Muonion köyhät ja kateelliset.

Sinun naapurisi

En sano nimeäni, mutta minua jurppii nämä köyhät ja kateelliset naapurit sekä
osa kyläläisistä. Kun ostin uuden auton, niin heti alkoi kuiskuttelu ja pas*kan jauhaminen. Samasta aiheesta voisin kertoa monta muutakin esimerkkiä.

Olen todella hyvin menestynyt ja rahaa minulla on, mutta mitä sitten?
Se että minulla on rahaa ei ole minulle mikään iso asia. Elämässä tärkeintä on kuitenkin perhe ja hyvät ihmissuhteet, joita ei mitata rahassa. Kuitenkin osa ihmisistä pyrkii tietoisesti tai tietämättään käyttämään minua hyväksi ja aina nämä raha-asiat nousevat pintaan tavalla tai toisella ja se jos joku minua ärsyttää.

En ole kateellinen muille ja toivon, että kukaan ei olisi minulle kateellinen.
Raha helpottaa elämistä, mutta ei se onnea tuo kuten me kaikki tiedämme.

14

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurin uusi auto

      Ei tänne oikeat rahamiehet/naiset kirjoittele.

    • voi olla että...?

      Ole tyytyväinen,että olet saanut sitä mitä itse olet halunnut,ja mitä tulee raha miehiin/naisiin,niin ei ne kyllä huute eikä kirjoitte vaan elävät sitä elämmä mikä heille on parasta mielestään

      • Surku teitä

        Olen ihmetellyt samaa mieltä tuon aloittajan kanssa. Täällä haukutaan kaikki, jotka ovat luoneet itselleen menestyvän taustan. Huolimatta siitä, että nämä luovat paikkakunnalle kullan arvoisia työpaikkoja, heidät täytyy haukkua. Muoniolainen ei millään käsitä, että omilla kyvyillään ja taidoillaan tuollainen on saavutettu. Olen muualta tänne muuttanut ja täytyy sanoa, että kautta Suomen tuollaisia jonkin verran kadehditaan, mutta Muonio on aivan omassa luokassaan haukkumisessa.


      • muonionyrittäjä
        Surku teitä kirjoitti:

        Olen ihmetellyt samaa mieltä tuon aloittajan kanssa. Täällä haukutaan kaikki, jotka ovat luoneet itselleen menestyvän taustan. Huolimatta siitä, että nämä luovat paikkakunnalle kullan arvoisia työpaikkoja, heidät täytyy haukkua. Muoniolainen ei millään käsitä, että omilla kyvyillään ja taidoillaan tuollainen on saavutettu. Olen muualta tänne muuttanut ja täytyy sanoa, että kautta Suomen tuollaisia jonkin verran kadehditaan, mutta Muonio on aivan omassa luokassaan haukkumisessa.

        Olen samaa mieltä met muualta tulleet yrittäjät olemme muonion veronmaksajat
        ja nämä alkuasukkaat loikoilevat isoilla päivärahoilla ja kajehtivat
        tai sitten humalassa öykkäröivät tunturimökeillä osalla on näitä kisuroita eu-tukia
        saavat ja odottavat turisteja että kisurat jäisivät auton alle saaden joka sorkasta tuki-rahan että tälleen


      • Pitäisi ymmärtää
        muonionyrittäjä kirjoitti:

        Olen samaa mieltä met muualta tulleet yrittäjät olemme muonion veronmaksajat
        ja nämä alkuasukkaat loikoilevat isoilla päivärahoilla ja kajehtivat
        tai sitten humalassa öykkäröivät tunturimökeillä osalla on näitä kisuroita eu-tukia
        saavat ja odottavat turisteja että kisurat jäisivät auton alle saaden joka sorkasta tuki-rahan että tälleen

        Jos joku on hankkinut varallistensa rehellisin keinoin ei siinä pitäisi olla kadehtimista, eihän se ole toisilta pois.
        On paikkakunnalle suuri etu ja siunaus mitä enempi siellä on varakkaita ihmisiä, se tuo hyvinvointia.
        Eihän siitä tulisi mitään jos koko kansa olisi köyhää, tulee vain mieleen Pohjois-Korea.


    • Yks köyhä

      Köyhyyttä ei pidä sallia, mutta ei rikastumistakaan saa estää. Suurin piirtein näin sanoi yksi viisas.

      Tähän voisi lisätä, että rehellistä rikastumista ei saa estää.

      En ole rikas, mutta ruokaa, vaatteita ja lämmintä on piisannut omiksi ja perheen tarpeeksi. Olen siis kohtuudella toimeentuleva. Se riittää minulle. En kadehdi rehellisesti rikastuneita, päin vastoin arvostan heitä.

      Ei muoniolaiset ole sen kateellisempia kuin muutkaan.

      • Jessustelua

        Noh tuo sinun kommentti "rehellistä" rikastumista tarkoittaa että sinun maailmassa kaikilla joilla on rahaa on epärehellisiä. Eipä Muoniolaiset ole kateellisimpia kuin muutkaan??? Kuule onhan täällä!


    • Minkäs isolle voi?

      Mulla on vaan se metrinen mulk-ku ja sillä mä olen pärjännyt.
      Rikkaiden miesten emännät hakevat seuraani ja usein tarjoavat minulle myös
      ruuat.

    • elepä liiottele

      mitä pahaa siin on jos uuden auton itelle ostaa, saa kait sitä nyt ostaa auton vaik joka päivä, ei minua ainakaan kiinnosta millä rahalla joku naapuri ostelee, sama vaik pihassa komeilisi joku puolen miljoonan auto.
      taiat olla yliylpeä ku rahamääräsi kehut. ja eikä kukaan päätä minkä auton ostat, ja on perus köyhiä ja keskituloisia joilla voi silti olla uus auto.

      ja jos joskus näen jollaki tutulla uuden tuliterän auton, niin en mie rupea huuteleen et "millä rahoilla sie ton ostit, pummirahoillako, rahavoitolla?" aattelen vaan et omatpa rahat on pistänyt lie mistä saanut ja se jääköön pimentoon

      ja sie varmaan olet jonkun sortin syrjijä jos köyhiä ei saisi olla.
      Ja sanonpa vaan et on rikkaitaki jotka silti pihistelee ja ajelee jollaki n.20v vanhal autol, ja jotkut ikään kuin piilottelee omaa rahatilannetta vaik olis keskivertoa reilusti parempi

    • new car

      jotku on tosiaan niin vanhakantasia, että luulevat auton olevan joku varakkuuden mitta. jollakin voi olla uus kärry, mutta muuten ollaan kaurapuuro linjalla. se vaan on joillekkin niinsanottu m. jatke. ei siinä mitään jos niin tykkää elellä.

      • Muonion katheelliset

        Joo, ei kukhaan täysjärkinen leventeli omilla rahoillaan eikä köyhyyellään. Minusta on hällä väliä kuka ostaa uuen auton ja kuka uuen klelkan tai uuen mönkijän. Ja lainaahan saa pankista. Kyllä jokseenki on tosi, että täällä viskutellaan jos joku on esim. bemerimiehelle kuskina, niin heti huuellaan että mistä son rahat tuohon bemeriiin. Muistan erään vuoden ku olin kaverin mersulla kävin seolla lottoamassa, ku omaa autoa en saanu käyntiin, niin alko tietyt ihmsiet puhuun, että on sillä vain rahaa ostaa mersu, mutta ei ole rahaa syyä


      • autoko auto
        Muonion katheelliset kirjoitti:

        Joo, ei kukhaan täysjärkinen leventeli omilla rahoillaan eikä köyhyyellään. Minusta on hällä väliä kuka ostaa uuen auton ja kuka uuen klelkan tai uuen mönkijän. Ja lainaahan saa pankista. Kyllä jokseenki on tosi, että täällä viskutellaan jos joku on esim. bemerimiehelle kuskina, niin heti huuellaan että mistä son rahat tuohon bemeriiin. Muistan erään vuoden ku olin kaverin mersulla kävin seolla lottoamassa, ku omaa autoa en saanu käyntiin, niin alko tietyt ihmsiet puhuun, että on sillä vain rahaa ostaa mersu, mutta ei ole rahaa syyä

        Niin ja kun sen vanhan bemarin tai mersun saa uuehkon japanilaisen hinnalla. Mitä väliä!


    • yx akka vaan

      eipä oo naapureita lähellä, ovat juuri sopivan matkan päässä,ettei näy
      ja mikä parasta, vaikka ukkoja käy tiuhaan tahtiin, on mukava kun naapurit ei nää, mitä mie touhuan
      se on parasta täällä Lapissa.
      hauskaa Vappua kaikille

    • Ei...

      ... Muoniossa ole köyhiä ja katheellisia.

      Muoniossa on vain rikhaita ja rakhaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe