kävin viemässä aseeni poliisi sile

ex hunter

Kävin luovuttamassa kaiki aseeni paikalliselle poliisille koska olen kyllästynyt koko aselaki homaan mielestäni suomesta on tulossa asevastainen maa ja aseen omistajasta asevastaisen ysteemin uhri ja tämä kaikki vie mielestäni maun koko hommasta koska nykyään on ihan mahdoton saada lupaa mihinkään kunnon aseen

24

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jbjbjb

      Hermosi eivät kestäneet?

    • suomi on paska maa

      Ressut saa ostaa rynkkyjä ja konekivääreitä,Tässä on luvat vätämässä jos ei mene ostoluvaty läpi niin käyn palauttamassa sotilaspassin prikaatiin.

      • ex hunter

        Itse yritin saada luvat venäläiseen rynäkökiväärin en saanut koska kyseinen kivääri kuulema sotilas ase eikä kuulema sovellu käytötarkoitukseen vaikka olisi muutetu puoliautomaatiksi


      • Saigon
        ex hunter kirjoitti:

        Itse yritin saada luvat venäläiseen rynäkökiväärin en saanut koska kyseinen kivääri kuulema sotilas ase eikä kuulema sovellu käytötarkoitukseen vaikka olisi muutetu puoliautomaatiksi

        Öhh...hait siis rynnäkkökivääriä metsästystä varten, niinkö..?


    • Niinpä joo..

      Kaikkeen saa luvan, kunhan perusteet riittää ja ovat lain kanssa suhteessa.

    • kait se käy

      jos on Baikkalin haulikko ja Tozin piekkari, mutta jos on OIKEASTI aseita, niin eipä tule tuommoiset mieleen...

    • Kaik o mänt?

      Olisit nyt edes odottanut sitä pakkolunastusta ja siitä saatua vastiketta rahana.

    • Varoitus Kaikille ruutiasesta ja Ammunnasta kiinnostuneille.. -Älkää menkö KOSKAAN autoon kuskin paikalle jos promilleraja ylittyy! Mie olen kakarasta asti (siis 1965) paukutellut TURVALLISESTI.. -Ensin maalla ja myöhemmin ampumaradoilla.. Mie olen elänyt nuhteetonta elämää, ei rikoksia, ei mitään moitittavaa.. -mutta vuosi sitten kärähdin ratista.. -Kaikki aseeni 11 kpl. takavarikoitiin.. -jonkun vuoden jälkeen kun tulee mun aseitteni vuoro niin aseeni Huutokaupataan Riihimäen Poliisin Huutokaupassa.. Poliisi ottaa jokaisesta myytävästä aseesta ensin valtiolle 50 euroa ja aseen omistaja saa loput.. Mulle tulee ainakin 5000 euron tappio.. -Veljet.. Kiinnittäkää huomio Edeskuntaan.. Mitä enemmän siellä on AKKOJA sitä enemmän meitä RESELVILÄISIÄ Kuritetaan! -"Weljeni.. -Mietippä sitä että meillä on PUOLUSTUS Ministerinä nuhanenä, joka ei voinut suorittaa Asevelvollisuuttaan koska nenä ei pitänyt ruudinsavusta.. -aika hullu juttu.. -Ja poliisin Ylipäällikkönä on Nainen pukeutuneena "miehen asuun.. -tietysti tämä mamma Mikko (Minni) Paatero.. Aivan säikky reppana.. -Rakkaat aseharrastajat.. Älkää antako enempää periksi näille HULLUILLE Viherpiipertäjille.. Kannustavin terveisin Jallu Haminasta

      • geige2

        itse asiasssa sinulla on oikeus myydä aseet itse haluamallasi hinnalla luvallisille ostajille jolloin saat itse rahat


      • super hunter

        Kyllä ase luvat lähtee nykyään aika liukaasti ei tartte pahasti munata mutta onneksi suomeen on tullut hyvät laittomat ase markkinat ei muuten ole nämä laittomat aseet kalliita haulikon saat 350 eurola ja gloc pistoolin saat 500 eurola eikö ole kilpailu kyiset hinnat


      • kokenutsetä

        Mitä sinä tompelo aseilla teet. mene vielä pullolle ja kuset allesi.
        setä 89 vee


    • veteraani

      Eihän Suomessa kukaan aseita kotona tarvi,kaikki vois olla polliisin hallussa. Ennen oli vähä toista

      • Hoh hoijaa

        taas näitä...

        Lähdet ampumakilpailuun tai metsästämään aamulla kello 05 ja palaat illalla kello 23. Kukahan siellä lakkautetulla poliisiasemalla luovuttaa aseet tai ottaa niitä vastaan?

        Vai pitääkö ajaa sinne 120 km päähän lähimmälle ympärivuorokautiselle asemalle toteamaan, että paikalla ei olekaan asevaraston vastuuhenkilöä, kun se on lomalla eikä päivystäjällä ole a) aikaa b) avaimia c) oikeaa koulutusta d) lupaa ja oikeuksia tuommoiseen ?

        "Ennen oli vähä toista" - Ai miten niin ? Vasta 35 vuotta olen harrastanut, ja aina ovat vehkeet kotona olleet ilman ongelmia.


      • niin mikäs

        veteraani sitä ollaan ja jos ollaan niin muostithan luovuttaa sotasaalisnagantit sun muut värkit pois aikanaan, jotkut pitivät jopa konepistooleja sängyn alla vuosikaudet sodan jälkeen.


      • narod

        Paskat sinä mitään veteraani ole. voit olla joku vasemmiston tai sossumokraattien tai vihreitten hännänkannattaja.
        Suomalaielle metsästäjälle ase on työväline siinä missä puukko tai kirves! Kaikkia näitä tarvitaan.
        Kepu halusi aselain ja jätevesilain, ajoi maaseutua ahtaalle ja HÄVISI VAALIT!


    • Varma vp

      Kyllä Suomessa saa vielä luvat kaikkiin aseisiin,mikäli täyttää kriteerit ! Ei ensimmäiseksi aseeksi tarvita 44 mag revolveria.Onhan päivän selvä asia ,että harrastajan täytyy näyttää että on tehnyt tulosta.Esim. Pienoispistoolin kouluosa 260 pistettä,siitä todistus seuralta ,on jo näytön paikka viranomaisille,että harjoiteltu on!
      Mikäli on aktiivi se vie pari vuotta . Sen jälkeen mielestäni voi hakea isokaliberisemman aseen hankkimislupaa mikäli on tarvetta.
      Uskon että viranomaisten suhtautuminen on myönteistä !
      Me aseharrastajat emme kaipaa joukkoomme,Ramboja pullistelijoita .Huonon itsetunnon omistavia ihmisiä !

      • Winchester.

        Ensimmäiseksi aseeksi tarvitaan se jota harrastettava laji vaatii,

        isopistooliammunta vaatii isokaliberisen pistoolin, esim. "cowboy" ampujat

        käyttävät järeäkaliberisia aseita, jotka kuuluvat ko.ammuntaan, jne.

        On paljon muitakin ammuntamuotoja kuin pienoispistooli,

        ja se tekee ammuntaharrastuksesta mielenkiintoisen.


    • suuressa maailmassa

      cowboy ammunta ei ole onneksi mikään oikea laji. Ei semmoiseen pidä kelleen lupia myöntää. Muuttakoon amerikkaan ne jotka semmosta haluavat. Siellä Amerikassa ampuvat harva se päivä cowboyt kouluissa ihmisiä.

      • mikä on

        sinun mielestäsi "oikea laji". sekö ainoa mitä sinä ehkä mahdollisesti harrastat, vai harrastatko mitään ?


      • Ai cowboyt?

        Eiköhän ne ole enimmäkseen niitä Black Boyta, jotka siellä tussauttelevat toisiaan.


    • Pat Garrett

      Haluisin aloittaa cowboy ammunta harrastuksen. Minulla ei ole aseita yhtään mutta hevosen käyttöoikeus on. Kun käyn hakemassa luvan cowboy aseiten ostoon niin onko hevosen käyttöoikeus peruste lupien saantiin ja riittääkö sihen kirjallinen todistus hevosen omistajalta?
      Luvat aion hakea colttiin winsuun ja derringeriin, ainakin näin aluksi.

    • vain oikeisiin lajei

      Onneksi täällä Suomessa cowboy ammuntaa ei pidetä oikeena lajina, joten ei tipu tuollaisilla perusteilla lupia.

      • colt

        Ei taida tätä menoa saada lupia oikein mihinkään aseen varsinkaan pistoolin vaikka kuinka hyvin perustelis


      • kyselty on
        colt kirjoitti:

        Ei taida tätä menoa saada lupia oikein mihinkään aseen varsinkaan pistoolin vaikka kuinka hyvin perustelis

        Mikäli et harrasta aktiivisesti pistooli ammuntaa, niin taitaa mahdollisuudet olla melko pienet. Joskus kysyin haulikko lupaa hakiessa, onko mitään mahkuja pistooliin, kun puolen kymmentä loukkua metsässä. Vastaus tuli suoraan, ei. Metsästys vuosia takana lähes kymmenen ja 5 asetta ennestään, mutta kielteinen vastaus tuli, kuin rasvattu salama. Mahdollisuuksia kai löytyy mikäli työskentelet armeijassa tai poliisina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe