Raskauden jälkeinen hiustenlähtö!!

TukkaLähtee

Alan olemaan kohta jo epätoivonen. Elikkäs tyttäreni on nyt 9kk ikäinen ja olen kärsinyt hiustenlähdöstä nyt reilu kuukauden. Hiuksista ei ole kohta enää mitään jäljellä, hiukset ohentuneet jo puolella :(
mitä ihmettä tässä pitäs alkaa tekemään? eikai ihminen voi kaljuksi tulla tälläisestä? Hiukseni ovat olleet mulle aina kaikki kaikessa (itsetuntoni parempi) nyt viedään nekin rippeet..
Milloin tää hiustenlähtö loppuu? Millaisia kokemuksia muilla?

6

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällainen ...

      Odotusaikana hiusten kasvuvaihe pitenee, eikä lepovaihetta tule normaaliin aikaan. Hiukset paksunevat, kun lepovaiheessa ei ole normaali määrä hiusnystyjä. Sitten ikävä kyllä hormonitoiminta muuttuu noin 6kk - 8kk kuluttua synnytyksestä ja hiukset ryhtyvät tuohon lepovaiheeseen aivan rytinällä eli nekin, joiden olisi kuulunut jo aloittaa lepovaihte aikaisemmin ryhtyvät siihen nyt ja tukka lähtee. Onneksi uusi hius kasvaa tilalle ja kohta hiukset ovat entisellään, kuten ennen raskautta.

    • noodeli

      Mulla vauva on 9 kk ja tukka on tosi ohut, ja jos letitän tukan on 1 letti samanpaksuinen kuin 2 lettiä oli erikseen ennen raskautta. Kurjalta tuntuu mutta toivottavasti tilanne paranee. Olen huomannut että uudempaa hiuskasvua kuitenkin sojottaa esiin, joten eiköhän tästä selvitä.

    • jghöjkh

      Itsellä hiukset oheni synnytyksen jälkeen melkein kolmella neljäsosalla! Oli ihan kamala tunne kun pelkäsin kaljuuntuvani kokonaan ja mietin jo tosissaan että olisin ajanut hiukset sängelle kun oli vain "muutamia "haituvia päässä.
      Hiusten uutta kasvua tuin apteekista ostettavalla lääkkeellä koska en imettänyt ja vajaassa puolessavuodessa hiukset olivatkin sitten jo paksuuntuneet normaaliin :)

    • Tuuhea tukka

      Tutulta kuullosta, mutta lohdutukseksi kyllä ne hiuksetkin palautuvat ennalleen.
      Itsellä on aina ollut pitkä ja paksu tumma tukka joka alkoi sitten lähteä 5 kk synnytyksestä ja jos veti hiuksista niin jäi aina kourallinen käteen.
      Siinä kyllä itsetunto kärsi ja pahasti!:(
      Nyt 2 vuotta synnytyksestä ja hiukset onneksi ennallaan :)

    • lumikki1

      Mulla hiustenlähtöä kestänyt nyt 3kk ja kyllähän nää jonkin verran ohentunut on. Nyt tuntuu, että hiustenlähtö ois vähän jo rauhoittunut, mutta kyllä niitä siltikin vielä lähtee normaalia enemmän. Haluaisin hiukset värjätä, mutta voiko olla, että se värjäys jotenkin kiihdyttäisi vielä tätä hiustenlähtöä tms? Onko siis turvallista värjätä nyt, kun hiuksia lähtee muutenkin?

    • tukka rautaa

      Saattaa olla raudanpuutettakin. Pitäis tarkistaa ihan lääkäriltä, että saa kunnon rautatabuja eikä niitä ilman reseptiä ostettavia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe