Olenko valmis hevoseen??

heppahöpö!!:3

Hei! Asun pienehköllä maatilalla ja haluaisin kovasti hevosta. Olen ratsastanut hevosilla satunnaisesti 5 vuotta. ( keskimäärin 1kr/2vk)Olen 14.v. Osaan hoitaa hevosia (ruokinta, harjaus, luominen yms yms...) ja tiedän niiden sairauksista aika paljon. Meillä ei ole sen kummemmin raha ongelmia mutta emme ole miljonäärejäkään. :D Naveetasta pienillä muutoksillaa ja remmpauksilla saa oivan tallin ja ihan vieressä on vähän alle puolen hehtaarin kesanto. Ja hevose seurassa olisi paikalla koira ja kissa. Olisiko vielä jotakin mikä pitäisi ottaa huomioon?:)

7

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Ei kannata, sinulla on kokemusta aivan liian vähän, jotta voisit pärjätä yksin hevosen kanssa.

      Ellei sitten vanhempasi ole kokeneita hevosihmisiä.

      • heppahöpö!!:3

        Ok. Kiitos kommentistasi.:) kokemusta tosiia minulla ei olee liikaa ole mutta en tiedä mitä muka en osaisi :D Vanhempieni mielestä tiedä kaiken mutta se johtuu siittä etteivät he tiedä juuri paljon mitään muuta kun että hevosella on 4 jalkaa ja syö heinää :D muttanoin 10 km päässä asuu hevosihmisiä ja olen saanut heiltä jotain neuvoja


    • Hepat<3333

      Joo oot :) Mä siis oon harrastanu vähän yli vuoden mut oon silti raksastanu hevosii mun koko elämän ajan :3 Ja saan nyt ylläpito-ponin ja sit jonku ajan päästä oman ponin:)

      Mun mielestä oot 100% valmis :)

    • ----

      Yksi tärkein asia hevosten kanssa on nimenomaan käytännön kokemus, ei kirjaviisaus.

      Olet ratsastanut niin vähän, ettei käytännönkokemusta voi olla paljoa.
      Esimerkiksi vaikka sairaudet menee harvoin juuri täsmälleen niin kuin kirjoissa. Esim. ähky on tärkeää tunnistaa mahdollisimman pian, ei vasta sitten kun hevonen on juuri niin tuskainen kuin heppakirjoissa kuvaillaan.

      Hevosen käsittely vaatii myös taitoa. Jos hoidat hevosen kokonaan yksin, hevonen äkkiä huomaa missä kohtaan pystyy livistämään hommista. Tällöin taas vaiditaan taitoa, jotta saat hevosen kuriin. Noin vähällä kokemuksella todennäköisesti tulee enemmän tai vähemmän ongelmia, kun et vain voi olla vielä niin kokenut että aina hevosen kanssa pärjäisit.

      • Hevoset on :))

        Sillä ei ole väliä kauvanko on ratsastanut . Meinaan joku voi olla kun luotu tallille :) Ja kyllä se pärjäisi ihan hyvin hevosen kanssa.


    • Tyttö15v

      Mielestäni et ole vielä valmis hevoseen omalle tallille. Sen sijaan voisit harkita hevosen laittoa lähitallillesi, jos alueelta löytyy laadukas talli, jossa apu olisi aina lähellä :). En tietenkään tunne sinua, mutta tekstin perusteella kokemuksesi vaikuttaa aika vähäiseltä. Itse olen 15-vuotias ja minulla on kolme kilpaponia, mutta vanhempani ovat kokeneita hevosihmisiä (äiti entinen kilparatsastaja ja isä ollut töissä ravipuolella). Lisäksi käyn valmennuksissa kolme kertaa viikossa kokeneiden valmentajien silmän alla. Hevosen kanssa pitää olla nöyrä ja pyytää apua kun sitä tarvitsee. Jos päädyt hevosen hankintaan, ei kannata valita kisatykkiä, vaan ennemmin vanha ja kokenut, jonka kanssa pääset itse oppimaan ja kehittymään. Lisäksi suosittelen hankkimaan hyvän opettajan/valmentajan, ettei pääse tekemään liikaa virheitä. "Yksityishevoset" eivät nimittäin ole ihan niin kaikenkestäviä kuin ratsastuskoulun ponit :P.

    • Anonyymi

      Hevoset ovat laumaeläimiä, eli et voi ottaa hevosta yksin asumaan talliin, vaan sillä pitäisi olla toinen hevonen kaverina. Kissa ja koira toisi sille ehkä vähän seuraa, mutta hevonen tarvitsee sen toisen hevosen. Sinulla muutenkin tuntuu olevan liian vähän tietoa hevosista.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe