Kertyykö ylimääräistä?

Mettis ei kirj

Meitä on monenlaista säästöpossua ja jotkut on lihavia ja toiset laihoja.

Itse kuulun keskikastiin ja nipottelen milloin minkäkin asian suhteen, että olisin kylläinen.

Miten on teillä arvoisat 50 taloudellinen tilanne, eli jääkö säästöön vai meneekö rahat kankkulan kaivoon ?

Tämä on niitä tyhmiä aloituksia, mutta koettakaa kestää Mettistä.

23

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen miäs

      Kankkulan kaivoon ei paljon mene mutta mistä sitä sitä ylimääräistäkään voisi kertyä, varsinkin kun viimeiset puoli vuotta oltu lomautettuna. Alimääräistä kertyy moninverroin helpommin, vaikka kuin yrittäisi nipottaa..

      • mettis ei kirj

        Näinhän se on, että meillä kaikilla on omat väylänsä ja toisille kertyy ja toisille ei.

        Varmaankin moni elää säästeliäästi, mutta eihän näille yhteiskunnan heilautuksille mitään voi ja silloin joutuu kärsimään työelämän muutoksista jopa lomautettuna..


    • -------

      Vaikea tietää, mikä kelläkin menee Kankkulan kaivoon.
      Tavoitteet vaihtelevat.
      Varmaan minunkin mieheni hankintoja voi moni ihmetellä, mutta kerranhan me vain täällä ollaan.
      Aina on omillamme ostettu, ja aina on ollut myös takataskussa vararavintoa.
      Eikä tarvi niin miettiä, kun kaksin ollaan.

      • Mettis ei krj

        Näin meilläkin, kun kaksi ollaan, eli hyvin pärjätään, vaikka sairaudet murtaa.


      • -------
        Mettis ei krj kirjoitti:

        Näin meilläkin, kun kaksi ollaan, eli hyvin pärjätään, vaikka sairaudet murtaa.

        Sepä se. Mutta elämä on luopumista.

        Kunhan jaksaa iloita jäljelläolevasta. Valittamaan en ala, en ala, en. :))


      • Mettis ei kirj
        ------- kirjoitti:

        Sepä se. Mutta elämä on luopumista.

        Kunhan jaksaa iloita jäljelläolevasta. Valittamaan en ala, en ala, en. :))

        Aivan näin, kun itsellä on luopumisen paikka, eli sairaudet rajoittaa elämää.

        Turhaa on varmaan valittaa, mutta nyt huomaa, kuinka arvotonta on raha terveyden rinnalla.

        Anteeksi purkaus, mutta ei ole mukavaa vakavasti sairastuneen ihmisen rinnalla kulkeminen.


      • -------
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Aivan näin, kun itsellä on luopumisen paikka, eli sairaudet rajoittaa elämää.

        Turhaa on varmaan valittaa, mutta nyt huomaa, kuinka arvotonta on raha terveyden rinnalla.

        Anteeksi purkaus, mutta ei ole mukavaa vakavasti sairastuneen ihmisen rinnalla kulkeminen.

        Usko, ettei sillä sairastuneellakaan ole helppoa, vielä vähemmän mukavaa.
        Ei meistä loppujen lopuksi pitemmän päälle kellään ole helppoa.
        Muista kun voi luulla vain.

        Ortodoksisen pääsiäisyön aamupalveluksen ja liturgian aion katsoa, vaikken ole ortodoksi, vielä vähemmän miellän itseni uskovaiseksi, kuin se sana tunnutaan yleisesti ymmärtävän.

        Voimia, meille molemmille!


    • Kertyyhän sitä ylimääräistä.
      Se tavaran paljos, mkä nurkissa pyörii, ei ole vähäinen.
      Oon minä joka kevät monta autonperäkärryllistä vienyt romunkeräykseen, mutta ei näkyvästä vähentymisestä ole havaintoa.
      Kolotuksia on kans kertynyt. Liikkeellä ollessa ei niin huomaa,,,vielä,
      Hoopoilun määrä kans lisääntyy, mutta yhteiskunta pitää tätä hoopoilua tärkeänä, että siinä mielessä hyvässä seurassa ollaan.
      Taloudellisesta tilanteesta en sano mitään, jokaisella on omanlaisensa kankkulan kaivo.

    • futuristi

      Kun elää omaa elämäänsä ryhtymättä vertaamaan oloaan toisiin ja sortumatta turhuuksien makkinoinnin houkutuksiin niin pienistäkin tuloista jää jotain kuluttamatta.

      Olin 34v kun talovelat olivat pahimmillaan.
      Kulutuksemme mukautui tilanteen vaatimaan tasoon ja silloin kasvavien lastemme lisääntyvät tarpeet pitivät taseen nollilla.

      3 vuotta tuon jälkeen vaimo meni markettiin osa-aikaiseen työhön.
      Kulutuksemme ei muuttunut tippaakaan vaan hänen palkkansa jäi käyttämättä.
      Sama linja on jatkunut vuosia ja koska omakin palkkani on näinä vuosina noussut niin on helppo päätellä lopputulos.

      Emme säästä mutta tarkoituksemme on vakavasti harkita töissä käymisen lopettamisen aikaistamista.

    • Rahaa jää kyllä säästöön, sillä ainahan pitää olla pahan päivän varalle. On se vaan hyvä, että on kertynyt myös järkeä päähän sen osalta. :)

      Nii..Moi Mettis..

      • Mettis ei kirj

        Moi, moi Miisu!

        Hieman samoja säästöpiirteitä meillä, eli pitää pahojen päivien varalta olla vähän ylimääräistä.

        Veikkaisin, että moni muukin säästää pahojen päivien varalle, mutta vastaavasti löytyy kyllä tuhlareitakin, joita raha polttelee näpeissä.


      • Mettis ei kirj kirjoitti:

        Moi, moi Miisu!

        Hieman samoja säästöpiirteitä meillä, eli pitää pahojen päivien varalta olla vähän ylimääräistä.

        Veikkaisin, että moni muukin säästää pahojen päivien varalle, mutta vastaavasti löytyy kyllä tuhlareitakin, joita raha polttelee näpeissä.

        Juu, tiedän useammankin sellaisen ihmisen, jotka tuhlaavat ylettömästi osa jopa niin, ettei mikään enää riitäkkään.


    • Ei -kalle taivu!

      Rahaa on jäänyt säästöön niin maan -keleesti!
      Mitähän sillä tekis?
      Antaisko lastensairaalaan vielä lisää, että saisi nimensä sinne ylimmäs?
      Pörssijuttuja en viitsi pelata. Ja sitä rahaa kun on jo riittävästi muutenkin. Eikä tarvi muille kerätä.
      Ostaisko sijoituskultaa? En minä sitä tarvitse, mutta kiiltäisihän se.
      Kertokaapa te pers'aukiset tai muuten kateelliset, mitä pitäisi tehdä!

      • Kr. Pennonen

        Vakavasti pas kalle taipumisesta. Olen kokenut sen tunteen ja tilanteen kerran.

        80-luvun puolella Espanjan talomme portero vuokrasi asuntoamme ja tilitti nettotulon käteisenä.
        Ensimmäisen kerran asunto oli ollut vuokrattuna 10kk ja tuloutus tapahtui 5000PTS:n seteleinä.
        Sulloin rahat taskuihin ja mainitsemasi taipumattomuuden tunne iski päälle.


    • Toimeen tullaan

      No eikös viisas rikas sijoita liiat maninsa niin, että ne hyödyttävät tätä yhteiskuntaa tavalla tai toisella. Että kiertoon vain, jotta pystyt -kentamaan, tuloo häijyy oloo, jos ei kykene.

    • Byro B

      Töissä ollessani kertyi jotain tilillekin. Nyt olen ollut työttömänä sen verran, että ne "ennentienatut" uhkaavat lähteä kulumaan. Pahan päivän varallehan ne olivatkin.
      Päivä ei tosin ole mahdottoman paha; siippa on töissä ja lapset opiskelemassa ja töissäkin.
      Joku sanoi, ettei huomaa tavaran vähentyneen huushollista, vaikka niitä yrittäisi jonnekin viedäkin. Sama täällä, lasten skeittilautaa ja monenlaista mailaa löytyy. Niiden myyminenkin on vaikeaa. Sukulaisille olen vaaterättejä tyrkyttänyt. Seuraavaksi taitaa lähteä pesiskypärät ja rullaluistimet. Asia sinänsä on isännän härvelit, joista en edes tiedä, mitä ne ovat t mitä niillä tehdään.
      Jaksamista kaikille ongelmissaan, oli ne sitten terveyteen tai rahaan/työhön liittyviä.

      • Byro B

        On niitä kilojakin kertynyt. Rippikoulupainoon on tullut 30kg lisää. Siitä nyt ei ainakaan eroon pääse. Itse kyllä (vielä) kiloni kannan. Sanotaan, ett lihavat ovat leppoisia..jaa-a ehken paljon kiukuttekaan..


    • Cloetta...

      Eipä juuri jää säästöön - en tosin erityisesti säästäkään. Palkasta jää muutama satanen seuraavalle kuulle. Jos olen lähdössä matkalle, säästän toki mutta muutoin olen aina elänyt "kaikki mikä tulee myös menee" eli pahan päivän varalle ei ole, ainaan rahaa.

    • 19+19

      Kyllähän sitä on kertynyt, ja lisää kertyy, rahaa meinaan, kun en malta jäädä pois työelämästä. Vieroitusoireita tulee lomallakin. Ensi syksynä aloitan hitaan irrottautumisen. Paha juttu, kun on sähkönteko mennyt veriin!

    • t.l.

      Tällä hetkellä toiveessa on, että alkaa kertymään, kun lainat on pois saatu. Eläke tulee olemaan vaatimaton, joten omaa pitää olla edes jonkin verran. Onneksi kiloja ei enää kerry vaan hupenee hiljalleen :) tavote sekin näin jo yli kuuskymppisellä.

      • Byro B

        Eläkkeen kertyminen on juttu sinänsä. Olin silloin joskus hoitovapailla ja työttömänäkin. Nyt olen taas työtön. Jos joutuisin työkyvyttömyyseläkkeelle, saisin sitä nyt yli 1400€/kk. Ei ole sairaseläkettä näköpiirissä, vaan työttömyyden jatkuessa yli vuosikymmenen, odottamassa on jotain takuueläkkeen verran syömärahaa.
        Onneksi lainat ym on maksettu silloin työssä ollessa. Työmarkkinatuella ei kerry mitään, jos ei sitten sitä ympärysmittaa!


    • 19+1

      Kun on ikänsä kituuttanut pienillä tuloilla ja nyt kituuttaa pienellä työttömyyskorvauksella ei osaa mitään muuta odottaakaan muuta kuin että jaksaa vielä 3 vuotta että pääsee eläkkeelle, sitten tilanne ihan toinen

    • 19+19

      Kyllähän säästöön on jäänyt, ja jää edelleenkin. Kolmisen vuotta vielä työelämässä, vaikka rahan suhteen en tarvitsisi olla. Eläkeputken päivärahakaan ei olisi tarpeen, vaikka se tulisikin. Muistaakseni runsas 2500 e on eläkettä luvassa.
      Yllättävän vaikeaa on työelämästä irrottautuminen, ainakin minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe