Neuvoa?

miten?

Kaipailisin neuvoja, en haukkumista. Olen syrjäytynyt nuori nainen ja olen huomannut, että olen päihittänyt BDD:n niin hyvin, että esim kaupungilla käyminen ei ole enää ongelma, kuin korkeintaan huonona päivänä. BDD on siis henkinen sairaus mikä lyhyesti sanottuna estää ulos menemisen, koska pelkää ulkona ollessa jatkuvasti mitä muut ajattelisivat ulkonäöstä. Miten lapselliselta se voi kuulostaa muille on joillekkin ihan totista totta ja arkipäivää.

En ole valmis muuttamaan vanhempieni luota vielä pois tuon kaiken jälkeen. Mutta olisin kyllä valmis tekemään sellaisia muutoksia elämässä, että saisi päästyä yli tästä syrjäytyneisyydestä. Kysymys kumminkin kuuluu, että MITEN se oikeasti tapahtuu?? En oikein voi vaihtaa esim. etäopiskelua kokopäiväiseksi opiskeluksi, koska minä saan paljon parempia numeroita näin. Pitääkö vaan oottaa, että pääsee lukion jälkeen opiskelemään muualle, kun netin kauttakaan ei ole onnistunut aidon ihmisen löytäminen.

16

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hurraa sinulle!

      Hienoa. Sinua rohkaisee tuo hyvä halku. Jatka nyt vain tuota ulkona liikkumista ja iloitse siitä, että olen voittanut tuon askeleen. Etene nyt hyvin pienin ja varovin asekelin. Harjoittele myös jatusta, että sinä saat olla se mikä olet, ja et piittaa siitä yhtään mitään, mitä toiset sinusta ajattelevat: ajatelkoont: sinulla on oma elämä.
      Jospa jatkat vielä tuota opisekua entiseen malliin, kun se luistaa.

      Ei kannata ottaa liian suurta kakkua kerralla. Iloitse siitä, että olet pääsyt kynnyksen yli.

    • fhhhkl

      No mutta eihän syrjäytyminen ole pulma eikä mikään, ja kiitos suomalaisen innovaation siitä on ihan helppoa päästä eroonkin, otat ja menet johonkin palkatta töihin, no poikkeuksena ehkä venäläiset rahtilaivat- niihin ei pidä mennä palkatta töihin sillä se voi vaikeuttaa vientikauppaamme, mutta siis otat ja menet johonkin palkatta töihin ja kuinkas ollakaan heti 1. työpäivästä alkaen epäsyrjäydyt.

      Ja palkattomalla työnteolla epäsyrjäydyt myös silloinkin kun syrjäytymisesi perisyy on ollut äärimmäinen köyhyys ja sen myötä osaksi tullut elämisen ja olemisen vaihtoehdottomuus. Silti palkaton työ epäsyrjäyttää. Jos et usko kansanedustaja Filatov mielellään kertoo lisää.

      Mitä tulee BDDhen, niin ota huomioon ajat ja tavat, nykyään ihmisillä on niin kova tarve tuijotella omaan napaan, että eivät he muihin mitään huomiota ehdi tai edes viitsi kiinnittää varsinkin jos ne muut pukeutuvat ja käyttäytyvät suurinpiirtein kuten enemmistö tapaa.

      • Epäsyrjäytynyt

        "Ja palkattomalla työnteolla epäsyrjäydyt myös silloinkin kun syrjäytymisesi perisyy on ollut äärimmäinen köyhyys ja sen myötä osaksi tullut elämisen ja olemisen vaihtoehdottomuus. Silti palkaton työ epäsyrjäyttää. Jos et usko kansanedustaja Filatov mielellään kertoo lisää."

        Olen jo nyt tehnyt 13kk palkatonta työtä Suomen puolustusvoimissa plus kertausharjoitukset päälle. Pitäisikö tässä epäsyrjäytymisen nimissä alkaa tehdä vielä lisää palkatonta työtä?

        Olen jo nyt köyhä pätkittäisen työuran takia ja tulen olemaan loppuelämäni PYSYVÄSTI köyhä ja en ikinä enää tule saamaan heitä kiinni elintasossa kenellä on ollut pysyvä työpaikka. Kiitos suomen verotuksen, joka verottaa myös pätkätyöuran omaavia yhtä paljon kuin heitä kenellä on pysyvä työ.

        Tässä tulee päivä päivältä entistäkin selvemmäksi se, että taloudelliset haaveeni eivät tule tässä elämässä ikinä toteutumaan. Mikään määrä epäsyrjäyttävää palkatonta työtä ei muuta asiaa, että tulen olemaan eläkeikään saakka PYSYVÄSTI köyhä.

        En enää saa niiitä Suomalaisia, joilla on ollut pysyvä työ mitenkään kiinni vaikka saisin huomisesta eteenpäin pysyvän työn eläkeikään saakka. En vaikka tekisin miten paljon tahansa ylitöitä. Olen käynyt lukion hyvillä arvosanoilla osaan kyllä laskea miten asia on.

        Olen jo siinä tilanteessa, että edes VAKITUINEN työ ei voi minua enää auttaa saamaan muita Suomalaisia kiinni jos lasketaan koko elämänmittainen euromääräinen elintaso.


      • Inklish
        Epäsyrjäytynyt kirjoitti:

        "Ja palkattomalla työnteolla epäsyrjäydyt myös silloinkin kun syrjäytymisesi perisyy on ollut äärimmäinen köyhyys ja sen myötä osaksi tullut elämisen ja olemisen vaihtoehdottomuus. Silti palkaton työ epäsyrjäyttää. Jos et usko kansanedustaja Filatov mielellään kertoo lisää."

        Olen jo nyt tehnyt 13kk palkatonta työtä Suomen puolustusvoimissa plus kertausharjoitukset päälle. Pitäisikö tässä epäsyrjäytymisen nimissä alkaa tehdä vielä lisää palkatonta työtä?

        Olen jo nyt köyhä pätkittäisen työuran takia ja tulen olemaan loppuelämäni PYSYVÄSTI köyhä ja en ikinä enää tule saamaan heitä kiinni elintasossa kenellä on ollut pysyvä työpaikka. Kiitos suomen verotuksen, joka verottaa myös pätkätyöuran omaavia yhtä paljon kuin heitä kenellä on pysyvä työ.

        Tässä tulee päivä päivältä entistäkin selvemmäksi se, että taloudelliset haaveeni eivät tule tässä elämässä ikinä toteutumaan. Mikään määrä epäsyrjäyttävää palkatonta työtä ei muuta asiaa, että tulen olemaan eläkeikään saakka PYSYVÄSTI köyhä.

        En enää saa niiitä Suomalaisia, joilla on ollut pysyvä työ mitenkään kiinni vaikka saisin huomisesta eteenpäin pysyvän työn eläkeikään saakka. En vaikka tekisin miten paljon tahansa ylitöitä. Olen käynyt lukion hyvillä arvosanoilla osaan kyllä laskea miten asia on.

        Olen jo siinä tilanteessa, että edes VAKITUINEN työ ei voi minua enää auttaa saamaan muita Suomalaisia kiinni jos lasketaan koko elämänmittainen euromääräinen elintaso.

        "Olen käynyt lukion hyvillä arvosanoilla osaan kyllä laskea miten asia on."

        Oikeinkirjoitusta voisit kehittää vielä sen verran, että osaisit kirjoittaa 'suomalaiset' ilman isoa alkukirjainta. Englannin kirjoitussääntö ei päde suomessa.


      • Epäsyrjäytynyt
        Inklish kirjoitti:

        "Olen käynyt lukion hyvillä arvosanoilla osaan kyllä laskea miten asia on."

        Oikeinkirjoitusta voisit kehittää vielä sen verran, että osaisit kirjoittaa 'suomalaiset' ilman isoa alkukirjainta. Englannin kirjoitussääntö ei päde suomessa.

        Äidinkieli ei ollut lukihäiriön takia vahvimpia aineita, mutta senkin vedin kirjoituksissa läpi.

        Reaalista (elämänkatsomustieto, psykologia, filosofia, historia, yhteiskuntaoppi, fysiikka, kemia, biologia ja maantiede) kirjoitin E:n eli toiseksi parhaan arvosanan. Pitkästämatikasta L eli parhaan arvosanan.

        Matikka ja fysiikka molemmat pitkiä olivat kymppejä tai ysejä kaikki kurssit, samoin historia, englanti, psykologia, filosofia.

        Eipä silti ei noilla lukion papereillä mitään tee. En ole niiden avulla ikinä saanut edes vakituista työtä. Vuokrafirman listoilta lähinnä tilapäistä hanttihommaa silloin tällöin.


    • Hei
      Minäkin iloitsen siitä, että tervehtymisessäsi on hyvä suunta: eteenpäin. Hienoa, että olet voittamassa tämän sairauden. Myötätuntoa – on varmasti ollut raskasta. Minustakin kuulostaa viisaalta, että asut vielä vanhempiesi luona, ehdit kyllä itsenäistyä ja asettua omaan kotiin myöhemminkin. Olet miettinyt etäopiskelun muuttamista kokopäiväopiskeluksi. Ehkä on viisainta jatkaa näin, ehkä ajattelet itsekin niin? Olet yrittänyt netin kautta löytää aitoa ihmistä, mutta tämä ei ole tuottanut tulosta.

      Nyt kun olet rohkaistunut ja pystytä käymään kaupungilla, keksitkö mitään paikka, missä voisit tavata ihmisiä? Mitä harrastat tai haluaisit harrastaa? Moni ihminen löytää ystäviä harrastuksen parista. Entä kaverisi ajalta ennen sairastumista, missä he ovat? Onko sinulla yhtään hyvää ystävää, joka ymmärtäisi myös sairauttasi ja jonka kanssa voisit lähteä johonkin ihan uuteen paikkaan?

      Opiskelu on kyllä niin hyvä tapa löytää ystäviä ja kavereita, mutta ymmärrän kyllä, että tarvitsisit kavereita juuri nyt, etkä vasta vuosien kuluttua.

      Olen samaa mieltä kuin edellä, iloitse tervehtymisestä, elämä edessä, älä menetä toivoasi.

      Siunausta sinulle, toivoo Päivi –pappi Hämeestä

      • ­¢­­­­

        mitä tarkoittaa "siunausta sinulle" toivotus?


    • yksin ihanaaa

      turha tressata sen "ihmisen" eli puolison tai "rakastetun" takia. Ilman sitäkin pärjää vallan mainiosti ja yksin joskus paremmin kuin toisen kanssa.
      40v meni sinkkuna, niin että käsipäivän sanominen oli lähin kontakti toisen ihoon, ja sitäkin välttelin jos voin.
      Sitten erehdyin naimisiin, kirjekaveruuden jälkeen. 11v ollaan oltu avioliitossa ja täytyy sanoa, että oma huone toisessa rakennuksessa on hermojeni pelastus. Jos en pääsisi älistä luolaani lukemaan olemaan hiljaisuudessa , olisin varmaan lähtenyt liitosta lätkinään, ihan vain siksi, etten kestä toista ihmista jatkuvasti samassa huoneessa

      • Anonyymi

        Mutta kun on ollut 40 vuotta parisuhteessa, niin välistä tuntuu siltä, että on hyvä olla jonkin aikaa yksinkin. Voi lähteä yksin harrastukseen tai reissuun ja sitten taas virkeänä palata kotiin.
        Mitä arvelet ihmisten tekevän niillä "ruskaretkillä" tai etelän lomilla.
        Arvelen että siellä haetaan kiimais..... eiku kiivasta vaihtelua arjen tylsyyteen.
        Tärkeätä on irtautua siitä jokapäiväisestä rytmistä ja tehdä ihan jotakin muuta aivan eri ympäristössä ja eri ihmisten kanssa. Näin vältetään se syrjäytyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun on ollut 40 vuotta parisuhteessa, niin välistä tuntuu siltä, että on hyvä olla jonkin aikaa yksinkin. Voi lähteä yksin harrastukseen tai reissuun ja sitten taas virkeänä palata kotiin.
        Mitä arvelet ihmisten tekevän niillä "ruskaretkillä" tai etelän lomilla.
        Arvelen että siellä haetaan kiimais..... eiku kiivasta vaihtelua arjen tylsyyteen.
        Tärkeätä on irtautua siitä jokapäiväisestä rytmistä ja tehdä ihan jotakin muuta aivan eri ympäristössä ja eri ihmisten kanssa. Näin vältetään se syrjäytyminen.

        Hei buumeri älä nost kaheks vuot vanhoi lankoi okei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei buumeri älä nost kaheks vuot vanhoi lankoi okei

        Opettele hikky kirjoittamaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele hikky kirjoittamaan !

        Oon jo opetellu paremmi ja mie io lievsästi kehitysvammanen älä kiusaa!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon jo opetellu paremmi ja mie io lievsästi kehitysvammanen älä kiusaa!!!!!!!!

        Eihän sua kukaan kiusaa, mutta sun pitäisi yöllä nukkua eikä kirjoitella täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sua kukaan kiusaa, mutta sun pitäisi yöllä nukkua eikä kirjoitella täällä.

        Miks syrjäytynee nukkumisajal o välii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks syrjäytynee nukkumisajal o välii

        Yöt on nukkumista varten. Päivällä voi sitten kirjoitella-
        Ei syrjäytyneen tarvitse tehdä yövuoroa, edes Outokummussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yöt on nukkumista varten. Päivällä voi sitten kirjoitella-
        Ei syrjäytyneen tarvitse tehdä yövuoroa, edes Outokummussa.

        Miks mun täytyy nukkuu yöl jos oon syrjäytyny


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe