Suomalainen maustekauppa basaareilla

tuliaiset :)

Ataturkkia satamaan päin mentäessä ja sen puolella katua (bazaareille mentäessä), kulmassa intersport. Niin siitä mäkeä alas, siellä sijaitsee suomalainen Alin maustekauppa. Tuoreita ja hyviä tuotteita. Antoi paljon alennuksia ja kaupanpäällistuotteita. Laaja valikoima teetä, mausteita, turkish delighteja ym. tuliaisiaiksi sopivia tuotteita. Suomeksi voi asioida. Suosittelen paikkaa.

26

2803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävijä

      En käynyt kyseisessä paikassa mutta näin sen ennen lähtöä ulkopuolelta.

      Voin kyllä suositella, että kannattaa ostaa mausteita ja teetä tuliaisiksi Turkista, sillä jos itse ne voi vielä valikoida, löytyy kyllä todella hyviä mausteita ja teetä. Turkish delightien osalta kannattaa noudattaa samaa kaavaa kuin käsin tehdyn suklaan kanssa, eli ostaa mahdollisimman tuoretta, jos haluaa makuelämyksiä.

    • Alanyassa asuva

      Putiikki on varsinainen turistirysä. Hurjat hinnat ja laatu mitä sattuu. Aitoja turkkilaisia maustekauppoja löytyy Ataturk kadun ja 25 kadun välistä basaarien takaa. Hinnat murto-osan ja taatusti aitoa tavaraa.

      • 5-18

        Ei todellakaan kannata ostaa mausteita tästä kaupasta. Mene kauppahalliin, niin saat paljon halvemmalla ja valikoimakin on parempi.
        Olen käynyt Alin kaupassa kuuntelemassa "vääryyksiä" ja toisten kauppiaiden mollaamisia, mutta en mene enää.


    • tomppaaja

      Aina ihmetellyt, että mikä siitä tekee suomalaisen? Ilmeisesti se terveterve-tason Suomen kilei, jota varsin epämääräinen kauppias osaa.

      • ei komppaaja

        tom jones asialla? tietää kaiken kaikesta. ja aina halveksimassa toisten kielitaitoa. niin suomalaisten kuin kaikkien muidenkin. ja kaikki turkkiin liittyvä (ihan kaikki) on epämääräistä, vähintäänkin. lisää samanlaisia adjektiivejä muissa 500 viestiä tavoittelevissa ketjuissa.


      • tomppaaja
        ei komppaaja kirjoitti:

        tom jones asialla? tietää kaiken kaikesta. ja aina halveksimassa toisten kielitaitoa. niin suomalaisten kuin kaikkien muidenkin. ja kaikki turkkiin liittyvä (ihan kaikki) on epämääräistä, vähintäänkin. lisää samanlaisia adjektiivejä muissa 500 viestiä tavoittelevissa ketjuissa.

        Täällä on vastaavanlainen ketju First Alanya kiinteistövälitysliikkeestä, jonka tyytyväisen aloittajan hymy on varmaakin jo nyttemmin hyytynyt. Tämänkin viestin aloittajanoviisi varmaan tulee huomaamaan, kuinka naiivi ja epärealistisen sinisilmäinen hänenkin aloitus oli.


      • osaako ne muuta??
        ei komppaaja kirjoitti:

        tom jones asialla? tietää kaiken kaikesta. ja aina halveksimassa toisten kielitaitoa. niin suomalaisten kuin kaikkien muidenkin. ja kaikki turkkiin liittyvä (ihan kaikki) on epämääräistä, vähintäänkin. lisää samanlaisia adjektiivejä muissa 500 viestiä tavoittelevissa ketjuissa.

        Joko piti tämäkin viestiketju tulla pilaamaan.Eikö turkinfanit osaa oikeesti muuta ,kuin haastaa riitaa.


      • visiteeraaja

        Noin 30 vuotta sitten ihmettelin Rodoksella Vävypojan viinakauppaa, mutta kyseessä pelkkä markkinointi. Onhan meilläkin kreikkalaisia ja italialaisia ravintoloita, joilla ei ole mitään , ainakaan kielellistä osaamista ko maiden kanssa, sama asia venäläisten ravintoloiden kanssa ainakin Hesassa.

        Alanyassa käy paljon suomalaisia ja heimoveljiä tuo kauppa kuhiseekin, sikäli mikäli on edes enään pystyssä.


      • visiteeraaja

        Luonnollisesti mainoskikka vrt Vävypojan viinakauppa Rodoksella. On meilläkin paljon italialaisia, kreikkalaisia,venäläisiä ravintoloita etc, joissa ei edes puhuta noiden maiden kieliä.. Aasialaiset ravintolat ovat yllättävän hyvin pysyneet aasialaisessa henkilökunnassa, toki muita ongelmia löytynee.


    • alanyafani

      Alanyaa ja Turkkia fanitan, mutta tuota kauppaa en suosittele. Myyjät tulee liikaa iholle, varsinkin jos liikkeellä yksinäinen nainen tai vain naisia. Jotkut siitä flirtistä pitää, kaikki eivät.

      Alanyassa on paljon asiallisia kauppoja ja kauppiaita, joten miksi ostaa tällaiselta helppoheikiltä mitään joka yrittää vikitellä naisia?

    • alanyan reissaaja

      Meille kerrottiin viime syksynä alanyan reissulla että se mies joka myy näitä mausteita niin huijaa. Ja me ostettiin mausteet kauppahallista ja kyllä, olivat paljon halvempia.

      • kari e.

        ei ali huijaa hyvää tavaraa myy rehdisti.eikä mikään tetve,terve hemmo ,ali puhuu parempaa suomea kuin moni suomalainen. on opiskellut suomessa kiinteistöalaa. voit myös ostaa tai vuokrata asunnon alin avustamana.


      • sdsdsd
        kari e. kirjoitti:

        ei ali huijaa hyvää tavaraa myy rehdisti.eikä mikään tetve,terve hemmo ,ali puhuu parempaa suomea kuin moni suomalainen. on opiskellut suomessa kiinteistöalaa. voit myös ostaa tai vuokrata asunnon alin avustamana.

        Noin niinku yleisellä tasolla: rumakin turkkilainen pystyy rikkomaan suomalaisia avioliittoja, kun on vaan ilkeä luonne.


      • penelope2
        kari e. kirjoitti:

        ei ali huijaa hyvää tavaraa myy rehdisti.eikä mikään tetve,terve hemmo ,ali puhuu parempaa suomea kuin moni suomalainen. on opiskellut suomessa kiinteistöalaa. voit myös ostaa tai vuokrata asunnon alin avustamana.

        Kaikkea ne idiootit uskookin mitä tarinaa kerrotaan...


    • visiteeraaja

      Mielestäni Ali oli rehti kaveri, hänen suomenkielensä oli kyllä heikko ja kertoi olevansa Itä-Turkkilaisesta suur perheestä ja käyneensä vain neljä vuotta koulua.Oli ollut Suomessa Otaniemessä jollekkin ulkolaisille tarkoitetulla kurssilla.

      Ystäväni sairastui hieman vaikesti ja jäi sinne kansainväliseen sairaalaan sydänvaivojen vuoksi. Ali kuljetti minua 63V ja vielä vähän iäkkäämpää rouvaa, joka asui samassa hotellissa kanssani satoja kilometrejä ja näytti paikkoja ja kauniita kyliä, tosin esitteli samassa muutamia kivan näköisiä asuntoja.

      Jotenkin ymmärsin hänen olevan kytköksissä Heikkiin, jolla on baari siellä ja asuu Suomessa Riihimäellä, koska Heikki varmisti minulta olinko nähnyt tiettyjä asuntoja. Maksoimme auton tankkaamisen, koska bensa oli siellä tosi kallista.

      Ali oli hyvin kohtelias ja antoi paljon tavaraa kaupastaan ja itse ostin yhden oliivirasva tuubin. Toki se oli "turistirysä", mutta siisti mielestäni.Sain molemmista miehistä ihan miellyttävän käsityksen ja kävin Hesassa asuntomessuilla Heikkiä tapaamassa ja kerroin päätyneeni ostamaan asunnon Espanjasta, kun saan Pärnun asuntoni myytyä ja minulla on sukulaisia Espanjassa.

      Ilmeisesti maustekauppa, joka ei hänen mukaansa mennyt hyvin (yllätys, yllätys) on lopetettu.

      Suomalaisten käyttäytymisessä, koskee onneksi vain pientä osaa turisteja, on toivomisen varaa. Joku oli kirjoittanut aivan painokelvottomia lauseita umpiturkkilaiselle basaarimyyjäle. Häpesin ja menkää ihmeessä Ranskaan tai Sveitsiin Elvisteleen. Maassa maan tavalla tai sieltä pois.

      • markee1

        Milloin maustekauppa on lopetettu,ainakin toukokuussa oli vielä samalla paikalla kuin ennenkin, eikä edes puhunut lopettamisesta.Asiakkaita kävi tosi paljon sillä aikaa kun siinä hetken juttelimme.


      • visiteeraaja
        markee1 kirjoitti:

        Milloin maustekauppa on lopetettu,ainakin toukokuussa oli vielä samalla paikalla kuin ennenkin, eikä edes puhunut lopettamisesta.Asiakkaita kävi tosi paljon sillä aikaa kun siinä hetken juttelimme.

        Minulla ei sorry ole tietoa, se oli arvaus, koska mainosta ei enään ole netissä. Näin Heikin pohjoismaiden suurimmilla pohjoismaisilla asuntomessuilla standilla , mutta en kehdannut kysyä. Toivottavasti kauppa on ja pysyy.Aikaisemminhan sitä mainostettiin hyvinkin paljon. Olen tosi pahoillani, jos olen antanut omien johtopäätöksieni takia väärää tietoa.

        Olin hämmentynyt kun Heikki tunsi minut ja suhtautui tuttavallisesti. Kävin hänen paikassaan syömässä pari kertaa ja siinä vaihdoimme silloin muutaman sanan.


      • visiteeraaja
        visiteeraaja kirjoitti:

        Minulla ei sorry ole tietoa, se oli arvaus, koska mainosta ei enään ole netissä. Näin Heikin pohjoismaiden suurimmilla pohjoismaisilla asuntomessuilla standilla , mutta en kehdannut kysyä. Toivottavasti kauppa on ja pysyy.Aikaisemminhan sitä mainostettiin hyvinkin paljon. Olen tosi pahoillani, jos olen antanut omien johtopäätöksieni takia väärää tietoa.

        Olin hämmentynyt kun Heikki tunsi minut ja suhtautui tuttavallisesti. Kävin hänen paikassaan syömässä pari kertaa ja siinä vaihdoimme silloin muutaman sanan.

        Tosin käytännössä on loppunut ainakin suomalaisten osalta. Kaikki jo tietää, mistä on kysymys...


    • nähnyt silmin

      ALİ JA HEİKKİ ... Kuinka paljon rahaa he antavat sinulle. mainontaa, koska sitä ei voi tehdä ilmaiseksi. alanyaan suurin roisto mollemat he ovat :-) ja Lisäisin Ali kirjoitta yli 60 rouvalla rakkauskirje ja kerro antaisi kaikenlaisia ​​palvelun :-) ja heikkile perus asia adoptiivilapsi. surullinen elämäntarina...

      • visiteeraaja

        OHHOH, no luulisi siinä suomenkielen karttuvan, Itse en ole päässyt tuolle listalle.
        Aikamoista mollausta nimimerkillä. He eivät maksa minulle mitään, mutta itse kyllä huolehdin kuluistani lähinnä Alille. Lomani olisi jäänyt hotellin altaalla loikoilemiseksi, jos en olisi sattunut menemään toisten ryhmälaisten kanssa maustekauppaan.

        Toki ymmärsin, että heidän intresseissään oli asunnon kauppaaminen. Villit asuntokauppaajat hieman ihmetyttivät, sillä asuntokauppaa siellä yritti tehdä kaikki.

        Aikaisemmin olin käynyt Antalyassa ja Marmariksessa, mutta Alanya vei voiton.Edellisistä reissuistani oli ainakin 20 vuotta, koska olin päättänyt etten mene Turkkiin, mutta ilman mitään ennakko-odotuksia matka oli kiva.

        En tiedä mistä maasta olet, koska kirjoitutaitosi on todella heikko ja täynnä virheitä. Älä kuitenkaan viitsi vaivautua haukkumaan aivan yrittäviä ja mukavia miehiä Alanyan suurimmiksi roistoiksi.Noin katkeralla asenteella teet hallaa ennenkaikkea itsellesi.


    • japeross

      vieläkö kyseinen maustekauppa on olemassa?

    • 5506

      Oli ainakin toukok.tänä vuonna kun kävin Alanyassa viimeksi.

    • YäkHome

      Homeisia mausteita myyvät.
      Ei jatkoon!

    • Asukki

      Olkaa tarkkana siinä kaupassa.
      Jos pyydät jotain pakettiin. Hän vie sinut kellokauppias katsomaan kelloja. Toinen mättää tavaraa pakettiin. Toki niitä ei tarvitse ostaa, mutta moni menee halpaan. Kiertäkää, jos ei rohkeutta kieltäytyä valmiista paketista. Mausteet saa kolmanneksen hänen hinnoistaan monesta paikasta.

      • 852963

        Aika helppoa, kun koko maustekauppaa ei ole enää olemassakaan!


    • Vttumitäidiotteejatäällä

      Hmmm, miten ihmeessä satuin sitten näkemään Alin suomalainen maustekaupan muutamia päiviä sitten? Besserwisserit kertovat täällä totuuksiaan. Sanottakoon vielä etten ole käynyt kaupan sisälllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe