Uusi liikenneministeri Henna Virkkunen ja taksit

pirssimies

Uusi liikenneministeri tarttui kilpailuviraston ehdotukseen romuttaa nykyinen järjestelmä kuin pelastusrenkaaseen kun kunta-asiat eivät ole menneet oikein putkeen. Kaikkien kuntasekoilujen ja yritysten saada valtion talous tasapainoon, ja harmaantalouden sekoilujen jälkeen, tuli nyt tällainen asia jossa Virkkunen voi yrittää kiillottaa kilpeään ja kaydä taisteluun pahaa taksimaailamaa vastaan. Eu vaalit on tulossa jonne Virkkunenkin nyt pyrkii pelastamaan itsensä. Nyt voi yritää näytää että saa jotai hyvää aikaiseksi. Meni tämä asia miten tahansa, jatkuu heti taas valitus kuinka taksiasiat ovat niin huonolla tolalla maassamme. Jos vain noita takseja ei täällä olisi, olisi kaikki mallillaan. Mutta kun ne perkeleen Mersuilla ajelevat taksit pilaavat kaiken. Tuolla ehdotuksella työnnetään ala harmaaantalouden sektorille, ja voidaan perustaa taas valtionhallintoon lisää suojatyöpaikkoja puoluetovereille valvomaan tätä ikävää teksialaa.

32

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä naurattaa

      Tuo on todellista pirssimiehen puhetta tuo. Juuri tyypillinen ja perinteinen itseensä ja elämäänsä vittuuntunut pirssimies, joka on kaikkea mahdollista vastaan, eikä osaa ajatella maailmaa ja asioita oikeasti yhtään seuraavaa kyytiä pidemmäksi. Helevetti mikä maailmanlopun ennustaja taas. Tuo taksityö täytyisi kyllä kieltää kokonaan, jos se tuottaa lisää tuollaisia kyynisiä kaikkien asioiden vääristelijöitä. Olet aivan varmasti niitä taksilaisia, jotka eivät näe sokeudeltaan asioissa yhtään mitään mahdollisuutta. Nythän niitä mahdollisuuksia vasta onkin, kun kaikki kaltaisesi nykyiset ja tulevat kyvyttömät joutuvat lopettamaa ja alalle jää vain kykeneviä ja osaavia.

      • mutta missä on rahat

        3miljuuna takana montakohan virallista työpäivää se on? Onhan siinä varmaanpari yötäkin. Vaan arvostaako tuota kukaan. Velkakyytejäkin on riittävästi. Kyllä maalla on mukavaa...


      • Siffra

        Miksi te idiootit luulette että taksiala parantuisi kiintiöitä poistamalla? Ei missäänpäin maailmaa olla pystytty vapauttaa taksialaa ilman ongelmia ja missään siitä ei ole tullut paremmaksi. Ja mistä tää vimma tulee juuri nyt laman aikana kun kyytimäärät eivät riitä kunnolliseen tienestiin edes tällä säännellyllä taksimäärällä. Ja miten nämä taksialalla olevat, vapauttamisen puolesta puhujat luulevat pärjäävänsä niin hyvin jos ala vapautuu. Ei tää ala paljon kebabi alasta eroa. Konkurssit tulee olemaan jokapäivästä ja usia yrittäjii tulee tilalle jättämään velvoitteet hoitamatta. Vai ootteko keksineet pyörän uudestaan?


      • retro esa
        Siffra kirjoitti:

        Miksi te idiootit luulette että taksiala parantuisi kiintiöitä poistamalla? Ei missäänpäin maailmaa olla pystytty vapauttaa taksialaa ilman ongelmia ja missään siitä ei ole tullut paremmaksi. Ja mistä tää vimma tulee juuri nyt laman aikana kun kyytimäärät eivät riitä kunnolliseen tienestiin edes tällä säännellyllä taksimäärällä. Ja miten nämä taksialalla olevat, vapauttamisen puolesta puhujat luulevat pärjäävänsä niin hyvin jos ala vapautuu. Ei tää ala paljon kebabi alasta eroa. Konkurssit tulee olemaan jokapäivästä ja usia yrittäjii tulee tilalle jättämään velvoitteet hoitamatta. Vai ootteko keksineet pyörän uudestaan?

        Joo kyllä varmaan jotain pitää tehdä että pystyy alalla kilpailemaan mutta idiootit niin kuin sinä jotka ovat tottuneen siihen että ei tarvitse mitään asian eteen tehdä tulee tosiaan kuolemaan alalta.


      • ertyuiopöolik7ujyth
        Siffra kirjoitti:

        Miksi te idiootit luulette että taksiala parantuisi kiintiöitä poistamalla? Ei missäänpäin maailmaa olla pystytty vapauttaa taksialaa ilman ongelmia ja missään siitä ei ole tullut paremmaksi. Ja mistä tää vimma tulee juuri nyt laman aikana kun kyytimäärät eivät riitä kunnolliseen tienestiin edes tällä säännellyllä taksimäärällä. Ja miten nämä taksialalla olevat, vapauttamisen puolesta puhujat luulevat pärjäävänsä niin hyvin jos ala vapautuu. Ei tää ala paljon kebabi alasta eroa. Konkurssit tulee olemaan jokapäivästä ja usia yrittäjii tulee tilalle jättämään velvoitteet hoitamatta. Vai ootteko keksineet pyörän uudestaan?

        >>missäänpäin maailmaa olla pystytty vapauttaa taksialaa ilman ongelmia ja missään siitä ei ole tullut paremmaksi.>>

        Ei se asiakkaan kannalta paremmaksi muutukkaan, mutta autoilijoiden itsensä kannalta kyllä. Ei Ruotsissakaan autoilijat enää haikaile sääntelyä takaisin vaan asiakkaat. Autoilijat on varsin tyytyväisiä nykyiseen systeemiin lahden toisella puolella.

        Te jotka vastustatte vapautusta olette kaavoihinne jämähtäneitä ettekä näe mitä mahdollisuuksia se toisi yritystoiminnan kehittämiseen ja parempaan katteeseen.


    • kelju.k.

      Ihana Henna on oikeassa. Nyt alkaa pirssimiehet laihtumaan, jotta mahtuvat ratin taakse.

    • Pois edestä

      Taksimäärien vapauttamisen jälkeen tilanne on juuri kykenevien ja osaavien YRITTÄJIEN mahdollisuus. Nyt esimerkiksi jatkuvasti lisääntyviin yhteiskunnan maksamiin kyyteihin suuremmissa kaupungeissa ei tule kuin ylihinnoiteltuja lottovoitto tason tarjouksia, koska autoja on liian vähän ja pelkästään tolpiltakin ajavien autojen tuotto on huonoinakin kuukausina vähintäänkin riittävä 10,000 e/kk. Koska suurin osa nykyisistä taksi"yrittäjistä" ovat keskittyneet vain riitelemään keskenään jonninjoutavista omista pikkuasioista ja linnoittautuneet vain omaan pikku taksimaailmaahansa, ovat he olleet kykenemättömiä verkostoitumaan keskenään ja tekemään järkevän hintaisia tarjouksia yhteiskunnan tarvitsemista kyydeistä kaupungeissa. On itsestään selvää, että valtio näkee asian kilpailun puutteena. Syyttäkää siitä vain itseänne. Vuosikymmeniä on taksiyrittäjillä ollut liittonsa avustuksella aikaa tehdä itse muutoksia keskenään, mutta kun ei niin ei. Nyt tulee osaavien idearikkaiden uudistumiseen kykenevien oikeiden yrittäjien vuoro ja kykenemättömät lopettavat kuka minkäkin syyn takia.

      • Surkeabisnes

        Tiedätkö mitä? taksin kassa voi olla 4000-5000€/kk. Pakollisia kuluja vuodessa ennen omaa palkkaa ja työvoimaa 47000€. Siitä ei revitä mitään hirveetä palkkaa tehtyyn tuntimäärän jota on 300 tuntia vähintään! Siis tämä ilman kuljettajaa ja jos kuljettajaa käyttää niin takkiin tulee ja pahasti. Siitä vaan kokeilemaan :-D


    • SYYTÖN

      AIVAN. Eihän se ole ministeri Virkkusen syy, että hän hoitaa työnsä ministerinä ja yrittää saada yhteiskunnan toimimaan.

    • -_-_-_-_-_-_-_-_-

      Jep saadaan kymmenenmiljardin kestävyys vaje kuriin ? kun ei saatu kuntapuolta kuriin pitihän se syylinen jostain kaivaa.

    • Taksina 39 vuotta

      Se hyvä puoli taksilupien vapauttamisessa on,että voimme ajaa ainoastaan silloin kun on ajoa.Hiljaisena aikoina voimme pitää vapaata jos on varaa.Keikoista voimme periä suurempia taksoja.Ei hyödytä kuulua taksiliittoon.Voimme ajaa vanhalla turvattomalla autonpaskalla.Ei tartte kaskoa.Kuskille pimeesti palkka.Tyhmä liikenneministeri vois käydä tutustumassa Tallinnan ja Tukholman taksiliikenteeseen.Sellasta kun tännekin puuhaa.

    • Pois edestä

      Voooi miten säälittävää itsesääliä ja tietämätöntä katkeruutta, vaikka taksiyrittäjät ovat itse aiheuttaneet lupien vapauttamisen. Tämäkin kyllä liittyy yhteiskunnan säästökampanjaan, muttei minkään kuntauudistuksen epäonnistumiseen, vaan nykyisten taksiyrittäjien omaan saamattomuuteen. Nyt kuitenkin taksin käyttöä yhteiskunnan maksamien kuljetuspalvelujen tuottajana halutaan jatkaa sekä lisätä ja lisäksi kehittää, jos vain taksiautoilijoilta saadaan kohtuuhintaisia tarjouksia. Siksi tarvitaan lisää uusia taksiyrittäjiä, joilla on kykyä ja oikeasti yrittäjähenkeä ymmärtämään kokonaishyödyt. Vaihtoehtoisesti voisi tietenkin lisätä joukkoliikenne luvilla olevia pikkubusseja tai jotain muuta, mutta ne veisivät nekin kuljetukset takseilta.

    • Kermat päältä

      Kuorma-autoliikennekkin vapautettiin ja nyt siellä pärjää ne, jotka osaavat businekset, mutta ne lökäpöksyressukat jotka eivät osaa, ovat alihankkijan alihankkijan alihankkijoita ja vollottavat persaukisina itsesäälissä ja haukkuvat koko alan surkeaksi. Toisilla firma tuottaa hyvällä hinnalla voittoa ja töitä riittää vaikka ressukoille jaettavaksi. Kyllä se on vain kuulkaa niin, että samoin käy taksissakin, että ne tulee pärjäämään jotka osaa ja ne urputtaa jotka eivät osaa.

    • VeeÄrrä

      Joopati joo... Luuletteko tosiaan että kaupunkien taksimiehet alkaa kilpalaulantaan toisiaan vastaan? Mitä luulette, miksi ollaan perustettu yhtiöitä joilla on omat välityskeskukset? Omistajina taksiautoilijoitten oma porukka. Ja te viikonloppuöiden hampit ja muka nykyaikaiset, maailmanmiehet ja markkinatalouden kannattajat tulette kärsimään eniten vapautuksesta JOS se yleensä tulee. Jatkossa fokus tulee 95 prosenttisesti olemaan yhteiskunnan ajojen hoitamisessa. Ketään ei kiinnosta yövuorot ja jonniinjoutava hölmöily kun asiakas haluu sen halvimman auton. Ei tässä ole takseilla hätää, tulot senkun vaan nousee jos alaa vapautetaan :) Toimiviin järjestelmiin on uusien kokeilijoiden aika mahdotonta omaa lusikkaansa tunkea, eivät tule kauaa alalla pysymään.

    • Hymyä pojat hymyä

      Ne valittaa joilla on eniten hävittävää. Eli taksiyhtiöiden osakkeiden omistajat, kun halvempiakin järjestelmiä on vapaasti saatavilla sekä ne ikäloppu autoilijat, jotka jättivät aikoinaan eläkemaksut maksamatta ja luulivat autonsa tuottavan eläkerahoja rengin ajamana hautaan asti. Olis kyllä kannattanut aikoinaan maksaa niitä eläkemaksuja. Ei muuta kuin itse puikkoihin ja rahaa tienaamaan. Voihan sitä eläkettä viettää töissäkin, kun poistivat sen ikärajankin. Onneksi olkoon.

      • VeeÄrrä

        Kiitän onnitteluista. Onhan tässä vielä aikaa se 37vee passailla eläkemaksut kohdalleen, kyl se siitä. Kuskilla ei ajatettu kertaakaan vielä eikä jatkossakaan
        aikomusta. Kyllä jos tästä jotain haluaa, niin itse se on tehtävä. Mistä tuo käsitys, että vain rengit ajaa?


      • I AM
        VeeÄrrä kirjoitti:

        Kiitän onnitteluista. Onhan tässä vielä aikaa se 37vee passailla eläkemaksut kohdalleen, kyl se siitä. Kuskilla ei ajatettu kertaakaan vielä eikä jatkossakaan
        aikomusta. Kyllä jos tästä jotain haluaa, niin itse se on tehtävä. Mistä tuo käsitys, että vain rengit ajaa?

        Käsitys? Ei vaan tieto, että Suomen suurimmissa kaupungeissa on melko yleistä, että rengit ajavat suurimman osan työvuoroista. Joskus jopa kaikki vuorot. Mutta on myös autoilijoita, jotka ajavat pääsääntöisesti tai jopa kaikki vuorot itse. No nillä ei varmaankaan ole elämässään mitään muuta. Ne ovat kait niitä "elämys yrittäjiä".


    • Ou jeah

      Ei se varsinaisesti ole kilpalaulantaa, vaan jokainen vain antaa tarjouksen, jolla on valmis olemaan poissa tolppajonosta tienaamassa.
      Ou jeah. Busines here i come.

      • Aikka

        No nyt! Missä olet ollut kaikki nämä vuodet? Nyt on löytyny oikee ässien ässä. Nice.


    • Huolestunut.

      Taksit työllistävät tällä hetkellä jo pääkaupunki sedulla n.4000 henkeä, siis palkkatyöläisinä, ei yrittäjinä.
      Mitäs työtä virkkunen suunnittelee heille?
      Vapauttamisen jälkeen palkkatyöläisellä ei taida olla enään alalla työtä mistä saisi jotain leivälle hankittua, yrittämään ei rahat riitä, no onneksi meillä on hyvä sosiaalitoimisto.

      Virkkunen ja muut taitavat unohtaa sen että alan yleisin(99%) palkkamuoto on tulospalkkaus (ts.provisiopalkkaus) ilman minkäänlaisia pohjapalkkoja tai takuupalkkoja.

    • Hommiin sieltä

      Pääkaupunki alueelle on vissihinkin sitten tulossa n. 4000 uutta taksiyrittäjää. No mikäpäs siinä. Jos olet itse nykyinen taksiyrittäjä etkä aja itse, niin ei muuta kuin takaisin töihin tai lopeta. Kyllähän kaikille jäljelle jääneille työtä ja tuloja riittää, jos se on elättänyt tähänkin asti jopa kotona makoilevat yrittäjät. Työvuoröt vain jaetaan järkevästi, niin kyllä se siittä. Eli nyt, kun yrittäjä ei itse aja, voisi nykyinen renki ajaa omalla taksilla ja tienata vain itselleen.

      • renginretale

        Ei tuolla mikään muutu, vaikka luvat ja hinnat vapautuu.
        Kysyntä ei muutu miksikään, vaikka hinnat putoaa 15-20 pinnaa, kun ei ihmisillä ole rahaa/intoa käyttää taksia.
        Tolpat on nyt jo täynnä ja laskutaitoinen ei ryhdy autoilijaksi, ellei ole takamettää kaadettavaksi.
        Asiakkaat, autoilijat ja kuljettajat itkee jatkossakin samoista asioista, eikä tännekkään kirjoitettujen viestien sisältö muutu miltään osin.


      • Huolestunut.

        En ole yrittäjä, vaan palkollinen, valtaosalla kuljettajista ei ole varaa/mahdollisuutta aloittaa yrittäjänä, vaihtoehdoksi jää vain pummiksi siirtyminen jos ei jotain muuta työtä löydy.

        Tämänhetken kuljettajista alle 10% pystyisi aloittamaan yrittäjänä, alan vapautuksen jälkeen nämä 10% kylläkin lähtisivät muille aloille osatessaan laskea kannattavuuden olevan niin huono ettei yrittämisessä ole järkeä.

        MIstähän noita autoja sitten ihmiset luulevat tilaavansa, vanhat keskukset välittäisivät vanhojen tasien kyytejä, uudet taksit toimisivat ilman välityskeskuksia? Lavat ojossa aamulla 05.00 matkalaukkujen kanssa taksia etsiessä, ensimmäiseltä pysähtyvältä sitten alettaisiin tinkaamaan hintaa, montakohan autoa tarvii pysäyttää että hinta miellyttää?
        Kiva mennä sinne taksiasemalle tinkaamaan ravintoloiden purkamisesn aikaan, suomalaiset kun niin nautinnollisesti ymmärtävät sinua kun jono seisoo selän takana ihmettelemässä kun sinä "ensimmäisenä" saat valita sopivalla hinnalla olevaa autoa, jonotusaika ei ainakaan lyhene.

        Omalla taksilla.. No jos saan ajaa millä vaan pommilla ilman mittareita, ihan yksityishenkilönä niin joo.

        Säälittää tosissaan kaikkien palkkatyöläisinä taksista perheensä elantonsa ansaisevien puolesta, vapautuksella saadaan vain lisää työttömiä ja verorahojen pienentymistä.

        Toisaalta on kyllä vapauttamisessa yksi idea miten voisi itse yrittää, käyn perustamassa yrityksen johonkin veroparatiisiin (kuten Kovanen luultavasti suunnitelee) ja laitan taksin pyörimään sen alle, silloin ei tarvisi paljon veroista murehtia ja pienemmälläkin liikevaihdolla eläisi.
        Karvaranteet/muut_moniosaajat ei murehdi edes siitä, kun heille valtio tarjoaa starttirahaa finrman perustukseen ja aina sitä jonkun sukulaisen nimiin seuraavan firman saa kun veroja pitäisi alkaa tilittämään, "vuoden yrittäjät" saapuisivat alalle, vähän kuin pizzeriat joissa samat naamat pyörittävät pizzojaan vaikka firman nimi vaihtuukin vuosittain kun veroja olisi pitänyt alkaa maksaa, vapauttamisen iloja.


      • Siitä vain
        Huolestunut. kirjoitti:

        En ole yrittäjä, vaan palkollinen, valtaosalla kuljettajista ei ole varaa/mahdollisuutta aloittaa yrittäjänä, vaihtoehdoksi jää vain pummiksi siirtyminen jos ei jotain muuta työtä löydy.

        Tämänhetken kuljettajista alle 10% pystyisi aloittamaan yrittäjänä, alan vapautuksen jälkeen nämä 10% kylläkin lähtisivät muille aloille osatessaan laskea kannattavuuden olevan niin huono ettei yrittämisessä ole järkeä.

        MIstähän noita autoja sitten ihmiset luulevat tilaavansa, vanhat keskukset välittäisivät vanhojen tasien kyytejä, uudet taksit toimisivat ilman välityskeskuksia? Lavat ojossa aamulla 05.00 matkalaukkujen kanssa taksia etsiessä, ensimmäiseltä pysähtyvältä sitten alettaisiin tinkaamaan hintaa, montakohan autoa tarvii pysäyttää että hinta miellyttää?
        Kiva mennä sinne taksiasemalle tinkaamaan ravintoloiden purkamisesn aikaan, suomalaiset kun niin nautinnollisesti ymmärtävät sinua kun jono seisoo selän takana ihmettelemässä kun sinä "ensimmäisenä" saat valita sopivalla hinnalla olevaa autoa, jonotusaika ei ainakaan lyhene.

        Omalla taksilla.. No jos saan ajaa millä vaan pommilla ilman mittareita, ihan yksityishenkilönä niin joo.

        Säälittää tosissaan kaikkien palkkatyöläisinä taksista perheensä elantonsa ansaisevien puolesta, vapautuksella saadaan vain lisää työttömiä ja verorahojen pienentymistä.

        Toisaalta on kyllä vapauttamisessa yksi idea miten voisi itse yrittää, käyn perustamassa yrityksen johonkin veroparatiisiin (kuten Kovanen luultavasti suunnitelee) ja laitan taksin pyörimään sen alle, silloin ei tarvisi paljon veroista murehtia ja pienemmälläkin liikevaihdolla eläisi.
        Karvaranteet/muut_moniosaajat ei murehdi edes siitä, kun heille valtio tarjoaa starttirahaa finrman perustukseen ja aina sitä jonkun sukulaisen nimiin seuraavan firman saa kun veroja pitäisi alkaa tilittämään, "vuoden yrittäjät" saapuisivat alalle, vähän kuin pizzeriat joissa samat naamat pyörittävät pizzojaan vaikka firman nimi vaihtuukin vuosittain kun veroja olisi pitänyt alkaa maksaa, vapauttamisen iloja.

        Elä sinä ole turhaan huolestunut. Kyllä kaikki halukkaat itse työtä tekevät pärjää myös tulevaisuudessa ilman huijaamista ja veron kiertoakin. Tilanne tasoittuu alkuhuuman jälkeen, jolloin tarkkaan kulujaan seuraavat taksejaan itse ajavat yrittäjät tekevät työtään normaalisti ja aina silloin tällöin joku käy kokeilemassa alaa aivan kuin muillakin aloilla. Ihan normaalia. Toiset jatkaa ja toiset ei. Nyt kun tiedetään, että Ruotsin mallin täysivapautus ei toteudu, vaan hintakatto ja yrittäjäksi pääsykriteerit säilyvät, ei ole huolta edes maineen menetyksestä.


      • Renginretale
        Siitä vain kirjoitti:

        Elä sinä ole turhaan huolestunut. Kyllä kaikki halukkaat itse työtä tekevät pärjää myös tulevaisuudessa ilman huijaamista ja veron kiertoakin. Tilanne tasoittuu alkuhuuman jälkeen, jolloin tarkkaan kulujaan seuraavat taksejaan itse ajavat yrittäjät tekevät työtään normaalisti ja aina silloin tällöin joku käy kokeilemassa alaa aivan kuin muillakin aloilla. Ihan normaalia. Toiset jatkaa ja toiset ei. Nyt kun tiedetään, että Ruotsin mallin täysivapautus ei toteudu, vaan hintakatto ja yrittäjäksi pääsykriteerit säilyvät, ei ole huolta edes maineen menetyksestä.

        Ne pärjää jatkossakin, joilla auto maksettu ja firman talous balanssissa. Mut uusille yrittäjille en itse näkisi alaa millään tavalla valoisana, ellei ole sitä takamettää. Voihan sitä tietysti hakea pätkällä kikottimen ja käydä himassa vaan nukkumassa silloin tällöin...valinta kysymyksiä.


    • kokemusta

      Ei se haittaa vaikka taksiluvat vapautuu.Kuka on niin täyskahjo että rupeaa taksiautoilijaks.Eikä ne persaukiset jotka itkee taksien suuria tuloja.Pelkät taksivarusteet autoon maksaa älyttömästi.Ehkä muutama kahjo yrittää jonkinaikaa.

    • relaxaaja...

      Taksi ei ole vielä vapautunut. Asiassa ei olla viranomaistaholla edetty edes keskustelotasolle. Olen ollut alalla jo vuosikymmenet, säännöllisin väliajoin näitä keskusteluja on käyty, edelleenkin ollaan luvanvaraisia ja säännösteltyjä.

      Täällä jotkut ovat jo esitelleet autonkuvia, jollaisen he ostavat "sitten kun" jne. Joku on jo hinnoitellut ajonsakin euroksi kilometri ilman aloitusmaksuja? Joopa.

      Pankaa nyt jäitä hattuun ja rauhoittukaa hyvät ihmiset. Asiat etenevät viranomaistasolla omaan tahtiinsa ja varmaan eduskunnan on revittävä hiljakkoin tehty TAKSILAKI auki ja laadittava uusi laki. Tähän hukkuu helpostikkin kaksi-kolme, jopa 4 vuotta, kun eduskuntakin on vaihtumassa. Puoltaako uusi eduskunta taksien täyttä vapautusta, sitäkään ei tiedä kukaan.

      Tehdään duunia nyt vaan ihan rauhassa, kukaan ei ole jäämässä työttömäksi. Nyt on taloudellinen lama, lamoja on tullut ja mennyt oman yrittäjäurani aikana, hengissä silti ollaan. Toisaalta tällaiset puheet toki herättävät aina yrittäjissä tiettyä huolta, eli kannattaa elää tarkan rahan aikoja, eli ei kannata ylivelkaantua eikä yli-investoida. Silloin kun raha on tiukalla, sitä on käytettävä järjen kera. Eri asia on, onko ihmiset enää järkeviä, tuntuvat elävän velkahelvetissä??

      Nyt velat pois, autolla kannattaa ajaa kauan, eikä ottaa uutta autolainaa tähän tilanteeseen.

    • ODOTAN

      Kokoomuksen täytyy runnoa laki läpi ennen 2015 vaaleja, koska kukaan ei voi taata, että he olisivat hallituksessa myös vaalien jälkeen. Lakimuutokselle ei taida olla muissa puolueissa kovin suurta kannatusta. Ei ainakaan ole kuultu sellaista.

      • ...

        Ehdotus taksien vapautuksesta oli lähtenyt edellisen vasemmistolaisen liikenneministeri Kyllösen kynästä, Virkkunen vain hyväksyi ehdotuksen. Jos vähän hankkii tietoa asioista, ei tarvitsisi niin paljon provosoida/provosoitua täällä suolessa. Kokoomus sinällään ei ole taksia vapauttamassa, siellä on myös paljon vastustusta aiheesta.

        Mut hei, jos oikein ajattelette, taksi on enää AINOA luvanvarainen liikennemuoto, joka on säännöstelty. Tavara- bussi ja kaikki liikenne on jo vapaata, miksi taksin pitäisi olla poikkeus? Aiheesta oli jo yli 20 vuotta sitten kova keskustelu ja senkin jälkeen aihe on pulpahtanut mukaan keskusteluihin. Jokainen, joka on alalla ollut ja paneutunut enemmänkin alansa asioihin, ymmärtää, että se vapautus tulee varmasti eteen ja se aika on mitä ilmeisemmin nyt.

        Jokainen alalla oleva tietää, että säännöstellyllä taksalla mikään ei kehity, eikä taksa pysy kustannuksia vastaavalla tasolla, sanotaan taksan kalleudesta mitä tahansa.

        Katsellaan, odootellaan ja tehdään duunia niin hyvin, kun sitä duunia nyt nykyisessä taloustilanteessa on, eikä hötkyillä aiheesta. Uskon, että syksymmällä olemme viisaampia ja tiedämme enemmän minkälaiseksi poliitikot työmme aikovat muuttaa. En usko, että mikään muuttuu ainakaan ennen vuoden 2016 alkua.

        Muistakaa myös, että iso osa poliitikoista pitää Suomen nykyisestä taksimuodosta, eivätkä halua muuttaa toimivaa järjestelmää. He ovat suuri käyttäjäjoukko.


    • LETS ROCK

      Kokoomus ajaa Suomen muutenkin kiviajalle. Lets rock....

    • Virkkunen

      tietää taksialasta tasan yhtäpaljon kuin aasi ydinfysiikasta !!!!!!!!!!!!!!!!

    • Polje_Henna_Polje

      Haluaako Henna kenties tulla kokeilemaan tätä "limunjuontia" itse kun tuollaista asiaa ajaa?
      Tervetuloa perkele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe