Afrikassa on Pääsiäinenkin hauskempi

riemujuhlaa

Ei tarvitse palella koleassa tuulessa.
Noitia on turha pelätä, sillä heidät on kaikki poltettu jo roviolla.
Lapsillakin on mukavampi etsiä piiloitettuja pääsiäismunia:

Savannin ruoho on niin kitukasvuista, että sinne jätetyt strutsinmunat löytyvät ihan helpolla.
Ja mämmikään ei ole missään tuokkosessa vaan sitä on levällään pitkin savannia.

Siitä vain herkkua lusikoimaan savimajan patiolle.

25

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä on jo aikaa, kun Jessen kanssa katseltiin erä-maata.
      Tohon se tulee, sanoi Jesse.
      Eipä kundi arvannut mitä sai aikaiseksi.
      Minä en osannut edes kysyä.
      Laitettiin sit vähän haurasta kiveäkin.
      Ja istutettiin kuivuvia pensaita.
      Jotain juttua meillöä oli Härmästäkin.
      Muistelen Jessen vilkaisseen minua jotenkin ovelasti.
      Kauan myöhemmin tajusin että miksi.
      Joku vanha mies oli siellä porukkansa kanssa vaellellut.
      Tarut kertovat että kun se pääsi lähelle rantaa, oli sen keppi tuuman pituinen
      ja tuluksista jäljellä vain toinen kivi.

      Otettiin Jessen kanssa kaljaa joskus, ja silloin hän sanoi että ole onnellinen
      että oma kansasi eksyy toiselle reitille.
      Teillä tulee kuitenkin olemaan saman-tyyppisiä alttareita.
      Mutta ei vielä vasikoita.
      Mutta tuli niitä sitten
      Kauheen hauskaa oli kesyttää Egyptiläisten Apiksia.
      On hauskaa katsella tuo ohjelma.
      Eiköhän siinä jossain näy minunkin jalan-jälkeni.
      Onhan niitä muitakin Dinosauruksia.

      Aloitus on kyllä hassu kopio.
      Ilmeisesti aloittajaa ei ole otettu jossain tarpeeksi huomioon.

      H.

      • pidä palstasi

        Jos olet kännissä, niin jotenkin voi ymmärtää sekopäisyytesi.
        Mutta jos selvinpäin, niin sääliksi käy.


      • pidä palstasi kirjoitti:

        Jos olet kännissä, niin jotenkin voi ymmärtää sekopäisyytesi.
        Mutta jos selvinpäin, niin sääliksi käy.

        "pidä palstasi"

        Selvinpäin olen.
        Säälistä olemme samaa mieltä.
        Olethan sinäkin ollut nuori.
        Nuorena sitä on niin innokas ohittelemaan.
        Vanhana nuorta katsoo aina säälien.


        H.


    • Isa Puska

      Syöhän siellä Afrikassa mämmiäsi. Eikö siellä kuumassa munat sula?
      Minä alan herkuttelemaan Saarioisten mämmillä, sokerilla ja kuohukermalla silattuna.

      • mikä ois ollu paras

        Meidän kaupoissa oli vain Fazerin mämmiä. Joinakin vuosina on ollut myös Oulaisten.


    • 9+2

      Kymppimämmi on parasta!

      • O - O

        Kokkikartano näkyy valmistavan kahta eri laatua, imellettyä ja kuitupitoista. Jääkaapissa odottaa imelletty.


    • Olen viettänyt muutamia pääsiäisiä lomamatkalla Välimeren pohjoisrannikolla, Portugalissa ja Espanjassa. Pääsiäiskulkueet, koululaisryhmät suurten palmunlehvien kanssa kirkossa ja kevääseen herännyt luonto ovat aina ihastuttaneet.

      Afrikan puolella voi mielestäni matkailla jo ennen pääsiäistäkin.

    • Sitten lähdetäänkin rannoille joko Karibian tai sitten Tyynen Meren puolelle. Tiet vahvasti militäärivalvonnassa ja tiukkaan partioituina. Muutama vuosi sitten kun tilanne oli hyvin epävakaa armeija eskorteerasi lomalaissten autokaravaaneja lomaparatiiseihin. Kaupunkien kadut hiljenevät.

      Muuten, sieltä Eteä-Espanjasta on kotoisin sekin ikivanha taikausko joka vieläkin elää Latinalaisessa Amerikassa, etenkin maaseudulla ja kouluttamattoman väen keskuudessa että jos ottaa kylvyn pitkänäperjantaina niin tulee suomuiseksi kuin kala ja pahimmassa tapauksessa muuttuu merenneidoksi kalanpyrstöineen ja kaikkineen.

      • O - O

        Ahaa, sieltä ne merenneidot sitten tulevat. ;) Kiitos, että kerroit ja hyviä toivotuksia sinun pääsiäiseesi.


    • Hei kun keikuskelen

      Tuosta Noitien nakkaamisesta tulen nieluun, tuli mieleen, että luojan kiitos olen syntynyt tälle ajalle, enkä joskus 1600-luvulla tai ennemmin. Olisin nimittäin ollut satavarmasti yks "noita", joka olis poltettu sukkelaan, kun olisivat hokanneet mun hiukseni. Pikku noidan näköinen olen muutenkin :)

      Eilen illalla tai oikeastaan yösyrännä muistin, että olin ostanut itselleni Mämmiä. No minä sitä sitten lappasin lautaselle, sokuria ripottelin päälle ja maitoakin olin ostanut mämmiä varten.
      Kissi siinä tuli kattomaan, että mitäs se emäntä möyhertää. Sanoin sille, että mämmiähän tämä ja sinä et tästä kyllä tykkää. Nuuh nuuh ja nuuhhia vaan kissin nenästä kuului, perin uteliasta haistelua. Lopuksi lykkäsin sen melkein tyhjän mämmilautasen kissin noukan eteen ja sanoin leikilläni, että no syä sitten herkkua.

      Ja voi vietävä, mikä ihastus kissin silmissä. Kieli lipoi mämmiä ja maitoa niin sukkelaan, että kohtahan lautanen oli "astiakaappiin pantavassa kunnossa".

      Mitä siinä sitte muuta, ku lähin hakemaan lisää määmmiä kissille.
      Kyllä kelepas.

      Hassu kissa mulla :)

      Ja Afrikasta puheenollen. En tahtoisi sinne matkustaa. Liian paljon vaarallisia käärmeitä ja muita juttuja. Tää muori pelekää semmosta.

      • En ole nähnyt yhtään vapaana elävää käärmettä Tunisiassa enkä Marokossa, vaikka olen seikkaillut varsin erilaisissa maisemissa molemmissa maissa. Afrikassa on monenlaisia maita, kaupunkeja ja maisemia.

        Tässä iässä suosittelisin mieluummin seikkailuretkeä kamelin selässä Saharan autiomaan hiekkadyyneille kuin patikointia viidakossa. ;)


      • hellefobia
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        En ole nähnyt yhtään vapaana elävää käärmettä Tunisiassa enkä Marokossa, vaikka olen seikkaillut varsin erilaisissa maisemissa molemmissa maissa. Afrikassa on monenlaisia maita, kaupunkeja ja maisemia.

        Tässä iässä suosittelisin mieluummin seikkailuretkeä kamelin selässä Saharan autiomaan hiekkadyyneille kuin patikointia viidakossa. ;)

        Eikö siellä Saharassa paistu elävältä? Joutuisin varmaan pakokauhun valtaan...


      • Hei kun keikuskelen
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        En ole nähnyt yhtään vapaana elävää käärmettä Tunisiassa enkä Marokossa, vaikka olen seikkaillut varsin erilaisissa maisemissa molemmissa maissa. Afrikassa on monenlaisia maita, kaupunkeja ja maisemia.

        Tässä iässä suosittelisin mieluummin seikkailuretkeä kamelin selässä Saharan autiomaan hiekkadyyneille kuin patikointia viidakossa. ;)

        "optimisti-orvokki"

        Ennen muinoin, joskus sata vuotta sitten tai jotain, haaveenani oli mennä perheen kera Afrikkaan Jeepillä porhaltamaan pitkin ja poikin ja juuri sinne, missä olis ollut laumoittain Seeproja, Kirahveja, Elefantteja ja tietysti Jelloneita ja kaikkia muita eläimiä.

        Ei koskaan semmoselle reissulle menty. Kun lapset oli pieniä, niin niin pienten lasten kanssa ei viitsinyt lähteä ja sitten kun kasvoivat, niin reissu vaan jäi tekemättä. Tuli muita reissuja.

        Saharan autiomaa ei aivan valtaisasti kiinnosta. Aika suuren summan rahhhhaaa saisivat minulle antaa, että Saharaan lähtisin. Ja kamelin selkään en halua, kun keinuu niin ikävästi kävellessään.

        Saharasta kun puhe, niin tiedätkö minkä takia Saharassa, kuten myös Alaskassa on maailman nopeimmat Koirat?


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "optimisti-orvokki"

        Ennen muinoin, joskus sata vuotta sitten tai jotain, haaveenani oli mennä perheen kera Afrikkaan Jeepillä porhaltamaan pitkin ja poikin ja juuri sinne, missä olis ollut laumoittain Seeproja, Kirahveja, Elefantteja ja tietysti Jelloneita ja kaikkia muita eläimiä.

        Ei koskaan semmoselle reissulle menty. Kun lapset oli pieniä, niin niin pienten lasten kanssa ei viitsinyt lähteä ja sitten kun kasvoivat, niin reissu vaan jäi tekemättä. Tuli muita reissuja.

        Saharan autiomaa ei aivan valtaisasti kiinnosta. Aika suuren summan rahhhhaaa saisivat minulle antaa, että Saharaan lähtisin. Ja kamelin selkään en halua, kun keinuu niin ikävästi kävellessään.

        Saharasta kun puhe, niin tiedätkö minkä takia Saharassa, kuten myös Alaskassa on maailman nopeimmat Koirat?

        En tiedä, kertoisitko? Josko niiden käpälöitä kuumottaa niin, että nostelevat niitä nopeasti.

        Oli muuten mielenkiintoinen elämys ratsastaa yhdestä pikkukylästä kamelilla hiekkadyyneillä katsomaan auringonnousua Saharan autiomaassa. Paluumatkalla uskalsin jo käyttää molempia käsiä kuvaamiseen. Menomatkalla pidin toisella kädellä satulanupista kiinni.


    • helteen vihaaja

      Mieluummin palelen tuiskussa ja tuulessa, kuin ahdistun sielua ja ruumista myöten polttavassa helteessä.
      Ikinä en moiseen pätsiin lähtisi.

      • O - O

        Auringon laskun jälkeen voi olla varsin viileätä, autiomaassa jopa miinusasteita


    • Tämä aloitus on vähän kuin YLE:n luonto-dokumentit.
      Otetaan pätkä sieltä, pätkä tuolta ja annetaan ymmärtää että kyseessä on ihan
      uusi ja mahtava.
      Aloituksen kannalta katsottuna samat näyttävät olevan leikkaajatkin.
      Palasineen.
      Puuttuu enää Colombia ja Coca-pensaat.

      H.

      • näin eilen variksen

        Kyllä täällä Kolumbia esiintyi. Eikös Kolumbia=Colombia? Vaikka mitä minä näistä tiedän muuta kuin että kauempana on kuin polkupyörämatkan päässä


      • näin eilen variksen kirjoitti:

        Kyllä täällä Kolumbia esiintyi. Eikös Kolumbia=Colombia? Vaikka mitä minä näistä tiedän muuta kuin että kauempana on kuin polkupyörämatkan päässä

        "näin eilen variksen"

        Niin, kieli-taito ei tule helpolla.
        Osaat sentään Suomea hyvin.
        Ja se on koti-maisella palstalla sitä parasta aikaa.
        Mutta kieli-taidon-puutekaan ei ole häpeäksi Suomalaiselle.
        Menee minne tahansa Amerikassa, ei ne Suomea osaa.
        Joskus varmaan häpeääkin itseään, kun joutuu alentumaan heidän kieli-taitoonsa.
        Niinno, en minä sielläkään ole käynyt.
        Tänään katselin dokumentin muistakin laihoista, vähän olivat Jää-Karhut väri-
        vammaisia.

        H.


      • Kotus ja kielitoimis
        näin eilen variksen kirjoitti:

        Kyllä täällä Kolumbia esiintyi. Eikös Kolumbia=Colombia? Vaikka mitä minä näistä tiedän muuta kuin että kauempana on kuin polkupyörämatkan päässä

        Useimpien maiden nimistä on myös suomenkielinen kirjoitusasu. Kielitoimiston tai kotuksen sivuilta voi helposti tarkistaa oikeinkirjoitusmuotoja, jos haluaa. Valitettavasti kännykällä linkittäminen on turhan työlästä.

        Suomi, aidot suomalaiset ja suomen kieli ovat minulle rakkaita. Täältä ei tarvitse lähteä ulkomaille vaihtaakseen maisemaa.


    • viksua

      Jos haluat viettää pääsiäistä saaressa niin matkusta pääsiäisaarelle,

      • ,,,,

        aku akuja ihailemaan.


    • tokumenta risti

      Missä ne amoit ovat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe