Naisen ylpeys - voiko sen murtaa?

tsirp-titityy

Naisystävni on kovin ylpeä ja läheisyyskammoinen. Siis ylpeys ja ylimielisyys johtuu tässä tapauksessa syvästä alemmuuden- ja huonoudentunteesta. Voiko keski-ikäisen naisen "ylpeyden" vieä murtaa ja saada hänet avautumaan?Vai onko persoonallisuus jo niin jäykistynyt, että yrityskin olisi tuhoontuomittu? Kertokaa viisaammat.

6

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anteeksi kuinka?

      Haluat murtaa ihmisen, joka muutenkin jo tarvitsisi enemmän itsevarmuutta. Oletko sadisti?
      Sellainen ihminen tarvitsee kaunista kohtelua, sitä että osoitat arvostavasi, ja että olet luottamuksen arvoinen.

    • ap.

      Lue oikein.

      • Luin oikein.

        Ihmetyttää vaan halusi tehdä toisesta ylpeä ja ylimielinen. Ehkä syy onkin siinä, ettet osaa tulkita toista oikein? Kyse tuskin on ylpeydestä, ainoastaan halusta ja tarpeesta suojella herkkää sisintä. Sattaa ehkä olla tarpeenkin, noin "lukutaidottoman" kaanssa, joka näköjään marssii toisen yli mennen tullen, edes itse sitä ymmärtämättä.


    • otiunc

      Minulla oli vastaavanlainen miesystävä. Hänen lähelleen ei päässyt, vaikka sain hänet terapiaan. Suhde päättyi, koska hän projisoi ongelmansa minuun. Terapeutti totesi, että mies pakeni ennemmin kuin katsoi todellisuuta silmiin.

      Voit koittaa tehdä asialle jotain jos katsot että nainen muuten on niin hyvä tapaus. Keski-iässä juuri suurin osa ihmisistä "murtuu" eniten.

    • kukliloi

      Ap saattaisi puhua minusta, paitsi että olen jo läpikäynyt tuon muutoksen. Huonoitsetuntoisesta läheisyys- ja sitoutumiskammoisesta itsevarmaksi ja lähelle päästäväksi, sitoutumishalukkaaksi naiseksi. Se onnistui vasta yli nelikymppisenä oikean miehen kanssa. Hän on todella kunnioittava ja hyväsydäminen ja jaksaa kehua joka päivä, ja sanoa että rakastaa. Ei koskaan loukkaa tai ole ilkeä tahallaan tai itse asiassa edes vahingossa. On siis huippuhyvä mies. Aikansa se kyllä ottaa, mutta sellaista kehitystä ei voi mitenkään kiirehtiä. Itselläni meni ehkä kaksi vuotta siihen.

      • i liu,lki

        Juu hän myös aina muistaa tasaisin väliajoin vakuuttaa, että haluaa olla kanssani pysyvästi, jos on ongelmia, niin puhuu ne selviksi eikä koskaan uhkaile erolla, ja aina vakuuttaa, ettei aio koskaan pettää jne. Eli pääasiana on, että hän osaa luoda minulle turvallisen tunteen, että luotan siihen, etten tule haavoitetuksi, ja siksi uskallan avautua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe