lumia620 miten saa numeron estolistalle

numero esto listalle

Minulle on alkanut tulemaan 0700 numeroista epämääräisiä viestejä vaikka olen Soneralla laittanut eston kun olen tehnyt sopimuksen.

miten tekstiviestit ja numerot laitetaan estolistalle?

pitääkö minun laittaa Soneralla esto uudelleen päälle? Mietin vain että jos liittymätyyppi vaihtuu pitääkö palvelu numeroiden esto ottaa uudestaan käyttöön?


no nyt on alkanut tulla häirikköviestejä eli pitää ottaa yhteys soneraa, ja laittaa numerot estolistalle.
yritin nokia care etsiä ohjetta mutta ei löytynyt

7

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l520

      Puheluhistoriasta(luurin kuva) painamalla pitkään sitä nimeä tai numeroa tulee "estä numero..

      • L720

        Eipä tule ainakaan L720:ssa, vaan puheluhistoriassa numeroa painettaessa antaa vain vaihtoehdon "poista kohde".

        Useimmissa Lumioissa löytynee asetuksista erillinen estoluettelo.


      • l520
        L720 kirjoitti:

        Eipä tule ainakaan L720:ssa, vaan puheluhistoriassa numeroa painettaessa antaa vain vaihtoehdon "poista kohde".

        Useimmissa Lumioissa löytynee asetuksista erillinen estoluettelo.

        Muistaakseni wp8 oli tuli myös pitkään painalluksesta estä numero..8.1 on vähän muuttunut systeemi,asetuksien kautta estoluettelosta ei voi lisätä numeroita estoluetteloon ainakaan täs 8.1
        http://aijaa.com/TUrXcf


      • l520
        l520 kirjoitti:

        Muistaakseni wp8 oli tuli myös pitkään painalluksesta estä numero..8.1 on vähän muuttunut systeemi,asetuksien kautta estoluettelosta ei voi lisätä numeroita estoluetteloon ainakaan täs 8.1
        http://aijaa.com/TUrXcf

        Unohdin vielä kysyä oleellisen pointin, kai sulla L720 on amber päivitys sisässä sillä siinähän tuo estoluettelo tuli kaikkiin wp8 laitteisiin


      • L720
        l520 kirjoitti:

        Unohdin vielä kysyä oleellisen pointin, kai sulla L720 on amber päivitys sisässä sillä siinähän tuo estoluettelo tuli kaikkiin wp8 laitteisiin

        Kyllä, L20:lla oli (ennen nyt käytössä olevaa Blackia) sisällä virallinen Amber-päivitys ja sen myötä asetusvalikossa erillinen estoluettelo.

        Jälkikäteen on varmaan mahdotonta selvittää mikä ohjelmisto puhelimessa on ollut ennen viimeisintä päivitystä, koska asetukset -> lisätietoja näyttää parhaillaan käytössä olevan ohjelmiston tiedot.


      • L720
        l520 kirjoitti:

        Unohdin vielä kysyä oleellisen pointin, kai sulla L720 on amber päivitys sisässä sillä siinähän tuo estoluettelo tuli kaikkiin wp8 laitteisiin

        Mysteeri ratkaistu, jotta puheluhistoriassa numeroa painettaessa antaa poistamisen lisäksi vaihtoehdon "estä numero", pitää estolista-toiminto olla kytkettynä käyttöön :)

        Tulipahan tuokin kokeiltua, itselläni ei toistaiseksi ole ollut minkäänlaisille estoille tarvetta, työnumero on omansa, henkilökohtainen numeroni on salainen enkä jakele sitä kenelle/mihin tahansa ja sen lisäksi ASML:n puhelinmyynnin rajoituspalvelu toimii erittäin tehokkaasti.


    • Moromoro,

      Huomioithan että liittymään kytketty esto estää viestien lähettämisen tai puheluiden soittamisen --> liittymään kytketty esto ei siis estä saapuvaa liikennettä.

      Esto(t) säilyvät liittymätyypin muutoksen yhteydessä.

      Mistä numerosta viestit tulevat? Oletko katsonut netistä mistä palvelusta on kyse, ja miten se suljetaan?

      Yleisesti ottaen, jos liittymässä on päällä joku tietty kestotilaus, liittymään kytkettävä esto lakkauttaa sen siinä eston kytkennän yhteydessä. Näin ei ole aina ja joka tilanteessa joten varmin on sulkea palvelu itse. Jos ei muuta niin ottamalla yhteyttä ko palveluntarjoajaan.

      Näillä eteenpäin? :)

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe