En tiedä mikä minua vaivaa, apua/ideoita?

kirsikkaleivos

Minulla on ongelma: Jo 2 vuotta kovaa lihasheikkoitta, ei kuukautisia, loputon väsymys, ärtynyt suolisto, kyvyttömyys tehdä asioita... Olen käynyt Antioksidanttiklinikalla useita kertoja, verikokeita on otettu, ravintolisinä olen popsinut ja popsin yhä mm. liothyronin(rT3-dominanssiin), d-riboosi, l-karnitiini, magnesium, ubikinol, vahvat monivitamiinit(LE Two per day), kalaöljyt, DHEA, probiootit, psyllium, ym...
Mitattu on kortisolit, kilpirauhasarvot, vitamiineja ym...
Mikään ei tunnu hievauttavankaan oireitani vaikka lisiä popsittu jo kuukausia. Lääkärinikään(yleislääkäri) ei tunnu enää oikeen keksivän mitään.
Kannattaisikohan suunnata jollekin neurologille tai sisätautilääkärille?
Olen aivan neuvoton.
: (

23

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettii

      Oletko kasvisyöjä? ootko käyny HIV:testissä? tuli mieleen, että jos sä syöt e-pillereitä tai sulla on jokin muu hormooniehkäisy. Syötkö sä ylipäätään mitään lääkettä säännöllisesti? Ne myrkyt voi nimittäin sekoittaa kehon pahasti..
      Entä onko syövän mahdollisuus tutkittu?

      • En ole kasvisyöjä, HIV:iä ei kai ole testattu, mutta klamydia ynnämuita, en oo koskaan syönyt e-pillereitä, tai muita hormooniehkäisyjä, en mitään lääkkeitä, yksi syöpätutkimus tehtiin niskaan, mutta se oli vain laajentunut imusolmuke... ei silleen perusteellisesti tutkittu syöpää. Kiitos vastauksesta! : )


    • ethän?
      • Tällä hetkellä ja jo jonkin aikaa olen syönyt ainoastaan hirssiä ja tattaria jotka on gluteenittomia luonnostaan... Tää gluteenittomuus sen takia, että mun suoliston rappeutti tosi pahasti antibioottikuuri, joka piti keskeyttää suolisto-oireiden takia. Gluteeni, kuten monet muutkaan ravintoaineet ei sovi tähän vatsan tilanteeseen.
        Muuten en oo aivan täysin vakuuttunut viljojen vaaroista. Valkoisten ja liian runsaiden määrien, sekä liiallisen gluteenin kylläkin!
        Mutta oon avoin asialle. En vaan voi pistää kaikkea tätä oireilua ruoka-aineiden(kuten viljan) piikkiin.


      • 4+4
        kirsikkaleivos kirjoitti:

        Tällä hetkellä ja jo jonkin aikaa olen syönyt ainoastaan hirssiä ja tattaria jotka on gluteenittomia luonnostaan... Tää gluteenittomuus sen takia, että mun suoliston rappeutti tosi pahasti antibioottikuuri, joka piti keskeyttää suolisto-oireiden takia. Gluteeni, kuten monet muutkaan ravintoaineet ei sovi tähän vatsan tilanteeseen.
        Muuten en oo aivan täysin vakuuttunut viljojen vaaroista. Valkoisten ja liian runsaiden määrien, sekä liiallisen gluteenin kylläkin!
        Mutta oon avoin asialle. En vaan voi pistää kaikkea tätä oireilua ruoka-aineiden(kuten viljan) piikkiin.

        Lue kirja eroon vehnästä, niin mielipiteesi muuttu.

        Koskee kaikkia viljoja.

        https://www.booky.fi//tuote/william_davis/eroon_vehnasta/9789523000179?kb=1&gclid=COvM_ebg8L0CFZShtAodqm0AfQ

        Outoa, että lekuri ei ole kieltänyt viljoja.



      • kirsikkaleivos kirjoitti:

        Juu, en syökään enää viljaa ollenkaan, sillä suolisto sanoi nyt gluteenittomatkin viljat irti. Olen myös aiemmin ollut gluteenittomalla ruokavaliolla ja nyt olen taas...

        Tarkoitin siis että olen myös aiemmin ollut viljattomalla* ruokavaliolla ja nyt olen taas.


    • aik-ku.

      Suosittelisin menemään neurologille tai sisätautilääkärille. Lihasheikkous, kuukautisten loppuminen , kamala väsymys, oksentelu ja outo olo diagnosoitiin minulla neurosarkoidoosiksi.
      Oireesi voi tietenkin johtua monestakin asiasta, mutta oman mielenrauhan takia kannattaa ottaa selvää.

      • Jep, jotain erikoislääkäriä ajattelinkin. Kiitos : )


    • Entä endolle?

      Endokrinologi olisi yksi vaihtoehto. rT3 on kilpirauhassairaus. Minulla ei vielä viiden vuodenkaan aikana kilpirauhashormonit eivät ole nousseet ylimpään kolmannekseen, joten Liothyronin lisääntyy hitaasti veressä. Hypotyreoosiin kuuluu mm. epäsäännölliset kuukautiset, ja FSH ja LH ovat aivolisäkehormoneja siinä kuin TSH:kin. Katso Terveyskirjaston sivuilta Aivolisäkkeen sairaudet -kirjoitus. Onko ionisoitunut kalsium mitattu?

      Osoitteen http://www.kilpirauhanen.com keskustelupalstalla on paljon kirjoituksia rT3-ongelmasta, ja sinkki, seleeni, kupari ja käyttämäsi ravintolisät ovat tärkeitä T3V:n lisäämiseksi kirjoitusten mukaan.

    • mars lääkäriin

      Tuntui niin tutulta nuo oireet, jotka minulla oli noin kymmenen vuotta sitten ja sain lopulta diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja lääkityksen siihen ja nyt on kaikki ookoo. Ainut joka uupui noista sinun oireistasi oli kuukautisten normaali tuleminen. Se on helppo todeta verikokeella ja toisilla vähänkin korkeammalla normaalista (n. 2 ) oleva arvo voi aiheuttaa vaivan joka on todella lamauttavaa. Itselläni oli 11. Toivottavasti saat avun vaivaasi.

    • Kiitos molemmat. Itse olen kokenut tässä 3 vuoden kärsimyksen aikana kilpirauhassairauteni(jota kukaan ei suostu diagnosoimaan, ainakaan oikein) kaikkea muuta kuin yksinkertaiseksi. Olen 3 vuotta ehdotellut useille lääkäreille, että haluaisin tyroksiinia. En ole sitä saanut työterveyshuollosta, en julkiselta terveysasemalta, jolla ravasin puolen vuoden aikana 4 kertaa(kilppariarvot otettiin useita kertoja), heidän mielestään minulla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa( arvoilla T4-v 11, TSH 4.2 T3-v 3.2).
      Kun lähdin yksityislääkärille tuhlaamaan tonneja rahaa sain liothyroninia käänteis-T3-dominanssiin, eli kilpirauhasen vajaatoiminnan erilaiseen tyyppiin.(lääkäri ei minun kohdallani usko että tyroksiinista olisi mitään apua). Olen syönyt sitä kohta puoli vuotta, kuten myös lukuisia muita ravintolisiä, mutta olo ei ole hievahtanut vähääkään.
      Olen ollut jo pari vuotta vahvassa uskossa siitä, että mulla on kilpparin vajaatoiminta, mutta en ole saanut siihen vieläkään apua. Enkä tyroksiinia!
      En jaksa myöskään ottaa enää noita ravintolisiä, mun _kaikki_ ylimääräset rahat menee luontaistuotteisiin(syön 23 kapselia päivässä) eikä niistä tunnu olevan mitään hyötyä.
      Aion suunnata jälleen uudelle yksityislääkärille. Vai onko jonkun mielestä ok,
      että puolen vuoden aikana hormoonien/muiden droppien kanssa ei olossa tapahdu mitään muutosta?
      Anteeksi valittava vuodatus! : DD
      Ja mietin tuota endokrinologia.

    • hilma2

      Joskus sairauksien ja terveysvaivojen taustalta voi löytyä sitkeän johdonmukaisen selvittelyn jälkeen joku ihan outo asia jota ei ole vain tullut ajateltua. Olisikin äärettömän hyvä jos näistä vielä toistaiseksi mystisistä sairauksista keskusteltaisiin avoimesti ja koottaisiin keskitetysti joku tietopankki tähän tapaan.

      http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
      http://www.ydinreaktioita.fi/author/riku-mattila

      Kerrassaan upea työtä.

      Työhön liittyvä stressi voi laukaista vaikka mitä ongelmia. Mitä teidän kuvaamiin vaivoihinne tulee: Oma kokemukseni liittyy ehkäisypillereihin.

    • trope

      Heitä noi kaikki napit mitä nyt syöt helevettiin ja mene erikoislääkärille. Vaikka useille eri alojen.

    • kaos

      Erikoislääkäreiden palvelukset ovat tavallisten veronmaksajien ulottumattomissa.
      Parasta apua on oma apu ja koittaa selvitellä ominpäin mahdollisia syy-seuraus-suhteita, ja sen mukaan varjella terveyttään ennakoiden mahdolliset ongelmakohdat.

      Jos sitten jälkikäteen paljastuu ja valkenee että kyseessä voisi ollakkin joku työhön ja ammattiin liittyvä sairaus niin luulisi että työnantajan pitää kustantaa moinen erikoislääkäri-asiointi hoitoineen päivineen.

      Itä-Japanin maanjäristys sattui perjantaina 11.3.2011 josta seurasi kammottavat Fukushima Daiichi ydinvoimalaonnettomuudet. Ihmiset järkyttyvät ja traumatisoituvat pahoinkin näiden tapahtumien myötä. Osa hyvinkin pahoin.
      Ongelma samoin kuin myrkytkin on levinneet jo ympäri maailmaa. Koko ekosysteemi alkaa olla pilalla ja sitä pilataan lisää joka päivä.

      Entäs jos tuo edellisessä kirjoituksessa mainittu blokkaajakin, suomen sateilytirvakeskuksen ylilarkastajakin sairastui heidän tavoin? Blokitekstin mukaan hänen terveysongelmat alkoivat ihan muutaman kuukauden päästä tuosta onnettomuudesta.

      Toki noissa hommissa saatetaan käsitellään materiaa jonka terveyteen kohdistuvia riskejä ja seurauksia ei välttämättä edes tunneta.

      Artolla on paljon kerrottavaa tuosta kammottavasta teollisuudenalasta:
      youtube.com/user/artolauri

    • mika5

      Onko kukaan lääkäreistä pois sulkenut kroonista väsymysoireyhtymää?

      • Itse ehdotin Antioksidanttiklinikan lääkärille kroonista väsymysoireyhtymää.
        Hän piti sitä hyvin mahdollisena, mutta siitä seurasi vain, että olen ruvennut popsimaan karnitiinia, D-riboosia, magnesiumia ja ubikinolia jo aiemmin.
        Ne eivät ole auttaneet mitään, enkä saanut lääkäriltä mitään tolkkua siitä miten asiaa tulisi tutkia sen enempää.
        Itse olen vahvasti sitä mieltä että saatan sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa, mihin voisi auttaa tyroksiini. Julkinen puoli ei halua antaa mulle tyroksiinia, AO-klinikan lääkäri on määrännyt mulle pelkkää liothyroninia rT3-dominanssiin, mutta puolen vuoden popsimisen jälkeenkään oireet eivät ole hievahtaneetkaan.
        Nyt yritän etsiä endokrinologia/kilpirauhasasiantuntijaa(Matti Välimäen lisäksi), joka osais diagnnosoida mut ja antaisi mulle tyroksiinia, edes kokeeksi!


    • Eli tietääkö joku hyvää erikoislääkäriä(esim endokrinologi) joka tietää kilpirauhasesta? Helsinki, Vantaa, Espoo seudulta.
      Sellaista joka osaisi diagnosoida mut kilpirauhasarvoillani: T4-v 11, TSH 4.20, T3-v 3.4. Ja antaisi mulle tyroksiinia noilla arvoilla?
      Uskon että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta -tai muu häiriö.

      Julkiselta puolelta en ole saanut mitään, AO-klinikalta vain liothyroninia(rT3-dominanssiin) joka ei ole auttanut puolen vuoden popsimisen jälkeenkään.

      • Matti Välimäki ei käy vastaukseksi koska häneltä yritän, melko turhaan, saada jo ajan.


    • ....

      Miten tarkasti lisämunuaisten toiminta on tutkittu?

      • En osaa oikein sanoa, kun en tiedä miten sitä tutkitaan...heh.
        En muista onko niihin liittyen otettu testejä. Mitkähän olisi ne olennaisimmat testit?


    • borrelia?

      borrelia

      katso viimeisin MOT-ohejlma

    • Borreliaa mietimme lääkärin kanssa. Ne testithän maksaa jotain 200-400e ja lähetetään Saksaan? Toisaalta testaaminen ei ole varmaan pakollista, jotta voi alottaa jonkinlaiset lääkkeet. Voisin yrittää kalastella ton ohjelman jostain netistä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe