uhkasakon uhalla

Arvo1979

Onko alkanut tapaamiset toteutumaan sovitusti uhkasakon uhalla?kokemuksia kiitos

10

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oivander

      Yleensä jo täytäntöönpanon vireille laittaminen pistää lähivanhemman kuriin. Mutta jos lähillä viiraa päässä, niin saattaa aloittaa muutaman vuoden oikeusrumban, joka ei pääty ennen kuin lähin rahat loppuvat. Läheltä olen nähnyt molemmat tapaukset.

      • ei tietoo

        Mikäs se sellane on


      • Oivander
        ei tietoo kirjoitti:

        Mikäs se sellane on

        Jos lähi ei noudata tapaamissopimusta, siitä ei tule mitään sanktiota. Ei kovin reilu tilanne. Ainoa lääke on uhkasakko.

        Etävanhemman pitää erikseen hakea käräjiltä tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa, jotta lähille isketään sakkoa, jos ei vastaisuudessa noudata sopimusta.


      • passikassilassi
        Oivander kirjoitti:

        Jos lähi ei noudata tapaamissopimusta, siitä ei tule mitään sanktiota. Ei kovin reilu tilanne. Ainoa lääke on uhkasakko.

        Etävanhemman pitää erikseen hakea käräjiltä tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa, jotta lähille isketään sakkoa, jos ei vastaisuudessa noudata sopimusta.

        Höpö höpö, nimenomaan lähille voi tulla sanktio, se uhkasakko, jos ei noudata sopimuksia, mutta etä, jos ei tapaamissopimuksia noudata, ei saa mitään sanktioita, ei niin mitään.


      • ap olen
        passikassilassi kirjoitti:

        Höpö höpö, nimenomaan lähille voi tulla sanktio, se uhkasakko, jos ei noudata sopimuksia, mutta etä, jos ei tapaamissopimuksia noudata, ei saa mitään sanktioita, ei niin mitään.

        Onko kokemusta miten asia etenee?


      • Oivander
        passikassilassi kirjoitti:

        Höpö höpö, nimenomaan lähille voi tulla sanktio, se uhkasakko, jos ei noudata sopimuksia, mutta etä, jos ei tapaamissopimuksia noudata, ei saa mitään sanktioita, ei niin mitään.

        Opettele hyvä passikassilassi lukemaan, kun sentään kirjoittaa osaat. Mitään sanktiota ei tule, jos etä ei ole hakenut toimeenpanoa ja jos käräjäoikeus ei ole myöntynyt etävanhemman hakemukseen. Se on verrattain pitkä ja hankala prosessi sovitteluineen. Höpö höpö sinulle.

        Arvasin, että joku vielä vetää tämän kortin ja valittaa siitä, että etävanhemmalla ei ole tapaamisvelvollisuutta. Ei oikein vakuuta tuo itku. Ensin omitaan lapsen arki itselle ja sitten itketään vapaa-ajan perään.


      • Oivander
        ap olen kirjoitti:

        Onko kokemusta miten asia etenee?

        Tee nyt ensin se täytäntöönpanohakemus oikeuteen ja pyydä samalla tuomaria määräämään sovittelija asiassa. Siitä se lähtee eteenpäin.


      • 8ip
        Oivander kirjoitti:

        Opettele hyvä passikassilassi lukemaan, kun sentään kirjoittaa osaat. Mitään sanktiota ei tule, jos etä ei ole hakenut toimeenpanoa ja jos käräjäoikeus ei ole myöntynyt etävanhemman hakemukseen. Se on verrattain pitkä ja hankala prosessi sovitteluineen. Höpö höpö sinulle.

        Arvasin, että joku vielä vetää tämän kortin ja valittaa siitä, että etävanhemmalla ei ole tapaamisvelvollisuutta. Ei oikein vakuuta tuo itku. Ensin omitaan lapsen arki itselle ja sitten itketään vapaa-ajan perään.

        Omitaan? Ihan itsekkö sitä sellaiset asiat päätetään..


    • ex-vkl-isä

      Mulle ainakin sopi erinomaisesti eron jälkeen se ratkaisu et ex vaimolla lapset ja mulla 2 vkl kuukaudessa, ois ehkä saattanut tulla tappelua siitä jos ois pitänyt ite ottaa muksut siinä vaiheessa kun oli 24-vuotias lapseton tyttöystävä ,johon olin just tutustunu ja joka ei oikein lapsista piitannu :D mutta hyvin tuun nykyisin lasten kans juttuun, vaikka meni ohi niiden ekat vuodet ja pitkälti kouluaikakin.

    • Duuuh

      Väkivallalla uhkailu yleensä auttaa. Suomi on siitä loistava maa että täällä pääsee niin vähällä jos tekee mieli murskata muutamat luut paskapäiltä. VEtoat mielenterveyteen ja uskontoon niin pääset pitkälle. Onhan tuo vitun Vapaavuorikin eduskunnassa asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe