Sotkuinen nainen

huhuhh..

On käynyt näin, että olen rakastunut sotkuiseen naiseen. Ei vaivautunut asuntoaan siivoamaan kun sinne menin, tai vielä pelottavampaa oli jo siivonnut.

Kaunis nainen, tapailtu 3kk, hauska, kiva, sympaattinen, pitää itsestään huolta, siistit vaatteet, auttaa muita, nauraa jutuilleni, harrastaa paljon liikuntaa ja kulttuuria. Hymykuopat ja kaikkea. Ei ikinä uskoisi, että asuu sellaisessa läävässä!

Hänen asuntonsa oli aivan täynnä vaatteita, lattialla, sohvilla, sängyllä, kylpyammeessa! Kirjoja ja papreita pitkin asuntoa sekaisissa kasoissa, Yksi seinä kokonaan peiliä ja sitä vasten hylly joka norkui erilaisia pulloja ja rasvoja.. Ehkä kamalin oli se _likaisten_ kahvikuppien määrä keittiössä....

Kannattaako nyt luovuttaa??? Itse olen todella siisti.

227

10228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermot meni

      Yhdessäeläminen ei suju, jos parilla täysin erilainen tapa olla ja elää. Siinä joutuu suurikin rakkaus kovalle koetukselle. Ellei toinen mukisematta hyväksy esim sottapyttyä ja siivoa tämänkin jäljet. Jos pytty suostuu!

      • ie3

        Siivoa saatana, eläkä valita. Ite kyllä siivoan ja muijaki, mutta monessa talossa on ukon pullot ja ryysyt pitkin taloa, muija siivoaa eikä valita vaikka vituttaaki.


    • jok. tyylillään

      Yksinkertaista. Joko hyväksyt tai häippäiset.
      Mie tajuu et pitää selvistä asioista ruveta tekeen monimutkaisia?

      • Sinkkupaljouden syy?

        On uskomatonta, miten moni on sitä mieltä, että yksi lastu kaataa veneen. Rakkauden kohde on lähes täydellinen PAITSI...! Ja sitten kuvaillaan seikkaperäisesti se kolo komeassa ja epäillään, voiko suhteesta mitään tullakaan.

        Olen kuvitellut, että parisuhteessa on oltava valmis kompromisseihin useidenkin yksityiskohtien osalta. Miten joku kykenee näkemään edes unta sellaisesta ihmisestä, joka vastaisi täydellisesti itse kuviteltua ihanneihmistä. Etenkin jos "kriisikysymykset" ovat siivouksen tasolla... Kyllä etsinnät jatkuvat, ei voi muuta ennustaa.


      • Miettikää nyt tätä:
        Sinkkupaljouden syy? kirjoitti:

        On uskomatonta, miten moni on sitä mieltä, että yksi lastu kaataa veneen. Rakkauden kohde on lähes täydellinen PAITSI...! Ja sitten kuvaillaan seikkaperäisesti se kolo komeassa ja epäillään, voiko suhteesta mitään tullakaan.

        Olen kuvitellut, että parisuhteessa on oltava valmis kompromisseihin useidenkin yksityiskohtien osalta. Miten joku kykenee näkemään edes unta sellaisesta ihmisestä, joka vastaisi täydellisesti itse kuviteltua ihanneihmistä. Etenkin jos "kriisikysymykset" ovat siivouksen tasolla... Kyllä etsinnät jatkuvat, ei voi muuta ennustaa.

        Yleensä ottaenhan kuvio ja valituksenaiheet suhteissa tuntuu olevan juurikin sitä usein, että naiset ovat siistejä, ja miesten sukat jää sinne sun tänne pyörimään. Eli, mutta voi kauhistus, jos se meneekin toisinpäin!

        Ajattelisin, että pedantit ihmiset ovat siistejä, ja ne muut mahd. vähemmän siistejä. AP:n tyttöystävä ei kuvauksen mukaan vaikuta pedantilta - en ole itsekään. Hieman boheemi ennemminkin, jos noin siisteysmittapuu on se mikä kertoo. En tod. läävässä elä, mutta vähän tahtoo lojua noita vaatteita (kerran päällä olleita, kun en omista vaatehuonetta) joskus esim. sohvalla, tuolin nojalla tms. Ja tiskejä välillä kertyy.. Toki pistän kämpän ojennukseen, ennen kuin vieraita vastaanotan -

        Huomaan, et kun on henkisesti ollut rankkaa, se on juurikin joku siisteys, mistä se voi olla pois ekaks. Viikottain kuitenkin imuroitava, joskus menee 2 vkoa että saa pölyt pyyhittyä ja lattiat mopattua. Mut siinäpä se. WC on oltava aina puhdas, ja pölyä en oikein siedä myöskään.

        Muuten / tai tästä huolimatta ajattelisin olevani ihan varteenotettava kumppani jollekulle. :) Pienessä opiskelijayksiössä on vaan se vika, et säilytystilaa kaikenmaailman tavaroille on vähän. Siitähän se vaan yksinkertaisesti on kiinni.
        Muutoin kämppä on ideaalimallinen, ja oikeinkin kodikas ja viihtyisä -


      • normit oltava
        Sinkkupaljouden syy? kirjoitti:

        On uskomatonta, miten moni on sitä mieltä, että yksi lastu kaataa veneen. Rakkauden kohde on lähes täydellinen PAITSI...! Ja sitten kuvaillaan seikkaperäisesti se kolo komeassa ja epäillään, voiko suhteesta mitään tullakaan.

        Olen kuvitellut, että parisuhteessa on oltava valmis kompromisseihin useidenkin yksityiskohtien osalta. Miten joku kykenee näkemään edes unta sellaisesta ihmisestä, joka vastaisi täydellisesti itse kuviteltua ihanneihmistä. Etenkin jos "kriisikysymykset" ovat siivouksen tasolla... Kyllä etsinnät jatkuvat, ei voi muuta ennustaa.

        Ole kysymys täydellsyyden vaatimisesta, vaan kyllä ihmisellä täytyy olla jonkinlainen käsitys edes jonkinlaisesta perussiisteydestä ja hygieniasta!

        Nuorehkot naiset eivät monestikkaan siivoa. Yritäppä sitten elää keskellä sotkua ja paskaa. Se on jo terveyskysymys. Monissa perheissä on sairastuttu kun äiti ei pidä sisteyttä yllä, mm. allergiat, astma,ja monenlaisia bakteerien aiheuttamia ongelmat on monenlaista. Tiedän jo ammattini puolesta. Se mukava luonnekkaan, niin olleellinen kuin onkin, ei poista em ongelmia.

        Asia on aivan eri silloin, kun ihminen ei todellakaan pysty siivoamaan jonkin esim. terveydellisen rajoitteen vuoksi.


      • vainiinn
        normit oltava kirjoitti:

        Ole kysymys täydellsyyden vaatimisesta, vaan kyllä ihmisellä täytyy olla jonkinlainen käsitys edes jonkinlaisesta perussiisteydestä ja hygieniasta!

        Nuorehkot naiset eivät monestikkaan siivoa. Yritäppä sitten elää keskellä sotkua ja paskaa. Se on jo terveyskysymys. Monissa perheissä on sairastuttu kun äiti ei pidä sisteyttä yllä, mm. allergiat, astma,ja monenlaisia bakteerien aiheuttamia ongelmat on monenlaista. Tiedän jo ammattini puolesta. Se mukava luonnekkaan, niin olleellinen kuin onkin, ei poista em ongelmia.

        Asia on aivan eri silloin, kun ihminen ei todellakaan pysty siivoamaan jonkin esim. terveydellisen rajoitteen vuoksi.

        Allergiat pysyy poissa kun ei ole liian siistiä. Nykyallergiat johtuu juuri liiasta hygieniasta.
        Muutenkin jos vaatteet lojuu tuoleilla ja altaassa on käytettyjä kahvikuppeja niin se ei tarkoita että asunto on likainen.
        Jos äiti ei pidä siisteyttä yllä niin isä voi sen tehdä. Kai perheen lasten terveys on hänellekin tärkeä asia.


      • Totuus sekin

        Yleensä noista asioista tekevät miehet suuren numeron jos täytyy tyytymättö-
        myys johonkin purkaa. On ihmisiä jotka siivoavat kaiken aikaa ja silloin on
        muu elämä täysin epäjärjestyksessä. Joten riippuu siitä mikä mättää.


      • TSEMPPIÄ SULLE
        Sinkkupaljouden syy? kirjoitti:

        On uskomatonta, miten moni on sitä mieltä, että yksi lastu kaataa veneen. Rakkauden kohde on lähes täydellinen PAITSI...! Ja sitten kuvaillaan seikkaperäisesti se kolo komeassa ja epäillään, voiko suhteesta mitään tullakaan.

        Olen kuvitellut, että parisuhteessa on oltava valmis kompromisseihin useidenkin yksityiskohtien osalta. Miten joku kykenee näkemään edes unta sellaisesta ihmisestä, joka vastaisi täydellisesti itse kuviteltua ihanneihmistä. Etenkin jos "kriisikysymykset" ovat siivouksen tasolla... Kyllä etsinnät jatkuvat, ei voi muuta ennustaa.

        Sanon vaan että raskas tie on kuljettava, sen joka joutuu ne jäljet aina korjaa! Kuules kun sen siistemmänkin on siinä kodissa asuttava ja VIHDYTTÄVÄ, mulla on 32 vuoden kokemus? Se sotta pytty ei edelleenkään kunnioita minua ei tosiaan muutu, vaan minä olen se alistuva ja joka yksin muuttuu yritän edelleen sopeutua hänen välinpitämättömyytensä. Olen yrittänyt esimerkillä, pyynöllä, vaatimalla,ja hellyydellä sillä sa sen kerran mut ei muuta, jatko menee ei tee mitään . Kuule ei se parisuhde niin mene että toinen tekee kaiken. HÖH.


      • funtsija :D
        vainiinn kirjoitti:

        Allergiat pysyy poissa kun ei ole liian siistiä. Nykyallergiat johtuu juuri liiasta hygieniasta.
        Muutenkin jos vaatteet lojuu tuoleilla ja altaassa on käytettyjä kahvikuppeja niin se ei tarkoita että asunto on likainen.
        Jos äiti ei pidä siisteyttä yllä niin isä voi sen tehdä. Kai perheen lasten terveys on hänellekin tärkeä asia.

        Nimenomaan! Tiedän juurikin sellaisia hygieniahysteerikkoja, joiden lapsilla on just astmat, allergiat ym. Erittäin bedantteja tyyppejä!

        Likaa en itsekään siedä, mutta pieni epäjärjestys, jos sellainen pääsee "helpolla" syntymään, on vaan ihmillistä ja luonnollista. Luulisinpa, et kaikki pyrkii vähän feikkaamaan näissä jutuissa, esittämään jämptimpää kuin on. Mut jos kenen tahansa kotiin tekis yllärihyökkäyksen, luulen et monella olis paikat vähän rempsallaan. :D

        Ja hygienia!:D Kuvastaa, jos ihminen käyttää sanaa kodin siisteyden kohdalla, että on jo pieni "friikki" kyseessä. Kun omasta hygieniastaan pitää huolta, koskien siis omaa fyysistä olemustaan, ajattelisin et se tärkein on siinä -

        Eri ihmistyypit ovat erilaisia ton järjestyksen suhteen. Huomaan, et suurin tarve ja kontrolli on heillä, jotka pyrikii ikään kuin ulkoisella siisteydellä jotenkin kontrolloimaan / kompensoimaan jotain sisäitä juttua, mihin haluaisivat saada järjestystä. Psykologiakin tunnistaa ilmiön. Monet tällaisen ovat neurootikkoja (Huom! eivät kaikki, en yleistä!) On myös toimeliaita käytännönihmisiä, joille kaikki siivous, leipominen yms. on must = entivanhaset perheenemännät. Ja sitten on erikseen ne ihmiset, jotka futsii ja haaveilee.:D


      • hoitsu -
        funtsija :D kirjoitti:

        Nimenomaan! Tiedän juurikin sellaisia hygieniahysteerikkoja, joiden lapsilla on just astmat, allergiat ym. Erittäin bedantteja tyyppejä!

        Likaa en itsekään siedä, mutta pieni epäjärjestys, jos sellainen pääsee "helpolla" syntymään, on vaan ihmillistä ja luonnollista. Luulisinpa, et kaikki pyrkii vähän feikkaamaan näissä jutuissa, esittämään jämptimpää kuin on. Mut jos kenen tahansa kotiin tekis yllärihyökkäyksen, luulen et monella olis paikat vähän rempsallaan. :D

        Ja hygienia!:D Kuvastaa, jos ihminen käyttää sanaa kodin siisteyden kohdalla, että on jo pieni "friikki" kyseessä. Kun omasta hygieniastaan pitää huolta, koskien siis omaa fyysistä olemustaan, ajattelisin et se tärkein on siinä -

        Eri ihmistyypit ovat erilaisia ton järjestyksen suhteen. Huomaan, et suurin tarve ja kontrolli on heillä, jotka pyrikii ikään kuin ulkoisella siisteydellä jotenkin kontrolloimaan / kompensoimaan jotain sisäitä juttua, mihin haluaisivat saada järjestystä. Psykologiakin tunnistaa ilmiön. Monet tällaisen ovat neurootikkoja (Huom! eivät kaikki, en yleistä!) On myös toimeliaita käytännönihmisiä, joille kaikki siivous, leipominen yms. on must = entivanhaset perheenemännät. Ja sitten on erikseen ne ihmiset, jotka futsii ja haaveilee.:D

        Juuri jotku friikit ammatti-ihmiset jynssää ja puunaa, ja saattavat jopa kotona käyttää lapsillee desinfiointiainetta - voitteko kuvitella!?

        Ite hoitsuna pesen, desifioin ja rasvaan ahkerasti käsiäni töissä, menenköhän joskus liiallisuuksiinkin, kun MRSA:t ja ESBL:t kammottaa jo ajatuksenkin tasolla, ja kädethän myös just kärsii ja kuivuu siitä touhusta.... Mut kotona relaan - :D


      • terve!
        hoitsu - kirjoitti:

        Juuri jotku friikit ammatti-ihmiset jynssää ja puunaa, ja saattavat jopa kotona käyttää lapsillee desinfiointiainetta - voitteko kuvitella!?

        Ite hoitsuna pesen, desifioin ja rasvaan ahkerasti käsiäni töissä, menenköhän joskus liiallisuuksiinkin, kun MRSA:t ja ESBL:t kammottaa jo ajatuksenkin tasolla, ja kädethän myös just kärsii ja kuivuu siitä touhusta.... Mut kotona relaan - :D

        Ei vaivaa pöpöt, flunssat eikä kuumeet. Fyysisesti olen terve kuin pukki!:D

        Lapsena avajaloin kävely pitkin metsiä tehnyt tehtävänsä; vastustuskyky on hyvä -


      • Et ole marttyyri
        TSEMPPIÄ SULLE kirjoitti:

        Sanon vaan että raskas tie on kuljettava, sen joka joutuu ne jäljet aina korjaa! Kuules kun sen siistemmänkin on siinä kodissa asuttava ja VIHDYTTÄVÄ, mulla on 32 vuoden kokemus? Se sotta pytty ei edelleenkään kunnioita minua ei tosiaan muutu, vaan minä olen se alistuva ja joka yksin muuttuu yritän edelleen sopeutua hänen välinpitämättömyytensä. Olen yrittänyt esimerkillä, pyynöllä, vaatimalla,ja hellyydellä sillä sa sen kerran mut ei muuta, jatko menee ei tee mitään . Kuule ei se parisuhde niin mene että toinen tekee kaiken. HÖH.

        Kukaan ei yksin määrittele yhteisen kodin siisteystasoa eikä muitakaan sääntöjä. Jos sinusta kodin on oltava supersiisti, sinun on todellakin itse toimittava siivoajana. Et ole minkäänlainen marttyyri, vaikka sellaiseksi tunnut itsesi kokevankin.

        Turha myöskään odottaa erityistä kunnioitusta siivouksen alalla. Vaikuttaa, että puolisollesi välttäisi paljon vaatimattomampikin taso. Pahimmassa tapauksessa puolisosi jopa kärsii jonkin asteisesti, mikäli siisteyden eteen on päivittäin ryhdistäydyttävä.

        Sinulla on mahdollisuus ylläpitää haluamaasi siisteystasoasi. Et joudu luopumaan mistään. Vasta sitten olet kärsijä, jos toinen ei noudata yhteisesti laadittuja pelisääntöjä. Yksinpelissä vastaa kaikesta itse.


      • alkaariittämäänjo
        TSEMPPIÄ SULLE kirjoitti:

        Sanon vaan että raskas tie on kuljettava, sen joka joutuu ne jäljet aina korjaa! Kuules kun sen siistemmänkin on siinä kodissa asuttava ja VIHDYTTÄVÄ, mulla on 32 vuoden kokemus? Se sotta pytty ei edelleenkään kunnioita minua ei tosiaan muutu, vaan minä olen se alistuva ja joka yksin muuttuu yritän edelleen sopeutua hänen välinpitämättömyytensä. Olen yrittänyt esimerkillä, pyynöllä, vaatimalla,ja hellyydellä sillä sa sen kerran mut ei muuta, jatko menee ei tee mitään . Kuule ei se parisuhde niin mene että toinen tekee kaiken. HÖH.

        Samaa mieltä, että tuskaa on jos nainen on täys tuholainen. Kaikki paikat muuttuu roskiksiksi ja kaiken saat ite tehdä. Kaikkien muiden vika sitten ku rouvan tavarat hukassa ja ainainen kiukku päällä. Elämä on helppoo ku hoitaa puenet asiat kunnolla. Ite olen kärsiny 10v tämmöstä naista ja hukannu paljon energiaa turhaan.


    • ...

      Aivan varmasti kannattaa luovuttaa tässä vaiheessa, myöhemmin se tulee olemaan hankalampaa. Kun tuon seikan toteaminen kerta noin koville otti, niin ei teillä mitään mahiksia parisuhteeseen tule olemaan.

      • Älä oudoksu

        Jos se että astia on sisäpuolelta puhdas, niin se että se on ulkopuolelta sotkuinen,
        on sata kertaa parempi, jos astia, eli ihmismieli on sisältä, likainen ja mätä!

        Jos et noin pientä asiaa viitsi tehdä, että tiskaat, jos puoliso ei siihen kykene'vielä, niin, niin onko rakkautesi ollenkaan aitoa ja harrasta. Eiköhän rakkaus saa astiat puhtaaksi nurkumatta!


      • ...
        Älä oudoksu kirjoitti:

        Jos se että astia on sisäpuolelta puhdas, niin se että se on ulkopuolelta sotkuinen,
        on sata kertaa parempi, jos astia, eli ihmismieli on sisältä, likainen ja mätä!

        Jos et noin pientä asiaa viitsi tehdä, että tiskaat, jos puoliso ei siihen kykene'vielä, niin, niin onko rakkautesi ollenkaan aitoa ja harrasta. Eiköhän rakkaus saa astiat puhtaaksi nurkumatta!

        Minä en ole mikään himosiivooja, eikä aloituksessa ole minusta kyse ollenkaan.

        Aloittajalle asia kuitenkin näyttää olevan melko ylivoimainen haaste, jonka edellisessä kommentissani totesin näillä sanoilla: "Kun tuon seikan toteaminen kerta noin koville otti,".
        Olen edelleen sitä mieltä, ettei kyseisten ihmisten kannata keskenään mitään parisuhdevirityksiä yrittää. Aloittajan kaltaisen miehen kanssa, kyseisen naisen elämä tulisi olemaan silkkaa kärsimystä.


    • Miettimisen paikka:.

      .

      "Oliko ISOT TISSIT????????????"

      har!111

      .

      • todentotta

        kieltämättä jos NE ovat isot niin nainen saa paljon anteeksi


    • kiltti mies.

      Joo ,ei kannata

    • uskoedvardi

      Jätä se,,ei se paremmaks ainakaan muutu...Mulla on yks kaveri jolla paikat oli aina tip top..sitten löysi muijan joka ei välitä edes koiran pask... eteisessä..nyt kaverikaan ei enään ole niin tip top..en viitsi edes koko läävässä enään käydä..Eikä siinä isot tissit paljo kiihota jos täitä värkki täynnä..

    • ja heti

      Vaihtoon!

      • miisumaasu

        Hei, ei kannata vielä luovuttaa. Itse olen nainen ja rakastuin sotkuiseen mieheen. Tätä sotkua on nyt kestänyt yli 9 vuotta. Tyyli on se että minä siivoan, pedantti kun olen, mies ei niinkään välitä.

        Joskus kun olen hänelle kiltisti vihjaissut että olisi kivaa että astiat olisi joskus tiskattu kun tulen töistä - ja ihme ja kummaa ne myös ovat! Tätä pikku vihjailua kannattaa hienovaraisesti harrastaa niin kyllä se siitä! Onnea vaan sinulle!


      • raivostuttaa.
        miisumaasu kirjoitti:

        Hei, ei kannata vielä luovuttaa. Itse olen nainen ja rakastuin sotkuiseen mieheen. Tätä sotkua on nyt kestänyt yli 9 vuotta. Tyyli on se että minä siivoan, pedantti kun olen, mies ei niinkään välitä.

        Joskus kun olen hänelle kiltisti vihjaissut että olisi kivaa että astiat olisi joskus tiskattu kun tulen töistä - ja ihme ja kummaa ne myös ovat! Tätä pikku vihjailua kannattaa hienovaraisesti harrastaa niin kyllä se siitä! Onnea vaan sinulle!

        Niin minäkin.


      • jbbxbfxkxbfkfkfkfjfk
        miisumaasu kirjoitti:

        Hei, ei kannata vielä luovuttaa. Itse olen nainen ja rakastuin sotkuiseen mieheen. Tätä sotkua on nyt kestänyt yli 9 vuotta. Tyyli on se että minä siivoan, pedantti kun olen, mies ei niinkään välitä.

        Joskus kun olen hänelle kiltisti vihjaissut että olisi kivaa että astiat olisi joskus tiskattu kun tulen töistä - ja ihme ja kummaa ne myös ovat! Tätä pikku vihjailua kannattaa hienovaraisesti harrastaa niin kyllä se siitä! Onnea vaan sinulle!

        Meillä akka nalkutti kanssa miten ikävää on kun on likaiset tiskit altaassa. Kippasin ne muovipussiin, kannoin roskikseen ja hain lähikaupasta kertakäyttöastiat. Ei ole sen koommin tästä napissut, vaan on ihan kiltisti tiskannut itse:)


      • helpotus
        jbbxbfxkxbfkfkfkfjfk kirjoitti:

        Meillä akka nalkutti kanssa miten ikävää on kun on likaiset tiskit altaassa. Kippasin ne muovipussiin, kannoin roskikseen ja hain lähikaupasta kertakäyttöastiat. Ei ole sen koommin tästä napissut, vaan on ihan kiltisti tiskannut itse:)

        Helpoin elää ilman ukkoa.


      • neiti sievänen
        jbbxbfxkxbfkfkfkfjfk kirjoitti:

        Meillä akka nalkutti kanssa miten ikävää on kun on likaiset tiskit altaassa. Kippasin ne muovipussiin, kannoin roskikseen ja hain lähikaupasta kertakäyttöastiat. Ei ole sen koommin tästä napissut, vaan on ihan kiltisti tiskannut itse:)

        tästä nähdään että jokainen itseään kunnioittava nainen käyttää miestä vaan tarpeidensa tyydyttämiseen eikä missään tapauksessa ota vakituisesti asumaan kanssaan sekoittamaan muuten hyvinjärjestettyä elämäänsä!


    • sottupytty

      Itse olin myös ennen aika huoleton nainen asunnon suhteen, en jaksanut kauheasti siivoilla, ja asuntoni oli lähes aina sotkussa. Mutta nyt kun olen vuoden asunut miehen kanssa, jonka asunnon pitää olla todella siisti, on minustakin tullut siisti nainen ja pidän nykyisin yhteisen asuntomme todella siistissä kunnossa. :)

      • molemmatsiivoo

        yksi siivoaa kahden sotkuja- väärin. Kahden pitää siivota kahden sotkuja, ei yhden.


    • Kaljuviiksivallu

      Lienee pääasia että kumpikin on läpeensä tyytyväinen!

    • mikä on ongelma

      Vaihtoehtoja on kaksi:

      1.
      Hyväksyt naisesi tuollaisena.

      2

      Rupeat itse pitämään siisteyttä ja huolehdit siivouksen vaatteet ja muut ja ilmoitat rouvasi etsiessä, että sieltä vasemmasta alakaapista löytyy vihreät kengät.

    • luutu jussit

      yleensä miehet sotkee mutta tunnen pari tuttua miestä jotka ovat niin raivo siistiä että eivät tule naisten kanssa toimeen saman katon alla.

    • Sipi saivartaja

      Kiikun kaakun joka kivehellä soitan suollan joka mättähällä nukun korsaan joka mellä.Kirmaan karkaan ei pelkkä vesi mun voimoani väehennä.Huonostipa on pojan naima-asiat kun tyttö ei kunnolla tupaansa saippualla pesennä.

      • Paven siisti kämppä

        Tiedän miehen joka on niin sairaalloisen siisti, että kun sinne menee kylään niin täytyy laittaa semmoiset kengänsuojukset, siis sellaiset muoviset, sukkien päälle ettei tule likaa sen lukaaliin. Jossain asuntonäytöissä siis käytettään sellaisia muovipusseja jaloissa! Poikamiehenä edelleen.
        Ja tämä tarina on tosi.


      • joko-tai 2 vaihtoeht
        Paven siisti kämppä kirjoitti:

        Tiedän miehen joka on niin sairaalloisen siisti, että kun sinne menee kylään niin täytyy laittaa semmoiset kengänsuojukset, siis sellaiset muoviset, sukkien päälle ettei tule likaa sen lukaaliin. Jossain asuntonäytöissä siis käytettään sellaisia muovipusseja jaloissa! Poikamiehenä edelleen.
        Ja tämä tarina on tosi.

        En ihmettele jos Pave, kyseinen henkilö, tulee olemaan ikuinen poikamies.
        Sairautta on monenlaista. Siisteyttäkin on iso repertuaari.
        Vaikka vastakohtien sanotaan täydentävän toisiaan, tuskin kaksi äärityyppiä, pedantti ja sotkusussu koskaan mutkattomasti voi tulla toimeen, paitsi jos siistimpi osapuoli on myös pitkäpinnainen. Ja sotkija oppihaluinen. Rakkaus kun vaikuttaa paljon jos se on aitoa.
        Siinä tanssavat he parisuhderumbaansa lopun ikäänsä, toisiaan kasvattaen. Sotkusussu ja pedanttipertti.


    • Kaitpa

      taitaa olla ylläpidon laittama viesti ?

      • ei ole..

        Tuskin niitä kiinnostaa laitella viestejä. Ainakaan mitään aloituksia.


      • en vihaa
        ei ole.. kirjoitti:

        Tuskin niitä kiinnostaa laitella viestejä. Ainakaan mitään aloituksia.

        Eikö? Aika paljon on taas ollut naisia solvaavia aloituksia nostettu ihan etusivulle. Etteikö ylläpidossa ole naisvihaajia? Uskallan väittää että on.


      • ......
        en vihaa kirjoitti:

        Eikö? Aika paljon on taas ollut naisia solvaavia aloituksia nostettu ihan etusivulle. Etteikö ylläpidossa ole naisvihaajia? Uskallan väittää että on.

        Ylläpidossa on naisia töissä. On pienipalkkainen homma. No yleensähän naiset solvaa toisiaan...


    • siivoojatar

      Seuraavan kerran kun Grouponilla on tarjous jostakin siivousfirman muutaman tunnin siivouskeikasta, niin osta tuommoinen lahjakortti ja sen voit sujauttaa ihastuksellesi vaikkapa merkkipäivän kunniaksi.

    • kokemusta..

      Pysy erossa siitä. Saat vain riesan siitä ja jatkuvan vi.tutuksen

      • Putsputsss

        Juu, pysykää erossa parisuhteista ja kaikista muistakin sotkuista. Niin miehet kuin naisetkin. Välttäkää erityisesti lisääntymistä, se se vasta paskastatouhua onkin!


    • Vie se hoitoon

      Mitä järkeä on yrittää olla aivovammaisen kanssa. Vika on paha, jos ei osaa omia jälkiään korjata.

      • Olet tyhmä penikka

        Aivovamma. Toivottavasti et jää koskaan auton alle.


      • Jokin piuha poikki

        Vika on aivoissa, jos ei osaa itse siivota. Tietenkin voi olla perussairaus eli laiskuus ja tyhmyys, kuten työttömillä.


      • vielä terve
        Jokin piuha poikki kirjoitti:

        Vika on aivoissa, jos ei osaa itse siivota. Tietenkin voi olla perussairaus eli laiskuus ja tyhmyys, kuten työttömillä.

        Kumma kun Suomessakin tulee jatkuvasti uusia laiskoja ja tyhmiä kaiken maailman yt-neuvottelujen tuloksena. Kai se on niiden työntekijöiden vika kun satoja potkitaan pois työpaikoiltaan yhtäaikaa. Päätöksiä tekevät herrat on vaan ahkeria ja viisaita.


      • mene kouluun
        Jokin piuha poikki kirjoitti:

        Vika on aivoissa, jos ei osaa itse siivota. Tietenkin voi olla perussairaus eli laiskuus ja tyhmyys, kuten työttömillä.

        Aivoissas on ääliömäinen vika, etkö tiedä mitkä ovat perussairauksia lukutaidoton ääliö!


    • kiltti mies.

      Okei, osta sille moppi, sanko ja imuri, vähän kun vink vink sille nii ehkä se ymmärtää siivota.

      • tosimies1

        Jep ainakin nainen tietää sen jälkeen että haluat hänestä siivoojan etkä elämänkumppania. :)


    • heh.

      Jos olisit todella siisti niin tiskaisit ne astiat etkä valittaisi.

    • siivoton

      Siivoat itse, niin neitikin alkaa siivota.Älä. luovuta!

    • Yks Pena vaan

      Älä odota, vaan ota vuoteesi ja käy! Ja heti! Itse olin (jonkinlaisessa) parisuhteessa täydellisen porsaan kanssa, jonka koti oli aivan hirvittävä sikolätti. Itse noudatan normaalia siisteyttä kodissani, pukeutumisessani ja autossani. Yhteiselämä ei sujunut nimenomaan erilaisten siisteyskäsitysten takia...eli minä siivosin HÄNEN asuntoansa ja hän katseli sillä aikaa televisiota. Seinä tuli aika nopeasti vastaan minulle...ja kerran meinasi tulla myös hänelle, kun siivoisin HÄNEN asuntoansa, jonka olin kaksi päivää aikaisemmin siivonnut. Joten luovuta ja etsi uusi!

      • Penan seinät kaatuu

        Pena etsii äkkiä nyt vaan äidin hameenhelman, että pääsee sinne alle vinkumaan sotkuistaan.


    • simmosta se on

      No lähtökohtahan suhteeseen on että toista ei voi muuttaa.

      Joten aivan turha kysellä täällä, jos kerran itse jo tiedät, että tätä sotkua et voi kestää. Tai että et halua koko ajan siivota toisen jälkiä.

    • 39 +

      josko tilaisit naisen rakastettusi luvalla siivousfirman siivoamaan.jos saat luvan on todennäköistä että on oma rakkaasi,ja tuleva vaimosi.siivous on vielä verovähennys oikeus 2400 euroon asti.keskustele ja jos saat luvan hieno juttu.parikaljailtaa väliin millä maksat siivouksen.siitä se yhteisen kakkaran syönti alkaa.meillä jo ensivuonna 40 vuotta samaa yhteistä taivalta

      • enhalua

        miksi pitäisi kakkaa ruveta syömään?


    • Porsastelija

      Ei tule onnistumaan, hän ei muutu. Vihjailut, lahjakortit, uhkailut ym.ei auta. Kokemusta on. Mieti sitäkin voisiko kyseessä olla esim. Aspergerin oireyhtymän omaava hlö. Tähän kuuluu mm. se, että hlö ei osaa, ymmärrä eikä huomaa pitää asunnon siisteydestä huolta (vaikka itsestään pitäisikin). Vika on aivoissaceikä sille voi mitään.

    • yksinkertaista :)

      Aloittaja ei näköjään ole vielä paljon elämää nähnyt :) Elämää nähneenä, ja jo jotain hitusia siitä tietävänä, voin reilusti sanoa, älä yritä muutta mitään, vaan etsi vertaistasi.

    • Vastaavan kokenut

      Älä koskaan hyväksy / alistu jokapäiväiseen sotkuun, johon et ole itse perinteisesti tottunut. Sotku jatkuisi koko loppu elämäsi Tilanne ei koskaan paranne, joten lopeta suhde, tai niele, ja kumoa kaikki omat periaatteesi. Et pysty toista aikuista kasvattamaan, odotusarvo onkin kyky omassa muuttumisessasi. Onko korvien välissäsi noinkin paljon tyhjää tilaa, että pysyvästi voit muuttua; kysymys, johon vain sinä itse voit vastata.

    • fgh1

      Jos siivoaa pyydettäessä niin pyydä useammin, jos muuten kuitenkin on sopivan tuntuinen. Sano olevasi koeajalla ja katsovasi, mitebn asiat sujuvat. voihan olla, että alkaa siivotakin, jos haluaa pitää sinut.

    • Hmmm....

      Ehkäpä hän tietää olevansa sen verran tasokas nainen, ettei hänen tarvitse olla kovin tarkka kämppänsä siisteydestä tai tavaroidensa järjestyksestä.

      Jos lähdet, hän tietää löytävänsä tarvittaessa uuden miehen. Sellaisen, jolla on varaa isoon asuntoon, johon hänen tavaransa mahtuvat mutkattomasti.

    • kanssani_matkalle

      Juokse pakoon. Olisin säästänyt paljon hermoja jos olisin vastaavassa tilanteessa lähtenyt takavasemmalle.

      Todennäköisest myöhemmin alkaa paljastua muutakin ikävää.

      • Turha reissu

        Kuten esimerkiksi se, ettet kestä mitään ja kaikki alkaa hetken päästä näyttämään sille ja tälle. Etsit tekosyitä päästäksesi vähemmällä kaikesta. Juokse, juokse. Ei ne kilometrit kesken lopu.


      • matkalle_kanssani
        Turha reissu kirjoitti:

        Kuten esimerkiksi se, ettet kestä mitään ja kaikki alkaa hetken päästä näyttämään sille ja tälle. Etsit tekosyitä päästäksesi vähemmällä kaikesta. Juokse, juokse. Ei ne kilometrit kesken lopu.

        No jos jääkaapissa on hometta ja kotona oleva työtön ei jaksa siivota niin jossain muualla on vika kun minussa.


    • kamakantura

      Onneksi meillä ollaan huolettomia molemmat.

      Itse siivoilen kyllä pois mm pieniksi käyneet vaatteet yms.
      Jokapäiväinen moppailu on kauhistus ja lakanat vaihtuu vasta kun niissä ei enää halua nukkua.
      Mutta turhaa melua ei siivouksesta pidetä,siivotaan kun ei enää jakseta olla paskan keskellä.

      Tosin viime aikoina pinnani on kiristynyt siitä,että mies ei ole heittänyt oikeastaan mitään pois viimeisen liki kolmenkymmenen vuoden aikana...
      Itse teen silloin tällöin omissa kamoissani suursiivouksen ja heitän kirpparille pari säkkiä kamaa.
      Olen parina viime vuonna myös hillinnyt ostohaluni asioihin joita todella koen tarvitsevani.
      Enää en osta kamaa ihan tuosta vain,vaan punnitsen tarkkaan tarvitsenko näkemääni oikeasti.

      Myönnän olevani ns parannusta tekevä hamstraaja.
      Aiemmin ostin kamaa miettimättä.

      Mutta nyt kun asiat menevät parempaan päin kohdallani,odotan samaa miesystävältänikin.
      Nähtäväksi jää,miten toimii...

      • "Jokapäiväinen moppailu on kauhistus ja lakanat vaihtuu vasta kun niissä ei enää halua nukkua."

        Hyvä nimimerkki "Kamakanttura", miksi ihmeessä kenenkään

        pitäisi "moppailla" päivittäin, JOS ASUTAAN KAHDEN, ulkoa

        sisälle tullessaan jalkansa pyyhkivän ja kenkänsä riisuvan

        AIKUISEN TALOUDESSA. Kun imuroi roskat ja tekstiilipölyn

        vähintään joka toinen päivä, riittää KAHDEN TAI

        USEAMMANKIN AIKUISEN TALOUDESSA moppaus kerran

        kahdessa viikossa. Täytyy olla kyseessä talous, jossa on

        pieniä lapsia tai useita koiria, mikäli lattiat on PYYHITTÄVÄ/

        MOPATTAVA/ PESTÄVÄ PÄIVITTÄIN, jotta ne pysyisivät

        siisteinä. MITÄ LAKANOIDEN VAIHTOON TULEE, niin

        vaihdan ne KAKSI KERTAA VIIKOSSA jo siksikin, että

        taloudessa elää infektioherkkä henkilö. Lisäksi pidän

        puhtaista tekstiileistä.

        Eräänlainen "kamakanttura" olen minäkin, siksi kodissamme

        onkin iso kirjahylly, vitriinihylly, kolme mappihyllyä, kolme

        suurehkoa lipastoa, yksi pikkulipasto ja erillinen astiakaappi

        (keittiön ja makuuhuoneen kiinteiden kaapistojen lisäksi.)

        Kun on RIITTÄVÄSTI KAAPPI- JA HYLLYTILAA, VOI

        PALJOTKIN TAVARAT TALLETTAA JA SÄILYTTÄÄ

        SIISTISTI, pienehkössäkin asunnossa. (Tätä mieltä olen.)

        Tietoja näppäriin tilaratkaisuun saa esim. sellaisista kirjoista

        kuin "Pienten tilojen sisustaminen"!

        T: Kantturaksikin joskus kutsuttu


      • Hepsanssaa
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        "Jokapäiväinen moppailu on kauhistus ja lakanat vaihtuu vasta kun niissä ei enää halua nukkua."

        Hyvä nimimerkki "Kamakanttura", miksi ihmeessä kenenkään

        pitäisi "moppailla" päivittäin, JOS ASUTAAN KAHDEN, ulkoa

        sisälle tullessaan jalkansa pyyhkivän ja kenkänsä riisuvan

        AIKUISEN TALOUDESSA. Kun imuroi roskat ja tekstiilipölyn

        vähintään joka toinen päivä, riittää KAHDEN TAI

        USEAMMANKIN AIKUISEN TALOUDESSA moppaus kerran

        kahdessa viikossa. Täytyy olla kyseessä talous, jossa on

        pieniä lapsia tai useita koiria, mikäli lattiat on PYYHITTÄVÄ/

        MOPATTAVA/ PESTÄVÄ PÄIVITTÄIN, jotta ne pysyisivät

        siisteinä. MITÄ LAKANOIDEN VAIHTOON TULEE, niin

        vaihdan ne KAKSI KERTAA VIIKOSSA jo siksikin, että

        taloudessa elää infektioherkkä henkilö. Lisäksi pidän

        puhtaista tekstiileistä.

        Eräänlainen "kamakanttura" olen minäkin, siksi kodissamme

        onkin iso kirjahylly, vitriinihylly, kolme mappihyllyä, kolme

        suurehkoa lipastoa, yksi pikkulipasto ja erillinen astiakaappi

        (keittiön ja makuuhuoneen kiinteiden kaapistojen lisäksi.)

        Kun on RIITTÄVÄSTI KAAPPI- JA HYLLYTILAA, VOI

        PALJOTKIN TAVARAT TALLETTAA JA SÄILYTTÄÄ

        SIISTISTI, pienehkössäkin asunnossa. (Tätä mieltä olen.)

        Tietoja näppäriin tilaratkaisuun saa esim. sellaisista kirjoista

        kuin "Pienten tilojen sisustaminen"!

        T: Kantturaksikin joskus kutsuttu

        Kyllä minä vaan tiedän kahden aikuisen ihmisen talouden, jossa mopataan kerran päivässä. Ja omasta mielestään se on ihan kohtuullinen määrä.


    • jessiw

      Eihän toi nyt ees kuulosta sotkuiselta. Ihme juttu ettei muuten kaikin puolin hyvä nainen kelpaa, vaan pitää tulla poraamaan johonkin keskustelupalstalle ainoasta löytämästäsi viasta. Kannattaa jättää se nainen, hän on ansainnut parempaa kun sinä.

      • sottapytyt

        sinähän siinä poraat, taidat sotkea itsekin.


    • jiijurppii

      siivoo ite täällä kans yks sotta pytty käy vaa sotkemassa muttei siivoo ite

    • uusavuton

      No siivoa sinä ,kun tykkäät pitää paikat siistinä.
      Se tekee joka ehtii ja osaa.

    • ei nipottaja

      hahaaa..aivan kuin tää nainen asuis meillä..olen mies ja aivan samanlaista..sotkuista on mutta sillai asiat kunnossa että ..hyvä tuoksu ja puhtaus kuitenkin on mulla himassa...ei pakteereja tai mitään muutakaan ylimäärästä...tavarat hiukka sekaisin...suosittelen muillekin..asuntoni uusi ja viihtyisä..turha nipotus on vanhan aikaista..

    • Jos siisteys on sinulle yksi TÄRKEIMMISTÄ

      OMINAISUUKSISTA elämänkumppanissa, niin luovuta

      sitten! Itselläni on PÄINVASTAINEN TILANNE: Aviomies on

      SIIVOUKSEN JA JÄRJESTYKSEN SUHTEEN

      SUURPIIRTEINEN. Minä en ole. Korjaan kummankin

      kahvikupit ja muut astiat tiskikoneeseen. Keräilen miehen

      likaiset sukat ja muut pyykit pyykkikoriin. Yritän säilyttää

      sanomalehdet yhdellä hyllyllä, yhdessä laatikossa, yhdessä

      siistissä pinossa, mutta mies ripottelee lehtiä ympäriinsä eikä

      varmasti koskaan pyyhi muruja keittiön pöydältä. Minä

      luonnollisesti pesen ja taittelen kaappiin molempien pyykit.

      Omat paperini on arkistoitu noin 40 valkoiseen mappiin,

      kahteen mappihyllyyn. (Turha kai kertoakaan, että juuri

      minulle lankeaa siivous, ja vanhan romun pois heitto,

      lapsuuden perheen yhteisellä mökillä.) Nyt mies "hiukan

      remontoi", ja tarvikkeet pensselistä telaan, ja

      ruuvinvääntimestä tasoitteeseen on taas ripoteltu mikä

      minnekin. Pois tieltä siirrettävän lipaston tavarat hän sulloi

      isoihin muovilaatikoihin, jotka meinasi jättää keskelle lattiaa.

      Minä sitten kantelin laatikot huoneen sivustoihin, ja peittelin

      liinoilla. Mutta se siitä! Miehelläni, kuten veljellänikin on

      taipumus jättää tavarat sinne, minne ne käsistään laskee!

      Kumpikin on silti kiltti, rehellinen, raitis, luotettava ja

      teknisesti lahjakas! Joten minä korjailen melko hiljaa

      tavaroita heidän jäljiltään oikeille paikoilleen. (Veljeni osalta

      jälkien korjailu tapahtuu tietenkin vain yhteisissä

      mökkikiinteistöissä.) Toisinaan vain alistun elämään sotkun

      keskellä, ellen jaksa mieheni jälkiä korjailla! Sotkuisuus, ja

      tavaroiden ympäriinsä ripottelu ei kuitenkaan estä minua

      rakastamasta ahkerasti kaikenlaista touhuilevaa miestäni.

      Sen sijaan, jos hän esimerkiksi vapaaehtoisesti tuhoaisi

      keuhkonsa, ja muun terveytensä tupakoimalla, tuskin voisin

      häntä sietää. Eli sotkuisuus ei miehessä niin haittaa.Toisin

      kuin SYÖPÄKÄÄRYLEIDEN SAUHUTTELY,RYYPPÄILY,

      VALEHTELU, TAI PITKÄTUKKAINEN HIPPILOOK.

      Viimeksi mainituilla ominaisuuksilla varustettua miestä en ole

      koskaan voinut harkita edes lyhytaikaiseksi

      seurustelukumppaniksi, tavaroitaan ympäriinsä levittelevää ja

      hiukan siivoushalutonta kylläkin. (Mutta makunsa kullakin.)

      T: Neitsyt-nainen

      P.S. Liekö horoskoopeissa perää(?)

      • Journalismipalkinto

        Neitsyt ja neitsyenä pysyt ... Jeesus mikä romaani


      • 20 lauseen "romaani"
        Journalismipalkinto kirjoitti:

        Neitsyt ja neitsyenä pysyt ... Jeesus mikä romaani

        Ootkohan romaania nähnytkään? Tekstiähän ei tossa kommentissa normaalia enempää ole, vaan noita enterin painalluksia...


      • nähty on
        20 lauseen "romaani" kirjoitti:

        Ootkohan romaania nähnytkään? Tekstiähän ei tossa kommentissa normaalia enempää ole, vaan noita enterin painalluksia...

        kun kopioi netistä ja liimaa tänne niin jälki on monesti tuollaista.


    • yhteys siivo....

      niinpä kaks? erinlaista ihmistä!??? ja eri elämän tilanteista....? niin paneppa se toimiin....!!???? ilman riitoja.... :(

      • Minulla on kiltti mies, vaikkei itse paljon siivoilekaan. Hän mm. osti minulle 4251 - PT-hengityssuojaimen, jotteivat KEUHKONI VAURIOIDU, kun pesen kylpyhuoneen laatoitusta, suihkuallasta, lavuaaria ja WC - pyttyä kloori-liuoksella!

        Kaikessa ei voi olla samanlainen, ja rakkaus on tahdon asia, suurelta osin!


      • Jos et vitsaile
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        Minulla on kiltti mies, vaikkei itse paljon siivoilekaan. Hän mm. osti minulle 4251 - PT-hengityssuojaimen, jotteivat KEUHKONI VAURIOIDU, kun pesen kylpyhuoneen laatoitusta, suihkuallasta, lavuaaria ja WC - pyttyä kloori-liuoksella!

        Kaikessa ei voi olla samanlainen, ja rakkaus on tahdon asia, suurelta osin!

        sinulla taitaa olla liian tujut aineet käytössä. Ammattilaiskäytössäkin suositaan lähes neutraaleja pesuliuoksia wc:n viikkosiivouksessa, wc-pyttyä ja likakaivoa myöten. Pesuaineiden oikeat laimennossuhteet tulisi löytyä purkkien kyljestä. Klooria vain satunnaistarpeissa valkaisuun ja desinfiointiin.


    • getthere

      Älä täältä hae vastauksia tai tukea yhtään mihinkään.
      Tee päätöksesi ihan omin aivoin välittämättä, mitä kaveris mahdollisesti asiasta tuumaavat.

      Sehän siinä on takana: pelkäät, että joudut häpeämään kavereidesi edessä "erilaista" muijaasi...

    • PääsiäisTipu

      Tuota noin, eikös se ole ihan selvä asia, että jos on paljon harrastuksia ja muuta menoa niin ei riitä enää aikaa asunnon siivoamiseen? Mitenkä lie sitten likenee seurusteluun sitä aikaa? Kannattaa todellakin miettiä. Vuorokaudessa on kuitenkin 24 tuntia. Toki elämässähän kaikki on valintoja.
      Hyvää pääsiäistä :-)

    • yökötys

      Siivoaa ken haluaa toisten pas'kat, mutta minä en.

      Inhoan sekamelskaa ja jo se, että kun ovesta astuu, niin
      pitää kahlata ronttosten ja nyssyköiden yli, saa ärsytys
      käyrän nousemaan, puhumattakaan jos keittiö on
      täynnä likaisia astioita ja ruuan jätteitä.

      Ei nämä osaa tapojaan muuttaa, ainakaan pysyvästi.

      • Mitä pillipiipari?

        Onko narukädellä muitakin angsteja?


    • Rättiesiin

      Älä ihmeessä hylkää!!!! Ota selvää miksi talo sotkussa... Auta häntä.. Ei hän tahalleen sotkuinen ole!! Siivoa sinä. Ehkä harrastaa niin paljon työ stressaa ettei sitten kotona ole aikohin jaksanut tehdä yhtään mitään..! Luulen ettei ole ainoa laatuaan.. On luottamuksen osoitus että päästi sinut ylipäätään lääväänsä. Kysy saatko siivota .. Hänessä on kaikki muu hyvin, mitä valitat?? Käy toimeen!

    • Lian räjäyttäjä

      No, jos haluat jättää sen akan tuollaisesta syystä, niin ei suhteestanne olisi tullut mitään muutenkaan. Jos kuitenkin haluat jatkaa, niin älä odota että hän muuttuu siistimmäksi. Niin saattaa käydä, mutta älä laske sen varaan... Ota myös huomioon, että hän voi olla yhtä järkyttynyt siisteysintoilustasi.

    • kannattaa, ehdottomasti. kysy lisää mainossivulta ja tuntemattomilta.

    • Izukki...

      Kuulostaa tutulta - *hohhoijaa* - meillä asuu jo tollanen sottapotta. Jatkuvasti pitää olla siivoamassa sen jälkiä, sotkee enemmän kuin mukulat yhteensä.

    • kkrk

      Luovuta sillä PASKA TARTTUU.............


      Nimim: kohtalaisen kokenut repun kantaja.

    • Messie myös

      No jos siisteys on tärkeämpi kuin itse ihminen niin kannattaa passata kyseinen tapaus. Itse jatkaisin suhdetta vuoden verran ja katsoisin miten suuresti kyseinen daami kiinnostaa muilta ominaisuuksiltaan. Olisi silkkaa hulluutta jättää kiva ihminen jonkun persoonaominaisuuden vuoksi joka ei ole rippuvuus tai rikollisuus.

    • 1+1=2

      Ei liian pilkun nussija siisteys asioissakaan täydy olla, koska elämisestä pitääkin näkyä jälkiä mutta joku törky sotkukin kertoo kyllä joko välinpitämättömyydestä tai liian kiireisestä elämästä. Ei me kaikki naisetkaan olla siistejä, ihmisiä löytyy joka lähtöön. Ehkä se kertoo luonne eroista, mutta joskus vastakohdat täydentää toisiaan. Munkin mielestä omasta ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen on tärkeämpää kuin kämpän mutta kyllä oma hyvinvointi on myös ympäristön siisteydestä jokseenkin riippuvainen. Ehkä sinuna en kuitenkaan löisi vielä hanskoja tiskiin, vaan tutustu siihen naiseen vaikka ens kaveri pohjalta.
      Voin sen verran samaistua sinuun, että itselläni on myös vastaavan lainen kokemus ja kun sen ihmisen asunnosta lähdin, ajattelin että eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. mutta en nyt muutenkaan tuntenut suurempaa vetoa, joten ei tarvinnut paljoa pähkäillä.

    • ooihvvchoiiujvcciiik

      Taitaa itselläsi olla ongelma eikä hänellä.

    • Oeyutta

      Ei tuo vielä mitään, mutta selvitäppä, että millä rahoilla ne rievut, kirjat ja litkut on hankittu, jos niitä noin kauheasti on..., voi paljastua myös velkaongelma. Sitten jo ottaisin itse jalat alle ja hatkat aika äkkiä ... =)

    • lololololol.

      Ei missään nimessä.

      Hänhän on erittäin rehellinen, eikä esitä mitään.

    • mawa4

      Luovuta, jos et voi hyväksyä ihmistä sellaisena kuin hän on.

    • Siisti_mies

      Keittiö kertoo Naisesta kaiken oleelisen.
      Jos se on sotkuinen, ei siistin ihmisen kannata vaivautua enempää.

      • NeitiD

        Kiitos, tuokin teksti kertoo sinusta kaiken oleellisen. Kumpikin meistä sai juuri tarpeekseen. Helppoa elämää.


    • Oppia ikä kaikki

      Ootko alottaja kuullut lausahdusta "oma tupa, oma lupa"?

      • Kuningasidea

        Nii - voithan sä tehdä nimettömän lastensuojeluilmoituksen niin saa varmasti tehokurssin kodinhoidosta ja sydärin sotkustaan, niitähän kateelliset ihmiset rakastaa raapustaa sossujen ja viranomaisten postilaatikoihin ..


    • Ei kannata nähdä vaivaa, tosi narsisti mies ei käy boheemi naiselle, luovuta yhtäänsä aikaana, itse olen siisti ja todellakin olen nähnyt näitä boheemi miehiä ja erittäin siistejä narsissi äijilä, etsi keskities vielä kun voit :)

    • Todella piparimies

      Mä siivoan yleensä meillä ja mulla on sukkahousut jalassa ihan vaimon määräyksestä. Tunnen itseni silloin ihan tosimieheksi :) joskus ihan hamosessakin imuroin ja silleen..saan jätkät tosi märkää piparia senjälkeen...

      • Plaa Plaa

        Niin no jos on märkäimuri niin kaikkeahan voi imuroida.... Siihen se märkä piparisi sitten jäikin. Nuuhki sä vaan niitä sukkahousujas siellä peräkamaris vanhempies vinttituvas friikki.


    • J I M

      Jos kerran pidät itse naisesta ja hän sinusta,ei kannata ottaa eroa talon siisteyden vuoksi.

    • Tohtori Sykerö

      Tue ja auta äläkä valita. jos ihminen ei ole vireessä niin ei ole ja toisaalta työ ja talous voi rasittaa niin paljon ettei jaksa.... Ihminen palautuu kyllä kun asiat alkaa sujua, olet kärsimätön. Olen nähnyt paljon tälläisiä ihmsiä, niillä on ollut huonot kautensa ja se voi olla oire syrjääntymisestä ettei ole vain jaksanut välittää vähään aikaan kun on ollut paljon yksin eikä ole tottunut kenenkään käyvän ja olevan läsnä jatkuvasti. Sinun täytyy malttaa ja lähteä tukemaan ... Korjata puutteita mutta älä lähde rahalla toisen asioita paikkaamaan, tai saat kohta maksaa kaiken. Tue mietittyjä hankintoja kuten kaappeja ja hyllyjä joilla tavara pysyy järjestyksessä.

    • neitsyt2

      Horoskooppimerkiltäni neitsyt. Siisti ja tarkka, myös kodin siisteyden suhteen ennen. Kunnes elämä opetti ja nyt muistelen vain tuota pikkutarkkuutta. Mitä elämän tuhlausta sellainen nipottaminen.

    • huuuuhhuuh

      Ei tulis mieleenkään elellä sotkusen naisen kanssa, se kertoo jo hyvin paljon ihmisestä jos koti on kuin kaatopaikka(mielenterveysongelmia)

      • Mopi

        Huihai. Mulla on välillä ihan sotkuista kaaosta, mutta enimmäkseen puhdasta ja siistiä. Yksin asuessa se on ihan yks hailee, jos välillä on suurpiirteinen ja koti vaiheessa. Enemmän epäilyttää ylisiistit miehet. Vain elämää tää on. Niin ja mut on ihan terveeks todettu fyysisesti ja psyykkisesti. Relatkaas niuhot ja nauttikaa elämästä.


    • Vapaus

      Luovuta! Jos olet tarkka, niin ongelmasi on vielä suurempi kuin esim. minulla. Minä en ole erityisen tarkka järjestyksestä ja työhuoneeni on sekaisin. En kuitenkaan voinut kuvitella, että uudella naisystävälläni on asunto, joka ei juurikaan eronnut kaatopaikasta. Se oli yltä päältä törkyinen ja vailla mitään järjestystä. Minulla on sekaista, mutta ei likaista.
      Hän esim. käytti kaikkia lautasiaan koirankuppeina, ja jotkut asiat saivat minut suorastaan yökkäämään. Ruokaa hän ei osannut tehdä, mutta pilaantuneita ruuantähteitä löytyi vaatepinojen alta..
      Ei sellaisesta tule mitään, niin se vain on. Kun hän sitten haukkui minun siivoojani kelvottomaksi, huomasin, että mieluummin siivooja kuin hän! Pyytelin siivoojalta anteeksi ja heitin sen sottapytyn pellolle.

      • Wanda**

        Kissoilla ja koirilla on omat kupit, mutta ilman muuta he nuolevat ruokalautaset ennen koneeseen laittoa, esipesu. Mikä on ongelmasi??


    • sottapyttytyttö

      Itse olen/olin sottapytty. Omistin myös koiran kun tapasin avomieheni.

      Alussa riideltiin PALJON siivoomisesta, hän kun joutui siivoomaan mun ja koiran jäljet. Mulla ei ees ollu huono omatunto. Mun mielestä ei ollu sottaista, eikä ne karvat häirinny mua, nehän oli siellä lattialla.

      Meni varmaan pari vuotta kun taistelin vastaan enkä halunnu siivota, mutta rakkaus voitti ja nyt siivoon kyl aina silloin kun ehdin/jaksan. Koska se tekee poikaystäväni onnelliseksi!

      En siivoa itseni takia, mutta siivoan sen takia, koska rakastan poikaystävääni.

      Sinuna antaisin tytölle mahdollisuuden. Ken tietää jos hänkin tekisi kompromissin sun takia ja alkais siivoomaan ;)

    • En suosittele

      Sottapytty on sottapytty eikä muuksi muutu. Kun olisikin vain sitä, että ei siivoa, mutta kun sotkee sitä tarmokkaammin mitä itse ehdit siivota. Lopputuloksena sotkun määrä ei vähene millään keinolla.

      Onneksi pääsin omasta sottapytystäni eroon. Eipä enää tarvitse täyttää tiskikonetta kahta kertaa päivässä, vaan kerta viikossa riittää. Muusta paskanluomisesta puhumattakaan.

    • Miettisit ny vielä..

      Ihan voin kokemuksella sanoa, että aika raskaaksi käy pidemmän päälle, jos JO NYT kauhistelet asiaa. Meinaan, että jaksatko tulevaisuudessa siivota koko talouden yksin, koska toinen ei kuitenkaan muutu tuosta miksikään, eikä laita tikkua ristiin siivoamisen hyväksi, pahenee vain vuosien varrella.
      Minulla on tälläinen tilanne, että vaimoni ei siivoa ja niin pitkään kuin puhtaita astioita löytyy kaapista, ei lataa tiskikonetta. Olen oikein ihmetellyt, että miten hän on voinnut tulla toimeen yksin asuessaan. Vaimoni osasi esittää ennen papin aamenta vielä jonkinmoista siivoojaa, mutta olisi pitänyt olla tarkempi, nyt meillä on jo kolme lastakin.
      En tietenkään kuole tuohon siivoamiseen ja astioiden tiskikoneeseen laittamiseen ja muuhun kodinhoitoon, mutta hieman alkaa joskus pitkän työpäivän jälkeen viiksettämään, kun tulee sotkuiseen kotiin ja toinenkin osapuoli olisi voinnut tehdä jotain kotona ollessaan. Olen muutaman kerran ihan kokeillut, että alkaako vaimoni jossain vaiheessa siivoamaan, mutta kolmessa viikossa minulta pettää kantti ja siivoan koko talon. Tiskokoneen vaimoni lataa noin kerran kuukaudessa ja senkin melkoisella viisatelulla, että joku toinenkin olisi voinnut sen tehdä...

      Joten jos tässä vaiheessa äänestät jaloillasi, niin tee se, ettei ole liian myöhäistä!

    • Sika mikä sika

      Kannatta harkit kaks kertaa hän on tapansa oppinut kotoaan Tai kapinoi kotiaan vataan Olin naimisissa sika miehen kanssa yritin opetaa hänet sivistyneille tavoille turhaa Tein kaikki koti työt hoidin pihan lapsen maksoin talouden tärkeät laskut jne Kerran sika aina sika

    • ajax1

      Ei se haittaa, jos rakkautta riittää! Jatko riippuu sinusta; Vaihtoehto a) Muutu itse, älä ole niin tarkka siisteydestä tai tee itse kaikki! Jos kestät "vastamäet" eli siivoat, koska hän ei halua/ei viitsi/ei koe tarpeelliseksi. Ihminen ei tule muuttumaan tällaisissa seikoissa. Vaihtoehto b) Jos tuntuu, ettet voi edes kuvitella elämistä tuollaisen sottapytyn kans (vaikka ois kuinka ihana), luovuta ennen kuin menee vakavammaksi, muuten joudut kärsimään siitä loppuelämäs!

    • Jätä se

      Sika !

    • SomaSottuli

      Olet tavannut minut! En nähnytkään unta. Jos luovutat, niin menetät jotain ainutkertaista. Mietis vielä kerran mitä oikeesti haluat. Vaate- ja paperikasat ja tiskit ovat aika pinnallisia seikkoja kaikkeen muuhun verrattuna. Sen voi myös korjata. Puhu reilusti aiheesta, tämän naisen seuraan on varmasti tulijoita. Tsemppiä!

    • kekkosenpoika

      vika on siinä ette piikkaa häntä tarpeeksi

    • Ohara

      Jepjep, kuulostaa exältäni. Ja ei, se siivottomuus jatkuu ja jatkuu, intressit aivan jossain muussa kuin hygieenisyydessä.
      Ihmisenä varmaan vallan ihana ja valloittava persoona, mutta kodin hoito jää muille, ts. itsellesi täysin, joten jos olet valmis ottamaan riskin...
      Itse kestin ko. käytöstä 8v ja sitten "piuha katkesi"; kahden vaippaikäisen lisäksi olisi pitänyt huoltaa aikuista naista, ei onnistunut.
      Nyt neljättä vuotta muksujen kanssa kolmin,eikä ongelmia siisteyden suhteen.

      • aisivi

        Siivoton huusholli kertoo jotakin ihmisen luonteesta.


      • -------
        aisivi kirjoitti:

        Siivoton huusholli kertoo jotakin ihmisen luonteesta.

        Siivottomuus kertoo halveksunnasta. Tai halutaan provokoida mitä se kuuluu muille.


    • Hih..oletko tyttäreni poikaystävä? =) Hänen äitinään ymmärrän sinua täysin mut jos likka on kiva, niin yritä puhua ainakin.....pitkän päälle ei tuo kyllä toimi

    • reissumies75

      JOS OLET VÄHÄÄKÄN PEDANTTI LUOVUTA HETI

    • siisti2

      ehkä ei kannata muuttaa yhteen ainakaan muutamaan vuoteen mielii yhdessä olla

    • Kokemusta on

      Niin, jos olet valmis siivoamaan hänen jälkensä niin jatka, mutta hän ei tule muuttumaan

    • mieti .....

      jos jatkat seurustelua ja menet naimisiin,
      saat tottu sikolätissä elämiseen, tai sitten itse joudut siivoojan asemaan
      muutenki joudut kaikesta huolehtimaan

    • sinkkunainen

      Yksi sinkkunainen täälläkin. Kotini on sekaisin, tänään en ole ehtinyt imuroida,roskia lattialla en sentään yleensä viitsi kauaa katsella. Siisteyden suhteen minulla on ainakin kaksi ongelmaa. Ensimmäinen on se, että sinkkuna olen hyvin harvoin kotona, ja silloinkin lähinnä nukkumassa. Eivät ne tiskit sillä aikaa tiskaannu, kun olen muualla. (Sitä paitsi eläinsuojelusyistä pitää siivouksessa usein priorisoida akvaarionhoitoa, ja jotain muuta jää tekemättä.) En tietysti tiedä, mutta perheellisenä uskoisin olevani enemmän kotona, jolloin tulisi useammin esim. tiskattua.
      Toinen ongelma liittyy kämpän kokoon/tavaran määrään. Kotia on vaikea saada siistin näköiseksi, kun kaikelle tavaralle ei yksinkertaisesti ole keksinyt vielä mitään oikeaa paikkaa, tai esim. kirjoja on enemmän kuin hyllymetrejä.

      • Saako kysyä?

        Sinkkunainen: Paljonko sinulla kuluu lautasia päivässä?

        Minun entisellä naisellani kului saman verran kuin normaalilla ihmisellä viikossa. kattilat sun muut, jotka kaikki olivat aina jossain paksuissa pöperöissä, mitä lie puuroja piti saada pitkin päivää kahden tunnin välein kun oli kotona.

        Oikeasti niitä lika-astioita piti ladata koneeseen, täysikokoiseen koneeseen, kahdesti päivässä. Hän ei niitä sinne itse ladannut. Jos olin jossain matkoilla, ei edes silloin. Ensimmäinen tiskikone ei moista kestänytkään kuin vuoden päivät, ja piti ostaa uusi.

        Toinen kysymys: Kuoritko porkkanat suoraan tiskipöydälle ja jätät ne jätökset sitten siihen kunnes joku muu siivoaa ne? Ja jos sinulle sanotaan, että panisitko siihen jonkin vaikka sanomalehdenpalan edes ennen kuorimista, niin vittuiletko?

        Lisäkysymys: Paljonko astioita rikot keskimääräisen viikon aikana?


    • siisti3

      Ei jos muuten synkkaa. Toiset ovat sotkuisempia, kuin toiset. Ja kun omistatte sen yhteisen kämpän, ehkä hänkin alkaa automaattisesti siivoamaan ja tekemään asioita kanssasi.
      Vasta 3 kk teillä takana, ette edes tunne toisiannne. Jos tuo on se asia, miksi menet, ei se ole se ainoa syy miksi menet.
      Monesti suhde loppuu muuhun, kuin arkiaskaretapoihin, ne ovat juttuja, jotka ihminen omaksuu ja elää joka tilanteessa erikseen.

    • Turha toivo

      "kun omistatte sen yhteisen kämpän, ehkä hänkin alkaa automaattisesti siivoamaan ja tekemään asioita kanssasi."

      EI ALA!

      "Monesti suhde loppuu muuhun, kuin arkiaskaretapoihin, ne ovat juttuja, jotka ihminen omaksuu ja elää joka tilanteessa erikseen. "

      Kaikesta sanomastasi voi huomata, että et yhtään ymmärrä, mistä tässä ketjussa on kysymys.

      Eli omakohtainen kokemus sottapytyn kanssa elämisestä puuttuu sinulta.

    • Läävä neiti

      Tervetuloa nykyaikaan.
      Tunnen usemman parin joilla homma on juuri niin päin että mies on siisti.
      nainen sotkuisempi yksilö ja hyvin menee niillä.
      Kyse on suht nuorista ihmisistä ... alle 30.

      Ennen asia ole niin että naisen piti olle nyrkin ja hellan välissä.
      Ettei vain aloittajalla olisi vanhan aikaiseen vivahtava ajatus naisen roolista...
      Joo ja kannattaa keskutella , naisesi ei edes vältämästtä tiedä koko asian haittaavan sinua vähääkään .
      Ja sitten tulet nolona jonneki suomi 24 avautumaan kun pitäisi puhua naiselle ensin.
      vaikka ensiksi pyytää hänen apuaan vällillä homiin nätisti Ja kiittää kun se sujuu
      niin saattaa alkaa se siivoaminen vähän kinostaakin kun teet siitä tärkeää.
      Niin moni mies ottaa helposti ajatuksiinsa asenteen, jota ei näytetä ulos ;. "Voi vittu ei se edes siivota osaa
      Perkele teen sitte itte. Enkä mä tässä apua tartte ko ei osaa"

      Tosi kannustavaa ettenko sano ....
      Nämä toiselle ei voi ehdottaa ei se muutu komettoijat luutavasti tyytyvät itse
      olemaan edellä mainittuja märtyyrejä. Eli siivotaan aina kaikki itse kumppanin puolesta ja itketään selantakana kun toisinkin voi tehdä.

      Miehet vain ei nykyään enää osaa puhua vaan luulevat naisia ajtustenlukioiksi tai koneiksi.
      Ja sitten moni suhde kaatuu johonki pikuasiaan kun ei esim petetä tai taipella niin että veri lentää. kun se toinen ei olekkaan täydellinen äidin kopio .
      Tehkää ihmiset yhdessä jos ei muuten onnistu .

    • Large

      Et sinä mitään rakastunut ole, kun tällaista kirjoittelet.

    • oletkotyhmä

      Ei tuollaista ole olemassakaan, täytyy olla vitsi vaan!

    • perus settiä,akka on jo tottunu siihen että minä siivoan eikä viitti ees alkaa ja parempi onki ei siitä mitään kuitenkaan tuu ,pyykit se pesee ja ei oo pihi pillunsuhteen eikä nalkuta juomisesta eli aika perfect :-)

    • zub zub and go

      Täh? Sehän riippuu tavoitteistasi.

    • Kokemusta

      Huhuhh!

      Olen sitä mieltä, että kannattaa luovuttaa. Jos sotkuisuus on tullut hänelle elämäntavaksi ja hän viihtyy sotkussaan eikä edes sinun takiasi siivonnut tai osannut siivota, tulevaisuus hänen kanssaan tulee muodostumaan sinulle painajaiseksi. Varmaan yhtä miellyttäviä kotinsa järjestyksessä pitäviä naisia löytyy muualta. Anna järjen voittaa tunteet! Sotkuinen koti syö varmasti hyvät tunteet loppuun..

    • jätä se

      Ap. Kyllä tässä on vain yksi ratkaisu se että nyrkki Kyllikki on sulle parhain vaimo. Häälahjaksi voit ostaa vaseliinia niin ei kansia tule Kyllikkiin tai kyrpän kyrpään. Jää nämä ihmisille nämä ihanat naiset.

    • rahakas2k14

      Naisen paikka on nyrkin ja hellan vällissä joten siivoominen kuuluu myös hänelle.
      Ilmeisesti olet bongannut sekunda kappaleen

    • siisti nainen

      voin sanoo ihan kokemuksesta et huonolta näyttää kyl,, itellä elämän varrella ollu kans tollasii kavereita jopa sukulaisii joilla ihan just samanlaista,,,, ne ei kuule hevillä muuta tapojaan,, ne on tapoja, syvälle juurtunut ihmismieleen,,,, lohduksesi sanon että on mahdollisuus kyllä olemassa että vois muuttua mutta tosi pieni,, yks mun tutuista muuttu lopulta kun meni parisuhteeseen, tosin se kesti hetken se muuttuminen,, nykyään niillä on tosi siisti koti,,, toivon parasta teille,,, ota asia puheeksi ihan kunnolla,,,

    • Ylä ja alamäkiä

      Saat sen naisen muuttuun, jos haluat. Älä painosta, se karkottaa ja pitkälle. Tapasin itse mieheni 12 v, perus siisti, mut ei miellyttäny mua sen järjestys, noooh ukko rupes tulee perässä, pukeutu kun sanoin, vaikka en pakottanu... Sanoin että oon itse siisti, sporttisesti pukeutuva, tyylikkääski, ois kiva kun sinäkin, kun olet muuten hyvännäköinen mies.. No mies rupes... Huh, ku se muuttu paljon jo vaatteista. Vieläkin ollaan yhessä, mä täytän 30, se 42. Nuorekkuutta ennenkaikkiaan. On se siltikin mulle rakas, vaikka joutuis pyörätuoliin, höpönassu se on.

    • ulkokuorikiiltää

      Viittaa jonkinsortin mielenterveysongelmiin.....seuraile rauhassa mutta älä lähde satalasissa suhteeseen!!! Voi paljastuu muutakin...narsisti?

    • huiskinhaiskin

      Katsokaa se vanha elokuva Sleeping with the Enemy, niin muistatte, miksi ei kannata edes yrittää elää pakkomielteisen siivousintoilijan kanssa. Paitsi jos on itsekin anaaliretentiivinen (oli niin hieno sana, että piti käyttää, vaikka en ole varma, onko se edes oikein).

      Suloisessa sekamelskassa voi tehdä yllättäviä löytöjä. Ja satunnainen siivouskin tuntuu upealta, kun ei pyri elämään esittelytilassa koko ajan.

    • drfgfhfgjfgj

      Ylisiistit ovat vain liian laiskoja etsimään tavaroitaan.

    • Wanda**

      Vaatteet ja kirjat kaikkialla on normaalia, ei sotkuisuutta. Entä vessa, oliko siisti vai löytyikö ällöttäviä yllätyksiä? Se vasta ratkaisee.

    • vituttaatyhjänvalitu

      Lasteni isä on muuten ihan Ok!oltu kimpassa yli 10v.Lopetti hampaiden harjaamisen n.6v.sitte ja on suu puoleksi mätä ja ei suostu hoidattaan niitä.Kinuaa seksiä ja en anna ilman suutelua se on kuin höyläis sahapukkia:(Olen varmaan kasvattanut immenkalvon takaisin tällä selipaatilla joka on kestänyt 6v.Olen jo 2 vuotta hokenut hänelle,ettei haittaa vaikka käy vieraissa tyydyttämässä halujaan.

      Joten mieluummin asuisin sottapytty kodissa kun sellaisen kanssa joka olis ruma ja ei huolehtisi hygieeniastaan.

      • kumma juttu

        jos olet 6 v selibaatissa ja valitat vielläkin ukostasi ja tilanne ei muutu etkä tee asialle mitään, niin alkaa jo kertoa enemmän sinusta kuin sinun ukostasi.


      • vituttaatyhjänvalitu
        kumma juttu kirjoitti:

        jos olet 6 v selibaatissa ja valitat vielläkin ukostasi ja tilanne ei muutu etkä tee asialle mitään, niin alkaa jo kertoa enemmän sinusta kuin sinun ukostasi.

        Eihän se minun ongelma ole se selibaatti..ukon ongelmahan se on.Lastensa takia sais hoitaa ne hampaat myös.Tässä vertailin sottapytty naisesta juttuun...on minun mielipide:kodilla ei niin väliä kunhan on parisi siisti!


    • Kuulostanko Martalta

      Entä sittenkun sotkunainen tulee äidiksi ja oikeasti ei jää niin paljon aikaa itsensä laittamiseen eikä muuhunkaan omaan? Pikkulasten vuoksi olisi oltava jonkinlaiset rutiinit siivouksissa ja kaikissa muissakin kotiasioissa. jo ennen sitä - kotona opetetut! Hyvät nuorten äidit: tehkää palvelus lapsillenne ja opettakaa kodinhoidon ja siisteyden perusasiat pojillenne ja tytöillenne - ei kaiken yhdessätekemisen tarvitse olla vain "kivaa ja kallista" vaan myös sitä vähän vaivaa vaativaa eli kasvatusta.

      • isät ja äidit

        Jaa miksi äidit? Miksei isät opeta siivousta yhtä lailla.


    • tarkista.

      Ei se siisteys vaan järkevyys. Naisesi huolehtii ilmeisesti ulkonäöstään, on hirmuisen tarkka vaatetuksestan, sekä lukee paljon.
      No ehkä hänellä ei ole aikaa siivota, tai kiinnostusta, samalla kun tapailee miestäkin eli sua..
      Hän tulee kotiin ja lukee kirjoja, eikä heiluta siivousrättejä..

      Mut on tossa kaksi vaihtoehtoa. Joko varaudut olemaan hänen siivoja tai sitten vaihdat naista. Ihminen ei muutu.
      Tai sit kysyt häneltä, että miksi on niin sotkuinen kämppä. Johan te olette 3 kk tapaillut, jos jatkaa tapailua niin onhan se hyvä vähän kysyä toisesta asioista, juurikin sentakia ettei mene pidemmälle väärän ihmisen kanssa.

      Toisaalta toi voi olla sulle hyvä kasvun paikka. Jos olet todella siisti ja tuo suorastaan pelottaa sua toi naisen elämä,
      nin oletko liiankin siisti sitten? Tekisi hyvää vähän relata ja oppia hyväksymään erilaisuutta?

      Toisaalta katsokaapa ajankäyttöänne: Istuuko naisesi iltaisin sunkanssa chättäilemässä ja kirjoittaa paljon viestejä sulle.
      Sit pitäisi hoitaa työ ..arkielämä on se, mistä ensimmäisenä luistetaan kun on paljon muuta meneillään. anna hänelle sit aikaa jos se siitä on kiinni, nykyaikana naputellaan netissä ihan liikaa juttuja, kyllä sen huomaa itselläkin että tänä ainaka se tiskivuori kasvaa kun kirjoitan tätäkin.

      • 6+15

        Itsekin arvostan ehdottomasti enemmän ahkeraa lukijaa kuin ahkeraa siivoajaa. Tietysti riippuu lukemisen ja sotkun laadusta :D Jollei joudu paskassa kahlaamaan eivätkä torakat juokse pitkin seiniä, niin ei mitään hätää. Ota hyvä kirja käteen ja rentoudu.


      • tarkista.
        6+15 kirjoitti:

        Itsekin arvostan ehdottomasti enemmän ahkeraa lukijaa kuin ahkeraa siivoajaa. Tietysti riippuu lukemisen ja sotkun laadusta :D Jollei joudu paskassa kahlaamaan eivätkä torakat juokse pitkin seiniä, niin ei mitään hätää. Ota hyvä kirja käteen ja rentoudu.

        No mä kans. Mulle on kotona aina tolkutettu että siisteys on puoliruokaa.
        Mut lukemalla mä itteni olen leiville saanut enkä siivoamalla,
        jos tarpeeksi lukee niin ei tarttekaan kohta itse siivota, vaa voi palkata jonkun.
        Eriasia jos pitäisi siivoojan ammatista, niin siivoamallahan kyllä oppii siivoamaan. lapsiakin kun opettaa siivoamaan oikein huolella, nin saa sellaisia pikkusiivoojia ensin, mutta kohta onkin isoja siivoojia sitten.
        Mut lukemalla oppii sit jo paljon muuta. Pitäähän siivoojankin kuitenkin lukea,
        olen kuullut että monelal siivoojalla on oma kämppä siivoamatta koska haluavat vapaa-ajalla tehdä muuta. Ei voi heitä ainakaan sit syyttää etteivätkö olisi oppineet siisteyttä. Joten eipä siihen kuole jos ammattilaisetkin näin tekevät.
        Ja muistetaan sekin että epäjärjestys ja paska ovat eri asioita.
        Likaiset kahvikupit ei paljon siellä altaassa tee, mutta jos siellä ui 2vk vanha tiskivesi makaroonien ja banaaninkuorien kera, niin sellainen haiseva sotku on paskaa ja silloin voi olla ihmisessä jotain vikaa. Ei yksi tai kaksipäivää roskis vielä, mutta viikon roskikset jo haisevat ja jos ei tämä häiritse henkilöä ja voi nukkuakin siellä, niin ei ole ennustettavissa mitään hyvää tulevaisuutta. mut vaatteet ja kirjat ja kahvikupit: Ne on puhtainta sotkua mitä voi olla.


    • autocorrect.fi

      Www.auto-cleaning.fi

    • autocorrect.fi

      Www.auto-cleaning.fi

    • Boheemi

      Oletko ottanut huomioon sitä pientäseikkaa jotta tämä nainen taitaa olla aika rehellinen
      jos ei salaa sinulta mitään? Ei edes sitä että, asuu moisessa sikolätissä?
      Pahempi nimittäin olisi jos myöhemmin paljastuisi yllätyksenä jotakin niin kamalaa
      jotta hän on näytellyt ja teeskennellyt sekä ylläpitänyt kulissia?

    • Mikä on ongelma?

      Pidä sinä huolta kodin siisteydestä.
      Tai palkkaa siivooja

    • melko normaali

      Aika epätoivoinen alkuasetelma. Huono järjestyksenpito korreloi mielenterveyden suhteen.

      • tutkimus

        Siisti pöytä, sairas mieli.


      • sfsfsfsf
        tutkimus kirjoitti:

        Siisti pöytä, sairas mieli.

        Viittaat Albert Einsteinin sanontaan?

        Olen huomannut monen perustelevan sotkuisuuttaan juuri tuolla tekosyyllä, että jos on liian siistiä, niin mieli on sairas, kylmä ja tylsä. Itse tykkään siisteydestä, eikä siivoamiseen mene kuin joku 10 min päivässä (1h10min/vk). Olenko sairas, kylmä ihminen, koska minulla on siisti koti?


      • 6+18

        Ehkä, mutta pahimmat patologiset tapaukset ovat siisteys- ja hygienisyysneurootikkoja.


    • arkinen todellisuus

      Jos harrastaa paljon ja käy töissä = aikaa ei ole siivota.

      • Siisteys nro 1

        Sitten on jo liikaa harrastuksia jos ei perusasioista selviydy.


      • 4+12
        Siisteys nro 1 kirjoitti:

        Sitten on jo liikaa harrastuksia jos ei perusasioista selviydy.

        Priorisoinnista on kyse, ei ajasta. Siivouspöpi pedantti aina löytää aikaa siivoamiselle vaikka sitten aamuyöstä. Itse en välitä siivoamisesta, joten aikaa "ei löydy" vaikka makaisin sohvalla 24/7.


      • arkinen todellisuus
        4+12 kirjoitti:

        Priorisoinnista on kyse, ei ajasta. Siivouspöpi pedantti aina löytää aikaa siivoamiselle vaikka sitten aamuyöstä. Itse en välitä siivoamisesta, joten aikaa "ei löydy" vaikka makaisin sohvalla 24/7.

        EI tarvitse olla siivouspöpi, vaikka ehtii siivoamaan. Itse voit hukkua paskaan ihan rauhassa, kunhan pidät huolen että siellä roskien ja kaiken muun paskan seassa elävät ötökät eivät leviä naapuriin.

        Minä ehdin koiran kanssa lenkkeillä, käydä puistoissa, käydä töissä ja siivota vaikka joka päivä. Järjestys pitää olla, ja inhoan epämääräisiä pinoja siellä täällä. Varsin usein niissä pinoissa on laskujakin joiden eräpäivä meni jo. Suomeksi jos ei saa kotiaan pidettyä siistinä ja järjestyksessä, ei sitä ole muukaan elämä, alkaen laskuista.


      • adsdfsdf

        Jos viettää suurimman osan ajastaan kodin ulkopuolella, niin miten sitten jäisi aikaa sotkea? Pölykerros varmasti lisääntyy, mutta ei niitä kahvikuppeja ole vaikeaa laittaa tiskiin ja vaatteita pyykkikoriin. Ja jos on vaikeaa, niin miten ihmeessä tällainen ihminen pystyy edes kaupassa käymään ja laittamaan ostoksensa ruokakasseihin?

        Yleensä järkyttävän sotkuisuuden syynä on masennus tai jokin muu mielenterveyden ongelma. Minulla huone oli aivan paskanen pahimmalla masennuskaudellani. Vaikka roskakori oli siinä metrin päässä, niin ei, lattialle heitin kaikki roskat ja paperit. En välittänyt siisteydestä, en välittänyt itsestäni, en välittänyt mistään. Roskis tyhjä, mutta huoneen lattia täynnä roskia. Nyt useiden vuosien kuluttua ja pääni tervehdyttyä huoneeni on aina ollut siisti.


      • 4+12
        arkinen todellisuus kirjoitti:

        EI tarvitse olla siivouspöpi, vaikka ehtii siivoamaan. Itse voit hukkua paskaan ihan rauhassa, kunhan pidät huolen että siellä roskien ja kaiken muun paskan seassa elävät ötökät eivät leviä naapuriin.

        Minä ehdin koiran kanssa lenkkeillä, käydä puistoissa, käydä töissä ja siivota vaikka joka päivä. Järjestys pitää olla, ja inhoan epämääräisiä pinoja siellä täällä. Varsin usein niissä pinoissa on laskujakin joiden eräpäivä meni jo. Suomeksi jos ei saa kotiaan pidettyä siistinä ja järjestyksessä, ei sitä ole muukaan elämä, alkaen laskuista.

        Laiskat ihmiset ovat hyviä jollain toisella elämänalueella - kuten vaikkapa ohjaamalla laskunsa suoraan pankkiin.


      • Siirula
        arkinen todellisuus kirjoitti:

        EI tarvitse olla siivouspöpi, vaikka ehtii siivoamaan. Itse voit hukkua paskaan ihan rauhassa, kunhan pidät huolen että siellä roskien ja kaiken muun paskan seassa elävät ötökät eivät leviä naapuriin.

        Minä ehdin koiran kanssa lenkkeillä, käydä puistoissa, käydä töissä ja siivota vaikka joka päivä. Järjestys pitää olla, ja inhoan epämääräisiä pinoja siellä täällä. Varsin usein niissä pinoissa on laskujakin joiden eräpäivä meni jo. Suomeksi jos ei saa kotiaan pidettyä siistinä ja järjestyksessä, ei sitä ole muukaan elämä, alkaen laskuista.

        Oho, tuleeko jollekulle alle kahdeksankymppiselle paperilaskuja? Eikö se tule törkeän kalliiksi?


    • Hyi hitto

      Minä olen siisti ja mies on siisti niin kyllä se arkea helpottaa suunnattomasti kun kumpikin huolehtii siisteydestä eikä toinen elä kuin hotellissa. Emme vaan viihtyisi sotkuisessa likaisessa kodissa.

      Ei kyllä päällepäin monista uskoisi minkälaisessa läävässä he asuvat. Inhottaa jo pitkät kynnetkin kuinka epähygieeniset ne ovat eikä sellaisilla paljoa siivota.

      Keräilijän kanssa ei eläminen onnistuisi, sellainen joka ei heitä mitään pois vaan kerää vanhat sanomalehdetkin. Huusholli haisee ja on roinaa lattiasta kattoon asti eikä sellaista voi siivotakkaan. Voi mennä arvo esineet pilalle.

      Jos itsestään huolehtii niin luulisi silloin kodinkin olevan siisti. Aikas outoa.

    • blue oyster

      Pyrin välttämään epäeettisiä yrityksiä parhaani mukaan. Siksi en esim. hanki mitään Apple-tuotteita.

    • 10+19

      Älä luovuta vaan koettakaa kasvattaa toisianne. Itse vaikutat jäykkikseltä harjanvarsi takalistossa, opettele ihastukseltasi rentoutta, luovuutta ja elämästä nauttimista. Vastaavasti hienovaraisesti tuot esille mikä sinua rassaa, kuten kylpeminen hankaloituu jos ammeessa on vaatteita ja kahvikupit voi siirtää suoraan astianpesukoneeseen niin keittiön yleisilme pysyy siistinä. Kunhan tuttavuus etenee voit tehdä sen itsekin.

    • perus siisti kuitenk

      no johan pukkasit. itse olen keski-ikänen nainen ja työ on sellaista että kolme neljä kertaa vuodessa on pari - kolme viikko töissä sellaista menoa ja meininkiä että kotona käydään nukkumassa ja siivous sekä muut asiat jäävät totaalisesti kakkos sijalle. tänä aikana voi tuoleille kasaanuta puhtaita vaatteita kasoissa kun illalla vaatteita on pesty ja aamulla ne on kuivana kasattu mutta ei kerennyt muka vaatekaappiin paikoille laittamaan. ja jo parin viikon jälkeen alkaa ns ituttamaan ne nilkoissa pyörivät villakoirat - joten siivous on edessä kellon ajasta riippumatta sorry naapurit vaan siinä vaiheessa.

      tosia asia on että tuosta naisesta et saa todella siistiä asuinkumppania koskaan eli jos haaveesi on että "kaukosäätimet ovat jatkossakin tietyssä paikassa pöydän kulmalla" niin siitä haaveesta voit luopua saman tien. annan vinkin, jota itse käytin aikoinani kun treffailin erittäin mukavaa miestä. mene hänen vessaan, jos tekee pahaa katsoa sitä, mieti voitko elää jos teidän vessanne olisi siinä kunnossa ja jos olisi, siivous olisi sun rastina että siistimpi olisi. jos nousee niskavillat pystyyn ota asia puheeksi, sillähän se selvii, itse tein niin ja mies katseli vessaa ja välillä mua hölmistyneen näköisenä, lopputulos oli että hänen vessan siivoojakseen en rupea.

    • vaihda parempaan

      EI voi!
      Kokemusta on. Ihmiset, joiden kodit on kun pahimpien hamstraajien läävät - niiden raha-asiatkin on 90% ihan hunningolla.
      Tästä pari ikävää esimerkkiä lähipiirissä.
      Vaikka kuinka autat näitä, aina ne on parin kk tai vuoden päästä samassa tilanteessa.

    • neito3

      Hei haloo!!! Ei tartte ihmetellä miksi tässä maassa on sinkkuja! Ku tuollaisten asioiden takii laitetaan välit.

    • sally2

      jos muuten kaikki menee mukavasti niin sitten ei auta kuin ottaa rooli että sinä olet se joka sitten korjaa jälkiä koko loppuelämän ...niin se toimii toisinkin päin kun mies on epäsiisti ja nainen siisti...toista ei voi muuttaa itseään voi

    • Saara60

      Olen sitä mieltä, että naisen pitää
      osata hoitaa koti ja siivota sekä
      lastenhoitopuoli on tärkeä taito.

    • niku naku

      minä tein kaiken ,mies joi ,sotki ja oksensi ,minä tietenkin siivosin ,,,,,,lopulta kyllästyin ,otin eron ja oli siistiä eipä ole ikävä mokomaa porsasta et silleen,,,,,,,,,,,,,,,

    • siivousta

      Minulla on pari ystävää jotka ei siivoa. Molemmilla on lisäksi eläimiä. En pysty hengittämään siellä. Likaa ja pölyä on kauheat kasat joka puolella. Mikään järki ei sano näille ihmisille, että pitäisi siivota.

      Pyytelevät kylään, mutta sovin treffit aina muualle kahvilaan tai johonkin tapahtumaan. Molemmat ihmiset ovat todella kivoja, rauhallisia ja hienoja luonteita. Oikeastaan minun parhaat ystävät.

      Uskon, että heidän luonteessaan on jotain laiskuutta, koska molemmat ovat reilusti ylipainoisia. Toinen on 50 v.nainen ja toinen 65 v. mies.

      On keksitty kaikenlaisia robotti-imureita yms. juttuja, mutta he eivät vaan ymmärrä sellaisia juttuja hankkia. Ilmeisesti robotti-imurin päälle napsauttamisessa on liikaa vaivaa.

      • Onnistunut Sonni

        Ei auta robotti-imurit jos on lattiat romua täynnä.
        Ei siinä auta muukaan imuri.

        Ketjun alussa oleva kuva ei muuten ole sotkua nähnykään, muutama tavara heitetty siistiin ja muuten järjestyksessä olevaan asuntoon,

        Sotkua on:
        Pestyjä vaatteita ei laiteta komeroon, vaan nostetaan penkeille/sohville jne. josta ne kasan kasvettua kaatuvat lattialle ja sekaantuvat likapyykkiin.

        Postia ei lajitella vaan heitetään jonnekin, nurkista löytyy avaamattomia laskuja, karhukirjeitä jne.

        Pöytää ei korjata aterian jälkeen, uusi ateria aloitetaan entisten jämien ja likaisten lautasten seassa.

        Tiskit ja perunankuoret jätetään tiskialtaaseen happanemaan.

        Helaa ei siivota, perunamuusin tai puuron jämät jätetään homehtumaan kattilaan, koska kaapissa on vielä puhtaitakin kattiloita.

        Minulla on ystävä, joka ei siivoa, mutta pitää kotinsa järjestyksessä.
        Tuollaisen ihmisen kanssa elävän olisi helppo siivota, hommahan ei olisi kuin pölyjen pyyhkimistä ja imurointia.

        Oikea sottapytty sotkee eikä pidä järjestystä, eikä myöskään siivoa.


    • 1820

      jätä se muija heti. kokemusta on sotkusesta naisesta ja voin sanoa, että se rupee muutaman vuoden jälkeen v*tuttamaan. on vaikeampaa erota vuosien jälkeen.

    • Armeijan järjestys

      Joo kyllä siinä hyvähermoiseltakin mieheltä menee hermot riekaleiksi, jos tuollaisen kanssa pitäisi elää. Paras yrittää etsiä sellainen joka tarttuu siivousvälineisiin säännöllisesti, ja mikä vielä parempi osaa tehdä kunnon kotiruokaa. Naissottapytyille lieneekin tyypillistä, että he eivät osaa pitää tavaroita järjestyksessä, varusmiespalvelus olisi heillekin ollut hyväksi.

    • teetko sileaa jalkea

      Sillä mitalla millä mittaatte, teidät mitataan.
      Poista ensin halko omasta silmästäsi, vasta sitten näet tomuhiukkasen toisen silmässä.

      Oletko mahdollisesti käynyt salaa hänen kodissaan, vai oletko asentanut sinne seurantakameran.

    • sfdgdhdfh

      Miksi kirjoituksesi on saanut noin paljon miinuksia? Mielestäni tässä ei ollut mitään miinustettavaa. Onkohan toisen siisteystaidot edelleen jonkinlainen tabun aihe? Vai ovatko feministit miinustelleet ja ajatelleet omalla logiikallaan, että niinpä niin, taas sovinistimies vauhdissa, jonka mielestä naisten kuuluu siivota ja pitää koti siistinä miestä varten1111.

      Nyt ihan tosissaan.

      Ei sitä kannata luovuttaa, jos välität naisesta erittäin paljon. Mielestäni tuon naisen sotkuisuus tulisi olla huolenaiheesi vasta silloin, jos olisitte muuttamassa yhteen. Mutta koska ette asu yhdessä, niin antaisin melkeinpä asian olla. Jos yhteenmuuttoa kuitenkin suunnittelette, niin keskustelette ennen muuttoa raha-asioista ja siisteysasioista; miten taloutta siis hoidetaan, yhdessä. Parisuhteessa kuuluu kuunnella ja kunnioittaa toista ja tehdä asioita tasapuolisesti. Ja tasapuolisesti ei välttämättä tarkoita sitä, että kotityöt jaetaan 50/50; esim. jos toinen on työtön ja toinen tekee 12h työpäiviä, niin on ihan oikeudenmukaista, että työtön pitää kämpän siistinä ja työntekijä maksaa enemmän vuokrasta ja ruuasta. Mutta jos molemmat tekee yhtä pitkä työpäiviä, niin mielestäni tällöin kotityötkin menevät se 50/50. Oli sitten mies tai nainen tai samaa sukupuolta.

      t. nuori nainen

      • Sottapytyn nainnut

        Kokemuksella voin sanoa, että ihmiset eivät muutu, vaan jopa pahenevat tavoissaan vuosien varrella. Ymmärrän kyllä kotitöiden jakamisen, mutta aika huono on jakaa kotitöitä, kun toinen osapuoli ei tee omaa osuuttaan lainkaan.

        Olen itse siivonnut, tiskannut ja vaihtanut kakkavaippoja, sekä pessyt pyykkiä ym. kodinhoitoa vuosikaudet, kun toista ei vain satu kiinnostamaan. Siivoaminen käsittääkseni kuuluu molemmille, mutta olen saannut vaimokseni ap:n kertoman sottapytyn.

        Jätä tälläinen sottapytty nainen, vaikka olisi kuinka ihana, ennen kuin menee liian vakavaksi!


      • "Ei" yleistyksille
        Sottapytyn nainnut kirjoitti:

        Kokemuksella voin sanoa, että ihmiset eivät muutu, vaan jopa pahenevat tavoissaan vuosien varrella. Ymmärrän kyllä kotitöiden jakamisen, mutta aika huono on jakaa kotitöitä, kun toinen osapuoli ei tee omaa osuuttaan lainkaan.

        Olen itse siivonnut, tiskannut ja vaihtanut kakkavaippoja, sekä pessyt pyykkiä ym. kodinhoitoa vuosikaudet, kun toista ei vain satu kiinnostamaan. Siivoaminen käsittääkseni kuuluu molemmille, mutta olen saannut vaimokseni ap:n kertoman sottapytyn.

        Jätä tälläinen sottapytty nainen, vaikka olisi kuinka ihana, ennen kuin menee liian vakavaksi!

        Voit puhua vain omalta kohdaltasi, että vaimosi sotkuisuus on mielestäsi vain pahentunut. Ja aloituksen kirjoittaja voi tulkita naisen käytöstä vain nykytilanteesta käsin. Hän ei voi tietää, muuttuuko naisen käytös myöhemmin. Elämä voi yllättää suuntaan ja toiseen.


    • panettelijoita....

      Riippuu tietenkin jokaisen elämäntilanteesta. on tilanteita joissa ei voi paljon vaatia.
      Myös jos joku "raatelee" ja rosvoaa toista, on helppo itse killottaa tyytyväisenä, mutta tuhoajana.

    • tartshndtyj
      • 0000000000000 0

        Jos on aina ollut tapana elää sotkuisesti niin ei siinä heti äkkikäännöstä tehdä, ei vaikka mies olisikin siisteyden perikuva.
        Tietenkin voi aina yrittää tai muuttaa jollain tapaa sottiksen asennetta puhtoisempaan suuntaan

        http://tinyurl.com/fdj0i2kds


    • iisukki..

      Siivousgeeni puuttuu. Samalla juttu sillä naisella joka asuu meillä.Varsinainen sottapotta hänkin.

    • Onnistunut Sonni

      Ei ihmiset muutu.

      Vaikeaa on elää toivottoman sottapytyn kanssa, varsinkin kun on lapsia.

      Olen sellaisen naisen kanssa naimisissa.

      Rakkaus on kuitenkin tärkeää.

      Valitse, mitä haluat, jos muutat sottapytyn kanssa yhteen, joudut itse yksin
      pitämään huolen huushollista.

    • Myrsky nousee

      Niin miten sitten, kun koko perhe on yhtä laiska siivoamaan ja yhtä huolimaton kaiken järjestyksenpidon suhteen. No, ensin oleillaan neljä viikkoa tekemättä asioille yhtään mitään, sitten yleensä perheen äiti menettää hermonsa, kun kukaan ei kanna korttansa kekoon, loisitaan vaan, kaaos vain lisääntyy ympärillä. Siinä sitten pidetään elämän ja kuoleman tasoiset keskustelut, huudetaan pää punaisena, ääni käheänä, miten onnetonta paskasakkia on talo täynnä ja mitä seuraa, jos porukka ei herää unestaan ja kas kummaa, johan homma alkaa luistamaan, löytyy imuri, löytyy rätti ja löytyy moppi, koko porukka siivoaa yhden päivän into piukeena, paikat kiiltää ja onni hymyilee ja sitten taas voidaan velttoilla seuraava neljäviikkoisjakso, kunnes taas....

      • mölyämistä

        se vitun huutaminen varmasti on rasittavaa ja naapurit tykkää.


      • vituttaa huutajat

        Mee hevon vittuun huutaan enkä jaksa sitä kuunnella


      • Vituttaa meuh´kaajat

        Naapurit kuulevat tasan tarkkaan koska alat kiljumaan.


    • meijunen

      Kyllä ne kotityöt jaetaan tasaisesti miehen ja naisen kesken tasapuolisesti jos saman katon alle joudutaan. Kovin pinnalliselta vaikuttaa tämä kumppanisi. Voisithan kehottaa häntä...Itse en kestäisi, olenkin liian välittäväinen nainen, siivosta yms. vaikka tosin lapsiakin on.

    • skördä

      Kerran tapasin tosi siivottoman naisen, mutta ei haittaa sillä tykkään lähinnä pojista

    • skördä

      P@skaisen ämmän kanssa into kyllä äkkiä hiipuu

    • ota järki käteen

      Millaisia naisia sinä oikein tapailet, ihmettelen vaan.

    • huutaja1

      Meidän perheessä olen ainoa, joka siivoaa. Hiukan joskus käy kyrsimään ja asiasta olen keskustellut sovittelevasti, normaalisti, houkuttelemalla ja täysillä huutamalla. Huutaminen on tehonnut parhaiten, sen jälkeen jotain tapahtuu. Joustamista on pitänyt opetella hyvin paljon. En kuitenkaan ole laittamassa miestäni kiertoon, muut asiat painavat vaakakupissa enemmän.

    • Miesten huoneessa?

      Kukaan ei kerkiä siivoomaan sitä mukaan jälkiä kun todellinen sottapytty saapuu paikkakunnalle viskaamaan roskia ties minne sekä laittamaan asijoita ja tavaroita epäjärjestykseen
      sekä sotkemaan likaisia astijoita..ynnä muuta..
      Kaikkein vähiten hän itse taikka "henkilökunta".

      • Realy Teewee sarja

        Järjestetään Suomen sottaisin kilpailu?


    • nallu hutsiii

      Ei siinä ole mitän hävettävää

    • äijä88.....

      Anna se nainen mulle. Jos kerta noin hyvännäköinen. Itekkään en turhan siisti. Mua ei hhäiritse jos joku sotkee.

      Vituttaa tälläset kitisijät. Kukaan ei ole täydellinen.

    • Elämä yksin, yhdes?

      Mäkin asun sottuisen miehen kanssa mutta en valita, koska menee muuten elämä todella loistavasti! Kaikissa ihmisissä on joku huono puoli, jos ei sitä hyväksy sitten kannattaa miettiä yksin elämistä!

    • Onnistunut Sonnni

      Joo, kahdestaan tai 1-2 lapsen kanssa sottaisenkin puolison kanssa elämä sujuu.

      Kannattaa myös tarkistaa asenne, minua ei häiritse "hallittu kaaos".

      Steriilit kalustenäyttelyt ovat minulle kauhistus.

      Totaalinen siisteyden puuttuminen sensijaan jotain muuta.

      Jos esim. makkarin lattia on vaatteita ja paperia niin täynnä, että yöllä ei voi kulkea kompuroimatta.
      Et voi imuroida jaa luututa ennen puolen päivän järjestelyurakkaa(siis yhden huoneen osalta).
      Sitten kun sen teet, alkaa eukko vittuilemaan että missä on se ja se pöytäkirja, se oli paperinipussa jossain tuolla nurkassa...

      Ei auta huuto, ei vittuilu ei parin tuolin säpäleiksi iskeminen sanojen vakuudeksi, possu pysyy possuna.
      Ei auta vakavat keskustelut, ei kiltti suostuttelu.

      Olen lopettanut raivoamisen, koska siitä ei ole hyötyä.

      Vaimoni on lastemme äiti, muuten kiltti ja fiksu(tätä älytöntä sotkuisuutta lukuunottamatta) ihminen.
      En halua erota, joten pakko vain sietää ja siivota itse, kerran kuussa tilata siivooja avuksi.

    • ku nn

      Minusta ihmiset voivat myös muuttua ja onhan se selvää, että jos asutaan yhdessä, on yhteiset pelisäännötkin. Siivoaminen on myös helpompaa, kun ei ole yksin vastuussa vaan kumpikin tekee osansa. En siis näe, että tuo olisi niin vakavaa suhteen kannalta.

    • KANNATTAA MIETTIÄ.

      EN MÄ AINAKAAN SUOSTUISI PARISUHTEESSA TOISEN SIIVOOJAAKSI. ETTEI SE MUN MIELESTÄ AINAKAAN TOIMISI JOS TOINEN ON SIISTI JA TOINEN EI. SIINÄHÄN ON KAKSI TÄYSIN TOISEN ERI LUONTEEN PIIRRETTÄ VASTAKKAIN. MIETTIKÄÄ PIDEMMÄLLÄ AIKAVÄLILLÄ JA ISOMMAN ASUNNON KOHDALLA SITTEN KUN NELIÖITÄ ON 200. EI ONNISTU.... SE ON FAKTAA.

    • ei kannata.

      En suosittele. Mieti, että menisit naimisiin naisen kanssa joka ei tee kotitöitä. Jos rakastat siistiä kotia ja puhtautta niin suosittelen jotain muuta naista.!! Tulevaisuutenne saattaisi olla aika riitaisa. Loppujen lopuksi sulla menisi hermot hänen laiskuutensa kanssa. EN SUOSITTELE! LÄHDE JA UNOHDA HETI KUN VOIT!

    • siisti nainen

      Porsaan kanssa on kauhea elää!! Ei ole mikään pikkujuttu, jos toinen on porsas ja toinen haluaa elää siistissä kodissa.

    • klikkaa mua

      Asukaa eri kämpissä. Helppo ratkasu

    • emäntä

      EI kannata muuttaa yhteen ja asiasta voi naiselle tietty mainita.Moni ihminen on järkyttävä sika kotonaan vaikka muuten näyttäisi hyvältä.Siivoojana olen tämän nähnyt useasti.Jos pariskunnnalla on täysin erilaiset käsitykset siisteydestä niin ei siitä mitään tule ellei toinen oikeasti hieman hellitä ja toinen paranna tapojaan, kompomissien tekoa on parisuhde.Mä vihaan auton siivoamista ja mun auto on oikeasti aika järkyssä kunnossa,exä teki sen aina viikottain ja mä nautin mutta nyt joutuu itse tekemään niin jää kolmeen kertaan vuodessa:)

    • mies-38...

      En ottaisi suttuista naista joka ei siivoa. Itse imuroin ja moppaan usein eikä vaatteita loju lattialla.

    • siisti mies

      Moni nainen on ihan järjetön hoarder. Vessat notkuvat pölyä ja turhanpäiväistä roinaa. Keittiön tasot ovat likaisia ja nurkissä pyörii villakoiria. Hyi hemmitti mikä turn off!

    • Vapaus suomalaisille

      Oletteko huomanneet että nykyään voi ostaa eksoottisia päihteitä/lääkkeitä (lue: huumeita) netistä. Tähän tarvitaan tor-selain jolla pääsee .onion osoitteisiin, sekä selaamaan internettiä anonyymisti. Onko teillä kokemuksia tästä? Auta tekemään kieltolaista historiaa vierailemalla sivustolla ja kerro kavereille myös:

      silkkitie.net - ohjeet tor-selaimen käyttöön
      silkkitiehdg5mug.onion varsinainen kauppasivusto.

    • Kesärakas69

      Kannattaa

      • Kesärakas69

        En käytä ei kuulu minun kotiin


    • sotkuinen nainen

      Minä olen sottapyttynainen, mutta ehdottomasti siivoan (neuroottisesti), kun tulee vieraita ja muutenkin, kun pinna katkeaa itselläni siihen sotkuun (kerran kuussa). Tiskikoneen tyhjään ja täytän säännöllisesti yms., mutta kamat leviävät joka huoneeseen enkä jaksa imuroida kuin kerran kuussa, ellei tule vieraita. Yllätysvieraista en pidä, koska kämppä on aina niin sotkuinen. Kiinnostaa muut asiat niin paljon enemmän kuin siivoaminen, joka on hirveää pakkopullaa. Mies on luonnostaan siistimpi, laittaa siis tavaransa paikoilleen eikä vaatekaappi leviä, mutta minä silti meillä siivoan ja mies siivoaa tasan sen, mikä hänelle delegoidaan.

      Ehdottomasti olisin kyllä siivonnut, jos kiinnostava mies tulisi kylään (ja olen niin tehnytkin). Tilanne on vähän huolestuttava, jos mikään ei saa naista siivoamaan. Itse tajuan sentään hävetä sotkua.

    • semisiisti/sotku

      Kodin siisteys jääkaapin tyhjyys ovat verrannolliset. Jos on sellanen semisiivooja, niin koti on täyssiisti ehkä viikon verran kuukaudesta, semisiisti 2-3 viikkoa ja "sotkuinen" ehkä viikon verran. Jääkaapissa on ruokaa paljon 2-4 päivänä, semipaljon 2-3 päivää ja melko tyhjä 1-2 päivää. No jos osuu vieraita noille "huonoille" päiville, niin eiköhän juorut lähde kiiriin "ei sillä ole koskaan mitään ruokaa jääkaapissa ja kauhee sotku koko huushollissa". Tää on niin nähty.

    • iowertkrghdklrgr

      Siis olisi pillua tarjolla ja sinä stressaat likaisista kahvikupeista? Vittu saatana...

    • Skipper. . . ..

      Ihastuin kans yhteen naiseen, sotkuinen asunto ja sitten en ole varma ollenkaan irtosuhteista, joten skippaan.... x)

    • imesukkaas

      Heippa helvettiin itte Aloittaja tissit ja pillua tarjolla ja siivoomisesta itkee tuhkamuna voi vittu mikä urpo oikein urpojen kunkku

    • sdsd
    • Vileda

      Ei toimi, jos toinen on siisti luonteeltaan ja toinen sottanen. Uso pois..ajan mittaan siitä tulee vääntöä ja nousee pikkuhiljaa päällimmäiseksi ärtymyksen aiheeksi.

    • onnelinen

      Lopeta heti. Tuo kaveri sairastaa kolmisuuntaista mielialasairautta ja se jos mikä pahenee vanhemmuuttaan..

    • ap.

      Onpas tähän tullut vastauksia.

      No, voin kertoa ettei nainen kyllä masentunut ole, ja hyvin vaikea uskoa velkaantumiseenkaan. Kuitenkin oma asunto etutöölössä ja hyvä työpaikka. Tuntuukin kauniin asunnon raiskaamiselta kun kaikki ihan sekaisin.

      Naiselle vähän kuittailin hänen asunnostaan niin nauroi vaan ettei siivoaminen kuulu hänen tärkeimpiin intresseihinsä, sanoi että koti on vain nukkumista ja ylitöitä varten. Kysyi järkytyinkö, vastasin että hieman.

      Nyt vähän sellainen fiilis että parempi jättää tähän. Nainen taisi huomata että järkytyin aika paljonkin, koska muuttui jotenkin tuon käynnin jälkeen. Samalla itse tajusin, että haluan vielä joskus lapsia ja heidän äidikseen ehkä hieman erilaisen ihmisen. En usko että tämä menevä, jollekin upea nainen, haluaa kuitenkaan ihan samanlaisia asioita kuin minä..

    • tasapainossa

      Meillä nainen siivoaa järkevästi. Jos tulee yllärivieraita, ei tarvitse kuin nostella jotain arkikamaa pois näkyviltä. 5 minuutissa on vieraskunnossa. Minä taasen en sotke ollenkaan.

      Epäsiisti ei kelpaisi. Kaikenlaista muuta siedän paitsi tyhmiä, epäluotettavia ja/tai pahansuopia. On tainnut käydä säkä.

    • takalja

      MIETI! Mahdotonta puhun omasta 15 vuoden karmeasta kokemuksesta.

    • tavarahelvettikaaos

      Kyllä sitä pitää sietää toista. Hiiret ja toukat tavarakasoissa ja lisää tulee. Ja lisää pitäisi kuulemma ostaa että talous kohenisi.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe