Mondeo -99 tarinaa

sukulaismies vaan

Olen vierestä seurannut sukulaismiehen kamppailua Saksasta tuodun Mondeon kanssa. Vikalista on ollut pitkä vaikkei autolla ole ajettu kuin 100tkm. Pahin juttu minusta oli kun edestä hajosi jotain ja etukulma putosi maahan pyörä poikittain alla. Hiljaisen nopeuden ansiosta henkilövahinkoja ei tällä kertaa tullut. Itse en uskaltaisi Mondeota ostaa vaikka niitä nykyään halvalla saakin.

15

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simos

      Toyotassa leikkasi kone .

      • eiks ?

        simos eiks sulla ollut joku fordi jossa vesi tyli yli. oli monteo, ka tai fokkeri tai mikä lie.


    • Minun tarinani

      Ajon estävät viat:
      Vetonivel murtui, jarrunesteet vuoti pois, ajonesto lakkasi toimimasta (oikeastaa toimi liiankin hyvin kun toimi koko ajan). Lisäksi oli joku vika sytytysjärjestelmässä jonka tarkempaa syytä ei saatu selville vaikka 2 päivää hakivat..

      Vähäisemmät viat:
      Katkennut vilkunviiksi, sähkölasit toimi välillä itsekseen, välillä ei ollenkaan, jäähdytysneste vuotoja, ongelmia lukoissa, käsijarruvaijeri katkesi, polttoainemittari näytti väärin, sisäverhoukset repsottivat jo uutena...

      Viimeinen niitti oli se kun 'auto' meinasi syttyä tuleen itsestään liikennevaloissa.

      Ei ikinä ennää fordia

    • muahhah

      99, saksasta, alle 100tkm, yeah right ;)

      • Osta mese!

        -99 mondeon listahinta SUOMESSA 500-1500eur!! Kuinkahan kauan tonnin auton pitäis pelata? Miks tuoda Saksasta mittareita ruuvattuja autoja? Ite olen ajellu -08 Mondeolla kohta 200 000km vikalista pari ajovalon polttimoo ja joku koiranluu!


      • 15 miljoonaa
        Osta mese! kirjoitti:

        -99 mondeon listahinta SUOMESSA 500-1500eur!! Kuinkahan kauan tonnin auton pitäis pelata? Miks tuoda Saksasta mittareita ruuvattuja autoja? Ite olen ajellu -08 Mondeolla kohta 200 000km vikalista pari ajovalon polttimoo ja joku koiranluu!

        Toyjottaa pärnäsen pajalla riitti vakuuttamaan mun


      • huihai!

        Sen rottelon mittarissa oli se 100000 km jo 10 vuotta sitten.


    • paaliin

      99 vuoden mondeolla on ajettu jo monta sataa tuhatta ja silloin se saakin jo hajota. saksassa kun ilmoitetaan mittarilukema, eikä ajokilometrimäärää. ne kun ovat kaksi aivan eri asiaa. paaliin vaan.

      • Nykyää merkka km

        enne vuosluk,mit väl km ku hoidettu kone ja alust, kopal nii pal välii mut nii monel se koppa!


    • paskalintta

      Neljäsataa tonnii ajettu, kyl ny on kusetettu sukulais ukkoo rankasti!

    • älä ota riesaa

      Voi v...lla käsille ja onnea, miten jotkut viittii ostella mokomia raatoja vaivoikseen ja alkaa niihin vielä rahaa haaskaamaan.
      Unohtakaa jo ne kaikki 1990-luvun kulkineet, sillä ne on porattu jo loppuun asti.

    • 320tkm

      Mul oli 320tkm ajettu monsuuni ja ainoo vika oli et pohja ruostu vaik oli massattu pari kertaa ja hemmetin koiranluut kolisee aina!

    • köffffffffff

      Jep ..motsku on hyvä auto..hihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    • On aika hyvä auto

      Onpas vikoja.

      Minä kerron oman stoorini.

      Minulla mondeo 1.8 td mallia 1997 se niin sanottu uudempi kori farkumalli.

      No auto on tuonti auto autolla ajettu 385000km,ja vikoja ei juuri haittaavia näytä olevan.Autohan tuli minulle vaihdossa ja epäilin heti alussa ettei tästä tulee mitään,no nyt sillä pöryytelty ajaa ummet ja lammet ,se on pakuksi rekattu ja voimaa on ,siitä laittetu kaikki syötöt ja turbon ruuvi maximille niin että että menee katsastuksesta.

      Oikein mahtava vääntö ja kulutus jossain 4.5-5 litraa sadalla kun ajelle vaikka korpisia pikkuteitä,kokeilin tuossa kulkeeko se mihinkään ,niin aika nopeasti otti 180 lasiin oli vieläpä yllättävän tanakka ajaa,vertaan vain tuohon edelliseen volvon v70 d5 farmarriin 2003 malliin,mondeo hiljainen auto koneeltaan ajossa.

      Autolla ei liene arvoa kuin käyttö arvo,mutta kätevä on vakuutus maksut on 90e vuodessa kun on paku,ja muut verot suhteelisen alhaiset.

      Kone on kyllä hyvä,ei syö öljyä 10000km ,sama oli matkailuautolla möin sen keväällä,fordin kone ja alusta 2.5 vuosimallia 1991 ja oli ohjautehostin.

      Koneessa ei ollut tehoa kun ei ollut turboa mutta ette usko kuinka äärimmäisen hyvä auto ajaa siis 1991 vuoden ford karmannin korilla.

      Nämä kaksi foordia on yllätteneet kuinka ne on hyviä,ainut on vain se ruoste jota kyllä tulee ihan liikaa,se syö ne .

    • hmmmmm

      Autolla on varmasti ajettu paljon enemmän. Sukulaisesi on tullut huijatuksi.

      Mikään automerkki ei keskimäärin ole noin huono, ellei se ole jokin kolari auto tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe