Uskallanko ostaa käytetyn Skodan?

En oo roskapostirobo

Harkinnassa olisi tuollaisen käytetyn Octavian hankinta, vuosimalli 2009 ja ajettuna harvinaisen vähän, ainoastaan 62.000 km. Mutta kun siinä on 1.4 TSi moottori ja kaikenlisäksi DSG- laatikko. Olen kuullut huhuja, että näissä olisi ollut jotain ongelmia, lieköhän jutut totta? En ole niin kauhean paljon perillä näistä autohommeleista.

174

7880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko pois

      Älä osta. Säästyy hermot.

      • miehän ajan

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.


      • ei_skodaa
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Kannattaa lukea http://www.skoda-octavia.fi jossa on enemmän tietoa TSI ja DSG murheista.


      • automies.
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Muista, että sun meses ei ole mikään laadukas auto enää. Millä laskukaavalla laskit, että Volvolla on 400000 km edessä? Kyllä monella autolla ajetaan enemmänkin. Täyttä huuhaata ja käyttäjästä kiinni, opettelethan myös kirjoittamaan!


      • lautori

        Osta mieluummin isommalla koneella oleva, itselläni on oktavia 1.8 tdi -03 farkku mittarissa 510 000km itse olen ajanut tästä 300 000km eikä syö öljyä kone käy kuin unelma, katsastuksessa aina laakilla läpi ei tarvi vaihdella niveliä en nimittäin ole vielä yhtään vaihtanut. Ainoat mitä on vaihdettu on laturi ja lämmityslaitteen moottori ihan itse, näillä kilometreillä se on ihan normaalia. Yleensä ne jotka haukkuu skodaa he itse ajavat jollakin muulla merkillä joten ne mielipiteet kannattaa jättää omaan arvoonsa koska heillä ei luonnollisesti ole kokemusta.


      • Gjghjj

        Kysykää nyt joku vielä tällä saitilla, et mikä on paras automerkki??
        Saatte taas KAIKKI kuumakallet tänne juttutupaan ja täten pois liikenteestä..


      • Gjjijvvk
        automies. kirjoitti:

        Muista, että sun meses ei ole mikään laadukas auto enää. Millä laskukaavalla laskit, että Volvolla on 400000 km edessä? Kyllä monella autolla ajetaan enemmänkin. Täyttä huuhaata ja käyttäjästä kiinni, opettelethan myös kirjoittamaan!

        Afrikkaan myös sut voisi lähettää, samoihin sotiin alkuasukkaiden kanssa. Oliko paljon kirj.virheitä vai ymmärsitkö viestin?


      • Guuhjjjj
        Gjjijvvk kirjoitti:

        Afrikkaan myös sut voisi lähettää, samoihin sotiin alkuasukkaiden kanssa. Oliko paljon kirj.virheitä vai ymmärsitkö viestin?

        Ai nii mul o völvö ja 99 vm js V 70 Psrempas saa häkea


      • Hualestunut

        Mul on ainakkin penkis jälkiä ku koira spyttas. Onko merkillä ja vaihteistolla väliä?


      • USA_A_Luokkaa
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        volvo on korjaamon onni. mm. tv:n kuluttajaohjelmassa infoa volvon laadusta. "kiinalainen tuote"


      • ei autoa
        Gjghjj kirjoitti:

        Kysykää nyt joku vielä tällä saitilla, et mikä on paras automerkki??
        Saatte taas KAIKKI kuumakallet tänne juttutupaan ja täten pois liikenteestä..

        Paras oli Tunturi kunnes sekin ulkoistettiin


      • Autoilija nr.2 helsi
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Samoin itselläni on taas volvo yhden hairahduksen jälkeen.Ostin ammattikäyttöön parhaan skodan malliston auton ja kuvittelin sillä kuskaavani asiakkaita seuraavat kolme vuotta.Ensinmäisenä vuotena autoni oli kaksikuukautta korjaamolla ,toisena vuotena melkein kaksikuukautta.Osatoimituksissa ongelmia ja kovat jonot korjaamolla,kun viathan sattuivat aina kesällä.Tosin sainpa pitää kesälomia 20 vuoteen kunnollisia,mutta olisi rahakin kelvannut ja hiljaisena aikana ei kannattanut edes vuokrata vara-autoakaan.Lopulta sain autoni korjattuna ja ikää autollani oli reilu kaksivuotta ja melkein vuosi sillä olisi pitänyt vielä ainakin ajaa,mutta tein ratkaisuni ja myin skodani pohjoiseen Lapinmiehelle,koska siellä tuntui olevan kysyntää dieselille ja sain hiukan enempi,kuin Helsinginliikeissä ,jotka kovin mielellään ei vaihdossa Skodaa huolineet.Ostin taas Volvon ja olen taas ajellut ilman vikoja 250 000 t/km.Aikaisemmat Volvot ,ensinmäinen oma tuli minulle 240 kartanomallinen jo heti,kun niitä alkoi saamaan sillä uudella korilla ja sillä ajoin 400 000 t/km:a .Ostin toisen ja ajoin samanverran suunnilleen silläkin ja ei vikoja siinäkään.Ostin sitten uusikorisen Volvon ensinmäisen S sarjalaisen S80 mallisen auton vuonna 1999 ja se olikin todella miellyttävä ja enään ei voinut puhua siitä traktorina,kuten kateelliset kollekani haukkuivat aina ja ajoivat Toyotilla silloin .S 80 kesti hyvin ensinmäiset 200 00 tuhatta ja sitten meni ohjausrulla ja se katkaisi moniurahihnan ja auto tuli paikalle ,siis biilian huoltoauto ja vaihtoi rullan ja remmin tunti soitostani ja olin taas tienpäällä,joten kiitos vielä pätevälle mekaanikolle huoltoautoon. Ajamista samalla jatkoin vielä vuoden,eli 120t/km:ä.Sitten ostin V70 mallisen ja ajoin aina kolmevuotta ja tein normaalit huollot ainoastaan ja tietty jarrupalojahan vaihdoin noin 60 000 t/km välein ja eipä muuta tarvinnutkaan tehdä.Olen nyt ajellut V70 sarjalaisilla kymmenisen vuotta ja ,sen ensinmäisen jätin itselleni siviiliautoksi,koska se tuntui olevan hyvä kaikilta osapuoliltansa ja nyt viimekuussa vaihdoin sen uuteen taksiin ja jätin tämän 3 jo taksissapalvelleen ja siviilissä kohta sen 9 vuotta palvelleen,elikä 12 vuotiaan siviiliiautoni vaihdossa uutukaiseen,niin mittarissa oli 670 000 t/km ja konetta ei avattu kertaakaan,eikä automaattivaihteistolle tehty koskaan muuta,kuin vaihdettiin öljyt vaihtovälien mukaan,kuten kaikki muutkin työt tehtiin huolto-ohjelmanmukaisti ,vikoja siinä ei ollut mitään ja hyvältä tämä kuukauden ollut ja 12 000 t/km:a ajetussa autossa ajaminen tuntuu ja uusihan on aina uusi,niin hienouksia on tullut hiukan liikaa,kun oletan mitä enempi noita sähköisiä laitteita on,niin niiden kanssa saattaa talvisin olla vaikeuksia,koska auto sammuu herkemmin kuin edellinen aina liikennevaloissa ja käynnistyy taas valoista lähtiessä,niin saa nyt nähdä miten Kiinalainen Volvo toimii,koska edellinen oli silloin Ruotsissa tehty Göteborin tehtaalla Ruotsalaisilla osilla ja tässä uudessa on enempi ulkolaisia osia ympäri eurooppaa tosin,esimerkiksi Belgiasta on paljon osia Volvon tehtaankautta tulleita,tosin onhan Volvoja tehty siellä kauan jo vuosikymmeniä.Mutta kun Rutsalaisiin autoihin luotti,niin nyt näkee miten auto on muuttunut ajan kanssa,ainoastaan akkujen kestävyys huolestuttaa.Typerää , kun auto sammuu jokainen kerta valoissa ja starttaa taas kun lähtee liikkeelle,niin vaikka leditekniikka on lisääntynyt jokapaikkaan,oikeastaan mihinkä vain voi ledit laittaa,niin ne on laitettu,joten virtaa ei kulu kuten aikaisemmin,niin talvi hiukan peloittaa,mutta kaikissa uusissahan se sama ongelma on ja Skodassa se jo aikanaan ei toiminut ja naapurini taksissa se on pahin ongelma ollut talvella,kun hän jäi aika usein asiakkaidenkin kanssa vielä valoihin,kun akku ei jaksanut starttia pyörittää.Vika johtunee varmasti kovasta akkujen käytöstä laitteidenkin takia,joita takseissa on paljon ja ne kuluttaa virtaa paljon ja sammutustekniikka on se suurin syöppö,mutta aika näyttää.Kummiskin sen uskallan oman kokemukseni pohjalta sanoa,että älä Skodaan sotkeudu,muuten ajelet lopunikääsi Skodilla,koska hyvitys muualla on huono ja ainoa mihin Skoda kannattaa vaihtaa ilman suunnatonta tappiota,niin on toiseen Skodaan.


      • kyllä kestää
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Carina II 1,6 480 000 km ajettu ja matka jatkuu.


      • id800387
        Autoilija nr.2 helsi kirjoitti:

        Samoin itselläni on taas volvo yhden hairahduksen jälkeen.Ostin ammattikäyttöön parhaan skodan malliston auton ja kuvittelin sillä kuskaavani asiakkaita seuraavat kolme vuotta.Ensinmäisenä vuotena autoni oli kaksikuukautta korjaamolla ,toisena vuotena melkein kaksikuukautta.Osatoimituksissa ongelmia ja kovat jonot korjaamolla,kun viathan sattuivat aina kesällä.Tosin sainpa pitää kesälomia 20 vuoteen kunnollisia,mutta olisi rahakin kelvannut ja hiljaisena aikana ei kannattanut edes vuokrata vara-autoakaan.Lopulta sain autoni korjattuna ja ikää autollani oli reilu kaksivuotta ja melkein vuosi sillä olisi pitänyt vielä ainakin ajaa,mutta tein ratkaisuni ja myin skodani pohjoiseen Lapinmiehelle,koska siellä tuntui olevan kysyntää dieselille ja sain hiukan enempi,kuin Helsinginliikeissä ,jotka kovin mielellään ei vaihdossa Skodaa huolineet.Ostin taas Volvon ja olen taas ajellut ilman vikoja 250 000 t/km.Aikaisemmat Volvot ,ensinmäinen oma tuli minulle 240 kartanomallinen jo heti,kun niitä alkoi saamaan sillä uudella korilla ja sillä ajoin 400 000 t/km:a .Ostin toisen ja ajoin samanverran suunnilleen silläkin ja ei vikoja siinäkään.Ostin sitten uusikorisen Volvon ensinmäisen S sarjalaisen S80 mallisen auton vuonna 1999 ja se olikin todella miellyttävä ja enään ei voinut puhua siitä traktorina,kuten kateelliset kollekani haukkuivat aina ja ajoivat Toyotilla silloin .S 80 kesti hyvin ensinmäiset 200 00 tuhatta ja sitten meni ohjausrulla ja se katkaisi moniurahihnan ja auto tuli paikalle ,siis biilian huoltoauto ja vaihtoi rullan ja remmin tunti soitostani ja olin taas tienpäällä,joten kiitos vielä pätevälle mekaanikolle huoltoautoon. Ajamista samalla jatkoin vielä vuoden,eli 120t/km:ä.Sitten ostin V70 mallisen ja ajoin aina kolmevuotta ja tein normaalit huollot ainoastaan ja tietty jarrupalojahan vaihdoin noin 60 000 t/km välein ja eipä muuta tarvinnutkaan tehdä.Olen nyt ajellut V70 sarjalaisilla kymmenisen vuotta ja ,sen ensinmäisen jätin itselleni siviiliautoksi,koska se tuntui olevan hyvä kaikilta osapuoliltansa ja nyt viimekuussa vaihdoin sen uuteen taksiin ja jätin tämän 3 jo taksissapalvelleen ja siviilissä kohta sen 9 vuotta palvelleen,elikä 12 vuotiaan siviiliiautoni vaihdossa uutukaiseen,niin mittarissa oli 670 000 t/km ja konetta ei avattu kertaakaan,eikä automaattivaihteistolle tehty koskaan muuta,kuin vaihdettiin öljyt vaihtovälien mukaan,kuten kaikki muutkin työt tehtiin huolto-ohjelmanmukaisti ,vikoja siinä ei ollut mitään ja hyvältä tämä kuukauden ollut ja 12 000 t/km:a ajetussa autossa ajaminen tuntuu ja uusihan on aina uusi,niin hienouksia on tullut hiukan liikaa,kun oletan mitä enempi noita sähköisiä laitteita on,niin niiden kanssa saattaa talvisin olla vaikeuksia,koska auto sammuu herkemmin kuin edellinen aina liikennevaloissa ja käynnistyy taas valoista lähtiessä,niin saa nyt nähdä miten Kiinalainen Volvo toimii,koska edellinen oli silloin Ruotsissa tehty Göteborin tehtaalla Ruotsalaisilla osilla ja tässä uudessa on enempi ulkolaisia osia ympäri eurooppaa tosin,esimerkiksi Belgiasta on paljon osia Volvon tehtaankautta tulleita,tosin onhan Volvoja tehty siellä kauan jo vuosikymmeniä.Mutta kun Rutsalaisiin autoihin luotti,niin nyt näkee miten auto on muuttunut ajan kanssa,ainoastaan akkujen kestävyys huolestuttaa.Typerää , kun auto sammuu jokainen kerta valoissa ja starttaa taas kun lähtee liikkeelle,niin vaikka leditekniikka on lisääntynyt jokapaikkaan,oikeastaan mihinkä vain voi ledit laittaa,niin ne on laitettu,joten virtaa ei kulu kuten aikaisemmin,niin talvi hiukan peloittaa,mutta kaikissa uusissahan se sama ongelma on ja Skodassa se jo aikanaan ei toiminut ja naapurini taksissa se on pahin ongelma ollut talvella,kun hän jäi aika usein asiakkaidenkin kanssa vielä valoihin,kun akku ei jaksanut starttia pyörittää.Vika johtunee varmasti kovasta akkujen käytöstä laitteidenkin takia,joita takseissa on paljon ja ne kuluttaa virtaa paljon ja sammutustekniikka on se suurin syöppö,mutta aika näyttää.Kummiskin sen uskallan oman kokemukseni pohjalta sanoa,että älä Skodaan sotkeudu,muuten ajelet lopunikääsi Skodilla,koska hyvitys muualla on huono ja ainoa mihin Skoda kannattaa vaihtaa ilman suunnatonta tappiota,niin on toiseen Skodaan.

        Itselleni kävi aivan samoin skodani kanssa talvisin ja ostin biltemasta buusterin konttiini,jolla sain auton käyntiin valoissa,joihin se tuntuikin aina sammuvan ensinmäisen vuoden jälkeen jo.Edullinen ja hyvä ratkaisu bilteman buusteri ,maksoikohan 39,90 €:ä.
        Koitin nyt vaihtaa 4 vuotiasta oktaaviani opelin uutukaiseen malliin,niin hyvityshinta jita tarjottiin minulle oli aivan naurettava ja poistuinkin liikkeestä ja koitin itäkeskuksenautotaloa,mutta samahomma,hyvityshinta oli 25% maksamastani skodasta ja mittarisa 80000 kilometriä.Nettiautossa on autoni myynnissä ja edukkaammasta päästä,tosin bensiinimoottorilla,mutta täydellisellä huoltokirjalla ja kaksilla renkailla ja molemmat vielä alkuperäiset alumiiniset vanteet melkouusilla noikalaisilla kumeilla.Olen saanut kaksi varteenotettavaa kyselyä ja rahat saisi käteen heti,sillä molemmat ostajat on hyvinpalkattuja henkilöitä,joten maksuvalmiutta en epäile.Kolme tarjousta ilmeisesti jobbareilta naurettavaan hintaan ja ne hylkäsin heti ja muutama joka osamaksulla ostaisi,mutta molemmat tyssäsi siihen,että santander ei antanutkaan heile luottoa,kun koitimme sieltä sitä rahaa saada,koska semmoinenkin mahdollisuus nettiautonkautta nykyisin on.Auto kyllä pelaa vielä hienosti ja ainoa järkevä ratkaisu taitaakin olla pitää auto niin pitkään,kunnes se ei enään toimi ja viedä sitten purkaamoon,sillä uuttakaan skodaa en enään osta ja harmittaa vietävästi,koska ennen skodaa minulla oli Golffi ja kun sanottiin saman konsernin autoja olevan skoda,sekä Golffi oletin hintojenkin säilyvän suhteessa samalla tavoin,mutta vw piti hintansa ,sillä nelisevuotiaasta sai vielä 75% hyvitystä merkkiin kuin merkkiin,mutta menin retkuun ja luotin myyjän sanaan hinnan pitävyydestä ja koskaan en samaan kiikkeeseen enään mene.Mikäli skodaa etsit,niin katso nettiautosta alle 80000 tuhatta ajetut 4 vuotiaat autot,niin hopea oktavia toisena pyynti 15 tuhatta on minun ja auto on uuden veroinen sisältä kuin ulkoakin ja huoltokirja on täydellinen,mutta vaihdossa en huoli mitään autoa,koska uusi auto on jo katsottu,jos vain joku ostaisi virheettömän skodani pois.Syy auton vaihtoon on sairaus,silä tämä skoda on manuaali ja jalkani on mennyt huonoksi,joten automaattivaihteiseen on siiryttävä,siinä on syy vaihtamiseen ja kaikki nämä raha-asiat tuli yllätyksenäja oletin autoni olevan hyvä myydä ja kyllä skoda on ok auto.


      • Läskejä kaikki
        Guuhjjjj kirjoitti:

        Ai nii mul o völvö ja 99 vm js V 70 Psrempas saa häkea

        Kävelkää juntit


      • samaamieltä!
        kyllä kestää kirjoitti:

        Carina II 1,6 480 000 km ajettu ja matka jatkuu.

        Ikiliikkuja se on,itselläni oli sellainen coupena ja sen annoin pojalleni joskus 15 vuotta sitten.Autolla onkin ajettuna vasta alle 200000 tuhatta kilsaa,joten ruostumaan se ei ole päässyt,kun aina on tallissa ja vanhalla corollalla poika ajelee talvisin,niin keäautona coupen carina on säilynyt liki alkuperäisenä.Ainoat jäljet tulleet,kun joillakin ihmisillä on ikävä tapa mennä autoonsa ja kolautella ovella toisen auton kylkeä ja se harmittaa,koska muitakaan jälkiä pojan carinassa ei ole.Katsastaa auto on helppo.Kertaakaan ei ole tullut edes huomautusta, vaa aina kerrasta läpi ja auto on miellyttävä ajettava.Parempi varmasti,kuin moni uusi auto.Takatuuppari ja kulutuskin on ihan kohdallaan ja mittaristossa on vielä vihreä ja punainen merkkivalo,joka ilmaisee milloinka kulutus on kova tai noin kohdillaan.Auto joka ei tule meiltä varmasti myyntiin koskaan vaan siirtyy taas poikani pojalle 7 vuoden kuluttua ja kesäisin kun ajetaan ainoastaan,niin kilsojakaan ei ehdi vuodessa ajelemaan poika sillä 5 tuhatta enempää.Hieni ja hyvä kulkine.


      • TUksuT
        automies. kirjoitti:

        Muista, että sun meses ei ole mikään laadukas auto enää. Millä laskukaavalla laskit, että Volvolla on 400000 km edessä? Kyllä monella autolla ajetaan enemmänkin. Täyttä huuhaata ja käyttäjästä kiinni, opettelethan myös kirjoittamaan!

        Opetele sinä lukemaan.Täällä ei ole niinkään väliä,jos virheitä tulee ,sillä moni kirjoittaa huonolla näppiksellä ja pelkkää huuhaatahan täällä eninmäkseen on.Joten on sama, onko oikein vai väärin pilkut,pisteet ym:t väliviivat.Tiukkapipoisuus ei kannata täällä ja virheistä tuskin on väliä,kuin semmoisille henkilöille, joiden pätemisentarve on loputon.


      • USA_A_Luokkaa kirjoitti:

        volvo on korjaamon onni. mm. tv:n kuluttajaohjelmassa infoa volvon laadusta. "kiinalainen tuote"

        Valittelut ostoksesta välitämme varaosia. Eli Volvo.


      • kunnon munamankeli
        ei autoa kirjoitti:

        Paras oli Tunturi kunnes sekin ulkoistettiin

        Helkama on vielä kotimainen!


      • automies.
        TUksuT kirjoitti:

        Opetele sinä lukemaan.Täällä ei ole niinkään väliä,jos virheitä tulee ,sillä moni kirjoittaa huonolla näppiksellä ja pelkkää huuhaatahan täällä eninmäkseen on.Joten on sama, onko oikein vai väärin pilkut,pisteet ym:t väliviivat.Tiukkapipoisuus ei kannata täällä ja virheistä tuskin on väliä,kuin semmoisille henkilöille, joiden pätemisentarve on loputon.

        Hei, kiitos vastauksesta, antaa vaan hieman epäluotettavan kuvan. Eikä täten oikein uskottavalta tuntunut tuo juttusikaan. Mutta hyvä, että sinulla on autot toiminut, hyvää päivänjatkoa.


      • ExVolvon omistaja
        id800387 kirjoitti:

        Itselleni kävi aivan samoin skodani kanssa talvisin ja ostin biltemasta buusterin konttiini,jolla sain auton käyntiin valoissa,joihin se tuntuikin aina sammuvan ensinmäisen vuoden jälkeen jo.Edullinen ja hyvä ratkaisu bilteman buusteri ,maksoikohan 39,90 €:ä.
        Koitin nyt vaihtaa 4 vuotiasta oktaaviani opelin uutukaiseen malliin,niin hyvityshinta jita tarjottiin minulle oli aivan naurettava ja poistuinkin liikkeestä ja koitin itäkeskuksenautotaloa,mutta samahomma,hyvityshinta oli 25% maksamastani skodasta ja mittarisa 80000 kilometriä.Nettiautossa on autoni myynnissä ja edukkaammasta päästä,tosin bensiinimoottorilla,mutta täydellisellä huoltokirjalla ja kaksilla renkailla ja molemmat vielä alkuperäiset alumiiniset vanteet melkouusilla noikalaisilla kumeilla.Olen saanut kaksi varteenotettavaa kyselyä ja rahat saisi käteen heti,sillä molemmat ostajat on hyvinpalkattuja henkilöitä,joten maksuvalmiutta en epäile.Kolme tarjousta ilmeisesti jobbareilta naurettavaan hintaan ja ne hylkäsin heti ja muutama joka osamaksulla ostaisi,mutta molemmat tyssäsi siihen,että santander ei antanutkaan heile luottoa,kun koitimme sieltä sitä rahaa saada,koska semmoinenkin mahdollisuus nettiautonkautta nykyisin on.Auto kyllä pelaa vielä hienosti ja ainoa järkevä ratkaisu taitaakin olla pitää auto niin pitkään,kunnes se ei enään toimi ja viedä sitten purkaamoon,sillä uuttakaan skodaa en enään osta ja harmittaa vietävästi,koska ennen skodaa minulla oli Golffi ja kun sanottiin saman konsernin autoja olevan skoda,sekä Golffi oletin hintojenkin säilyvän suhteessa samalla tavoin,mutta vw piti hintansa ,sillä nelisevuotiaasta sai vielä 75% hyvitystä merkkiin kuin merkkiin,mutta menin retkuun ja luotin myyjän sanaan hinnan pitävyydestä ja koskaan en samaan kiikkeeseen enään mene.Mikäli skodaa etsit,niin katso nettiautosta alle 80000 tuhatta ajetut 4 vuotiaat autot,niin hopea oktavia toisena pyynti 15 tuhatta on minun ja auto on uuden veroinen sisältä kuin ulkoakin ja huoltokirja on täydellinen,mutta vaihdossa en huoli mitään autoa,koska uusi auto on jo katsottu,jos vain joku ostaisi virheettömän skodani pois.Syy auton vaihtoon on sairaus,silä tämä skoda on manuaali ja jalkani on mennyt huonoksi,joten automaattivaihteiseen on siiryttävä,siinä on syy vaihtamiseen ja kaikki nämä raha-asiat tuli yllätyksenäja oletin autoni olevan hyvä myydä ja kyllä skoda on ok auto.

        Volvo ja korjaamo kutsuu.


      • Miehänmiehänmiehän
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Et osaa käyttää isoja kirjaimia näköjään. Aika kädetöntä / järjetöntä "aikuiselta".
        Kouluun takaisin mars mars!


      • ???
        mtv226 kirjoitti:

        Valittelut ostoksesta välitämme varaosia. Eli Volvo.

        Valittelut ostoksesta välitämme varaosia = VOVV. Ei menny ihan putkeen :D


      • suuretsilmälasit
        Gjjijvvk kirjoitti:

        Afrikkaan myös sut voisi lähettää, samoihin sotiin alkuasukkaiden kanssa. Oliko paljon kirj.virheitä vai ymmärsitkö viestin?

        Isot kirjaimet, välilyönnit, pilkut, automerkin oikeinkirjoitus.... Noin pikaisesti katsoen. No, Volvokuskithan on kuninkaita, se nyt ollut tiedossa aina. Tee ikinä virheitä, liikenteessäkään.


      • suuretsilmalasit
        TUksuT kirjoitti:

        Opetele sinä lukemaan.Täällä ei ole niinkään väliä,jos virheitä tulee ,sillä moni kirjoittaa huonolla näppiksellä ja pelkkää huuhaatahan täällä eninmäkseen on.Joten on sama, onko oikein vai väärin pilkut,pisteet ym:t väliviivat.Tiukkapipoisuus ei kannata täällä ja virheistä tuskin on väliä,kuin semmoisille henkilöille, joiden pätemisentarve on loputon.

        Eihän sillä ole väliä miten kirjoittaa.
        minäkinvoisinkirjoittaavaikkanäin ja sitäolisikivatosikivaerittäinjännänkivalukea. ihan sama miten kirjoittaa ja miten vain vaika vahän krijoutusvirhieta antaa lutettavan kuvan ja järkivän sellaisest ihmisetaa


      • Harakiri 2
        Läskejä kaikki kirjoitti:

        Kävelkää juntit

        kadut katkerasti jos ostat.ei voi suositella käytettynä edes pahimmalle vihamiehelle,eikä edes uutenakaan paljon ajavalle.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

        jokainen tietää nykyään

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

        tässä uusin.kirjoitettu 2014

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

        ja noihin kun lisäät erittäin korkean jatkuvan öljyn kulutuksen muiden pikku vikojen lisäksi niin eiköhän perustelut liitä


      • Herää pahvi!
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Tutkittu juttu, mese on nykylaadullaan keskinkertainen auto. Eli ei tod sellainen ikiliikkuja kuin mitä se oli joskus 80-luvulla ja ehkä vielä 90-luvun alkupuoliskolla.
        On vielä arvostetun, puolueettoman instanssin tekemä puolueeton tutkimus, joten ei muuta asiaa vaikka väittäisit vastaankin.


      • sattumalta BMW530D
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        ....ja molemmat käytettyinä ostettuja karvalakkimalleja kun muuhun ei ollut varaa. Miten "aikuiset ihmiset" jaksavat aina ylistää pyhiä peltilehmiään. Tien päälle tarkoitettuja koneita joita kannattaa kohtuudella hoitaa ja huollattaa. Ajastaan laittaa pois ja ostaa uuden "ainoan parhaan merkin" ilman mitään kritiikkiä. Yllättävän paljon liikenteessä näkee eri valmistajien tuotteita uutena ostettuina, mikäli vain yksittäiset ainoat merkit on jonkun käytettyjen laitteiden käyttäjien mielestä hyviä..


      • holotna bravda
        ??? kirjoitti:

        Valittelut ostoksesta välitämme varaosia = VOVV. Ei menny ihan putkeen :D

        JOs mtv226 olisi aikanaan kuunnellut sutkauksen huolellisesti, niin hän tietäisi, että alkuperäinen versio on:
        Valitamme Ostosta, Lähetämme VaraOsia.
        Eikä kansankynttilöiden tarvitse korjailla isoja kirjaimia eikä välimerkkejä.


      • GeelyMursu
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Samaa mieltä.
        Ilman muuta ostat mieluummin Volvon tai mersun, jos nimittäin löydät yhtä tuoreen ja vähän ajetun samalla budjetilla.
        Onnea etsintään.


      • ????????
        miehän ajan kirjoitti:

        veit sanat suustani.itse en ostaisi.jos laatua haluaa mercedes bents,volvo d4.olis ainakin laatua.itselläni molemmat enkä merkista luovu.mesessä mittarissa 168 tonnia.volvossa 250 tonnia.mutta edessä 400000km,jota mikään muu merkki ei koskaan saavuta.

        Vai on sulla mersu, etkä nimeä osaa oikein kirjoittaa. Se on Mercedes Benz eikä ole yhtään laadukkaampi kuin mikään muukaan tämän päivän länsiauto.

        Mikä Volvo sulla siis on ja mikä mersu. Nuo ovat merkkejä, ei malleja.


      • BMW kusipää
        ei_skodaa kirjoitti:

        Kannattaa lukea http://www.skoda-octavia.fi jossa on enemmän tietoa TSI ja DSG murheista.

        Suurempi riski kuin sana DSG-vaihteisto on sana Skodan. Halutuin lisävaruste tuohon on lipunpidike konenpellin kylkeen diblomaatti tyyliin ja siihen liehumaan vanhan Neuvostoliiton lippu. Auton soittimestä vielä soimaan kunnon Puna-armeijan mies kuoroa, niin avot! Kyllä aito kommunismi laulaa ja juhlii peltilaatikossaan!


      • BMW kusipää
        BMW kusipää kirjoitti:

        Suurempi riski kuin sana DSG-vaihteisto on sana Skodan. Halutuin lisävaruste tuohon on lipunpidike konenpellin kylkeen diblomaatti tyyliin ja siihen liehumaan vanhan Neuvostoliiton lippu. Auton soittimestä vielä soimaan kunnon Puna-armeijan mies kuoroa, niin avot! Kyllä aito kommunismi laulaa ja juhlii peltilaatikossaan!

        https://www.youtube.com/watch?v=0yDrtNEr_5M


      • koneet on koneita
        lautori kirjoitti:

        Osta mieluummin isommalla koneella oleva, itselläni on oktavia 1.8 tdi -03 farkku mittarissa 510 000km itse olen ajanut tästä 300 000km eikä syö öljyä kone käy kuin unelma, katsastuksessa aina laakilla läpi ei tarvi vaihdella niveliä en nimittäin ole vielä yhtään vaihtanut. Ainoat mitä on vaihdettu on laturi ja lämmityslaitteen moottori ihan itse, näillä kilometreillä se on ihan normaalia. Yleensä ne jotka haukkuu skodaa he itse ajavat jollakin muulla merkillä joten ne mielipiteet kannattaa jättää omaan arvoonsa koska heillä ei luonnollisesti ole kokemusta.

        arvostan, sinulla on hyvä peli. Onhan se sinulle vain auto, ei sielua, ei persoonaa jne? Voidaan tarvittaessa vaihtaa ilman tunteita ja "hautajaisia"?


      • hienoa autovero!
        lautori kirjoitti:

        Osta mieluummin isommalla koneella oleva, itselläni on oktavia 1.8 tdi -03 farkku mittarissa 510 000km itse olen ajanut tästä 300 000km eikä syö öljyä kone käy kuin unelma, katsastuksessa aina laakilla läpi ei tarvi vaihdella niveliä en nimittäin ole vielä yhtään vaihtanut. Ainoat mitä on vaihdettu on laturi ja lämmityslaitteen moottori ihan itse, näillä kilometreillä se on ihan normaalia. Yleensä ne jotka haukkuu skodaa he itse ajavat jollakin muulla merkillä joten ne mielipiteet kannattaa jättää omaan arvoonsa koska heillä ei luonnollisesti ole kokemusta.

        Arvostan myös isoja koneita. BMW530DA höpöttelee n.1100 rpm 80-90 kmh ajonopeuksilla, 100-110 kmh lähempänä 1200 rpm. Vaikea sanoa mitä 510000 km on jäljellä, mutta nyt ainakin vaikuttaa hyvältä. Vasta 160000 km mittarissa, ei ongelmia. Vaikea ymmärtää nykyisiä "1.6:ia", joista otetaan uutena ulos yli 150 hp, jopa 200 hp. minkäköhänlaisia ko. koneet ovat 510000 km jälkeen, vieläkö "samat tehot " jyllää, vai onko jo kolmas kone menossa. Toisaalta, ei kai minkään autovalmistajan lähtökohta ole suomalainen "yli kymmenen vuoden ja puolen miljoonan kilometrin" käyttöaika. Vai onko, onhan nykyiset autot, valmistajasta riippumatta, vielä pääsääntöisesti käyttökelpoisia ja varsin sopivia nuorisolle 10 vanhoina. 10v vanhat turvalaitteet huomioiden. Hienoa, että edes keski-ikäisillä on varaa uusiin ja parhailla turvalaitteilla varustettuihin uusiin autoihin, on sitten tulevaisuuden nuorille jotain jota käytettynä ostaa..


    • Hyvä perheauto

      Laatupeli ja jos on huollettu yksilö, niin osta pois. Skodalla ajetaan yleensä paljon ja niitä on myös yrityskäytössä tosi paljon ja se kertoo kuinka paljon niihin luotetaan.

      • En oo roskapostirobo

        Se, että autoja on paljon yrityskäytössä, ei kerro auton kestävyydestä mitään. Yritysautoja hankitaan auton verotusarvon ja leasingvuokran mukaan, myös päästörajat vaikuttavat yrityksissä autopolitiikkaan. Minulla on itselläni omassa käytössä vapaalla autoedulla oleva kulkine ja tämä kyseinen Octavia tuli ns. kakkosautoksi perheelle.


      • että näin
        En oo roskapostirobo kirjoitti:

        Se, että autoja on paljon yrityskäytössä, ei kerro auton kestävyydestä mitään. Yritysautoja hankitaan auton verotusarvon ja leasingvuokran mukaan, myös päästörajat vaikuttavat yrityksissä autopolitiikkaan. Minulla on itselläni omassa käytössä vapaalla autoedulla oleva kulkine ja tämä kyseinen Octavia tuli ns. kakkosautoksi perheelle.

        Yritysautot ovat ajoa varten, ei niitä jouda korjaamoilla seisottaa ja niiden pitää olla hyviä ajoltaan ja siksi Skoda on työkseen ajavien suosikki.


      • En oo roskapostirobo
        että näin kirjoitti:

        Yritysautot ovat ajoa varten, ei niitä jouda korjaamoilla seisottaa ja niiden pitää olla hyviä ajoltaan ja siksi Skoda on työkseen ajavien suosikki.

        Viime vuonna yrityskäyttöön rekisteröitiin enemmän Volkswageneita ja Volvoja, kuin Skodia. Logiikkasi mukaan ne siis ovat kestävämpiä ja parempia ajettavuudeltaan, kuin Skodat. Mielestäni rekisteröintitilastojen perusteella ei tuollaisia asioita voida arvioida.


      • osta koota

        niitä on paljoo.kun on halpa kottero.itse en moiseen kotteroon laita sormiani.laatua on oltava.mutta peltoautoksi varmaan on sopiva.samalla rahalla saa käytettyjä laatu autoja.laadusta ymmärtävälle.mutta ajettiinhan ladalla ja sokotalla 70 luvulla,ja kyllä ne tietäpitkin kuluki.osta skoda voit itse purkkaa ja koota


      • SyitäOnMonia
        En oo roskapostirobo kirjoitti:

        Viime vuonna yrityskäyttöön rekisteröitiin enemmän Volkswageneita ja Volvoja, kuin Skodia. Logiikkasi mukaan ne siis ovat kestävämpiä ja parempia ajettavuudeltaan, kuin Skodat. Mielestäni rekisteröintitilastojen perusteella ei tuollaisia asioita voida arvioida.

        Yksittäisistä automalleista Skoda Octavia on kaikkein suosituin työsuhdeauto.
        Volkswagen, Volvo ja Skoda ovat kaikki yritysautoina suosittuja, muun muassa hyvän jälleenmyyntiarvonsa vuoksi. Leasinvuokra suhteessa hintaan jää pienemmäksi kuin vaikkapa ranskalaismerkeillä, joiden jälleenmyyntiarvo sulaa suhteessa huomattavasti enempi 3 vuodessa, joka on normaali leasingsopimuksen kesto. Myös huoltokustannukset ainakin Skodalla ja VW:lla ovat edullisemmat ajettua kilometriä kohti kuin monella muulla merkillä.


    • hyvä valinta

      jos moottori ja vaihteisto juuri vaihdettu uusiin eikä hinta ole paljon uuden yläpuolella.

    • Nettiautossa:
      • Nettiautosssa:

        Muuten kannattaa lukea myös tuolta ne omistajien arviot. Joku mainitsee, että 100 tonnin kohdalla jakotju mennyt vaihtoon ja maahantuoja korjannut takuuseen. Jos kumminkin tyytyisi manuaaliin, niin varmaan aika huoleton valinta. Automaattilaatikoiden viat kun toteutuksesta riippumatta pyrkii olemaan aika arvokkaita.


    • En robo minäkään

      Minä ainakin olen rohkea ja uskaltanut ostaa useita. Nyt perheen pienennyttyä voisin uskaltaa myydäkin yhden.

      Olen ajotaitoinen, joten sekä 1,2- että 1,4-litraiset TSI:t ovat kestäneet loistavasti. DSG:stä en tiedä kokemuspohjaisesti mitään. Tyhjänjauhajien kopiojuttuja olen ajoittain nähnyt.

    • En oo roskapostirobo

      Miksi yleensä kommentoit tähän, kun olen mahdollisesti hankkimassa Octaviaa DSG- laatikolla? Sinullahan ei ole DSG- laatikkoa, enkä ole kiinnostunut manuaalista.

      • HankiMopo

        "mahdollisesti hankkimassa Octaviaa DSG- laatikolla"
        Jospa mahdollisesti hankitkin manuaalilaatikolla?
        No, todennäköisesti mopo on vielä toistaiseksi sinun juttusi.


    • Nettiautossa:

      Siksi, että täysin varmasti tiedät juuri tuon yhdistelmän "ongelmat", joita tällä palstalla on esitetty. Ja töykeä vastauksesi täysin asialliseen kommenttiini todisti epäilyni oikeaksi. Provoyritys, jota voit kommentoida vielä miten lystäät mutta hyvän linkin annoin ja siinä oli myös dsg&tsi1.4 -yhdistelmiä.

      • En oo roskapostirobo

        Taidat olla hieman tavallista tyhmempi, en kaivannut linkkiä, enkä tietoa manuaalilaatikosta. Vaan tietoa tai omakohtaisia kokemuksia 1.4 TSI koneen sekä DSG: n kestävyydestä. Hieman ihmettelen noita älyttömiä kommenttejasi.


      • Duyhj
        En oo roskapostirobo kirjoitti:

        Taidat olla hieman tavallista tyhmempi, en kaivannut linkkiä, enkä tietoa manuaalilaatikosta. Vaan tietoa tai omakohtaisia kokemuksia 1.4 TSI koneen sekä DSG: n kestävyydestä. Hieman ihmettelen noita älyttömiä kommenttejasi.

        Ampukaa ittenne!! Viddu mitä jengiä tällä saitilla.
        Varmaan työnantajanne tiliin.. Ei ihme et Suomi menee mihin menee ku jengi on tällä tasolla..


    • hieno ostos

      Sehän on pakko-ostos jos ja kun haluat yhteiskunnallista statusta elämällesi.

    • örkki

      Ei kannata liata käsiään itä-autoon.

      • Ei vörki örkki

        200 tkm ajetun "länsi-auton" puhdistaminen onkin paljon haastavampaa. Siinä "pääsee palkoille", jos itse tekee...


      • superwinner1

        Ei todellakaan!! Kannattaa ostaa paras AUTO SKODA!!!!!!!!!!


    • Idän ihmeet

      Käytettynä itäautoa ostamassa??:)) joo oh hahahh aikamoinen vitsi tommonen juttu. Uutena vielä ymmärrän mutta että oikeasti ostasit käytetyn skoda itäauton!??

      • TyhmäVaiTollo?

        Octavian hinnoista käytettynä voisi viisaampi (kuin sinä) päätellä että kysyntää näyttää olevan.
        Näyttää siis aika moni olevan ostamassa.


    • harakiri

      kadut katkerasti jos ostat.ei voi suositella käytettynä edes pahimmalle vihamiehelle,eikä edes uutenakaan paljon ajavalle.

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

      jokainen tietää nykyään

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

      tässä uusin.kirjoitettu 2014

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

      ja noihin kun lisäät erittäin korkean jatkuvan öljyn kulutuksen muiden pikku vikojen lisäksi niin eiköhän perustelut liitä

    • heiittose

      Ostitpa minkä auton tahansa RAHALLA niin hieno ostos.

    • ei soodaa ikinä

      Kannattas luottaa harakirin kommenttiin ja lukea nuo linkit.

    • OnJoElämä

      Hei ketä kiinnostaa??!!! Ei nää Suomi24:n kyselyt kyllä ole järjellä pilattuja,taitaa oikein nerojen tiimi olla miettimässä mitä tänään laitettas,hankkikaa elämä.

    • kyllästynyt vw-laatu

      Mukavia autoja ajaa mutta varaa rahaa jakojetjun ja vaihteiston vaihtoon 100tkm välein. Itsellä ketju meni toisesta autosta 80tkm kohdalla ja toisessa 110tkm kohdalla. Onneksi toinen on manuaali kun toisessa DSG nykii pahasti (100tkm) ajettu. Ketjun vaihto on parin tonnin keikka ja vaihteisto onkin paljon enemmän.

    • Ei Ei ja Ei.

      Kerrankin huhut pitävät paikkansa, liian suuri riski ostaa auto tuolla dsg vaihteistolla.

    • DSG on vähän arka

      Omassa 2009 Octavia 1,8 TSIssä meni 7-vaihteinen DSG vajaan 100000km ajon jälkeen. Täystuho, odotin 2kk uutta vaihtolaatikkoa. Ymmärtääkseni 7-loviseen tullut kuivilla levyillä oleva kaksoiskytkin (LuKin tekele?) toi ongelmat mukanaan. Se on jo 1,8 bensaturbon väännöillä mitoituksensa ylärajoilla.
      Muuten Octaviassa ei ole ollut mitään valittamista. Se on VW-konsernin tekniikkaa tsekkikuorissa eli samaa mitä pannaan Volkkareihin, Audeihin ja Seateihin. Itäautoa siinä ei ole enää kuin Tsekkoslovakian historia.

    • ************

      Onneton auto oli ainakin se vanha Skoda,eihän siinä mikään toiminut.
      Siitä kai on jäljellä minulla vanha kammo sitä nelisormi käpälää kohtaan yhä.
      Ei uutta eikä vanhaa Skodaa minun pihaani.

    • koe kaniini

      Skoda 1.4 tsi dsg. Ollut käytössä uudesta saakka. Talvella ei mennyt pakki päälle ,kun pakkanen nousi yli -20 asteen. Auto lavetin päälle ja huoltoon. Vaihtoivat eri öljyt ja alkoi jotenkin nihkeästi toimimaan. Lämpösillä ilmoilla toimii ihan hyvin. Uuden moottorin sain 68 km kohdalla ,kun oli ongelmia jossain öljykierrossa ollut ja kone oli osittain väljä. Jouduin kuitenkin maksamaan osan laskusta ,koska takuu oli menyt umpeen. Oli kuulemma tyyppivika joten ihmettelen miksei mennyt kokonaan takuun piiriin. Mukava auto ajaa ja farkussa on hyvin tilaa perässä. Pahoja lapsuksia on vw tekniikassa. Eikä maahantuoja tahdo tiedottaa saati puhua muutenkaan näistä tuotevioista vaan yritetään asiakkaalla maksattaa huollot. Sen sanon etten osta pariin ekaan vuoteen uutta mallia enään ainakaan vw tekniikalla ,koska käyttäjä on silloin maksava koekaniini. Vaan kannattaa katsoa sellainen malli mikä on ollut vähintään 4 vuotta myynnissä niin lapsentaudit ovat varmasti osittain hioutuneet pois.

    • Totuuden torvelo

      Älä osta!

      Osta Peugeot 207 farkku. pikkupösöt on parhaita ne kestää !

      Melkein kaikki muu on sontaa, mitä isompi auto sen enempi menee rahaa kankkulan kaivoon, mikään merkki ei ole oikeastaan sen parempi.

      Tuurista kii, joka sontakasassa on omat tyyppivikansa joita sattuu vaan olemaan jossain ja jossain ei.

      • anteeksi mutta

        "Osta Peugeot 207 farkku. pikkupösöt on parhaita ne kestää !"

        Aijai päivän naurut!

        En pyri sinua henkilökohtaisesti loukkaamaan tai väitä valehtelijaksi, mutta minulla on aivan totaalisen erinlainen kokemus ranskalaisten autonvalmistajien taidoista.

        Kyseessä oli pökötin 207, 1,4 tai 1,5 bensiini, viistoperä vm 2006.

        Ostin kyseisen auton "kalliit kilometrit ajettuna" ja sinä hetkenä vaikutti varsin mukavalta pirssiltä. Ainetta ei kauheasti vienyt, suhteelisen pehmeätä kyytiäkin antoi. Mutta kun vikoja alkoi ilmestymään, niitä kertyi sitten puolessa vuodessa aivan liikaa joten listaan ne ajalliseen järjestykseen.

        -Moottorinohjaus
        -Raidetanko/Hammastanko/Ohjausvaihde väljiintynyt.
        -Polttoainepumppu rikki
        -Etuakselisto, kokonaisuudessaan laakereineen päivineen paskana! (Johtuen kuulemma alimitotetuista laakereista sekä huonoista stefoista, pääsee vesi sisään?)
        -Suurinosa etupään nivelistä.
        -Toisen kerran moottorinohjaus

        Ja minulle oli viimeinen naula arkkuun 35tkm ajettu jakohihna kun pääsi hieman löystymään ja nokka-akseli hyppäsi ajoituksensa pieleen.....

        Autojen kanssa härveltäneet tietävätkin sitten jo lopputuloksen. Se oli sen paskan loppu, en halunnut enää korjata, myin romuna ja otin takkiin oikein urakalla.

        Ja kuten totuuden torvelo mainitsit: "Tuurista kii, joka sontakasassa on omat tyyppivikansa joita sattuu vaan olemaan jossain ja jossain ei."

        Jokaisessa autossa on vikansa, mutta ranskalaisessa tekniikassa ei muuta olekkaan! Aivan varmasti joku rane-ramses nyt otti itseensä ja alkaa latomaan puolustuksia joten väitteideni tueksi :

        http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/peugeot/207/320

        Onpahan ihmisillä ollut jopa minun kokemusta pahempia ongelmia.
        Katsokaapa Pökötin malleja lävitse, aivan uskomattomia vikoja!

        Pysy kaukana ranskalaisista virityksistä... nyt on varoitettu!


    • Skodilac

      Taidat olla hyvin t...! Osta jos sinulla on siihen varaa. Mitä sinä täällä kyselet. Huhut ovat tori mummojen juttuja.

    • car professional

      paras mahdollinen yhdistelmä! 1.4 tsi kone ja dsg vaihteisto.
      konehan on ketjukone, jossa ei ole kalliita hihnan vaihtoja.
      ketjun vaihto ei siis kuulu huolto-ohjelmaan.
      kaiken kruunaan autossa oleva ns. kaksoismassa vauhtipyörä joka on todella miellyttävä
      dsg vaihteisto on myös harvinaisen hassu laite :D

    • Superb 2.0

      Skoda = Vw / Audi. On vaan hieman halvempi.
      Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini ja Scania ovat samaa Volkswagen Group -yhteenliittymää.

      • manitou

        Vai onko Vw/Audi=Skoda?
        Porsche unohtui tuosta roskaläjästä..


      • espanjan skoda
        manitou kirjoitti:

        Vai onko Vw/Audi=Skoda?
        Porsche unohtui tuosta roskaläjästä..

        Ja Seat,mutta sen mukana tulevat viat.


    • kakkaapyllyssa
    • Guy69-

      suoli24 on kyllä turhin paikka kysellä mitään autoista

    • james potkukelkka

      kaikki detroitin itäpuolella valmistetut autotot, ovat itä autoja.

    • Moi. Meillä oli -11 mallin 1,6 Tdi Octavia 270 000km ja ei laatikko murheita, egr venttiili piti uusia, n 800€.

      • Ja nimen omaan 270 000 DSG Laatikolla.


    • koskapaada

      osta vaan työllistät kolmekorjaajaa isänmaallinen teko kiitos

    • folkswaagen

      Tavan pässi pitää olla et tältä palstalta moottorilaatikko yhdistelmän kestävyydestä kyselee? ...vastauksen on varmaan saman tasoisia kuin itse alkuperäinen kysymyskin...mut hauskahan näitä "varmatieto" vastauksia on lueskella - joskus :DDDD

    • skoda miäs

      Itselläni on ollut alusta saakka octavia 1.9td vm 2008. Nyt tulossa 150 000 huolto ja pelannut täysin moitteetta. Suunnitteilla vaihtaa uudempaan octaviaan. Laatu merkkiä en vaihda.

    • Oeyutta

      Terve. Aivan ehdotonta on selvittää auton omistajahistoria.

      Jos ollut esim. jollain papalla tai naisella (jolla ei tatuointeja, ei tupakoi, eikä muutakaan riskikäyttäytymistä), niin osta pois!!!

      Sen sijaan, jos auton on omistanut esim. kalju- tai pipopää nuorimies, niin on syytä avoidata koko roska. (DSG revitely piloille ja kohta porzii)...:/

    • Pidä näpit irti !

      Skodaan ei kannata koskea edes metrin kepillä !

    • Tella

      Ostin itse viime syksynä käyetyn skoda octavian 1,8 , ajettu 160 000, pelittää vallan hienosti, olen ollu tyytyväinen. Skoda on tänä päivänä laatuauto, ei sitä turhaan valittu vuoden autoksi.

    • skoooda

      DSG-vaihteisto suuri kysymysmerkki...osta uusi Skoda niin saat takuut..

    • toni3

      Eräälläkin tuttavalla takuunalaisia pieniä sähkövikoja noin kerran puolessa vuodessa. Kaverin autosta on takuu päättynyt, niin nyt harkitsee vaihtoa johonkin pidemmän takuun autoon.

    • kallista1

      egr venttiili piti uusia, n 800€.

      Miten voi maksaa yksi egr venttiili KAHDEKSANSATAA euroa.

      • hehoheh

        Kysymys kuuluu miten naurettavan helppoa on lypsää ihmisestä rahaa!


      • HalapaaKuMikä
        hehoheh kirjoitti:

        Kysymys kuuluu miten naurettavan helppoa on lypsää ihmisestä rahaa!

        Olipa halpa.
        Se tekee vajaat kolme senttiä korjauskuluja ajettua kilometriä kohden.
        Harvalla yksilöllä merkkistä riippumatta pääsee samaan.


    • driven

      Kylmä tosiasia että kaikissa uusissa autoissa on paljon kaikenlaisia vikoja,myös niin sanotuissa Premium autoissa.Minulla hieman samantyyppinen auto vw golf 1.4tsi dsg v.-2010.Annoin sen äidilleni koska en jaksanut kuunnella sen hirveää rengasmelua ja hommasin itselleni MB R 320CDI 4maticin v.2007 tämä oli hiljainen:) sitten mutsilta meni golfista keskuslukko,dsg vaihteisto paskaksi ja talvella ovet jääty silleen että menivät ruttuun kun ne avasi.auto oli 3,5v.vanha ja ajettu 50tkm.keskus lukko meni omaan piikkiin,dsg vaihteiston remontista joutui maksamaan 1/3 osan ja ovien rutut korjattiin ilmatteeksi.Eli kohtuu asiallista toimintaa maahan tuojalta ja tehtaalta.Sitten mun mersusta hajos turbo ilmajouset ja keskuslukituksen radioyksikkö.Auto oli mulla puoli vuotta ja korjauksiin meni 6000euroo jonka jälkeen totesin että tämä ei ole minun tyylinen auto.Nyt mulla vuoden vanha toyota auris jonka ostin siis uutena siinä ei vielä ollut mitään vikaa ja kaksi vuotta takuuta jäljellä:)

    • Asenneongelma

      Kyllä DSG-varmaan kestää kevyttä ajoa pitkäänkin,mutta suurin osa omistajista kiihdyttelee ja vaihtelee vaihteita miten sattuu,mikä tahansa kone kuluu enemmän tai vähemmän käytöstä riippuen.

      • VW 1600 TL

        Kyllä tuossa vaihteistossa on juuri se mokatronikka, mikä vaihtelee vaihteita miten sattuu. Ei siihen auton omistaja ehdi vaikuttaa millään lailla ellei sitten sohlaa kepin kanssa ilman mitään syytä. Kyllä VW-suunnittelijat on pitäneet huolen, että laatikko hajoaa ennenaikaisesti tai kytkin kuluu loppuun.


    • juupi1

      rahalla saa ja hevosella pääsee.. hih hih. kehukaa pojat autoja, ja moittikaa toisia, kyl se syy miksi ei koneet kestä nykyjään,, nin se syy on ratin ja selkänojan välissä,,,,,,,,,,,,,, eikös skodaan ja audiin käy samat osat oon vain kuullut ?

    • Bertill

      Osta suoraan Skoda- Roomster! Eläissini ei ole ollut näin hyvää monikäyttöautoa, vaikka olen Mersulla ajanut "12 k maapallon opympäri" ym. Hyvä huolto ja "kananmuna kaasupolkimen alla" on hyvä vanha suosite. Turhat kiihdytykset ja jarrutukset saa auton kuin auton hajalle. Byuon vopyage!

    • tqh

      Skoda on muuten täysin turvallinen ostos käytettynä mutta tuo DSG saattaapi olla ongelma..
      Manuaalilaatikolla ei asiaa edes tarvitsisi miettiä.

      Itsellä ja muutamilla tutuilla useampia Skoda autoja ollut niin kellään ei koskaan ole ollut mitään ongelmia... normaalit kuluvat osat tarvinnut vaihtaa..
      ja kilometrejä on kertynyt yli 400 000..
      Mersuissa ja Volvoissa on huomattavasti enemmän vikoja kuin Skodassa.

    • VOLVOJA

      mun volvolla v70 2007 D ajettu 419000km,EI MITÄÄN ONGELMIA

    • MUISTA NÄÄ SIT!

      Osta vaan ihmeessä! Muista sitten, etteivät normaalit liikennesäännöt kosketa sinua enää. Ei tarvi turvaväleistä piitata, nopeudet saa olla iha huolella ylisuuria, vilkujakaa ei kannata missää nimessä mennä käyttelee ne ku voi pian kulua loppuun.
      Muista myös sitten aina ohituksen jälkee kiilata heti etee ja pudottaa vauhtia roimasti. Muista myös näytellä kansainvälisiä käsimerkkejä kun joku sinut ohittaa vaikkapa nissanilla tai ihan vaikka ladalla ja ohituksen jälkeen muista alkaa hiillostaa perätuupparissa ihan kunnolla.

      Kato ku VAG-konsernin autoilla on ihan omat liikennesääntönsä, joihin ei edes poliisi saa puuttua. Koska vaggilaisethan on niitä maailman herroja.

    • _Enzo

      Painukaa "saksalaiseen laatuun" uskovat vittuun, se on pelkkä myytti. Plus, jos nyt ette vittu tienneet, Skoda kuuluu VW-konserniin ja osa kummankin merkin autoista tehdään samoilla tehtailla, pohjalevyt on samoja, komponentit on pääosin samoja. OTTAKAA EDES VÄHÄN SELVÄÄ ENNENKU JAUHATTE. Ja mm-kisoissa teutoonit jää alkulohkoon. vittuun saksa-fanit ja volvo-fanit ja muut ns järkevät ihmiset, eli varman päälle pelaavat konservatiivimulkut!

      • eh...

        -Kerrot saksalaisen laadun olevan myytti, sitten kerrot skodan kuuluvan siihen myyttiin.

        -MM-kisoissa käytetään "hieman" järempiä komponentteja kuin niitä mitä kuluttajille tarjotaan.

        -Kerrot meille että tarvii ottaa selvää

        Ah ironia on käsinkosketeltavaa!


      • _Enzo
        eh... kirjoitti:

        -Kerrot saksalaisen laadun olevan myytti, sitten kerrot skodan kuuluvan siihen myyttiin.

        -MM-kisoissa käytetään "hieman" järempiä komponentteja kuin niitä mitä kuluttajille tarjotaan.

        -Kerrot meille että tarvii ottaa selvää

        Ah ironia on käsinkosketeltavaa!

        Eh, et tajunnut mitään, vaikka tietty luulit tajuavasi, vitun pelle. 1) myytistä ja Skodasta, en väittänyt noin. Lue viestini kuule oikein aivot päällä. 2) Mistähän MM-kisoista puhut? Itse puhuin futiksesta, käytetäänkö siellä "järeämpiä komponentteja?" Jos taas viittaat esimerkiksi rallin MM-sarjaan, sen nimi ei ole "MM-kisat" ehkä muualla, kuin siellä latelassasi. Kusipää. 3) NO OTA SELVÄÄ JUST NIIN. 4) mikä ironia, et näemmä edes tiedä sanan tarkoitusta. Viittaan kohtaan kolme ja katsopa jostain sanakirjasta. Ai niin ja pysy siellä rasvamontussasi urpo


      • Läppä
        _Enzo kirjoitti:

        Eh, et tajunnut mitään, vaikka tietty luulit tajuavasi, vitun pelle. 1) myytistä ja Skodasta, en väittänyt noin. Lue viestini kuule oikein aivot päällä. 2) Mistähän MM-kisoista puhut? Itse puhuin futiksesta, käytetäänkö siellä "järeämpiä komponentteja?" Jos taas viittaat esimerkiksi rallin MM-sarjaan, sen nimi ei ole "MM-kisat" ehkä muualla, kuin siellä latelassasi. Kusipää. 3) NO OTA SELVÄÄ JUST NIIN. 4) mikä ironia, et näemmä edes tiedä sanan tarkoitusta. Viittaan kohtaan kolme ja katsopa jostain sanakirjasta. Ai niin ja pysy siellä rasvamontussasi urpo

        Kyseessä ilmeisesti kaverilla jotkin lapsuuden patoutumat?

        Tai

        Kyseessä on lapsi, joka loukkaantui kun joku osui hänen herkkään kohtaan.


    • Martti K.

      Olen aina ajanut käytetyillä Skodilla ja varmoja ovat olleet. Sen sijaan, kun ostin käytettyjä Volkkareita, niin niissä tahtoi olla aina jonkinlaista vikaa. Toisaalta eipä ole kokemusta TSi moottoreista muuta kuin se, että niissä olisi ongelmia... Ilmeisesti TSi kone oikkuilee oli se sitten Volkkarissa tai Skodassa.
      Skodat on näin yleisesti ihan mielettömän hyviä ja kestäviä autoja... Omista Skodistani ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa.

    • Kierrä kaukaa kaikki VAG konsernin romut. Kaverilta poksahti 60000 ajetusta 1,8
      TSI koneesta ketju ja tuli muuten kallis paukku !!!!!!!!

    • nokka-akseli

      Mulla 26 v Mese ,mittarissa 670000.. alkuperänen moottori lähtee vielä 18 asteen pakkasesta hyvin käyntiin . Eikä ole tähän mennessä tarvinnut hinaus autoa tilata ........................... Ja ajovalo lampun vaihtaa 2 dessa minuutissa .. ..---? ........ Mutta en osta uuutta meseä koskaan .. Niitä on enemmän korjaamoilla kuin näitä 15-20 ikäisiä ....... Nykyautoissa liikaa sähköherkkuja jotka sitten oikkuilee ...------------------------------ Minun vanhassa nokka-akseli pyörittää hammaspyörällä polttolaine pumppua .. ----------------- -------- & kun se on kerran lähteny käymään niin se ei ikinä sammu .................. En KOSKAAN OSTA .. näillä tietokone , ohjatulla polttoaineen syötölla varustettua autoa

      • laatupeli

        Mulla VW 578500 km ajettu T4 2,5Tdi , eikä mitään ongelmia käyntiin lähdössä edes 42 asteen pakkasesta !! ILMAN lämmitystä !!! koneeseen ei oo tehty mitään sitte 245tkm jälkeen , muuta ku pakolliset huollot , on se niin saatanan lujaa !! LAATUA !!!!


    • TSI 2012

      "Mukavia autoja ajaa mutta varaa rahaa jakojetjun ja vaihteiston vaihtoon 100tkm välein. Itsellä ketju meni toisesta autosta 80tkm kohdalla ja toisessa 110tkm kohdalla. Onneksi toinen on manuaali kun toisessa DSG nykii pahasti (100tkm) ajettu. Ketjun vaihto on parin tonnin keikka ja vaihteisto onkin paljon enemmän."

      Jos suostuu maksamaan vapaaehtoisesti 80 tkm ajetuin TSI-moottorin ketjun vaihdosta "pari tonnia", on 1) vaihdettu muutakin kuin ketju ja kiristin ja 2) esim. huoltojen laiminlyönnillä tai muilla omilla toimenpiteillä on saatu tuotteen virhevastuu kumottua. Jakoketjun oletettu käyttöikä ei ole 80 tkm tai edes 110 tkm. Tietysti jos todella härskisti vedätetään, eikä sitä ymmärrä, niin ei voi auttaa. Yksi vaihtoehto on, että Trolli puhuu omiaan , eikä ole Skodaa nähnytkään.

      TSI 1.2-moottorin ketjun ja kiristimen vaihto maksaa n. 800 € ja tämähän ei siis ole asiakkaalle maksettavaksi jäävä summa. Maahantuoja tarjonnee takuuajan jälkeen alle 100 tkm ajetuissa esim. 30% osuutta ja sekin kannattaa kyllä kyseenalaistaa. Käytetyn auton osalta virheestä vastaa myyjä. Joppareiden kanssa voi olla vääntämistä, jos vetoavat "takavalotakuuseen"...

      Nyt on uusissa TSI-moottoreissa jakohihna. Seurataan sen osalta tllannetta. Autoja nämä vain on. Oma TSI pelittää hyvin, mutta katsotaan kuinka pitkälle. TSI-moottoreiden käyttöominaisuudet ovat hyvät ja poltoaineen kulutus suhteessa suorituskykyyn vähintäänkin kohtuulllinen.

      • kyllästynyt vw laatu

        Laajennettu takuu ei koske yli 5 vuotta vanhoja autoja vaikka olisi 10km ajettu. Ketjun vaihtokustannukset on maksettava asiakkaan kokonaan. Lisäksi ketjunvaihdolle on annettu 160tkm vaihtoväli.

        Ja hinta ketjun ja kiristimen vaihdolle voi ehkä olla 800€ mutta voit joutua tekemään uuden remontin ennen aikojaan kun säätyvä nokkapyörä menee kun sitä ei samalla vaihdeta. Remontissa kuuluisi vaihtaa myös laahaimet ja kampiakselin ratas ja muut kilkkeet niin voi taas 100tkm päästä. Näissä kun on tuo ketju mikä on, ei kunnon vanhanajan ketju mikä kestää vähintään puoli miljoonaa kilometriä. Olen kyllä asian kanssa taistellut niin tiedän miten tämä menee.

        Kirjoitin siis noista kahdesta autosta joissa ketjut menneet ja toisessa dsg. Eivät ole skodia vaan volkkareita mutta sama tekniikka on näissä.


    • DSG SUCKS

      Kuten "usko pois" sano unohda skoda. Manuaalina ihan ok mutta dsg ei ole
      niitä kestävämpiä versioita ja korjaus maksaa maltaita. Normi automaatin
      saat korjattua 2-3000 mutta dsg:n lasku on vähintäänkin 6500.

    • perintönäsaatu

      Kuule oletko nähnyt manneja ajamassa skodalla.Osta selainen millä he ajelevat,niin saat varmasti auton ,joka ei heti hajoa.Yleensä he liikkuvat Mersuilla,volvoila,audeilla ja ne autot kestää.Tosin nuorempisukupovi ajelee jo romuautoksi luokiteltavilla,mutta vanhemmat mannet nämä herrasmiehet ns.kauppurit ja kauppamiehet joita jotkut hevosmiehiksi sanoo,niin he ei osta autoa,joita tarvitsee korjata aina.Rahansa he sijoittavat järkevästi ja ajelee edullisesti vahvoilla autoilla,eikä heidän tartte tutkia bensamittarista mitä kulutus on,koska rahaa on ja reilusti.Tuossa 500 metrinpäässä oli omakotitalo myynnissä ja hintapyyntinä 2.8 miljoonaa.Katsojina oli venäläiset ,mutta talon osti mustalainen ja pihassa seisoo uusi helmenvalkoinen s-sarjan 600 mersu,joten ei ole tavoistaan eikä merkeistään irti päässyt tmä vanhempi pariskunta ja kahdestaan asustelevat taloa,jossa on noin 550 neliötä ja kolmen auton talli.Häiriöksi ei heistä ole,koskaan ei meteliä kuulu ja lapset jo aikuisia käy joskus kylässä ja uusilla mersuillahan hekin ajelee ja kovin muuttui tienpätkällämme asujien mielipiteet manneista.Aina olisivat apua tarjoamassa lastenkin hoitoon ja kertaakaan en ole kuullut heidän kiroavan ja aina heidän lapset yli jo 30 vuoden,niin apua tarjoavat,jos näkee jonkun kaupoilta tulevan tai bussipysäkillä seisovan jonkun vanhuksen.Autokaupoilla on kuulemma mies rahansa hankkinut ja autoliike pojallakin on edelleen ja mitään romuja ei myy,vaan uusien edustus on merkkiä en mainitse,mutta ennen sanottiin heidän hevosista tietävän paljon,mutta kyllä he autoistakin tietää,että mihinkä kannattaa rahoja sijoitella,samoin asuntojenparista tuntuu tietämys olevan kohdillaan,sillä alueella hinta nousee noin 4-8% vuodessa,joten taas sain huomata,että raha menee rahan luokse.Itse olen isältäni tämän talomme perinyt,muuten emme asuisi täällä saaressa jonne vie yksi ainoa silta ja alueella on hyvä maine ja ainoa F1 kuskikin asustelee aina välillä alueella.Autojakin on miehellä kovin ja merkit ohdillaan hänelläkin,kuten alueella muilla autojen omistajilla,joten ei ole mitään tsekiläisiä romuja pihoilla ja virheet tarkoitettu tuolle tiukapipoiselle miehelle,joka naukuu kaikista virheistä,jos pilkut ei natsaa kohdileen:)Pääset mollimaan taas:

      • kiva lueskella,,

        Tämä kuulosti ihan perintö sadulta,hoh hoijaa,,


    • vokkelit kusee

      Työssäni ajan DSG:llä varustettua volkkarin rotiskoa. Kesäaikaan alkaa ajotietokone huutamaan lähes joka päivä, joskus useaan kertaan päivässä kun DSG-loota ylikuumenee. Auto on pysäytettävä aina välittömästi ettei se paska vain leviä käsiin koska itsehän sen sitten joutuisi maksamaan jos jatkaa ajoa hälytyksestä huolimatta. Se on sitä volkkarin "laatua" se... Yaris ollut varmin työauto firmassa.

    • Tri 4

      EI normaali auton ostaja täältä,näiltä sivuilta kysele,tämä on aivovammaisten kirjoitus kenttä,jotka saavat terapeuttista apua pahaan oloonsa,parempi lukea autoalan kirjallisuutta,testejä,koeajo tuloksia,ammattilaisten arvioita,

      • mitä turhia

        Menee vaan suoraan Skodakauppiaan luokse ja kysyy, onko käytetyissä Skodissa ollut koskaan yhtään mitään moottori- tai vaihteistomurhetta. Sieltä sen oikean vastauksen saa? Harvoin ne uudet autot sentään koeajoissa hajoaa ja onkos ongelmattomista VAG-autoista jo ihan kirjojakin kirjoitettu?


    • Autova

      Tätäkin ketjua katsoen, muualta parempi kysellä.

    • Ljcfyiolmhhjlm

      Siinä on ne molemmat ongelmat, vaihteisto ja jakopää. En itse uskaltais ostaa!

      • asiallisia kirjoituk

        Minkä takia pitää kirjoittaa törkyjä tai provosoida? Asiallisia vastauksia vähemmistö annetuista. Aloittaja lienee kysymyksessään vilpitön.


    • uskaltaa ostaa

      Ei kai se ole uskalluksesta kiinni. Käytetyn ostajan täytyy aina vaan varautua korjauskuluihin, jos takuu on jo ummessa. Toisissa merkeissä on suurempi riski pikkuvikoihin (esim PSA-tuotteet) toisissa taas isompiin (esim VAG-tuotteet)

    • vw_audiii

      merkki kuin merkki aina löytyy tyyppiviat jotka korjataan , mutta tossa yhessä MB eihän herranjumala ees mustalaiset enää aja mersuilla on ne niiin huonoja.. Mutta kun laitat Skoda tai VW/Audi niin saat tosiaankin laatua ja kestävyyttä , jokainen auto hajoaa ja kaiken laista liikuu huhuja sitten , mutta se johtuu huoltojen laimminlyönneistä , onhan tosi jos DSG vaihteistoon ei vaiheta suod ja öljyä niin varma hajoaaminen edessä ja kallis sama pätee mb autoihin , niissä kato sama systeemi DSG;llä , mielestäni voit huoletta laittaa Skodan jos huoltokirja ja huollot tehty ja on muutoin halpa pitää.

      • faktaa pöytään

        Olen ajanut 2004- mallin Eemelillä 200 CDIA jo 370000 km ilman vikoja. Ei ole ruostunut, ei ole jakopää tai vaihteisto hajonnut, tuulilasi, jarrulevyt ja pari koiranluuta vaihdettu. Olisi hauska tietää, mitä niihin kestäviin Audeihin tai Vokkelihin olisi jo vahdettu noilla kilsoilla, olisko mtään alkuperäistä etupyörien välissä.


      • anteeksi vaan

        Meilläpäin auton laittaminen tarkoittaa korjaamista.


      • jyvät ja akanat
        faktaa pöytään kirjoitti:

        Olen ajanut 2004- mallin Eemelillä 200 CDIA jo 370000 km ilman vikoja. Ei ole ruostunut, ei ole jakopää tai vaihteisto hajonnut, tuulilasi, jarrulevyt ja pari koiranluuta vaihdettu. Olisi hauska tietää, mitä niihin kestäviin Audeihin tai Vokkelihin olisi jo vahdettu noilla kilsoilla, olisko mtään alkuperäistä etupyörien välissä.

        Tojoonkin räpsähtää kesällä 400.000 täyteen ja edessä on vaihdettu vasta koiranluut. Kaikki muu etuakselistossa ja ohjainlaitteissa on alkuperäistä.
        Eli auton voi tehdä kestäväksi jos näin haluaa menetellä, mutta jos haluaa tienata volkkarin lailla miljoonia jälkimarkkinoinnilla, niin sitten laitetaan alustaan vaan lyhytikäisiä osia. Sama juttu on Chryslerin , Dodgen ja Jeepin kanssa.


    • Tottakai sä voit Skodan ostaa. Ne on edullisia autoja ja hinta/laatu kohdallaan.Älä välitä toisten höpinöistä osta auto ja aja ja koe se .

    • ilkka*

      Moi!
      Itellä on sellanen ehto et ei ruottalaisii, sakemanneja, eikä japseja autoja, muut käy!

    • Naisten päivä

      Menee sellaiseen paikkaan jossa ei autoa tarvita, niin ei autoa tarvita.

    • aloittajalle

      Älä ainakaan maksa noin vanhasta lähellekään sitä tyypillistä pyyntiä eli 17900 euroa. 14900 euroa on jo liikaa.

    • puhkua

      Luonnon laki, että DSG ei kestä. Monta vaihdetta, jotka mekaanisten kytkinlevyjen avulla rullaavat ylös ja alas etenkin kaupungissa. Ei kestä.
      Automaatin pitää olla oikea automaatti. Ne kestävät.

    • Moi
      Harkitse vielä jollain muulla konemallilla - Sokotat on kyllä kestäviä pelejä ja omaavat paljon vähemmän talvi- ja muita murheita kuin Meset ja Volvot.
      Sen verran immeisiä autellut, että tuntuu Skodat oleen nykyisin sieltä harmittomimmasta päästä - myös "taksi-indeksi" tukee tuota merkkiä.

      Mulle ei oo ensimmäistäkään tommosta ongelmakonetta tullut vastaan - paitsi yksi kiinni leikkaantunut, kun poikaset kiihdytelleet autolla ilman öljyjä.
      Huhuja ongelmista olen kuullut minäkin... uskon tyyppiviaksi sitten kun eka ajetaan halliin ja omin pikku kätösin ja silmin toteen vialliset partikkelit.

    • Tyytyväinen

      Omistan Peugeot 206 vm.2000.Mittarissa 236000 km.Hyvin pyyhkii ja matka jatkuu
      edelleen.Aina on lähtenyt matkaan eikä ole koskaan jättänyt tielle.

    • Vanhan neivo

      Merkillä ja värillä ei väliä, kunhan on japsi!

    • Aivan turha kysyä!

      Ne, joilla on kyseinen vaihteisto ja se on toiminut ongelmitta, kehuvat sitä vuolaasti ja ne, joille on sattunut huonompi onni, haukkuvat. Ja sen lisäksi valtaosalla kommentoijista ei ole mitään kokemusta kyseisestä vaihteistosta, mutta ovat silti eniten äänessä.

      Itselläni on 1,4 TSI ja 7-vaihteinen DSG VW Golfissa ja toistaiseksi kaikki on toiminut hienosti. Autolla on nyt ajettu 58 tkm, vuosimalli on 2010.

    • kaikkee sitä

      kylläpä nämä nykyajan autot on aikapaljon pajalla!volvon laatu loppui 740 mersu 124!
      ei tuo meijän etuvetorimpula s80 kiinan peli vaikka Amerikan ford sen niille myi.
      eikä mazda ole jenkki,vaikka Amerikan ford sen omistaa!

    • minulla on samalla koneella ja vaihteistolla golf -2011 malli toimii hyvin.

    • Dsg on susi

      Ostin 2006 vuonna 2002 mallisen käytetyn S60 Volvon, koko aikana en ole tehnyt autoon muutakuin yksi abs anturin johto oli mennyt pyörästä poikki pakolliset öljynvaihdot ja yhdet koiranluut eteen, muuta huolto en ole koko aikana tehnyt. Olen ehdottomasti manuuaalin kannalla, jos ei ole varaa vaihteistokorjauksiin.

    • Theo2013

      Varjele miten paljon olette löytäneet asiaa yhdestä vanhasta autosta,mites olis samat vuodet käytössä ollut samanmaalainen nainen?

      • TSI 2012

        Hei, tää on nostettu tuonne otsikkoihin. Julkisuus lisää mielenkiintoa ja myös asiallisia viestejä?! Yleensä tällaiset aiheet loppuvat muutamaan trollin laittamaan haistatteluun ja linkkeihin.

        Ehkä täällä on myös nykyisin ylläpito... ;)


    • mallimanne

      mb 124 250d vm-92 880.000km ja matka jatkuuuuuuu...........

    • HAHHAAA1

      Oiko siinä myyntiilmoituksessa samanlainen teksti kuin kaverini ilmoituksessa? MYYTÄVÄNÄ AUTORADIO VARUSTETTUNA SKODALLA

    • raitiskaluparas

      voihan sen ... status tuohon naapurin poikien ja tyttöjen ravintola illan päätteeksi nostaa esille, tuohon EU ovelle ja niin ...

      • vanhan parasta

        en pidä autoilusta kovana kaluna mutta voi naimattakin vetää käteen


    • voi tulla reikä lomp

      Älä osta tsi dsg:tä koko vag ryhmä audi mukaan lukien on ollut ongelmissa tuon jakoketjujen ja tuon laatikon takia, audissa se on vaan nimellä s tronic mutta sama asia ja samat ongelmat. Voit joutua tappelemaan oikeuksistasi aina kuluttaja asiamieheen ja maahantuojaan saakka kun korjaamo tarjoaa sinulle ensin jopa 13tuhannen euron korjauslaskua! Onko sinulla niin hyvät hermot että tieten tahtoen haluat joutua tappelemaan tuollaista hel-vettiä? Jos tykkäät vag ryhmäläis autoista ja se on ainut vaihtoehto että muut ei käy niin silloin suosittelisin manuaalivaihteista ja ei turbollista autoa. Jos taas haluat automaatin niin kannattaa ostaa joku muu merkki ja ei vag ryhmäläistä.

      Voi olla että tuota tsi dsg hommaa on paisutelta mutta kyllä suurinosa on aivan totta ja sinuna kyllä miettisin vielä tarkasti ja toisen kerran! Kärsivällisyys palkitaan varmasti tulee eteen vielä mielenkiintosia ja hyviä vaihtoehtoja ja erimerkkisiä.

      • 3+3

        Kyllä ne kestää siinä missä muutkin, ei se ole sen heikompi kuin muutkaan.
        Ja täytyy muistaa, että kyseinen tekniikka on yleistymään päin muillakin valmistajilla.
        Itselläni 2009 dsg ajettuna tällä hetkellä 98000 km ilman ongelmia.


    • 2,0 tdi

      Itselläni vain hyviä kokemuksi dsg lootasta. Muistaa vain öljyt vaihtaa ajallaan. Mittarissa kohta 190tkm ja voimanlähteenä vw:n 2,0 (140hv) tdi

    • DSG!
      On muuten kalliskapine korjattavaksi! Osia siihen ei saa mistään ja meillä kakkosautossa ongelmat alkoivat 150 tkm kohdalla. Laakkosen arvio 8600,-, aivan uskomatonta miten tuota tuotetta saa myydä! Mikäli osto aikeissa VW konsernin tuote niin osta manuaali! Mikäli mielit automaattia niin merkki sitten muu kuin Audi, Skoda, VW tai Seat... Tarkista myöskin, että kaksoismassa vauhtipyörän vaihtotoimenpide on suoritettu. Maksaa 900,- euroa ei merkkiliikkeessä vaihdettuna... Ykkös autossa 500 tkm, mittarissa joista itse 400tkm, ei vaihteisto/ moottori ongelmia, mutta merkki muu kuin edellä mainitut.

      • seli seli

        Höpö, höpö ja lässyn lässyn...


      • vääntömies

        DCT ei ole automaatti eikä siinä ole momentinmuunninta


    • nissan mies

      Ostakaa Nissan GTR, niin kaikki huolenne unohtuvat !!!

    • skeida on vitsi.

      Skeida on vitsi.

    • Automyyjä

      Tottakai uskallat ostaa Skoda Octavian, eniten myyty automalli tällähetkellä suomessa, rek tilaston kolmonen VW:n ja Toyotan jälkeen. Olen autoalan ammattilainen ja voin sanoa, että ei Skodassa ole enempää vikoja kuin muissakaan. Liikkeessämme on ollut 100000 ja alle ajettuja Mersuja, Volvoja, Toyotaa, Bemaria, Volkkareita ym, joihin on jouduttu vaihtamaan koneita ja laatikoita ja vaikka minkälaista boxia. Vaikka em merkit ovat kalliita ns Premium-luokan autoja ( no ei Toyota ), niin remonttia saa tehdä ..... se on vaan puolta kalliimpaa kuin Skodaan. Yks esimerkki, jokin aika sitten myin hienon MB 320CDI:n, ajettu n 150000km, asiakas ajoi kuukauden ja piti laittaa turboa, imusarjaa, laatikko vuoti öljyä ym korjauslasku 5000€! Että se siitä Mersujen ja Volvojen hyvyydestä. Sen voin sanoa, että jos auto huolletaan asianmukaisesti huolto-ohjelmien mukaan niin kyllä siihen voi luottaa.

    • avutonta porukkaa

      Vieläkö 20 vuotta VW:n ja Skodan fuusion jälkeen joku kyselee Skodan laadusta...

      Volkkarin autoja ja kestäviä ovat, ~2007 jälkeiset DSG (DCT) laatikot ovat ihan hyviä.

    • Vastaus.

      Osta ennemmin perinteisellä momentinmuuntimella oleva turboton auto. Auton kustannukset ovat muutakin kuin vain se ostohinta, jakoketju- ja dsg-ongelmat nostavat skodasi hinnan pilviin, kun pidät muutaman vuoden autoa ja muutakin kuin lähikauppaan kerrran viikossa.

      Ja jos on ihan pakko saada se dsg-octavia, niin ota 6-lovisella askilla, EI 7-lovisella. 6-lovinen kestää paljon paremmin. Saikohan ocuun tuollaista ison diesel-padan yhteyteen? En enää muista, mutta kierrä ainakin se 7-lovinen kaukaa.

      Maailmallahan noissa on tehty takaisinkutsuja mm. kiinassa ja australiassa.

    • 4 pyörää ja loota

      Jos on ajettu kaupunki- tai muuta pätkäajoa ja vaihdettu öljyt huolto-ohjelman mukaisesti 30000 km välein niin kiertäisin kaukaa. Kohta paukkuu kone.

      • TSI ei DSG

        Niin, tuo 30 000 on maksimi öljynvaihtoväli. Ehkä mahdolinen, jos ajaa pitkää matkaa valtateillä. Pätkäajossa huollontarpeen ilmaisin herjaa jo aiemmin. Voihan sen jättää huomiotta, kuten missä tahansa autossa huollot tekemättä....

        Kovasti huollossa väittävät, että TSin mahdolliset ketjuongelmat eivät johdu LongLife-huoltoväleistä. Tässä vastuu siirtyy kuluttajalle. Jos uskoo ketjun toteutuksen olevan "susi-p@ska", eihän siinä öljynvaihdot auta. Ketjun rakennetta on kuitenkin parannetttu viimeistään vm. 2012, eikä "välivaihdoista" varmasti haittaa ole, paitsi lompakolle...


    • pete.

      Mulla on Skoda Octavia 1.8 TSI Combi Elegance M6 vm. -10, ja sillä on ajettu jo 175 tkm. Ihmeen hyvä kärry on, kun vaan välillä tarkkailee öljytikkua. DSG:llä varustettu VAG-tuote ei vakuuta, vaikka itsellä semmoista ei ole ollutkaan. Kyllähän jokainen automies tietää, että noissa on ollut ongelmia. Ihmetyttää vaan, että olen ollut Skodaani todella tyytyväinen, kun on noissa TSI-koneissakin ollut ihan varmasti ongelmia kuten broidilla VW Touranissa. Tosin ymmärtääkseni maahantuoja on korvannut vahingot kohtuullisen hyvin, kun huollattaa autonsa merkkikorjaamossa.

      • Jaqqe.

        Eikös se ole niin, ettei sitä long life -huoltoväliä edes paljon kannata noudattaa, kun sitä öljyä tuo kone jonkun verran syö (kulutus vaihtelee?), ja se öljyhän on sikakallista? Näin olen ymmärtänyt, ja ymmärtänyt että jotkut tarkoituksella eivät tän takia noudata long life -huolto-ohjelmaa.

        Mulla ei itellä vw-kulkinetta, mutta työkaverit jutellu.


      • pilkunviilaajat

        Merkkikorjaamon ylihinnoitellussa huollossa maksat käytännössä tulevat korjaukset jo etukäteen vähittäismaksuina. Korjaustarpeen tullessa akuutiksi on sitten hienoa kun maksavat osan laskusta ikään kuin Good will-periaatteella.
        Huollot pitää sitten tehdä pilkulleen ja ajallaan merkkikorjaamossa tai muuten valtuutetussa pajassa ettei päästä vetoamaan asiakkaan "vakavaan" laiminlyöntiin.


      • Vilkun hiilaajat
        pilkunviilaajat kirjoitti:

        Merkkikorjaamon ylihinnoitellussa huollossa maksat käytännössä tulevat korjaukset jo etukäteen vähittäismaksuina. Korjaustarpeen tullessa akuutiksi on sitten hienoa kun maksavat osan laskusta ikään kuin Good will-periaatteella.
        Huollot pitää sitten tehdä pilkulleen ja ajallaan merkkikorjaamossa tai muuten valtuutetussa pajassa ettei päästä vetoamaan asiakkaan "vakavaan" laiminlyöntiin.

        Miten ne huollot sitten pitäisi tehdä? Myöhässä Arskan pajalla ja 10W-30-öljyt Biltemasta? Eikö ne huoltovälit LongLife-tyyliin ole usein juurikin liian pitkiksi haukuttuja, jolloin ei rahaa kulu, vaan ei mitään tehdäkään. Ne kuitenkin kelpaavat merkkikorjaamolla maahantuojan kriteerit täyttäviksi, jos sitä Good wiilia testataan. Kysessähän on itse asiassa virhevastuu, jonka toteutuminen ei ole merkkihuolloista kiinni, mutta huoltoohjelman todistetusta noudattamisesta kylläkin...


      • pete.
        Jaqqe. kirjoitti:

        Eikös se ole niin, ettei sitä long life -huoltoväliä edes paljon kannata noudattaa, kun sitä öljyä tuo kone jonkun verran syö (kulutus vaihtelee?), ja se öljyhän on sikakallista? Näin olen ymmärtänyt, ja ymmärtänyt että jotkut tarkoituksella eivät tän takia noudata long life -huolto-ohjelmaa.

        Mulla ei itellä vw-kulkinetta, mutta työkaverit jutellu.

        Kyllä se noin on, enkä minäkään noudata LL-huoltoväliä. Itsellä kestää litran purkki Mobil 1 ESP Formula 5-30W noin 3 kuukautta, mutta ajelenkin vain noin 15 tkm vuodessa. Litran purkki tota öljyä maksaa n. 17 euroa, joten ei tollanen kustannus pahemmin rasita. Autolla oli ajettu jo 150 tkm reilussa parissa vuodessa, kun ostin sen toissa vuonna. Oli ollut jonkun firman käytössä leasing-autona. Tarjouksessa se oli jobbarilla, ja otin kyllä tietoisesti pienen riskin, mutta näköjään kannatti.


    • jukkis6

      ei kannata

    • opel1

      Toiset ajanu 700 tkm öljynvaihtohuollolla. Riippuu millaisesta perheestä auto tulee.

    • ei satasella mersua

      mulla on w123 mersu 300diesel ajettu 600tkm eikä tunnu missää. siinä on tuplaketju nokassa joka kestää..vavistaa skodapellet

    • dsg ? ei vielä .

      En edes harkitse koska vikoja on ollut liian paljon.
      Kun tekevät vaihteistoja lisää ja tulee kilometrejä niihin uskaltaa ostaa mutta ei 2014 v ielä ole kestävä . Kyllä se takuaa aikana menee kun opn takuu eikä välit'ä jo sjäät tielle mutt atakuun jälkeen maksaja olet SINÄ!

      Tämmöinen on totuus.

      • Tsi ei dsg

        Unohdist virhevastuun. Se ei lopu takuuseen, joka onkin tavallaan "ylimääräinen" turva. Asia vain kaupallisesti käännetään päälaelleen...


      • 5+3

        Kyllä ne nykyisin jo kestävät,ainoastaan joitain softapäivityksiä tehty.


    • tonttutoni

      Mielestäni lähestulkoon kaikki täällä kirjoittaneet ovat saaneet huonoja kokemuksia TSI-moottoreista.Keskusteluja on paljon ja mielipiteitä myös.Myytyjä autoja on tilastollisesti äärimäisen paljon ja jos mietitään tarkkaan, niin todennäköisesti tyytyväiset eivät edes lue ko. keskusteluja ja ajavat Turbojen kanssa valittamatta..
      Netistä saatavat palautteet ovat mielestäni lähinnä tyytymättömien Tsi-moottorien ja lastenvikojen kanssa (niin kuin kaikissa uutuusmallien) turhautuneita. Tsi on ihan jees ja sillä pääsee paikasta A paikkaan B joutavasti, ilman turhautumista.

    • dsg ok

      TSI-mottoreista en tiedä, mutta myös seuraava auto tulee olemaan DSG-laatikolla. Parisataa tuhatta on nyt mittarissa, eikä vaihteistosta ole ollut kuin hyvää sanottavaa, todella miellyttävä käytössä. Öljyt on kertaalleen vaihdelaatikkoon huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettu, muuta se ei ole pyytänyt. Melkoisen huoletta olen käyttänyt vaihteistoa myös käsijarruna, vaikka käyttöohjeet eivät sitä suosittekaan. Nyt on näemmä bemari lähtenyt samalle linjalle vaihteiston rakenteessa.

      Luultavasti seuraavassa autossa on TSI-kone, koska dieseliin ei ole enää niin tarvetta jatkossa.

      • Kiissel1

        Sinulla on varmasti kiisselisi parina 6-vaihteinen versio, joka kestääkin ilmeisesti paremmin. Ja eihän kukaan nyt väitäkään että kaikki autot hajoaa, onhan se auton kestävyys yleisestikin kiinni esim. siitäkin tuleeko kilsat kaupunkiajossa reippain kiihdytyksin ja monin käännöksin, vai ns. kaupparatsuajossa.


      • Kutzdamaski

        Yhden valmistajan toteutus voi toimia, toisen valmistajan "sama" toteutus taas ei.

        Minullakin mazdoissa ollut jakoketjuja jo pitkään, mutta TSI-koneissa joutuivat "saman" ratkaisun vaihtamaan nyt uusimmissa koneissa takaisin hihnaan.

        Miten vaikeaa se voi oikein olla se ketju siihen moottoriin saada pelaamaan, kun se on esim. juuri mazdaltakin onnistunut täydellisesti jo vuosia?


    • Pinkki sisältäkin...

      Chrysler 300C 3.5 V6 eikä ongelmia :)

      Vaihtaa itsekseen ja voi keskittyä ajamiseen sekä juoda samalla kokista.

      Cd-soittimessa Pink..

      Sitä mimmii kun pääsis nuolaseen NAM

      • no just

        Siinä se on oikea maailmanlopun vehje. Hyvää vain moottorit.


      • Chryslermies
        no just kirjoitti:

        Siinä se on oikea maailmanlopun vehje. Hyvää vain moottorit.

        Oot vaan kateellinen kaksovisen paskamopon omistaja


    • ukon lapset

      naapurin 62vuotias ukko osti skodan puoli vuotta sitten auto ollut enemmän korjaamolla kuin kotona mieheltä meni hermot alkoi huutamaan ja käymään agressiiviseksi lapset laittoivat hänet pakko hoitoon ollut nyt pyöreässä huoneessa 4kk kävelee ympyrää ja karjahtelee että saatanan skoda minkä teit järjen veit

      • F22

        Kuulostaa sisäpiiritiedolta. Taidatte olla samassa laitoksessa hoidossa?


    • yeti

      skoda yeti 2,0 tdi egr merkkivalo syttyi. Pitäs ajaa n. 400km kun ollaan niin jeerassa.
      Onko mahdollista vai meneekö moottori pahemmaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe