Taloyhtiö ja kotieläimet.....

Esa Pakari

Sanokaa hyvät lukijat kissoja omistaville naapureillenne, että pitävät kissansa kotona. Olemme muutamat tarpeeksi kyllästyneitä katteihinsa, joten ryhdymme toimenpiteisiin. Pahanteosta voimme laskuttaa kiinniottamiemme kissojen omistajia.

27

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hau hau Pum pum

      Koirat eivät kuulu kerrostaloihin eivät myös rivitaloihin. Koirien oikea asuinympäristö on omakotitalot joissa eivät aiheuta haittaa naapuristolle. Koirat häritsevät asukkaita sekä keros- että rivitaloissa. Koirat haukkuu ja jättävät jätöksiä. Koirien omistajat usein puolustelevat ettei hänen koiransa hauku vaan on hiljainen mutta totuus on toinen eivätkä koirien omistajat huomaa kerätä kaikkia koirien jätöksiä pois. Jo pelkkä koiran olemassaolo saa useimpien naapureiden vältttämään asukasta. Koirat aiheuttavat myös vahinkoa irtaimelle omaisuudelle ja toistenkin omaisuudelle sekä vuokrahuoneistoon. Korista on vain pelkkäää harmia naapureille eikä hyötyä ole kenellellekään vaan riesaa. Mielestäni olisi järkevää korottaa koiranomistajien vuokraa ja tuntuva koiravero tai toisena vaihtoehtona on koiran hävittäminen.

    • Kidi Kandela

      Kissa on pidettävä taajama-alueella myös kytkettynä. Se ei saa juoksennella vapaana enää. Ei edes omalla pihalla, jos se ei siellä pysy. Ja kissahan ei pysy - ainakaan omassa pihassa. Se tiedetään. Säädösten mukaan irrallaan kulkevan kissan saa ottaa myös kiinni ja toimittaa johonkin eläinsuojelu/hoitolaan. Sieltä sitä sitten omistaja voipi alkaa kysellä ja lunastaa sen tietty maksua vastaan.

    • minä

      että te jaksatte jauhaa kissoista

    • mutta jos omistaa

      minä.....asut varmaan kerrostalossa vuokralla....siellä ei ole ongelmia..

    • minä

      no empä todellakaan asu kerrostalossa tai saati vielä vuokralla. kyllä ihmisillä on pienet harmit jos ne koskee vain kissoja

    • Tobeorccattobe

      Hankkikaa elämä v...n marisijat...

    • Ninni & Mikki

      Kissat ja Koirat Paskovat seinähiekoille, kukkapenkkeihin ja yksi jopa roskakatokseen. Makailevat auton konepellillä kun moottori on lämmin. Kyttäävät ja käyvät kiinni linnunsyöttöpaikoilla. Joku kuseskelee haisevia terveisiä As Oy Siilonpuiston yhteen nurkkaan.

      • Ex-kyröläinen

        Lähes sanatarkka lainaus Hämeenkyrön sivuilta. Täytyi oikein tarkistaa, ja sieltähän se löytyi. Että sentään jotain kelpaa Hämeenkyröstäkin.


    • kunnontyöntekijä

      "Että sentään jotain kelpaa Hämeenkyröstäkin."

      Miksei kelpaisi? Ei ikaalilaisilla tiettäväti mitää antipatioita o hämeenkyröläisiä tai Hämeenkyröä yleensäkkään kohtaan..?

    • Varokaa kissaa

      Alueen omistajalla tai haltijalla on oikeus pyydystää tai tappaa alueellaan oleva rauhoittamaton eläin. Tämä oikeus hänellä on silloinkin, kun metsästysoikeus alueella on metsästysvuokrasopimuksella luovutettu toiselle.

      Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu."

    • Nuijamies

      Supinloukkuja saa halvalla netistä, ja toimivat hyvin kissan kiinniottoon.
      Sen jälkeen vaan löytöeläintarhalle, josta omistaja voi kissansa hakea korvausta vastaan.

      • Nuijamies

        Ja jos joku kummastelee että miksei kissa saisi vapaana kulkea...
        Sen vuoksi että ne ovat äärimmäisen tehoikkaita tautien levittäjiä. Kissa syö jonkun sairaan eläimen ja paskoo jonkun hiekkalaatikkoon, siitä sitten pölyn kautta tauti leviää koko naapuristoon.


      • älä ruoki
        Nuijamies kirjoitti:

        Ja jos joku kummastelee että miksei kissa saisi vapaana kulkea...
        Sen vuoksi että ne ovat äärimmäisen tehoikkaita tautien levittäjiä. Kissa syö jonkun sairaan eläimen ja paskoo jonkun hiekkalaatikkoon, siitä sitten pölyn kautta tauti leviää koko naapuristoon.

        Naakat, pulut ja lokit tekevät yhtä paljon paskhaa ja levittävät tauteja.


      • piss piss, puss puss
        älä ruoki kirjoitti:

        Naakat, pulut ja lokit tekevät yhtä paljon paskhaa ja levittävät tauteja.

        Ei ainakaan mun porkkanamaahani. Lisäksi se kissan kusi haisee älyttömän pitkään nurkissa vaikka olisi viimenen kissa kuollut jo aikoja sitten. Istu siinä sitten kesällä terassilla vieno kissan aromi leijailen sieraimiin. Ai ku mukavaa!

        En yllensäkään ymmärrä lemmikkejä joita pitää paskottaa ja kusottaa naapurin pihoihin. Luulisi se jo naapurisovun nimissä olevan selvää kuinka yhteisöissä ollaan ja eletään. Jos ei pysty lemmikistään huolta pitämään 24h vuorokaudessa, niin parempi kun ei mitään elukoita sitten ota vaivoikseen!


      • katttimattti
        piss piss, puss puss kirjoitti:

        Ei ainakaan mun porkkanamaahani. Lisäksi se kissan kusi haisee älyttömän pitkään nurkissa vaikka olisi viimenen kissa kuollut jo aikoja sitten. Istu siinä sitten kesällä terassilla vieno kissan aromi leijailen sieraimiin. Ai ku mukavaa!

        En yllensäkään ymmärrä lemmikkejä joita pitää paskottaa ja kusottaa naapurin pihoihin. Luulisi se jo naapurisovun nimissä olevan selvää kuinka yhteisöissä ollaan ja eletään. Jos ei pysty lemmikistään huolta pitämään 24h vuorokaudessa, niin parempi kun ei mitään elukoita sitten ota vaivoikseen!

        Kyllä tähän on täysin selvä kannanotto maamme ylimmältä virkataholta:
        http://www.lappeenrannansey.com/page.php?id=14&article_id=84

        Kissa on pidettävä !! aina !! valvonnassa, josta sen ei ole mahdollista karata välittömän valvonnan eli näköetäisyyden päähän omistajastaan. Muussa tapauksessa kissan saa napata kainaloonsa ja kiikuttaa vaikka säkissä löytöeläinklinikalle, jossa se 15 päivän jälkeen saa napin otsaansa.

        Itse en henno naapurin kattia lahdata, mutta kieltämättä asia kyllä sapettaa. Joskus koitin vinkata että ei ole kiva kun kissaan pissaa on nurkissa, mutta ei se sitä vinkkiä tajunnut. Mitä minun pitäisi asialle tehdä?


      • särkee syötiksi
        katttimattti kirjoitti:

        Kyllä tähän on täysin selvä kannanotto maamme ylimmältä virkataholta:
        http://www.lappeenrannansey.com/page.php?id=14&article_id=84

        Kissa on pidettävä !! aina !! valvonnassa, josta sen ei ole mahdollista karata välittömän valvonnan eli näköetäisyyden päähän omistajastaan. Muussa tapauksessa kissan saa napata kainaloonsa ja kiikuttaa vaikka säkissä löytöeläinklinikalle, jossa se 15 päivän jälkeen saa napin otsaansa.

        Itse en henno naapurin kattia lahdata, mutta kieltämättä asia kyllä sapettaa. Joskus koitin vinkata että ei ole kiva kun kissaan pissaa on nurkissa, mutta ei se sitä vinkkiä tajunnut. Mitä minun pitäisi asialle tehdä?

        Kissa on helppo pyydystää eräliikkeissä myynnissä olevilla
        loukuilla jonka jälkeen viet katin elukkalääkärin lopetettavaksi.


    • minä

      joo moniko korjaa koiransa paskat? NIITÄ ON KAIKKI TIEN VARRET TÄYNNÄ!
      iso koiraa lykkää lumikolan verran tavaraa

      • minä myös

        Koirat paskovat ojiin ja teiden varsille. Kissat paskovat naapurin pihaan. Vissi ero siinä kumpi vi t u tttaa enemmän! Vaikka kumpikin kyllä syö kanssaeläjiä omalla tavallaan.


      • paksi taksi
        minä myös kirjoitti:

        Koirat paskovat ojiin ja teiden varsille. Kissat paskovat naapurin pihaan. Vissi ero siinä kumpi vi t u tttaa enemmän! Vaikka kumpikin kyllä syö kanssaeläjiä omalla tavallaan.

        Kummatkaan ei kuitenkaan pasko takseihin,


    • Rouva Hoikkala

      "Kissa on helppo pyydystää eräliikkeissä myynnissä olevilla
      loukuilla jonka jälkeen viet katin elukkalääkärin lopetettavaksi."

      Jarmolla ei ole mielenkiintoa lemmikkieläimiin. Hänen ainoa kiinnostuksensa kohde on 18-35-vuotiaat kundit.

    • Miu Mau pum pum

      Onko 9mm:nen ainoo millä NAAPUREITTEN kissoista pääsee eroon?? hain juuri lasten vaatteet pihalta narulta ja voi vi.ttu mikä kissan k.usen haju pyykeissä terassi täynnä kissan pas.kaa ja toi lemu mä en enään kestä tätä. joka ikinen päivä sama homma!! kohta ne lähtee, ihan takuulla, tavalla tai toisella \ Kiva nyt laittaa kissan ku.selle haisevat vaatteet vauvalle millä oli vapputorille aikomus mennä

    • Köhä kissa

      Kissan koko ja persoonallisuus eivät ole ainoita asioita, joita voi ennakoida rodun perusteella. Useiden sukupolvien ajan tehty kissarotujen jalostus on johtanut suurempaan riskiin sairastua perinnöllisiin sairauksiin ja saada käyttäytymisongelmia.

    • tietohelpottaatuskaa

      Koiran ja kissan omistajien on pidettävä huolta siitä, ettei eläin pääse ollenkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikalle, toriaikana torille, urheilukentälle tai yleiselle hiihtoladulle. Koiraa ja kissaa voi kytkettynä kuljettaa kuntoradalla.


      Järjestyslaki

      Lokakuun alussa voimaan tuleva järjestyslaki korvaa kunnalliset järjestyssäännöt ja muuttaa lemmikkieläinten vapaana pitämistä koskevia määräyksiä. Koirat on pääsääntöisesti pidettävä taajamissa kytkettyinä. Kissoja ei sen sijaan uuden lain mukaan tarvitse pitää kytkettyinä.

      Joidenkin kuntien järjestyssäännöissä kissan vapaana pitäminen on aiemmin ollut kiellettyä. Uusi järjestyslaki kumoa nämä säännöt ja sallii kissan vapaan ulkoilemisen. Kissan omistajan tai haltijan on kuitenkin huolehdittava siitä, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, urheilukentille, toriaikana torille eikä kytkemättömänä kuntopolulle.

      Ulkona ilman valvontaa liikkuvaa kissaa uhkaavat monet muutkin vaarat kuten liikenne, myrkyt, väkivalta, taudit ja eksyminen Vastuuntuntoinen omistaja ulkoiluttaakin kissaansa valvotusti aidatulla pihalla, valjaissa tai rakentaa kissalle ulkotarhan.

      Eläinsuojelulain ja metsästyslain uudistuttua kissan lainsuoja on parantunut aikaisesta. Vapaana kulkeva tai heitteille jätetty kissa ei ole lainsuojaton. Metsästyslain mukaan kotikissalla on lain suoja koko maassa. Eläimen saa lopettaa vain ja ainoastaan sen omistaja. Kissan tai minkään muunkaan lemmikin liikkuminen yksin ilman omistajaansa ei suinkaan tarkoita, että se olisi villiintynyt. Oman pihansa ulkopuolella kulkevaa kotikissaa ei saa enää tappaa. Kotikissan tappaminen on rikos ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen.

      • Kiskis puspussissa

        Älä jaksa valehdella. Lue se laki niinkuin se on kijoitettu ja tarkoitettu!


    • Kissit Kiinni!!!

      Kun kissoja ei tarvitse uuden lain mukaan pitää kytkettyinä, niin mun pihalta löytyy rotanmyrkyllä terästettyä kalaa. Omistaja saa tulla hakemaan kattinsa pois, kunhan maksaa 10e koska kissa on syönyt omaisuuttani. Lunastamattomat kissat päätyvät karvanopiksi ja myyntiin torille.

    • Voi han wee

      Vielä kun pääsisi noista narisevista naapureistani. Vaikka en omista kissaa tai koiraa., silti vituttaa niiden ruikutus joka asiasta!

    • haloooo

      naapurisopu ei ole yhdestä katista kiinni pahempia ne itse kaksi jalkaset naapurit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe