Uskomattoman hyvä viinikoktail!!!

Löytöretkeilijä

Tein uskomattoman hyvän viinkoktail-löydön! Maku on todella kirpeä, mutta samalla erittäin vahva. Sopii paatuneimmallekin viiniharrastajalle.

Tarina alkaa siitä kun olin tulossa raskaan työviikon jälkeen viime torstaina kotiin. Viikonloppuna oli tiedossa astetta hienomman luokan ryyppäjäiset ja minun oli tarkoitus tuoda koktail-aineet (joku toinen toisi bisset jne.). Kaasuttelin paikalliseen alkoon ja hamstrasin pari pulloa lemppariviiniäni, eli El Tiempoa. Lisäksi ostin kosanderia, olutta, valmiita koktailsekoituksia, liköörejä ja muuta kuranmakuista, mutta päihdyttävää alkoholia.

Illalla käärin hihat ja aloin sekoittelemaan koktaileja. Katselin netistä ohjeita ja sekoittelin, mutta kaikki maistuivat samanlaisilta, tai sitten vain tylsiltä. Pahimmat olivat selvästi ostamani valmiskoktailit, jotka melkein saivat minut oksentamaan. Halusin tuoda ryyppäjäisiin jotain täysin uutta ja tuntematonta. Halusin, että koktailini otettaisiin vastaan yllättynein ilmein. En kuitenkaan onnistunut, omat sekoituksena maistuivat vielä pahemmilta. Minun oli siis vain tyydyttävä osaani.

Masentuneena tästä hain viinilasin ja avasin laadukkaan El Tiempo pullon. Sitä litkin kokonaisen pullon, jonka jälkeen päätin avata toisen. Älkää tuomitko, rakastan kyseistä viiniä.
Kaadettuani viinin lasiin sain idean, että ryypätään sitten hiukan. Avasin kossupullon ja kaadoin shottilasin täyteen. Olin juuri nostamassa lasia huulilleni kun aivastin voimakkaasti ja samalla kaadoin vahingossa ison osan shottilasin sisällöstä viinilasiin. Kossu oli saastuttanut El Tiempon.
Harmistuin tästä, mutta päätin että hyvää alkoholia ei heitetä hukkaan ja otin kunnon kulauksen tiempo-kossu sekoitusta...

Wau! Yllätyin todella. Maku oli vahva, viinikirpeä ja hieman alkoholimainen. en ollut koskaan maistanut moista. Minulla välähti, että tässä se on. Minun mestariteokseni. Olin vahingossa onnistunut synnyttämään loistavan viinikoktailin.
Seuraavana päivänä hain (bensa-asemalta) purkillisen pirkka-oliiveja ja testasin, miten lävistetty oliivi sopii tämän vahvan koktailin kanssa. Paransi sitä entisestään!

Lauantaina olikin pippaloiden aika parin el tiempo ja kosanteri -pullon kanssa marssin ystäväni omakotitaloon ja otin keittiön haltuun. Sekoitin useamman koktailin valmiiksi (oikea suhde on 1/4 kossua ja 3/4 el tiempoa), löin oliivit sekaan ja kävin jakamassa maistajille. Kaikille tämä oli uusi tuttavuus, osa ei pitänyt, osa taas rakasti. Fakta oli kuitenkin se, että onnistuin. Raikuvien aplodien kera minun tiempo-kossu todettiin uudenlaiseksi, onnistuneeksi viinikoktailiksi.
Suosittelen kaikkia kokeilemaan. On halpaa ja hyvää. Näitä ei voi tosin juoda kuin max 2. Alkaa nimittäin tökkiä.

14

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa888s

      kiinnosti? öööööok [x ]

    • Ei tiembo

      Kiinnostaa kuin kilo sitä itseään - on olmi taas keksinyt "hassun hauskan" jutun - ainakin omasta mielestään.

      • Löytöretkeilijä

        En minä ole mitään keksinyt. Aloitus on totta, totta kuin vauvalla on potta! Se on harmi, jos sinä et koktaileista ymmärrä, mutta voisit silti jättää epäasialliset viestit kirjoittamatta, jotta me viineistä ymmärtävät ihmiset saisimme jakaa hyviä vinkkejä ja keskustella asioista.


      • Kädetön
        Löytöretkeilijä kirjoitti:

        En minä ole mitään keksinyt. Aloitus on totta, totta kuin vauvalla on potta! Se on harmi, jos sinä et koktaileista ymmärrä, mutta voisit silti jättää epäasialliset viestit kirjoittamatta, jotta me viineistä ymmärtävät ihmiset saisimme jakaa hyviä vinkkejä ja keskustella asioista.

        Potta on totta ja tämä "juoma" kuuluu suoraa samaan astiaa, olmi.


      • kysyjä?
        Kädetön kirjoitti:

        Potta on totta ja tämä "juoma" kuuluu suoraa samaan astiaa, olmi.

        Oletko testannut?


      • Voi Olmia
        kysyjä? kirjoitti:

        Oletko testannut?

        Jätän testaamatta kaikki ne juomasekoitukset joissa on huonoja raaka-aineita - kaksi pa..aa ei muodosta yhtä hyvää. Kaksi hyvää muodostaa yhden vielä paremman.


      • Tyhjä palsta
        Voi Olmia kirjoitti:

        Jätän testaamatta kaikki ne juomasekoitukset joissa on huonoja raaka-aineita - kaksi pa..aa ei muodosta yhtä hyvää. Kaksi hyvää muodostaa yhden vielä paremman.

        Sinulla on todella negatiivinen suhtautuminen toisten viesteihin. Palstalla ei muutenkaan käydä keskustelua, kuin kerran kuukaudeessa, joten ainakin mielestäni aloittajan kaltaiset kirjoitukset ja vinkit (vaikka ovatkin pilke silmäkulmassa kirjoitettuja) ovat erittäin tervetulleita.

        Jos joskus lähden "ryyppäjäisiin" (tapahtuu erittäin harvoin), niin täytyypä kokeilla, tuota eittämättä outoa viinikoktailia.


      • Retkilöytöilijä
        Tyhjä palsta kirjoitti:

        Sinulla on todella negatiivinen suhtautuminen toisten viesteihin. Palstalla ei muutenkaan käydä keskustelua, kuin kerran kuukaudeessa, joten ainakin mielestäni aloittajan kaltaiset kirjoitukset ja vinkit (vaikka ovatkin pilke silmäkulmassa kirjoitettuja) ovat erittäin tervetulleita.

        Jos joskus lähden "ryyppäjäisiin" (tapahtuu erittäin harvoin), niin täytyypä kokeilla, tuota eittämättä outoa viinikoktailia.

        Tyhjä palsta keskustelee itsensä kanssa - aika skitsoa. Hyvää on, juu eikö olekin, minäkin pidin...


      • Ei huvita
        Tyhjä palsta kirjoitti:

        Sinulla on todella negatiivinen suhtautuminen toisten viesteihin. Palstalla ei muutenkaan käydä keskustelua, kuin kerran kuukaudeessa, joten ainakin mielestäni aloittajan kaltaiset kirjoitukset ja vinkit (vaikka ovatkin pilke silmäkulmassa kirjoitettuja) ovat erittäin tervetulleita.

        Jos joskus lähden "ryyppäjäisiin" (tapahtuu erittäin harvoin), niin täytyypä kokeilla, tuota eittämättä outoa viinikoktailia.

        Jos olet halonhakkaajana samaa tasoa kuin humoristina, en suosittele lajia. Saattaa todellakin singahtaa pilke silmäkulmaan.


      • jalosta juomasi
        Ei huvita kirjoitti:

        Jos olet halonhakkaajana samaa tasoa kuin humoristina, en suosittele lajia. Saattaa todellakin singahtaa pilke silmäkulmaan.

        Tallinnasta tuotua Ginger wineä lasiin ja sekaan halpaa konkkua. lähti pöpöt hengitysteistä !!!


    • Pirkkamaisteri

      Heh... Olenpa minäkin joskus tullut kirkasta viiniin kaataaneeksi. Onhan tuo alkoholin maku melkoisen selvästi esillä silloin mutta kaikenkaikkiian maku ei ole kuitenkaan paha. Punaviineissä tämä toimii vielä paremmin: väkevyys sopii niihin.

    • yrmäs hörölykky

      Muistuttakaa ,että ostan mukaani lomamatkalta Question Mark Goldia . En kerro minne menen ,mutta tätä minä haluan jopa enemmän kuin Na---a. Viime kesänä en löytänyt.

    • sillan alustaja
    • aiemmin kirjoitellut

      Pitää harkita tuota kysymysmerkki kultaviiniä ,on niin mahottoman arvokasta ,ei minun suu osaa erotella onko kyseessä 10 euron viini vai neljänkymmenen ,maassa jossa on paljon alemmat hinnat kuin Suomessa, Suomessa hinta voisi olla lähes tuplaten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe