Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

aloitus

Näin te opetatte

Raamattu vastaa

Raamatussa sanotaan: ”Elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään.” (Saarnaaja 9:5; Psalmit 146:4.) Niinpä kun ihminen kuolee, hän lakkaa olemasta. Kuollut ei voi ajatella, tuntea eikä tehdä mitään.


Jos kuolleet eivät tiedä mitään, miten on heidän laitansa, olivatko he tavallisia ihmisiä?

Mooseksen kuolema ja hautaus

Herra sanoi Moosekselle: "Tämä on se maa, josta olen puhunut Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille ja jonka olen vannonut antavani heidän jälkeläisi
lleen. Minä olen antanut sinun nähdä sen, mutta sinä et pääse sinne.".

5 Mooses, Herran palvelija, kuoli Moabin maassa, kuten Herra oli määrännyt.

6 Herra hautasi hänet laaksoon, joka on Bet-Peorin lähellä Moabissa, mutta kukaan ei tähän päivään mennessä ole saanut tietää hänen hautansa paikkaa
.
7 Mooses oli kuollessaan sadankahdenkymmenen vuoden ikäinen, mutta hänen näkönsä ei ollut hämärtynyt ja hän oli vielä täysissä voimissaan.

8 Israelilaiset itkivät Moabin tasangolla Mooseksen kuolemaa, kunnes kolmenkymmenen päivän suruaika kului umpeen.

Herra vei Elia tuulispäässä taivaaseen


Silloin, kun Herra oli vievä Elian tuulispäässä taivaaseen, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista.
2 Ja Elia sanoi Elisalle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Beeteliin asti". Mutta Elisa vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he menivät Beeteliin.
3 Niin Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa sinun herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".
4 Ja Elia sanoi hänelle: "Elisa, jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jerikoon". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he tulivat Jerikoon.
5 Niin Jerikossa olevat profeetanoppilaat astuivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".
6 Ja Elia sanoi hänelle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jordanille". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Niin he kulkivat molemmat yhdessä.
7 Mutta myös profeetanoppilaita lähti matkaan viisikymmentä miestä, ja he asettuivat syrjään jonkun matkan päähän näiden kahden pysähtyessä Jordanille.
8 Niin Elia otti vaippansa, kääri sen kokoon ja löi veteen; ja vesi jakaantui kummallekin puolelle, ja he kävivät molemmat virran yli kuivaa myöten.
9 Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi". Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa".
10 Hän vastasi: "Pyyntösi on vaikea täyttää. Mutta jos näet, kuinka minut otetaan pois sinun tyköäsi, niin se täytetään; jollet, niin se jää täyttämättä."

11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.


12 Kun Elisa sen näki, huusi hän: "Isäni, isäni! Israelin sotavaunut ja ratsumiehet!" Sitten hän ei enää nähnyt häntä. Ja hän tarttui vaatteisiinsa ja repäisi ne kahdeksi kappaleeksi.

Elia ei koskaan kuollut hän nousi tuulispäässä taivaaseen.

Mooses ja Elia ilmestyvät vuorella, Pietari ja Jaakob näkevät heidät

1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".

5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö".
8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.


Jumala oli itse haudannu Mooseksen ruumiin, hänhän oli kuollut, kuinka hän siis ilmestyi vuorella ja Pietari ja Jaakob näkivät hänet ja Eliaan?

23

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitus

      korjaus
      Tuliset vaunut ja hevoset tulivat ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen, tietenkin ne olivat Jumalan lähettämät.

      11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.

      • Elia ei taivaassa;

        JEESUS kylläkin sanoo Raamatussa,
        ettei KUKAAN ole noussut Taivaaseen ennen häntä.

        Joh.3:
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen,
        paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.3.html


      • taivaaLLE/taivaaseen

        Taivas (‎8 osumaa)

        Elia ei kuollut tuon taivaaseennousemisen yhteydessä vaan eli vielä useita vuosia sen jälkeen, kun hänet oli taivaan kautta siirretty pois seuraajansa Elisan luota.
        it-2 s. 1088-1095 - Opas, 2. osa
        http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=eli vielä useita vuosia sen jälkeen&p=par


      • aloitus
        taivaaLLE/taivaaseen kirjoitti:

        Taivas (‎8 osumaa)

        Elia ei kuollut tuon taivaaseennousemisen yhteydessä vaan eli vielä useita vuosia sen jälkeen, kun hänet oli taivaan kautta siirretty pois seuraajansa Elisan luota.
        it-2 s. 1088-1095 - Opas, 2. osa
        http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=eli vielä useita vuosia sen jälkeen&p=par

        Profeetta Elia eli pyhä profeetta Elia Tisbeläinen on sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa ja Jeesuksen ajan juutalaisuudessa Mooseksen jälkeen ja hänen rinnallaan tärkein ja arvostetuin profeetta. Elia eli 800-luvulla (eaa.) Pohjois-Israelissa Gileadin Tisbessä.

        Elia eli 800-luvulla (eaa) ei ollut Jeesuksen aikalainen


        Kun tuollaista opetettan se pitäää näyttää toteen Raamatusta..

        Elia ei kuollut tuon taivaaseennousemisen yhteydessä vaan eli vielä useita vuosia sen jälkeen, kun hänet oli taivaan kautta siirretty pois seuraajansa Elisan luota.
        it-2 s. 1088-1095 - Opas, 2. osa

        Missään ei sanota, että Elia kuoli, vaan tuliset vaunut ja tuliset hevoset veivät
        tulivat ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
        2 Kor. 2

        1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.


      • aloitus
        Elia ei taivaassa; kirjoitti:

        JEESUS kylläkin sanoo Raamatussa,
        ettei KUKAAN ole noussut Taivaaseen ennen häntä.

        Joh.3:
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen,
        paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.3.html

        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka ON taivaassa. Joh, 3



        Ihan oikein niin Jeesus sanoo, enkä tiedä vastausta.


        2 Kun 2:1

        1 Silloin, kun Herra oli vievä Elian tuulispäässä taivaaseen, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista.

        3 Herra on pitkämielinen ja suuri voimassansa, mutta Herra ei jätä rankaisematta. Hänen tiensä käy tuulispäässä ja myrskyssä, ja pilvi on hänen jalkojensa tomu.

        Teksti on Vanhasta Testamentista, muuta tietoa minulla ei ole.


        8:1

        Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; Daavidin virsi.(8:2) Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!


      • aloitus
        aloitus kirjoitti:

        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka ON taivaassa. Joh, 3



        Ihan oikein niin Jeesus sanoo, enkä tiedä vastausta.


        2 Kun 2:1

        1 Silloin, kun Herra oli vievä Elian tuulispäässä taivaaseen, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista.

        3 Herra on pitkämielinen ja suuri voimassansa, mutta Herra ei jätä rankaisematta. Hänen tiensä käy tuulispäässä ja myrskyssä, ja pilvi on hänen jalkojensa tomu.

        Teksti on Vanhasta Testamentista, muuta tietoa minulla ei ole.


        8:1

        Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; Daavidin virsi.(8:2) Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!

        Ps. 115:3

        Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee.

        Ps.
        89 Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.



        Ps. 123:1

        Matkalaulu. Minä nostan silmäni sinun puoleesi, joka taivaissa asut.

        Matt. 5:12

        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

        Matt. 5:16

        Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa

        Matt. 6:9

        Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;


    • aloitus

      Voiko kuolleista nousemisen jälkeen saada lapsia?
      Ei voi!

      Ihmiset eksyvät, koska eivät tunne kirjoituksia eikä Jumalan voimaa.



      20 Oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon, ja kun hän kuoli, ei häneltä jäänyt jälkeläistä.
      21 Silloin toinen otti hänet, ja hänkin kuoli jättämättä jälkeläistä. Niin myös kolmas.
      22 Samoin kävi kaikille seitsemälle: heiltä ei jäänyt jälkeläistä. Viimeiseksi kaikista vaimokin kuoli.
      23 Ylösnousemuksessa siis, kun he nousevat ylös, kenelle heistä hän joutuu vaimoksi, sillä hän oli ollut kaikkien noiden seitsemän vaimona?"
      24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

      25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.

      26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
      27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

      Jumala itse todisti, että Aabraham ja Iisak ja Jaakob elivät, olivat hänen luonaan.

      Opetuslapset Pietari ja Jaakob näkivät Mooseksen ja Eliaan.
      Vaikka Mooses oli haudattu, hänen ruumiinsa oli pantu maahan oli hän nyt kuitenkin vuorella ja keskusteli Jeesuksen kanssa.

    • totuus?

      NDE:ee(kuolemanraja kokemukset) kokemukset kertovat aivan toista ja omaa kieltään tästä asiasta.

      Jaakobin ja Esaun kertomus, mitä kyseinen kertomus Raamatussa vihjaa elämästä ja kuolemasta?

      Onko Raamattu ehdoton ja erehtymätön auktoriteetti tässäkään asiassa, eli mitäs kun realielämä onkin ristiriidassa tuon kirjoitetun sanan ja sen tulkintojen kanssa, kumpaa uskoa?

      Jospa kaikki ihmistulkinnat ja uskot ovat vääriä, eli emmekä edes tunne oikeaa vastausta elämästä ja kuolemasta?

    • aloitus

      Kannattaa etsiä vastauksia Raamatusta, sieltä ne löytyy, sitä mukaan kuin Pyhä Henki avaa-
      Rajakokemuksista en tiedä, koska ei minulla ole henkilökohtaista kokemusta. asiasta.
      Olen kyllä ollut erään kuolevan luona, joka näki pahan olennon sairasvuoteensa päässä.. Onneksi saimme yhdessä rukoilla ja hän antoi elämänsä Herralle, sitten hän kuoli samana yönä.
      Nyt olen lähdössä ystävien luo.
      Jeesus on ylösnoussut!

    • aloitus

      Joh. 11
      25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
      26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

      • Hanki tietoa

        ----Puhuessaan Martalle ylösnousemuksesta hän sanoi:
        ”Joka uskoo minuun, tulee elämään, vaikka hän kuoleekin;
        eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, tule ikinä kuolemaan.”

        Kaikki viittaa siihen, että tuo ”päivä” on hyvin lähellä,
        mikä merkitsee sitä, että mahdollisesti et ”tule ikinä kuolemaan”.
        (Johannes 11:25–27.)

        Seuraavaksi Jeesus kysyi Martalta: ”Uskotko tämän?”

        Hän vastasi: ”Uskon, Herra.”

        Jos Jeesus esittäisi sinulle tuon saman kysymyksen,
        niin miten vastaisit?

        Ehkä sinun olisi vaikea uskoa,
        ettei sinun tarvitse kuolla koskaan.

        Mutta vaikka reagoisitkin siten,
        epäilemättä haluaisit kyetä uskomaan siihen.

        Kuvittele, miten paljon voisit oppia, jos et kuolisi koskaan.
        Voisit tehdä kaikkea sellaista, mitä nykyään haluaisit tehdä
        mutta minkä opettelemiseen ja tekemiseen sinulla ei milloinkaan ole aikaa.

        Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois.
        Millainen tieto voisi tehdä tämän mahdolliseksi, ja miten sitä voi hankkia?
        Vartiotorni 2005
        w05 15/4 s. 4-7
        Hanki tietoa nyt ja ikuisesti

        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2005281?q=Uskotko tämän&p=par


    • Rintti-

      >> Millainen tieto voisi tehdä tämän mahdolliseksi,

      Raamtaun mukaan ikuinen elämä perustuu uskoon Jeesukseen, ei alati vaihtuvaan "tietoon". Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

      • Biblia

        Raamtaun mukaan ikuinen elämä perustuu uskoon Jeesukseen***

        vaan kun se TIETO on han-kit-ta-va sieltä Raamatusta.
        Hyvin ohkaset 'tiedot' on nykyihmisillä Jeesuksesta.
        Koska eivät itse ole omin silmin Raamattua lukeneet.

        Kuka Jeesus on, hänen koko elämäntarinansa=> se TIETO on saatava
        ennenkuin voi häneen uskoa.


      • paniikki uskova
        Biblia kirjoitti:

        Raamtaun mukaan ikuinen elämä perustuu uskoon Jeesukseen***

        vaan kun se TIETO on han-kit-ta-va sieltä Raamatusta.
        Hyvin ohkaset 'tiedot' on nykyihmisillä Jeesuksesta.
        Koska eivät itse ole omin silmin Raamattua lukeneet.

        Kuka Jeesus on, hänen koko elämäntarinansa=> se TIETO on saatava
        ennenkuin voi häneen uskoa.

        >>vaan kun se TIETO on han-kit-ta-va sieltä Raamatusta.

        Hankinta on myös parasta suorittaa ilman uskontojen tarjoamia vaaleanpunaisia laseja.

        >>Kuka Jeesus on, hänen koko elämäntarinansa=> se TIETO on saatava
        ennenkuin voi häneen uskoa.

        Ja kannattaa nimenomaan kiinnittää huomio Jeesuksen lupaukseen palata seuraajiensa elinaikana, jota lupausta Paavali kavereineen kailotti. Sen jälkeen on sitten helppo ratkaista miten Jeesukseen suhtautuu.


      • aloitus

        Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois.
        Millainen tieto voisi tehdä tämän mahdolliseksi, ja miten sitä voi hankkia?
        Vartiotorni 2005
        w05 15/4 s. 4-7
        Hanki tietoa nyt ja ikuisesti

        ikuisesti.

        On kuitenkin olemassa tietoa, joka johtaa ikuiseen elämään. Jos eläisimme ikuisesti, voisimme toisaalta myös omaksua hyödyllistä tietoa ikuisesti. Jeesus sanoi rukouksessa Jumalalle: ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Johannes 17:3.) Katsotaanpa ensin, mitä Jeesus tarkoitti ”ikuisella elämällä”, ja sitten, mitä hänen mainitsemaansa tuntemukseen eli tietoon sisältyy ja miten sitä voi hankkia.


        ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh. 17:3)

        Vertaa



        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


        Tässä ero

        että he hankkivat sinun tuntemustasi

        että he tuntevat sinut


        .

        Joh. 10:4

        Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

        Joh. 10:14

        Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

        Tunteminen tarkoittaa henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, ei pelkkää tiedon hankkimista.
        Onko sinulla henkilökohtaisen suhde Jeesukseen, oletko hänen omansa.
        Minulla on, olen ottanut vastaan Jeesuksen Herrakseni ja vaphtajakseni.

        "Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois."
        Missä voisin tavat jälleen poisnukkuneet läheiseni?

        Kaikki pelastuneet Jumalan lapset saavat olla yhdessä ikuisessa elämässä, mutta eivät kaikki ole valitettavasti pelastuneita.

        Tämän maan päälle ei tule mitään ikuista paratiisia, tuhannen vuoden rauhan jakso tule kyllä, jolloin Jeesus hallitsee.


      • kääntykää j katukaa
        aloitus kirjoitti:

        Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois.
        Millainen tieto voisi tehdä tämän mahdolliseksi, ja miten sitä voi hankkia?
        Vartiotorni 2005
        w05 15/4 s. 4-7
        Hanki tietoa nyt ja ikuisesti

        ikuisesti.

        On kuitenkin olemassa tietoa, joka johtaa ikuiseen elämään. Jos eläisimme ikuisesti, voisimme toisaalta myös omaksua hyödyllistä tietoa ikuisesti. Jeesus sanoi rukouksessa Jumalalle: ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Johannes 17:3.) Katsotaanpa ensin, mitä Jeesus tarkoitti ”ikuisella elämällä”, ja sitten, mitä hänen mainitsemaansa tuntemukseen eli tietoon sisältyy ja miten sitä voi hankkia.


        ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh. 17:3)

        Vertaa



        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


        Tässä ero

        että he hankkivat sinun tuntemustasi

        että he tuntevat sinut


        .

        Joh. 10:4

        Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

        Joh. 10:14

        Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

        Tunteminen tarkoittaa henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, ei pelkkää tiedon hankkimista.
        Onko sinulla henkilökohtaisen suhde Jeesukseen, oletko hänen omansa.
        Minulla on, olen ottanut vastaan Jeesuksen Herrakseni ja vaphtajakseni.

        "Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois."
        Missä voisin tavat jälleen poisnukkuneet läheiseni?

        Kaikki pelastuneet Jumalan lapset saavat olla yhdessä ikuisessa elämässä, mutta eivät kaikki ole valitettavasti pelastuneita.

        Tämän maan päälle ei tule mitään ikuista paratiisia, tuhannen vuoden rauhan jakso tule kyllä, jolloin Jeesus hallitsee.

        Ikuinen ihmiselämätoive on kiero ansa.
        Johan "jumalatkin" pelkäsivät legendan mukaan(Genesis) sitä että ihmisen söisi elämän puusta ja eläisi(joutuisi elämään) kehollisessa ja rajallisessa Tellus vankilassaan ikuisesti.

        Itse asiassa ns. "tietoisuuksien laskeutuminen" tähän eläimelliseen kehollisuuteen ja ainaiseen rajallisuuteen voi olla jo nyt totta?
        Sellainen hypoteesi merkitsisi tilannetta josta ei pääse pois ihmisyyden omin keinoin sen itsensä ns. kierrosta, vaan jatkaa kiertoaan aina elämästä toiseen (ihmis) elämään koska ei muuhun voi orjentoitua?
        Ihminen on siis aina ihminen ja jumala on aina jumala, mutta jos ihmisyydessä onkin myös jumalallista niin näiden ero on syytä huomata jotta se tulee esiin että tietäisi sen mikä ja kuka on("tunne itsesi").
        Vain niin pääsee pois ihmisyyden harhasta ja halusta(halu=kärsimys) olla ihminen paikasta huolimatta("taivaskin"/"paratiisi" on siis ihmis-haave ihmis-maailmasta vain parempana).

        Usko iankaikkiseen elämään ei ole edes Raamatullinen, koska mitään koskaan loppumatonta elämää eivät Raamattuun (väärin käännetyt) alkumerkitykset termeistä 'ainos' ja 'ovlam' takaa.
        Kreikan sanonta 'eis aionas ton aionon on siis väärinkäännetty 'aina ja ikuisesti' tai 'iankaikkisesta iankaikkiseen', kun sen oikea käännös on; 'ajanjaksosta ajanjaksoon' joka edustaa syklistä aikakäsitystä, ei lineaarista, kuten uskovat ovat väärin selittäneet ja Raamattuun väärin kääntäneet.

        Kaikki asiat, merkitykset mm. "jeesuksen" merkitys, Jehovan merkitys(muka jumala) on ihmistekoista valhetta ns. kristillisyydessä,,siis aivan kaikki toivokin on valhetta alusta asti joka johtaa piinaavaan tilanteeseen sellaiseen uskoville.


      • Pii on 3.0
        aloitus kirjoitti:

        Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois.
        Millainen tieto voisi tehdä tämän mahdolliseksi, ja miten sitä voi hankkia?
        Vartiotorni 2005
        w05 15/4 s. 4-7
        Hanki tietoa nyt ja ikuisesti

        ikuisesti.

        On kuitenkin olemassa tietoa, joka johtaa ikuiseen elämään. Jos eläisimme ikuisesti, voisimme toisaalta myös omaksua hyödyllistä tietoa ikuisesti. Jeesus sanoi rukouksessa Jumalalle: ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Johannes 17:3.) Katsotaanpa ensin, mitä Jeesus tarkoitti ”ikuisella elämällä”, ja sitten, mitä hänen mainitsemaansa tuntemukseen eli tietoon sisältyy ja miten sitä voi hankkia.


        ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh. 17:3)

        Vertaa



        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


        Tässä ero

        että he hankkivat sinun tuntemustasi

        että he tuntevat sinut


        .

        Joh. 10:4

        Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

        Joh. 10:14

        Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

        Tunteminen tarkoittaa henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, ei pelkkää tiedon hankkimista.
        Onko sinulla henkilökohtaisen suhde Jeesukseen, oletko hänen omansa.
        Minulla on, olen ottanut vastaan Jeesuksen Herrakseni ja vaphtajakseni.

        "Voisit myös tavata jälleen läheisiäsi, jotka ovat nukkuneet pois."
        Missä voisin tavat jälleen poisnukkuneet läheiseni?

        Kaikki pelastuneet Jumalan lapset saavat olla yhdessä ikuisessa elämässä, mutta eivät kaikki ole valitettavasti pelastuneita.

        Tämän maan päälle ei tule mitään ikuista paratiisia, tuhannen vuoden rauhan jakso tule kyllä, jolloin Jeesus hallitsee.

        ..." Mutta eivät kaikki ole valitettavasti pelastuneita , ..." -Aramean ,-siis Syyrian kielessä ei ole sanaa ; " pelastus , " .
        jeshua puhui Arameaa . Arameassa on monta sijamuotoa , tässä se on sana -" " Elämä," .
        " ..Hän toi meille elämän ," , Sitten , ; -
        Tuo puhe kuoleman jälkeisestä elämästä on harhaa , sillä Room 4 ; 17 -21 sanoo ,että ihmiset ovat kuolemassa -" Olemattomia, -" olemattomuudessa , ja että Korkein on voimallinen kutsumaan heidät sieltä esiin , -omana aikanaan .
        Sitten , sekä uuden , että Vanhan liiton kirjoituksissa on sama korkeimman peruuttamaton ilmoitus ;"
        " _ Minä olen vannonut itse kauttani , - Minun suustani on lähtenyt Totuus , peruuttamaton sana ; ; Jokaisen on Minun eteeni tultava ,"-
        Siis jokaisen on , tultava Hänen eteensä, Hänen määräämänään "Parannuksen aikana , " eikä kukaan voi jäädä siitä pois ,eivät " Olemattomuuteenkaan " kadonneet .
        hekin palaavat


      • aloitus
        Pii on 3.0 kirjoitti:

        ..." Mutta eivät kaikki ole valitettavasti pelastuneita , ..." -Aramean ,-siis Syyrian kielessä ei ole sanaa ; " pelastus , " .
        jeshua puhui Arameaa . Arameassa on monta sijamuotoa , tässä se on sana -" " Elämä," .
        " ..Hän toi meille elämän ," , Sitten , ; -
        Tuo puhe kuoleman jälkeisestä elämästä on harhaa , sillä Room 4 ; 17 -21 sanoo ,että ihmiset ovat kuolemassa -" Olemattomia, -" olemattomuudessa , ja että Korkein on voimallinen kutsumaan heidät sieltä esiin , -omana aikanaan .
        Sitten , sekä uuden , että Vanhan liiton kirjoituksissa on sama korkeimman peruuttamaton ilmoitus ;"
        " _ Minä olen vannonut itse kauttani , - Minun suustani on lähtenyt Totuus , peruuttamaton sana ; ; Jokaisen on Minun eteeni tultava ,"-
        Siis jokaisen on , tultava Hänen eteensä, Hänen määräämänään "Parannuksen aikana , " eikä kukaan voi jäädä siitä pois ,eivät " Olemattomuuteenkaan " kadonneet .
        hekin palaavat

        Ilm. 7 luku.
        9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".


    • von Girbbu

      ”Elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään.”

      Raamatussa on ruumiillisen kuoleman lisäksi myöps hengellinen kuolema.

      "Antaa kuolleiden haudata kuolleensa", sanoi Jeesus

      • aloitus

        Olet oikeassa kaikki ihmiset ovat luonnostaan hengellisesti kuolleita, syntiensä ja rikostensa tähden Jumalan silmissä. He vaeltavat tämän maailman menon mukaan, ja ovat Jumalalle tottelemattomia, eläen himoissaaan ja heidän johtajansa on ilmavallan hallitsija. He ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella, pelastumattomia.

        Mutta koska Jumala on rakkaus hän on sovittanut meidät Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksen lunastustyön kautta pääsemme sisälle Jumalan valtakuntaan. Hän tekee hengellisesti kuolleen eläväsi yhdessä Kristuksen kanssa ja herättää yhdessä hänen kanssasn ja tekee Jumalan valtakunnan lapseksi.Tätä tapahtumaa kutsutaan uudesti syntymiseksi.
        Ihminen ei voi omien hyvien tekojensa kautta pelastua, ne eivät kelpaa Jumalalle.
        Pelastus on Jumalan armolahja.


    • aloitus

      Tämä luku kertoo millaisia me luonnostamme olemme, ja
      kuinka Jumala tekee eläväksi hengellisesti kuolleen .

      Ef. 2
      1 Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
      2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
      3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
      4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
      5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
      6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
      7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
      8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
      9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
      11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-
      12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
      13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
      14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
      15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
      16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
      17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
      18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
      19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
      20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
      21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
      22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

      • aloitus

        Tee tämä

        Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

        Room. 10


    • ihminen.....

      Todistuksia Taivaasta ja Helvetistä:

      www.divinerevelations.info

      Jumala EI valehtele.

      Esim. Raamatun lopussa Johanneksen ilmestyksessä 14:11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

      Matt.13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista 50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. 51 Oletteko ymmärtäneet tämän kaiken?" He vastasivat hänelle: "Olemme".

      Taivas ja Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe