Requisita perintä, onko täysin laillista perintää?!

Hannapupu92

Onko kellään kokemuksia Requisita nimisestä perintä firmasta? Ovat lokakuusta 2013 asti perineet velkaa ja uhanneet maksuhäiriö merkinnällä. Koko ajan lähettävät viestejä aamulla tai jopa illalla. Vielä eivät ole tehneet mitään asialle ja viestien lähettely jatkuu.. Nyt uhkasivat rikoksella! Mitä kannattaisi tehdä. Pyydän asiallisia kommentteja, kiitos!

74

1769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

      Millä rikoksella nämä uhkasivat?

      • Maksuhäiriömerkintä voi tulla vain oukeiden päätöksen kautta. Requisita ei sitä voi tehdä muutoin!


      • einoinvaannäin
        tiikerililja53 kirjoitti:

        Maksuhäiriömerkintä voi tulla vain oukeiden päätöksen kautta. Requisita ei sitä voi tehdä muutoin!

        Luottotiedot voi ainoastaan menettää oikeiden päätöksellä mutta maksuhäiriön voi velkoja ilmoittaa itse ellei suoritusta tule 60 pv sisällä. Nämä tiedot asiakas rekisterissä haittaa melko samalla lailla kuin luottotietojen menettäminen..


    • 1+7

      Sama uhkaus tuli minulle. Kokonaisvelka perintäkuluineen nyt 800 €. Uhkasivat muistaakseni jotenkin siten, että on rikos kun tahallisesti viivyttää/hidastelee velkojen maksua. Oli siinä pykälätkin mainittu. En pääse nyt viestiä tarkistamaan.
      Laitoin firmaan sähköpostia ja ehdotin perinnän keskeyttämistä tai maksusuunnitelmaa max 100 €/kk. Vastauksena tuli ehdotus 200 €/kk lyhennyksestä, joka erääntyy 14 vrk päästä sopimuksesta. No, ei ole 200 € kahden viikon päästä ylimääräisenä. Eikä oikein toukokuussa muutenkaan, se 100 € voisi vielä nipistää muista menoista. Mitähän tekevät jos maksan sen 100 € ?

      • 14+4

        Älä hyvä ihminen maksa tuollaiselle firmalle mitään, ennen kuin olet selvittänyt kuinka paljon siinä summassa on laittomia kuluja. Ja niitä on varmasti paljon!! Esimerkiksi itselläni on Flexcashin 6€ muistutus velka nostettu perintäkulujen kanssa 180€. Joka lapussa uhataan käräjillä ja luottomerkinnällä. Hekään eivät sitä käräjille laita, koska tietävät tuollaisten summien olevan laittomia, kovin lapussa lukee myös että maksusuunnitelma olisi hyvä tehdä. Joopajoo, eipä ole mielessä tehdä maksusuunnitelmia jostain huijarien itse keksimistä summista. Joten sinunkaan ei kannata mitään maksaa.


      • 1+7
        14+4 kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen maksa tuollaiselle firmalle mitään, ennen kuin olet selvittänyt kuinka paljon siinä summassa on laittomia kuluja. Ja niitä on varmasti paljon!! Esimerkiksi itselläni on Flexcashin 6€ muistutus velka nostettu perintäkulujen kanssa 180€. Joka lapussa uhataan käräjillä ja luottomerkinnällä. Hekään eivät sitä käräjille laita, koska tietävät tuollaisten summien olevan laittomia, kovin lapussa lukee myös että maksusuunnitelma olisi hyvä tehdä. Joopajoo, eipä ole mielessä tehdä maksusuunnitelmia jostain huijarien itse keksimistä summista. Joten sinunkaan ei kannata mitään maksaa.

        Osaatko sanoa linkkiä sivuille, jossa kerrotaan kuinka suuria perintäkuluja voidaan periä ? Esim ap velkasumma 400 €.


      • 13+17
        1+7 kirjoitti:

        Osaatko sanoa linkkiä sivuille, jossa kerrotaan kuinka suuria perintäkuluja voidaan periä ? Esim ap velkasumma 400 €.

        Niihin on jotkut viitteelliset maksimit annettu, mutta aina ne pitää olla KOHTUULLISET pääomaan verrattaessa. Etkö itse osaa Googlesta katsoa?

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/raha-asiat/maksuviivastykset/perinta/

        Ensimmäisestä maksuvaatimuksesta perintäkuluina saa vaatia velalliselta enintään:
        14 €, jos velan pääoma on enintään 100 € tai velka on suoraan ulosottokelpoinen (esimerkiksi kunnan terveyskeskusmaksu)
        24 €, jos velan pääoma on 100–1 000 €
        50 €, jos velan pääoma on yli 1 000 €
        Toisesta maksuvaatimuksesta velkoja saa veloittaa ENINTÄÄN PUOLET ensimmäisen maksuvaatimuksen kulujen enimmäismäärästä.

        Ja sitten tulee ne maksimit.....

        Perinnän kokonaiskuluille on saman velan osalta määrätty enimmäissummat. Velkoja saa ylittää ne vain silloin, jos perintä on perustellusti ollut poikkeuksellisen vaikeaa. Enimmäismäärät ovat:
        60 €, jos velan pääoma enintään 100 €
        120 €, jos velan pääoma 100–1000 €
        210 €, jos velan pääoma yli 1000 €


        Suoraan ulosottokelpoisen saatavan perinnästä saa vaatia perintäkuluina enintään 51 €, jota ei voi ylittää, vaikka perintä olisi ollut poikkeuksellisen vaikeaa.


      • 12+11
        13+17 kirjoitti:

        Niihin on jotkut viitteelliset maksimit annettu, mutta aina ne pitää olla KOHTUULLISET pääomaan verrattaessa. Etkö itse osaa Googlesta katsoa?

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/raha-asiat/maksuviivastykset/perinta/

        Ensimmäisestä maksuvaatimuksesta perintäkuluina saa vaatia velalliselta enintään:
        14 €, jos velan pääoma on enintään 100 € tai velka on suoraan ulosottokelpoinen (esimerkiksi kunnan terveyskeskusmaksu)
        24 €, jos velan pääoma on 100–1 000 €
        50 €, jos velan pääoma on yli 1 000 €
        Toisesta maksuvaatimuksesta velkoja saa veloittaa ENINTÄÄN PUOLET ensimmäisen maksuvaatimuksen kulujen enimmäismäärästä.

        Ja sitten tulee ne maksimit.....

        Perinnän kokonaiskuluille on saman velan osalta määrätty enimmäissummat. Velkoja saa ylittää ne vain silloin, jos perintä on perustellusti ollut poikkeuksellisen vaikeaa. Enimmäismäärät ovat:
        60 €, jos velan pääoma enintään 100 €
        120 €, jos velan pääoma 100–1000 €
        210 €, jos velan pääoma yli 1000 €


        Suoraan ulosottokelpoisen saatavan perinnästä saa vaatia perintäkuluina enintään 51 €, jota ei voi ylittää, vaikka perintä olisi ollut poikkeuksellisen vaikeaa.

        Eli sinun 400€ pääomalle saa enintään laittaa 120€ perintäkuluja. Itselläni kun on tosiaan se Flexcashin 6€ maksumuistutus velka nostettu 180€ perintäkulujen kanssa, ei ihan noiden taulukkojen kanssa ole laillinen. Mikään perintätoimisto ei noita summia noidata, varsinkaan kun on kyse pikavipeistä. Silloin jos on kyse jostain sähkölaskuista, vuokrista jne. henkilölle tärkeistä asioista, nämä verenimijät hiukan antavat köyttä lisää, ja noudattavat suurinpiirtein laillisia summia, jotkut jopa eivät edes laita perintäkuluja ensimmäiseen maksumuistutukseen vaan pelkästään 5€ muistutuskulun.

        Siinä näkee sen että miten perintäyhtiöt häikäilemättömästi käyttävät pikavippi kierteeseen joutuvia.


      • kysyjä
        12+11 kirjoitti:

        Eli sinun 400€ pääomalle saa enintään laittaa 120€ perintäkuluja. Itselläni kun on tosiaan se Flexcashin 6€ maksumuistutus velka nostettu 180€ perintäkulujen kanssa, ei ihan noiden taulukkojen kanssa ole laillinen. Mikään perintätoimisto ei noita summia noidata, varsinkaan kun on kyse pikavipeistä. Silloin jos on kyse jostain sähkölaskuista, vuokrista jne. henkilölle tärkeistä asioista, nämä verenimijät hiukan antavat köyttä lisää, ja noudattavat suurinpiirtein laillisia summia, jotkut jopa eivät edes laita perintäkuluja ensimmäiseen maksumuistutukseen vaan pelkästään 5€ muistutuskulun.

        Siinä näkee sen että miten perintäyhtiöt häikäilemättömästi käyttävät pikavippi kierteeseen joutuvia.

        Ja päälle voi laittaa vielä viivästyskorot. Eikö niin, että velkojan määrittämä viivästyskorko on voimassa 180 vrk eräpäivästä ja tämän jälkeen korko on 7,5 % eli Euroopan keskuspankin korko 7% eli sama mitä uo:ssakin maksetaan ? Täytyy laskea kokonaisuus ja verrata sitä Requisitan perimään.
        Ja tosiaan, näkee kysymäni asiat netistäkin googlettamalla, mutta näin lomalla ja kännykän varassa olevana, ei viitsi tihruilla pienestä ruudusta noita juttuja. Kiitos,että etsit tiedon minulle.


      • Va1

        Tällaista tekstiä kun perintätoimistolta saa, niin kannattaa viedä se poliisille ja tehdä rikosilmoitus. Ne nimittäin ottavat asian tutkittavakseen.


      • 1+15
        kysyjä kirjoitti:

        Ja päälle voi laittaa vielä viivästyskorot. Eikö niin, että velkojan määrittämä viivästyskorko on voimassa 180 vrk eräpäivästä ja tämän jälkeen korko on 7,5 % eli Euroopan keskuspankin korko 7% eli sama mitä uo:ssakin maksetaan ? Täytyy laskea kokonaisuus ja verrata sitä Requisitan perimään.
        Ja tosiaan, näkee kysymäni asiat netistäkin googlettamalla, mutta näin lomalla ja kännykän varassa olevana, ei viitsi tihruilla pienestä ruudusta noita juttuja. Kiitos,että etsit tiedon minulle.

        Kyllä, eli velkojan ilmoittama viivästyskorko on voimassa 180päivää, sen jälkeen voimaan astuu tuo ilmoittamasi korko prosentti. Se että onko velka ulosotossa vai ei, ei vaikuta tuohon, yleensä velka on ollut voimassa tuon 180päivää ennen kuin velkojat laittavat sen ulosottoon.


    • TOTUUS REQUISITASTA

      Minulle kävi näin, otin Orkialta pikavipin enkä yhtäkään erää saanut maksettua!

      (typerä temppu, syyllistänyt olen itseäni mutta sairastuessa ja elämän vaikeissa olosuhteissa, ja vielä maanisdepressiivisyydestä kärsiessä, en halua syyllistämistä keneltäkään teistä, joten ollaan asiallisia, pyydän)

      Totuus Requisitasta on tämä! Sain heiltä myös noin 5-6kpl "uhkailu" -viestejä päivittäin. Jopa puheluita iltamyöhään. Oli sähköpostiin kopioitu juuri tuo Petos-syyte.
      Järkyttyneenä soitin siis heti aamulla Takuusäätiöön ja kysyin mitä ihmettä tapahtuu, saanko petossyytteen, sakot, tai jopa vankeustuomion. Ja vastaus oli selvä; en missään nimessä.

      Requisitasta on tullut Takuusäätiölle paljon valituksia, myös minua kehotettiin soittamaan suoraan heille ja sanomaan että teen rikosilmoituksen jos he eivät lopeta häirintää. (Henkilötunnusta älkää puhelimessa antako).

      Myöskin Kuluttajasuojavirastoon takuusäätiöstä pyydettiin tekemään esim netissä valitus. Koska kuulemma mitä enemmän näitä valituksia tulee, sitä nopeammin heidän toimintansa ja uhkailunsa loppuu.
      Heidän lakipykälä tekstistään ainakin minun sähköpostissani oli poistettu pari lausetta.

      Joten: TEHKÄÄ REQUISITASTA KULUTTAJASUOJAVIRASTOOON VALITUS JOS SAATTE NÄITÄ "UHKAILU" VIESTEJÄ TAI VIESTEJÄ JOISSA HE PERIVÄT OUTOJA SUMMIA RAHAA!!!
      Minua pyydettiin myös soittamaan suoraan tähän Requisitan asiakaspalvelunumeroon (ei siihen mikä on sähköpostissa, vaan heidän sivuillaan) ja sanomaan suoraan näin "minä teen rikosilmoituksen jos jatkatte tätä 5-6 sähköpostin lähettelyä joissa on lainattua tekstiä lakipykälistä, se on uhkailua sekä kotirauhan rikkomista" (oikeastikin näin on)

      Nämä ohjeet sain siis takuusäätiöltä jonka asiakaspalvelija sanoi että juuri Requisita on ollut esillä hyvin hyvin monen hätääntyneen soittajan puheluissa!

      Näin minua neuvottiin ja huh mikä kivi tippui sydämeltäni, haluan alalle jossa ei todellakaan saa olla rikosrekisteriä ja pelkäsin koko yön, kun illalla tuo sähköposti tuli että "vuosi vankeutta", että koko tulevaisuuteni on pilalla.

      ps. aion kopioida tämän viestin muillekin palstoille joten älkää ihmetelkö jos se tulee muuallakin vastaan. Ja me ihmiset olemme erilaisia! Me teemme virheitä, otamme lainaa jota emme pysty maksamaan. Ja minulla se menee nyt ulosottoon, heti sairausloman päätyttyä maksan kaiken pois korkojen kera! JA se on vastuun kantamista. Joten turha kenenkään heittää sitä ensimmäistä kiveä :)

      Ihanaa kevättä kaikille!

      • kyllästymy

        Sain kanssa laskun jostain käyttämistämi mobiilipalveluista ja on tullut muutenkin tämä laski oli 195 euroa ajalta 1.11-30.11-2014


    • että ketuttaa

      Täällä samaa uhkailusettiä,ja laskukin on maksettu pois,jonka jälkeen ovat laittaneet maksuhäiriö merkinnän ja kyllä vielä käräjille haasteen avoinna olevasta laskusta.Olen laittanut asian useammalle eri virastolle käsittelyyn.Mielestäni näitä on niin paljon että olisko ehkä joukko kanne tässä kohtaa tehokkaampi?

      • lainaton

        Olisi


      • zuzgan

        Minä olen mukana, mulla löytyy maksettujen laskujen kuitit ja kuukauden päästä pankkini soittaa maksuhäiriöstä..


    • Jardeh

      Yllä oleva viesti on requisitan omalta hlökunnalta laitettu viesti, jossa yrittävät saada palstojen lukijoita luulemaan, että laittavat maksuhäiriömerkinnän. Sama nimimerkki "että ketuttaa" kirjoitellut useisiin viestiketjuihin samaa maksuhäiriö tarinaa. Koittavat vielä naamioida nätisti tekstin ns. "normi jampan" kirjoittamaksi.Requisita/Orkia/Glee/Siljalaina, samaa puljua kaikki, eivät ole koskaan laittaneet maksuhäiriö merkintää kenellekään, eivätkä asioita vie ulosottoon, koska tietävät että jokainen asia kaatuisi oikeudessa laittomiin kuluihin (mm. sopimussakko, lainan uudelleen takaus, tekstiviestikulut ym.).

      Uskokaa hyvät lukijat, että nämä puljut eivät häiriömerkintää laita, vaikka kuinka moni kirjoitus(puljun omia kirjoittajia) niin väittäisi.

      Mikäli saatte uhkailuviestejä, niin pyytäkää välitöntä lopettamista ja tehkää asiasta kuluttajavirastoon valitus. Kaavake löytyy kuluttajaviraston sivuilta.

      Tämä teksti on totuus, vaikka kuinka moni(puljun omat kirjoittelijat) tulisi vielä kirjoittelemaan alle muuta.

      Olkaa huoleti, laittomia kuluja ei tarvitse koskaan maksaa. Onneksi.

      Ex-vippaaja

      • että ketuttaa

        No meilläpä laitto,äläkä sano tuollaisia asioita,mä en liity siihen p..ska puljuun millään lailla!Laitoin mieheni kanssa aluehallinto virastoon jutun vireille,ja päätös saapui viikko sitten.Kyseinen firma on saanut varoituksen.Nyt sitten toivotaan että asiakastieto suostuu poistamaan merkinnän.Kyllä tässä on käyty poliisit yms kaikki viranomaiset läpi,mutta poliisistakin sanoivat,että kyseinen firma toimii virossa,eikä suomen poliisilla ole viron puolelle toimivaltaa,että sillälailla.Ja kyllä olen yhdelle palstalle myös kirjoittanut asiasta.Joten älä sä jarhed tule selittämään,että ollaan henkilökuntaa,henk kohtasesti inhoon koko puljuu sieluni kyllyydestä,ja toivon että sen toiminta lopetettaisiin,ja se onnistuu aluehallintoviraston kautta.Ja siksi tuohon laitoinkin,että tehkää nyt hyvät ihmiset sinne ilmoitus kyseisestä puljusta!


      • Ivex

        Yhteensä 70€ pikavipit, 50€ 20€, ovat nyt Requiasitan mukaan 700€. Että tällaiset "kulut"!!


      • jokujostakinnnvaan
        Ivex kirjoitti:

        Yhteensä 70€ pikavipit, 50€ 20€, ovat nyt Requiasitan mukaan 700€. Että tällaiset "kulut"!!

        Sama homma tänään tuli700e lasku tekstiviestinä mitään haamukorkoja en maksa. Mietin just että soitan kuluttaja asia miehelle ensiviikolla!


    • luotto1

      Yksi hyvä keino on, että alkaa lainatko pikavippifirmoilta rahaa. Säästytte tuollaiselta.

      • ettäketuttaa

        Jardeh: toisin sanoo kyllä tuo suomenasiakastiedosta tullut paperi, luottotietomerkintä on todellinen! ja kyllä! olen pyrkinyt laittamaan useammalle eri palstalle juttua ko. firmasta. niin ja olen kyllä tavallinen kuluttaja ja ei todellakaan ole edes mielenkiintoa työskennellä tuolla alalla.

        ps: juttu on edelleen käsittelyssä aluehallintovirastossa ja kuluttaja-asiamiehellä. laittelen viestiä, kunhan ovat saaneet asian tutkituksi.

        pps: jardeh otappa laina ja jätä maksamatta, jos et usko että tulee merkintä..


      • huolissaan
        ettäketuttaa kirjoitti:

        Jardeh: toisin sanoo kyllä tuo suomenasiakastiedosta tullut paperi, luottotietomerkintä on todellinen! ja kyllä! olen pyrkinyt laittamaan useammalle eri palstalle juttua ko. firmasta. niin ja olen kyllä tavallinen kuluttaja ja ei todellakaan ole edes mielenkiintoa työskennellä tuolla alalla.

        ps: juttu on edelleen käsittelyssä aluehallintovirastossa ja kuluttaja-asiamiehellä. laittelen viestiä, kunhan ovat saaneet asian tutkituksi.

        pps: jardeh otappa laina ja jätä maksamatta, jos et usko että tulee merkintä..

        Minulle tuli tänään käräjäoikeudelta kirje, koskien velkaani Suomen Rahoitusyhtiö Oy:lle. Olen aikoinaan ottanut kaikilta puljuilta (orkia, finnlaina, glee, ottoraha ja siljalaina) 20e lainan. En saanut kerralla maksettua niitä ja lumipalloefekti alkoi ja takauksen uusimiset yms tulivat koko ajan.. Yhteensä velkasumma oli aluksi n.150e. Tällä hetkellä minulla on maksettavaa yli 700 euroa, johtuen kaikista takauksen uusimisista, sopimussakoista yms. Voin vielä keskeyttää prosessin maksamalla koko summan takaisin.
        Soitin Requisitaan ja sieltä ei juuri apua herunut, käskivät vain laittamaan sähköpostia ja tiedustelemaan, että millä aikataululla minun tulee maksaa velka takaisin..
        Osaako täällä joku sanoa, että onko minun pakko maksaa tuota koko summaa takaisin? Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin eihän nyt n. 150e suuruisesta summasta voi pelkässä perintäprosessissa tulla kuluja yli 600e?? Apuuva!


      • huolissaan kirjoitti:

        Minulle tuli tänään käräjäoikeudelta kirje, koskien velkaani Suomen Rahoitusyhtiö Oy:lle. Olen aikoinaan ottanut kaikilta puljuilta (orkia, finnlaina, glee, ottoraha ja siljalaina) 20e lainan. En saanut kerralla maksettua niitä ja lumipalloefekti alkoi ja takauksen uusimiset yms tulivat koko ajan.. Yhteensä velkasumma oli aluksi n.150e. Tällä hetkellä minulla on maksettavaa yli 700 euroa, johtuen kaikista takauksen uusimisista, sopimussakoista yms. Voin vielä keskeyttää prosessin maksamalla koko summan takaisin.
        Soitin Requisitaan ja sieltä ei juuri apua herunut, käskivät vain laittamaan sähköpostia ja tiedustelemaan, että millä aikataululla minun tulee maksaa velka takaisin..
        Osaako täällä joku sanoa, että onko minun pakko maksaa tuota koko summaa takaisin? Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin eihän nyt n. 150e suuruisesta summasta voi pelkässä perintäprosessissa tulla kuluja yli 600e?? Apuuva!

        Älä yritä käyttää maalaisjärkeä, kun puhut perintäyhtiöistä ja niiden vaatimuksista. Sinulla on useita velkoja, jotka käsitellään yksitellen oikeudessa, kun ne ovat ensin keränneet huomautusmaksuja, perintäkuluja ja viivästyskorkoja, jokainen erikseen oman pottinsa. Tuo 700 euroa lienee vielä lain sallimissa maksimirajoissa, mutta aina voit yrittää vaatia käräjillä perintäkulujen kohtuullistamista, se on sinun oikeutesi.


      • 20+1
        velkavelho kirjoitti:

        Älä yritä käyttää maalaisjärkeä, kun puhut perintäyhtiöistä ja niiden vaatimuksista. Sinulla on useita velkoja, jotka käsitellään yksitellen oikeudessa, kun ne ovat ensin keränneet huomautusmaksuja, perintäkuluja ja viivästyskorkoja, jokainen erikseen oman pottinsa. Tuo 700 euroa lienee vielä lain sallimissa maksimirajoissa, mutta aina voit yrittää vaatia käräjillä perintäkulujen kohtuullistamista, se on sinun oikeutesi.

        "Tuo 700 euroa lienee vielä lain sallimissa maksimirajoissa,"

        Kysyjä puhui jotain sopimussakoista. Ne eivät liene laillisia?


      • huolissaan
        velkavelho kirjoitti:

        Älä yritä käyttää maalaisjärkeä, kun puhut perintäyhtiöistä ja niiden vaatimuksista. Sinulla on useita velkoja, jotka käsitellään yksitellen oikeudessa, kun ne ovat ensin keränneet huomautusmaksuja, perintäkuluja ja viivästyskorkoja, jokainen erikseen oman pottinsa. Tuo 700 euroa lienee vielä lain sallimissa maksimirajoissa, mutta aina voit yrittää vaatia käräjillä perintäkulujen kohtuullistamista, se on sinun oikeutesi.

        Kiitos tiedosta... Requisitaln tapa on sellainen, että maksusuunnitelmaa ei pysty sopimaan, ennen kuin takaukset on uusittu moneen kertaan. Laskujeni eräpäivät olivat 05.06. Takauksen uusinta maksaa aina noin 15e ja se kerryttää niitä lisäkuluja. Helppo nyt on jossitella kun olisikin maksanut ajoissa jne.. Kannattaako minun kysyä tilanteesta esim takuu säätiöstä tai kuluttajavirastosta? Tiettävästi Requisitan toiminta on suurennuslasin alla, mutta näköjään laittavat haasteen vireille silti. Onko jollain kokemusta "voitetusta" taistosta Requisitaa vastaan?


      • 20+1 kirjoitti:

        "Tuo 700 euroa lienee vielä lain sallimissa maksimirajoissa,"

        Kysyjä puhui jotain sopimussakoista. Ne eivät liene laillisia?

        Vaikea sanoa näkemättä sopimustekstiä. Näistä uusista vippituotteista pitäisi saada oikeuden ennakkopäätöksiä ja kuluttajaviranomaisten lausuntoja, että juridiikka selkenisi.


      • huolissaan
        huolissaan kirjoitti:

        Kiitos tiedosta... Requisitaln tapa on sellainen, että maksusuunnitelmaa ei pysty sopimaan, ennen kuin takaukset on uusittu moneen kertaan. Laskujeni eräpäivät olivat 05.06. Takauksen uusinta maksaa aina noin 15e ja se kerryttää niitä lisäkuluja. Helppo nyt on jossitella kun olisikin maksanut ajoissa jne.. Kannattaako minun kysyä tilanteesta esim takuu säätiöstä tai kuluttajavirastosta? Tiettävästi Requisitan toiminta on suurennuslasin alla, mutta näköjään laittavat haasteen vireille silti. Onko jollain kokemusta "voitetusta" taistosta Requisitaa vastaan?

        Alla velkaerittelyt:

        Servipro Oy (Lainan takaaja)

        - Takaus, Glee 7 vrk 20e summa 6e
        - korko 0,12e
        - huomautuskulut 5e
        - takauksen uusiminen 20.06.2014 12e
        - sopimussakko 7e
        - takauksen uusiminen 09.07.2014 12e
        - perintäkulut 21e

        Siljalaina 7vrk 20e

        - käsittelymaksu 0,15e
        - korko 0,17e
        - huomautuskulut 5e
        - sopimussakko 15e
        - perintäkulut 21e

        Nämä molemmat 5x niin soppa on valmis.. Lisäksi vielä Teleone Oy:n mobiilipalvelut (täytyy lähettää viesti, jotta takaus hyväksytään)


      • 7+18
        huolissaan kirjoitti:

        Minulle tuli tänään käräjäoikeudelta kirje, koskien velkaani Suomen Rahoitusyhtiö Oy:lle. Olen aikoinaan ottanut kaikilta puljuilta (orkia, finnlaina, glee, ottoraha ja siljalaina) 20e lainan. En saanut kerralla maksettua niitä ja lumipalloefekti alkoi ja takauksen uusimiset yms tulivat koko ajan.. Yhteensä velkasumma oli aluksi n.150e. Tällä hetkellä minulla on maksettavaa yli 700 euroa, johtuen kaikista takauksen uusimisista, sopimussakoista yms. Voin vielä keskeyttää prosessin maksamalla koko summan takaisin.
        Soitin Requisitaan ja sieltä ei juuri apua herunut, käskivät vain laittamaan sähköpostia ja tiedustelemaan, että millä aikataululla minun tulee maksaa velka takaisin..
        Osaako täällä joku sanoa, että onko minun pakko maksaa tuota koko summaa takaisin? Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin eihän nyt n. 150e suuruisesta summasta voi pelkässä perintäprosessissa tulla kuluja yli 600e?? Apuuva!

        Lähetä heille viesti jossa kerrot riitauttavasi heidän laittomat takaus/sopimus rikkomis kulut. Voit olla varma siitä, että jos he laittavat velat käräjille ne eivät tule menemään sinne sellaisilla kuluilla mitä he sinulta nyt yrittävät nyhtää. Kun joskus saat ne lailliset kulut maksettua ulosoton kautta, tulee sinulle vuosien jälkeen uusia perintäkirjeitä näistä laittomista kuluista mitä ei ole laitettu käräjille. Näin toimivat nämä perintäyhtiöt. Tässä vaiheessa neuvo on, älä missään nimessä maksa tuollaisia summia heille.


      • huolissaan kirjoitti:

        Kiitos tiedosta... Requisitaln tapa on sellainen, että maksusuunnitelmaa ei pysty sopimaan, ennen kuin takaukset on uusittu moneen kertaan. Laskujeni eräpäivät olivat 05.06. Takauksen uusinta maksaa aina noin 15e ja se kerryttää niitä lisäkuluja. Helppo nyt on jossitella kun olisikin maksanut ajoissa jne.. Kannattaako minun kysyä tilanteesta esim takuu säätiöstä tai kuluttajavirastosta? Tiettävästi Requisitan toiminta on suurennuslasin alla, mutta näköjään laittavat haasteen vireille silti. Onko jollain kokemusta "voitetusta" taistosta Requisitaa vastaan?

        Riitauta asiasi käräjillä. Tuo takausmaksu maksusuunnitelman edellytyksenä on jo sellainen asia, josta ennakkopäätös tarvittaisiin. Kuluttajavirastosta kannattaa kysyä apua.


      • 20+1
        velkavelho kirjoitti:

        Vaikea sanoa näkemättä sopimustekstiä. Näistä uusista vippituotteista pitäisi saada oikeuden ennakkopäätöksiä ja kuluttajaviranomaisten lausuntoja, että juridiikka selkenisi.

        Tämän linkin takaa http://tinyurl.com/mkrbbm9 löytyvän Kuluttajaviraston sivun mukaan sopimussakko olisi ainakin kuluttaja-asiamiehen mielestä kohtuuton.

        "Kuluttaja syyllistyy sopimusrikkomukseen laiminlyödessään velan maksun. Kuluttajan suojaksi säädetty pakottava lainsäädäntö asettaa kuitenkin rajoitukset vaatimuksille, joita kuluttajalle voidaan viivästyksen vuoksi esittää. Sopimusrikkomuksen seurauksena velkojalla on maksuviivästystilanteessa oikeus periä vain korkolain mukaista viivästyskorkoa ja perintälain mukaisia perintäkuluja. "


      • Huolissaan
        7+18 kirjoitti:

        Lähetä heille viesti jossa kerrot riitauttavasi heidän laittomat takaus/sopimus rikkomis kulut. Voit olla varma siitä, että jos he laittavat velat käräjille ne eivät tule menemään sinne sellaisilla kuluilla mitä he sinulta nyt yrittävät nyhtää. Kun joskus saat ne lailliset kulut maksettua ulosoton kautta, tulee sinulle vuosien jälkeen uusia perintäkirjeitä näistä laittomista kuluista mitä ei ole laitettu käräjille. Näin toimivat nämä perintäyhtiöt. Tässä vaiheessa neuvo on, älä missään nimessä maksa tuollaisia summia heille.

        Kiitos kaikille neuvoista! Onko minulla vielä mahdollista välttää maksuhäiriömerkintä?


      • 11+18
        huolissaan kirjoitti:

        Alla velkaerittelyt:

        Servipro Oy (Lainan takaaja)

        - Takaus, Glee 7 vrk 20e summa 6e
        - korko 0,12e
        - huomautuskulut 5e
        - takauksen uusiminen 20.06.2014 12e
        - sopimussakko 7e
        - takauksen uusiminen 09.07.2014 12e
        - perintäkulut 21e

        Siljalaina 7vrk 20e

        - käsittelymaksu 0,15e
        - korko 0,17e
        - huomautuskulut 5e
        - sopimussakko 15e
        - perintäkulut 21e

        Nämä molemmat 5x niin soppa on valmis.. Lisäksi vielä Teleone Oy:n mobiilipalvelut (täytyy lähettää viesti, jotta takaus hyväksytään)

        En oikein ymmärtänyt. Teitkö heidän kanssaan maksusopimuksen vai tekivätkö he itse automaattisesti puolestasi "maksusopimuksen"? Pyysitkö itse uutta takausta maksusopimuksen teon yhteydessä?


      • jkljkljkl
        Huolissaan kirjoitti:

        Kiitos kaikille neuvoista! Onko minulla vielä mahdollista välttää maksuhäiriömerkintä?

        Tuskinpa. Olet kuitenkin jättänyt velat maksamatta.


      • Huolissaan
        jkljkljkl kirjoitti:

        Tuskinpa. Olet kuitenkin jättänyt velat maksamatta.

        Ainoa toivo säilyttää luottotiedot on siis maksaa mukisematta tuo yli 700€ niin peruvat haastehakemuksen? Onhan se tyhmää joutua maksamaan tuollaisia kuluja mutta en tiedä mitä muita keinoja minulla on säilyttää luottotietoni..


      • 1+1
        Huolissaan kirjoitti:

        Ainoa toivo säilyttää luottotiedot on siis maksaa mukisematta tuo yli 700€ niin peruvat haastehakemuksen? Onhan se tyhmää joutua maksamaan tuollaisia kuluja mutta en tiedä mitä muita keinoja minulla on säilyttää luottotietoni..

        Tällä palstalla on paljon turhautuneiden expikavippiparonien disinformaatiota, joten kannattaa olla tarkkana.

        Jos käräjille mennyttä velkaa ei riitauta, siitä tulee YVK-merkintä heti tuomiosta. Jos jutun riitauttaa asiallisin perustein, maksuhäiriömerkintä tulee jutun häviämisen jälkeen vasta jos ei pysty maksamaan ulosoton lähettämää laskua. Korjatkaa joku jos olen väärässä.


      • huolissaan
        1+1 kirjoitti:

        Tällä palstalla on paljon turhautuneiden expikavippiparonien disinformaatiota, joten kannattaa olla tarkkana.

        Jos käräjille mennyttä velkaa ei riitauta, siitä tulee YVK-merkintä heti tuomiosta. Jos jutun riitauttaa asiallisin perustein, maksuhäiriömerkintä tulee jutun häviämisen jälkeen vasta jos ei pysty maksamaan ulosoton lähettämää laskua. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

        Jos siis riitautan asian, niin saan ns. lisäaikaa kerätä rahaa sen verran, että pystyn kuittaamaan vaaditun summan?


      • 1+1
        huolissaan kirjoitti:

        Jos siis riitautan asian, niin saan ns. lisäaikaa kerätä rahaa sen verran, että pystyn kuittaamaan vaaditun summan?

        Riitauttamalla saat lisäaikaa minimissään viikkoja, todennäköisemmin useita kuukausia. Nuo takaukset ja sopimussakot ovat vähintäänkin riittävä peruste riitauttaa asia.

        Sinuna vielä varmistaisin tuon maksuhäiriömerkinnän kysymällä joko käräjäoikeuden tai ulosottoviraston toimistosihteeriltä.


      • 1+1
        1+1 kirjoitti:

        Riitauttamalla saat lisäaikaa minimissään viikkoja, todennäköisemmin useita kuukausia. Nuo takaukset ja sopimussakot ovat vähintäänkin riittävä peruste riitauttaa asia.

        Sinuna vielä varmistaisin tuon maksuhäiriömerkinnän kysymällä joko käräjäoikeuden tai ulosottoviraston toimistosihteeriltä.

        Tosin kannattaa muistaa, että jos kulutusluotto on myöhästynyt eräpäivästä 60 vrk, voi pikavippiyhtiö laittaa OSP/LKP-merkinnän ilman tuomiota.


      • huolissaan
        1+1 kirjoitti:

        Tosin kannattaa muistaa, että jos kulutusluotto on myöhästynyt eräpäivästä 60 vrk, voi pikavippiyhtiö laittaa OSP/LKP-merkinnän ilman tuomiota.

        Merkillistä on minusta se, että lainojen alkuperäinen eräpäivä on ollut lainoissa (Orkia, Finnlaina, Siljalaina, Ottoraha ja Glee) 29.05 ja takauksissa (Servipro Oy) 05.06. Merkintöjä minulle ei ole tullut. Yritin jo aikaisemmin sopia maksusuunnitelmia, mutta asiakaspalveluissa vastattiin, että täytyy odottaa lainojen menemistä perintään. Summat kasvoivat koko ajan kun tuli nämä takauksien uusimiset ja sopimussakot. Ja meni tosiaan tuo 60 päivää siihen, että siirtyivät perintään.

        Sovin lopulta maksusuunnitelmat kun kokonaissumma oli 655,31e. Pari viikkoa tätä ennen summat olivat 577e.

        En lopulta saanut maksettua suunnitelman ensimmäistä erää ajallaan ja näin ollen koko roska meni käräjille. Tämä tietysti omaa tyhmyyttä, mutta jotenkin tunsin itseni huijatuksi näin suurista summista ja kuvittelin, että eivät laita juttua käräjille vaan uhkailevat, jotta saavat paniikissa olevilta ihmisiltä rohmuttua isoja summia..

        Tuntuu vain siltä, että tahallaan pitkittävät näitä prosesseja, jotta voivat lisätä ylimääräisiä kuluja... :/

        Viikon verran on aikaa vastata käräjäoikeuteen ja siihen mennessä ilmeisesti tulisi päättää, riitautanko asian.

        Soitin eilen heti Requisitaan, jossa asiakaspalvelija kertoi huonolla suomella kaikkien kulujen olevan laillisia.. Ehkä ovatkin? En tiedä.

        Lisäinfoa asiasta ja prosessista saa VAIN sähköpostitse. Tietysti laitoin heti eilen viestiä menemään ja kysyin, että voiko asiaa vielä jotenkin sopia. Tiedustelin laskujeni kokonaissummaa ja sitä, että vetävätkö haasteen pois jos maksan kaikki laskuni kerralla.. Tietenkään mitään vastausta ei ole kuulunut..

        Monimiutkainen ja inhottava juttu. Itse itseäni voin tästä vain syyttää kun pikavippisuohon olen sotkeutunut. Ja sillä tarponut kunniakkaasti vuodesta 2011 lähtien.

        Jälleen, kiitoksia asiallisista kommenteista ja avusta.


      • ingen gör
        huolissaan kirjoitti:

        Merkillistä on minusta se, että lainojen alkuperäinen eräpäivä on ollut lainoissa (Orkia, Finnlaina, Siljalaina, Ottoraha ja Glee) 29.05 ja takauksissa (Servipro Oy) 05.06. Merkintöjä minulle ei ole tullut. Yritin jo aikaisemmin sopia maksusuunnitelmia, mutta asiakaspalveluissa vastattiin, että täytyy odottaa lainojen menemistä perintään. Summat kasvoivat koko ajan kun tuli nämä takauksien uusimiset ja sopimussakot. Ja meni tosiaan tuo 60 päivää siihen, että siirtyivät perintään.

        Sovin lopulta maksusuunnitelmat kun kokonaissumma oli 655,31e. Pari viikkoa tätä ennen summat olivat 577e.

        En lopulta saanut maksettua suunnitelman ensimmäistä erää ajallaan ja näin ollen koko roska meni käräjille. Tämä tietysti omaa tyhmyyttä, mutta jotenkin tunsin itseni huijatuksi näin suurista summista ja kuvittelin, että eivät laita juttua käräjille vaan uhkailevat, jotta saavat paniikissa olevilta ihmisiltä rohmuttua isoja summia..

        Tuntuu vain siltä, että tahallaan pitkittävät näitä prosesseja, jotta voivat lisätä ylimääräisiä kuluja... :/

        Viikon verran on aikaa vastata käräjäoikeuteen ja siihen mennessä ilmeisesti tulisi päättää, riitautanko asian.

        Soitin eilen heti Requisitaan, jossa asiakaspalvelija kertoi huonolla suomella kaikkien kulujen olevan laillisia.. Ehkä ovatkin? En tiedä.

        Lisäinfoa asiasta ja prosessista saa VAIN sähköpostitse. Tietysti laitoin heti eilen viestiä menemään ja kysyin, että voiko asiaa vielä jotenkin sopia. Tiedustelin laskujeni kokonaissummaa ja sitä, että vetävätkö haasteen pois jos maksan kaikki laskuni kerralla.. Tietenkään mitään vastausta ei ole kuulunut..

        Monimiutkainen ja inhottava juttu. Itse itseäni voin tästä vain syyttää kun pikavippisuohon olen sotkeutunut. Ja sillä tarponut kunniakkaasti vuodesta 2011 lähtien.

        Jälleen, kiitoksia asiallisista kommenteista ja avusta.

        Nuo heidän kulunsa eivät ole laillisia , vaikka mitä sanovat. Riitautat niiden osalta saatavan . Tätä varten tosin sinun pitää selvittää mikä ei ole laillista kuluissa ja sitä varten taasen koko lasku pitää kaivaa sentilleen auki . On kyllä vaivan arvoista ja toivottavasti joku saa ennakkopäätöksen noiden harjoittamasta ryöstöstä.

        Tämän roskafirman koko bisnes perustuu siihen että pommittavat sekavia kuluja ovista ja ikkunoista niin pitkälle että velallinen joutuu paniikkiin eikä enää osaa selvittää missä mennään. Kaikki nämä sopimussakot ym ovat aivan 101% laittomia . Ne pitää vain osata perustella oikeudelle .

        Ei ole mitenkään eikä minkään lain mukaista että esim 10 euron saatava kasvaa 500 euroksi, missään ajassa. Se nyt lienee aika selvää kaikille

        Olethan sinäkin ilmoittanut kuluttajavirastoon tästä ?

        Omakohtaisesti, joskus aikanaan monta vuotta vippisuossa rypeneenä ja siitä selvinneenä tekisi mieli laittaa oma naama likoon ja jeesata tälläisessä casessa kaikin mahdollisin keinoin !


      • huolissaan
        ingen gör kirjoitti:

        Nuo heidän kulunsa eivät ole laillisia , vaikka mitä sanovat. Riitautat niiden osalta saatavan . Tätä varten tosin sinun pitää selvittää mikä ei ole laillista kuluissa ja sitä varten taasen koko lasku pitää kaivaa sentilleen auki . On kyllä vaivan arvoista ja toivottavasti joku saa ennakkopäätöksen noiden harjoittamasta ryöstöstä.

        Tämän roskafirman koko bisnes perustuu siihen että pommittavat sekavia kuluja ovista ja ikkunoista niin pitkälle että velallinen joutuu paniikkiin eikä enää osaa selvittää missä mennään. Kaikki nämä sopimussakot ym ovat aivan 101% laittomia . Ne pitää vain osata perustella oikeudelle .

        Ei ole mitenkään eikä minkään lain mukaista että esim 10 euron saatava kasvaa 500 euroksi, missään ajassa. Se nyt lienee aika selvää kaikille

        Olethan sinäkin ilmoittanut kuluttajavirastoon tästä ?

        Omakohtaisesti, joskus aikanaan monta vuotta vippisuossa rypeneenä ja siitä selvinneenä tekisi mieli laittaa oma naama likoon ja jeesata tälläisessä casessa kaikin mahdollisin keinoin !

        En ole vielä ilmoittanut, miten asiassa kannattaa edetä? Tosiaan aikaa ei enää montaa päivää ole.. Haluan kyllä lähteä sotimaan tuota roskafirmaa vastaan, sen verran kyrpii tuollainen toiminta!


      • Ingen gör
        huolissaan kirjoitti:

        En ole vielä ilmoittanut, miten asiassa kannattaa edetä? Tosiaan aikaa ei enää montaa päivää ole.. Haluan kyllä lähteä sotimaan tuota roskafirmaa vastaan, sen verran kyrpii tuollainen toiminta!

        Ilmoitat vastineessa että .

        - Automaattiset takauksen uusinnat ovat laittomia ja kohtuuttomia . Näillä peritään alkuperäisestä saatavasta suurempia viivästysseuraamuksia kuin lain mukaan on mahdollista ( 14 pv välein , korkeintaan 5 euroa ) . On ostettu palvelu joka jo sinällään on kyseenalainen ja tämän palvelun maksamatta jättämisestä ei saa seurata suurempia viivästysseuraamuksia kuin laissa mainutut.
        - Sakkomaksut ovat laittomia samasta syystä kuin edellä
        - Edellisten lisäksi on peritty virheellisesti 21 euroa perintäkulua , vaikka lain mukaan enemmäsissumma alle 100 euron saatavassa on 14 euroa ja toisella perintäkerralla korkeintaan puolet ensimmäisen kuluista
        - Lainan kokonaiskorko takauksineen , sekä puhelinkuluineen on huomattavasti suurempi kuin lain sallima 50% alle 2000 euron lainassa


        Tsemppiä ! Vie homma loppuun asti koska mitään et voi tässä vaiheessa hävitä !


      • ingen gör
        Ingen gör kirjoitti:

        Ilmoitat vastineessa että .

        - Automaattiset takauksen uusinnat ovat laittomia ja kohtuuttomia . Näillä peritään alkuperäisestä saatavasta suurempia viivästysseuraamuksia kuin lain mukaan on mahdollista ( 14 pv välein , korkeintaan 5 euroa ) . On ostettu palvelu joka jo sinällään on kyseenalainen ja tämän palvelun maksamatta jättämisestä ei saa seurata suurempia viivästysseuraamuksia kuin laissa mainutut.
        - Sakkomaksut ovat laittomia samasta syystä kuin edellä
        - Edellisten lisäksi on peritty virheellisesti 21 euroa perintäkulua , vaikka lain mukaan enemmäsissumma alle 100 euron saatavassa on 14 euroa ja toisella perintäkerralla korkeintaan puolet ensimmäisen kuluista
        - Lainan kokonaiskorko takauksineen , sekä puhelinkuluineen on huomattavasti suurempi kuin lain sallima 50% alle 2000 euron lainassa


        Tsemppiä ! Vie homma loppuun asti koska mitään et voi tässä vaiheessa hävitä !

        Ja lisäksi: Teet tutkintapyynnön poliisille epäillystä kotirauhan rikkomisesta ( perintätapa ) , sekä kiskonnasta . Toimitat tutkintapyynnön jäljennöksen Requisitalle ihan samantien, mahdollisesti ja lähipäivinä . Tämä jo saattaa riittää heidän perääntymiseen oikeudesta

        Tämän lisäksi teet ilmoituksen hyvän perintätavan vastaisesta toiminnasta Aluehallintovirastoon

        Ja vielä... ilmoitat sinäkin osaltasi asiasta kuluttajavirastoon

        Näytä että sisua löytyy !


      • huolissaan
        ingen gör kirjoitti:

        Ja lisäksi: Teet tutkintapyynnön poliisille epäillystä kotirauhan rikkomisesta ( perintätapa ) , sekä kiskonnasta . Toimitat tutkintapyynnön jäljennöksen Requisitalle ihan samantien, mahdollisesti ja lähipäivinä . Tämä jo saattaa riittää heidän perääntymiseen oikeudesta

        Tämän lisäksi teet ilmoituksen hyvän perintätavan vastaisesta toiminnasta Aluehallintovirastoon

        Ja vielä... ilmoitat sinäkin osaltasi asiasta kuluttajavirastoon

        Näytä että sisua löytyy !

        Olin yhteydessä kuluttajavirastoon ja kävimme asian läpi perinpohjaisesti... Ottivat kaikki kulut ja summat yms ylös ja lupasivat selvittää asian 29.09 mennessä. Tuona päivänä minun täytyy toimittaa käräjäoikeudelle ilmoitus siitä, että olen vastaanottanut haasteen. Kuluttajaviraston ihminen oli kanssani samaa mieltä siitä, että kulut ovat kohtuuttoman suuria.

        Pitäisikö nyt ottaa yhteys käräjäoikeuden haastemiehelle ja kertoa tilanne? En tarkalleen tiedä mitä tehdä nyt. Aikaa ei ole enää paljoa jäljellä..

        Requisitalta tuli s-postia, jossa kerrottiin, että saatavan kokonaissumma on 785,31e. Alunperin velkaa oli n. 130e. Jos maksan tuon summan, niin lupasivat kuitata asian käräjäoikeudelle ja asia olisi loppuun käsitelty. Rahat minulla eivät riitä koko summaan ja eivät enää voi joustaa..

        Pystyn kyllä keräämään tuon summan, mutta en ihan nopeasti. Haluaisin nyt viivyttää asiaa, jotta oikeus ei tee minulle maksuhäiriötä..

        Vinkkejä?

        Miten tuollainen vastine tehdään ja lähetetäänkö se käräjäoikeudelle samalla kuin tiedoksianto haasteen vastaanottamisesta?


      • ingen gör
        huolissaan kirjoitti:

        Olin yhteydessä kuluttajavirastoon ja kävimme asian läpi perinpohjaisesti... Ottivat kaikki kulut ja summat yms ylös ja lupasivat selvittää asian 29.09 mennessä. Tuona päivänä minun täytyy toimittaa käräjäoikeudelle ilmoitus siitä, että olen vastaanottanut haasteen. Kuluttajaviraston ihminen oli kanssani samaa mieltä siitä, että kulut ovat kohtuuttoman suuria.

        Pitäisikö nyt ottaa yhteys käräjäoikeuden haastemiehelle ja kertoa tilanne? En tarkalleen tiedä mitä tehdä nyt. Aikaa ei ole enää paljoa jäljellä..

        Requisitalta tuli s-postia, jossa kerrottiin, että saatavan kokonaissumma on 785,31e. Alunperin velkaa oli n. 130e. Jos maksan tuon summan, niin lupasivat kuitata asian käräjäoikeudelle ja asia olisi loppuun käsitelty. Rahat minulla eivät riitä koko summaan ja eivät enää voi joustaa..

        Pystyn kyllä keräämään tuon summan, mutta en ihan nopeasti. Haluaisin nyt viivyttää asiaa, jotta oikeus ei tee minulle maksuhäiriötä..

        Vinkkejä?

        Miten tuollainen vastine tehdään ja lähetetäänkö se käräjäoikeudelle samalla kuin tiedoksianto haasteen vastaanottamisesta?

        Et missään nimessä suostu maksamaan tuota summaa. Kirjoitat vastineen oikeudelle kuten tuolla ylempänä mainitsin , saat vaikka suoraan lainata . Maksat sen 130 euroa kohtuulliset kulut takaisin eli 4x5 euroa huomautuskuluja sekä 4x14 euroa perintäkuluja ja ilmoitat Requisitalle että siinäpä se, koittakoot onneaan oikeuden kautta

        Voit myös soittaa käräjäoikeuden kansliaan ( numero siinä lapussa ) ja kertoa että kuluttavirasto selvittää kulujen perusteita ja haluat muutaman päivän lisää aikaa vastineen jätölle. Yleensä suostuvat


      • että ketuttaa
        ettäketuttaa kirjoitti:

        Jardeh: toisin sanoo kyllä tuo suomenasiakastiedosta tullut paperi, luottotietomerkintä on todellinen! ja kyllä! olen pyrkinyt laittamaan useammalle eri palstalle juttua ko. firmasta. niin ja olen kyllä tavallinen kuluttaja ja ei todellakaan ole edes mielenkiintoa työskennellä tuolla alalla.

        ps: juttu on edelleen käsittelyssä aluehallintovirastossa ja kuluttaja-asiamiehellä. laittelen viestiä, kunhan ovat saaneet asian tutkituksi.

        pps: jardeh otappa laina ja jätä maksamatta, jos et usko että tulee merkintä..

        Ja näköjään meitä on 2x että ketuttaa merkillä =D mutta täällä sama homma =(


      • että ketuttaa2
        ettäketuttaa kirjoitti:

        Jardeh: toisin sanoo kyllä tuo suomenasiakastiedosta tullut paperi, luottotietomerkintä on todellinen! ja kyllä! olen pyrkinyt laittamaan useammalle eri palstalle juttua ko. firmasta. niin ja olen kyllä tavallinen kuluttaja ja ei todellakaan ole edes mielenkiintoa työskennellä tuolla alalla.

        ps: juttu on edelleen käsittelyssä aluehallintovirastossa ja kuluttaja-asiamiehellä. laittelen viestiä, kunhan ovat saaneet asian tutkituksi.

        pps: jardeh otappa laina ja jätä maksamatta, jos et usko että tulee merkintä..

        heippa toinen ettäketuttaa nimimerkki,miten sun juttu edistyy aluehallintovirastossa?meillä tuli sieltä juuri hetki sitten päätös ja tää firma oli saanu varotuksen.PS:Laitoin nimimerkkiin2 perään,ni erotetaan toisemme täällä =)


    • pellejä kaikki

      Minä en ole maksanut yhtään mitään ko.firmoille eikä maksuhäiriömerkintöjä tai haasteita ole tullut.

    • uhri myöskin

      En itse ymmärrä requisitan toimintaa. Mulla on muutamia mennyt sinne (tyhmä minä). Eilen pyysin ajoissa, että onko mahdollista siirtää eräpäivää hiukan. Tuli vastaus 'järjestelmä ei sitä salli'. Kysyin että miksi ei, että tuo ei riitä mulle perusteluksi. Tänään sain sitten laskun sähköpostiin, laskun, jonka eräpäivä on ollut 2 PÄIVÄÄ sitten. Sama lasku näkyi tulevan kolme kertaa, eri viitenumerolla. Mitä helvettiä? Taidan kohta ottaa johonkin yhteyttä jos tämä meno jatkuu..

      • uhri myöskin

        Niin ja kunnon perusteluja en ole vieläkään saanut, että miksi se järjestelmä sitten ei anna sitä eräpäivää siirtää. Muut perintäfirmat ovat kyllä asiassa joustaneet..


      • minä vain

        Ota sinäkin yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja kerro tarinasi.Toivottavasti myös kaikki muut tekisivät saman että saadaan nämä huijari rahastajat myös vastuuseen. Itse juuri 2 tuntia kirjoitin sinne palautetta kyseisetä firmasta. Nyt on jonkun jo puututtava tähän toimintaan, täysin lainvastaista puuhaa.
        En ole varma täytinkö oikean lomakkeen mutta eiköhän asiani perille mene sitäkin kautta. Tässä linkki lomakkeisiin
        http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/perinta/perinnasta-valittaminen/


      • minä vain
        minä vain kirjoitti:

        Ota sinäkin yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja kerro tarinasi.Toivottavasti myös kaikki muut tekisivät saman että saadaan nämä huijari rahastajat myös vastuuseen. Itse juuri 2 tuntia kirjoitin sinne palautetta kyseisetä firmasta. Nyt on jonkun jo puututtava tähän toimintaan, täysin lainvastaista puuhaa.
        En ole varma täytinkö oikean lomakkeen mutta eiköhän asiani perille mene sitäkin kautta. Tässä linkki lomakkeisiin
        http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/perinta/perinnasta-valittaminen/

        Niin ja sen verran vielä tuosta lomakkeesta että kaikkiin kysymyksiin ei oikein voi vastata tässä asiassa mutta pakko niihin vain on jotain kirjoittaa että saa lomakkeen lähetettyä eteenpäin. Pääasia että kirjoittaa oman näkemyksen firmasta/laskuista sekä jos on laskuja tallessa niin liittää ne liitteeksi mukaan.


      • Paskaa touhua
        minä vain kirjoitti:

        Niin ja sen verran vielä tuosta lomakkeesta että kaikkiin kysymyksiin ei oikein voi vastata tässä asiassa mutta pakko niihin vain on jotain kirjoittaa että saa lomakkeen lähetettyä eteenpäin. Pääasia että kirjoittaa oman näkemyksen firmasta/laskuista sekä jos on laskuja tallessa niin liittää ne liitteeksi mukaan.

        Kyllä noi on paskoja paikkoja kaikki! Glee, orkia, siljalaina, teleone, requisita. Joo teleonelta tulee aina 4 euron maksu ja ihmettelen sitä. Laitoin sinne viestiä että mikä tää teleone sopimus on mutta ei olla vastattu sieltä. Itelle tulee varmaan pari kertaa viikossa lisää laskuja requisita, teleone jne että maksamatta. Aina nousee summat. Haluaisin lopettaa sopimuksen teleoniin mit ei näköjään voi kerta saatana sieltä ei vastata ollenkaan miten sen lopettaa. Tuleeko teille ikinä sellasta laskua että "tilatut mobiilipalvelut aikaväliltä siltä ja siltä" mitä ihmeitä nuo on? En oo tilannu mitään puhelimella ikinä!


    • Sammoton

      Rikoslaki, 25 Luku 7§ ja 7a§

      • uudempi uhri

        Minulle tuli tänää puljusta maksuvaatimus ja jos heti en maksa käräjille meno. Sama täällä monet laskut päivttäin ja tuplana servipro lähettä myös reguisitalle mikäli ei saa takauksia. Sama viittenumero on eri paikassa. Itse olen ajattellut että aluksi maksan nuot alkuperäiset kulut korkoineen ja huomautus 5 eurolaput ja ensimmäiset perintäkulut 14e, eli jätan maksamatta muut tai maksan kaiken ja rupean tehokkaasti sodimaan ja ehkä joskus saan vaadittu takaisin ylimmääräiset maksettu ja haluan korvauksia kotirauhahäirinnästä ahdistelusta. Jos yksi eräpäivä on annettu eikä silloin pitää odotta sitä ja sen jälkeen vasta uusi huomautus lähettää mikäli ei ole maksettu. Tuosta tulee vähä väliä niitä laskuja /uhkauksia.


    • ElosSelos

      Itsellenikin Requisita on lähettänyt perintälaskuja viikottain puolisen vuotta. Perittävä summa on siis em. Gleen & Orkian "Sopimussakko", joka on tietääkseni Suomessa laiton. Tein puljusta kuluttajaviranomaiselle kesällä valituksen, johon odotan edelleen päätöstä. Lisäksi sieltä luvattiin lähettää tutkintapyyntö edelleen kilpailuvirastolle, kun laskuissa uhkailtiin vankeudella.

      En ole siis mitään maksuhäiriömerkintöjä saanut 7 kuukauden aikana. Täysiä huijarifirmoja.

      • jereeeee

        Minusta on hauskaa, kun tyypit täällä ovat ottaneet pikkuvippejä ilman tarkoitustakaan maksaa takaisin, ja sitten syyttävät lainanantajaa yksipuolisesti huijareiksi. Itse ovat lainansa ottaneet, sopimukset hyväksyneet ja nyt vinkuvat täällä. Katsoisivat peiliin niin sieltähän killittäisi kaksi huijarinsilmää. Heh.


      • minävai
        jereeeee kirjoitti:

        Minusta on hauskaa, kun tyypit täällä ovat ottaneet pikkuvippejä ilman tarkoitustakaan maksaa takaisin, ja sitten syyttävät lainanantajaa yksipuolisesti huijareiksi. Itse ovat lainansa ottaneet, sopimukset hyväksyneet ja nyt vinkuvat täällä. Katsoisivat peiliin niin sieltähän killittäisi kaksi huijarinsilmää. Heh.

        Hei monikin tyyppi täällä varmasti haluaa maksaa takaisin velkansa, mutta tuskin kukaan haluaa maksaa täysin lainvastaisia kuluja alkuperäisen velan päälle!!
        Onko sinusta muka oikein että kuluttajaa voi rahastaa/uhkailla ihan miten haluaa myös vastoin lakia?
        Tarkoitus tässä lienee kaikilla maksaa velat takaisin oikeilla koroilla ja summilla ja saada tämän tyyppiset rahastajat lopettamaan toimintansa. Tämä yritys on jo myös tutkinnan alla. Jokainen "vippaaja" kenellä on vielä luottotiedot kunnossa pelkää varmasti menettävänsä ne juuri tämmöisen takia. Itse olen maksanut aika roimasti heille liikaa ja vielä lisää joudun maksamaan, mutta selvittelen tässä myös samalla kuluttajaviraston sekä viranomaisten kanssa asiaa. Olen sentään pyrkinyt selvittelemään asiaa ja mielestäni teen myös samalla palveluksen muillekin tässä asiassa taisteleville. Pikkuvippi on voinut olla joskus hädässä isokin vippi ja apu joillekin. Jotkut maksaa kyllä velkansa ja toiset eivät, mutta onko se sitten sinun asia? Mielestäni sinullakin olisi syytä vilkaista peiliin ja miettiä mitä tänne kirjoittelet. On tämä firma saanut pyöritellä mielestäni aivan liian kauan toimintaansa laittomilla sopimusehdoilla ja ihmettelen suuresti miten voivat vielä jatkaa!!


    • Heinänen

      Olen vippikierteessä mennyt ottamaan lainat vuosi sitten Orkialta, Ottorahalta, Siljalainalta ja finnlainalta. Viime syksynä maksoin pois pääomat, korot, kulut ja perintäkulut, en maksanut sopimussakkoja, selvittelykuluja ja takauksen uusimisia, koska en tällaisia ollut tehnyt. Olen saanut maksuvaatimuksia, joissa lukee ennakkomaksuna maksamani summa ja avoinna vielä maksamatta jäänyt summa. Näitä laskuja on välillä tullut s-postiin kaksi kertaa päivässä, välillä pitkiä aikoja ettei ole tullut lainkaan.

      Lauantaina tuli suomen asiakastiedosta ilmoitus, että Requisita oy on ilmoittanut mh-merkinnän.

      Soitin Requisitaan, huonoa Suomea puhuva asiakaspalvelelija kertoi merkinnän tulleen ottorahasta, siinä minulla oli avoinna vain 15e sopimussakko maksu. Kerroin tämän olevan laiton kulu,hän selitti sopimussakon olevan pääomaa. Kerroin ettei voi olla pääomaa koska on omana rivinään laskussa. Laitoin vielä S-postia asiasta ja sain vain vastauksen että sopuratkaisuna tulevat kuluissa vastaan, ota huomioon että mh-merkintä voi syntyä. Vastasin että merkintä on jo tullut, poistavatko jos maksan. Sain vastauksen että merkintä on avoimesta laskusta, mutta jos maksan niin lyhentävät merkinnän pituuden 2 vuoteen 7 vuoden sijaan... Laitoin mailia menemään että haluan laskun numeron, lainan nimen, avoimen summan ja maksetut suoritukset jotka heille kirjautunut.

      En tiedä mitä tekisin. Tämä pitäisi ehdottomasti riitauttaa ja nostaa kanne mutta pystynkö siihen ilman lakimiestä?

      • 1915

        Vai 7 vuoden merkintä... Nyt sua kusetetaan ihan huolella.


    • Heinänen

      Sain tänään requisitalta vastauksen, merkintä on syntynyt Orkialta maksamattomasta laskusta. Asian tekee vaikeaksi se, että laskun alkuperäinen eräpäivä on ollut 24.6.2014 ja olen maksanut pääoman, koron ja muistutuskulut 18.9. Avoimeksi on jäänyt perintäkulu 36e, sopimussakko 30e, selvityskulu (15min) 12,50e. En ole näistä reklannut requisitalle koska perintäkirjeitä ja viestejä on tullut koko ajan ja olen vain ajatellut että nämä jatkaa vaan tätä eikä muuta tee. Nyt siis olivat sen mh-merkinnän laittaneet. Laillisia kuluja tuossa on se 36e.

      Soitin kuluttajaneuvontaan, se oli yhtä tyhjän kanssa kanssa, asiakasneuvoja siellä luki papereista samaa kuin itsekin näen netistä kuinka mh-merkinnän saa laittaa kun 60pv täyttyy. Mun mielestä on vain täyttä kiusantekoa laittaa maksuhäiriömerkintä vuosi eräpäivän jälkeen saatavasta mikä on jo maksettu muilta osin paitsi laittomilta kuluilta ja perintäkuluilta. Jos olisivat laittaneet merkinnän sen 60pv jälkeen niin siitä olisi jo kohta vuosi lusittu.

      • Mikkkomikko

        Mitä valitat. Jätit maksamatta perintäkulun. Se kuuluu maksaa ihan samalla tavalla kuin velkakin. Ihme kitinää. Itse sössit hommat etkä maksa ajallaan. Ennen kuin otat lainaa, lue ne ehdot niin tiedät mihin sitoudut.


    • hermot

      Laskut olen maksanut, muutaman jopa ennen eräpäivää! Nyt karhutaan hurjia summia. En saa reguisista vastausta sp:hen enkä edes puhelimitse tavoita. Soitto pyyntö jätetty 19.5.15 . Saan serviporilta sitä samaa monistettua paskaa, missä ei ole vastausta mihinkään. Viestejä päivittäin. Olen lähettänyt heille jopa arkistotunnukset. Turhan painostuksen alla!

    • apinaapina12234

      Requisita ei pysty laittamaan mh merkintöjä ilman oikeuden päätöstä. Juuri kysyin suomenasiakastieto oysta. Ja näitä servipron ja teleone oyn laskut ei oikeudessa pidä jos sinne uskaltavat viedä. Muistakaa pyytää perinnänkeskeytystä.

    • hanno411

      Sain virheellisestä hakemuksessta 24e perittäväksi?

    • Jorreri

      Tää on kyllä hauska lafka.
      2,5 vuotta ovat nyt yrittäneet repiä multa ihan ihme kuluja monen sadan euron edestä, vaikka kaikki lainat olen ajallaan maksanut takaisin :D.

      Olen itse kehottanut heitä laittamaan asian oikeuteen, jotta päästään sinne katsomaan asia loppuun, mutta jostain syystä eivät ole sitä tehneet ;DDD

      Olkaa ihmiset tarkkoja siitä, mitä heille takaisin maksatte.

    • pulassako
      • Kiitollinen

        Tätä on odotettu ni loppuis ne nyhtämiset ja uhkailut ihmisiltä!!!!


    • NÄRKÄSTYNYT

      EI OLE EIKÄ TULE OLEMAAN..........

    • jeespsd

      Vieläkö peritään huikeita summia?

      • taputetaankäsiäyhteen

        perivät 800euron edestä teleonen palveluita.


    • perintäkieltotuli

      Tämän firman perimiset peritty oli tämän päivän uutisissa luvat peruttu.Hyvä 1 pahkakasa pois monta jäljellä.

      • dsvjjjsjvjjvjv

        "Etelä-Suomen aluehallintovirasto on peruuttanut Helsingin Töölössä toimivan Requisita Oy:n toimiluvan harjoittaa perintätoimintaa.

        Viraston mukaan yhtiö on menetellyt lain ja hyvän perintätavan vastaisesti perimällä toimeksiantajiensa lukuun toistuvasti sopimussakkoja, jotka ovat ylittäneet korkolain mukaisen viivästyskoron määrän ja olleet ilmeisen lainvastaisia.

        Perintäyhtiö on jatkanut lainvastaista menettelyä aluehallintoviraston antaman varoituksen jälkeen. Yhtiön toiminnassa on ilmennyt toistuvasti myös muita vakavia puutteita, ja se on osoittanut ilmeistä piittaamattomuutta lakia ja viranomaisen päätöksiä kohtaan.

        Perintälupalain nojalla aluehallintoviraston on peruutettava toimilupa, jos perintätoiminnasta vastaava henkilö on laiminlyönyt velvollisuutensa huolehtia siitä, että yhtiön toiminnassa noudatetaan lakia ja hyvää perintätapaa. Päätös on lainvoimainen, eli siihen ei voi enää hakea muutosta.

        Requisita Oy voi edelleen periä omia saataviaan sekä samaan konserniin kuuluvan tai saman luonnollisen henkilön määräysvallassa olevan toimeksiantajan saatavia, sillä tällainen toiminta ei edellytä toimilupaa. Tällöin yhtiö ei kuitenkaan voi vaatia kuluttajasaatavaa koskevasta maksuvaatimuksesta enempää kuin viisi euroa.

        Requisita Oy on aloittanut toimintansa vuonna 2012 ja oman ilmoituksensa mukaan sillä on yli 3 000 asiakasta eri toimialoilta.

        – Tämä laaja asiakaskunta on antanut meille kattavaa kokemusta koskien yhteydenpitoa velallisiin. Voimme kerätä velat sekä luonnollisilta henkilöiltä että oikeushenkilöiltä, kerrotaan perintäyhtiön kotisivuilla.

        Requisita uskoo oman ilmoituksensa mukaan, että perintätoimistojen liiketoiminnan tulee olla sekä asiallista että eettistä.

        – Tämä ei ole vain hyväksi liiketoiminnalle pitkällä aikavälillä vaan varmistaa myös, että toimimme tavalla, joka positiivisesti vahvistaa asiakkaan mainetta ja kunniaa, Requisitan nettisivut julistavat."

        Helsingin Uutiset


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe