Millainen on paras ystäväsi?

matkailija ja ystävä

Entä millainen on hyvä ystävä?

Onko sinulla monta hyvää ystävää?
Millaisia?
Osaatko itse olla hyvä ystävä?

Kenen haluaisit saattajaksi, ku, valmistaudut viimeiselle matkallesi?

35

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Broidilla on vanha jenkki-kassi.
      Uurna mahtuu siihen.
      Joten älä ole huolissasi minusta.

      H.

    • ....

      Onko tämä gallup? Taas?

      • keskustelupalstalle?

        Ei, vaan ehdotus ajattelevien aikuisten keskustelun aloittamiseksi.


      • .....
        keskustelupalstalle? kirjoitti:

        Ei, vaan ehdotus ajattelevien aikuisten keskustelun aloittamiseksi.

        Miksi et aloittajana kerro omasta itsestäsi. Minua eivät kiinnosta pelkät utelut.


    • Ystis

      Hyvä ystävä on ystävä joka pysyy ystävänä pitkästäkin välimatkasta huolimatta. Vaikka harvoinkin tavattaisiin, niin silti on kuin jatkettaisiin eilistä juttua.

      Yksi ystävä on ylitse muiden, viisi hyvää ystävää, loput on kavereita.

      Ystävänä pyrin olemaan ystäväni odotusten arvoinen.

      Vielä en saattajaa ole ajatellut, onhan tässä vielä kolmanneksen verran elämästä elettävänä.

    • Galluppia vaan lykkää.

      • 2+10

        Gallupit on kivoja. Tai ainakin kivempia kuin alituinen negatiivinen pashanjauhanta.


    • eppu2

      Kissa

    • ||||

      Jos nytkähdän kengät jalassa viimeisen kerran omassa sängyssäni, en saattajia kaipaa.

    • vanha sanonta

      "Yks hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastaamaan."

    • mimmimummi*

      Onkos täällä nyt kyselytunti meneillään....

    • "S...tana minä olen yli kuusikymppinen suomalainen ja en tarvi ystäviä. OIkeestaan vihaan ystäviä. Ne häiritsee puhelinsoitoillaan ja mankumalla aina jotain. Haluan olla rauhassa täällä metsän keskellä mökissäni ja juoda viinaa. Yksin, että riittää enemmän minulle. Ja sitten vihaan kun minulta yritetään udella jotain. Gallupeita! Bah!"
      (Pääsiäinen on ilon ja valon juhla. Mutta korpeen paistaa huonosti aurinko ja ilo ilman viinaa on teeskentelyä)

      • -,,-

        Miksi?


      • -,,- kirjoitti:

        Miksi?

        Miksi miksi?


      • -,,-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Miksi miksi?

        Miksi.
        Siksi miksi, onko kommenttisi lainaus, lainausmerkit, vai onko se sinun oma mielikuvasi tyypillisestä suomalaisesta, vaiko vain palstalaisesta? Miksi?

        Tosin, minä en juo viinaa korvessa, ja ystäviäkin on, ei monta, mutta kullanarvoisia. Enkä muidenkaan palstaajien ole moisia nähnyt kirjoittavan.
        Silti, täällä saanee jokainen kirjoittaa vapaasti tuntemuksistaan?

        Jos vitsi, ei naurata.


      • -,,- kirjoitti:

        Miksi.
        Siksi miksi, onko kommenttisi lainaus, lainausmerkit, vai onko se sinun oma mielikuvasi tyypillisestä suomalaisesta, vaiko vain palstalaisesta? Miksi?

        Tosin, minä en juo viinaa korvessa, ja ystäviäkin on, ei monta, mutta kullanarvoisia. Enkä muidenkaan palstaajien ole moisia nähnyt kirjoittavan.
        Silti, täällä saanee jokainen kirjoittaa vapaasti tuntemuksistaan?

        Jos vitsi, ei naurata.

        Se oli minun oma mielipiteeni ketjussa lukemastani. Parodiaksi tarkoitettua, kieli poskessa. Ei vakavasti otettavaa, siksi sitaatit. Ikäänkuin se olisi lainattu toiselta minäläni, mustalta kyyhkyltä. Huonoa huumoria tietenkin, mutta itse tykkäsin että se oli kuvaavaa.


      • ?????
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Se oli minun oma mielipiteeni ketjussa lukemastani. Parodiaksi tarkoitettua, kieli poskessa. Ei vakavasti otettavaa, siksi sitaatit. Ikäänkuin se olisi lainattu toiselta minäläni, mustalta kyyhkyltä. Huonoa huumoria tietenkin, mutta itse tykkäsin että se oli kuvaavaa.

        Katseletko maailmaa, ainakin palstaa, ilon poissuodattavilla linsseillä?


      • eppu2

        Ootko tosisissasi? En voinut olla nauramatta.


    • täti vihreä

      167senttiä pitkä, 65 kiloa painava, pitkätukkainen, ihana ihminen.
      Meitä ei ikinä mikään voi erottaa.

    • Huh huh

      Yhteen kalluppiin olin vastaamassa, kun tyssäsi siihen, kun ystäviä kysyttiin ja aloitus oli nolla ja olisin antanut sen olla, mutta kalluppi ei sitä vastaukseksi hyväksynyt. Se on kumma, miten toisilla on ystäviä ja toisilla ei!

      • ei yhtään ystistä

        No huh huh.
        Sitten meitä on kaksi joilla on nolla. Sopisiko yhteinen vastaus, että 00.


      • Kettulan vintiltä
        ei yhtään ystistä kirjoitti:

        No huh huh.
        Sitten meitä on kaksi joilla on nolla. Sopisiko yhteinen vastaus, että 00.

        Täällä kolmas.
        Harmi kun en edes sitä pulloa pyhiksi ostanut. Olisi kuitenkin mukavammin mennyt tämä pitkä pyhien aika.
        Yleisötapahtumassa eilen kävin, vaan ei siellä mitään tapahtunut eikä yhtään tuttua ollut. Läksin tunnin päästä pois.


    • spesial

      Hyvä ystävä:

      Ei koskaan puhu pahhaa
      tarvittaessa lainaa rahhaa
      ei hauku toisen mahhaa
      eikä oksaa alta sahhaa

      • lisäys

        Hyvä ystävä ei muista pyytää lainaamaansa rahhaa takas:)


      • ------
        lisäys kirjoitti:

        Hyvä ystävä ei muista pyytää lainaamaansa rahhaa takas:)

        Paras ystävä ei lainaa rahaa, vaan osaa käyttää omaansa.
        Ei siis käytä hyväksi.


    • yksin on hyvä lähteä

      Ensimmäiseen kysymykseen vastaan,,, hyvä ystävä on luotettava, lämminhenkinen, symppis,
      on melko monta juuri noin hyvää ystävää, mutta olen jättäny heidät menneisyyteen,
      joskus soitellaan kuulumisia, muuta en enään jaksa,

      vanhuus on tullut meille asumaan,
      joten
      en enään välitä suuremmin menneisyydestä, he elävät omaa elämäänsä minä omaani,
      omat lapset ja lapsen lapset merkitsevät kaikkea,

      muut sukulaiset ja ystävät hymmm, saavat elää omaa elämäänsä, mukava tietysti on kun on heitä mitä muistella, mutta en jaksa enään senkummemmin seurustella heidän kanssaan, mitä ny joskus soitellaan kuulumisia,

      kun teen kuolemaa, jokseenki olen varma että osa lapsista käy katsomassa lähtöä,
      mutta heidän ei tarvitse jäädä pitämään kädestä kiinni eikä nyyhkiä lähtöä,
      eikä välttämättä tarvitse käydä edes katsomassa,
      vaan heidän tulee olla iloisia että kaikki on nyt ohi ja mun on hyvä olla,
      sillä ihminen kuolee yksin,
      olen tyytyväinen elämääni, sain kaiken sen mitä nuorena haaveilinki,
      tietenki jos luoja suo, otan vielä uutta elämää vastaan, mutta vanhuus kolkuttaa jo ovella joten luulen että elämä oli tässä,

      " yksin olet sä ihminen yksin keskellä kaiken,
      yksin olet tänne syntyny, ja yksin lähtevä oot"

      näin ajattelen,

      siunaustilaisuus tulee olla pieni vain omat lapset ja lapsenlapset, ellei sitten jotkut sukulaiset ja ystävät välttämättä halua tulla siunaustilaisuuteen he ovat tervetuuleita.

    • reppuriika

      Sanotaan, että ihmisellä ei ole kuin kaksi tai kolme todellista ystävää. Tällä tarkoitettanee, että jos on enemmän, niin ne ovat vain pinnallisia tuttuja ja lörpöttelykavereita. Kun itsellä on vähän sukua ja ei perhettä, niin ystäviä on kyllä paljon enemmän. En taida paljoa narrata, jos sanon lonkalta, että hyviä ystäviä on ainakin kymmenen. Ole koskaan laskenut tarkalleen. En osaa laittaa heitä edes paremmuusjärjestykseen: jokainen on paikallaan ja täydentävät tarvitsemaani sosiaalista verkostoa ja toivottamasti minä saan olla samaa myös heille.
      Jos ja kun aikani saapuu päätökseen, niin kaikki saavat tulla halutessaan saattamaan ja minä saattelen heitä myös jos ehtivät ennen minua.

    • Hyvä ystävä on sellainen ihana, luotettava ihminen, joka tuntee minut kaikkine hyvine ja huonoine puolineni ja kaikesta huolimatta hyväksyy minut sellaisena kuin olen. Heitä ei voisikaan olla kovin montaa.

      Toivon osaavani olla, tai voisin oikeastaan sanoa, että osaan olla hyvä ystävä, jos haluan. Kavereita ja tuttuja on paljon, mutta ei kovinkaan montaa oikeaa ystävää. Luku harvenee vuosien myötä.

      Jos joudun pitempään aktiivisesti odottelemaa viimeiselle matkalle lähtemistä, olisi kiva saada hyvästellä läheisimmät.
      On sovittu, että ystäville, kavereille ja tutuille järjestetään suuren läksiäisjuhlat. Juhliin saavat osallistua kaikki tutut, jotka haluavat. Niissä juhlitaan elettyä elämää, nautiskellaan ruhtinaallisesta kestityksestä ja muistellaan kaikenlaista hauskaa ja hassua yhdessä koettua. Toivon, että ihmisillä on hauskaa viimeisissä juhlissani. - Itse olen silloin jo jossain kaukana, elämäni viimeisellä tutkimus matkalla ihastuttavissa ja ihmeellisissä maisemissa. :)

    • ....--

      Fiksu, luotettava, samoja asioita harrastava, ei mollaa, ei puhu pahaa takanapäin. Lohduttava tai naurava.

      Minulla on useita ystäviä. Hauskoja, omanlaisiaan. Eikä ole tarvetta muuttaakaan.

      Viimeisestä matkasta on vaikea puhua.Riippuu ajasta milloin sattuu olemaan. Onko viimeisellä maanpäällisellä matkallani ambulanssi, vai jätänkö maailmani jossakin kaukana mieli harrastuksistani tai vaan kotonani rauhallisesti omassa vuoteessani

      Kaikkein viimeismpänä pienet hautajaiset lasten, sukuni ja parhaimpien ystävieni kanssa.

    • tiinainen

      paras ystävä on ehdottomasti oma mies
      mutta paras ystävä on se jolle voi puhua ihan kaikki asiat
      rehellisesti ja mitään salaamatta
      ja paras ystävä on läheisempi kun omat sisarukset
      sille soitetaan aina ensimmäisenä kaikki hyvät ja huonot asiat
      ja sen luo mennään jos tietää että sillä on hätä
      vaikkei se itse oo vielä edes kerenny sitä kertomaan
      hyviä ystäviä on paljon onneks mulla
      niitten kanssa voi olla oma itsensä
      ne pyytää apua ja niille on helppo antaa apua
      niille voi puhua asiat suoraan kaunistelematta
      mutta siitäkin huolimatta ne pysyy hyvinä ystävinä
      ystävät on elämän suola ja pippuri
      uskon että mulla on jotain annettavaa kaikille ystävilleni
      ja kaikilta ystäviltäni saan voimaa tähän elämään
      ystävät on paljon tärkeempiä kun sukulaiset
      ne voi valita mutta sukulaisia ei.

      • tiinainen

        niin jäi vielä toi viimeiselle matkalle valmistautuminen
        hienointa olis jos ei tarttis valmistautua
        vois vaan niinkun lähtee nukkumalla pois
        mutta jos tarttis valmistautua niin
        varmaan meitä olis iso porukka
        elikkä ne kaikkein läheisimmät
        omaiset ja ystävät
        naurettais ja pidettäis hauskaa
        sillä tavalla kun vaan sillon vois
        ei itekettäs se kun ei auttas mitään
        tois vaan pahaa mieltä kaikille
        en usko että erakoituisin
        haluaisin varmaan viettää aikaa kaikkien kanssa
        joiden kanssa tätänykyäkin aikaani vietän.


    • Paras ystäväni on mieheni ja seuraavaksi paras ystävättäreni koiranomistaja jonka olen tuntenut jo lähes 40 vuotta ja olemme olleet puhumatta toisillemme ja suutuksissakin jostain tyhmästä pikkujutusta, mutta hän on kuin sisko minulle ja voimme olla ihan reippaasti eri mieltä jostain ja välimme ei siitä haavoitu.

      Minulla on n. 5 kpl tosi hyviä ystäviä, joiden kanssa pidämme jatkuvaa yhteyttä ja vierailemme aina kun satumme olemaan samassa maassa. Kukaan heistä ei asu Ruotsissa. Ystavyyssuhteeni ovat tosi kestäviä ja monet ovat jatkuneet monta kymmentä vuotta ja kun tapaamme uudelleen jatkamme juttua siitä mihin viimeiksi päätimme aivan kuin aikaa ei olisi vierähtänyt lainkaan.

      Kavereita ja tuttuja minulla on ympäri maailmaa ja monien kanssa pidän spontaania yhteyttä facebookin kautta.

      Ystävyys on minulle tosi tärkeä asia kuten myös perhesiteet ja sukulaisuus.

      • Jaa että millainen on hyvä ystävä? Vaikea määritellä, mutta jossain on sanottu että hyvä ystävä on se joka on vierelläsi ja tukee sinua silloin kun vähiten sitä ansaitset.


    • posari

      Ihmisiä on tullut ja mennyt. Vaikka olen ollut sosiaalinen olen tiedostaen karsinut ympäriltäni ihmisiä. Minusta vain ei ole enää turhanpäiväiseen hömppään ja jutustelemaan asioista jotka eivät ole tärkeitä.
      Lapsiini olen yhteydessä päivittäin.
      Jos läheiseni haluavat kuolinvuoteeni ääreen en sitä heiltä kiellä, mutta en sitä myöskään heiltä velvoita. Tuhkaus ilman saattojoukkoja ja seremonioita.

    • Helpottaa tuskaa

      Hyvä naisystävä auttaa,eronnutta miestä, myös niissä asioissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe