Ei aurinkoa

Sateen odottaja

Aurinko ahdistaa.
Pääsiäinen pilalla kun ei voi ulkoilla koska aurinko häikäisee ja migreeni iskee päälle :(

11

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö aurinkolasit auta siihen yhtään? Sorry mun tietämättömyys...

    • Ropinaa

      Sama ongelma täälläkin.

      Eikä siihen oikein aurinkolasitkaan auta koska kuitenkin lasit tulee hetkiseksi otettua pois esim. sisälle mennessä ja ikkunasta ulos katselukin häikäisee.

      Toivon että alkava kesä olisi enemmän pilvipoutainen ja reippaita sateita enemmän kuin aurinkoa. Sorry vaan auringon palvojat :)

    • paistakoon vaan

      Onneks meitä migreeni-ihmisiä on kuitenkin vähemmistö ja enemmistö on saanut nauttia paisteesta. Itselläni ainakin auttaa kunnon aurinkolasit, oli kannattava investointi.
      Ihanaa kun ihmiset on aurinkoisella säällä paljon hyväntuulisempia :))))

      • Valoallergia

        Migreenin lisäksi toinenkin hankala vaiva. Monimuotoinen valoherkkyysihottuma. Auringon lisäksi myös kirkkaat valot aiheuttavat iho- ongemia.. Nauttikaa auringosta ja valosta ken voitte. Ainakin minä pärjään vaikka joskus harmittaa tämä sisällä olo.


      • Sadetyttö
        Valoallergia kirjoitti:

        Migreenin lisäksi toinenkin hankala vaiva. Monimuotoinen valoherkkyysihottuma. Auringon lisäksi myös kirkkaat valot aiheuttavat iho- ongemia.. Nauttikaa auringosta ja valosta ken voitte. Ainakin minä pärjään vaikka joskus harmittaa tämä sisällä olo.

        Minulla tulee aina masennus pitkillä aurinkoisilla sääjaksoilla.
        Päätä särkee, silmiä kirvelee, häikäisee,
        Ei huvita muu kuin peiton alla makoiliu.

        Sitten kun tulee pilvinen sää ja vesisade ropisee kattoon niin virkistyn ja nautin suunnattomasti ulkoilusta ja sisällä puuhastelusta.

        Kummallista mutta totta.


      • ---
        Valoallergia kirjoitti:

        Migreenin lisäksi toinenkin hankala vaiva. Monimuotoinen valoherkkyysihottuma. Auringon lisäksi myös kirkkaat valot aiheuttavat iho- ongemia.. Nauttikaa auringosta ja valosta ken voitte. Ainakin minä pärjään vaikka joskus harmittaa tämä sisällä olo.

        Kolmaskin.

        Ruusufinni. Ei ehkä kovin tunnettu, kokolailla yhtä yleinen ihosairaus kuin joku psoriasiskin. Vaan, psoriakseen verrattuna käyttäytyy täysin pänvastoin. Jos kuumaa, kov auringonpaistetta, tulista ruokaa, alkaa oireilemaan. Naamari räikyvän punaiseksi ja näppylöitä, sekä pieniä paiseita naamassa. Enenpi ulkonäkö haitta, mutta on se kipeäkin.

        Hoitoa ei juuri ole, pitkiä, useamman kuukauden antibioottikuureja, jotain salvoja. Sen kanssa voi elää, mutta rajoittaa jonkin verran elämistä. Ite pärjäilen aika hyvin, nytkin naamari ihan siisti. Vaan, eipä pahemmin ole päivisin tullut ulkona käytyä. Pitäsi hankkia asunnolle ja kesämökille ilmatointilaitteistot. Saunominen onnistuu tavallaan. Oikein mieto lämpö ja kun alkaa tulemaan hiki, kylmään suihkuun ja viileään vilvoittelemaan. Kaikenlasta tollasta pientä ongelmaa keväästä syksyyn. Pimeät ja kylmät vuodenajat paljon helpompia, lähinnä välttää liiallista rehkimistä ja tulisia mausteita. Ainiin, tietenkin stressiä, tupakkaa, alkoholia jne, mutta ne eivät oireile niin helpolla kuin kuumuus. Juup jotain tauteja pitää vältellä(jos onnistuu), kaikkea, missä käytetään lääkkeenä kortisonia, se räjäyttää naamarin ihan varmasti.

        Oli jokin muukin tauti, mikä ei kestä kuumuutta tai valoa. Noh, jos albiino iho käryää, vaan se eri asia, koska kyseessä ei sairaus.

        Niettä eipä kiinnosta kaheleitten hypetys hienosta keväästä ja lämpimästä kesästä pätkääkään, surkeinta aikaa monellekin. Monet ei vaan kailota omaa näkökantaansa niin suureen ääneen. Kun mun mielestä meitäkin on helkkarin paljon kaikkinensa.

        =DW=


      • Huh hellettä..
        --- kirjoitti:

        Kolmaskin.

        Ruusufinni. Ei ehkä kovin tunnettu, kokolailla yhtä yleinen ihosairaus kuin joku psoriasiskin. Vaan, psoriakseen verrattuna käyttäytyy täysin pänvastoin. Jos kuumaa, kov auringonpaistetta, tulista ruokaa, alkaa oireilemaan. Naamari räikyvän punaiseksi ja näppylöitä, sekä pieniä paiseita naamassa. Enenpi ulkonäkö haitta, mutta on se kipeäkin.

        Hoitoa ei juuri ole, pitkiä, useamman kuukauden antibioottikuureja, jotain salvoja. Sen kanssa voi elää, mutta rajoittaa jonkin verran elämistä. Ite pärjäilen aika hyvin, nytkin naamari ihan siisti. Vaan, eipä pahemmin ole päivisin tullut ulkona käytyä. Pitäsi hankkia asunnolle ja kesämökille ilmatointilaitteistot. Saunominen onnistuu tavallaan. Oikein mieto lämpö ja kun alkaa tulemaan hiki, kylmään suihkuun ja viileään vilvoittelemaan. Kaikenlasta tollasta pientä ongelmaa keväästä syksyyn. Pimeät ja kylmät vuodenajat paljon helpompia, lähinnä välttää liiallista rehkimistä ja tulisia mausteita. Ainiin, tietenkin stressiä, tupakkaa, alkoholia jne, mutta ne eivät oireile niin helpolla kuin kuumuus. Juup jotain tauteja pitää vältellä(jos onnistuu), kaikkea, missä käytetään lääkkeenä kortisonia, se räjäyttää naamarin ihan varmasti.

        Oli jokin muukin tauti, mikä ei kestä kuumuutta tai valoa. Noh, jos albiino iho käryää, vaan se eri asia, koska kyseessä ei sairaus.

        Niettä eipä kiinnosta kaheleitten hypetys hienosta keväästä ja lämpimästä kesästä pätkääkään, surkeinta aikaa monellekin. Monet ei vaan kailota omaa näkökantaansa niin suureen ääneen. Kun mun mielestä meitäkin on helkkarin paljon kaikkinensa.

        =DW=

        Minä näen "melkein punaista" kun tulee ilmatieteenlaitoksen sääennuste ja juontaja sanoo että"saamme nauttia aurinkoisesta ja lämpimästä säästä".

        Tuommoisia lausahduksia pitäisi välttää virallisissa uutisissa, koska emme me kaikki nauti noista em. kaltaisista säistä vaan ne ovat jopa tuskaa.


      • mieIipide
        Huh hellettä.. kirjoitti:

        Minä näen "melkein punaista" kun tulee ilmatieteenlaitoksen sääennuste ja juontaja sanoo että"saamme nauttia aurinkoisesta ja lämpimästä säästä".

        Tuommoisia lausahduksia pitäisi välttää virallisissa uutisissa, koska emme me kaikki nauti noista em. kaltaisista säistä vaan ne ovat jopa tuskaa.

        Ihan on pelleilyksi menneet uutiset. 60-luku takaisin!


    • jokaiselle jotakin

      Minä osaan olla iloinen niiden puolesta jotka nauttivat paisteesta ja lämmöstä. Täällä pohjolassa aurinkoiset hellepäivät näyttelevät aika pientä osaa sääkirjossamme.

      Aina ei voi olla minun mieleistä, eikä ole edes tarvis.

    • Ei aurinkoa

      Tokihan minäkin suon sen aurihgosta nauttimisen niille jotka siitä tykkää.

      Halusin vaan kertoa että on meitäkin jotka emme auringosta ja helteestä erityisemmin perusta vaan niistä koituu kovasti harmia ja riesaa terveydellisesti.

      Ps, Sitä ihmettelen miksi alkaa kova valitus helteestä sitten kun niitä tulee, niilläkin jotka sanovat tykkäävänsä että on lämmintä jopa helteistä.

    • ei pimeää

      Se joka haluaa suojautua valolta pystyy siihen helposti,Mulla on psoriasis,Suomessa ei meinaa aurinkoa saada millään tarpeeksi,on muuten hankala tauti talvella oli iho tosi huonossa kunnossa,kalliilla lääkityksellä on nyt parempi. Auringon valolta on helppo suojautua mut kun joutuu etelässä asti juoksemaan sen tautta,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe