Koira ei todellakaan ole hyvän parisuhteen este

smummix

Täällä netissä on käyty keskustelua, että miehet eivät halua seurustella naisen kanssa jos tällä on koira.
En ymmärrä tuollaista ajatusta. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä jo kolmekymmentä vuotta. Meillä on lapsia, jotka jo muuttaneet pois kotoa ja nyt olemme kahden. Meillä on ihana pieni koira, joka on meille molemmille tärkeä. En ymmärrä, miksi nykyajan nuoret miehet ovat niin omistushaluisia, että haluavat pitää naisen pelkästään itsellään. Kyllä jotain on pilallala näitten nuorten miesten ajatusmaailmassa.

49

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki.

      Ei nykyajan nuoret miehet ole sellaisia - vain muutama elämäänsä kyllästynyt peräkammarinpoika. Niillähän sitä eniten on aikaa trollata täällä...

      • ruikut jää ilaman

        Peräkammarin poijaat miettivät että missä on vika kun ei lykästä...joku ei keksi muuta, niin syyksi luulee sen että naisilla on koiria.Onhan sitä miehilläkin koiria, ja kauniita morsmaikkuja silti, että saa ihan valitaakin niistä.
        Peräkammarin poijaan kannattaa täällä ruikuttamisen sijaan, lähteä sieltä kammaristaan ihan avoimin mielin liikenteeseen, eipä sitä tiedä, jos vaikka löytyisi joku, koiralla, tai ilman ;)


      • narukaulassa

        Olen kuullut viime vuosina samaa valitusta monilta miehiltä, nykynaisissa on jotain vikaa. Ennen koira oli, no, koira. Nykyään suhtautuminen koiraan on muuttunut ihan kieroutuneeksi. Yksi aasialaisvaimon ottaneista perusteli asiaa mm. tällä koirakysymyksellä. Kahden koiranomistajan kanssa seurustelleena totesi, että kolmatta erehdystä ei tee.


      • sekopäitä
        narukaulassa kirjoitti:

        Olen kuullut viime vuosina samaa valitusta monilta miehiltä, nykynaisissa on jotain vikaa. Ennen koira oli, no, koira. Nykyään suhtautuminen koiraan on muuttunut ihan kieroutuneeksi. Yksi aasialaisvaimon ottaneista perusteli asiaa mm. tällä koirakysymyksellä. Kahden koiranomistajan kanssa seurustelleena totesi, että kolmatta erehdystä ei tee.

        Miehessä itsessään saattaa tuossa tapauksessa olla paljonkin vikaa.Tiedän alistavia, väkivaltaisia miehiä, joita suomalainen nainen ei katsele.Ulkomaalaisille kelpaavat helpommin.


      • Koiramies2
        narukaulassa kirjoitti:

        Olen kuullut viime vuosina samaa valitusta monilta miehiltä, nykynaisissa on jotain vikaa. Ennen koira oli, no, koira. Nykyään suhtautuminen koiraan on muuttunut ihan kieroutuneeksi. Yksi aasialaisvaimon ottaneista perusteli asiaa mm. tällä koirakysymyksellä. Kahden koiranomistajan kanssa seurustelleena totesi, että kolmatta erehdystä ei tee.

        Joo kaikenlaisia on, mm. sellaisia joiden mielestä miehen pitää sietää niitä naisen koiria tämän sängyssä. Toisille naisille koirat on kai jotain lapsenkorvikkeita.
        Onneksi näin koiraihmisenä osaa nopsaan tulkita onko suhde koiriin terve vai ei. Inhimillistäminen ja ylenpalttinen lörpöttely on yleensä ne ekat merkit, että pakkia päälle. Muuten koiranainen sopii oikein hyvin.


    • koiraonystäväeilapsi

      Jotain on tosiaan pakko olla pielessä tuossa ajatusmaailmassa. En voisi kuvitellakkaan että eläisimme ilman koiraa, paitsi tietysti jos mies tulisi allergiseksi. Se olisi tottakai asia erikseen. Meillä on myös loistava parisuhde ja yhteinen koiraharrastus vain lähentää meitä. Lisäksi asumme rauhattomalla alueella joten suuri koira tuo myös turvaa, vaikka nöffimme rakastaakin kaikkia eikä satuttaisi ketään, on se kuitenkin kunnioitusta herättävän kokoinen.

      • 100+1000

        Kannattaa muuttaa pois sieltä slummialueelta, niin ei tarvitse tappajakoiria "turvakseen".


    • sikamiehet

      Se yksi aloitus oli kyllä kaiken huippu - sinkkunaisen koira oli "valmiiksi hankittu"! Miksi hiivatissa joka sinkun pitäisi elää yksin ilman koiraa ja odottaa, että joku kapeakatseinen sikamies osuisi kohdalle? Kyllä hyvän parisuhteen tunnistaa jo siitä, miten vastapuoli suhtautuu toisen jo olevaan vastuuseen, ja ennen kaikkea hyväksyy sen, eikä ala mustasukkaisuudessaan nillittämään.
      Onko toisessa suhteessa olevat lapsetkin sitten jo valmiiksi hankittu?

      Todella typerää ruikuttaa, että kiinnostuksen kohteella on koira. Asennemuutos auttaa, jos väkisin tahtoo tapailla henkilöä. Koira myös yhdistää, jos niin antaa käydä. Koiran kanssa voi käydä lenkeillä, siitä voi puhua, se yksinkertaisesti lähentää ihmisiä.

      Naiset myös tykkäävät, jos näkevät, että mies joka on kiinnostunut, hyväksyy myöskin koiran ja tulee sen kanssa juttuun. Se on aina suurta plussaa miehille.

      • isoisoäiti

        On sinullakin ajatukset, vai on kiva kun kaikki on jo valmiiksi hankittu, koirat ja lapset.

        On paljon helpompi elellä, kun ovat yhdessä hankittuja. Vaikka koirista tykkäänkin haluan itse olla päättämässä millainen koira meille tulee.

        Kakaroista kun en edes pidä, niin en myöskään alkaisi lapsenpiiaksi vieraille tenaville


      • hohhoijakkaaaa
        isoisoäiti kirjoitti:

        On sinullakin ajatukset, vai on kiva kun kaikki on jo valmiiksi hankittu, koirat ja lapset.

        On paljon helpompi elellä, kun ovat yhdessä hankittuja. Vaikka koirista tykkäänkin haluan itse olla päättämässä millainen koira meille tulee.

        Kakaroista kun en edes pidä, niin en myöskään alkaisi lapsenpiiaksi vieraille tenaville

        Jos kiinnostuksen kohteellani on koira, en koe, että se olisi valmiiksi hankittu. Miksi kokisin? Koira on otettu itseään varten, ei muita varten, ei kenellekään valmiiksi. Kaikesta sitä kehitellään ongelmia, kun näyttää elämä muuten olevan mallillaan.


      • No toi
        hohhoijakkaaaa kirjoitti:

        Jos kiinnostuksen kohteellani on koira, en koe, että se olisi valmiiksi hankittu. Miksi kokisin? Koira on otettu itseään varten, ei muita varten, ei kenellekään valmiiksi. Kaikesta sitä kehitellään ongelmia, kun näyttää elämä muuten olevan mallillaan.

        elämäänsä vittuuntunut mummeli yhdessä Dh:n kanssa kyllä tekee ongelman vaikka mistä. Älä siitä välitä.


    • Vanhentunutta faktaa

      Minä löysin itselleni naisen, jolla on koira. Molemmat pidämme siitä koirasta, se nukkuukin yöt meidän jalkopäässämme. Veljeni osti tyttöystävälleen koiran, koska tyttöystävänsä halusi sitä. Nuoret miehet eivät todellakaan ota parisuhteessa koirasta pahakseen. Mutta olen huomannut iäkkäämmistä miehistä, että he eivät useinkaan haluaisi koiraa parisuhteeseensa. Kyllä miesten asenne on muuttunut, ennenvanhaa mies päätti saako perheessä olla koira, nykyään nuoret miehet antavat naistensa hankkia koiran jos nainen haluaa.

      • isoisoäiti

        faktasi ei pidä paikkaansa. Ihan kokemuksesta voin tuon kumota ilman perusteluja


      • sori unohdin sut
        isoisoäiti kirjoitti:

        faktasi ei pidä paikkaansa. Ihan kokemuksesta voin tuon kumota ilman perusteluja

        Niin, oletkin ainut ihminen maailmassa, ja juuri sinun kokemuksesi ja tietosi ovat ainoita oikeita...


      • edellinen..,
        isoisoäiti kirjoitti:

        faktasi ei pidä paikkaansa. Ihan kokemuksesta voin tuon kumota ilman perusteluja

        Ihan kokemuksesta voin sanoa, että tuollainen asenne on aivan tyypillistä naisissa. Haukkuvat keskenään miehiä ja ovat olevinaan parempia. Todellisuudessa jokainen nainen yrittää löytää itselleen mahdollisimman varakkaan miehen.


      • edellinen..,.
        edellinen.., kirjoitti:

        Ihan kokemuksesta voin sanoa, että tuollainen asenne on aivan tyypillistä naisissa. Haukkuvat keskenään miehiä ja ovat olevinaan parempia. Todellisuudessa jokainen nainen yrittää löytää itselleen mahdollisimman varakkaan miehen.

        Anteeksi, ei ollut tarkoitus haukkua naisia. Yhtä fiksuja he ovat keskimäärin kuin miehet. Loukkaannuin vain tuosta kommentista miehenä. Anteeksi vielä kerran.


      • Tyttönen isonen
        edellinen..,. kirjoitti:

        Anteeksi, ei ollut tarkoitus haukkua naisia. Yhtä fiksuja he ovat keskimäärin kuin miehet. Loukkaannuin vain tuosta kommentista miehenä. Anteeksi vielä kerran.

        Minä olen 23 v nainen ja myönnän, etten köyhää miestä missään nimessä puolisokseni huolisi. Itse tienaan mitättömän summan kuukaudessa, joten tarvitsen varakkaan miehen.


      • isoisoäiti
        sori unohdin sut kirjoitti:

        Niin, oletkin ainut ihminen maailmassa, ja juuri sinun kokemuksesi ja tietosi ovat ainoita oikeita...

        Todellakin upeeta olla uniikki!


      • Mikäs siinä
        Tyttönen isonen kirjoitti:

        Minä olen 23 v nainen ja myönnän, etten köyhää miestä missään nimessä puolisokseni huolisi. Itse tienaan mitättömän summan kuukaudessa, joten tarvitsen varakkaan miehen.

        vaatimuksia laittaissa jos omaat hyvän pärstän ja kropan etkä sängyssäkään ole kuin mätä lahna.


      • Tyttönen isonen
        Mikäs siinä kirjoitti:

        vaatimuksia laittaissa jos omaat hyvän pärstän ja kropan etkä sängyssäkään ole kuin mätä lahna.

        Olen tottunut ulkoilemaan ja harrastelemaan koirani kanssa halki viikon, joten pari erityistilannetta seksin parissa/viikko saa tulevalle miehelleni riittää. Koira on aina etusijalla.


      • Ts.
        Tyttönen isonen kirjoitti:

        Olen tottunut ulkoilemaan ja harrastelemaan koirani kanssa halki viikon, joten pari erityistilannetta seksin parissa/viikko saa tulevalle miehelleni riittää. Koira on aina etusijalla.

        ...olet tuleva vanhapiika ja ikineitsyt ;D


      • ei ketään
        Ts. kirjoitti:

        ...olet tuleva vanhapiika ja ikineitsyt ;D

        Ketä se haittaisi?


      • Ainakin niitä
        ei ketään kirjoitti:

        Ketä se haittaisi?

        peräkammarin poikia joista mammat joutuu nyt pittään huolen. Saisit muutakin hoidettavaa kuin koirasi. Muista, että jotkut niistä ovat varakasta sukua. =)


      • jaa . .
        Ainakin niitä kirjoitti:

        peräkammarin poikia joista mammat joutuu nyt pittään huolen. Saisit muutakin hoidettavaa kuin koirasi. Muista, että jotkut niistä ovat varakasta sukua. =)

        Eniten taitaa haitata niitä peräkamarin tyttöjen äitejä jotka koutuu pitämään niistä huolta elleivät ole itsekin rakkihulluja.

        Varakkailla on varaa ostaa siivousapua tai mitä tahansa jos tarvitsee. Ihmettelen jos kukaan on niin rahan tai seksin puutteessa, että sen takia rakin ottaisi riesakseen.


      • koiraperheessä
        jaa . . kirjoitti:

        Eniten taitaa haitata niitä peräkamarin tyttöjen äitejä jotka koutuu pitämään niistä huolta elleivät ole itsekin rakkihulluja.

        Varakkailla on varaa ostaa siivousapua tai mitä tahansa jos tarvitsee. Ihmettelen jos kukaan on niin rahan tai seksin puutteessa, että sen takia rakin ottaisi riesakseen.

        Juu, itse olen mieluummin sinkku ja elän koiran kanssa, kuin että ottaisin miehen, joka ei koiraani hyväksy. Rahakas ei myöskään tarvitse olla, rahalla ei saa rakkautta. Sydän paikallaan, se riittää.


    • Mies 25 v

      Naiset puolestaan eivät tunnu tykkäävän siitä, että mies liikkuu jatkuvasti metsissä, maalla ym. luonnon helmassa, vaikka mies haluaisi ottaa aina naisen mukaansa luontomatkalle. Itse viihdyn luonnossa ja olen mies, mutten ole vielä tavannut naista, joka viihtyisi muualla kuin kaupungissa. Kyllä naisissakin on niitä kieroutuneita yksilöitä, jotka eivät suvaitse miesten harrastuksia, vaan yrittävät muuttaa miehen aivan itsensä laiseksi.

      Aina nuo kyselyt on tehty naisia varten miehistä, milloin miehiltä kysytään mitkä ovat ongelmallisia piirteitä naisissa?

      • ei baareista oo

        Olet tainnut etsiä naista vääristä paikoista.Baarin nurkasta ei metsiin ole helppo lähteä.Vaikka aamu neljältä baariruusukin on milteimpä yhtä luonnonkanssa, kustessaan kainostelematta kerrostalon pihanurmelle.Kunto ei kuitenkaan kestä luonnossa samoilua, eikä ketään jaksa kantaa niin suuria eväsjuomia mitkä ruusulle riitäisi.

        Etsippä naista jostain muualta, paikoista joissa alkohooli ei virtaa vuolaana, ja ihmiset ovat enemmän omiaitsejään.


      • mistäpä etsit

        Tähän mennessä en ole tavannut ensimmäistäkään _koiranomistaja_ naista joka ei nauttisi ulkoilusta ja luonnossa liikkumisesta (okei, kaksi kääpiökoiran omistajaa jotka eivät varsinaisesta umpimetsässä rämpimisestä innostu) ja minä sentään olen tavannut aika paljon tälläisiä naisia. Tähän joukkoon mahtuu hyvin, hyvin monen tyyppistä naista ja koiraa eikä monista meistä saisi aitoja kaupunkilaisia tekemälläkään.


    • Filmet

      Ne ukothan on henkisesti sairaita, jos eivät koiran takia hyväksy naista elämäänsä. Koiraviha on ylipäätään surullinen asia. Niin paljon kun koiratkin iloa tuottavat ja kaikki raukat eivät sitä vain näe. Vihaa en ymmärrä, pelkäämisen osittain ymmärrän. Mutta sitä en ymmärrä miksei siihen pelkoon haeta apua, vaan puretaan mm täällä patoutumia.

    • hah hah

      Onpa sinulla mielikuvitusta. Vai että omistushalusta kiinni kun ei halua asua rakin samassa asunnossa ))

    • J.k.

      Ei kyse välttämättä ole mistään omistushalusta. Koira voi olla este parisuhteelle, jos toinen haluaa elää sellaista elämää, mihin koirallinen ei pysty.
      Joitain koiranomistajia koira sitoo enemmän kuin toisia.
      Minua koirani sitoo todella paljon, mutta en parisuhdetta etsikään. Elämäntilanteeni on oma valintani.

    • vapaavalinta :)

      ihan samasta syystä en halua nainen joka on lapsia muun miehen kans en halua koira nainen, onneeks on monta naista ilman kira, se on vain makuasia.

    • Kohtuus kaikessa

      Minulla oli aiemmin koirallinen nainen, jonka annoin jatkuvasti temmeltää koiransa kanssa mielin määrin. Mutta se oli minulle liikaa, että seksin, suutelun, juhla-aterian ym. kuhertelun aikana hän koko ajan lelliskeli koiraa. Minulle ei tullut missään vaiheessa tilaisuutta keskittyä täysillä naiseeni. Hänen mielestään koira koki ulkopuolisuutta samalla, kun olimme vaikkapa sänkypuuhissa ja siksi hän ei edes tuntia suostunut keskittymään vain minuun siirtymättä välissä koiran hoivaamiseen. Tuntui kuin hän ei edes kokenut kiihotusta minusta, kun mietti koko ajan koiraansa. Annoin pakit naiselleni.

      Kyllä nainen saa koiran omistaa ja minäkin tykkään koirista, mutta jos edes tuntia ei voida sängyssä yhteen mittaan kuherrella koiran antaen vain levätä, niin antaa naisen jatkaa omaa elämäänsä. Minäkin haluan tilaisuuksia saada keskittyä myös pelkkään naiseen.

      • Kiitos ja hyvästi

        Jep. Ryhtilike miehet, ei suostuta mihin tahansa. On asioita jotka vaan ovat kynnyskysymyksiä. Minulla on mitta tullut täyteen eukon koiraharrastuksen kanssa. Hyvä että ei ole yhteisiä lapsia, sillä nyt menee lusikat jakoon. Sanoin etten näitä kahta viimeistä koiraa halunnu ja good-bye baby! tarkoitin sitä myös.


      • Kaarinasta päivää

        "Kohtuus kaikessa" = DH

        Eihän se ihan niin mennyt. Sinä olet kypsymätön etkä pystynyt hyväksymään sitä, että nainen jakoi huomiotaan myös koiralleen sen tarpeiden mukaan. Itse olet niin itsekeskeinen, että et missään yhteydessä pysty ajattelemaan kuin itseäsi ja omia tarpeitasi. Nainen jätti sinut sen takia. Siksi häiriköit täällä koirapalstalla vihaten koiria, naisia ja koirallisia naisia.

        Mene ja hautaa itsesi sinne Kaarinan perämetsään.


      • goorkdon
        Kaarinasta päivää kirjoitti:

        "Kohtuus kaikessa" = DH

        Eihän se ihan niin mennyt. Sinä olet kypsymätön etkä pystynyt hyväksymään sitä, että nainen jakoi huomiotaan myös koiralleen sen tarpeiden mukaan. Itse olet niin itsekeskeinen, että et missään yhteydessä pysty ajattelemaan kuin itseäsi ja omia tarpeitasi. Nainen jätti sinut sen takia. Siksi häiriköit täällä koirapalstalla vihaten koiria, naisia ja koirallisia naisia.

        Mene ja hautaa itsesi sinne Kaarinan perämetsään.

        Kuulut niihin naisiin, jotka ovat koirien sokaisemia. Elämän kaikki muu tarkoitus unohtuu ja ihmisten tunteilla ei enää ole väliä. Kun vieressäsi istuva ihminen on menettänyt läheisensä, rapsutat vain koiraasi.


      • noloa
        Kaarinasta päivää kirjoitti:

        "Kohtuus kaikessa" = DH

        Eihän se ihan niin mennyt. Sinä olet kypsymätön etkä pystynyt hyväksymään sitä, että nainen jakoi huomiotaan myös koiralleen sen tarpeiden mukaan. Itse olet niin itsekeskeinen, että et missään yhteydessä pysty ajattelemaan kuin itseäsi ja omia tarpeitasi. Nainen jätti sinut sen takia. Siksi häiriköit täällä koirapalstalla vihaten koiria, naisia ja koirallisia naisia.

        Mene ja hautaa itsesi sinne Kaarinan perämetsään.

        Ottakaapas kaarinalaiset selvää kuka tämä älykääpiö on.

        Kokeile paikkakunnat palstoilla hakua vaikkapa "rakki", löytyy Yhteensä 151369 osumaa, eikä Kaarina taida olla kovinkaan kärjessä. Olet vaan niin tyhmä, että paljastit pelkästään oman asuinkaupunkisi ))


    • anti DH

      Kuule DeeHoo, niinhän sinä luulet. Et ymmärrä oikeaa elämää lainkaan ja olet tuomittu yksinäisyyteen. Olet sen ansainnut. Miltä tuntuu?

    • Me siat, eli miehet

      Naiset eivät osaakaan löytää miehistä muita kuin vikoja. Milloin naiset tajuavat, että miehet ovat luonnostaan erilaisia ja kaipaavat myös naisilta suvaitsevaisuutta. Jos parisuhde purkautuu, naiset löytävät aina syyn vain miehestä.

      • Ne on trolleja

        ...................... milloin koirapalstasta on tullut ihmissuhde- ja minunsukupuolenionparempimuttaainakaikkeensyyllinen-palsta? Lopettakaa, kiitos.

        Omia tyttöys- ja poikuustraumojaan voi purkaa muualla.


      • Me siat, eli miehet
        Ne on trolleja kirjoitti:

        ...................... milloin koirapalstasta on tullut ihmissuhde- ja minunsukupuolenionparempimuttaainakaikkeensyyllinen-palsta? Lopettakaa, kiitos.

        Omia tyttöys- ja poikuustraumojaan voi purkaa muualla.

        Siitähän tässä ketjussa oli kyse, eli miesten surkeudesta ja naisten täydellisyydestä.


      • Ne on trolleja
        Me siat, eli miehet kirjoitti:

        Siitähän tässä ketjussa oli kyse, eli miesten surkeudesta ja naisten täydellisyydestä.

        Minun nähdäkseni täällä vain raipataan kaikkia muita paitsi itseä korville ja silmille. Tuo yksi peelo trolli nyt lukuunottamatta, mutta kommentit ovat tasoa "sairaat miehet purettavat rakeillaan ja naiset nussivat koiriaan kun eivät muilta saa". Siitä ei saa väännettyä kuin yhden sairaan mielen mielipiteen, ei koko ketjun sisältöä... Aloitusviestikin on "koira ei ole parisuhteen este".

        Jotkut näkevät syytöksiä. Toiset muuten vain tasoltaan ala-arvoisen keskustelun.


    • mldlömdf

      Miehet tietävät, että sinkkunaiselle se koira on jonkinlainen rakastaja-lemmikki-hybridi. Eivät kaikki tietysti ole fyysisessä suhteessa koiriensa kanssa, mutta epätervettä se on joka tapauksessa. Ei sellainen ihminen ole kykenevä normaaliin sosiaaliseen IHMISsuhteeseen, joka täyttää elämässään olevia emotionaalisia aukkoja lässyttämällä koiralle ja hakemalla läheisyyttä tästä. Ns. koiraihmiset (ja tarkoitan juuri näitä friikkejä) eivät edes tajua miten sairasta se on. Joku kysyy ihan vakavissaan nettipalstalla että pitäisikö jättää mies kun se ei tule koiran kanssa toimeen tai pitäisikö allerginen lapsi pakottaa elämään koiran kanssa samassa taloudessa kuitenkin. Ei kukaan normaali mies halua lähteä tilanteeseen, jossa oikeasti joutuu edes teoriassa kilpailemaan eläimen kanssa ihmisoikeuksista.

      • 11+5

        No on siinä kyl miehellä päässä vikaa, jos kokee KOIRAN kilpailijaksi, eikä ymmärrä että koira on lemmikki.

        Lemmikistä ei luovuta, jos mahdollinen kumppani ei siitä pidä. Sen sanoo jo järkikin. Onpa kiva sitten jos kumppani vaikka puolen vuoden päästä osoittautuukin täydeksi paskaksi, ja on jo luopunut rakkaasta lemmikistään sellaisen takia. Jos vastapuoli pakottaa luopumaan, on se narsisti ja häiriintynyt.

        En ikinä luopuisi yhdestäkään eläimestäni, en akvaariosta, en selkärangattomista, en koirasta, en mistään muustakaan kumppanin takia. Eläimet ovat minun vastuulla ja minä olen ne ottanut niiden elämän ajaksi, ja siihen myöskin sitoutunut. Jos sitä ei voi mies ymmärtää tai hyväksyä, niin mies ei ole edes tutustumisen arvoinen.


      • 10+5
        11+5 kirjoitti:

        No on siinä kyl miehellä päässä vikaa, jos kokee KOIRAN kilpailijaksi, eikä ymmärrä että koira on lemmikki.

        Lemmikistä ei luovuta, jos mahdollinen kumppani ei siitä pidä. Sen sanoo jo järkikin. Onpa kiva sitten jos kumppani vaikka puolen vuoden päästä osoittautuukin täydeksi paskaksi, ja on jo luopunut rakkaasta lemmikistään sellaisen takia. Jos vastapuoli pakottaa luopumaan, on se narsisti ja häiriintynyt.

        En ikinä luopuisi yhdestäkään eläimestäni, en akvaariosta, en selkärangattomista, en koirasta, en mistään muustakaan kumppanin takia. Eläimet ovat minun vastuulla ja minä olen ne ottanut niiden elämän ajaksi, ja siihen myöskin sitoutunut. Jos sitä ei voi mies ymmärtää tai hyväksyä, niin mies ei ole edes tutustumisen arvoinen.

        Siinähän se onkin, että kaikille koira ei ole lemmikki, vaan lapsen asemassa ja joskus jopa niin, että koira on tärkeämpi kuin se oikea lapsi. Normaali omistaja-lemmikki-suhde on esim. metsämiehillä, joille koira on kumppani ja työtoveri, mutta asuu silti kopissaan pihalla. Tai niillä kaupunkilaisilla, jotka kantavat vastuunsa omistajina ja vievät purevan koiran piikille ennen kuin se käy lapsen kimppuun. Epänormaalia sen sijaan on se, että otetaan riskejä kun se oma pikku kultamussukka (=koira) on niin lutuinen, ettei sitä voi lopettaa vaikka se on jo osoittanut merkkejä aggressiivisuudesta perheen vauvaa kohtaan. Kummastakin tapauksesta tiedän esimerkin.

        Koira on eläin ja vaikka se onkin lemmikki, ei se ole ihmisen kanssa tasa-arvoinen perheenjäsen. Ei koskaan. Tämä ymmärrettiin ennen vanhaan itsestäänselvästi, mutta nykyään ollaan niin vieraantuneita luonnosta, että moni ei tajua sitä eroa.


      • sertinkanssa
        10+5 kirjoitti:

        Siinähän se onkin, että kaikille koira ei ole lemmikki, vaan lapsen asemassa ja joskus jopa niin, että koira on tärkeämpi kuin se oikea lapsi. Normaali omistaja-lemmikki-suhde on esim. metsämiehillä, joille koira on kumppani ja työtoveri, mutta asuu silti kopissaan pihalla. Tai niillä kaupunkilaisilla, jotka kantavat vastuunsa omistajina ja vievät purevan koiran piikille ennen kuin se käy lapsen kimppuun. Epänormaalia sen sijaan on se, että otetaan riskejä kun se oma pikku kultamussukka (=koira) on niin lutuinen, ettei sitä voi lopettaa vaikka se on jo osoittanut merkkejä aggressiivisuudesta perheen vauvaa kohtaan. Kummastakin tapauksesta tiedän esimerkin.

        Koira on eläin ja vaikka se onkin lemmikki, ei se ole ihmisen kanssa tasa-arvoinen perheenjäsen. Ei koskaan. Tämä ymmärrettiin ennen vanhaan itsestäänselvästi, mutta nykyään ollaan niin vieraantuneita luonnosta, että moni ei tajua sitä eroa.

        Siinä se raja menee, koira on eläin, varsin alkukantainen ja usein tyhmäkin, mutta onko omistajahieho vielä tyhmempi, kun ei sitä tajua? Monet koiraihmiset ovat narsisteja, jotka eivät pärjää muiden ihmisten kanssa,koska ihmiset eivät tottele heidän oikkujaan yhtä kärsivällisesti kuin alistetut koirat.


      • Luupää......
        sertinkanssa kirjoitti:

        Siinä se raja menee, koira on eläin, varsin alkukantainen ja usein tyhmäkin, mutta onko omistajahieho vielä tyhmempi, kun ei sitä tajua? Monet koiraihmiset ovat narsisteja, jotka eivät pärjää muiden ihmisten kanssa,koska ihmiset eivät tottele heidän oikkujaan yhtä kärsivällisesti kuin alistetut koirat.

        Kuuleppa nyt, älä sinä tunge nokkaasi joka paikkaan. Ota ne sun koiravihanlievennyspillerisi ja hautaudu peiton alle karkuun pahaa maailmaa!

        Ps. Koirat on viisaita, kuten suurin osa omistajistakin. Ei muutama mätä tee koko sadosta huonoa. Minäkään en vihaa ihmisiä vaikka dog hater ihan läpimätä onkin.


      • 2+8
        10+5 kirjoitti:

        Siinähän se onkin, että kaikille koira ei ole lemmikki, vaan lapsen asemassa ja joskus jopa niin, että koira on tärkeämpi kuin se oikea lapsi. Normaali omistaja-lemmikki-suhde on esim. metsämiehillä, joille koira on kumppani ja työtoveri, mutta asuu silti kopissaan pihalla. Tai niillä kaupunkilaisilla, jotka kantavat vastuunsa omistajina ja vievät purevan koiran piikille ennen kuin se käy lapsen kimppuun. Epänormaalia sen sijaan on se, että otetaan riskejä kun se oma pikku kultamussukka (=koira) on niin lutuinen, ettei sitä voi lopettaa vaikka se on jo osoittanut merkkejä aggressiivisuudesta perheen vauvaa kohtaan. Kummastakin tapauksesta tiedän esimerkin.

        Koira on eläin ja vaikka se onkin lemmikki, ei se ole ihmisen kanssa tasa-arvoinen perheenjäsen. Ei koskaan. Tämä ymmärrettiin ennen vanhaan itsestäänselvästi, mutta nykyään ollaan niin vieraantuneita luonnosta, että moni ei tajua sitä eroa.

        Normaali omistaja-lemmikki -suhde on myös lukuisilla tavallisilla lemmikinomistajilla, asuivatpa missä hyvänsä.

        Minulle lemmikkini ovat tärkeämpiä kuin vieraat ihmislapset. Se ei ole mitään sairasta, vaan välittämistä. Välitän toki lapsistakin, mutta koska lemmikkini ovat minun ja minun vastuullani täysin, ovat ne minulle tärkeämpiä. Omia lapsia minulla ei toistaiseksi vielä ole. Jos niitä joskus siunaantuu, niin ei meiltä lemmikit katoa mihinkään, ellei ole jokin pakottava tekijä, kuten lapsen allergia tai sairaus.

        Mutta ymmärrän mitä ajat takaa; olen itsekin törmännyt ihmisiin, joille lemmikki on kuin lapsenkorvike. Liika inhimillistäminen vaan pilaa eläimen.


      • 9+3
        sertinkanssa kirjoitti:

        Siinä se raja menee, koira on eläin, varsin alkukantainen ja usein tyhmäkin, mutta onko omistajahieho vielä tyhmempi, kun ei sitä tajua? Monet koiraihmiset ovat narsisteja, jotka eivät pärjää muiden ihmisten kanssa,koska ihmiset eivät tottele heidän oikkujaan yhtä kärsivällisesti kuin alistetut koirat.

        Hyvin monet koiranomistajat ovat sosiaalisia ja empaattisia, eivät lainkaan narsistisia. Sen sijaan sinun naurettava vihasi on narsistista, kun vaadit vain itsesi tähden naurettavia asioita, mm. koirat pois kaupungeista ja muuta älytöntä, josta on vain sinulle niin merkittävää haittaa, että olet valmis jopa tappamaan koiria. Et näe maailmassa muuta kuin itsesi.
        Koiraihmiset tulevat muiden ihmisten kanssa yhtä hyvin toimeen kuin muutkin normaalit ihmiset. Huonoiten toimeen tulevat sinun kaltaiset narsistihörhöt, kuten kaikki on sen tällä palstalla kokenut.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe