Vartalonmuotoja korostava pukeutuminen

muoti-ilmiöt

Muistatteko, kuinka 90-luvulla pukeuduttiin kauniisiin vartaloamyötäileviin vaatteisiin, jotka korostivat vyötärölinjaa, rintakehää jne. 90-luku tunnettiin myös tissitoppien ja minareiden vuosikymmenenä, mutta nyt ei siis puhuta pahimmista ylilyönneistä.

Nolkyt-luvun alkupuolella ensimmäiset hirvitykset tulivat catwalkeille: tunikat! Ne upposivat kuin nyrkki silmään tuona sukupuolettomuuden ja androgyynien mallien aikakautena. Löysät ja vartaloa myötäilemättömät yläosat tulivat kuin tilauksesta muotiin lihavuuden yleistyessä. Edelleenkin kaupoissa on paljon näitä asusteita, jotka antavat armoa vatsamakkaroille ja puuttuvalle vyötärölinjalle. Onneksi pahin löysäpaitojen aikakausi on ohitse.

16

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ikinä muodissa

      Tunikat oli muodissa myös hippiaikaan eli muoti palaa aina menneisiin ilmiöihin uudestaan ja uudestaan. Onneksi housut eivät ole niitä matalavyötäröisiä, on palattu siinäkin takaisin tuonne 80-90-luvuille. Onhan niitä ollut vartalonmyötäisiä vaatteita nyt 2000-luvulla vaikka kuinka paljon. Sen olen huomannut vaatteista miten paljon vaatekoot heittelevät eri valmistajien vaatteissa. Jotkut eivät mene päälle vaikka koko olis xxxl ja toisissa jo koko xl on liian iso. Ei aikaisempina vuosikymmeninä vaatekoot heitelleet noin paljon. Itse en tunikoita ole pahemmin ostellut, kun niissä on ollut liian iso kaula-aukko eli ne on tehty rintavimmille naisille kuin minä olen. On ollut vuosia tosi työlästä löytää hyvännäköisiä vaatteita, jotka eivät ole liian tiukkoja tai liian löysiä.

    • nopeee

      Tunikat sopii vain hyvin hoikille, lihavat näyttävät entistä lihavimmilta ne päällä. en omista yhtäkään tunikaa kun ovat mielestäni rumat.

    • Muotipa muoti!

      Voi Luoja!

    • 90's was great

      Ajattelin ostaa kesäksi napapaidan. Nyt kun olen saanut treenattua vatsikset näkyviin, muuten olenkin hoikka.

      Lyhyet shortsit kuuluvat myös jokakesäiseen vaatetukseeni. Toiset paheksuu, toiset tykkää (jos tiedätte mitä tarkoitan). En häpeä pukeutua vähän kevyempiin kuteisiin kesällä. Se on toisten ongelma jos häiritsee. Töissä tietenkin asiallisempi linja.

      Onneksi me kaikki saadaan valita, miten pukeudutaan. Eikös se ole hieno asia? Siveyden rajoissa tietenkin.

    • Kosto elää

      Hyvän maun rajoissa. Minishortsit/-hameet ja tissipaidat menee ylitse hyvän maun. Ajattelin tänä kesänä minääkin kulkea mahdollisimman vähäpukeisena ärsyttääseni muita naisia, riaiheuttaakseni mustaskkaisuutta pariskunnille >:)

      • UntoPuuma

        Kannattaisko ensin suorittaa äidinkielen opinnot loppuun?


      • 90's was great

        Kulje vaan, vapauttaa kummasti ;)

        Miksi mustasukkaisuutta pariskunnille? Miehet katsovat naisia aina, vaikka niillä olisi päällä untuvatakki ja paksut toppahousut. Minä en hae pukeutumisellani seksiseuraa enkä seuraa muutenkaan. Itse asiassa, en ole edes hetero.

        Miksi naiset ärsyyntyy toisen naisen pukeutumisesta? En minäkään koe "haaremihousuja" (viikon sonnat housuissa-tyyli) tai esim. leggingsejä (kalsareita) mitenkään loukkaavina vaatekappaleina. Jos joku tahtoo pukeutua niihin, niin OK. Minulla on ihan hyvä, timmi kroppa, enkä häpeä sitä. Sekö siinä ärsyttää? Pitäisi ostaa teltta ja pukea se päälle, että kenellekään ei tulisi paha mieli?

        Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia.


      • fëw¨d¨w
        90's was great kirjoitti:

        Kulje vaan, vapauttaa kummasti ;)

        Miksi mustasukkaisuutta pariskunnille? Miehet katsovat naisia aina, vaikka niillä olisi päällä untuvatakki ja paksut toppahousut. Minä en hae pukeutumisellani seksiseuraa enkä seuraa muutenkaan. Itse asiassa, en ole edes hetero.

        Miksi naiset ärsyyntyy toisen naisen pukeutumisesta? En minäkään koe "haaremihousuja" (viikon sonnat housuissa-tyyli) tai esim. leggingsejä (kalsareita) mitenkään loukkaavina vaatekappaleina. Jos joku tahtoo pukeutua niihin, niin OK. Minulla on ihan hyvä, timmi kroppa, enkä häpeä sitä. Sekö siinä ärsyttää? Pitäisi ostaa teltta ja pukea se päälle, että kenellekään ei tulisi paha mieli?

        Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia.

        Tyrkkyys ärsyttää, koska se on niin pinnallista.


      • 90's was great
        fëw¨d¨w kirjoitti:

        Tyrkkyys ärsyttää, koska se on niin pinnallista.

        Eli arvioit ihmisen pinnallisuuden pukeutumisen mukaan? Kukas nyt onkaan pinnallinen? ;D


      • ulygytdres
        90's was great kirjoitti:

        Eli arvioit ihmisen pinnallisuuden pukeutumisen mukaan? Kukas nyt onkaan pinnallinen? ;D

        Joo sanoisin vaan, että ne minishortsit on sellaisia, että ei kannata niissä kulkea pidempiä portaita ylös. Vaikka olisi kuinka hyvät muodot ja täydellinen perse, niin sieltä alempana kulkevan kulmasta näyttää aika järkyttävältä.


    • ysärin muistava

      Toisaalta 90-luvun alkupuoli oli hyvin epänaisellista. Grunge-tyyli oli vallalla, isot flanellipaidat, isot farkut, kaikki oli yli-isoa ja roikkuvaa. Muoti vaihtelee koko ajan, eikä löysäpaitamuoti ole mennyt vaan tullut takaisin. Nyt on taas muodissa kasarityyliset löysät (ja lyhyehköt) paidat. Nykyisin onneksi on vähän enemmän valinnanvaraa, jokainen voi pukeutua niin kuin itse haluaa. Toista oli joskus vielä 90-luvun alussakin, kun kaupoista ei vain löytynyt kuin pyöräilyshortseja ja jättiteepaitoja (jotka olivat vieläkin peittävämpiä kuin tunikat yleensä, niissä ei ollut istuvuutta edes hartioiden ja rintojen kohdalla.

    • 00999888877777666655

      Jos joku aika pitäisi valita niin 50-60 luku, naisilla istuvia mekkoja ja miehillä pukuja. Mistään lökäpöksyistä tai makkaran kuorista ei ollut tietoakaan.

    • muoti kiertää ympyrä

      Onneksi vaatteissa materiaalit on parantunut eli enää ei ole tekokuituisia vaatteita niin paljon kuin joskus 60-70-luvuilla. Tuskin monikaan kaipaa tuon ajan hiostavia ja joustamattomia vaatteita. Mun mielestä jokainen saa pukeutua omalla tavallaan, ei kaikkien tarvitse pukeutua samanlaisiin vaatteisiin, erilaisuus on vaihtelua. Huvittaa nuo tämän hetken varsitennarit, itsekin kouluikäisenä muistan käyttäneeni samanlaisia tennareita. Niin se muoti kiertää ympyrää, aina tulee uudestaan muotiin merimiestyyli tai safarityyli, leopardikuvioineen. Oikeastaan mitään täydellisen uutta ja mullistavaa ei muodissa ole tullut enää pitkiin aikoihin.

    • meuwtge0++

      joka juoksija nainen on nykysi ihmuhousuissa joista loistaa kauan pitsipikkarit kun ohut kangas tiukil. onkse vaikeeta juosta tuulihousuissa.???? täh.. kohta huudan kommenntteja ohikulkijoille.

      • hölkäri

        Kuulemma verkkarit on kuumat ja lepattavat lahkeet ärsyttävät. Itse en ymmärrä, verkkareissa on ihan ok juosta. Toki mitkään megaleveät eivät ole. Mutten tykkää niitä kalsarimaisia juoksuhousujakaan käyttää. Tuulipukumatsku on kyllä huonoa juoksemiseen, ne on yleensä leveämpiä ja kangas tosiaan jo lepattaa ja kahisee epämiellyttävästi. Eihän se parilla juoksuaskeleella haittaa, mutta kun juoksee vähän pidempään, niin silloin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe