Profetia Kristuksen kärsimisestä

22. Psalmi.

Davidin Psalmi, edelläveisaajalle, peurasta, jota varhain väijytään.
2. I. Minun Jumalani, minun Jumalani! miksis minun hylkäsit*? minä parun, vaan minun apuni on kaukana.
3. Minun Jumalani! päivällä minä huudan, ja et sinä vastaa, ja en yölläkään vaikene.
4. Sinä olet pyhä*, joka asut Israelin kiitoksessa.
5. Meidän isämme toivoivat sinuun: ja kuin he toivoivat, niin sinä vapahdit heitä.
6. Sinua he huusivat, ja vapahdettiin: sinuun he turvasivat, ja ei tulleet häpiään.
7. Mutta minä olen mato ja en ihminen*, ihmisten pilkka ja kansan ylönkatse.
8. Kaikki, jotka minun näkevät, häpäisevät minua: he vääristelevät huuliansa ja päätänsä vääntelevät.
9. Hän valittaa Herralle, hän vapahtakoon hänen: hän auttakoon häntä, jos hän mielistyy häneen.
10. Sillä sinä olet minun vetänyt ulos äitini kohdusta: sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla.
11. Sinun päälles minä olen heitetty äitini kohdusta: sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
12. Älä ole kaukana minusta; sillä ahdistus on läsnä, ja ei ole auttajaa,
13. Suuret mullit ovat minun piirittäneet, lihavat härjät kiertäneet minun ympäri.
14. Kitansa avasivat he minua vastaan, niinkuin raateleva ja kiljuva jalopeura.
15. Minä olen kaadettu ulos niinkuin vesi, ja luuni ovat kaikki hajoitetut: minun sydämeni on niinkuin salattu medenvaha ruumiissani.
16. Minun voimani on kuivettunut* niinkuin kruusin muru, ja minun kieleni tarttuu suuni lakeen; ja sinä panet minun kuoleman tomuun.
17. Sillä koirat ovat minun piirittäneet: julmain parvi saartain lävistänyt kuin jalopeura käteni ja jalkani.
18. Minä lukisin kaikki minun luuni; mutta he katselivat ja näkivät ihastuksensa minusta.
19. He jakavat itsellensä minun vaatteeni ja heittävät hameestani arpaa.
20. Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana! minun väkevyyteni, riennä avukseni!
21. Pelasta minun sieluni miekasta, ja ainokaiseni koirilta.
22. Vapahda minua jalopeuran suusta, ja päästä minua yksisarvillisista.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Siinä sitä oikeaa profetiaa.

    • ---

      Älä ole kaukana minusta; sillä ahdistus on läsnä, ja ei ole auttajaa,

    • @@@

      Taitaa olla 1992 Raamatun väännöksestä. Lukekaa psalmi 22 KR33/38 ja vertailkaa. 1992 käännös on ala-arvoista tekstiä.

      KR33/38
      Ps.22:8:"Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään."

      Ps.22:15:"Niinkuin vesi minä olen MAAHAN VUODATETTU;kaikki minun luuni ovat IRTI TOISISTANSA;minun sydämeni on niinkuin vaha se on sulanut minun rinnassani."

      Ps.22:19:"he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun PUVUSTANI arpaa."

      Tässä oli vain muutama esimerkki ko. psalmista. 1992 käännös on suorastaan pilkkaava ja eksyttävä. Kirjoitin isolla tökerimmin käännetyt sanat(ps.22). Näitä kardinaalivirheitä vilisee kauttaaltaan ko. käännöksessä

    • Just nii

      Eilen seiskalla Minos varoitti juuri niistä uudemmista käännöksistä, joista on alkuperäiset sanat poistettu tai muutettu aikaan sopivaksi, jolloin alkuperäinen sanoma muuttunut. Tullut ja tulee aina uusia eepoksia pois todellisuudesta ja todellisesta Jumalan sanasta.
      Nuoret eivät enää tiedä, mitä on Jumalan sana sellaisena kuin hän sen meille antoi.

    • filade...

      Aloitus on Biblia 1776, ei -92 liberaalikäännöstä;

      "julmain parvi saartain lävistänyt kuin jalopeura käteni ja jalkani."
      -Daavid profetoi Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.

      Jes.53:9. Hänen hautansa aiottiin jumalattomain sekaan,
      -Jesaja profetoi Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.
      Sillä ristillä kuolleet ruumiit heitettiin Gehennaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna

      Suuri luopumus kristikunnassa, jossa mm Raamattuja käännetään aikaan sopivaksi; http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28089

    • Hyvä on

      Kiitos linkistä. Ajattelinkin, että ehkä joku ystävällinen laittaa sen tänne.

    • Hyvä on

      Asiallista ohjelmaa seiskalta. Kristitty kanava laajentunut myös vakiloihinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe