rahan vaihto

++++++++++++

pärjääkö Alanyassa euroilla vai oletteko vaihtaneet liiroja?

6

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävijä

      Pärjää euroilla, mutta vaihda liiroja. Nyrkkisääntönä se, että 20tl seteleitä kannattaa olla ruokaa varten, 50tl isommat setelit koetaan hankaliksi normaali pikku asioinnissa. Käy isommassa kaupassa jos haluat särkeä pienemmäksi pikkuyrittäjiä varten ja tosiaan, pidä aina 2 tln kolikoita taskussa että pääset hyppäämään niitä kahta pääkatua edestakaisin suurinpiirtein sahaaviin busseihin.

      Normitaksimatka on n. 20tl n. 5-10km.

      Rahanvaihtopaikkoja on kaikkialla, pääpostissa PTT on hyvä vaihtaa euroja liiroiksi. HSBC- pankkiautomaatti ei ainakaan multa perinyt ylimääräistä välityspalkkiota nostosta.

      Maksa kortilla vain isommissa kaupoissa ja jos uskallat luottaa yrittäjään. Kortilla voi kyllä maksaa ihan melkein kaikkialla. Sekään ei ole ongelma.

      Muista kysyä kuitti ja aitoustodistus jos ostat jotain arvokasta.

      Niin ja anna tippiä jos pidät palvelusta, mutta muista että Turkissa on paljon rikkaampia ihmisiä kuin Suomessa. Ei me olla suomalaiset hirveän varakkaita, kyllä turkkilaiset sen tietää, että norjalaiset ovat varakkaampia.

    • jepulisjepjep

      Jep jep.. vai turkissa paljon rikkaampia ihmisiä kun suomessa, ihme , että ne tarjoilijat sitten tekee 16 tunnin työpäiviä, jos rahaa riittää :O

      • kävijä

        Laske itse, paljonko sinulla on varaa antaa tippiä, ohjehan on n. 10% hinnasta. Entäs sitten, jos palvelu ja ruoka on kelvotonta tai on itsepalvelu?

        Itse lähden aina siitä tilanteesta, että jos minulla ei ole varaa parantaa Suomessa kenenkään lähiympäristöön kuuluvan ihmisen taloudellista velkataakkaa, ei minulla ole millä rällätä toisessa valtiossa asuvien avuksikaan.

        Lomaa kuitenkin tarvitsee, mutta silloin, en ole se, joka ottaa mihinkään asiaan kyseisessä maassa pintapuolisella tiedolla tai muutenkaan kantaa. Ei ole turistin asia olla aktivisti. Turkissa on paljon enemmän äänestäjiä kuin Suomessa.


      • ++++++++++++
        kävijä kirjoitti:

        Laske itse, paljonko sinulla on varaa antaa tippiä, ohjehan on n. 10% hinnasta. Entäs sitten, jos palvelu ja ruoka on kelvotonta tai on itsepalvelu?

        Itse lähden aina siitä tilanteesta, että jos minulla ei ole varaa parantaa Suomessa kenenkään lähiympäristöön kuuluvan ihmisen taloudellista velkataakkaa, ei minulla ole millä rällätä toisessa valtiossa asuvien avuksikaan.

        Lomaa kuitenkin tarvitsee, mutta silloin, en ole se, joka ottaa mihinkään asiaan kyseisessä maassa pintapuolisella tiedolla tai muutenkaan kantaa. Ei ole turistin asia olla aktivisti. Turkissa on paljon enemmän äänestäjiä kuin Suomessa.

        Mistä tietää milloin pitää tinkiä hinnasta?Onko siis jossain liikkeissä hinnat näkyvillä ja silloin ne ovat ns.kiinteät hinnat.Jos hintoja ei ole näkyvillä ,silloin pitää tinkiä?Onko hinnat näkyvillä yleensä liiroina vai euroina?


      • kävijä
        ++++++++++++ kirjoitti:

        Mistä tietää milloin pitää tinkiä hinnasta?Onko siis jossain liikkeissä hinnat näkyvillä ja silloin ne ovat ns.kiinteät hinnat.Jos hintoja ei ole näkyvillä ,silloin pitää tinkiä?Onko hinnat näkyvillä yleensä liiroina vai euroina?

        On pienempiä liikkeitä, joissa hinnat ei ole ollenkaan näkyvillä. Siellä yleensä liikkeen työntekijä tai yrittäjä ehdottaa itse hintaa, kannattaa yrittää ehdottaa halvempaa silloin. Ehkä raja menee siinä, jos myyjä alkaa suuttua. Saksalaiset oli kuulemani mukaan kovia tinkimään ja nauttivat siitä. Itse en ollut hyvä tinkimään, sain jonkin verran alennusta joskus, jos myyjä tykkäsi minusta muuten ihmisenä.
        Yhden kerran sattui niin, että mulla ei basaarialueella ollut yksinkertaisesti enempää rahaa mukana ja kun näytin, että näin paljon on, sain sillä hinnalla jotain kasviksia.
        Istanbulissa en tinkinyt, mutta sain oppaan mukaan ihan hyvän alennuksen yhdestä korusetistä. Se on kaunis. Istanbulissa oli tosi hienoa shoppailla, jotenkin hienommat käytöstavat, yksi kultaliikkeiden omistaja esitteli minulle järkyttävän kalliita koruja, joihin mulla ei olis ikinä ollut varaa, mutta vaikka sanoin, ettei ole varaa tollasiin, oli sen verran hieno mies että esitteli ihan aidosti niitäkin. On niitä Alanyassakin ainakin muutamia tosi hienoja paikkoja.


      • kävijä
        kävijä kirjoitti:

        On pienempiä liikkeitä, joissa hinnat ei ole ollenkaan näkyvillä. Siellä yleensä liikkeen työntekijä tai yrittäjä ehdottaa itse hintaa, kannattaa yrittää ehdottaa halvempaa silloin. Ehkä raja menee siinä, jos myyjä alkaa suuttua. Saksalaiset oli kuulemani mukaan kovia tinkimään ja nauttivat siitä. Itse en ollut hyvä tinkimään, sain jonkin verran alennusta joskus, jos myyjä tykkäsi minusta muuten ihmisenä.
        Yhden kerran sattui niin, että mulla ei basaarialueella ollut yksinkertaisesti enempää rahaa mukana ja kun näytin, että näin paljon on, sain sillä hinnalla jotain kasviksia.
        Istanbulissa en tinkinyt, mutta sain oppaan mukaan ihan hyvän alennuksen yhdestä korusetistä. Se on kaunis. Istanbulissa oli tosi hienoa shoppailla, jotenkin hienommat käytöstavat, yksi kultaliikkeiden omistaja esitteli minulle järkyttävän kalliita koruja, joihin mulla ei olis ikinä ollut varaa, mutta vaikka sanoin, ettei ole varaa tollasiin, oli sen verran hieno mies että esitteli ihan aidosti niitäkin. On niitä Alanyassakin ainakin muutamia tosi hienoja paikkoja.

        Liiroina ne yleensä on näkyvillä, mutta turistien takia myös euroina pienemmissä liikkeissä ja ravintoloissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe