toivotaan että suunta jatkuu tälläisenä. Keskustelumme on avointa kuten on kyllä ollut tähänkin asti. Hän selkeästi tahtoo pitää minusta huolta.

      Olen nyt viettänyt enemmän aikaa kavereiden kanssa. Eli oman arkeni hallinta on parempaa.

      • yie5yier

        Ja vaikka kohta varmaankin alatte taas "seurustella kunnolla", niin pidä tuo lopussa kirjoittamasi! Helposti tulee jämähdettyä seurustelukumppanin kanssa aikaa viettäessä siihen, ettei saa itseään liikkeelle tapaamaan / pitämään yhteyttä ystävien ja muiden läheisten kanssa, mutta heitä ei pidä unohtaa.


      • Nuorenhuoli
        yie5yier kirjoitti:

        Ja vaikka kohta varmaankin alatte taas "seurustella kunnolla", niin pidä tuo lopussa kirjoittamasi! Helposti tulee jämähdettyä seurustelukumppanin kanssa aikaa viettäessä siihen, ettei saa itseään liikkeelle tapaamaan / pitämään yhteyttä ystävien ja muiden läheisten kanssa, mutta heitä ei pidä unohtaa.

        Niin on! Minulla on ongelmana se etten niinkään ole heitä unohtanut, ystäväpiirini on vain tosi pieni.


    • Mitää yhtä vasteinmielistä ei ole kuin nainen, joka takertuu liikaa. Avovaimoni ei pitänyt yllä ystäväsuhteitaan, vaikka sanoin, että mitä "ihmettä sinä teet". Ja sitten kokenut että olisin voinut mennä omien kavereideni luona käymään ilman häntä. Kokoajan olisi pitänyt olla yhdessä. Se toimii syvimmän ihastuksen aikana hyvin, mutta kun se alun ihastus katoaa, niin ihminen kaipaa myös omaa tilaa. Itse ymmärsin ongelman heti, ja sanoin, että mene nyt hyvä ihminen käymään kavereidesi tykönä.

      Vieläkin on vähän väliä vaikeaa tämän takia, mutta tilanne on muuttunut jo vähän paremmaksi. Hän ei selvästi kuitenkaan tajua, että parisuhde ei jatku samanlaisena koko loppu elämää. Psykologin neuvotkaan eivät menneet perille, koska jos joku on hänen kanssaan eri mieltä, niin hänen mielestään se ei voi olla fakta.

      • No sanotaan nyt, että "mitään yhtä vasteinmielistä" on ehkä vähän vahva sanonta :) Kirjoitin liikaa tunteella. Se on kuitenkin todella hankala tilanne ihmiselle joka haluaa myös omaa aikaa.


      • Nuorenhuoli
        Zapeli kirjoitti:

        No sanotaan nyt, että "mitään yhtä vasteinmielistä" on ehkä vähän vahva sanonta :) Kirjoitin liikaa tunteella. Se on kuitenkin todella hankala tilanne ihmiselle joka haluaa myös omaa aikaa.

        Itsellä oli mennyt vain ihan ohi tämä että hän haluaa pmaa aikaa. Minä en hänelle ole valittanut ettei vietä aikaa kanssani vaan hän itse kokee syyllisyyttä. Mutta se syyllisyys johtuu minusta. Mutta nyt tuntuu että arki on täynnä asioita, välillä jopa tuntuu että kun hän haluaisi nähdä, en pysty. Näin on siis ollut vain nyt kerran ja johtuu työasioista ja parin viikon päästä pitäisi taas olla rauhallisempaa. Tuntuipa vain vaikealta sanoa että nyt ei pysty!


    • Nuorenhuoli

      Nyt on tuntunut arki asettuvan. Yhtenä iltana hän oli kyllä sitä mieltä että ero tulee mutta sai ajteltua asioita ja on luottavaisempi asioiden suhteen.

      Nyt on töissä kauhean rankkaa.. Tuntuu että ei jaksa. Noh, kohta on viikonloppu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe