Kysymys adventisteille: Timolle, Kaille, Jarille tai benedille:

Sirkka-Iita

Miksi Herra kehoitti Danielia lepäämään ja nousemaa osaanssa vasta PÄIVIEN LOPUSSA.

Siis mitä Jeesus tällä tarkoitti:

13 "Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa." Dan. 20: 13

Edellisessä osiossa en saanut ymmärrettävää vastausta, alettiin puhua vain kaikkea muuta, ja mennä henkilökohtaisuuksiin ym. Niin tuo tärkeä asia sekoittui sinne sekaan ja jäi vaille vastausta.

34

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-

      Ei kai tuo vaikea asia ole. Aikojen lopussa Ilm 20 mukainen prosessi koko Kosmoksessa ja Daniel on ollut vainaja non 2600 vuotta.
      Aikojen loppu odottaa häntä I- ylösnousemuksessa. Dan 12 luku, mm.


      Jumalan siunausta
      'Jari Laurila

    • Herra kehoitti Danielia lepäämään ja nousemaa osaanssa vasta PÄIVIEN LOPUSSA.

      Siis ihminen nukkuu kuolemanunta, kunnes Herra Jeesus tulee herättämään ylösnousemuksessa?

      Ei siis tällävälin ole taivaassa, eikä helvetissä?

      • Ihan niin, kun ihmiset kuolevat - heitä ei enää ole kuin Jumalan muistissa - Raamattu kutsuu sitä kuoleman uneksi ja siinä unessa ei ole tietoa ei ajatusta eikä tunnetta, Kun ihminen herää kuoleman unesta hänellä ei ole käsitystä siitä kuinka kauan hän on ollut kuolleena - päivän tai tuhat vuotta .. sillä ei ole mitään eroa. Siksi jokainen joka herätetään on samassa asemassa siten että he kuolivat ja heräävät ikäänkuin "ilman väliaikaa" - siitä ei kukaan tiedä mitään. Näin jokaiselle myös Danielille jolle luvattiin kuolemasta nousu aikojen lopussa ensimmäisten joukossa, ei sen kummempaa..


      • alex.kasi kirjoitti:

        Ihan niin, kun ihmiset kuolevat - heitä ei enää ole kuin Jumalan muistissa - Raamattu kutsuu sitä kuoleman uneksi ja siinä unessa ei ole tietoa ei ajatusta eikä tunnetta, Kun ihminen herää kuoleman unesta hänellä ei ole käsitystä siitä kuinka kauan hän on ollut kuolleena - päivän tai tuhat vuotta .. sillä ei ole mitään eroa. Siksi jokainen joka herätetään on samassa asemassa siten että he kuolivat ja heräävät ikäänkuin "ilman väliaikaa" - siitä ei kukaan tiedä mitään. Näin jokaiselle myös Danielille jolle luvattiin kuolemasta nousu aikojen lopussa ensimmäisten joukossa, ei sen kummempaa..

        Kiitos Jari ja alex.kasi!

        Olette tämän palstan asiallisimmat ja reiluimmat keskustelijat ja teidän vastauksianne tukee Raamattu.

        Siunausta


    • Ai Sirkka-Iitako ei mene henkilökohtaisuuksiin täällä ollenkaan...
      _________________

      Lainaus Sirkka-Iita Kopittelijalle: 19.4.2014 13:21

      "Suomessa on muuten uskonvapaus, niin adventisteillä kuin sinullakin! Miksi tulet tänne halventamaan toisten uskoa väärillä ja virheellisillä "uskomuksillasi"? Kaikesta siitä mitä täällä HUUDAT huomaa jo sen ettet sinä ole uskossa ollenkaan. Olet vain omien mielikuviesi vallassa.

      Etkö sinä vieläkään tajua, että se on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen, loputtomasti aina vain?

      Tästä asiasta ei täällä palstoilla koskaan voida kirjoittaa liikaa, niinkauan kun on yhtään ihmistä tuon s a a t a n a n harhaopin pauloissa!

      Jumalan sana on totuus, ja Hän sanoi:"Synnin palkka on kuolema"!

      Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ettee te suinkaan kuole"

      ______

      Että tällaista rakkauden sanomaa se Sirkka-Iita levittää mutta hänen majesteettisuuttaan ei kukaan nähtävästi saisi arvostella ! :O

      HUH HUH sanon vaan...

      • otas koppi

        Kopittelija 007.

        Kiitos! Kerrankin nostit hyvän kirjoituksen esiin: Tuota asiaa ei tosiaankaan voi liikaa korostaa, että jokainen ihminen tajuasi sen, että melkein koko kristikunta elää saatanan "ette suinkaan kuole" harhassa ja hylkää Jumalan sa

        (((Tästä asiasta ei täällä palstoilla koskaan voida kirjoittaa liikaa, niinkauan kun on yhtään ihmistä tuon s a a t a n a n harhaopin pauloissa!

        Jumalan sana on totuus, ja Hän sanoi:"Synnin palkka on kuolema"!

        Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ette te suinkaan kuole"(((


      • otas koppi kirjoitti:

        Kopittelija 007.

        Kiitos! Kerrankin nostit hyvän kirjoituksen esiin: Tuota asiaa ei tosiaankaan voi liikaa korostaa, että jokainen ihminen tajuasi sen, että melkein koko kristikunta elää saatanan "ette suinkaan kuole" harhassa ja hylkää Jumalan sa

        (((Tästä asiasta ei täällä palstoilla koskaan voida kirjoittaa liikaa, niinkauan kun on yhtään ihmistä tuon s a a t a n a n harhaopin pauloissa!

        Jumalan sana on totuus, ja Hän sanoi:"Synnin palkka on kuolema"!

        Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ette te suinkaan kuole"(((

        Se että sinä elät tuossa harhauskossasi ettei ihmisellä ole alati "elävää sielua" joka eroaa ihmisen ruumiista ihmisen kuollessa niin en minä silti ala sinua tuomitsemaan
        EI USKOVAISEKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI ! :O

        Sinä olet minulle vain ihminen, joka on väärin tulkinnut raamattunsa!


      • totuus on ja pysyy

        Hyvä kirjoitus S-iitalta!

        Jäi aiemmin lukematta, niin oli mukava lukea nyt. Mutta asiahan on juuri noin kun iita kirjoitti:

        (((Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ette te suinkaan kuole"(((


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Se että sinä elät tuossa harhauskossasi ettei ihmisellä ole alati "elävää sielua" joka eroaa ihmisen ruumiista ihmisen kuollessa niin en minä silti ala sinua tuomitsemaan
        EI USKOVAISEKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI ! :O

        Sinä olet minulle vain ihminen, joka on väärin tulkinnut raamattunsa!

        Jaa, no hyvä sinulle, kun et ole täällä mennyt henkilökohtaisuuksiin???

        Elävät sentään voivat vielä puolustautua, mutta kuolleista pahan puhuminen on jo vainajan häväistystä, mutta ethän sinä ole sellaiseenkaan, esim EGW.n kohdalla syyllistynyt?

        Joo, minä olenkin vajavainen ihminen, enkä aina ymmärrä valita tarpeeksi sanojani, mutta tuohan on totta mitä sanoin. Kaikki ne jotka uskovat käärmeen sanoihin "Ette suinkaan kuole", pitävät Jumalaa valehtelijana. Koska Jumala sanoi että: "Synnin palkka on kuolema."

        Etkö sinä vieläkään ole sitä ymmärtänyt että ihmiSESTÄ tuli elävä sielu! Siis kokonainen ihminen.

        Ei siis ole mitään erillistä sielua joka meni ihmiSEEN.

        Ne ovat kaksi eriasiaa. IhmiSESTÄ tarkoittaa, että hänestä kokonaisuutena tuli elävä sielu, kun hänessä on sekä ruumis, että henki, jonka Jumala hänelle luomisessa antoi.

        Mutta kun ihminen kuolee, niin henki palajaa Jumalaan ja ruumis tulee maaksi jälleen, niin ihminen ei silloin ole enää elävä sielu.

        Mutta usko sinä niinkuin itse tahdot, minä olen sinun kohdalla jo tehtäväni tehnyt ja yrittänyt saada sinut ymmärtämään sen tosi asian, että ihminen MENETTI kuolemattomuutensa syntiinlankeemuksessa, koska söi luvattomasti hyvän ja pahantiedon puusta, mutta hän EI SAANUT syödä elämän puusta ja näin elää iankaikkisesti syntisenä. Vaan Jumala ajoi hänet pois paradiisista ja laittoi enkelivartiat vartioimaan ELÄMÄN puuta.

        Mutta Jeesuksessa on Jumala antanut meille langenneille uuden mahdollisuuden.

        Jos tahdomme uskoa, että Jeesus on Jumalan Poika ja meidän Lunastajamme, niin me saamme iankaikkisen elämän Kristuksessa uskon kautta.

        Uskokaan ei ole omilla ansioilla hankittu, vaan sekin on Jumalan lahja.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Jaa, no hyvä sinulle, kun et ole täällä mennyt henkilökohtaisuuksiin???

        Elävät sentään voivat vielä puolustautua, mutta kuolleista pahan puhuminen on jo vainajan häväistystä, mutta ethän sinä ole sellaiseenkaan, esim EGW.n kohdalla syyllistynyt?

        Joo, minä olenkin vajavainen ihminen, enkä aina ymmärrä valita tarpeeksi sanojani, mutta tuohan on totta mitä sanoin. Kaikki ne jotka uskovat käärmeen sanoihin "Ette suinkaan kuole", pitävät Jumalaa valehtelijana. Koska Jumala sanoi että: "Synnin palkka on kuolema."

        Etkö sinä vieläkään ole sitä ymmärtänyt että ihmiSESTÄ tuli elävä sielu! Siis kokonainen ihminen.

        Ei siis ole mitään erillistä sielua joka meni ihmiSEEN.

        Ne ovat kaksi eriasiaa. IhmiSESTÄ tarkoittaa, että hänestä kokonaisuutena tuli elävä sielu, kun hänessä on sekä ruumis, että henki, jonka Jumala hänelle luomisessa antoi.

        Mutta kun ihminen kuolee, niin henki palajaa Jumalaan ja ruumis tulee maaksi jälleen, niin ihminen ei silloin ole enää elävä sielu.

        Mutta usko sinä niinkuin itse tahdot, minä olen sinun kohdalla jo tehtäväni tehnyt ja yrittänyt saada sinut ymmärtämään sen tosi asian, että ihminen MENETTI kuolemattomuutensa syntiinlankeemuksessa, koska söi luvattomasti hyvän ja pahantiedon puusta, mutta hän EI SAANUT syödä elämän puusta ja näin elää iankaikkisesti syntisenä. Vaan Jumala ajoi hänet pois paradiisista ja laittoi enkelivartiat vartioimaan ELÄMÄN puuta.

        Mutta Jeesuksessa on Jumala antanut meille langenneille uuden mahdollisuuden.

        Jos tahdomme uskoa, että Jeesus on Jumalan Poika ja meidän Lunastajamme, niin me saamme iankaikkisen elämän Kristuksessa uskon kautta.

        Uskokaan ei ole omilla ansioilla hankittu, vaan sekin on Jumalan lahja.

        Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
        MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
        Miten voit olla noin tahditon ! :(
        En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
        Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))


      • Näe
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Se että sinä elät tuossa harhauskossasi ettei ihmisellä ole alati "elävää sielua" joka eroaa ihmisen ruumiista ihmisen kuollessa niin en minä silti ala sinua tuomitsemaan
        EI USKOVAISEKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI ! :O

        Sinä olet minulle vain ihminen, joka on väärin tulkinnut raamattunsa!

        Jospa otakoppi nyt ajattelisit vähän edes mitä kirjoitat.

        Periaatteessa väität kiven kovaan että Jumala loi ihmisiä ikuiseen helvetin piinaan. Etkö tosiaan tajua mitkä ovat sellaisen väitöksen seuraukset?

        Joko Jumala on mielestäsi erehtyväinen - teki erehdykden kun loi elämää .. tai sitten jos uskot Jumala ei koskaan erehdy - teki Hän sen tahallaan? olisiko se oikeudenmukaisen Jumalan teko?

        Raamattu opettaa meille mikä Jumalan mielestä on oikein ja mikä on väärin - ja ikuinen piina tulessa ei ole sen opin mukaan oikein - vaan syntiä - siis tekisikö Jumala syntiä? No ei tietenkään ..
        Raamattu sanoo "synnin palkka on kuolema" (sanoo vaikka sinä et siihen uskoisikaan) - siis onko Jumalasi kuoleva syntinen ? No ei tietenkään..

        Totuus on että Jumala ei koskaan ole luonut elämää ikuisesti kitumaan helvetin tulessa.. Koko sellainen uskon kyhäelmä on vain valhetta joka antaa Luojasta täydellisesti vääritellyn kuvan.

        Koeta paremmin erottaa oikea väärästä .. ja koeta tehdä se Raamatun opetuksen mukaan, vaikka et ihan nyt synnitön olekaan:)

        Sitä paitsi Raamattu todella suoraan sanoo, että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus. Ja jos ymmärrämme Raamattua niin se tarkoittaa esimerkiksi, että Jumalassa ei ole syntiä .. eikö niin? Jumala on siis oikeudenmukainen ja rakkaudellinen .. eikä mikään piinaaja.

        Tätä usko on, että uskot Jumalan viisaaseen rakkauteen ja oikeudenmukaisuuteen ja että se vallitsee ja hallitsee myös Jeesuksen elämässä ja juuri siksi on lunastus uskottava ja todellinen.


      • Näe kirjoitti:

        Jospa otakoppi nyt ajattelisit vähän edes mitä kirjoitat.

        Periaatteessa väität kiven kovaan että Jumala loi ihmisiä ikuiseen helvetin piinaan. Etkö tosiaan tajua mitkä ovat sellaisen väitöksen seuraukset?

        Joko Jumala on mielestäsi erehtyväinen - teki erehdykden kun loi elämää .. tai sitten jos uskot Jumala ei koskaan erehdy - teki Hän sen tahallaan? olisiko se oikeudenmukaisen Jumalan teko?

        Raamattu opettaa meille mikä Jumalan mielestä on oikein ja mikä on väärin - ja ikuinen piina tulessa ei ole sen opin mukaan oikein - vaan syntiä - siis tekisikö Jumala syntiä? No ei tietenkään ..
        Raamattu sanoo "synnin palkka on kuolema" (sanoo vaikka sinä et siihen uskoisikaan) - siis onko Jumalasi kuoleva syntinen ? No ei tietenkään..

        Totuus on että Jumala ei koskaan ole luonut elämää ikuisesti kitumaan helvetin tulessa.. Koko sellainen uskon kyhäelmä on vain valhetta joka antaa Luojasta täydellisesti vääritellyn kuvan.

        Koeta paremmin erottaa oikea väärästä .. ja koeta tehdä se Raamatun opetuksen mukaan, vaikka et ihan nyt synnitön olekaan:)

        Sitä paitsi Raamattu todella suoraan sanoo, että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus. Ja jos ymmärrämme Raamattua niin se tarkoittaa esimerkiksi, että Jumalassa ei ole syntiä .. eikö niin? Jumala on siis oikeudenmukainen ja rakkaudellinen .. eikä mikään piinaaja.

        Tätä usko on, että uskot Jumalan viisaaseen rakkauteen ja oikeudenmukaisuuteen ja että se vallitsee ja hallitsee myös Jeesuksen elämässä ja juuri siksi on lunastus uskottava ja todellinen.

        taasko alex heräsi ?


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
        MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
        Miten voit olla noin tahditon ! :(
        En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
        Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))

        Ihan sama. Olet väärässä uskossa.


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
        MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
        Miten voit olla noin tahditon ! :(
        En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
        Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))

        Kyllä sinä adventisteja täällä tuomitset. Turha valehdella.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        taasko alex heräsi ?

        Minä en ole yhdessäkään kirjoituksessani puhunut "Helvetin tulista" mitään ! vaan tämä on tätä jotain jonkun sairaan mielikuvituksen tuotosta !

        Minä olen vain sanonut niin kuin raamattu opettaa, että ihmisessä on aina elävä sielu mikä eroaa ihmisen ruumiista sen kuoltua!

        Näin on aina uskonut Juutalaiset Rabbit sekä alkuseurakunnan Apostolit ja alkuseurakunnan ensimmäiset kristityt myös ! Eli tämä ei ole mitään katolilaisten keksintöä !
        Ja tänä päivänäkin suurin osa Jeesukseen uskovista ihmisistä uskoo näin...
        Ne, jotka ei usko ovat ikävä kyllä vain pieni vähemmistö tässä Jeesukseen uskovien iloisessa joukossa! :)


      • pyh! kirjoitti:

        Kyllä sinä adventisteja täällä tuomitset. Turha valehdella.

        En todellakaan tuomitse adventisteja vaan osoitan sen OPIN EPÄRAAMATULLISEKSI ! JA SE ON ERI ASIA KUIN TUOMITA IHMISIÄ !
        EN TUOMITSE SINUAKAAN!

        "NIIN KAUAN KUN ON ELÄMÄÄ ON TOIVOA" !
        JA MINÄ ELÄN SIINÄ TOIVOSSA ETTÄ EDES JOKU ADVENTISTI AVAA
        JOSKUS SILMÄNSÄ... :)))

        SE ON TEHTÄVÄNI JA IHAN RAKKAUDELLA! ♥


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        En todellakaan tuomitse adventisteja vaan osoitan sen OPIN EPÄRAAMATULLISEKSI ! JA SE ON ERI ASIA KUIN TUOMITA IHMISIÄ !
        EN TUOMITSE SINUAKAAN!

        "NIIN KAUAN KUN ON ELÄMÄÄ ON TOIVOA" !
        JA MINÄ ELÄN SIINÄ TOIVOSSA ETTÄ EDES JOKU ADVENTISTI AVAA
        JOSKUS SILMÄNSÄ... :)))

        SE ON TEHTÄVÄNI JA IHAN RAKKAUDELLA! ♥

        Se on nimittäin niin, että ei ihminen voi tuomita toista ihmistä tai sanoa sokealle, että
        " Jumala tuomitsee sinut koska et näe " !

        Ymmärsitkö pointin ?

        Tästä syystä minäkään en voi tuomita sellaista joka elää vielä hengellisessä
        pimeydessä ja Pyhä Henki ei ole vielä avannut näkemään totuutta...
        Paavali eli Saulus oli juuri tällainen hyvä esimerkki !


      • Kopittelija007 valittaa sitä kun Sirkka-Iita kertoo hänelle kaunistelematta Raamatun sanomasta sen karvaan totuuden. että RAAMATUN MUKAAN synnissä ei ole iankaikkista elämää.

        Kopittelija lainaa Sirkka-Iitan kirjoitusta: 19.4.2014 13:21 (suluissa minun huomautukseni)

        ##Lainaus Sirkka-Iita Kopittelijalle:
        "Suomessa on muuten uskonvapaus, niin adventisteillä kuin sinullakin! (Totta - ja se olisi meidän keskustelijoiden hyvä muistaa)

        Miksi tulet tänne halventamaan toisten >uskoa< väärillä ja virheellisillä "uskomuksillasi"? (Hyvä kysymys, SILLÄ Kopittelija todella vääristelee juuri >muiden uskoa< .. joko tahallaan tai sitten ymmärtämättömyydessään - veikkaisin jälkimmäistä) ..

        Kaikesta siitä mitä täällä HUUDAT (totta, kopittelija todella HUUTAA aina välillä) huomaa jo sen ettet sinä ole uskossa ollenkaan. (Njaa, kyseenalaista Sirkka-Iitalta - johonkin kai Kopittelijakin uskoo?)

        Olet vain omien mielikuviesi vallassa. (Tämä taas on totta - kopittelijan mielikuvat muista ja jopa hänen omasta uskostaan on periaatteessa niin ristiriitainen, että sitä ei voi millään oikeastaan puolustaa - siis pelkkää mielikuvitusta - kun sitä lähemmin tutkii).

        Etkö sinä vieläkään tajua, että se on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen, loputtomasti aina vain?
        (Tosi hyvä kysymys kopittelijalle, joka todella väittää että olisi olemassa ikuinen helvetin piina - tähän Sirkka-Iitan KYSYMYKSEEN kaivattaisi todellista vastausta) ..

        Lisäksi kirjoitti Sirkka-Iita seiúraavaa:
        Tästä asiasta ei täällä palstoilla koskaan voida kirjoittaa liikaa, niinkauan kun on yhtään ihmistä tuon s a a t a n a n harhaopin pauloissa! Jumalan sana on totuus, ja Hän sanoi:"Synnin palkka on kuolema"!

        Ja totesi vielä että:
        Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ette te suinkaan kuole" .. (No ? Kopittelija elätkö sinä edelleen siinä uskossa että sinussa on jokin kuolematon osa vaikka sitten helvetin tulijärvessä? Ettet koskaan kuole ? Jos et elä niin Sirkka-Iita oli väärässä mutta jos uskot omaan kuolemattomaan sieluusi -- kuinka siitä voisi syyttää Sirkka-Iitaa?? Ja jos kopittelija et enää elä siinä uskossa voisit kertoa sen - tähän asti on kai jokainen kuitenkin saanut sen käsityksen, että uskot olevasi kuolematon ihan sellaisena kuin olet . kaikessa syntisyydessäsokin )
        -------
        Njaa - ei tuo Sirkka -Iitan kirjoitus nyt ollut niin vaarallista, että siitä piti oikein valittaa - mielestäni.. Oliskohan? niin, että totuus kirvelee joskus.. erikoisesti kun sen kieltää ..

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
        MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
        Miten voit olla noin tahditon ! :(
        En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
        Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))

        Mutta jos sinä uskot, että me kaikki olemme kuolemattomia mutta kaikki eivät kuitenkaan pelastu - niin kuinka sitten ajattelet niiden käyvät jotka eivät ota lunastusta vastaan ?

        Kyllä sinä olet minun käsittääkseni puolustellut ikuista piinaa - jos et sitten helvetin tulessa (puheittesi mukaan tuossa aikaisemmin) niin missä se piinasi sitten on, mielestäsi? - ja onko se jotenkin parempi ikuinen piina - mielestäsi?
        Ja kuka loi elämää ikuiseen piinaan - ja uskotko että kaikki ihmiset pelastuvat? Jospa nyt kerran jättäisit muiden uskon arvostelun ja kaikki linkit joissa hel'vettiä puolustellaan ja ihan suorin sanoin liioittematta kertoisit asian.. mihin sinä itse uskot.

        Odotan rehellistä vastaustasi kiinnostuneena .. ja olen valmis ihan normaaliin keskusteluun .. kokeile..

        alex


      • Sallii toki
        alex.kasi kirjoitti:

        Kopittelija007 valittaa sitä kun Sirkka-Iita kertoo hänelle kaunistelematta Raamatun sanomasta sen karvaan totuuden. että RAAMATUN MUKAAN synnissä ei ole iankaikkista elämää.

        Kopittelija lainaa Sirkka-Iitan kirjoitusta: 19.4.2014 13:21 (suluissa minun huomautukseni)

        ##Lainaus Sirkka-Iita Kopittelijalle:
        "Suomessa on muuten uskonvapaus, niin adventisteillä kuin sinullakin! (Totta - ja se olisi meidän keskustelijoiden hyvä muistaa)

        Miksi tulet tänne halventamaan toisten >uskoa< väärillä ja virheellisillä "uskomuksillasi"? (Hyvä kysymys, SILLÄ Kopittelija todella vääristelee juuri >muiden uskoa< .. joko tahallaan tai sitten ymmärtämättömyydessään - veikkaisin jälkimmäistä) ..

        Kaikesta siitä mitä täällä HUUDAT (totta, kopittelija todella HUUTAA aina välillä) huomaa jo sen ettet sinä ole uskossa ollenkaan. (Njaa, kyseenalaista Sirkka-Iitalta - johonkin kai Kopittelijakin uskoo?)

        Olet vain omien mielikuviesi vallassa. (Tämä taas on totta - kopittelijan mielikuvat muista ja jopa hänen omasta uskostaan on periaatteessa niin ristiriitainen, että sitä ei voi millään oikeastaan puolustaa - siis pelkkää mielikuvitusta - kun sitä lähemmin tutkii).

        Etkö sinä vieläkään tajua, että se on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen, loputtomasti aina vain?
        (Tosi hyvä kysymys kopittelijalle, joka todella väittää että olisi olemassa ikuinen helvetin piina - tähän Sirkka-Iitan KYSYMYKSEEN kaivattaisi todellista vastausta) ..

        Lisäksi kirjoitti Sirkka-Iita seiúraavaa:
        Tästä asiasta ei täällä palstoilla koskaan voida kirjoittaa liikaa, niinkauan kun on yhtään ihmistä tuon s a a t a n a n harhaopin pauloissa! Jumalan sana on totuus, ja Hän sanoi:"Synnin palkka on kuolema"!

        Ja totesi vielä että:
        Sinä elät edelleen siinä käärmeen(=saatanan) valheessa:"Ette te suinkaan kuole" .. (No ? Kopittelija elätkö sinä edelleen siinä uskossa että sinussa on jokin kuolematon osa vaikka sitten helvetin tulijärvessä? Ettet koskaan kuole ? Jos et elä niin Sirkka-Iita oli väärässä mutta jos uskot omaan kuolemattomaan sieluusi -- kuinka siitä voisi syyttää Sirkka-Iitaa?? Ja jos kopittelija et enää elä siinä uskossa voisit kertoa sen - tähän asti on kai jokainen kuitenkin saanut sen käsityksen, että uskot olevasi kuolematon ihan sellaisena kuin olet . kaikessa syntisyydessäsokin )
        -------
        Njaa - ei tuo Sirkka -Iitan kirjoitus nyt ollut niin vaarallista, että siitä piti oikein valittaa - mielestäni.. Oliskohan? niin, että totuus kirvelee joskus.. erikoisesti kun sen kieltää ..

        alex

        "on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen,"

        Eihän kristinoppi tuollaista opetakaan. Sinä siteeraat nyt jotain karikatyyristä keskiaikaista maailmankuvaa. Kristinopin mukaan Saa-tana itse joutuu iankaikkiseksi tuliseen järveen. Ei hän piinaa siellä ketään, vaan on itsekin piinassa.

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin Saa-tana on luotujaan rakastavan Jumalan luomus siinä missä ihminenkin. Silti Jumala sallii Saa-tanan iankaikkisen piinan.


      • salattua mannaa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
        MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
        Miten voit olla noin tahditon ! :(
        En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
        Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))

        Totuutta: Abrahamin helma on vertaus, koska siihen ei mahdu kuin 1 ihminen kerrallaan!

        Taivas ja helvetti, eivät ole puhematkan päässä toisistaan!

        Ja kukaan ei ole niin tyhmä, että pyytää sormenpäällisen vettä janoonsa!

        Mikä siis on se uusi oppi, jota otakops ilmoittaa? Tuonela, joka on Raamatun mukaan, kuoppa, hauta, helvetti, ja tuntematon paikka, . siellä kukaan ei tiedä mitään, eikä voisi sanoa: " Minulla on veljiä maanpäällä"!

        Siitä saa vahvistuksen kun lukee Moosesta ja profeettoja

        Jeesus sanoi ( Abraham) " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka ( joku, Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös! Jes 33: 14.. keroo ettei tulessa voi asua! :) terv. b.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Mutta jos sinä uskot, että me kaikki olemme kuolemattomia mutta kaikki eivät kuitenkaan pelastu - niin kuinka sitten ajattelet niiden käyvät jotka eivät ota lunastusta vastaan ?

        Kyllä sinä olet minun käsittääkseni puolustellut ikuista piinaa - jos et sitten helvetin tulessa (puheittesi mukaan tuossa aikaisemmin) niin missä se piinasi sitten on, mielestäsi? - ja onko se jotenkin parempi ikuinen piina - mielestäsi?
        Ja kuka loi elämää ikuiseen piinaan - ja uskotko että kaikki ihmiset pelastuvat? Jospa nyt kerran jättäisit muiden uskon arvostelun ja kaikki linkit joissa hel'vettiä puolustellaan ja ihan suorin sanoin liioittematta kertoisit asian.. mihin sinä itse uskot.

        Odotan rehellistä vastaustasi kiinnostuneena .. ja olen valmis ihan normaaliin keskusteluun .. kokeile..

        alex

        Minä ajattelen niin että kun ihminen kuolee niin hänen sielunsa menee Jeesuksen opetuksen (Luuk 16:19-31) mukaan tuonelaan " Aabrahamin helmaan"eli ryövärin "paratiisiin" , Paavalin ,johon hänet ruumiista irti temmattiin,"paratiisiin"/ "3 taivaiseen" ei siis ns."taivasten taivaaseen", josta raamattu myös puhuu eli minä uskon että ihminen menee kuollessaan ns. "välitilaan" odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota joka ei koske tavallaan kuin niitä jotka ovat joutuneet sinne vaivan puolelle eli niitä joilla on vertauskuvallisesti on "kieli tulessa" eli omat puheet vaivaa !

        Ja tämä ei ole mikään helvetti.. vaan Tuonela eli kuolleitten sielujen valtakunta!

        Mutta se kun tulee lopullinen tuomio ja niin sanottu "TOINEN KUOLEMA" (vrt Ilm 20:12-15) niin silloin ihminen tuomitaan IKUISEEN EROON JUMALASTA JA HÄNEN RAKKAUDESTAAN !
        Se mitä tämä tarkoittaa...esim "tulinen järvi" en tiedä... Jumala tietää !

        Mutta mitään ihmisen sielun rääkkäämistä jossakin helvetin lieskoissa en näe tässä missään vaiheessa ja minä uskon Jumalan oikeustajuun että Hän tekee sen mikä on oikein !
        Mutta minusta uskovan ei tällaisia juuri kannata miettiä koska JO PELASTETTUNA VOI LUOTTAA SIIHEN ETTÄ JOKA TAPAUKSESSA KÄY HYVIN !


      • sielu sentään
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minä en ole yhdessäkään kirjoituksessani puhunut "Helvetin tulista" mitään ! vaan tämä on tätä jotain jonkun sairaan mielikuvituksen tuotosta !

        Minä olen vain sanonut niin kuin raamattu opettaa, että ihmisessä on aina elävä sielu mikä eroaa ihmisen ruumiista sen kuoltua!

        Näin on aina uskonut Juutalaiset Rabbit sekä alkuseurakunnan Apostolit ja alkuseurakunnan ensimmäiset kristityt myös ! Eli tämä ei ole mitään katolilaisten keksintöä !
        Ja tänä päivänäkin suurin osa Jeesukseen uskovista ihmisistä uskoo näin...
        Ne, jotka ei usko ovat ikävä kyllä vain pieni vähemmistö tässä Jeesukseen uskovien iloisessa joukossa! :)

        Minä ja otakops olemme aina opettaneet " että sielu on veressä"!

        ja veri on laskettava maahan, ja niin sielu kuolee, sillä kun sielu eli veri kiertää sydämen kautta ihminen on elossa!

        Pyydän anteeksi , pikku tonttu ukon puolesta, kun hän on vielä sanassa lapsi.. juu. otakops t. b


      • Tuli syö asukkaansa
        Sallii toki kirjoitti:

        "on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen,"

        Eihän kristinoppi tuollaista opetakaan. Sinä siteeraat nyt jotain karikatyyristä keskiaikaista maailmankuvaa. Kristinopin mukaan Saa-tana itse joutuu iankaikkiseksi tuliseen järveen. Ei hän piinaa siellä ketään, vaan on itsekin piinassa.

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin Saa-tana on luotujaan rakastavan Jumalan luomus siinä missä ihminenkin. Silti Jumala sallii Saa-tanan iankaikkisen piinan.

        Iankaikkinen tuli ja iankaikkinen piina ovat toistensa antagonisteja!

        Tulihan on aina ollut, siksi sitä sanotaan iankaikkiseksi, kuten vettäkin!

        Iankaikkisesti nousee iankaikkisesta tulesta savu, koetelkaahan tuohen kanssa t. b


      • Todellisuutta?
        salattua mannaa kirjoitti:

        Totuutta: Abrahamin helma on vertaus, koska siihen ei mahdu kuin 1 ihminen kerrallaan!

        Taivas ja helvetti, eivät ole puhematkan päässä toisistaan!

        Ja kukaan ei ole niin tyhmä, että pyytää sormenpäällisen vettä janoonsa!

        Mikä siis on se uusi oppi, jota otakops ilmoittaa? Tuonela, joka on Raamatun mukaan, kuoppa, hauta, helvetti, ja tuntematon paikka, . siellä kukaan ei tiedä mitään, eikä voisi sanoa: " Minulla on veljiä maanpäällä"!

        Siitä saa vahvistuksen kun lukee Moosesta ja profeettoja

        Jeesus sanoi ( Abraham) " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka ( joku, Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös! Jes 33: 14.. keroo ettei tulessa voi asua! :) terv. b.

        "Abrahamin helma on vertaus, koska siihen ei mahdu kuin 1 ihminen kerrallaan!"

        Tuo on muuten myös Jehovan todistajien oppi.

        "salattua mannaa"

        Tuo on kovin gnostilainen nikki.

        Tuon vertausväittämän ongelmana on, että Jeesuksen kertomuksesta ei missään käy ilmi, että hän ei kerro konkreettisesta tapauksesta. Edellinenkin kertomus samassa luvussa olisi voinut olla todellinen tapahtuma. Ei ole mitään syytä olettaa, että kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ei olisi sitä myös.

        Muutenkin olisi outoa, että Jeesus ottaisi mukaan opetukseensa todellisuudenvastaisia elementtejä. Miksi hän opettaisi jonkun sellaisen kautta, joka ei ole totta? Pakkohan hänen olisi tietää, että jotkut ottavat hänet vakavissaan ja joutuvat todellisuudenvastaisten elementtien vuoksi harhaan. Olisiko sinulla antaa muita esimerkkejä kertomuksista, joissa Jeesus käyttää todellisuudenvastaisia elementtejä opetuksensa ainesosina? Jos sellaista ei tapahtunut muulloinkaan, olisi outoa että niin tapahtuisi tässä kohtaa.


      • sielu sentään kirjoitti:

        Minä ja otakops olemme aina opettaneet " että sielu on veressä"!

        ja veri on laskettava maahan, ja niin sielu kuolee, sillä kun sielu eli veri kiertää sydämen kautta ihminen on elossa!

        Pyydän anteeksi , pikku tonttu ukon puolesta, kun hän on vielä sanassa lapsi.. juu. otakops t. b

        Tässä sinun kommentissasi ei taas ollut mitään järkeä vaan puhut jehovan todistajien oppia ! :(


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Minä ajattelen niin että kun ihminen kuolee niin hänen sielunsa menee Jeesuksen opetuksen (Luuk 16:19-31) mukaan tuonelaan " Aabrahamin helmaan"eli ryövärin "paratiisiin" , Paavalin ,johon hänet ruumiista irti temmattiin,"paratiisiin"/ "3 taivaiseen" ei siis ns."taivasten taivaaseen", josta raamattu myös puhuu eli minä uskon että ihminen menee kuollessaan ns. "välitilaan" odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota joka ei koske tavallaan kuin niitä jotka ovat joutuneet sinne vaivan puolelle eli niitä joilla on vertauskuvallisesti on "kieli tulessa" eli omat puheet vaivaa !

        Ja tämä ei ole mikään helvetti.. vaan Tuonela eli kuolleitten sielujen valtakunta!

        Mutta se kun tulee lopullinen tuomio ja niin sanottu "TOINEN KUOLEMA" (vrt Ilm 20:12-15) niin silloin ihminen tuomitaan IKUISEEN EROON JUMALASTA JA HÄNEN RAKKAUDESTAAN !
        Se mitä tämä tarkoittaa...esim "tulinen järvi" en tiedä... Jumala tietää !

        Mutta mitään ihmisen sielun rääkkäämistä jossakin helvetin lieskoissa en näe tässä missään vaiheessa ja minä uskon Jumalan oikeustajuun että Hän tekee sen mikä on oikein !
        Mutta minusta uskovan ei tällaisia juuri kannata miettiä koska JO PELASTETTUNA VOI LUOTTAA SIIHEN ETTÄ JOKA TAPAUKSESSA KÄY HYVIN !

        Mutta ehken jos joku haluaa lisää todisteitani asiasta lukea niin kannattaa lukea minun viestiketjuni tuolta Jeesus osiosta jossa perustelen ja selitän kantaani paremmin !

        eli artikkeli JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" ! 2.0
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369


      • Ilm.18:4
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä on sinun epäraamatullinen harhakäsityksesi Sirkka-Iita ja en minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin vaan sinä ja vielä kehtaat tuomita toisen USKOMATTOMAKSI KÄÄRMEEN PALVELIJAKSI !
        MINÄ OLEN OLLUT USKOSSA JO 25 VUOTTA !
        Miten voit olla noin tahditon ! :(
        En minä kumartele naisia jotka elävät harhassa mutta en myöskään tuomitse ketään!
        Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))

        >> Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))


      • Ilm.18:4
        Sallii toki kirjoitti:

        "on SUURIN harhaoppi maailmassa ikinä, että uskoo siihen, että KAIKKIVALTIAS, hyvä, ja luotujaan rakastava Jumala SALLISI s a a t a n a n piinata Hänen (Jumalan) luomia ihmisolentoja iankaikkisesta iankaikkiseen,"

        Eihän kristinoppi tuollaista opetakaan. Sinä siteeraat nyt jotain karikatyyristä keskiaikaista maailmankuvaa. Kristinopin mukaan Saa-tana itse joutuu iankaikkiseksi tuliseen järveen. Ei hän piinaa siellä ketään, vaan on itsekin piinassa.

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin Saa-tana on luotujaan rakastavan Jumalan luomus siinä missä ihminenkin. Silti Jumala sallii Saa-tanan iankaikkisen piinan.

        >>Jos aivan tarkkoja ollaan, niin Saa-tana on luotujaan rakastavan Jumalan luomus siinä missä ihminenkin. Silti Jumala sallii Saa-tanan iankaikkisen piinan.


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        >> Sinulla on vielä aikaa ehkä tulla järkiisi mutta viimeistään tuonelassa joko "Aabrahamin helmassa" tai "vaivan puolella kieli tulessa" tulet näkemään, että kyllä se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! :)))

        Minun tehtäväni on kertoa tästä asiasta TOTUUS jonka Pyhältä Hengeltä olen vuonna jo v.1989 profetiassa tiedoksi saanut ja jokaisen oma asia on sitten uskoa se tai sitten ei... mutta minun omatuntoni on silloin puhdas, koska olen kertonut sen tiedon kaikille avoimesti ! :)

        Ja minä perustelen myös tämän tietoni huolellisesti raamatullani niin että jokainen
        voi sen sieltä löytää jos tutkii vain raamattuaan avoimin mielin ja silmin ! :)

        Eli edelleen...Tulette vielä näkemään ja sanomaan, että se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! ♥


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Minun tehtäväni on kertoa tästä asiasta TOTUUS jonka Pyhältä Hengeltä olen vuonna jo v.1989 profetiassa tiedoksi saanut ja jokaisen oma asia on sitten uskoa se tai sitten ei... mutta minun omatuntoni on silloin puhdas, koska olen kertonut sen tiedon kaikille avoimesti ! :)

        Ja minä perustelen myös tämän tietoni huolellisesti raamatullani niin että jokainen
        voi sen sieltä löytää jos tutkii vain raamattuaan avoimin mielin ja silmin ! :)

        Eli edelleen...Tulette vielä näkemään ja sanomaan, että se Otakoppi oli sittenkin oikeassa ! ♥

        Ja sinullekin Ilm18:4 ja kaikille muillekin !

        Minä TIEDÄN että kun ihminen kuolee niin hänen sielunsa menee Jeesuksen opetuksen (Luuk 16:19-31) mukaan tuonelaan " Aabrahamin helmaan"eli ryövärin "paratiisiin" , Paavalin ,johon hänet ruumiista irti temmattiin,"paratiisiin"/ "3 taivaiseen" ei siis ns."taivasten taivaaseen", josta raamattu myös puhuu eli minä uskon että ihminen menee kuollessaan ns. "välitilaan" odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota joka ei koske tavallaan kuin niitä jotka ovat joutuneet sinne vaivan puolelle eli niitä joilla on vertauskuvallisesti on "kieli tulessa" eli omat puheet vaivaa !

        Ja tämä ei ole mikään helvetti.. vaan Tuonela eli kuolleitten sielujen valtakunta!

        Mutta se kun tulee lopullinen tuomio ja niin sanottu "TOINEN KUOLEMA" (vrt Ilm 20:12-15) niin silloin ihminen tuomitaan IKUISEEN EROON JUMALASTA JA HÄNEN RAKKAUDESTAAN !
        Se mitä tämä tarkoittaa...esim "tulinen järvi"...sitä en tiedä... Jumala tietää !

        Mutta mitään ihmisen sielun rääkkäämistä jossakin helvetin lieskoissa en näe tässä missään vaiheessa ja minä uskon Jumalan oikeustajuun että Hän tekee sen mikä on oikein !
        Mutta minusta uskovan ei tällaisia juuri kannata miettiä koska JO PELASTETTUNA VOI LUOTTAA SIIHEN ETTÄ JOKA TAPAUKSESSA KÄY HYVIN !

        Mutta ehken jos joku haluaa lisää todisteitani asiasta lukea niin kannattaa lukea minun viestiketjuni tuolta Jeesus osiosta jossa perustelen ja selitän kantaani paremmin !

        eli artikkeli JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" ! 2.0
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369


      • Katsotaan Raamatusta
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>Jos aivan tarkkoja ollaan, niin Saa-tana on luotujaan rakastavan Jumalan luomus siinä missä ihminenkin. Silti Jumala sallii Saa-tanan iankaikkisen piinan.

        "Ai että sallii vai? Ja mistähän sinä olet tämän harhaisen ajatuksen saanut päähäsi?"

        Oletpa sinä aggressiivisella tuulella. Luin sen ihan kyllä Raamatusta. Kommentttini, jossa lainaan asianosaista kohtaa Raamatusta oli itsea asiassa seuraavana viestisi alapuolella. Ehkä luitkin sen, en tiedä koska mitään siihen et kommentoinut.

        Toistetaan se nyt sitten tähänkin, niin näet miksi ajattelen mitä ajattelen.

        "19. Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
        20. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. "

        Tuossa näemme miten peto ja väärä profeetta heitetään elvältä tuliseen järveen. Tuo tapahtuu ennen tuhatvuotista valtakuntaa. Sillä vasta seuraavan luvun puolella kerrotaan seuraavaa:

        "2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. "

        Tuhatvuotisen valtakunnan ajan Saa-tana on sidottuna syvyydessä ja peto ja väärä profeetta ovat tulisessa järvessä. Kun ne tuhat vuotta ovat ohi, Saa-tana vapautetaan hetkeksi, mutta sen jälkeen hänetkin heitetään tuliseen järveen.

        "7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. "

        Tuosta voit huomata, että kun Saa-tana heitetään tuliseen järveen ovat peto ja väärä profeetta edelleenkin siellä. Ei tuli ole heitä kuluttanut tuhannessa vuodessa. Kaikkia kolmea, jotka ovat Jumalan luomia olentoja, vaivataan siellä kaiken aikaa ja iankaikkisesti. Huomaa, että "aina ja iankaikkisesti" viittaa nimenomaan vaivaamiseen.

        Eli tuolta pohjalta voimme nähdä, että Jumala tulee sallimaan iänkaikkisen piinan ainakin kolmelle luodulleen, joten periaatetta etteikö niin voisi tapahtua ei ole olemassa.


      • Katsotaan Raamatusta
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>Jos aivan tarkkoja ollaan, niin Saa-tana on luotujaan rakastavan Jumalan luomus siinä missä ihminenkin. Silti Jumala sallii Saa-tanan iankaikkisen piinan.

        Jatketaan vastausta tähän, koska viestipituuden raja ei sallinut kaikkea yhten viestiin.

        "missä joku harhainen näkyjen näkijä on käynyt "vierailemassa" helvetissä? Vai omasta päästäsikö olet sen keksinyt? "

        Kyllä se on ihan Johanneksen ilmestyksestä.

        "Raamattu nimittäin ainakaan sellaista ei opeta. "

        Nyt tiedät paremmin.

        "Ja kuka piinaisi? Rakastava Jumalako? Voi järjen köyhyyttä!!! "

        Jumala sen tuomion langetti oikeudenmukaisuutensa tähden.

        "vaan todennäköisesti jostain Babylonin juopottelukokouksessa saadusta "henkikasteesta" "

        En ole juopottelukokouksiin osallistunut, joten en tiedä miksi haluat leimata minua sellaisella.

        "Jos jotain ei enää ole, niin miten sellaista olematonta piinataan iankaikkisesti, selitäpä se?"

        Jumala antaa tuossa Hesekielille tehtävän välittää viesti eräälle taholle. Se taho mainitaan viestin vastaanottajana ihan selkeästi: "viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle:". Sinun tulkintasi mukaan Jumala antoi Hesekielille tehtäväksi viestittää Saa-tanalle, kuitenkin päättäen nimittää Saa-tanaa Tyyron kuninkaaksi. Minun tulkintani on, että viesti oli tarkoitettu sille kenelle se on osoitettukin, Tyyron kuninkaalle ja hänen hallitsemalleen kaupungille. Tyyron kuninkaan suunnatonta ylpeyttä kuvataan rinnastamalla se Saa-tanan ylpeyteen.

        Jos olet sitä mieltä, että Jumala tahtoi välittää Hesekielin kautta viestin nimenomaan entiselle ylienkelilleen Luciferille, tulee sinun voida selittää edeltävä Tyyron ruhtinaalle osoitettu viesti, jossa Tyyron ruhtinaan kerrotaan olevan ihminen:

        "Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -
        3. ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
        4. viisaudessasi ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta, hankkinut kultaa ja hopeata aarreaittoihisi,
        5. ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi, ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi - "

        Joko Tyyron kuningas ja ruhtinas olivat kaksi eri henkilöä, jolloin voisit kertoa meille kuka se ruhtinas sitten oli. Tai sitten Tyyron kuningas oli ihminen, jolloin hän ei voinut olla Saa-tana.


    • Raamattu kertoo

      " Tuli syö asukkaansa/Iankaikkinen tuli ja iankaikkinen piina ovat toistensa antagonisteja!"

      Siinä vaiheessa, kun Saa-tana heitetään tuliseen järveen ovat peto ja väärä profeetta olleet siellä jo koko tuhatvuotisen valtakunnan ajan. Kuten Raamatusta näet, ei tuli ollut heitä siinä ajassa syönyt. Miten sen selität?

      "10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."

      Tuosta näkee, että kaikkia kolmea vaivataan kaiken aikaa ja iankaikkisesti. Voisiko tuota selvemmin enää sanoa? Tuossahan ei ole kyse tulen iankaikkisuudesta, vaan nimenomaan vaivan iankaikkisuudesta.

      Tuosta Jeesus kertoo, että se tulinen järvi jossa peto ja väärä profeetta olivat olleet tuhoutumatta jo tuhannen vuoden ajan, ei ole pelkästään heitä varten:

      "6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
      8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." "

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe