PUK-koodia kysyvät SIM-kortit

jörö

Edessäni on klassinen keissi: näppäilin SIM-kortin väärin kolmesti peräkkäin ja liittymäni vaatii nyt avautuakseen PUK-koodin. Prepaid-liittymäni mukana tullutta PIN- ja PUK-liuskaa minulla ei enää tallessa ole, eikä siksi myöskään hajua itse koodista. Seitsemän yritystä on vielä jäljellä, kokeilin aluksi lottoamalla tutut ja turvalliset 00000000:t ja 12345678:t. Ei lykästänyt.

Tietääkö joku tekniikkavelho, onko minun luovutettava suosiolla ja oltava yhteyksissä operaattorini asiakaspalveluun, vai nollautuuko SIM-korttini esim. ajan kanssa ja palautuu automaattisesti pelkkää PINiä kysyvään tilaan? Onko operaattoreilla mitään hajua Prepaid-liittymien koodeista, vähän pelleilymeiningiltä kun varsinaisiin kuukausilaskutettaviin verrattuna vaikuttavat?

Tuhatkunta pistettä ja papukaijamerkkiä osaaville.

1

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SIM -hakkerointi

      "vaatii nyt avautuakseen PUK-koodin. Prepaid-liittymäni mukana tullutta PIN- ja PUK-liuskaa minulla ei enää tallessa ole"

      Jos tilanne todellakin on tuo, että PUK -koodia ei ole tallessa, silloin tilanne on tämä:

      1) jos olet rekisteröinyt ko. prepaidin operaattorillesi, tällöin henkilöllisyyspapaerit mukana operaattorin toimipisteeseen, ja saat PUK -koodin sieltä.

      2) Jos ET ole rekisteröinyt liittymääsi, niin et saa enää ko. SIM -korttia käyttöön.

      Todennäköisesti et myöskään samaa numeroa, tosin ainahan voit mennä operaattorin toimipisteeseen käymään, suostuvatko varaamaan puhelinnumeron sinulle, kun ko. numero vapautuu prepaid -liittymän vanhentuessa.

      Kortti ei palaudu ennalleen ajan kuluessa.

      3. vaihtoehto voisi olla SIM -kortin hakkerointi.
      En tiedä onko mahdollista, google saattaisi löytää jotain asiaan liittyvää.

      Esim. vanhemmat mikrokontrollerit ovat olleet hakkeroitavissa sopivalla tavalla virtaa kytkemällä ja katkomalla. SIM -korttihan on teknisessä mielessä älykortti, eli kortilla on oma prosessori, ja niiden kontaktipintojen kautta prosessori keskustelee ulkomaailman kanssa.

      Tuleepa mieleen vuosien takainen tapaus (1996) kun SIM -kortti meni lukkoon kysyen PUK -koodia, vaikka olin syöttänyt PIN -koodin oikein. Syynä oli viallinen Nokian puhelin, joka vääristi PIN -koodin näppäilyn ja SIM -kortille siirron välissä.

      Eli itse näppäilin PIN -koodin oikein, mutta SIM -kortti sai puhelimelta väärän PIN -koodin. Ko. Nokia oli joko 2110 tai 8148. (Kyllä, 8148 on nk. Citypuhelin, eli radio-osa siinä on vain 1800 MHz ja 900 MHz taajuutta ei ko. mallista löydy. On 8110:n rinnakkaismalli, 8110 tunnettiin nk. banaani-Nokiana muotoilunsa takia).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe