Keski-Uudenmaan (KETO:n) tanssiopiston rahastuspolitiikka

moondance

Tässä muutaman vuoden lapsen tanssiharrastuksien maksuja seuranneena huomasin, että noin 200 euron lukukausimaksun lisäksi perheitä laskutetaan kevät -ja joulunäytöksien lipuilla eli maksetaan vielä kalliiden lukukausimaksujen lisäksi siitä, että päästään katsomaan, mitä lapsi on suljettujen ovien takan pidettävällä tanssitunnilla oppinut. Myös seuran kautta esiintyvälle lapselle pitää ostaa oma istumapaikkalippu. Luulisi, että näihin lukukausimaksuihin sisältyisi vapaa pääsy esityksiin ja maksuton istumapaikka. Näiden esityksien kautta hintaa nelihenkiselle perheelle tulee äkkiä 80 eur lisämaksua ja jos molemmat lapset esiintyvät vielä eri näytöksissä niin hinnan voi kertoa kahdella.
Yhteenvetona kahden lukukauden 400 euron tanssituntihintaan voi surutta lisätä 100 euron näytöskulut.
Vanhemmille riittäisi pienimuotoinen näytös omassa ryhmässä ja harjoitussalissa. Voidaan vaikka seisoa sen 10 minuutin ajan. Nyt vuokrataan hienoja Järvenpää saleja ja istutaan kaksi iltaa putkeen katsellen myös nelisenkymmentä muuta esitystä. Yksi esitys / lukuvuosi riittäisi. Hirveä rupeama varmaan järjestää tämän kokoluokan show kuitenekin ihan harrastuspohjalta kaksi kertaa vuodessa...ilmeisesti aika tuottoisaa..

9

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i agree

      Tuo on kyl totta. Miks pitää olla niin kallista?

      • Vahtikaa itse kakaranne

        Pedofiilien jahtaaminen on vissiin aiheuttanut sellaisen ilmiön että alaikäisiin ei kukaan täysijärkinen koske jos ei saa todella paljon vastineeksi rahaa. Tämä koskee kaikenlaista kerhotoimintaa mitä alaikäisten kanssa tehdään.
        Naisia jahdataan vähempi mitä miehiä mutta eivät naisetkaan ole tuosta täysin säästyneet.

        Tampereella oli aika hyvä esimerkki. Tanssikou lun pitäjä oli sukupuolisuhteessa täysiikäiseen naiseen. Nainen vielä lähti tämän kanssa tapahtuman jälkeen maailmanympärysmatkalle.
        Taisi tämä mieskin olla alta kolmekymmentävuotias. Mies ehti olla puolivutta linnassa ja hänenkoulunsa meni tapahtuman takia konkurssiin. Ilmeisesti sitten keksittiin jostakin tämä puolivuotta rangaistusta jottei valtion tarvinnut korvata mitään tälle tanssikoulunpitäjälle.

        Kuvitelkaa mitä olisi tullut rangaistusta jos olisi sekaantunut alaikäisiin.

        Eli kukaan täysjärkinen ei halua nykyään vahtia toisen tekemiä kakaroita sillä palkalla että epäillän kokoaika joksikin namusedäksi. Rahaa pitää tulla ja paljon.


      • Pari fixiä
        Vahtikaa itse kakaranne kirjoitti:

        Pedofiilien jahtaaminen on vissiin aiheuttanut sellaisen ilmiön että alaikäisiin ei kukaan täysijärkinen koske jos ei saa todella paljon vastineeksi rahaa. Tämä koskee kaikenlaista kerhotoimintaa mitä alaikäisten kanssa tehdään.
        Naisia jahdataan vähempi mitä miehiä mutta eivät naisetkaan ole tuosta täysin säästyneet.

        Tampereella oli aika hyvä esimerkki. Tanssikou lun pitäjä oli sukupuolisuhteessa täysiikäiseen naiseen. Nainen vielä lähti tämän kanssa tapahtuman jälkeen maailmanympärysmatkalle.
        Taisi tämä mieskin olla alta kolmekymmentävuotias. Mies ehti olla puolivutta linnassa ja hänenkoulunsa meni tapahtuman takia konkurssiin. Ilmeisesti sitten keksittiin jostakin tämä puolivuotta rangaistusta jottei valtion tarvinnut korvata mitään tälle tanssikoulunpitäjälle.

        Kuvitelkaa mitä olisi tullut rangaistusta jos olisi sekaantunut alaikäisiin.

        Eli kukaan täysjärkinen ei halua nykyään vahtia toisen tekemiä kakaroita sillä palkalla että epäillän kokoaika joksikin namusedäksi. Rahaa pitää tulla ja paljon.

        Kyseinen tanssikoulu aiheutti ihan itse itselleen ongelmat sillä, että salli tanssikoulun henkilökunnan osallistua alaikäisten seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja raiskauksiin. Kyseinen henkilö olisi koska vain omistajana voinut vaikuttaa siihen, mihin suuntaan asiat etenivät. Oli omistajana edesauttamassa sitä, mitä tapahtui. Jokainen voi arvioida, johtuuko se piittaamattomuudesta vai typeryydestä vai peräti tarkoituksellisuudesta.

        Joten mielestäni hän sai ansionsa mukaan huolimatta siitä, mitä hänelle lain mukaan asiasta seurasi. Ei hänen kuulukaan voida pyörittää enää tuollaista yritystä, joka on nuorten kanssa tekemisissä.

        Nykyään jokainen tietää pysyä poissa Makumbasta, jos ei halua riskeerata, että on osallisena tällaiseen toimintaan. Näitä samoja henkilökunnan jäseniä ja omistajia (ja asiakkaita) kun on edelleen siellä hommaa pyörittämässä.


      • 20+2
        Pari fixiä kirjoitti:

        Kyseinen tanssikoulu aiheutti ihan itse itselleen ongelmat sillä, että salli tanssikoulun henkilökunnan osallistua alaikäisten seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja raiskauksiin. Kyseinen henkilö olisi koska vain omistajana voinut vaikuttaa siihen, mihin suuntaan asiat etenivät. Oli omistajana edesauttamassa sitä, mitä tapahtui. Jokainen voi arvioida, johtuuko se piittaamattomuudesta vai typeryydestä vai peräti tarkoituksellisuudesta.

        Joten mielestäni hän sai ansionsa mukaan huolimatta siitä, mitä hänelle lain mukaan asiasta seurasi. Ei hänen kuulukaan voida pyörittää enää tuollaista yritystä, joka on nuorten kanssa tekemisissä.

        Nykyään jokainen tietää pysyä poissa Makumbasta, jos ei halua riskeerata, että on osallisena tällaiseen toimintaan. Näitä samoja henkilökunnan jäseniä ja omistajia (ja asiakkaita) kun on edelleen siellä hommaa pyörittämässä.

        Tässähän melkein tehdään rikollinen, jos käy harrastamassa tanssia. Tietämättömälle epämääräinen vihjailu tuntuu tarpeettoman kovalta.
        Rikoksista pitää tuomita, mutta aiheeton syyttely ja pelottelu ei ole oikein.


    • Kysyntä ja tarjonta

      Tuossa tulevat selvästi esille kysynnän ja tarjonnan lait.
      Ei se tyhmä ole, joka pyytää, vaan se, joka maksaa...

      • Vahtikaa itse kakaranne.

        Olikos tämä fiksaaja itse paikalla toteamassa tilanteen? Nimittäin itse voin olla vain siitä varma että en ollut paikalla.
        Tekstistäsi käy ilmi että asennoidut niin että on yhdentekevä mitä laki asiasta sanoo, tärkeintä sinun mielestäsi on onko toimittu sinun mielestäsi oikein.

        Ihmisiä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan niin erilaisia voiko tuollaisissa asioissa
        oikein muuta tehdä kuin noudattaa lakia tuntuu se sitten miten väärältä itsestä?

        Jotenkin vain epäillyttää että jos on todella mennyt tekemään jotain sellaista josta joutuu kiinnijädessään vankilaan niin siitä menisi pomolle puhumaan.Vielä kun tietää että teosta koituisi ikävyyksiä myös työnantajalle. Eli väitteesi ei tunnu uskottavalta.

        Mieti nyt, olet todennäköisesti elämäsi aikana nähnyt seksuaali rikollisen mutta tuskin kukaan on sinulle tullut kertomaan olevansa sellainen.

        Koita nyt ainakin käsittä edes se että jos sinua on pantu väkisin niin ainakaan minä en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä enkä voi olla asiasta varma kuten sinä.


      • Vahtikaa itse kakaranne.

        Olikos tämä fiksaaja itse paikalla toteamassa tilanteen? Nimittäin itse voin olla vain siitä varma että en ollut paikalla.
        Tekstistäsi käy ilmi että asennoidut niin että on yhdentekevä mitä laki asiasta sanoo, tärkeintä sinun mielestäsi on onko toimittu sinun mielestäsi oikein.

        Ihmisiä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan niin erilaisia voiko tuollaisissa asioissa
        oikein muuta tehdä kuin noudattaa lakia tuntuu se sitten miten väärältä itsestä?

        Jotenkin vain epäillyttää että jos on todella mennyt tekemään jotain sellaista josta joutuu kiinnijädessään vankilaan niin siitä menisi pomolle puhumaan.Vielä kun tietää että teosta koituisi ikävyyksiä myös työnantajalle. Eli väitteesi ei tunnu uskottavalta.

        Mieti nyt, olet todennäköisesti elämäsi aikana nähnyt seksuaali rikollisen mutta tuskin kukaan on sinulle tullut kertomaan olevansa sellainen.

        Koita nyt ainakin käsittä edes se että jos sinua on pantu väkisin niin ainakaan minä en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä enkä voi olla asiasta varma kuten sinä.


      • Pari fixiä
        Vahtikaa itse kakaranne. kirjoitti:

        Olikos tämä fiksaaja itse paikalla toteamassa tilanteen? Nimittäin itse voin olla vain siitä varma että en ollut paikalla.
        Tekstistäsi käy ilmi että asennoidut niin että on yhdentekevä mitä laki asiasta sanoo, tärkeintä sinun mielestäsi on onko toimittu sinun mielestäsi oikein.

        Ihmisiä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan niin erilaisia voiko tuollaisissa asioissa
        oikein muuta tehdä kuin noudattaa lakia tuntuu se sitten miten väärältä itsestä?

        Jotenkin vain epäillyttää että jos on todella mennyt tekemään jotain sellaista josta joutuu kiinnijädessään vankilaan niin siitä menisi pomolle puhumaan.Vielä kun tietää että teosta koituisi ikävyyksiä myös työnantajalle. Eli väitteesi ei tunnu uskottavalta.

        Mieti nyt, olet todennäköisesti elämäsi aikana nähnyt seksuaali rikollisen mutta tuskin kukaan on sinulle tullut kertomaan olevansa sellainen.

        Koita nyt ainakin käsittä edes se että jos sinua on pantu väkisin niin ainakaan minä en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä enkä voi olla asiasta varma kuten sinä.

        Tarkoitin, että asiassa on muutakin kuin pelkästään se, mitä laki sanoo.

        Oikeuslaitos tuomitsee lain mukaan, eikä minulla ole siihen mitään sanomista. Enkä ala arvioimaan sitä, onko joku tuomio minun mielestäni aiheellinen tai ei. Oikeudella on aina paras tuntemus laista ja on osapuolten asia viedä kaikki asiat oikeuden tietoon ja kuulla todistajia. Minulla ei ole syytä epäillä, etteikö oikeus olisi tässä toiminut oikeusvaltion periaatteiden mukaan, eikä sinunkaan kirjoituksesta sellaisia seikkoja ilmene.

        Sen lisäksi minun mielestä on olemassa moraalisia ja eettisiä kysymyksiä, jotka eivät kuulu tuomioistuimelle. Sellainen on esimerkiksi se, että kyseinen ihminen katseli sormiensa läpi sellaista, mikä oli täysin moraalitonta ja joka lopulta johti tapahtumiin, joista tuli myös tuomioita. Kun olen kysynyt kyseisen tanssikoulun asiakkailta, he ovat myöntäneet, että ei tämä eikä muutkaan henkilöt ole voineet olla tietämättä, mitä koulun toiminnan ohella on tapahtunut. Tämä muuten koskee myös isoa osaa asiakaskunnasta - he ovat tienneet, eivätkä ole välittäneet.

        Oikeudessa tuomiot tulivat niistä asioista, jotka pystyttiin todistamaan. Se ei ole koko tarina. Puolustit tätä yksittäistä henkilöä. Mielestäni ei ole mitään syytä puolustella häntä, eikä hänen seuraamuksissaan ole mitään sellaista, mikä olisi ollut kohtuutonta. Osa asiakkaista lähti pois, ennenkuin ongelmat tulivat julkiseen tietoon. Ihmisiä varoitettiin menemästä tuonne kouluun, ennenkuin asiat tulivat julkiseen tietoon. Kukaan tuolla koululla käynyt asiakas, tai sen omistaja tai sen työntekijät eivät voi vedota mihinkään tietämättömyyteen. Enkä tarkoita lain edessä, että olisi pitänyt arvioida rikkooko jonkin toiminta lakeja, vaan että rikkooko se toiminta ihmisiä.

        Älä kuitenkaan unohda sitä, että siellä rikottiin ihmisiä. Lainkin mukaan. Alaikäisiä ihmisiä.

        En myöskään ole kuullut, että tanssikouluissa olisi tällaista ongelmaa yleisimmin tai että väittämälläsi tavalla niissä pitäisi ottaa huomioon jokin pedofiilijahti. Tämä esimerkki ei kerro mistään alalla olevasta ongelmasta. Se kertoo siitä, että yhteen paikkaan kerääntyi ongelmia.


      • Vahtikaa itse kakaranne.
        Vahtikaa itse kakaranne. kirjoitti:

        Olikos tämä fiksaaja itse paikalla toteamassa tilanteen? Nimittäin itse voin olla vain siitä varma että en ollut paikalla.
        Tekstistäsi käy ilmi että asennoidut niin että on yhdentekevä mitä laki asiasta sanoo, tärkeintä sinun mielestäsi on onko toimittu sinun mielestäsi oikein.

        Ihmisiä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan niin erilaisia voiko tuollaisissa asioissa
        oikein muuta tehdä kuin noudattaa lakia tuntuu se sitten miten väärältä itsestä?

        Jotenkin vain epäillyttää että jos on todella mennyt tekemään jotain sellaista josta joutuu kiinnijädessään vankilaan niin siitä menisi pomolle puhumaan.Vielä kun tietää että teosta koituisi ikävyyksiä myös työnantajalle. Eli väitteesi ei tunnu uskottavalta.

        Mieti nyt, olet todennäköisesti elämäsi aikana nähnyt seksuaali rikollisen mutta tuskin kukaan on sinulle tullut kertomaan olevansa sellainen.

        Koita nyt ainakin käsittä edes se että jos sinua on pantu väkisin niin ainakaan minä en ole ollut asian kanssa missään tekemisissä enkä voi olla asiasta varma kuten sinä.

        "Kun olen kysynyt kyseisen tanssikoulun asiakkailta, he ovat myöntäneet, että ei tämä eikä muutkaan henkilöt ole voineet olla tietämättä, mitä koulun toiminnan ohella on tapahtunut. Tämä muuten koskee myös isoa osaa asiakaskunnasta - he ovat tienneet, eivätkä ole välittäneet."

        Kerran kävin kyseisellä koululla kun siellä oli edullisia näytetunteja. Taisi olla jotain Zumpaa.
        Kiertelin kun etsiskelin paritanssiin paria.

        Aikuisia naisia olivat, vähän sellaisia yksioikoisen tuntuisia. Suihkussakin kävin zumpamiehen kanssa eikä ollut mitään yllätyksia kun saippuaa poimin lattialtan. Joten täällä on ainakin yksi joka ei ole huomannut kyllä mitään. Muutenkin jos joku parikymppinen nuorimies on kiinnostunut nourista naisista niin onko se nyt kummallista. Melkein päinvastoin ihmettelisin jos ei olisi.

        Naislauma on sellainen että kun yksi saa jotain päähänsä niin johan alkaa syytöstä tulemaan.

        Eli en todellakaan ole nähnyt että siellä oltaisiin pantu pikkutyttöä vaikka olen käynyt paikanpäällä.

        Mutta erossa pysyn kaikesta lasten ja alaikäisten parissa tehtävästä työstä jotta ei päästä syyttämään mistään.

        Nykyään on touhu mennyt sellaiseksi että vaikka nuoret olisivat reilusti suojaikärajan yläpuolella niin oikein rikosrekisterustä katsotaan onko hommaan kelvollinen. Eihän tanssinopettaja ole mikään kone jonka pyöriä jotkut saamattomat plösöt ämmät saa potkia mielinmäärin. Silloin kun aletaan rikosrekistereitä pöyhiin niin on maku mennyt hommastan. Opettakoot joku sössössöttävä homo minunpuolestani teidän kakarat jos ei itse huvita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe