Pieniä eläinlapsia, kiinnostaako katsella?

muorikka...

44

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on toi lintu-juttu jo.
      Jätettiinkö sinut siellä yksin?

      H.

      • ihmetellen.

        Mitä saat ikuisella vastahakoisuudellasi?

        Sydämeesi hyvän olon? Toivottavasti.


      • muorikka...

        Ei ole jätetty yksin. Kyllä tänne lintujutun lisäksi mahtuu yksi komeista ja jo melkein sukupuuttoon kuolleesta tiikerilajista katsottava livejuttu!

        On täällä paljon turhempaakin tarinaa, tällä palstalla. Tämmönen, ihanista eläimistä kertova kuva, tuo mielihyvää katsojalleen.


      • kakskaksvitonen

      • muorikka... kirjoitti:

        Ei ole jätetty yksin. Kyllä tänne lintujutun lisäksi mahtuu yksi komeista ja jo melkein sukupuuttoon kuolleesta tiikerilajista katsottava livejuttu!

        On täällä paljon turhempaakin tarinaa, tällä palstalla. Tämmönen, ihanista eläimistä kertova kuva, tuo mielihyvää katsojalleen.

        "muorikka..."

        Minulla on mielessä neljä muuta.
        Laitanko ne Korkea-saari sivuille vai tänne?
        Kolmella kaverilla on myös linnun-pönttökamera.
        Kyllä minusta eläimet pitää olla yhdessä aloituksessa.
        En kannata tolkutonta hölmöyttä.

        H.


      • hunksz
        ihmetellen. kirjoitti:

        Mitä saat ikuisella vastahakoisuudellasi?

        Sydämeesi hyvän olon? Toivottavasti.

        "ihmetellen."

        Minä en ole vasta-hakoinen koskaan.
        Minä kommentoin.
        Ja kommenttini kehityy sen mukaan mihin kommentoin.
        Jos joku harmistuu kommentistani, pitää hänen lukea oma kommenttinsa toiseenkin kertaan.

        Minä haluan Koti-Koiran-nahka-rukkaset.
        Tuntuuko sinusta nyt vasta-hakoiselta?
        Entä sydämesi?

        H.


      • elävät kuvat
        hunksz kirjoitti:

        "muorikka..."

        Minulla on mielessä neljä muuta.
        Laitanko ne Korkea-saari sivuille vai tänne?
        Kolmella kaverilla on myös linnun-pönttökamera.
        Kyllä minusta eläimet pitää olla yhdessä aloituksessa.
        En kannata tolkutonta hölmöyttä.

        H.

        Kuuluuhan ihminenkin eläin lajiin ja ihmisiä kuvataan liian paljon



      • Å:)

      • Å:) kirjoitti:

        Mee sinne kyllä ihmiset ruokkii sinua pähkinöillä

        "Å:)"

        Jaa näille hampaille?
        Kyllä minä edellytän enemmän hellyyttä.
        Olikos se viime vuonna, kun lopettivat jonkun harmaa-vaippaisen ennen aikojaan.

        H.


      • JOS yrittäisit
        hunksz kirjoitti:

        "muorikka..."

        Minulla on mielessä neljä muuta.
        Laitanko ne Korkea-saari sivuille vai tänne?
        Kolmella kaverilla on myös linnun-pönttökamera.
        Kyllä minusta eläimet pitää olla yhdessä aloituksessa.
        En kannata tolkutonta hölmöyttä.

        H.

        MIKSI sitten kirjoitat tänne AINOASTAAN sellaista. Olen nähnyt vuosien varrella varmaan kaksi poikkeusta, jotka vahvistavat säännön. Osaatko muuta?


    • :))

      Ihnan ihania pikkikissejä.

    • mimmimummi*

      Onkohan tuo sama emoleopardi joka viimeksikin.....jäin ihan koukkuun niitä katselemaan silloin....pentuja oli silloinkin kolme....ja kaikilla omat persoonalliset piirteensä....siis luonteessa...käyttäytymisessä...

      • muorikka....

        Tässä taas katselen tyttären luona noita pieniä mönkiäisiä. En ole varma, onko saman emon pentuja kuin tässä taannoin. Jossakin oli näiden kaverusten emon ja isän nimet, liekö emo ollut joku Darla vai mikä, en muista tarkkaan.

        Täälläkin on kolme kissaa, jo kaksi vanhaa ja yksi vielä nuori Viiru-katti.


    • Hei kun keikuskelen

      Voi kiitos "muorikka..."

      Sämpylä kourassa istahdin koneen äärelle, avasin palstan ja kah mitä mun silmäni näkivätkään. Eka aloitus framilla, jossa otsikkona "Pieniä eläinlapsia, kiinnostaako katsella?"
      Ihan lämmin aalto pyyhkäisi kehoni iholla ja tottakai täytyi aloitus avata.

      Pitkästä aikaa tämä tuttu "jellona" . Kyllä, alanpahan sitäkin seuraamaan, kuten monia muitakin kameroita. Eestin metsäkameran Karhuja on ollut kiva seurata.

      Hulluna oon kaikkiin eläimiin.
      Eläimet ovat niin aitoja, mitä ei läheskään aina voi sanoa ihmisistä.

      "Katso mitä tahansa eläintä, kissaa, koiraa, lintua tai jotakin isoa otusta eläintarhassa, puumaa tai kirahvia. Sinun täytyy toki huomata, että ne kaikki ovat aitoja, ettei yksikään niistä ole neuvoton tai hämillään. Kaikki ne tietävät, mitä niiden pitää tehdä, miten niiden pitää käyttäytyä. Ne eivät tahdo sinua imarrella, eivät pyri tekemään vaikutusta sinuun. Ei mitään teatteria. Ne ovat täsmälleen sitä mitä ovat --niin kuin kivi tai kukka tai tähti taivaalla.
      Ymmärrätkö sinä? "

      Hermann Hesse: Arosusi

      • muorikka...

        Niin "Hei kun keikustelen", eläimet ovat aitoja itsejään. Eivät osaa teeskennellä tai esittää muuta kuin ovat.

        Lähes kaikki eläimen lapset ovat pienenä niin söpöjä. Näin vanhempana muorina olen tykästynyt eläimiin vielä enemmän kuin nuorempana, jolloin elämässä oli niin paljon muuta ajateltavaa ja huolehdittavaa.


      • Hei kun keikuskelen
        muorikka... kirjoitti:

        Niin "Hei kun keikustelen", eläimet ovat aitoja itsejään. Eivät osaa teeskennellä tai esittää muuta kuin ovat.

        Lähes kaikki eläimen lapset ovat pienenä niin söpöjä. Näin vanhempana muorina olen tykästynyt eläimiin vielä enemmän kuin nuorempana, jolloin elämässä oli niin paljon muuta ajateltavaa ja huolehdittavaa.

        Joo, eläinvauvat ovat niin niin niin suloisia. Aivan ihania. Oli sitten kyse mistä eläimestä tahansa. Esimerkiksi Virtahepovauvat, heh heh heeeeee, voiko olla hellusempia.:)

        Ja ihan pikku koiranpennun kuono. Että ne koirulien kuonot tuoksuvat hyvälle.

        Pitäis valmistaa koiranpentujen kuonontuoksu-hajuvettä niille ihmisille, jotka ovat eläinrakkaita, niin toiset eläinrakkaat ihmiset sitten jo kaukaa nuuhkis, että tos kulkee ihiminen, joka on kans eläinrakas.:)


    • kissinkassin

      Saisipa tuollaisen kissanpojan, ja vielä kun se pysyisi noin pienenä.

    • muorikka...

      Kävin taas kurkistamassa. Mikä ihana rauha ja elo vallitsee tuolla pesässä. Poikaset ovat tissillä ja emo siinä nukkuu.

      Kasvavat kovasti nuo pienet tiikerin pennut. Kohta alkavat jo leikkiä.
      Piti tämä tänne kirjottaa, vaikka kaikki eivät pidäkään näistä jutuista, mutta mitä siitä :).

      Itse lähden kohta ulos pienelle lenkille, kun on niin kaunis sää.

      • Hei kun keikuskelen

        "muorikka"

        Kirjoita sinä vaan, vaikka sormet savuten, ei sitä koskaan kuitenkaan voi kaikkien mieleisiä asioita naputella.

        Nuo pennut on toden totta suloisia. Sitten kun kasvavat pikkusen enemmän, niin on enemmän seurattavaa.

        Kaunis sää on täälläkin. Ehkä hivenen verran voisi tuulla vähemmän, mutta menee se näinkin.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "muorikka"

        Kirjoita sinä vaan, vaikka sormet savuten, ei sitä koskaan kuitenkaan voi kaikkien mieleisiä asioita naputella.

        Nuo pennut on toden totta suloisia. Sitten kun kasvavat pikkusen enemmän, niin on enemmän seurattavaa.

        Kaunis sää on täälläkin. Ehkä hivenen verran voisi tuulla vähemmän, mutta menee se näinkin.

        "Hei kun keikuskelen"

        Eiks tää ollukkaan mulle?
        Kun alkoi tuntumaan niin tutulta...

        H.


      • Mun vuoro
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Eiks tää ollukkaan mulle?
        Kun alkoi tuntumaan niin tutulta...

        H.

        Älä etuile


      • Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Eiks tää ollukkaan mulle?
        Kun alkoi tuntumaan niin tutulta...

        H.

        "hunksz"

        Noku ei ollut sulle.

        Voin mä sullekin jotakin viserrellä, jos keksit jotakin inspiroivaa.
        Emmäää muuten.

        Jos jotakin naputtelet, niin ei mitää hermoille menevää plaatua,
        sillä tietokoneeni vetelee mitä vetelee, ja sivun aukeamiseen menee noin 15 minsaa. Ei kivaa. Kone myös huutaa ku hullu.
        Kiva istua täs hitauden keskellä.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "hunksz"

        Noku ei ollut sulle.

        Voin mä sullekin jotakin viserrellä, jos keksit jotakin inspiroivaa.
        Emmäää muuten.

        Jos jotakin naputtelet, niin ei mitää hermoille menevää plaatua,
        sillä tietokoneeni vetelee mitä vetelee, ja sivun aukeamiseen menee noin 15 minsaa. Ei kivaa. Kone myös huutaa ku hullu.
        Kiva istua täs hitauden keskellä.

        "Hei kun keikuskelen"

        Joillekin pitäisi riittää piano.
        Jos heillä on tieto-konekin, pitäisi heidän katsoa, kuinka täynnä kova-levynsä on.
        Sormillakin kun on rajansa.

        Oli se mullekin, älä nyt ees yritä.
        Hän ei sitten pahemmin....
        Laittaa vain musiikkia.
        Siihen alku-peräiseen.

        H.


      • Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Joillekin pitäisi riittää piano.
        Jos heillä on tieto-konekin, pitäisi heidän katsoa, kuinka täynnä kova-levynsä on.
        Sormillakin kun on rajansa.

        Oli se mullekin, älä nyt ees yritä.
        Hän ei sitten pahemmin....
        Laittaa vain musiikkia.
        Siihen alku-peräiseen.

        H.

        "hunksz"

        Kiitos vaan neuvoista, vaikka syy ei ole kovalevyssä.

        Asia on nimittäin niin, että hitauksien, huuteluiden ynnä eripituisten tilttauksien jälkeen, olin menettää täydellisesti hermoni.
        Hypittyäni seinille, haukkoen henkeä ja muuta vastaavaa, poikani saapui.
        Tietoni laitettiin "pilveen" odottamaan ja poika vaihtoi Linuxiin ja rinnalle Windows.
        Tunti tolkulla hän työskenteli.

        Totesin, että Linux ubuntu on paska. Kaikki väärissä kohdissa. Ym. ym. Plus sekin hitailee.
        Nyt oon taas Weessä ja hermoja pitelen.

        En kauaa jaksanut tämmöstä kestää. Tilasin uuden tietokoneen, joka kaiketi tulee huomenna postiin.

        Vanhin poika fanittaa Mac miniä, nuorin poika ei koskisi siihen pitkällä tikullakaan kuulemma.
        Minä haluaisin kaiken ku Manu illallisen ja rasittaa tuommoiset vehkeet, miettimiset ja odottelemiset, pah..
        Pojan tietokoneella katoin You Tubesta esittelyn Windows 8.1 ja tosi typerältä vaikutti. Sekava ja lapsellinen.
        Sen nyt kuitenkin otan.

        No se siitä. Sori sepustus.

        Mutta meikäläinen osti eilen Television. Siis Te-le-vi-si-on. Ihme.
        Ja langattomat korvakuulokkeet.
        Pientä korvausta itselle heevetin monipäiväisestä hermoilusta.

        YouTubesta en viitsi musiikkia etsiä. Liian hidasta touhua.
        Mut ens viikonloppuna kaiketi kaikki toimii ja jotain Bachia vois sitten laittaa.:)


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "hunksz"

        Kiitos vaan neuvoista, vaikka syy ei ole kovalevyssä.

        Asia on nimittäin niin, että hitauksien, huuteluiden ynnä eripituisten tilttauksien jälkeen, olin menettää täydellisesti hermoni.
        Hypittyäni seinille, haukkoen henkeä ja muuta vastaavaa, poikani saapui.
        Tietoni laitettiin "pilveen" odottamaan ja poika vaihtoi Linuxiin ja rinnalle Windows.
        Tunti tolkulla hän työskenteli.

        Totesin, että Linux ubuntu on paska. Kaikki väärissä kohdissa. Ym. ym. Plus sekin hitailee.
        Nyt oon taas Weessä ja hermoja pitelen.

        En kauaa jaksanut tämmöstä kestää. Tilasin uuden tietokoneen, joka kaiketi tulee huomenna postiin.

        Vanhin poika fanittaa Mac miniä, nuorin poika ei koskisi siihen pitkällä tikullakaan kuulemma.
        Minä haluaisin kaiken ku Manu illallisen ja rasittaa tuommoiset vehkeet, miettimiset ja odottelemiset, pah..
        Pojan tietokoneella katoin You Tubesta esittelyn Windows 8.1 ja tosi typerältä vaikutti. Sekava ja lapsellinen.
        Sen nyt kuitenkin otan.

        No se siitä. Sori sepustus.

        Mutta meikäläinen osti eilen Television. Siis Te-le-vi-si-on. Ihme.
        Ja langattomat korvakuulokkeet.
        Pientä korvausta itselle heevetin monipäiväisestä hermoilusta.

        YouTubesta en viitsi musiikkia etsiä. Liian hidasta touhua.
        Mut ens viikonloppuna kaiketi kaikki toimii ja jotain Bachia vois sitten laittaa.:)

        "Hei kun keikuskelen"

        Sinä olet usein kuin Grand Piano.
        Varsinainen Flyygeli.
        Se kun ei halua maksaa virittäjästä.
        Pimputtelee vain.
        Muista siis, että typeryys on usein katsojan sormissakin.
        Monet heistä eivät jaksa kaivella musiikkiakaan, tilaavat vain uuden koneen.
        Uskoen siten parantavan juoksutuksiaan.
        Kakkikoot Kottaraiset kukkasi.

        H.


    • Jonnekin hävitettiin puhtaan koti-mainen Sääksi-aloitus.
      Piti laittaa tämä sinne:

      "Yksinäinen on herras-mies vielä pesällä.
      Kummallista, ihan kuin tuntisin jokaisen oksan?"

      Aloitus ei ollut .ee, ei .eu vaan se oli aidosti .fi

      H.

    • muorikka...

      Lapsoset kasvavat kovaa vauhtia. Olivat kolmestaan pesässä. Emo saattoi olla syömässä ulkosalla.
      Näyttää siltä, että pennuilla alkaa pian olla jo pienen leikin alkeita :). Ainakin möyrivät jo siihen malliin.

    • muorikka

      Lisäys äskeiseen... Nuo pienet veitikat ovat jo keksineet, että on aukko mistä pääsee jonnekin toiseen paikkaan elikkä ulos. Emolla on kova työ pitää nuo vintiöt sisällä. Kantaa niitä niskavilloista aina sisälle vuoron perään ja sitten nuolee pentuja kovasti. Ei ole eläinäidinkään osa helppo. Kuitenkin helpompi varmaan kuin villissä luonnossa olisi.

      Jokohan pian sormenpäät sauhuavat, kun innostuin kirjoittelemaan :).

    • ihania..

      Voi kun noiden ihanien karvapalleroiden lattialla saisi olla vaikka vaihdettava räsymatto.
      Pololoiset yrittävät kävellä pitkin liukasta lattiaa, ja jalat leviävät kuin Ketosen eväät.
      Kaipa minua viisaammat ovat asiasta paremmin perillä.
      Yhtä innokkaita ovat menemään ulos, kuin aina ennenkin. On siinä äidillä silmälläpitoa.

    • muorikka...

      Emo pesee itseään ja pienet nappisilmät kulkevat emon luota pesän ulkopuolelle ja sisään. On ne kyllä semmosia veitikoita pienine nappisilmineen. Emo-leopardi on niin valtava verrattuna noihin lapsosiinsa. Komea ja kaunis eläin.
      Tulee ihan Vappufiilis noiden touhuja katsellessa :)).

    • muorikka...

      Taas kävin kurkkaamassa amurin leopardin tupaan ja siellä ne pienet poikaset kovasti kasvavat ja emon kyljessä peuhaavat. Emo niitä välillä kovasti pesee. Ovat ne aika kivoja eläinlapsia. Hauskaa, kun voi seurata niitä näin kameran välityksellä.

      • eiks vaan?

        Niistä tulee riippuvaiseksi.

        Tuo Darla on ihana äiti. Antaa oman vapautensa pennuille niin pitkälle, kun ne vaan voivat hyvin eivätkä ole vaarassa. Aina kun niistä joku livistää, niin se nuolee rauhassa toisia, mutta on silti koko ajan valppaana kuunnellen, jos karkuri alkaa vikisemään. Sitten käy hellästi hakemassa takaisin ja antaa suukon.

        Välillä pennut on ihan villinä ja leikkii, painiskelee ja nyrkkeilee. Sitten taas simahdetaan unten maille kaikki yhteen läjään turkki turkkia vasten.


    • mull on ikävä

      Missä ne nyt on koko perhe, kun pesä on ollut tyhjillään koko illan aina kun vilkaisen? Välillä joku kurkisti luukusta ja häippäsi taas.

    • muorikka...

      Hyvin näytti uni maistuvan leopardiperheelle. Lienee Tallinnassakin helteistä.

      Kissaeläimet nyt yleensäkin nukkuvat paljon, kotikissat myös. Kuuma päivä väsyttää kissoja, ja ei voi pitää paljoakaan parvekkeen ovea auki, kun sieltä tulee parvekelasien romina niin äänekkäänä ja minun kattini pelkää sitä kovasti. Ulkona on kova mutta leppeä tuuli.

      • ent. siivoojaparka

        Nehän on kissaeläimet enemmän yöeläimiä. Minun kissani loikoilee päivät vetelänä, mutta annas olla, kun ilta tulee, niin on käpälissä vauhtia.

        Nuo leopardin poikaset on välillä niin pirteitä, että ei meinaa malttaa silmiään irrottaa niistä. Eilenkin yksi kokeili vetää emonsa hännän irti. Tassut suti lattiassa, mutta hyvä ote oli hännästä kiinni. Emo vaan vilkaisi ja jatkoi loikoiluaan.

        Kerran ne taas kilpaili niinkun tavallista, kuka löytää parhaan imemispaikan. Yksi potkaisi etukäpälällään toista päähän ja lennätti kauemmaksi kuin leppäkeihään. Toinen hiippaili nurkkaan kyyhöttämään. Emo vilkaisi sitä muutaman kerran, nousi ja meni nuolemaan ja pussailemaan. Sitten mököttäjä tuli takaisin ja alkoi taistelemaan nännistä niinkuin kunnon leopardi ainakin.


      • suu heiluu

        Yksi pennuista näkyy puhuvan unissaan. Mitähän unta se näkee.


    • muorikka...

      Kurkistinpa taas tuonne leopardien pesään. Hurja leikki ja paini oli siellä käynnissä. Kaksi pentua leikkii siinä emonsa vierellä ja välillä emoakin yrittävät saada kisailemaan. Äitileopardi ei paljon välitä vaan yrittää ummistella silmiään. Yksi pennuista on ihan hiljaa emonsa vieressä, eikä osallistu painiin. Lienee se hiljaisin noista kolmesta :).

    • muorikka...

      Vielä kerron... Liekö tuo yksi poikanen sairas tai jotenkin. On pienemmän oloinen kuin nuo kaksi innokasta leikkijää. Kaipa eläintarhan hoitohenkilökunta tarkkailee noiden harvinaisten eläinten kuntoa. Emo äsken nuoli tuota "ulkopuolista" pentuaan, kun toiset olivat ulkosalla hetken aikaa.

      Suloisia ovat joka tapauksessa.

      • pitää ne huolta

        Kyllä niille on terveystarkastus tehty ja punnittu. Se yksi oli heti syntyessään muita huomattavasti pienempi. Alkoi kävelemäänkin viimeisenä, mutta nyt kipittelee jo kovasti. Suurin ja pienin niistä on tyttöjä ja se keskikokoinen on poika. Vaikka samankokoisilta nuo kaksi suurempaa näyttää, ei niillä iso ero ole. Luulen, että tuo on se poika, mikä on kaikkein eniten aina vauhdissa.


    • verivetää

      Ruottisa eivät kauhean myönteisesti kattele ulkomaisia porsaita.
      Ne on siellä niin isänmaallisia.
      Kyllä mää kattoisin Suomalaistakin tositeeveetä teurastamoista.
      mut kun niitä ei näytetä.
      Olis kiva sellanen ohjelma kuin: Teurastajan tyttäret.
      Tai sit Nahkurin naiset.
      Pääsia tietysti et olis kotimaista.
      Suomalaista.

      • verivetää

        Kanastan kurkunleikkaajien saarikin ois kiva.


      • verivetää
        verivetää kirjoitti:

        Kanastan kurkunleikkaajien saarikin ois kiva.

        Se Renny olis sit juontajana.


      • muorikka...
        verivetää kirjoitti:

        Se Renny olis sit juontajana.

        Onpa hauskaa, että nuorisokin on alkanut seurata näitä veitikoita. Eikös olekin somia? On sinustakin, vaikka vähän mahtailet, kun et viitsi näyttää, miten paljon sinäkin nimimerkki "verivetää", pidät näistä suloisista eläimistä!

        Ole vaan ihan oma itsesi ja tunnusta kuinka olet koukussa näiden suloisuuteen :)).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe