VAINOT, missä ovat vainot, koska elämme ei lopun, vaan

Kristiriidassa

lopun lopun aikaa?

Koska vainot ovat jehovan todistajien mukaan varma lopun ajan merkki, niin missö perkeleessä ne luuraavat?

Jehovan todidtajia ei vainota, päinvastoin. Saavat samat tuet, kuin normaalitkin kansalaiset, sosiaaliavustuksista lähtien. Saavat rakentaa kirkkojaan minne tahansa. Saavat jättää maan puolustuksen muiden kontulle ja nuoret miehet makoilevat kotonaan, eivätkä viitsi edes siviilipalvelukseen mennä. Saavat anoa avustuksia diakoniatyöhön. Saavat haukkua, mollata ja tuomita muita uskontoja ja lahkosta eronneita.

Saavatko jehovalaiset enää vainon tunnetta ja kiksejä siitä, että he ovat ilmeisen varmasti halveksituin lahko Suomessa, vai mistä he ammentavat uskolleen uskottavuutta?

29

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100+09123

      Kyseessä on uskonnollinen kultti kilpailijoiden joukossa, sellaisessa puuhassa logiikka on vaihdettu lähinnä älylliseen epärehellisyyteen ja valheellisuuteen. Raamattu on pelkkä savuverho, V-kultin arki perustuu V-tyylin liturgiaan.

      Raamatun mukaan lopun aika oli jo kaksi vuosituhatta sitten, joten nyt on jälkijättöistä odottaa yhtään mitään raamatullista häppeninkiä Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden, puhumattakaan, että heitä vedettäisiin synagoogiin..

      • Jehōšūa‘

        Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden*****

        Suomenkielinen nimi Jeesus
        tulee latinan sanasta Iēsus,
        joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).

        Tämä puolestaan on
        transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
        joka taas on kehittynyt
        Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).

        Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.

        Myös arabiankieliset kristityt käyttävät
        arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).

        Joten kun sanot nimen 'JEESUS',
        sanotkin =>”Jahve pelastaa”.

        Raamttu sanoo että Jeesus tuli 'Isänsä nimessä'


      • شركة سيئة
        Jehōšūa‘ kirjoitti:

        Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden*****

        Suomenkielinen nimi Jeesus
        tulee latinan sanasta Iēsus,
        joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).

        Tämä puolestaan on
        transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
        joka taas on kehittynyt
        Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).

        Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.

        Myös arabiankieliset kristityt käyttävät
        arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).

        Joten kun sanot nimen 'JEESUS',
        sanotkin =>”Jahve pelastaa”.

        Raamttu sanoo että Jeesus tuli 'Isänsä nimessä'

        Mitä höpötät aidanseipäistä. Oletko jt ja yrität vanhanaikisesti muuttaa puheenaihetta.


      • Vainoja odottava
        Jehōšūa‘ kirjoitti:

        Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden*****

        Suomenkielinen nimi Jeesus
        tulee latinan sanasta Iēsus,
        joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).

        Tämä puolestaan on
        transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
        joka taas on kehittynyt
        Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).

        Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.

        Myös arabiankieliset kristityt käyttävät
        arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).

        Joten kun sanot nimen 'JEESUS',
        sanotkin =>”Jahve pelastaa”.

        Raamttu sanoo että Jeesus tuli 'Isänsä nimessä'

        Näin ollen ette siis tiedä, ketä palvotte. Teeskentelette ilmeisesti palvovanne samaa kuin kristikansa, ja siten vältätte vainot.
        Raukkamaista.


      • 010404
        Jehōšūa‘ kirjoitti:

        Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden*****

        Suomenkielinen nimi Jeesus
        tulee latinan sanasta Iēsus,
        joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).

        Tämä puolestaan on
        transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
        joka taas on kehittynyt
        Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).

        Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.

        Myös arabiankieliset kristityt käyttävät
        arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).

        Joten kun sanot nimen 'JEESUS',
        sanotkin =>”Jahve pelastaa”.

        Raamttu sanoo että Jeesus tuli 'Isänsä nimessä'

        Joten kun sanot nimen 'JEESUS',
        sanotkin =>”Jahve pelastaa”.

        Sulla on tyypillinen jt-selittelyote asioihin. Meitä on moneksi ja sinusta en tietenkään tiedä, mutta kun itse viittaan vaikka Niko-Petteriin, niin tarkoitan nimenomaan Niko-Petteriä, en siis viittaa kehenkään Nikoon enkä Petteriin.

        Selittelysi on kuvaava osoitus siitä älyllisestä epärehellisyydestä jota ilman ei voi olla uskottava V-liikkeen jäsen.


      • entjt
        Jehōšūa‘ kirjoitti:

        Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden*****

        Suomenkielinen nimi Jeesus
        tulee latinan sanasta Iēsus,
        joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).

        Tämä puolestaan on
        transkriptio alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
        joka taas on kehittynyt
        Vanhan testamentin hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).

        Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.

        Myös arabiankieliset kristityt käyttävät
        arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).

        Joten kun sanot nimen 'JEESUS',
        sanotkin =>”Jahve pelastaa”.

        Raamttu sanoo että Jeesus tuli 'Isänsä nimessä'

        Jos kerran erisnimen lähteellä on tuollainen merkitys sinulle, niin mitä ajattelet pakanallisuutta kaihtavan Jehovantodistajan sanovan kun hän kutsuu Marttia etunimellä tai käyttää viikonpäivästä nimitystä torstai?

        Huomaatko pienintäkään ongelmaa tuossa esittämässäsi logiikassa?


    • niin juurikin

      Jehovantodistajia tuskin vainotaan ensimmäiseksi Jeesuksen nimen tähden, puhumattakaan, että heitä vedettäisiin synagoogiin..>>>>>>>

      Sinäpä sen sanoit. Mark.13:13 Jeesus sanoo: "13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi MINUN nimeni tähden".

      Siis Jeesuksen nimen tähden. Jehovan todistajat ovat yleensä hipihiljaa Jeesuksesta.

      • hipihiljaa?

      • niin juurikin

      • 144+000
        niin juurikin kirjoitti:

        niitten vuoden tärkein tapahtuma oli nyt 14.4.2014

        Jeesus taisi mainita, että muistosessiota vietettäisiin siihen asti kun hän palaa. V-seuralle Jeesus on palannut sekä vuonnja 1874 että vuonna 1914, mutta kahdestakin paluusta huolimatta jatketaan kyseistä hulabaloota.


      • Parousia
        144+000 kirjoitti:

        Jeesus taisi mainita, että muistosessiota vietettäisiin siihen asti kun hän palaa. V-seuralle Jeesus on palannut sekä vuonnja 1874 että vuonna 1914, mutta kahdestakin paluusta huolimatta jatketaan kyseistä hulabaloota.

        Olet sekoittanut termit toisiinsa tai keskenään tai jotain sellaista..

        Matteuksen 24. luvun jakeessa 3 opetuslapset kysyvät kolmea eri asiaa, joista yksi oli tämä: "Hänen istuessaan Öljyvuorella opetuslapset tulivat hänen luokseen yksityisesti ja sanoivat: ”Sano meille: - - mikä tulee olemaan sinun läsnäolosi* - - tunnusmerkki?”

        *) Mt 24:3, kreik. τὸ σημεῖον τῆς σῆς παρουσίας (to sē·mei′on tēs sēs pa·rou·si′as)

        1864 ”SINUN läsnäolosi TUNNUSMERKKI” Benjamin Wilson, The Emphatic Diaglott (J21), New York ja Lontoo.

        1897 ”sinun läsnäolosi tunnusmerkki” J. B. Rotherham, The Emphasised Bible, Cincinnati (USA).

        1903 ”Sinun läsnäolosi merkki” F. Fenton, The Holy Bible in Modern English, Lontoo.

        1975 ”sinun läsnäolosi tunnusmerkki” Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten Uuden maailman käännös, Vantaa

        Sanan pa·rou·si′a merkitys käy hyvin selväksi siitä vastakohdasta, jonka 2Ko 10:10, 11:ssä ja Fil 2:12:ssa esitetään vallitsevan Paavalin läsnäolon ja poissaolon välillä. Myös Ihmisen Pojan pa·rou·si′an vertaaminen ”Nooan päiviin” Mt 24:37–39:ssä osoittaa selvästi, että tämän sanan merkitys on ’läsnäolo’.

        Rafael Gyllenbergin Uuden Testamentin kreikkalais-suomalainen sanakirja (Helsinki 1967) esittää pa·rou·si′an ensimmäiseksi merkitykseksi ’läsnäolo’. Samoin tekee Liddellin ja Scottin A Greek-English Lexicon (LSJ, s. 1343). Lisäksi TDNT:ssä (V osa, s. 859) todetaan väliotsikon ”Yleismerkitys” alla: ”παρουσία [pa·rou·si′a] tarkoittaa varsinkin aktiivista läsnäoloa.”

        Sana pa·rou·si′a ’läsnäolo’ ei ole sama kuin kreikan kielen sana e′leu·sis ’tulo’, ’tuleminen’, joka esiintyy kreikkalaisessa tekstissä kerran, Ap 7:52:ssa, genetiivimuodossa e·leu′se·ōs (lat. adventu). Sanoja pa·rou·si′a ja e′leu·sis ei käytetä toistensa synonyymeina. TDNT (V osa, s. 865) kiinnittää huomiota siihen, että ”näitä sanoja [pa′rei·mi ja pa·rou·si′a] ei käytetä koskaan Kristuksen tulemisesta lihassa, eikä sanalla παρουσία ole koskaan merkitystä ’paluu’. Ajatus useammasta kuin yhdestä parousiasta löytyy ensimmäisen kerran vasta myöhemmästä kirkosta [ei ennen 100-luvulla elänyttä Justinusta] – –. Yksi perusedellytys alkukristillisen ajatusmaailman ymmärtämiselle on se, että meidän pitäisi täysin vapautua tästä [useamman kuin yhden parousian] käsityksestä.”

        Myös Bauer (s. 630) toteaa, että sanasta pa·rou·si′a tuli ”huomattavien viranhaltijoiden, varsinkin maakunnassa käyvien kuninkaiden ja keisarien, vierailusta käytetty virallinen ilmaus”. Mt 24:3:ssa ja muissakin raamatunkohdissa, esimerkiksi 1Te 3:13:ssa ja 2Te 2:1:ssä, sana pa·rou·si′a tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa kuninkaana siitä lähtien, kun hänet on asetettu Kuninkaaksi tämän asiainjärjestelmän viimeisinä päivinä.


      • Me nukkumaan
        Parousia kirjoitti:

        Olet sekoittanut termit toisiinsa tai keskenään tai jotain sellaista..

        Matteuksen 24. luvun jakeessa 3 opetuslapset kysyvät kolmea eri asiaa, joista yksi oli tämä: "Hänen istuessaan Öljyvuorella opetuslapset tulivat hänen luokseen yksityisesti ja sanoivat: ”Sano meille: - - mikä tulee olemaan sinun läsnäolosi* - - tunnusmerkki?”

        *) Mt 24:3, kreik. τὸ σημεῖον τῆς σῆς παρουσίας (to sē·mei′on tēs sēs pa·rou·si′as)

        1864 ”SINUN läsnäolosi TUNNUSMERKKI” Benjamin Wilson, The Emphatic Diaglott (J21), New York ja Lontoo.

        1897 ”sinun läsnäolosi tunnusmerkki” J. B. Rotherham, The Emphasised Bible, Cincinnati (USA).

        1903 ”Sinun läsnäolosi merkki” F. Fenton, The Holy Bible in Modern English, Lontoo.

        1975 ”sinun läsnäolosi tunnusmerkki” Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten Uuden maailman käännös, Vantaa

        Sanan pa·rou·si′a merkitys käy hyvin selväksi siitä vastakohdasta, jonka 2Ko 10:10, 11:ssä ja Fil 2:12:ssa esitetään vallitsevan Paavalin läsnäolon ja poissaolon välillä. Myös Ihmisen Pojan pa·rou·si′an vertaaminen ”Nooan päiviin” Mt 24:37–39:ssä osoittaa selvästi, että tämän sanan merkitys on ’läsnäolo’.

        Rafael Gyllenbergin Uuden Testamentin kreikkalais-suomalainen sanakirja (Helsinki 1967) esittää pa·rou·si′an ensimmäiseksi merkitykseksi ’läsnäolo’. Samoin tekee Liddellin ja Scottin A Greek-English Lexicon (LSJ, s. 1343). Lisäksi TDNT:ssä (V osa, s. 859) todetaan väliotsikon ”Yleismerkitys” alla: ”παρουσία [pa·rou·si′a] tarkoittaa varsinkin aktiivista läsnäoloa.”

        Sana pa·rou·si′a ’läsnäolo’ ei ole sama kuin kreikan kielen sana e′leu·sis ’tulo’, ’tuleminen’, joka esiintyy kreikkalaisessa tekstissä kerran, Ap 7:52:ssa, genetiivimuodossa e·leu′se·ōs (lat. adventu). Sanoja pa·rou·si′a ja e′leu·sis ei käytetä toistensa synonyymeina. TDNT (V osa, s. 865) kiinnittää huomiota siihen, että ”näitä sanoja [pa′rei·mi ja pa·rou·si′a] ei käytetä koskaan Kristuksen tulemisesta lihassa, eikä sanalla παρουσία ole koskaan merkitystä ’paluu’. Ajatus useammasta kuin yhdestä parousiasta löytyy ensimmäisen kerran vasta myöhemmästä kirkosta [ei ennen 100-luvulla elänyttä Justinusta] – –. Yksi perusedellytys alkukristillisen ajatusmaailman ymmärtämiselle on se, että meidän pitäisi täysin vapautua tästä [useamman kuin yhden parousian] käsityksestä.”

        Myös Bauer (s. 630) toteaa, että sanasta pa·rou·si′a tuli ”huomattavien viranhaltijoiden, varsinkin maakunnassa käyvien kuninkaiden ja keisarien, vierailusta käytetty virallinen ilmaus”. Mt 24:3:ssa ja muissakin raamatunkohdissa, esimerkiksi 1Te 3:13:ssa ja 2Te 2:1:ssä, sana pa·rou·si′a tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa kuninkaana siitä lähtien, kun hänet on asetettu Kuninkaaksi tämän asiainjärjestelmän viimeisinä päivinä.

        Huh huu, ei kukaan jaksa lukea sun höpinöitäsi!


      • 1799+1874+1878
        Parousia kirjoitti:

        Olet sekoittanut termit toisiinsa tai keskenään tai jotain sellaista..

        Matteuksen 24. luvun jakeessa 3 opetuslapset kysyvät kolmea eri asiaa, joista yksi oli tämä: "Hänen istuessaan Öljyvuorella opetuslapset tulivat hänen luokseen yksityisesti ja sanoivat: ”Sano meille: - - mikä tulee olemaan sinun läsnäolosi* - - tunnusmerkki?”

        *) Mt 24:3, kreik. τὸ σημεῖον τῆς σῆς παρουσίας (to sē·mei′on tēs sēs pa·rou·si′as)

        1864 ”SINUN läsnäolosi TUNNUSMERKKI” Benjamin Wilson, The Emphatic Diaglott (J21), New York ja Lontoo.

        1897 ”sinun läsnäolosi tunnusmerkki” J. B. Rotherham, The Emphasised Bible, Cincinnati (USA).

        1903 ”Sinun läsnäolosi merkki” F. Fenton, The Holy Bible in Modern English, Lontoo.

        1975 ”sinun läsnäolosi tunnusmerkki” Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten Uuden maailman käännös, Vantaa

        Sanan pa·rou·si′a merkitys käy hyvin selväksi siitä vastakohdasta, jonka 2Ko 10:10, 11:ssä ja Fil 2:12:ssa esitetään vallitsevan Paavalin läsnäolon ja poissaolon välillä. Myös Ihmisen Pojan pa·rou·si′an vertaaminen ”Nooan päiviin” Mt 24:37–39:ssä osoittaa selvästi, että tämän sanan merkitys on ’läsnäolo’.

        Rafael Gyllenbergin Uuden Testamentin kreikkalais-suomalainen sanakirja (Helsinki 1967) esittää pa·rou·si′an ensimmäiseksi merkitykseksi ’läsnäolo’. Samoin tekee Liddellin ja Scottin A Greek-English Lexicon (LSJ, s. 1343). Lisäksi TDNT:ssä (V osa, s. 859) todetaan väliotsikon ”Yleismerkitys” alla: ”παρουσία [pa·rou·si′a] tarkoittaa varsinkin aktiivista läsnäoloa.”

        Sana pa·rou·si′a ’läsnäolo’ ei ole sama kuin kreikan kielen sana e′leu·sis ’tulo’, ’tuleminen’, joka esiintyy kreikkalaisessa tekstissä kerran, Ap 7:52:ssa, genetiivimuodossa e·leu′se·ōs (lat. adventu). Sanoja pa·rou·si′a ja e′leu·sis ei käytetä toistensa synonyymeina. TDNT (V osa, s. 865) kiinnittää huomiota siihen, että ”näitä sanoja [pa′rei·mi ja pa·rou·si′a] ei käytetä koskaan Kristuksen tulemisesta lihassa, eikä sanalla παρουσία ole koskaan merkitystä ’paluu’. Ajatus useammasta kuin yhdestä parousiasta löytyy ensimmäisen kerran vasta myöhemmästä kirkosta [ei ennen 100-luvulla elänyttä Justinusta] – –. Yksi perusedellytys alkukristillisen ajatusmaailman ymmärtämiselle on se, että meidän pitäisi täysin vapautua tästä [useamman kuin yhden parousian] käsityksestä.”

        Myös Bauer (s. 630) toteaa, että sanasta pa·rou·si′a tuli ”huomattavien viranhaltijoiden, varsinkin maakunnassa käyvien kuninkaiden ja keisarien, vierailusta käytetty virallinen ilmaus”. Mt 24:3:ssa ja muissakin raamatunkohdissa, esimerkiksi 1Te 3:13:ssa ja 2Te 2:1:ssä, sana pa·rou·si′a tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen läsnäoloa kuninkaana siitä lähtien, kun hänet on asetettu Kuninkaaksi tämän asiainjärjestelmän viimeisinä päivinä.

        =>Olet sekoittanut termit toisiinsa tai keskenään tai jotain sellaista..

        Sinä haluat sekoittaa asiaa ryhtymällä pyörittämään parousia-termiä.

        =>”Sano meille: - - mikä tulee olemaan sinun läsnäolosi* - - tunnusmerkki?”

        Entisenä jehovantodistajana ymmärrän paremmin kuin hyvin miksi katkot jaetta ja jätät pois oleellisen viittauksen maailmanloppuun. Koska mitään ei odotettua ei ole koskaan tapahtunut, ei 1799 alkaneen lopun ajan, eikä 1914 alkaneenkaan lopun ajan kuluessa, niin asiakokonaisuutta on pilkottava maailmanloppua (anteeksi asiainjärjestelmän) loppua odotellessa.

        Ongelma on siinä, että Raamatun mukaan Jeesus lupasi palata joidenkin seuraajiensa ollessa vielä elossä ja sen piti tapahtua nk. "valtakunnan voimassa. OK, voi tuohonkin tarkentaa, että pojat olivat tuolloin lähdössä Jeesusta tapaamaan yläilmoihin.

        Koska Jeesus veti seuraajiaan höplästä on pakko selitellä asioita uusiksi ja huijata porukkaa. Toki sikäli luonnollista, että uskonnollisuus edellyttää epärehellisyyttä, rehellisyys kuihduttaisi uskonnollisen liikkeen alta aikayksikön.

        Niin kauan kuin viitataan Raamattuun on nykyinen 100-vuotias lopun aika jo pahimman luokan pettämistä. Raamatun mukaan pojat elivät lopun aikaa jo ekalla vuosisadalla.


      • Uniselle
        Me nukkumaan kirjoitti:

        Huh huu, ei kukaan jaksa lukea sun höpinöitäsi!

        "Sanan pa·rou·si′a merkitys käy hyvin selväksi siitä vastakohdasta, jonka 2Ko 10:10, 11:ssä ja Fil 2:12:ssa esitetään vallitsevan Paavalin läsnäolon ja poissaolon välillä. Myös Ihmisen Pojan pa·rou·si′an vertaaminen ”Nooan päiviin” Mt 24:37–39:ssä osoittaa selvästi, että tämän sanan merkitys on ’läsnäolo’."

        Lainaamattomat Raamatun kohdat:

        2Ko 10:10, 11
        "10 Sillä, he sanovat, ”hänen kirjeensä ovat painokkaita ja voimakkaita, mutta hänen henkilökohtainen läsnäolonsa on heikkoa ja hänen puheensa täysin mitätöntä”. 11 Ottakoon sellainen lukuun tämän, että millaisia olemme sanassamme kirjeitse, kun olemme poissa, sellaisia olemme myös toiminnassa, kun olemme läsnä."

        Fil 2:12
        "12 Siispä, rakkaani, sillä tavalla kuin olette aina totelleet, ette ainoastaan minun läsnä ollessani, vaan nyt paljon alttiimmin minun poissa ollessani, työskennelkää jatkuvasti omaksi pelastukseksenne peläten ja vavisten,"

        Mt 24:37–39
        ".37 Sillä niin kuin Nooan päivät olivat, niin tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan. 38 Sillä niin kuin ihmiset olivat noina päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, miehet menivät naimisiin ja naisia naitettiin aina siihen päivään saakka, jona Nooa meni arkkiin, 39 eivätkä panneet merkille, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois, niin tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan."


      • D. The Duck
        Me nukkumaan kirjoitti:

        Huh huu, ei kukaan jaksa lukea sun höpinöitäsi!

        Me nukkumaan20.4.2014 14:030 SULJE
        Huh huu, ei kukaan jaksa lukea sun höpinöitäsi!-------------------

        etenkään lukihäröinen jonka
        suosikkilukemisto on Aku Ankka :D


      • Taaplaan tavallani
        1799+1874+1878 kirjoitti:

        =>Olet sekoittanut termit toisiinsa tai keskenään tai jotain sellaista..

        Sinä haluat sekoittaa asiaa ryhtymällä pyörittämään parousia-termiä.

        =>”Sano meille: - - mikä tulee olemaan sinun läsnäolosi* - - tunnusmerkki?”

        Entisenä jehovantodistajana ymmärrän paremmin kuin hyvin miksi katkot jaetta ja jätät pois oleellisen viittauksen maailmanloppuun. Koska mitään ei odotettua ei ole koskaan tapahtunut, ei 1799 alkaneen lopun ajan, eikä 1914 alkaneenkaan lopun ajan kuluessa, niin asiakokonaisuutta on pilkottava maailmanloppua (anteeksi asiainjärjestelmän) loppua odotellessa.

        Ongelma on siinä, että Raamatun mukaan Jeesus lupasi palata joidenkin seuraajiensa ollessa vielä elossä ja sen piti tapahtua nk. "valtakunnan voimassa. OK, voi tuohonkin tarkentaa, että pojat olivat tuolloin lähdössä Jeesusta tapaamaan yläilmoihin.

        Koska Jeesus veti seuraajiaan höplästä on pakko selitellä asioita uusiksi ja huijata porukkaa. Toki sikäli luonnollista, että uskonnollisuus edellyttää epärehellisyyttä, rehellisyys kuihduttaisi uskonnollisen liikkeen alta aikayksikön.

        Niin kauan kuin viitataan Raamattuun on nykyinen 100-vuotias lopun aika jo pahimman luokan pettämistä. Raamatun mukaan pojat elivät lopun aikaa jo ekalla vuosisadalla.

        >

        Jos haluat kirjoituksessasi nimenomaan viitata johonkin asiaan, sanaan, niin yksi tapa on katkoa teksti siten, että siitä jättää pois sellaiset asiat, mihin ei sillä kertaa viittaa. Toinen tapa on kirjoittaa korostaen ISOILLA kirjaimilla. Onko sen väliä mitä tapaa käyttää, sillä jokainen voi lukea ko. lauseen, kappaleen, sivun, aukeaman tai koko kirjan Raamatun kirjakokoelmasta, jos vain haluaa.


      • Otetaan uusiksi...
        144+000 kirjoitti:

        Jeesus taisi mainita, että muistosessiota vietettäisiin siihen asti kun hän palaa. V-seuralle Jeesus on palannut sekä vuonnja 1874 että vuonna 1914, mutta kahdestakin paluusta huolimatta jatketaan kyseistä hulabaloota.

        Kirjoitit:

        >>Jeesus taisi mainita, että muistosessiota vietettäisiin siihen asti kun hän palaa. V-seuralle Jeesus on palannut sekä vuonnja 1874 että vuonna 1914, mutta kahdestakin paluusta huolimatta jatketaan kyseistä hulabaloota


      • näkyvä tapahtuma
        Otetaan uusiksi... kirjoitti:

        Kirjoitit:

        >>Jeesus taisi mainita, että muistosessiota vietettäisiin siihen asti kun hän palaa. V-seuralle Jeesus on palannut sekä vuonnja 1874 että vuonna 1914, mutta kahdestakin paluusta huolimatta jatketaan kyseistä hulabaloota

        "parousia" eli Jeesuksen kristuksen näkymätön" läsnäolo" on alkanut 1914."


        Raamattu ei kerro mitään vuodesta 1914 eikä Jeesuksen näkymättömästä läsnäolosta.
        Raamatun mukaan Jeesuksen taivaaseen nouseminen oli näkyvä tapahtuma. Samoin Jeesuksen paluu tulee olemaan näkyvä tapahtuma.


        Ilm. 1: 7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan. Totisesti, amen.

        Matt. 24: 27
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        Matt: 24:30
        Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        Luuk. 17:24
        Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.


      • liharuumisko?
        näkyvä tapahtuma kirjoitti:

        "parousia" eli Jeesuksen kristuksen näkymätön" läsnäolo" on alkanut 1914."


        Raamattu ei kerro mitään vuodesta 1914 eikä Jeesuksen näkymättömästä läsnäolosta.
        Raamatun mukaan Jeesuksen taivaaseen nouseminen oli näkyvä tapahtuma. Samoin Jeesuksen paluu tulee olemaan näkyvä tapahtuma.


        Ilm. 1: 7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan. Totisesti, amen.

        Matt. 24: 27
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        Matt: 24:30
        Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        Luuk. 17:24
        Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.

        .."HERRAN KUOLEMAA, KUNNES HÄN SAAPUU"
        ”Tämä malja tarkoittaa uutta liittoa minun vereni perusteella. Niin usein kuin sitä juotte, tehkää tämä toistuvasti minun muistokseni.” 26 Sillä niin usein kuin syötte tätä leipää ja juotte tätä maljaa, te julistatte Herran kuolemaa, kunnes hän saapuu." (1. Korinttilaisille 11: 25, 26)


        "ME ELOSSA OLEVAT, JOTKA SÄILYMME HERRAN LÄSNÄOLOON..TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN [KUOLEMASSA NUKKUVIEN] KANSSAAN PILVISSÄ HERRAA VASTAAN ILMAAN"
        "15 Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, 16 sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. 17 Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa." (1. Tessalonikalaisille 4: 15-17)


        " ETTEI LIHA JA VERI VOI PERIÄ JUMALAN VALTAKUNTAA... EMME KAIKKI NUKAHDA KUOLEMAAN, MUTTA MEIDÄT KAIKKI MUUTETAAN TUOKIOSSA, SILMÄNRÄPÄYKSESSÄ TURMELTUMATTOMUUTEEN, KUOLEMATTOMUUTEEN"
        "50 Mutta tämän sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä turmeltuvuus peri turmeltumattomuutta. 51 Katso! Sanon teille pyhän salaisuuden: Emme kaikki nukahda kuolemaan, mutta meidät kaikki muutetaan, 52 tuokiossa, silmänräpäyksessä, viimeisen trumpetin aikaan. Sillä trumpetti soi, ja kuolleet herätetään turmeltumattomina, ja meidät muutetaan. 53 Sillä tämän turmeltuvan täytyy pukeutua turmeltumattomuuteen, ja tämän kuolevaisen täytyy pukeutua kuolemattomuuteen." (1. Korinttilaisille 15: 50 - 53)

        "YLÖSNOUSEMUKSESSA... HEIHIN EI TOISELLA KUOLEMALLA OLE VALTAA ... TULEVAT OLEMAAN JUMALAN JA KRISTUKSEN PAPPEJA .. HALLITSEMAAN KUNINKAINA"
        "6 Onnellinen ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja tulevat hallitsemaan kuninkaina hänen kanssaan ne tuhat vuotta." (Ilmestys 20: 6)


      • 441000
        Taaplaan tavallani kirjoitti:

        >

        Jos haluat kirjoituksessasi nimenomaan viitata johonkin asiaan, sanaan, niin yksi tapa on katkoa teksti siten, että siitä jättää pois sellaiset asiat, mihin ei sillä kertaa viittaa. Toinen tapa on kirjoittaa korostaen ISOILLA kirjaimilla. Onko sen väliä mitä tapaa käyttää, sillä jokainen voi lukea ko. lauseen, kappaleen, sivun, aukeaman tai koko kirjan Raamatun kirjakokoelmasta, jos vain haluaa.

        =>Jos haluat kirjoituksessasi nimenomaan viitata johonkin asiaan, sanaan, niin yksi tapa on katkoa teksti siten, että siitä jättää pois sellaiset asiat, mihin ei sillä kertaa viittaa.

        Näin juuri. Jos haluaa repiä asiayhteydestä pois hankaluutta aiheuttavan osuuden, niin noin se käy kätevästi.


      • 141000
        Otetaan uusiksi... kirjoitti:

        Kirjoitit:

        >>Jeesus taisi mainita, että muistosessiota vietettäisiin siihen asti kun hän palaa. V-seuralle Jeesus on palannut sekä vuonnja 1874 että vuonna 1914, mutta kahdestakin paluusta huolimatta jatketaan kyseistä hulabaloota

        =>Olet sekoittanut termit toisiinsa tai keskenään tai jotain sellaista..

        Sekaannusta tässä aiheuttaa korkeintaan läsnäolo-opetus, koska Vartiotorniseura ei halua opettaa Raamatun näkyvää paluuta. Sana on sama, oli se sitten käännetty vaikka tuloksi, tulemukseksi tai paluuksi (V2008 1/1 s. 8).

        =>"parousia" eli Jeesuksen kristuksen näkymätön" läsnäolo" on alkanut 1914.

        Raamattu opettaa vuotta 1914 yhtä vähän kuin se opettaa vuotta 1874 tai muutakaan vuosilukua.

        =>Mutta miten suurin osa ihmisistä suhtautuisivat hänen parousiaansa eli läsnäoloonsa, vaikka heidän ympärillään täyttyisi Jeesuksen läsnäolon moniosainen tunnusmerkki? Raamattu kertoo senkin, Matteuksen 24. luvussa:

        "36 Siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivaiden enkelit eikä Poika, vaan ainoastaan Isä. 37 Sillä niin kuin Nooan päivät olivat, niin tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan. 38 Sillä niin kuin ihmiset olivat noina päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, miehet menivät naimisiin ja naisia naitettiin aina siihen päivään saakka, jona Nooa meni arkkiin, 39 eivätkä panneet merkille, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois, niin tulee Ihmisen Pojan läsnäolo olemaan."

        Se vaan meni valitettavasti niin, että tuon paluun piti Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen mukaan tapahtua sen verran vikkelään, että jotkin Jeesuksen kuulijoista olivat vielä elossa.

        Mitä taas Nooa-taruun tulee, niin sitä lainaamalla totena Jeesus osoitti olevansa aivan tavallinen nenänkaivaja, joka uskoi satuihin.

        Edes Raamatun mukaan Nooa ei saarnannut tuhoa, se olisi ollut turhaa, koska tarun jumala oli ensin päättänyt hävittää kaikki ihmiset ja vasta sitten päätti säästää muutaman tarusankarin.


    • alan äijiä
    • vainojen alla.
      • OMA Valinta

        ITELLA ei sitä postimerkkiä __julkaise.__

        Postimerkki on jo painettu ja julkaistu.

        Homomieliset saa ostaa niitä koska Itella MYY niitä.

        KRISTITYT ostaa sitten vähemmän rivoja postimerkkejä.


    • Missä v luuraa?

      Jehovan todistaja, oletko masentunut, koska lopunajan vainoja ei ole?

    • leeviland

      Tiedoksenne, vain tosiuskovia vainotaan. Miksi jehovalaisia ei vainota? Siksi koska vain tosiuskovia vainotaan, ei muita.

    • Miten sitä esiintyy?

      VAINO - MITÄ SE ON?

      "Ihmisten tahallinen ahdistaminen tai vahingoittaminen yhteiskunnallisen aseman, rodun tai uskonnon ja uskonnollisten käsitysten vuoksi; viimeksi mainitussa tapauksessa tarkoitus on tukahduttaa nuo käsitykset ja estää niiden leviäminen uusien käännynnäisten keskuuteen.

      Heprealainen verbi ra·daf′ ja kreikkalainen verbi di·ō′kō, jotka merkitsevät ’vainota’, voidaan kääntää myös vastineilla ”ajaa takaa, sännätä perään” (2Mo 15:9; 5Mo 1:44; Lu 17:23).

      Vainoa on monenlaista. Se voi olla herjaamista, pilkkaa ja loukkauksia (2Ai 36:16; Ap 19:9), tai siihen voi liittyä taloudellista painostusta (Il 13:16, 17), ruumiillista vahingoittamista (Mt 27:29, 30; Ap 5:40), vankeutta (Lu 21:12; Ap 16:22–24), vihaa ja jopa kuolema (Mt 24:9; Ap 12:2).

      Sitä voivat edistää uskonnolliset johtajat (Mr 3:6; Ap 24:1, 27), tai sen aiheuttajia voivat olla sellaiset, jotka eivät ole perillä tosiasioista (1Mo 21:8, 9; Ga 4:29), tietämättömät ihmiset (1Ti 1:13) tai järjettömät, fanaattiset väkijoukot (Lu 4:28, 29; Ap 14:19; 17:5).

      Mutta usein nämä kaikki ovat vain voimakkaampien ja pahanilkisempien yllyttäjien – näkymättömien pahojen henkivoimien – välikappaleita (Ef 6:11, 12)"

      Lähde:; Raamatun ymmärtämisen opas, osa 2. s. 1232.

    • henget lietsovat

      VAINO
      Sitä voivat edistää uskonnolliset johtajat
      (Mr 3:6; Ap 24:1, 27),

      tai sen aiheuttajia voivat olla sellaiset,

      -jotka eivät ole perillä tosiasioista
      (1Mo 21:8, 9; Ga 4:29),

      -tietämättömät ihmiset
      (1Ti 1:13)

      tai
      - järjettömät, fanaattiset väkijoukot
      (Lu 4:28, 29; Ap 14:19; 17:5).

      Mutta usein nämä kaikki ovat
      vain
      voimakkaampien ja pahanilkisempien yllyttäjien – näkymättömien pahojen henkivoimien – välikappaleita
      (Ef 6:11, 12).
      http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200003446?q=voimakkaampien ja pahanilkisempien yllyttäjien&p=par

    • HEIL,hulluustarttuu

      tietättömyys ja tyhmyys tiivistyvät Haatanan joukoissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe