Aurinkolasit vauvalle?

aurinkovauva

Mistä olette ostaneet vauvalle aurinkolasit? Käykö sellaiset marketin lasit vai tulisiko ne ihan jostain silmälasiliikkeestä ostaa? Prismassa ainakin oli joitakin aurinkolaseja..
Meillä vauva siis 6kk ikäinen. Nyt kevääntullen ollaan aika paljon pihalla ja nyt kun vauvaa voi alkaa rattaissakin istuttaa, tulisi aurinkolasit olla. Mietin siis, että onko sillä mitään väliä, että ostaako ne liikkeestä vai marketista.

9

2306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65jts

      On sillä vissi ero onko ne marketista vai liikkeestä. Tai ainakin oman kokemukseni mukaan. Mulla on arat ja kuivat silmät, eikä marketin halppislasit tehoa yhtä hyvin auringonsäteisiin/ valoon, kuin liikkeestä ostetut. Kauan olin toista mieltä asiasta, mutta kerran sitten investoin kunnon arskat, kun autossa oli aina ongelmia ja ne ongelmat loppu siihen.

      Lapsilleni olen ostanut julbot (?), mutta tuo isompi neiti tykkää enemmän pitää niitä marketin halppislaseja, jotka pappa on ostanut.

    • oma valintas on

      Öö.

      Mites kun ollaan satoja vuosia pärjätty ilman laseja.

      Nää lasten lasit ovat vasta muutaman vuoden olleet muodissa.

      Toki se on miljardibisnes ja tyhmät maksaa.

      Etelässä kukaan ei käytä laseja eikä ole koskaan käyttäneet.

      Käyttääkö kukaan enää omaa järkeään?

      • On tarpeellista

        Joo. Satoja vuosia on pärjätty ilman muitakin apuvälineitä ja esim. antibiootteja, mutta se ei tarkoita etteikö kehitys olisi hyvästä. Eihän niitä laseja ennen tarvittu, kun kuolema korjasi suurimman osan ihmisistä niin ajoissa, ettei mitään kaiheja sun muita ehtinyt silmiin kehittyä. Nykyään ihmisten elinikä on niin paljon pidempi, että silmien suojaamattomuus lapsuudessa nostaa esimerkiksi juuri kaihiriskiä vanhuudessa. UV-säteily läpäisee lapsen herkän linssin helpommin kuin aikuisen, joten silmien suojaaminen on todellakin tarpeen. Lisäksi nykyään UV-säteily on voimakkaampaa otsonikadon takia. Mutta jos et viitsi asiaa ajatella pidemmälle, niin jätä toki suojaamatta.


      • oma valintas on
        On tarpeellista kirjoitti:

        Joo. Satoja vuosia on pärjätty ilman muitakin apuvälineitä ja esim. antibiootteja, mutta se ei tarkoita etteikö kehitys olisi hyvästä. Eihän niitä laseja ennen tarvittu, kun kuolema korjasi suurimman osan ihmisistä niin ajoissa, ettei mitään kaiheja sun muita ehtinyt silmiin kehittyä. Nykyään ihmisten elinikä on niin paljon pidempi, että silmien suojaamattomuus lapsuudessa nostaa esimerkiksi juuri kaihiriskiä vanhuudessa. UV-säteily läpäisee lapsen herkän linssin helpommin kuin aikuisen, joten silmien suojaaminen on todellakin tarpeen. Lisäksi nykyään UV-säteily on voimakkaampaa otsonikadon takia. Mutta jos et viitsi asiaa ajatella pidemmälle, niin jätä toki suojaamatta.

        Ei meillä ole mitään otsonikatoa ja se harmaakaihi tulee vasta 80v, jos edes elää niin kauan, joten lasit ovat turhaa rahastusta.

        Harmaakaihi leikataan ja taas on kaikki hyvin.


      • On tarpeellista
        oma valintas on kirjoitti:

        Ei meillä ole mitään otsonikatoa ja se harmaakaihi tulee vasta 80v, jos edes elää niin kauan, joten lasit ovat turhaa rahastusta.

        Harmaakaihi leikataan ja taas on kaikki hyvin.

        Kuule, kyllä se kaihi voi tulla paljon aiemminkin. Ja ihan todella olet sitä mieltä, että koska kaihi voidaan leikata, niin ei trvitse suojata silmiä? Juuuuust...


    • Kyllä aurinkolaseille!

      Meillä on useammat lasit meidän 7kk vanhalla. Kahdet on ostettu liikkeestä ja parit marketista. Minusta ne liikkeestä ostetut istuvat paremmin meidän lapselle, marketista ostetut eivät pysy päässä. Toisissa liikkeestä ostetuissa laseissa on kuminauha. Eiväthän ne kovin hyvännäköiset ole, mutta niitä lapsi ei kisko itse päästään. Täällä oli keskustelua, ovatko lasit tarpeellisia. Itse uskon kyllä niiden suojaavan uv-säteiltä ja uskon liikkeestä ostettujen olevan paremmat. Vaikkei uskoisikaan niiden suojaavan silmiä on minusta ilkeää laittaa vauva kirkkaaseen auringonpaisteeseen ilman silmien suojaa, kamalaa katsoa kun toinen siristää. Kukin omalla tyylillään tietenkin..

      • 11+6

        Mie tilasin 7kk ikäselle pojalleni Hattentatista BabyBanzit, ne sopi sille kyllä tosi hyvin ja mustina ei eea näyttäneet niiltä typeriltä uimalaseilta :) Hinta oli sopiva ja lapsi tykkää!


    • minävaan403t

      Mun mies löysi kirpparilta jotkut kidz banzit. Ensimmäinen meidän lapsista jolla on nyt 7kk ikäisenä aurinkolasit. Ei tykkää ja ottaa heti pois mutta tulipa ostettua kun kerrankin oli varaa. Maksoikohan pari euroa:D Jos sillä säästöllä vois ostaa vaikka toiselle lapselle ihan uutena joskus polkupyörä kypärän tai sitten ihan vaikka lohta joskus ruokapöytään.

    • julbot hvät

      meillä on julboista tykätty..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe