Teidän on pakko ruoskia mua, että voin lukea hiton tylsän kirjan

icepicked

Tasan 400 sivua. Niin pitkä on Viktor Martinovitšin Paranoia. Kuten otsikko kuuluu, se on tylsä. Mutta uskon lukemisen olevan minulle hyödyksi, joten minun on pakko aloittaa. Tällä hetkellä olen sivulla 0, mutta tavoitteenani on lukea VÄHINTÄÄN 50 sivua joka päivä. Työ, rakkaat suolistolaistoverini autatte minua siinä, jookos?

Mie olen niin kyllästynyt omaan laiskuuteeni. Mutta hei, kirjassa on hieno kansi:
http://prisma.s-verkkokauppa.fi/wcsstore/PRISMA_StorefrontAssetStore/images/product/iso/9789520109431.jpg

Ja joojoo, suositeltu sanamuoto olisi "römääni," sillä kirja on fyysinen esine, mutta oli pakko kirjoittaa noin, sillä muuten otsikko olisi ollut liian pitkä.

21

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä se kirja muuten kertoo?

    • No... perkele. Lue.

    • Kokemukseni on kertynyt filosofian (Diogenes Laertios Merkittävien filosofien elämät ja opit, sekä Machiavellin teoksien) ja Rooman historiankirjoitusten (Taistelu keisarivallasta, Juutalaissota) lukemisesta, joista tylsin on ensiksi mainittu kreikkalainen filosofian teos (yli 700 sivua, epäselvästi selitettyjä elämäkertoja ja kirjallisuus listoja), joten pystyn neuvomaan sinua. (Rooman historiankirjoitus on ihan luettavaa...)

      En tiedä millaista lukumenetelmää käytät, jos luet ainoastaan koulussa opetellulla "toista jokainen sana mielessäsi" sinulla menee ikuisuus, jos käytät pikalukua, sinulla menee paljon vähemmän aikaa. Tekniikka jota itse käytän on sormeni seuraaminen, eli liikutan sormeani tekstin alla sellaisella tahdilla etten kerkeä toistamaan sanoja mielessäni, jolloin lukemistahti nopeutuu.

      Mistä edes tiedät sen olevan tylsä, jos olet sivulla nolla?

      • Olen havainnut hyväksi ehdottamasi tekniikan. Tiedän kirjan olevan tylsä, sillä yritin lukea sitä puoli vuotta sitten, eikä siitä tullut mitään. Nyt olen kuitenkin sivulla 63, sillä luin kirkossa ollessani, minkä vuoksi edessäni istunut papparainen vilkuili minua paheksuvasti. Olen edistynyt.


      • icepicked kirjoitti:

        Olen havainnut hyväksi ehdottamasi tekniikan. Tiedän kirjan olevan tylsä, sillä yritin lukea sitä puoli vuotta sitten, eikä siitä tullut mitään. Nyt olen kuitenkin sivulla 63, sillä luin kirkossa ollessani, minkä vuoksi edessäni istunut papparainen vilkuili minua paheksuvasti. Olen edistynyt.

        Eli, olet käyttänyt tekniikkaa ennenkin? Itsekin pitäisi yrittää joskus uudestaan Thomas Hobbesin Leviathanin uudelleen lukemista.


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Eli, olet käyttänyt tekniikkaa ennenkin? Itsekin pitäisi yrittää joskus uudestaan Thomas Hobbesin Leviathanin uudelleen lukemista.

        Vaikuttaisi toimivan nytkin. Olen jo sivulla 75. Minulla on tällä hetkellä 6 romaania ja 4 elämänkertaa kesken, joten yritän saada edes yhden luettua loppuun


      • icepicked kirjoitti:

        Vaikuttaisi toimivan nytkin. Olen jo sivulla 75. Minulla on tällä hetkellä 6 romaania ja 4 elämänkertaa kesken, joten yritän saada edes yhden luettua loppuun

        Sivulla 87!


      • icepicked kirjoitti:

        Sivulla 87!

        Perhana, tämä on vaikealukuista. Nuortenkirjoja saata lukea jopa sivun minuuttivauhdilla, mutta tämä kirja on aivan toista maata.


    • Hahaa, kaksinkertaistin päivätavoitteeni, joten voinen myöntää itselleni "itsesivistävän työn sankari" -arvomitalin. 100 sivua täynnä!

    • Tulin lyömään sinua, jos et saa tänään luettua vähintään 150 sivua ja sen lisäksi haluan sinun kirjan kokonaan luettuasi tekemään siitä miellekartan jott'et unohda tylsää sisältöä.

    • Trotskilaisella onkin hieman enemmän luettavaa, kuin minulla. (Ittelläni on vain Uhrilampaat ja Tolkienin Keskeneräisten tarujen kirja.)

    • Tällä hetkellä olen sivulla 255, eli olen omien laskujeni mukaan lukenut 63,75% kirjasta. Tänään olen lukenut 120 sivua, joten Israelin tukijan asettamasta tavoitteesta puuttuu enää 30 sivua.

      • hupso

        Onko kivaa??


      • hupso kirjoitti:

        Onko kivaa??

        Joo, sivulla 306 ja on ihan hiton kivaa.


    • *heiluttelee ruoskaa feat. Charmander maskotti* ohuheee lue se lue se lue se!! ♥ Okei pistän tän musan ehkä pois.....

    • lonelygirll

      No lue se nyt vaan, en sen paremmin osaa tsempata! :D

    • Oletko jo lukenut ja tehnyt sen miellekartan? Tämä kysymys on syntymäpäivälahjasi minulta, joko me pidämme tämän kysymyksenä tai lyön sinua, eli oletko lukenut ne viimeiset 96 sivua?

      • *94 hyvät laskutaidot >:(


      • Sain eilen luetuksi, mutta miellekartta on vielä kesken. Mie suunnittelen sitä samalla, kun viihdytä, turisteja yrittämällä rullaluistella kaatumatta. Skannaaminen saattaa aiheuttaa hankaluuksia, sillä tietokone sai sepauskohtauksen, joten joudun säätämään ipadin kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe