Meikkaaminen - olenko outo vai omituinen?

badass

Moi! Tässä rupesin yksi päivä pohtimaan, että olenko todellakin lapsellinen ja outo, kun en meikkaa?

Rupesin ajattelemaan aihetta, kun luokkamme "kovis" ja niin "ihqumaqee" tyttö tuli päin naamaa kertomaan, että olen kauhea nössö ja lapsellinen, kun harjaan ainoastaan hiukseni aamuisin. Samalla kyseinen henkilö haukkui pukeutumiseni täysin.

Olen nyt 14-vuotias, pian täytän 15, enkä meikkaa ollenkaan. Olenko ainoa? Ja olenko hirveän omituinen?

11

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • good luck

      Et oo outo, sano sille tyypille vaan et ainakaan sun ei tartte laittaa naamaan kiloa pakkelia kehdataksesi näyttää naamaas muille. ;)

      • badass

        :) Jos se viel tulee mulle motkottamaan, niin khyl sanon


    • lkjhgfdsa98456

      minä olen 33vuotias nainen, enkä meikkaa kuin joskus mieheni iloksi (silloinkin vain ripsaria) tai juhlatilanteisiin. En meikannut ylä-asteella, enkä myöhemminkään ole kokenut sitä tarpeelliseksi.
      Jokaisen tulisi meikata tai olla meikkaamatta itsensä vuoksi, ei siksi että ulkopuoliset ihmiset niin käskevät tai odottavat. Sinä päätät ulkonäöstäsi, eikä se tee sinusta mitenkään outoa tai huonompaa ihmistä.
      Itse ajattelisin, että se on juurikin toisinpäin, eli ne teinitytöt (ja vanhemmatkin naiset) jotka lyövät sitä pakkelia kerroksen naamaansa aamulla ennenkuin kehtaavat lähteä kotoa ulos, ovat niitä lapsellisia ja nössöjä, epävarmoja itsestään ja säälittävän riippuvaisia siitä ajatuksesta, että mitä muut sanoo?
      Meistä jokainen on omanlainen, on sitten kauniimpi tai rumempi, tai ihan vain tavallisen näköinen. Varmaan kuulostaa kliseeltä, mutta sisinhän se tärkein on, ei se, miltä näyttää päällepäin :)

      • melkeinsamaamieltä

        Minusta epävarmuuttaankaan meikkaavat eivät ole sen lapsellisempia tai nössömpiä, vaan ne ovat, jotka yrittävät kertoa muille, kuinka näiden pitäisi olla, kuten ap:n tapauksessa.


    • no hätä

      Et ole omituinen. Itsekään en meikannut kuin vasta 31-vuotiaana ensimmäisen kerran. Olen 35 v. ja nykyisin meikkaan silloin tällöin kevyesti. En vain kiinnostunut teini-iässä koko asiasta ja koko meikkaus tuntui ahdistavalta. Pukeuduin myös ihan mihin sattui, tiesin, että vaatteeni olivat rumia, mutta pidin niitä oikein tahallaan juuri siksi. Minulla oli jonkinlainen sisäinen kapina sitä kohtaan, että naiselta odotetaan niin suurta kiinnostusta ulkonäköön. Kukaan ei kyllä koskaan haukkunut eikä kommentoinut meikittömyyttäni. Mieheni piti paljon siitä, etten meikannut, mutta on hyväksynyt ihan hyvin senkin, että nykyisin joskus meikkaa.

      Minusta sinä olet rohkea oman tiesi kulkija. Luokkanne kovista voi ärsyttää se, ettet yritä matkia häntä tai ketään muutakaan. Älä usko hänen haukkujansa, ne nousevat epävarmuudesta, kateudesta tai vain tarpeesta koettaa käyttää valtaa muihin. Mitä vähemmän hänestä välität, sitä enemmän häntä ottaa se päähän. Jos hän tulee vielä avautumaan, niin anna samalla mitalla takaisin, mutta sano asiasi viileästi, älä näytä mitään tunteita. Se joka pysyy rauhallisena ja etäisenä voittaa henkisesti tällaiset tilanteet.

    • Keski-ik_aloittelija

      Mielestäni meikkaus voisi olla kiellettyä peruskouluissa, ja jonkinlainen yhteneväinen kouluvaatetuskin voisi olla perusteltua. Eihän se kiusaamista poista, mutta vähentää ainakin perusteluita siihen.

      Meikkaavat perustelevat meikkaamisen vaikkapa sillä, että meikki suojaa ihoa. Vastaväitteenä voisi sanoa, että meikkaamattomuus ei tarkoita samaa kuin hoitamattomuus, ihoa voi hoitaa silti hyvin, puhdistaa, rasvata ja suojata auringolta.

      Ehkä luokan kovis kokee sinut jotenkin uhkaksi, kun et ole riittävän samankaltainen ja ehkä et ole hänen vallassaan. Älä vaan ala hänen painostuksen vuoksi meikkaamaan!

      Itse olen kohta 40 v ja yrittänyt silloin tällöin kevyesti meikata. Lopputulos ei ole ollut kovin hyvä, joten olen pysynyt luonnollisena. Olen hieman allerginen ja altistunut liikaa auringolle, mutta usein minua pidetään itseäni nuoremman näköisenä. Omasta mielestäni olen varsin ryppyinen. Olen jo pitkään miettinyt omaa linjaa meikkaamiseen, ja opettelen nyt huulipunan laittoa. Ei kevyttä huulikiiltoa, vaan reilua punaista. Jo pelkkä huulipuna kummasti kirkastaa kasvojen ihoa ja antaa optisen vaikutelman hieman vaaleimmista hampaista. Silmissä aion ainoastaan kevyesti meikata liikkuvaa yläluomenosaa ja opetella kevyen rajauksen. Ripsiväriä en aio käyttää silmälasien vuoksi, ja se tuntuu liian raskaalta muutenkin.

      Mutta joka tapauksessa kenenkään ei ole pakko meikata, ellei itse halua. Sitä paitsi sillä säästää rahaa. Laadukkaat meikit ovat kalliita. Halvoissa eurokaupameikeissä voi olla mitä vaan yllättävää, mille voi allergisoitua. Omatkin allergiani on katsottu kosmetiikan aiheuttamiksi, vaikken ole juurikaan meikkannut (olen kuitenkin käyttänyt markettien shampoita, saippuoita, huulirasvoja jne).

      Kaiken ikäinen nainen voi näyttää kauniilta luomunakin. Vastapainona kova sotamaalaus voi olla kamalampi kuin luomulook. Etenkin kun nainen vanhenee ja rypistyy. Mikään ei ole järkyttävämpi, kuin keski-ikäinen nainen, joka koettaa meikillä ja pukeutumisella vaikuttaa teini-ikäiseltä.

      Eli nauti nuoruudestasi, huolehdi ihon perusterveydestä (eli suosittelen laadukkaita kasvovoiteita ja aurinkosuojaa). Meikata ennätät, jos sen joskus tarpeelliseksi koet. Hyvää kesää!

      • Pöö.

        Kun sanoit että meikkaaminen voisi olla kiellettyä peruskoulussa, niin entäs sitten ne susirumat jotka eivät edes näytä oman sukupuolensa edustajilta ilman meikkiä?


      • sjahdsajs
        Pöö. kirjoitti:

        Kun sanoit että meikkaaminen voisi olla kiellettyä peruskoulussa, niin entäs sitten ne susirumat jotka eivät edes näytä oman sukupuolensa edustajilta ilman meikkiä?

        niinpä. itelläni oli niin tummat silmänaluset jo 14-vuotiaana ja aknea, etten olisi kehdannut mennä kouluun ilman pakkelikerrosta. eihän se ihoa parantanut, peitti vaan yhden syyn kiusaajilta.

        alottajalle, jos et itse koe tarvetta meikille, ole ilman. säästät aikaa, rahaa ja ihosi pysyy paljon paremmassa kunnossa. luultavasti tällä muijalla, joka tuli aukomaan sulle päätään, on jotain peitettävää omassa naamassaan. ja ihan koht alkaa kesäkin:)


    • Sannnnnnnni

      Meikkaaminen ei ole paha eikä hyvä, omalle ulkonäölleen saa tehdä mitä haluaa -sensijaan muiden ulkonäköön puuttuminen on osoitus säälittävästä elämästä jossa parempaa tekemistä ei löydy. Tunne myötätuntoa ihqumageeta kovista kohtaan jolle tulee aika ikävä pudotus peruskoulun jälkeen kun muita ei enää voikaan komennella ja halventaa... Itse meikkasin raskaasti lukiosta alkaen koska olin gootti, bestikseni ei lainkaan koska hän oli allerginen suunnilleen kaikelle paitsi ilmalle ja joskus sillekin, kummankaan sosiaalinen elämä tai koulumenestys ei kärsinyt kummastakaan ratkaisusta mitenkään.

    • yläastekamalaaika:D

      Sano sille et näytät silti ilma meikkaamistki 100x paremmalt ku se pakkelinaama :D
      Kantsii napauttaa takas jotai nopeest ettei se jatka sitä haukkumist.
      Mut jos haluu yläasteel sulautuu massaan ja olla "suosittu" niin kantsii ripsarii ainaki pistää, se on iha helppoo, sit ku yläasteelt pääsee ni ketää ei enää kiinnosta meikkaaks joku vai ei :D

    • Älä välitä

      Et ole outo! Itse olen vähän yli parikymppinen ja meikkaan koska tykkään meikata ja on hauska tehdä erilaisia meikkejä, mutta on niitäkin päiviä kun en meikkaa ollenkaan, eikä minusta sillä ole väliä miten ihminen pukeutuu tai miten hän meikkaa tai meikkaako ollenkaan. Minusta ainakin kuulostaa hienolta että voit mennä meikittä ihmisten ilmoille koska joillain se menee niin pitkälle että ei vaan voi mennä ilman sitä meikkiä edes postilaatikolle jos vaikka naapuri sattuu näkemään. Tällaisiakin tapauksia tiedän. :D Ei se meikki ihmistä tee, eikä iho kärsi niin kovin kun saa olla rauhassa ja säästät siinä rahaakin jotka voit sitten käyttää johonkin pysyvämpään! :D Kaiken näköstä kommenttia tulee ihmisiltä oli sitä meikkiä tai ei tai oli päällä millaset vaatteet vain niin aina jollain tahtoo olla jotain pahaa sanottavaa, mutta jos heitä niin häiritsee jonkun toisen ulkonäkö niin se on heidän päässä se ongelma. Pää pystyyn vaan ja olet piittaamatta tai voit vaikka kysyä että eikö hän kehtaa itse kulkea ilman meikkikerrosta naamassaan vai mikä on. Ehkä se tytsy on vain katkera kun ei itse kehtaa mennä minnekkään ilman meikkiä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe