Tokmanni Sampotaloon

Hyvä asia

Viimeinenkin tyhjä liiketila täyttyy loppuvuodesta kun Sampotaloon muuttaa Tokmanni. Sinne muuttaa kaikki nykyisen Tarjoustalon myymälät Sillankorvankadulta. Saadaan keskustaan myös teknisiä tuotteita ja työkaluja myyvä liike. Asiasta kerrottiin tänään Aamupostissa.

49

1726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Romuaroinaa

      Voi miksi?

      • Suoraa puhetta

        Samoja Fiskarssin työkaluja kuin muissakin kaupoissa, mutta hinta edullisempi. Lisää tälläista halutaan jotta kahden kauppaketjun kallis kartelli kaatuisi. Lidl tekee sitä jo ruokapuolella. Kulkekoot puuteripeffat noissa kalliissa puljuissa pikkurilli pystyssä jos niin haluavat.


      • Kartellin kaatoa
        Suoraa puhetta kirjoitti:

        Samoja Fiskarssin työkaluja kuin muissakin kaupoissa, mutta hinta edullisempi. Lisää tälläista halutaan jotta kahden kauppaketjun kallis kartelli kaatuisi. Lidl tekee sitä jo ruokapuolella. Kulkekoot puuteripeffat noissa kalliissa puljuissa pikkurilli pystyssä jos niin haluavat.

        Tokmannin tuleva myymälä kinnostaa jo etukäteen, kun useampi ketju viesteineen kyselee asiasta.


    • Purkka ottas

      Hyvä juttu että tulee keskustaan,tulee käytyä enmmän taatusti.

      • kävijä

        Mä taas käyn muutenkin usein Tarjoustalossa, mutta nyt parasta tuossa on se, että siinä on kaikki osastot saman katon alla. Nykyisessä kun saa seikkailla kahden talon välillä, jos ei muista, mitä kaikkea oli kummallakin puolella.


    • fit fit

      Ei voi tulla.

      Siihen on luvannut tulla hassisen kone. Jo monta vuotta.


      Ei suomalainen mies syö sanojaan.

    • iihop

      Hyvä juttu. Kun saisi vielä palvelevan bensa-aseman radan itäpuolelle, niin kaikki olisi ok. Renkaisiin ilmaa ja tuulilasi puhtaaksi.

      • Ainakin eilen oli

        Onhan niitä siinä radan itäpuolella kaksikin kappaletta. Sillankorvankadun varrella.


    • kysynpä vaaaan

      Mitähän muita liikkeitä sampotaloon on tulossa?

    • Ilman kaappia

      Toivon huonekaluliikettä, se mikä Riksussakin on, joku TR-kaluste kai.
      Joka palvelee, eli siis myös tarvittaessa kokoaa kalusteet.Toki korvausta vastaan.
      Kaukana ovat nyt ja eihän tuonne pääse bussillakaan. Pitäähän sitä ensin vähän katsella ennenkuin ostaa.

    • Tätä uutista on saanutkin odotella jo pari reilu pari vuotta. Joku olikin jo kommentoinut Tarjoustalon siirtymisen edun sillä, että ei tarvitse enää poukkoilla kahden talon välillä. Olen siitä samaa mieltä. Toivotaan, että myös hyllyvälit tulevat selkeämmiksi, eikä ole niin ahtaan tuntuista, kuin nykyisessä. Esimerkiksi Riihimäen Tarjoustalo on mielestäni hienosti suunniteltu. Sielläkin oli viime vuoden puolella paranneltu osioita.

      • Roskaalisää

        Eikö näitä roinaliikkeitä ole jo ihan tarpeeksi.


      • Vaihtoehtoja
        Roskaalisää kirjoitti:

        Eikö näitä roinaliikkeitä ole jo ihan tarpeeksi.

        Pääasiana on että kahden suuren kartellia saadaan murretuksi. Suomessa on kaikki kalliimpaa kuin muualla Euroopassa.


      • duoda duoda ...

      • Roskaalisää kirjoitti:

        Eikö näitä roinaliikkeitä ole jo ihan tarpeeksi.

        Eihän niitä roinaliikkeitä tule yhtään lisää, kun se nykyinen kahden talon kokoonpano siirtyy yhteen paikkaan. Mutta minun puolesta niitä saisi tulla lisääkin. Tai eihän tuo ole paha matka poiketa Riksussa Hongkongissa tai Löytötexissä.


    • g a n t

      Saadaan vihdoin vaatetusliike hyvinkääläiseen makuun. Hienoa..

      • Totuus julki

        Kyllä vain. Ei tarvitse maksaa vaatteen mukana tulevasta logomerkistä yhtään merkkilisää. Vain pelkästä vaatteesta. Antaa yksinkertaisten juosta merkkivaatteiden perässä milloin missäkin liikkeessä.


      • Muotifriidu
        Totuus julki kirjoitti:

        Kyllä vain. Ei tarvitse maksaa vaatteen mukana tulevasta logomerkistä yhtään merkkilisää. Vain pelkästä vaatteesta. Antaa yksinkertaisten juosta merkkivaatteiden perässä milloin missäkin liikkeessä.

        Hyvä, että sulle löytyy nyt paikka josta voit ostaa ne Crocksit ja kiinalaiset sarkahousut.


      • Niin tärkeänä
        Muotifriidu kirjoitti:

        Hyvä, että sulle löytyy nyt paikka josta voit ostaa ne Crocksit ja kiinalaiset sarkahousut.

        Kiva kun kerroit kokemuksistasi muillekin. Tuota en olisi muutoin tiennytkään.


    • ex asiakas

      Toivottavasti menee myös vaihtoon tosi tylyt, nenäkkäät myyjät, ja kassat. En ole käynyt Hyvinkään Tarjoustalossa moneen vuoteen, juuri kyseisen asian vuoksi. Enkä ole ainoa, joka on lopettanut siellä asioinnin. Kait ne samat akat siellä ovat, mihis muualle ne menevät.

      • tätä mieltä minä

        Mihin sinä tarvitset siellä myyjiä, kassan tietysti. Minä seikkailen siellä yksinäni ja ei ne kassat ole kummempia kuin muissakaan kaupoissa. Monenkirjavaa joukkoa, kuten muitakin ihmisiä on.

        Eipä silti, kyllä täällä oman mielipiteen saa kertoa.


      • kiitti nyt riitti
        tätä mieltä minä kirjoitti:

        Mihin sinä tarvitset siellä myyjiä, kassan tietysti. Minä seikkailen siellä yksinäni ja ei ne kassat ole kummempia kuin muissakaan kaupoissa. Monenkirjavaa joukkoa, kuten muitakin ihmisiä on.

        Eipä silti, kyllä täällä oman mielipiteen saa kertoa.

        Olet ilmeisesti miesasiakas, se on aivan toista, kuin olla naisasiakas.


      • Hyvää Päivänjatkoa!
        kiitti nyt riitti kirjoitti:

        Olet ilmeisesti miesasiakas, se on aivan toista, kuin olla naisasiakas.

        Minusta tuntuu, että kassahenkilön käytös ja ruumiinkieli saattaa heijastella asiakkaan samoja asioita. Siis yrmeä, mykkä ja "tyypillinen" Tarjoustalon asiakas ei saa kassahenkilöä aina hehkumaan. Olen miesasiakas ja ostoksilla usein vaimoni kanssa. Saame hymyä, mukavia tervehdyksiä ja jopa hyvän päivänjatkon toivotuksia.
        Saattaa johtua siitä, että olemme "opettaneet" kassahenkilöt niihin omalla käytöksellämme, ja he alkavat tuntea "mukavat" asiakkaansa. Kokeilkaas samaa, kärttyisät ja kaikesta narisevat naishenkilöt.


      • ex asiakas
        Hyvää Päivänjatkoa! kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että kassahenkilön käytös ja ruumiinkieli saattaa heijastella asiakkaan samoja asioita. Siis yrmeä, mykkä ja "tyypillinen" Tarjoustalon asiakas ei saa kassahenkilöä aina hehkumaan. Olen miesasiakas ja ostoksilla usein vaimoni kanssa. Saame hymyä, mukavia tervehdyksiä ja jopa hyvän päivänjatkon toivotuksia.
        Saattaa johtua siitä, että olemme "opettaneet" kassahenkilöt niihin omalla käytöksellämme, ja he alkavat tuntea "mukavat" asiakkaansa. Kokeilkaas samaa, kärttyisät ja kaikesta narisevat naishenkilöt.

        Älä naurata, et ole tosissasi. Katsos, kun minulla ei ole tapana nuoleskella kenenkään p******ä, ja mielistellä. Käytös pitää olla luontevaa, ei tarvitse olla kummoinenkaa fakiiri, kun haistaa jo, että asiakas tulee häiritsemään arvon kassa rouvaa. Sinä miehenä tietenkin väännät niitä kuuluisia puujalka vitsejä, ja hihittelet, yrität olla hauska, mutta olet naurettava. Vai vielä tässä minun pitäisi saada kassahlöt hehkumaan, voi tsiisus sentään.


      • Sitä saa mitä tilaa
        ex asiakas kirjoitti:

        Älä naurata, et ole tosissasi. Katsos, kun minulla ei ole tapana nuoleskella kenenkään p******ä, ja mielistellä. Käytös pitää olla luontevaa, ei tarvitse olla kummoinenkaa fakiiri, kun haistaa jo, että asiakas tulee häiritsemään arvon kassa rouvaa. Sinä miehenä tietenkin väännät niitä kuuluisia puujalka vitsejä, ja hihittelet, yrität olla hauska, mutta olet naurettava. Vai vielä tässä minun pitäisi saada kassahlöt hehkumaan, voi tsiisus sentään.

        Tuosta päätellen on henkilöstölle ja muille asiakkaille lottovoitto, että olet entinen asiakas. Nenäkkäät kanat ovat aina hankalan asiakkaan maineessa, joten pysymällä pois on meille kaikille muille helpotus.


    • Jaa jaa

      Milloin on avajaiset?

    • 5aara

      avajaiset 31.10

    • 20+10

      Jippii, kaikki jonottamaan yllätysämpäreitä?

      • Veikataan

        Ei taida näissä avajaisissa pissikset juosta monttu auki kiljuean hakemaan avajaistuotteita.


      • näkijäkokija444
        Veikataan kirjoitti:

        Ei taida näissä avajaisissa pissikset juosta monttu auki kiljuean hakemaan avajaistuotteita.

        Ei niin. Näihin köpöttelevät jonottamaan vanhat lippalakkipapat haaliakseen kamaa, jota eivät tarvitse.


    • autopaikat menee

      Harmi, kun menevät keskustan parhaat ulkopysäköintipaikat Sampotalon edestä ja takaa. Nyt on ollut hyvin tilaa, kun Sampotalo on ollut tyhjänä.

      • P-kommentti

        Olet ilmeisesti joku eläkeläinen, joka arvelee rahan tulevan itselle ovista ja ikkunoista loputtomasti - onko muilla töitä ja toimintaa ei kiinnosta. Tärkeintä on kaikki ilmainen ja puoli-hintainen. Jos autosi joudut viemään hiukan kauemmaksi, jotta ostavat asiakkaat pääsevät paremmin paikalle niin voi voi.... o tempora o mores


      • Mistä noita sikiää
        P-kommentti kirjoitti:

        Olet ilmeisesti joku eläkeläinen, joka arvelee rahan tulevan itselle ovista ja ikkunoista loputtomasti - onko muilla töitä ja toimintaa ei kiinnosta. Tärkeintä on kaikki ilmainen ja puoli-hintainen. Jos autosi joudut viemään hiukan kauemmaksi, jotta ostavat asiakkaat pääsevät paremmin paikalle niin voi voi.... o tempora o mores

        Älä ala rasistiksi. Eläkkeellä oleva on maksanut aikoinaan eläkemaksut ja toisekseen on kaupan asiakas siinä kuin muutkin. Hän on myös maksanut sinunkin neuvolat ja koulut, eikä ole vinkunut asioista täällä. Alahan käyttäytyä aikuisen tavoin.


      • autopaikat menee
        P-kommentti kirjoitti:

        Olet ilmeisesti joku eläkeläinen, joka arvelee rahan tulevan itselle ovista ja ikkunoista loputtomasti - onko muilla töitä ja toimintaa ei kiinnosta. Tärkeintä on kaikki ilmainen ja puoli-hintainen. Jos autosi joudut viemään hiukan kauemmaksi, jotta ostavat asiakkaat pääsevät paremmin paikalle niin voi voi.... o tempora o mores

        Olen aktiivisesti työssäkäyvä henkilö, käyn töissä Helsingissä. Elämäni ei pyöri asuinpaikkakunnan ympärillä ja minulle on yhdentekevää, seisooko joku talo tyhjänä. Kas kun iso osa aktiviteeteista tapahtuu muualla kuin asuinpaikkakunnalla.

        Ulkopaikkoja ei keskustassa enää pahemmin ole, kun Sampotaloon tulee elämää. hallipaikkoja tietysti on, mutta en viitsi ajaa kuin sateessa tai myrskyssä halliin, jos menen käymään kirjastossa. Ulkopaikat on kätevämpiä muutoinkin.


      • P-kommentti
        Mistä noita sikiää kirjoitti:

        Älä ala rasistiksi. Eläkkeellä oleva on maksanut aikoinaan eläkemaksut ja toisekseen on kaupan asiakas siinä kuin muutkin. Hän on myös maksanut sinunkin neuvolat ja koulut, eikä ole vinkunut asioista täällä. Alahan käyttäytyä aikuisen tavoin.

        Jopa toki olet osin oikeassa, kyse oli kuitenkin siitä, että Sampotaloon aukeaa liike ja harmiteltiin autopaikan menetystä.
        Mitä eläkeisiin tulee on niitä maksettu 1963 alkaen yksityisellä puolella ja valtion puolella jo paljon aikaisemmin. Kyllä eläkemaksut ovat kuitenkin valtaosaltaan edelleenkin työnantajan maksamia, nykyisin maksaa palkansaajakin pienen osan. Sen sijaan verot maksaa jokainen henkilökohtaisesta tulostaan, kukin
        kykynsä mukaan.


    • Rento-Reino

      Tokmanni saattaa ahdistaa liikenteen tietyin paikoin todella piukaksi.
      Olen huolissani parkkipaikkojen riittävyydestä, pitkistä kävelymatkoista tai ahtaissa sokkeloisissa parkkitaloissa ajelusta edes takaisin siitä huolimatta että on joku parkkihalli tai parkkitiloja olemassa vaikka kuinka monessa kerroksessa.
      Parkkitilatkin on tehty niin ahtaiksi että takuulla on laskelmissa jotain vikaa tai suunnittelijalla ei ole ajokorttia/autoa.
      Miksi pikkukaupunkien mitoitus kun ihmisiä tulee Hyvinkäälle kauempaakin? Eikö ole tajuttu että ihmisillä on oltava peräkorvessa maaseudulla autot alla? Täällä ei ole joka paikassa raitiovaunuliikennettä, metroja tai ohikiitävää paikallisbussia.
      Eikä ole suurempia haluja kantaa tarjous-wc-papereita bussiin tai junaan. Ei ole haluja juosta kaupassa pitkin päivää pienin kantamuksin. Kaikilla ei ole polkupyörää eikä halua joka kelillä sitä käyttääkään, saati pysy pyörän selässä.
      Ihmiset todellakin tulevat kauppaan muualtakin kuin keskustan alueelta. Hullua että siitä huolimatta että kaikki on ahtaasti ahdettu samaan nippuun, joutuu kävelemän "kilometrikaupalla". Kaikki eivät ole nuoria tai hyväkuntoisia.
      Jos jotain uutta suunnitellaan tai tehdään, sen on jatkossa oltava nerokasta.

      Hyvinkää kasvaisi jos annettaisiin kasvaa. Ei saa antaa joiden jäärien pikkukylä-haaveiden jarruttaa kehitystä. Myös rakennusten on kaaduttava ja seudun uusiuduttava jos kehitys niin vaatii.
      Nuoria ihmisiä vetävä koulu tai pari lisää paikkakunnalle, niin jo alkaisi tapahtua. Hyvinkäälle jäisikin paljon väkeä, avioituisi tai työllistyisi, lapsia syntyisi lisää. Ja nimenomaan ajanmukaisia vuokra-asuntoja Hyvinkäälle tulisi saada jo nyt nopeasti lisää. Ensin sinkut asutettava, tai nuorenparin saatava koti, vasta sitten tulee perhe ja oma talo tai muu asunto.

      • Sama sabluuna

        Todella hyvä kommentti. Yritykset jo ovat vaihtaneet tai vaihtavat lähiaikoina naapurikuntiin. Toisten yrittäjien toimimista vaikeutetaan jopa niin pitkälle että konkurssi korjaa. Jotkut puhuvat Hyvinkään mafiasta. Eilen TV 1.ssä oli MOT ohjelma, jossa puhuttiin Hämeenlinnan ongelmasta urheiluseuran ja suurten kauppakeskusten johtohenkilöiden ollessa samat kaverit. Lisäksi nämä samat henkilöt olivat kaupungin johtotehtävissä. Sitä katsellessa tuli mieleen Hyvinkää, mutta täällähän tuo ei ole mahdollista. Eihän ?????


      • Herttua
        Sama sabluuna kirjoitti:

        Todella hyvä kommentti. Yritykset jo ovat vaihtaneet tai vaihtavat lähiaikoina naapurikuntiin. Toisten yrittäjien toimimista vaikeutetaan jopa niin pitkälle että konkurssi korjaa. Jotkut puhuvat Hyvinkään mafiasta. Eilen TV 1.ssä oli MOT ohjelma, jossa puhuttiin Hämeenlinnan ongelmasta urheiluseuran ja suurten kauppakeskusten johtohenkilöiden ollessa samat kaverit. Lisäksi nämä samat henkilöt olivat kaupungin johtotehtävissä. Sitä katsellessa tuli mieleen Hyvinkää, mutta täällähän tuo ei ole mahdollista. Eihän ?????

        Koska tokmanni aukeaa?


      • Parooni.
        Herttua kirjoitti:

        Koska tokmanni aukeaa?

        Huomenna.


      • milloin tosiaan
        Parooni. kirjoitti:

        Huomenna.

        Huomenna vai perjantaina? Tingi & tongi avaa huomenna, mutta myöskö tokmanni?


      • olen köyhä

        Kukaan Hyvinkäällä asu, jos on rahaa asua esimerkiksi Helsingissä.


      • Asia tiedossa
        olen köyhä kirjoitti:

        Kukaan Hyvinkäällä asu, jos on rahaa asua esimerkiksi Helsingissä.

        Helsinki on laaja ja pääasiassa slummeja. Nähty on eikä kaipuuta ole. Lauttistakin pidetään hienona, mutta talvella tolkuttoman kylmä.


      • olen köyhä
        Asia tiedossa kirjoitti:

        Helsinki on laaja ja pääasiassa slummeja. Nähty on eikä kaipuuta ole. Lauttistakin pidetään hienona, mutta talvella tolkuttoman kylmä.

        Kaikki harrasteet ja muut tapahtumat ovat Helsingissä, asuisin siellä kutakuinkin missä tahansa, jos siihen olisi pienikin taloudellinen mahdollisuus. Työpäiväksi onneksi pääsee Hyvinkäältä pois, mutta mitä enempi ikää tulee, sitä harvemmin jaksan työpäivän päälle lähteä harrasteisiin, etenkin jos kyse on vaikkapa työväenopiston kurssista tai muusta pitempikestoisesta jutusta. Siksi halu asua Helsingissä.


      • 2+19
        olen köyhä kirjoitti:

        Kukaan Hyvinkäällä asu, jos on rahaa asua esimerkiksi Helsingissä.

        Kyllä asuu. Mikä ihmeen hinku ihmisillä on asua Helsingissä? Hyvinkäältä löytyy kaikki tarvittavat palvelut eikä täällä ole raivostuttavia liikenneruuhkia. Ihmiset ovat mukavampia.


      • olen köyhä
        2+19 kirjoitti:

        Kyllä asuu. Mikä ihmeen hinku ihmisillä on asua Helsingissä? Hyvinkäältä löytyy kaikki tarvittavat palvelut eikä täällä ole raivostuttavia liikenneruuhkia. Ihmiset ovat mukavampia.

        Minä en kyllä ole löytänyt täältä esimerkiksi elokuva-arkistoa, kiinnostavia työväenopiston kursseja enkä yksittäisiä tapahtumia, joita on omakaupunki.fi:ssä.
        Saati työpaikkaa, mutta ei kiitos työskentelylle pikkukaupungissa. Asua on pakko eikä Hyvinkää niitä pahimpia paikkoja ole, mutta täällä ihmiset puhuvat kovin hyvinkääkeskeisesti. Ilmeisesti elämä pyörii vain kodin ja perheen ympärillä.


    • tahtoo sen!

      Minä valmistaudun juuri Tokmannin ämpärijonoon...pilkkihaalari päälle, makuupussi ja eväät reppuun! Minä olen eka!!!

      • 18+13

        Olitko eka?


    • ilmainen ämpäri!!!

      En ollu, joku teltan kanssa oli :))))

      • Kyllä naurattaa

        Hämeenlinnassa laitettiin paremmaksi. Jotkut tollot jonotti euron kännyköitä yli yön ja vain 15 ensimmäistä sai ne. Ei riittänyt vartijat eikä poliisit vaan ryntäys kaikkeen krääsään ja rätteihin oli hurjaa. Eri medioissa asia noteerattiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe