Renkaanvaihtohuolto

corollapaappa

5 tkm ensihuollon, vuosihuoltojen, 15 tkm öljynvaihtohuoltojen, jarrujen herkistelyhuoltojen sekä katsastushuoltojen lisäksi huolettoman vaan ei huollottoman Corollan huolto-ohjelmaan pitää nykyisin lisätä renkaanvaihtohuolto, jonka yhtedessä annetaan valohoitoa sekä kalibroidaan rengaspaineanturit.

Japanilaisessa suunnittelussa ei ole huomioitu sitä, että autoon voisi joutua vaihtamaan renkaita - suunniteltu elinikähän on 6 vuotta ja senhän toilootakin kestää 10 tkm/vuosi ajolla. Niinpä rengaspaineanturien kalibrointia ei voi itse tehdä eikä tähän varmaan tojoterojen järkikään riittäivisi. Kustannusten karsimiseksi on jätetty pois myös muistipaikat, mikä olisi mahdollistanut speksien ohjelmoinin sekä kesä- että talvirenkaille.

34

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensihuolto

      Mikä ihmeen ensihuolto.Ps.katso huoltokirja.

      • työstölastut pois

        No se on se huolto, jossa korvataan huonot alkuperäisäljyt vähän paremmilla ja siinä sivussa saadaan työstölastut pois koneesta.


    • Paapan poika

      Meneekö näin:

      1000 km työstölastuhuolto
      10000 km öljynvaihtohuolto
      15000 km määräaikaishuolto
      20000 km öljynvaihtohuolto
      30000 km määräaikaishuolto ja öljynvaihtohuolto (molemmat pitää tehdä)
      40000 km öljynvaihtohuolto
      Jne...

      Lisäksi:
      Keväthuolto (keväällä)
      Renkaanvaihtohuolto (keväällä ja syksyllä)
      Jarrujen herkistelyhuolto (koko kesäloma mökillä käytetään tähän)
      Katsastushuolto (aina ennen syyniä, tilastovääristymien ehkäisemiseksi)
      Peräluukun tuuletushuolto (syksyisin ja keväisin ja kostealla ilmalla)
      Syyshuolto (syksyllä)
      Kiveniskemien poistohuolto (keväisin ja kesällä jarrujen herkistelyn lomassa)
      Laturin huolto (rikkoutuneen laturin vaihto, mutta tärkiää käyttää termiä huolto)

      Jäiköhän joku puuttumaan? Ja eikun huolettomia kilometrejä Corollalla.

      • Tärkeä muistutus

        Pitkälle matkalle lähdön valmisteluhuolto unohtui!


      • serwice

        Puuttu paljon esim 30000 jäähdytinesteen vaihto vaihteistööljyvaihto ohjauksen tarkistus ja nesteenvaihto, 50000 jarrunesteen vaihto (samalla herkistellen) lisätöinä kaasupolkimen rasvaus lattiamattojen kiinnitysten tarkistus, 20000 kilometrin öljynaihdon yhteydessä kaikki suotimet raitis ilma yms , Tulpppien puhdistus määräaikaishuoltojen välissä, renkaiden ilmanvaihto , tuulilasinpyyhkijän moottorin rasvaus ja varsien vaihto (musta maali ei pysy kuin 2 v) penkinjousien tarkistus mahdd uusiminen,valohoito ja tulpanjohtojen vaihto.


      • ihanan turvallista
        Tärkeä muistutus kirjoitti:

        Pitkälle matkalle lähdön valmisteluhuolto unohtui!

        Ja se tärkein unohtui, eli ei ajella kovilla pakkasilla tai suolatuilla teillä, näin se kestää hyvin seuraavaan autonvaihtoon joka tulee 2-3 vuoden ja 35tkm päästä.


      • hyhhyhjahuhhuh

        Peräluukun tuuletustushuollon yhteydessä vannoutunut tojomies syksyisin kääntää kalsarit toisinpäin, keväisin ne kesän kunniaksi vaihdetaan ja käydään itse suihkussa(hiustenpesu joka toinen kevät), näin tojomies kätevästi hoitaa huollon yhteydessä koko vuoden henkilökohtaisen hygieniansa. Muut tosin pitävät tätä riittämättömänä, mutta tojomies tavoilleen uskollisena sulkee faktalta korvat, tässäkin asiassa, valitettavasti.


      • TheKöle

        Järvivedellä pesu unohtui...


      • tasw

        "Jarrujen herkistelyhuolto (koko kesäloma mökillä käytetään tähän)"
        "Kiveniskemien poistohuolto (keväisin ja kesällä jarrujen herkistelyn lomassa)"

        Ei helekutissa toijotaan saa tehdä itte huoltoja. Aina liikkeeseen ja vain toijotan kouluttamien huoltomiesten huomaan. Vain he osaavat tehdä kaiken oikein.


    • hölmösysteemi

      Tuota rengaspaine hommaako ei saa mitenkään pois toiminnasta uudessa autossa? Eihän tuo olisi vielä pakollinen uuteen autoon vaikka se tulee ainakin uudessa corollassa. Mitä auto tekee jos noita talvirenkantaita ei ohjelmoida, näytössä palaa varoitusvalo mutta piipittääkö tai muuta?

      Itse ostin juuri uuden corollan, enkä aio koodata talvikumeja, leimaan sitten aikanaan keväällä noilla kesäkumeilla. Onko mitään hajua mitä tuo renkaidenohjelmointi tulee maksamaan? Paras olisi tosiaan jos järjestelmän saisi pois täältä koska se ei ole vielä pakollinen. Tyhmää maksaa moisesta omasta mielestä, ainakin sitten hintaa tulee kun ostaa uudet renkaat ja samalla sensorit joka pyörään kun virta loppuu.

      • Ei ikuna

        Miksi ostit Corollan kaikista mailman autoista?


      • siinäkeskustelu

      • syitäOn
        Ei ikuna kirjoitti:

        Miksi ostit Corollan kaikista mailman autoista?

        Koska isälläkin oli käytetty Corolla. Sanoo peräkammarin poika Ylivieskasta.


    • hölmösysteemi

      Tänne nyt on ihan sama mitään selittää, kaikki pitää paskana kuitenkin. Itellä neljäs corolla eikä niitä ole tarvinnut korjaamolla käyttää, siinä syy, ajo-ominaisuus ei huippu mutta muuta valittamista ei ole. Kuka tykkää mistäkin ja itse ollut aina tyytyväinen toyotaan vaikka täällä sitä pidetään ihan paskana:D

      Tuon rengaspaine systeemin ottaisin kyllä mielellään pois toiminnasta jos mahdollista, ihan rahan haaskausta koko homma, osaan kyllä itse mitata paineen renkaan vaihdon yhteydessä.

      • hölmöä, juuri niin

        Niinpä, kaikkeen tottuu vaikka jääpuikkoon perseessä kun tarpeeksi kauan harjoittelee.


      • C180 Kompressor

        Ei taida Toyota mennä katsastuksesta läpi, jos rengaspainevahti on poistettu käytöstä.


      • EU:n orja

        Täällä pidetään Toyotaa packana ja niitä pitäjiä on muutama
        työssään epäonnistunut autokauppias. Ei tänne muut pahemmin viitsi
        enää kirjoitella. Aika sairaaksi on mennyt. Toyota siitä huolimatta on
        Suomen suositumpia autoja ja maailman suosituin ja se närästää
        näitä apukoulun pettereitä. Täysin turhista rengaspaineantureista
        voidaan kiittää taas kerran kaikkitietävää Eurostoliiton komissiota.
        Sieltä sekin viisaus ja holhous taas kerran kumpuaa.


      • Myynti laskee
        EU:n orja kirjoitti:

        Täällä pidetään Toyotaa packana ja niitä pitäjiä on muutama
        työssään epäonnistunut autokauppias. Ei tänne muut pahemmin viitsi
        enää kirjoitella. Aika sairaaksi on mennyt. Toyota siitä huolimatta on
        Suomen suositumpia autoja ja maailman suosituin ja se närästää
        näitä apukoulun pettereitä. Täysin turhista rengaspaineantureista
        voidaan kiittää taas kerran kaikkitietävää Eurostoliiton komissiota.
        Sieltä sekin viisaus ja holhous taas kerran kumpuaa.

        Toiset merkit saa ne anturit toimimaan, eikö Toyota ole niitäkään saanut kopioitua niin, että toimisi. Talaisinkutsu tulee varmasti tästäkin, kun viranomaiset sen määräävät jonkin onnettomuuden seurauksena. Tojoterot tannsivat sadetanssia ja ylistävät Toyotan huolenpitoa. Yksinkertainen auto yksinkertaisille ihmisille.


    • 18V eläkeläinen

      Huomasin e mersun olevan käyttökuluiltaan toitskia halvempi.

      • Edullistako

        Juu,naapurin premium Mersusta laukes turbo.Remppa 6000eur,plus ilmajousituksen (takapää)toisen puolen korjaus 3000.Nyt kesärengas oli toiseltapuolelta kulunut sököksi.Halpaako


      • naapurinPremiumKiukuttaa

        vanhaan viestiin melkoinen purkautuminen.
        Onko Corollalla ajaminen todella noin alentavaa?


      • mutteioopakko
        naapurinPremiumKiukuttaa kirjoitti:

        vanhaan viestiin melkoinen purkautuminen.
        Onko Corollalla ajaminen todella noin alentavaa?

        Aikuinen ihminen sietää ajaa myös Corollalla. Vaikka se on mikä on.


    • ToyotaAllwaysinBetterway

      Rengaspainevahtia ei vaadita katsastuksessa, eikä uutta autoa tarvitse katsastaa kolmeen vuoteen. Toyotan käyttöohjekirjasta löytyy neuvot kuinka järjestelmä kalibroidaan. Joskus käy kuitenkin niin, että jos uudet ajamattomat renkaat ovat olleet kesänyli (auto ostettu keväällä) varastossa, niin anturit eviät aktivoidu uutuuttaan. Rengasliikkeissä on tapana pompottaa renkaita muutamakerta lattiaavasten ennen asennusta, jolloin syntyvä paineisku riittää aktivoimaan anturien pietsosähköisen toiminnon, jolloi anturi kykenee lähettämään tietoa keskusyksikköön. Käytännössä ne aktivoituvat myös ajamalla, esim hidastetöyssyn tai vastaavan täristyksen antavan tienkohdan yli, jolloin ne saavat "herätyksen" vikavalo poistuu kun toiminnallisen jakson jälkeen auto seisoo paikallaan seisontajarru kytkettynä moottorinkäydessä.

      • ei.päätä.ei.häntää

        Oiskohan VW jo ehtinyt kehittelemään huijausohjelman tähän täysin turhanpäiväiseen rahastusautomaattiin. Suomessa kun on niin valtavan paljon näitä kuolonkolareita johtuen vääristä rengaspaineista joita ei voi muuten tarkistaa??
        Rattijuopot ja huumehörhöt voivat mellastaa täysin vapaasti ja turvallisesti, ei mitään riskiä.


      • Fiksumpi_systeemi
        ei.päätä.ei.häntää kirjoitti:

        Oiskohan VW jo ehtinyt kehittelemään huijausohjelman tähän täysin turhanpäiväiseen rahastusautomaattiin. Suomessa kun on niin valtavan paljon näitä kuolonkolareita johtuen vääristä rengaspaineista joita ei voi muuten tarkistaa??
        Rattijuopot ja huumehörhöt voivat mellastaa täysin vapaasti ja turvallisesti, ei mitään riskiä.

        Volkkareissa on käytetty jo viime vuosituhannelta lähtien abs-antureista lahjomatonta pyörimisnopeustietoa saavaan rengaspainevahtiin, jossa ei tarvita mitään rengaspaineantureita, eikä kallista merkkikorjaamokalibrointia eli rahastusautomaattia Toyota tapaan. Homma perustuu hienoisen pyörimisnopeuseron tunnistamiseen vajaapaineisesta renkaasta. Ei tarvita mitään kalibrointeja vaihdettaessa talvirenkaisiin ja takaisin. Virhehälytys syntyy vain jos renkaiden kulumisasteessa on suuria eroja.
        Tavisautoon selvästi parempi, halvempi ja varmempi systeemi.


      • paskalaki.parempi
        Fiksumpi_systeemi kirjoitti:

        Volkkareissa on käytetty jo viime vuosituhannelta lähtien abs-antureista lahjomatonta pyörimisnopeustietoa saavaan rengaspainevahtiin, jossa ei tarvita mitään rengaspaineantureita, eikä kallista merkkikorjaamokalibrointia eli rahastusautomaattia Toyota tapaan. Homma perustuu hienoisen pyörimisnopeuseron tunnistamiseen vajaapaineisesta renkaasta. Ei tarvita mitään kalibrointeja vaihdettaessa talvirenkaisiin ja takaisin. Virhehälytys syntyy vain jos renkaiden kulumisasteessa on suuria eroja.
        Tavisautoon selvästi parempi, halvempi ja varmempi systeemi.

        Volkkariko on tämänkin turhaakin turhemman rahastussysteemin lobbari? Hyötyykö siitä kukaan muu lantin lanttia? Sopisi kyllä mainiosti huijarikoijarin toimen kuvaan.


      • Fiksumpi_systeemi
        paskalaki.parempi kirjoitti:

        Volkkariko on tämänkin turhaakin turhemman rahastussysteemin lobbari? Hyötyykö siitä kukaan muu lantin lanttia? Sopisi kyllä mainiosti huijarikoijarin toimen kuvaan.

        Miten niin rahastussysteemin? Sehän on nykyisin vakiona, eikä silloinkaan maksanut kuin kymppejä kun oli lisävaruste. Volkkari ei liene sitä kuitenkaan keksinyt.
        Toyotan käyttämä systeemi on tehty rahastus edellä!


      • ei.päätä.ei.häntää
        Fiksumpi_systeemi kirjoitti:

        Miten niin rahastussysteemin? Sehän on nykyisin vakiona, eikä silloinkaan maksanut kuin kymppejä kun oli lisävaruste. Volkkari ei liene sitä kuitenkaan keksinyt.
        Toyotan käyttämä systeemi on tehty rahastus edellä!

        Mitä hyötyä on koko systeemistä auton käyttäjälle? Ei sitä ainakaan heidän tahdostaan ole tehty pakolliseksi. Uskon että huijarivalmistaja on ollut lobbarina yrittäessään syödä kilpailijoita pois markkinoilta. Todellisten ongelmien ratkaisussa teki kuitenkin täydellisen mahalaskun kärhtäen nololla tavalla huijaamisesta. Sieltä sylttytehtaasta voi odottaa jo melkein mitä tahansa.


    • Eitekstiä

      Älkää kirjoittako tähän ketjuun mitään. Tämä on Trolllin parjausketju.

      • TerpallaNykii

        Sanoo tuskaileva Tojotero


    • Ooks_site_vähä_älykäs

      Moon nii tyhmä Tototisti. Napri sti uudn Frdin ajttuan 60 tkm. Soon visas. Yks krt mää vaihda tää kosla 1 krt vuodssa, jot toimi kunolla.

      • Trollipoju

        kommentoi mutta epäonnistui uskottelemaan ettei osaa muka kirjoittaa. Sillä Pori-Rauma-akselin murteella. Heikko ellei suorastaan surkea suoritus pojulta.


      • eisiittäpääse
        Trollipoju kirjoitti:

        kommentoi mutta epäonnistui uskottelemaan ettei osaa muka kirjoittaa. Sillä Pori-Rauma-akselin murteella. Heikko ellei suorastaan surkea suoritus pojulta.

        Tojoterskan tasoo kuitenkki


      • heiluvillesHei
        eisiittäpääse kirjoitti:

        Tojoterskan tasoo kuitenkki

        Heiluu kuin Tojoterskan heppi. Vanha viidakon sanonta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe