Työttömät pakkoautettaviksiko?

Pakkopulla

"Tutkijat: Työttömille tarjottava aktiivisesti terveyspalveluja "

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/620440/Tutkijat Tyottomille tarjottava aktiivisesti terveyspalveluja

///
Näin taas vaalien alla työttömiä kaavaillaan tällaisenkin toiminnan pakkoautettavaksi.

24

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikään pakko ole

      Eihän uutisessa kerrota pakosta mitään vaan terveyspalveluja tarjottava aktiivisesti. Terveyspalvelujen tarjonta on ollut jo vuosikausia normaalikäytäntö typpiläisille. Niitä ei ole pakko vastaanottaa jos ei halua.

      • +1+1

        " vaan terveyspalveluja tarjottava aktiivises"

        Tarkoittaa sitä, että painostetaan menemään terveystarkastukseen vastoin omaa tahtoa. Tuo on viranomaisen käyttämää kieltä ja tarkoittaa mita kirjoitin.


      • mikään pakko ole
        +1+1 kirjoitti:

        " vaan terveyspalveluja tarjottava aktiivises"

        Tarkoittaa sitä, että painostetaan menemään terveystarkastukseen vastoin omaa tahtoa. Tuo on viranomaisen käyttämää kieltä ja tarkoittaa mita kirjoitin.

        Ei ole pakko mennä edelleenkään, se on iham sama vaikka painostettaisiin. Jos niin saamaton on ettei sanotuksi saa ettei mee niin ehkä sit parempi mennäkki.
        Vuosikausia on jo tarjottu työttömille pääsyä tarkastuksiin jos haluavat mennä, saavat kieltäytyä kuten edelleenkin saavat kieltäytyä. Mikään pakko ei ole mennä.
        Jos hieman tutustuisit lakeihin niin tajuaisit ettei tosiaankaan ketään pakoteta menemään tarkastuksiin tai lääkäriin.


    • dfgfdhfgjhgdjg

      Miten pitkään suostumme leikkimään, että työttömät työnhakijat on lobotomoitu heti suljettuaan edellisen työpaikkansa oven takanaan? Miten pitkään suostumme teeskentelemään, että aikuiset ihmiset menettävät kykynsä - ja oikeutensa! - hoitaa omia asioitaan työpaikan menetettyään? Kuka häntä holhosi sitä ennen, työnantajako?

      Minä en enää käy lääkärissä. Kyllä minullekin tuli kutsu terveystarkastukseen; en tiedä oliko se kansalaisen rutiinitarkastus iän perusteella vai työttömyyden vuoksi. Pyysin heitä ottamaan minut pois tarkastuskutsulistastaan. En enää käytä sairauspalveluita. Ajatelkaa: kaikki yksityiset terveysasiasi annetaan vapaasti työkkärin ja sossun muijien plärättäviksi ja päälläpäsmäröitäviksi! Vain siksi, että olet jo muutenkin uhri, työtön. Maan huonon taloudenhoidon uhri. Kurjistavan politiikan ja globaaliyritysten ahneuden uhri. Lyötyä lyödään.

    • 1789

      työttömät usein laiminlyövät terveystarkastukset ym. normaalit kuviot kun ei enää työterveys niistä huolehdi... varsinkin miehet ei mene mihinkään labrakokeisiin jos ei mikään tunnu vaivaavan ja näin tuhoavat itsensä... naiset ovat enemmän kiinostuneita omasta terveydestään työttömänäkin kuin miehet.Joten on hyvä että niita terveyspalveluja aktiivisesti tarjotaan kun muutoin ei niitä käyttäisi ollenkaan...'' kun ei mikään vaivaa.''

      • mikään pakko ole

        Mitä se tarjoaminen tuohon auttaa jos ihminen ei halua käydä tarkastuksissa? Kyllä ne jotka eivät halua tietävät nytkin että voivat mennä.
        Itse olen jo viiskymppinen enkä koskaan käynyt lääkärissä muutoin kuin raskauksien ja synnytksien ja hampaanhoidon osalta.


    • Soceri 52v

      Tuleeko siitä "palveluiden tarjoamisesta" jotain haittaa jollekin? Ne piikinpelkääjät voivat kieltäytyä palveluista vaikka sanojen kera! Ite käyn joka vuosi sokerikokeessa. Nyt työttömänä en pääse työterveyshoitoon. Soitin itse neuvolaan ja kysyin, pääsenkö sokeri ym verikokeisiin sen kautta ja se peräti onnistui. Moni muu on avuton eikä osaa soittaa ja kysellä. Käyn sitt yksityisellä gynellä ja hän katsoo ne sokerijututkin. Silmälääkärissä käyn joskus myös, eiköhän @mikään pakko ole pitäisi jo käydä myös? Harmi, ettei pääse terveyskeskuksen kautta.

      Jos vielä pääsisi julkiselle hammaslääkärille, sekin kävisi.
      Työkkärimuijien kanssa en ole kiinnostunut keskustelemaan terveysasioistani.

    • 1+1

      Useat tahot ovat ilmaisseet tyytymättömyytensä kun työttömiä ei voi pakottaa terveystarkastuksiin. Varsinkin kuntakokeilu ihmiset ovat ihan dokumenteissakin asiasta kirjoittaneet. Saapa nähdä tuleeko terveystarkastukset risikko-parpo lakeihin.

      • mikään pakko ole

        Ei voi tulla, rikkoo muuta lakia sillloin.


    • työtyö

      Miksi ihmeessä ette halua terveystarkastuksiin? Mitä pelkäätte? Sitäkö, että saatte terveen paperit ja mahdollisesti töitä? Tuntuu, että kaikki työkkäristä tulevat asiat ovat teille kiusantekoa.

      • työtön

        Itse olin terve, kun valmistuin yliopistossa. Mutta heti koulupenkiltä jouduin kortistoon ja nyt jo neljättä vuotta istun kotona työttömänä. Työhakemuksia on lähetetty satoja, niin oman alan töitä haettu, kuin hanttihommia. Mutta tuloksetta, oman alan töitä en saa, koska ei ole työkokemusta ja hanttihommiin olen ylikoulutettu.

        Kolmessa vuodessa sosiaaliset suhteet hävisit kokonaan, minulla ei ole enää yhtään ystävää, yhtään kaveria eikä edes yhtään tuttavaa. Lähin sukulainenkin asuu 600km päässä, joten ei ole varaa käydä kylässä hyvä jos kerran vuodessa.

        Ennen oli paljon ystäviä, mutta kun kysyivät, että lähdenkö laskettelemaan/leffaan/risteilylle/ravintolaan, jne.. oli pakko vastata, etten voi, koska ei ole rahaa. Lopulta kukaan ei enää kysynyt mukaan eikä soittanut. Jäin yksin. Nyt ainoa sosiaalinen kontakti on kaupan kassaneidin moikkaamine kun käyn ostoksilla. Joskus en puhu kenenkään kanssa kuukausiin. Tuntuu etten enää edes osaa olla sosiaalinen ja jutella ihmisten kanssa. Säikähdän jopa puhelinta, enkä uskalla vastata, vaikka siellä olisi vain puhelinmyyjä.

        Kunto romahti nopeasti ja paino nousi kahdessa vuodessa yli 20 kiloa, sillä ruokavalio on pelkästään makaronit, peruna, tonnikala tai jauheliha sekä euron pakastepitsat. Muuhun ei ole varaa.

        Selkä on paskana, johtuu kai liikunnan puutteesta kai. Ennen harrastin laskettua ja uintia, mutta nyt ei ole varaa edes bussilippuun, joten harrastukset piti unohtaa. Ulkona käyminen suorastaan masentaa, kun näkee tavarat kauppojen hyllyllä, joihin ei ole varaa ja onnelliset, nauravat ihmiset, joilla on poika/tyttöystävät, lapset, autot, kamerat, kännykät, jne.. mitä minulla ei ole..

        Sossu passitti lääkäriin, joka määräsi melkein 500€ edestä masennus ja verenpainelääkkeitä. Laskun lähetin sossuun ja lääkkeet vedin vessasta alas. Luulevat että elämänlaatuni paranee pillereitä syömällä. Mutta ei kiitos, en ala pilleririippuvaiseksi...


      • Soceri
        työtön kirjoitti:

        Itse olin terve, kun valmistuin yliopistossa. Mutta heti koulupenkiltä jouduin kortistoon ja nyt jo neljättä vuotta istun kotona työttömänä. Työhakemuksia on lähetetty satoja, niin oman alan töitä haettu, kuin hanttihommia. Mutta tuloksetta, oman alan töitä en saa, koska ei ole työkokemusta ja hanttihommiin olen ylikoulutettu.

        Kolmessa vuodessa sosiaaliset suhteet hävisit kokonaan, minulla ei ole enää yhtään ystävää, yhtään kaveria eikä edes yhtään tuttavaa. Lähin sukulainenkin asuu 600km päässä, joten ei ole varaa käydä kylässä hyvä jos kerran vuodessa.

        Ennen oli paljon ystäviä, mutta kun kysyivät, että lähdenkö laskettelemaan/leffaan/risteilylle/ravintolaan, jne.. oli pakko vastata, etten voi, koska ei ole rahaa. Lopulta kukaan ei enää kysynyt mukaan eikä soittanut. Jäin yksin. Nyt ainoa sosiaalinen kontakti on kaupan kassaneidin moikkaamine kun käyn ostoksilla. Joskus en puhu kenenkään kanssa kuukausiin. Tuntuu etten enää edes osaa olla sosiaalinen ja jutella ihmisten kanssa. Säikähdän jopa puhelinta, enkä uskalla vastata, vaikka siellä olisi vain puhelinmyyjä.

        Kunto romahti nopeasti ja paino nousi kahdessa vuodessa yli 20 kiloa, sillä ruokavalio on pelkästään makaronit, peruna, tonnikala tai jauheliha sekä euron pakastepitsat. Muuhun ei ole varaa.

        Selkä on paskana, johtuu kai liikunnan puutteesta kai. Ennen harrastin laskettua ja uintia, mutta nyt ei ole varaa edes bussilippuun, joten harrastukset piti unohtaa. Ulkona käyminen suorastaan masentaa, kun näkee tavarat kauppojen hyllyllä, joihin ei ole varaa ja onnelliset, nauravat ihmiset, joilla on poika/tyttöystävät, lapset, autot, kamerat, kännykät, jne.. mitä minulla ei ole..

        Sossu passitti lääkäriin, joka määräsi melkein 500€ edestä masennus ja verenpainelääkkeitä. Laskun lähetin sossuun ja lääkkeet vedin vessasta alas. Luulevat että elämänlaatuni paranee pillereitä syömällä. Mutta ei kiitos, en ala pilleririippuvaiseksi...

        Tarraudunpa tuohon harrastuksista luopumiseen. Uiminen maksaa jonkin kolikon uimahallissa ja nyt kesällä luonnonvesissä ei sitäkään. Olisikohan lääkärin kanssa voinut keskustella tuosta liikkumattomuudesta? Mahdollisesti hän olisi "määrännyt" liikuntaa ja sossu olisi myöntänyt jotain liikuntalippuja masennuslääkkeiden asemesta. Ymmärrän, ett masennusnapit menivät vessasta alas, mutt ne verenpainelääkkeet? Kun lääkäri määrää verenpainelääkkeitä, eikö ne pitäisi syödä, ettei hiipivä kuolema tule?


      • toinen työtön
        Soceri kirjoitti:

        Tarraudunpa tuohon harrastuksista luopumiseen. Uiminen maksaa jonkin kolikon uimahallissa ja nyt kesällä luonnonvesissä ei sitäkään. Olisikohan lääkärin kanssa voinut keskustella tuosta liikkumattomuudesta? Mahdollisesti hän olisi "määrännyt" liikuntaa ja sossu olisi myöntänyt jotain liikuntalippuja masennuslääkkeiden asemesta. Ymmärrän, ett masennusnapit menivät vessasta alas, mutt ne verenpainelääkkeet? Kun lääkäri määrää verenpainelääkkeitä, eikö ne pitäisi syödä, ettei hiipivä kuolema tule?

        Kaikki eivät asu uimahallin tai järven rannalla. Joten uimahallin lipun lisäksi pitäisi laskea vielä bussiliput, eli yhteensä reilusti yli 10€ yhdestä uimakerrasta, mikä on älytön hinta työttömälle.
        Ja verenpainelääkkeistä voin sanoa sen verran, että itsekin lopetin niiden syömisen, koska niistä ei ollut mitään hyötyä, vaan päin vastoin, pelkästään sivuvaikutuksia. Nyt olen ollut jo 5 vuotta ilman lääkkeitä, ja hyvin olen elossa edelleen. Ja ne lääkkeet jotka 5 vuotta sitten lääkäri määräsi minulle on nyt poistettu myynnistä hengenvaarallisina. Ja yksi lääke jonka suomessa lääkäri määräsi minulle oli jo silloin USA:ssa kielletty vakavien sivuvaikutuksien takia, mutta EU:ssa edelleen sallittu.
        Joten veikkaan, että jos olisin syönyt 5 vuotta näitä pillereitä, niin olisin vielä sairaampi, ellei jo kuollut. Silloinkin lääkäri epäili jopa, että minulla alkaa aikuisiän diabetes ja määräsi lääkkeitä siihenkin, mutta kappas vaan, heti kun lopetin pillereiden syömisen kokonaan, niin diabeteskin parantui itsestään. Eikö olekaan ihmeellistä?


      • Kolmas työtön
        työtön kirjoitti:

        Itse olin terve, kun valmistuin yliopistossa. Mutta heti koulupenkiltä jouduin kortistoon ja nyt jo neljättä vuotta istun kotona työttömänä. Työhakemuksia on lähetetty satoja, niin oman alan töitä haettu, kuin hanttihommia. Mutta tuloksetta, oman alan töitä en saa, koska ei ole työkokemusta ja hanttihommiin olen ylikoulutettu.

        Kolmessa vuodessa sosiaaliset suhteet hävisit kokonaan, minulla ei ole enää yhtään ystävää, yhtään kaveria eikä edes yhtään tuttavaa. Lähin sukulainenkin asuu 600km päässä, joten ei ole varaa käydä kylässä hyvä jos kerran vuodessa.

        Ennen oli paljon ystäviä, mutta kun kysyivät, että lähdenkö laskettelemaan/leffaan/risteilylle/ravintolaan, jne.. oli pakko vastata, etten voi, koska ei ole rahaa. Lopulta kukaan ei enää kysynyt mukaan eikä soittanut. Jäin yksin. Nyt ainoa sosiaalinen kontakti on kaupan kassaneidin moikkaamine kun käyn ostoksilla. Joskus en puhu kenenkään kanssa kuukausiin. Tuntuu etten enää edes osaa olla sosiaalinen ja jutella ihmisten kanssa. Säikähdän jopa puhelinta, enkä uskalla vastata, vaikka siellä olisi vain puhelinmyyjä.

        Kunto romahti nopeasti ja paino nousi kahdessa vuodessa yli 20 kiloa, sillä ruokavalio on pelkästään makaronit, peruna, tonnikala tai jauheliha sekä euron pakastepitsat. Muuhun ei ole varaa.

        Selkä on paskana, johtuu kai liikunnan puutteesta kai. Ennen harrastin laskettua ja uintia, mutta nyt ei ole varaa edes bussilippuun, joten harrastukset piti unohtaa. Ulkona käyminen suorastaan masentaa, kun näkee tavarat kauppojen hyllyllä, joihin ei ole varaa ja onnelliset, nauravat ihmiset, joilla on poika/tyttöystävät, lapset, autot, kamerat, kännykät, jne.. mitä minulla ei ole..

        Sossu passitti lääkäriin, joka määräsi melkein 500€ edestä masennus ja verenpainelääkkeitä. Laskun lähetin sossuun ja lääkkeet vedin vessasta alas. Luulevat että elämänlaatuni paranee pillereitä syömällä. Mutta ei kiitos, en ala pilleririippuvaiseksi...

        Olet kokenut juuri sen mitä pitäisi varoa, mutta onneksi olet selviytynyt. Kuoleman sijaan saattaisi tulla pitkittyvät sairaudet, syöpää... Kaikki tämä johtaa loppuelämän pillerikuurille. Lampaat söisivät varmaan kuolleenakin, mutta voihan heihin tiputtaa, ja pitää laitoksessa :(

        Hienoa että kerroit kokemuksesi meille. Kävely ja pyöräily auttaa liikuntaan ja on aika ilmaista, selkä voi kipeytyä muustakin. Oikeastaan jos pääsee johonkin aloitusjumppaan ja harjoittelee itse kotona jatkossa, ei tarvita enää rahaa.

        Eikä minullakaan ole yhtään "ystävää". Juttelut hoidan "tuttujen" kanssa niinkauan kunnes nekin katoavat. Netistä voi löytää uutta seuraa aina vaikka vanhat kaikkoaisivat. Silloin kun ei enää löydäkään, voi olla tyytyväinen siihen että osaa elää yksin. Mutta silti kannattaa aina laittaa kaverihaku. Jos ei millään tärppää niin kutsun sut kylään katsomaan piraattileffaa ;)


    • 13 vuotta työttömänä

      Pitkäaikaistyöttömillä se terveys usein romahtaa vuosien saatossa juomisen ja liikunnan puutteen vuoks tai jomman kumman ja tulee ylipainoa. Ikääkin tulee kilojen myötä ja mm diabetes ja korkea verenpaine uhkaa. Kumma kun oikeasti sairauksien hoito aiheuttaa työttömillä vastarintaa. Meidän parhaaksi se on vaikka sen kielletääkin.

      Monella varmaan se ja sama elänkö 8-10 vuotta pidempään jos hoidan kaikki pois. Kuitenkin ei voi tietää kuinka antoisaa vanhuus voisi olla jos ei tule ennen aikainen kuolema alle 60v joka työttömillä usein kohtaa kun ei ajoissa puututta jos koskaan sairauksiin.

      • mikään pakko ole

        Mutta kun ei ole terveys romahtanut juomisen tai liikunan puutten vuoksi. Se, etten halua lääkäriin tai tutkimuksiin mennä ei johdu työttömyydestäni. En ole koskaan sellaisissa käynyt, lukuunottamatta raskauksien ja hammashoidon vuoksi.
        Kun minulla ei ole mitään vaivoja olemassa, en koe tarvetta mennä tutkimuksiin. Ja vaikka minulla jokin piilevä sairaus olisi mistä en tiedä tällähetkellä niin se sitten aikanansa tulee esille jos on tullakseen.
        Diabetes ja verenpaine saa muuten ite tutkittua helposti.
        Ennenaikainen kuolema voi tulla kelle vaan,vaikka kävisit töissä ja saisit hoitoa, se ei ole työttömyydestä kiinni.
        Kumma kun työttömyyteen yritetään liittää vaikka mitä asioita. Minä en juo enkä polta ja silti en ole pahemmin töissä käynyt ja mittarissa liki 50.


      • jasldfdsaf
        mikään pakko ole kirjoitti:

        Mutta kun ei ole terveys romahtanut juomisen tai liikunan puutten vuoksi. Se, etten halua lääkäriin tai tutkimuksiin mennä ei johdu työttömyydestäni. En ole koskaan sellaisissa käynyt, lukuunottamatta raskauksien ja hammashoidon vuoksi.
        Kun minulla ei ole mitään vaivoja olemassa, en koe tarvetta mennä tutkimuksiin. Ja vaikka minulla jokin piilevä sairaus olisi mistä en tiedä tällähetkellä niin se sitten aikanansa tulee esille jos on tullakseen.
        Diabetes ja verenpaine saa muuten ite tutkittua helposti.
        Ennenaikainen kuolema voi tulla kelle vaan,vaikka kävisit töissä ja saisit hoitoa, se ei ole työttömyydestä kiinni.
        Kumma kun työttömyyteen yritetään liittää vaikka mitä asioita. Minä en juo enkä polta ja silti en ole pahemmin töissä käynyt ja mittarissa liki 50.

        Taas hoidetaan oireet, eikä syyt jotka johtavat sairauksiin.

        Vähän kuin vanhuksia, täytetään erilaisilla pillereillä vanhainkodeissa, niin voivat makaa sänkyihin sidottuina märissä vaipoissa tajuamatta mitään.

        j


      • Syyt syyt syytön
        jasldfdsaf kirjoitti:

        Taas hoidetaan oireet, eikä syyt jotka johtavat sairauksiin.

        Vähän kuin vanhuksia, täytetään erilaisilla pillereillä vanhainkodeissa, niin voivat makaa sänkyihin sidottuina märissä vaipoissa tajuamatta mitään.

        j

        Perusjärjellä ajateltuna työtön ei halua syyllistää itseään. Työtön ei perinteisesti ole saanut itse valita vapaaehtoistyötä koska on se on voinut lopettaa tuet. Työtön on pidetty työttömänä jo pitkään. Työtön olisi ehkä halunnut yrittää jotain, mutta työttömyysturvalait eivät ole sitä mahdollistaneet.

        Mahdollinen sairaus ja sitä perusteena käyttäminen voi tuntua työttömän syyllistämiseltä. Kyllähän moni sokeritautinenkin on työssä. Mielensairauksista tai häiriöistä ei uskalleta vieläkään puhua sillä se saattaa tarkoittaa työttömän syyllisyyttä ja syrjäyttämistä työmarkkinoilta. Työtön ei välttämättä halua että hänestä löydetään syy. Persoonallisuushäiriö... sama kuin määrättäisiin verenpaine ja kolesterolilääkkeet. Kyllä te, jotka haluatte syödä, saatte yleensä syödä, mutta ei se voi tarkoittaa sitä että teidän tapa toimia on oikein ja muidenkin pitäisi syödä.

        Työtön saattaisi itse haluta yrittää, mutta kunta saattaisi haluta päästä työttömästä eroon joko kunnan oppilaitokseen kirjoille tai eläkkeelle. Oppilaitos saattaisi haluta vain hyvin menestyviä tai tutkintoja, ja epäsopivat pitäisi saada sosiaalitoimistoon ja eläkkeelle tai hoitoon...

        Kumma kun emme osaa ajatella siten että ihmiset pitäisi saada työhön eikä toimenpiteisiin? Väitän, että tapa laatia työttömyysturva- ja sosiaalilainsäädännöt ohjaavat ihmisiä syrjäytymään, ei se että ihminen olisi haavoittuvainen. Sopiva laki osoittaa haavoittuvuuden jotta haavoitettu saataisiin hoitoon.


    • ihmetteliä

      Pitkäaikaistyöttömänä olin elämäni kunnossa. Oli aikaa kuntoilla. Nyt täytyy käydä töissä muka aikaa kuluttamassa. Nyt on ongelma kun täyttyy kierrellä kaupoissa tavaraa ostamassa jota en edes tarvitse.

      Kaipaan työttömyysaikojani mutta ne järjestää mulle jonkun työpaikan kuitenkin. Vaikka en edes erityisesti hakisi . Joko 9 euron duuni tai palkkatukityö. Kun kieltäydyin 9 euron töistä 2 edellistä on palkkatukityötä minulle annettu. Nykyinen kestää varmaan 2 vuotta, siis maksimi.Näin menee nykyään, en saa olla rauhassa.

      Outoa että jotkut on jopa yli 10 v olleet työttömänä.

      • 345435

        Työttömät ovat terveydenhuollossa heikommassa asemassa kuin työssä olevat, todetaan Työelämän tutkimus -lehden artikkelissa.

        Laki edellyttää, että työttömät saavat terveysneuvontaa, jotta työ- ja toimintakyky sekä työllistymismahdollisuudet pysyvät.

        Tutkijoiden mukaan työkykyä tukevia terveyspalveluja on tarjottava työttömille aktiivisesti. Suurin vastuu työttömän asioiden hoidosta on työ- ja elinkeinokeskuksilla.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimuksen mukaan työttömien terveystarkastuksia on tehty lähes 90 prosentissa kunnista.

        Kannattaa hyödyntää ilmaiset terveystarkastukset.


    • ilmaista

      Kannattaa aina vaatia ilmaista terveystarkastusta ja muistaa mainita siitä TE-toimistolle!.

    • tupulitautela

      "Kannattaa hyödyntää ilmaiset terveystarkastukset."

      Miksi? Sitähän ollaan terveitä aina siihen saakka kunnes tulee diagnoossi että sulla on maitorupi tai että olet valeraskaana tai että sulla on vettä polvessa.

      Varsinkin tuo että olet valeraskaana saattaa ollaa koitteleva kokemus jos sattuu olemaan miespuolinen olento.

      Joten olemalla menemättä ilmaisiin tarkastuksiin ei tule diagnoossia ja voipi elää kuten miehen tulee elää siis siten että lääkäriin mennään vain ja ainoastaan semmoisella autolla jonka katolla on vilkkuvalo ja sireeni joka panee että pii-paa pii-paa.

      Varsinkin kun jos ja kun jokin diagnoossi tulee niin sitten sitä pitkäaikaistyötön automaattisesti pääsee keskussairaalan Ö-hoitojonoon.

      Se merkitsee sitä että koska pitkäaikaistyöttömän fyysinen tosiolemus hämmästyttävästi sattuu olemaan hyvin ihmisen kaltainen, pitkäaikaistyötön laitetaan mihin hyvänsä sairauteen sairastuttuaan syömään hoidoksi kalkkitapletteja ihan vertailun vuoksi.

      Tapahtuu siis että arvokansalainen toimitusjohtaja Pönönen yksityispotilaana pääsee automaattisesti A-hoitojonoon ja saa kaiken mahdollisen hoidon ja lääkityksen minkä lääketiede on kehittänyt ja pitkäaikaistyön Turmiola Ö-jonolaisena saa samaan sairauteen hoidoksi kalkkitapletteja ja sitten aikanaan tehdään tilastollinen vertailu jossa todetaan että A-jonossa Pöntinen kuten kaikki muutkin siten hoidetut parani ja Ö-jonossa Turmiola kuten kaikki muutkin siten hoidetut kuoli.

      Ja tuo se on lääketieteellisesti hyvin mielenkiintoista ja opettavaista. Siten nimittäin yksityisvastaanottoa pitävät bisneslääkärit oppivat että kyseinen sairaus x aina paranee sillä ja sillä hoidolla mutta johtaa kuolemaan hoidoksi kalkkitabletteja tarjoamalla.

    • pakolla

      Jos te-toimisto määrää vaikka poliisikyydin työttömälle pakkoterveystarkastukseen. TYÖTTÖMÄLLE TULEE MYÖS POLIISIKYYTI. työttömyyskorvaukset loppuu jos ei alistu terveystarkastukseen

      • sssps

        Ihan oikein työtön takakoppiin poliisikyydillä järkeä selvittämään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe